abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32993819
Ik heb eens wat afleveringen van Probleemwijken van SBS6 nagekeken, en het viel mij erg op dat het allemaal autochtonen betrof.

Deze toch wel erg trieste groep armzalige autochtonen, vaak racistisch, asociaal, werkeloos, laagopgeleid enzovoorts, heeft de politiek die niet keihard in de steek gelaten door het afvoerputje nog veel groter te maken door allerlei immigranten binnen te laten? Immigranten, vaak met dezelfde kenmerken als deze autochtonen vormen zware concurrentie aan de onderkant van de arbeidsmarkt en ook dingen als huisvesting en gezondheidszorg. Geen wonder dat ze zo racistisch zijn zou je misschien denken. Zijn ze niet racistisch geworden door de gevoerde politiek, of ligt dat compleet aan henzelf?

Waarom vonden wij dat wij (de politiek) al onze energie en middelen moesten richten op het integreren van immigranten, maar deze groep steenhard lieten vallen?

Ik snap donders goed waarom politici van "de oude correcte politiek" deze groep laagopgeleide autochtone kiezers totaal niet serieus namen en nog steeds nemen. Ze stemmen toch niet, en als je met ze in discussie gaat zijn ze niet echt voor rede vatbaar als "dat is discriminatie" en "dat is asociaal". Maar is het niet gek dat ze zo reageren als ze in die armoedige situatie zitten?
pi_32994565
quote:
Waarom vonden wij dat wij (de politiek) al onze energie en middelen moesten richten op het integreren van immigranten, maar deze groep steenhard lieten vallen?
Immigranten zijn nieuwe burgers dus dat je die wilt onderwijzen in de normen, waarden en gewoonten van hun nieuwe land, is niet zo gek. Gekker vind ik dat autochtonen alle tijd en alle kansen hebben gehad om iets van hun leven te maken. Kennelijk hebben ze die kansen niet aangegrepen en het houdt een keer op. Je kan niet blijven wijzen naar de overheid. Je hebt ook een eigen verantwoordelijkheid om iets van je leven te maken.
De beelden van mensen in de Vinkenslag staan nog in mijn geheugen gegrift. Het was allemaal de schuld van de overheid, ze werden gecriminaliseerd en dit terwijl het allemaal zulke hardwerkende en eerlijke mensen waren.
  zondag 11 december 2005 @ 19:19:09 #3
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_32994656
Ik denk dat ze dachten dat ze aan de allochtonen meer eer zouden kunnen behalen en de kansarme autochtonen in gedachten al afgeschreven hadden.
Vampire Romance O+
  zondag 11 december 2005 @ 20:13:12 #4
94405 Tarak
Follow the white rabbit...
pi_32996503
quote:
Op zondag 11 december 2005 19:19 schreef MouseOver het volgende:
Ik denk dat ze dachten dat ze aan de allochtonen meer eer zouden kunnen behalen en de kansarme autochtonen in gedachten al afgeschreven hadden.
Ik ben bang dat je gelijk hebt.
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
  zondag 11 december 2005 @ 22:08:40 #5
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_33000330
Je moet het leiden van een politieke partij gewoon als het "managen" van een bedrijf zien.
En op welke doelgroepen richt een bedrijf zich? Juist, op snel groeiende doelgroepen. Net zoals veel bedrijven zich richten op de "grijze golf" richt de PVDA zich bij voorkeur op de snel groeiende groep allochtonen.
Dit is uiteraard niet zozeer van toepassing op deze relatief kleine groep kansarme autochtonen. En zoals pberends al zeer terecht aangaf, ze stemmen toch niet.

Over de snelheid waarmee deze groepen groeien heb ik zojuist wat interessante info gepost in een neventopic: Besluit EEG in 1975: Olie voor immigratie?
The End Times are wild
pi_33015602
Nu is het ook al de schuld van de kansarme migrant dat we hier kansarme autochtonen hebben?

Je gebruikt migratie wel erg makkelijk als zondebok he?
pi_33016882
quote:
Op maandag 12 december 2005 15:17 schreef Vhiper het volgende:
Nu is het ook al de schuld van de kansarme migrant dat we hier kansarme autochtonen hebben?

Je gebruikt migratie wel erg makkelijk als zondebok he?
Volgens mij wijst hij naar de overheid..
eeeh
pi_33018075
quote:
Op maandag 12 december 2005 16:07 schreef DaveHarris het volgende:

[..]

Volgens mij wijst hij naar de overheid..
Even makkelijk...
pi_33018240
quote:
Ik snap donders goed waarom politici van "de oude correcte politiek" deze groep laagopgeleide autochtone kiezers totaal niet serieus namen en nog steeds nemen.
Dit soort proleten kwamen dan ook volop uit bij Pim Fortuijn, die net deed of hij ze wel serieus nam. Dat was een van de redenen dat hij voor racist werd uitgemaakt: een flink deel van zijn aanhang vond dat 'al die kankerturken op moesten pleuren'. Fortuijn vond dat het immigratiebeleid wel wat strenger mocht, en immigranten beter moest integreren. Tja, dat komt in ieder geval meer in de buurt dan de standpunten van GroenLinks hè?

Deze mensen zijn te dom om enig begrip voor op te brengen, en dienen eigenlijk zoveel mogelijk uitgebeuit te worden, aangezien ze er toch al per definitie van overtuigd zijn dat dat gebeurt, maar er niets aan kunnen doen.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_33018542
quote:
Op maandag 12 december 2005 16:49 schreef rayteon het volgende:

[..]

Even makkelijk...
En toch een heel groot verschil..
eeeh
pi_33018933
quote:
Op maandag 12 december 2005 16:54 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Dit soort proleten kwamen dan ook volop uit bij Pim Fortuijn, die net deed of hij ze wel serieus nam. Dat was een van de redenen dat hij voor racist werd uitgemaakt: een flink deel van zijn aanhang vond dat 'al die kankerturken op moesten pleuren'. Fortuijn vond dat het immigratiebeleid wel wat strenger mocht, en immigranten beter moest integreren. Tja, dat komt in ieder geval meer in de buurt dan de standpunten van GroenLinks hè?

Deze mensen zijn te dom om enig begrip voor op te brengen, en dienen eigenlijk zoveel mogelijk uitgebeuit te worden, aangezien ze er toch al per definitie van overtuigd zijn dat dat gebeurt, maar er niets aan kunnen doen.
Deze mensen buiten wij niet uit, deze buiten ons uit, dat is het grootste probleem. Als ze crimineel zijn vallen ze elkaar natuurlijk ook lastig, maar midden en hoge inkomens hebben er evenzeer last van.
pi_33019556
quote:
Op maandag 12 december 2005 17:14 schreef pberends het volgende:

[..]

Deze mensen buiten wij niet uit, deze buiten ons uit, dat is het grootste probleem. Als ze crimineel zijn vallen ze elkaar natuurlijk ook lastig, maar midden en hoge inkomens hebben er evenzeer last van.
Ja, ik weet het, ik bedoelde wat we zouden moeten doen.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_33033899
quote:
Op zondag 11 december 2005 18:50 schreef pberends het volgende:
Een gerechtvaardigde vraag aangezien we meer gemeen hebben met autochtone paupers, ons meer verwant voelen met ze, en daarom ook enigszins meer solidair met ze moeten zijn dan met import-sloebers.

Echter, sommige mensen willen niet geholpen worden en zijn vanaf hun geboorte gedoemd tot pauper. Dat was vroeger zo, en zal ook blijven. Meer hulp zal dan ook niet veel uitmaken.
Te audire non possum. Musa sapientum fixa est in aure.
pi_33036593
quote:
Op zondag 11 december 2005 19:16 schreef rayteon het volgende:
Immigranten zijn nieuwe burgers dus dat je die wilt onderwijzen in de normen, waarden en gewoonten van hun nieuwe land, is niet zo gek. Gekker vind ik dat autochtonen alle tijd en alle kansen hebben gehad om iets van hun leven te maken. Kennelijk hebben ze die kansen niet aangegrepen en het houdt een keer op. Je kan niet blijven wijzen naar de overheid. Je hebt ook een eigen verantwoordelijkheid om iets van je leven te maken.
Helemaal mee eens, maar het is niet zo verwonderlijk dat mensen die eigen verantwoordelijkheid niet meer nemen als je je als overheid werkelijk OVERAL mee bemoeit en de bevolking hiervoor GEDWONGEN de helft van zijn salaris laat inleveren. De overheid roept de rampspoed over zichzelf af en roept vervolgens weer dat ze NOG meer geld nodig hebben om die rampspoed op te lossen. Een kind kan zien dat dit wel heel erg mis moet gaan uiteindelijk.
pi_33039434
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 09:36 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Helemaal mee eens, maar het is niet zo verwonderlijk dat mensen die eigen verantwoordelijkheid niet meer nemen als je je als overheid werkelijk OVERAL mee bemoeit en de bevolking hiervoor GEDWONGEN de helft van zijn salaris laat inleveren. De overheid roept de rampspoed over zichzelf af en roept vervolgens weer dat ze NOG meer geld nodig hebben om die rampspoed op te lossen. Een kind kan zien dat dit wel heel erg mis moet gaan uiteindelijk.
Absoluut waar, maar aan de andere kant is het wel het volk wat roept om dingen die de overheid allemaal moet doen. Het is menseigen om invloed op andermans leven uit te willen oefenen.
pi_33040363
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 11:53 schreef rayteon het volgende:
Absoluut waar, maar aan de andere kant is het wel het volk wat roept om dingen die de overheid allemaal moet doen. Het is menseigen om invloed op andermans leven uit te willen oefenen.
Het is mij niet eigen, integendeel zelfs, en ik vind het belachelijk dat ik gedwongen word om mee te betalen aan een systeem dat wél zonodig andermans leven meent te moeten beinvloeden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')