abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 10 december 2005 @ 15:57:28 #1
94405 Tarak
Follow the white rabbit...
pi_32972383
quote:
OIL FOR IMMIGRATION

door Pamela Hemelrijk
Op gevaar af dat u uw buik inmiddels boordevol heeft van gezeik over de multiculturele samenleving, wil ik u toch iets vertellen wat u nog niet weet. Namelijk dat de massale moslim-immigratie naar West-Europa niet zomaar uit de lucht is komen vallen. Zij is een rechtstreeks gevolg van een Europese richtlijn, die in 1975 geruisloos is bekokstoofd. Aanleiding was de oliecrisis van 1973. Uit angst dat de oliekraan voorgoed dicht zou gaan, is toen op Europees niveau besloten om een “Euro-Arabische Dialoog” op gang te brengen met de OPEC-landen. Deze EAD kreeg een permanent hoofdkwartier in Parijs, en organiseerde overal ter wereld congressen, waar 200 afgevaardigden van de toenmalige EEG zich beijverden om de Arabische olieboeren te vriend te houden. In juni 1975 rolde daar een convenant uit, waarvan wij nu met z’n allen nog steeds de zure vruchten plukken: die 200 zaakgelastigden namen in Straatsburg, met algemene stemmen, een resolutie aan. Uit naam van de hele toenmalige Europese gemeenschap.

Het was een tijd van moordende consensus: in heel West-Europa waren toen sociaal-democraten aan de macht, en van oppositie was nauwelijks sprake De geestelijke vader van de tekst, de Belg Tijl De Declercq, mocht dan een christen-democraat zijn; hij was ook zo links als een deur, en een warm voorstander van totalitarisme. Hij ijverde bijvoorbeeld ook driftig voor innige vriendschapsbanden met de Sovjet-Unie. Het is deze Resolutie van Straatsburg (onthou die naam!) waarvoor Pim en Theo met hun leven hebben gegeven, zou je kunnen zeggen.
In het document belooft de EEG om voortaan de Arabische immigratie actief te bevorderen, en de nieuwkomers ruim baan te geven om hun cultuur naar Europa te exporteren. De tekst benadrukt “de grote verrijking, die het Arabisch cultuurgoed ons te bieden heeft, vooral op het gebied van normen en waarden”, en draagt de lidstaten op om aan de verspreiding “de hoogste prioriteit” te geven. De pers moet worden ingeschakeld “om een gunstig klimaat te scheppen voor de immigranten”, en de academische wereld moet worden gemotiveerd “om de nadruk te leggen op de positieve bijdrage van de Arabische cultuur aan de ontwikkeling van Europa”. Geld moet worden uitgetrokken om de oprichting van moskeeën, Islamscholen, centra voor Arabische cultuur en wetenschappelijke instituten ter bestudering van de Islam te stimuleren. Het staat allemaal zwart op wit. Sinds 1975. Dankzij ons onvolprezen Europarlement.
Verrek, nou begrijp ik ineens waarom Wouter Bos van mening is dat er “meer moskeeën bijgebouwd moeten worden”! Geen wonder dat Samir A. steeds wordt vrijgelaten: als er iemand bezig is de Arabische way of life te exporteren is hij het wel, geef toe, en wij hebben zwart op wit beloofd daaraan de hoogste prioriteit te geven! Het verklaart ook waarom zelfs Beberkindertjes hier – voor het eerst van hun leven – Arabische les kregen, bij wijze van “onderwijs in eigen taal”. Andere smaken hadden we namelijk niet.
Het verklaart ook waarom er hier te lande al tien jaar een literatuurprijs bestaat, waarvoor uitsluitend auteurs met een Marokkaanse of Arabische achtergrond in aanmerking komen. De “El-Hizra-prijs” heet dat ding, en hij wordt gefinancierd door het Rijk. Als je hem wint wordt je manuscript op staatskosten uitgegeven, en je krijgt een geldbedrag. Alles is welkom, ook song- en rapteksten, mits het maar door Marokkanen of Arabieren is vervaardigd. Zelfs als je Nederlands niet machtig bent is dat geen bezwaar: dan lever je je proza gewoon in het Arabisch of Tamazight in. Sinds 1992 zijn er zo 70 auteurs bekroond. Het is dit “steuntje in de rug”, zoals de El Hizra website het uitdrukt, waaraan schrijvers als Abdelkader Benali, Khalid Boudou en Mohammed Benzakour hun carrière danken. Met name Benzakour bleek al spoedig een kat in een zak te zijn: medio 2001 werd hij er bij de Volkskrant als columnist uitgegooid wegens plagiaat. Maar sindsdien heeft hij er zowaar alweer twee nieuwe prijzen bijgekregen: de Zilveren Zebra 2001 - “wegens zijn opvallende, in enkele jaren opgebouwde oeuvre” (zeer opvallend, zegt u dat wel) - en de Journalisten Vredesprijs 2005. Plagiaat of niet, de verbreiding van het Arabisch cultuurgoed krijgt hier inderdaad de hoogste prioriteit, dat is een ding wat zeker is. Nederland is nou eenmaal altijd het braafste jongetje van de klas geweest als het op Europese richtlijnen aankwam.
Jarenlang heb ik me afgevraagd hoe het mogelijk was dat onze autoriteiten, zonder uitzondering, allemaal letterlijk dezelfde zoetsappige cliché’s bezigden als het over moslim-immigratie ging. Niet alleen hier, maar in heel West-Europa! Nooit eerder, zelfs niet toen half Suriname naar de Bijlmer verkaste, had ik er eentje horen lullen over “onderwijs met behoud van eigen taal en cultuur”, of “verrijking van de samenleving”. En nu deden ze het ineens allemáál! Ze leken wel gehypnotiseerd!
Maar nu begrijp ik het: ze voeren al 30 jaar gehoorzaam de Resolutie van Straatsburg uit! Het is Europees beleid! Oil voor Immigration, als het ware!

Voor zover ik nog niet Islamofoob was, ben ik het nu. Eurofoob was ik al lang, en terecht, dat blijkt maar weer. Heer ontferm u over ons, en over de suicidal maniacs in ons Europarlement.
Bron

Dit is de column van Pamela Hemelrijk van afgelopen dinsdag. Dit verhaal is eerder al ter sprake gekomen in het boek van de Italiaanse schrijfster Fallaci. Eigenljik ben ik op zoek naar de letterlijke tekst van deze resolutie. Google levert zo snel niets op. Iemand tips?

Enerzijds is het een heerlijke complottheorie, anderszijds vermoed ik dat de tijdsgeest echt zo naief was dat men dergelijke resoluties onderschreef. En Nederland - als braafste jongetje van de klas - gaf er direct invulling aan. Tijdens de periode Den Uyl is immers ook besloten dat gastarbeiders hun gezinnen naar Nederland mochten laten immigreren, iets wat voor die tijd niet zonder meer kon. Het zou goed kunnen dat dergelijke maatregelen mede door deze resolutie bespoedigd werden.

Wat vinden jullie? Wat is de waarde (geweest) van deze EEG immigratierichtlijn? Heeft deze resolutie invloed gehad hebben? Speelt deze resolutie in de diplomatie nog een rol? En wie heeft de letterlijke tekst van deze resolutie?
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
pi_32972504
Waarom zou deze resolutie bestaan? Het lijkt mij aannemelijker dat Pamela Hemelrijk het uit haar reeds gortdroge duim gezogen heeft, of kritiekloos een mythe van iemand anders herhaald heeft.
pi_32972931
Het geeft wel een helder beeld waarom een ali b. de Nederlandse muziekprijs wint, en niet een Within Temptation, die échte muziek maken. En dat terwijl het publiek voor WT koos, maar de jury op eigen houtje de stem van het volk negeerde en eigenhandig Ali B. als winnaar naar voren schoof. Dus zo groot hoeft haar duim blijkbaar niet te zijn.
Eigen brokjes eerst.
  zaterdag 10 december 2005 @ 17:05:57 #4
94405 Tarak
Follow the white rabbit...
pi_32973235
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 16:08 schreef Monidique het volgende:
Waarom zou deze resolutie bestaan?
Oliecrisis.

Ik ben nu zelf hier aan het zoeken:
http://europa.eu.int/eur-lex/lex/RECH_menu.do

[ Bericht 23% gewijzigd door Tarak op 10-12-2005 17:22:07 ]
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
  zaterdag 10 december 2005 @ 17:25:46 #5
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_32973589
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 16:08 schreef Monidique het volgende:
Waarom zou deze resolutie bestaan? Het lijkt mij aannemelijker dat Pamela Hemelrijk het uit haar reeds gortdroge duim gezogen heeft, of kritiekloos een mythe van iemand anders herhaald heeft.
De resolutie bestaat wel. Maar het is een resolutie. Niks bindends dus. Het totale verhaal is iig complottheorie-achtig.

Volgens mij ging het de EG ook vooral om de economische belangen, en de Arabische Liga om de politieke. Dus praten die elkaar een beetje naar de mond, maken een leuke gezamenlijke verklaring, en tekenen op die manier de vrede. En de verklaring verdwijnt in de onderste la. Uiteindelijk leidde het tot de oprichting van een club, de Euro-Arabische dialoog. Weinig meer dan een praatgroepje, die niet veel bereikt heeft. http://www.medea.be/?page=0&lang=en&idx=0&doc=55.

Misschien het enige dat er uit voortgekomen is, is dat er wat meer een gezamenlijk buitenlands beleid door de EG/EU gevoerd wordt t.a.v. de Arabische landen (en Israel). Wat te doen met de PLO bijvoorbeeld.

Omdat de tekst van de resolutie(s) niet online staat, is het moeilijk er uit te citeren. Ik moet me ook baseren op wat ik er over kan vinden op internet. Behalve de site van de EAD (zie boven) zijn dat vooral 2 artikels van dezelfde schrijfster, die nogal duidelijk in de pro-Israelische/anti-Arabische hoek zit. Wat mij betreft mag ze dat best, maar dat betekent wel dat de artikelen gekleurd zijn. Het gaat dan om deze twee artikelen:

http://www.frontpagemag.com/Articles/ReadArticle.asp?ID=12857
en
http://www.nationalreview.com/comment/comment-yeor100902.asp.
pi_32974742
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 15:57 schreef Tarak het volgende:

[..]
Dit is de column van Pamela Hemelrijk van afgelopen dinsdag.
Zegt het niet genoeg dat de column van Pamela afkomstig is?

Ik heb nu het afgelopen jaar elke dinsdag haar columpje gelezen en
elke dinsdag weer was hetzelfde verhaal:
de slinkse kerk probeert de boel via zeer duistere wegen onze westerse
maatschappij om zeep te helpen. Bij voorkeur tegelijkertijd door een neger
en een islamiet in de kont genomen.

Oh ja en Pim en Theo zijn gestorven voor het nobele doel. Dat zegt ze ook elke keer...
60% of what you say is crap.
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_32976169
Zeer origineel ook, trouwens, van Hemelrijk. Is ze columniste of vertaalster?
quote:
To understand the events in Europe today, we must return to 1975. In June 1975, 200 parliamentarians from Western European countries convened in Strasbourg, where they unanimously adopted the Resolution of Strasbourg. The politicians represented all shades of the political spectrum, except the far Right, which at that time did not have parliamentary representatives anywhere. The resolution was written by Tijl Declercq, a left-wing Belgian Christian-Democrat who also happened to be a notorious appeaser of the Soviet regime.

The text stated that Arab immigrants settling in Europe were entitled to bring their culture and religion to Europe, to promote it and spread it. The resolution stressed “the contribution that the European countries can still expect from Arab culture, notably in the area of human values” and asked the European governments “to accord the greatest priority to spreading Arab culture in Europe.” The politicians also called upon the press “to create a favourable climate for the immigrants and their families” and on the press and academia “to emphasize the positive contribution of Arab culture to European development.”
[ bron ]
pi_32976463
Als ik zo zoek op internet lijkt het meer op een paranoïde complot-mythe vergelijkbaar met het verhaal dat vierduizend joden niet kwamen opdagen op hun werk de elfde september, hoewel een resolutie, zoals freako zegt, ongetwijfeld bestaat.
pi_32997982
Is de resolutie nu al opgedoken?
  zondag 11 december 2005 @ 21:49:33 #10
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_32999611
Het lijkt mij heel erg sterk. Voor een fractie van de kosten die deze immigratie met zich mee heeft gebracht had Europa haar eigen alternatieve energiebronnen kunnen ontwikkelen.
Ik geloof niet dat er sprake is geweest van een vooropgezet plan om de uitgebreide immigratie naar Europa toe te staan. Het is gewoon gebeurd, door allerlei, niet samenhangende, factoren.

Wat wél een rol heeft gespeeld is het, onder het mom van verzet tegen opkomend facisme, monddood maken van eenieder die kanttekeningen plaatste bij de wenselijkheid van deze immigratiestroom. Hierdoor heeft zij heel erg lang door kunnen gaan. Totdat het breekpunt bereikt werd.

En nu zitten we met de gebakken peren. Tientallen miljoenen moslims (in heel Europa dan) vol haat tegen de maatschappij die haar voedt, onderwijst en onderhoudt. Een grote groep die, ondanks de halfzachte maatregelen om immigratie te beperken, nog steeds met buitensporige snelheid groeit.
Toename Marokkanen in Nederland (1995-2005): 40%
Turken in dezelfde periode: 32%
Afghanen zelfs 646%
Personen die beweren dat dit groeipercentages zijn die nihil of te verwaarlozen zijn hebben echt geen enkel verstand van statistiek.
Bron: http://www.cbs.nl/NR/rdon(...)2005k3b15p096art.pdf
Bovendien hebben deze groepen de jeugd, en wij de ouderdom. (Bron zelfde document)

De énige hoop die ik nog heb is dat de aanhangers van dezelfde Linkse Kerk die dit alles veroorzaakt heeft niet de kans zien naar het buitenland, waarschijnlijk het verfoeide Amerika, te vluchtten voordat hier de Sharia afgekondigd wordt.

Maar waarschijnlijk zit Femke H. tegen die tijd in New York of L.A. haar dogma's te verkondigen.

[ Bericht 0% gewijzigd door LXIV op 11-12-2005 21:57:01 ]
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  zondag 11 december 2005 @ 21:55:31 #11
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_32999796


De officiele cijfers van het CBS.
(Zijn enigzins geflatteerd, omdat 3e-generatie allochtonen niet meegenomen want als Nederlanders beschouwd)

Reken maar eens op je excell-sheetje uit wat de gevolgen zijn wanneer zo een groei de komende twee decennia nog eens in hetzelfde tempo doorzet.. Of 5 decennia..
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  zondag 11 december 2005 @ 22:01:46 #12
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_33000050
Vooruit dan. Hier de vooruitzichten voor de komende jaren



Klikken voor een duidelijke weergave.

PS Dit zijn dan alleen de islamieten he. Dat is 1/3 van het totale aantal allochtonen. (Maar dan wel weer de snelst groeiende groep)
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_33000251
Wat zegt een simpele extrapolatie in Excel nou?
  zondag 11 december 2005 @ 22:10:48 #14
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_33000400
quote:
Op zondag 11 december 2005 22:06 schreef Monidique het volgende:
Wat zegt een simpele extrapolatie in Excel nou?
Weinig. Want de toekomst staat, uiteraard, allesbehalve vast.
Maar het is toch de énige manier om inzicht in toekomstige cijfers te krijgen. Wanneer de omstandigheden ongewijzigd blijven, wat ze nooit doen, geef ik toe, zal het er zo uit gaan zien.

Met het berekenen van het toekomstige energieverbruik, het broeikas-effect of olie-tekorten gebruiken we toch ook extrapolaties?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_33000422
quote:
Op zondag 11 december 2005 22:10 schreef LXIV het volgende:

[..]

Met het berekenen van het toekomstige energieverbruik, het broeikas-effect of olie-tekorten gebruiken we toch ook extrapolaties?
Over het algemeen niet zulke simpele.
  zondag 11 december 2005 @ 22:14:36 #16
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_33000541
quote:
Op zondag 11 december 2005 22:11 schreef Monidique het volgende:
[..]
Over het algemeen niet zulke simpele.
Eensch.. Maar een zo héél ingewikkeld model heb je echt niet nodig om te voorzien dat wanneer de ene groep met 1% per 10 jaar groeit, en de andere met 646% er ooit een punt komt waarop twee lijnen elkaar snijden. Ongeacht de beginwaarden.

Laat de foutmarge nu eens 75% zijn. Dat verschuift de diverse grafieken hooguit met enkele decennia. De trend echter staat vast als een huis.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_33000608
quote:
Op zondag 11 december 2005 22:14 schreef LXIV het volgende:

[..]

Eensch.. Maar een zo héél ingewikkeld model heb je echt niet nodig om te voorzien dat wanneer de ene groep met 1% per 10 jaar groeit, en de andere met 646% er ooit een punt komt waarop twee lijnen elkaar snijden. Ongeacht de beginwaarden.
Daarom is het zo simpel, er wordt alleen naar de cijfers gekeken. Waarom groeide de populatie Afghanen? Omdat ze vluchtten voor het Taliban-regime. Sinds het verdwijnen van de machtsbasis van de Taliban, is de vluchtelingenstroom geslonken.
  zondag 11 december 2005 @ 22:23:23 #18
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_33000808
quote:
Op zondag 11 december 2005 22:16 schreef Monidique het volgende:
Daarom is het zo simpel, er wordt alleen naar de cijfers gekeken. Waarom groeide de populatie Afghanen? Omdat ze vluchtten voor het Taliban-regime. Sinds het verdwijnen van de machtsbasis van de Taliban, is de vluchtelingenstroom geslonken.
En over een paar jaar is het weer een andere groep die massaal naar Nederland komt. Dat kun je dan wél weer als trend zien. Een bepaalde groep die gedurende een bepaalde periode in opkomst is.

Maar waarom zou je deze cijfers ontkennen of bagatelliseren? Er is volgens de dogmatiek van de Linkse Kerk toch helemaal niets mis met ongebreidelde immigratie? Hoe meer zielen hoe meer vreugd zou ik dan zeggen! En hoe meer divers deze zielen, hoe diverser onze geneugten.
Door al dat ontken dat het allemaal wel meevalt met de immigratiecijfers door Links, lijkt het net alsof ze het niet leuk meer vinden dat Nederland steeds gezelliger en multikultureler wordt.

Jullie moeten deze cijfers juist gebruiken als onderbouwing van jullie betogen.
"Kijk jongens en meiden: Het gaat steeds beter met de multiculturele samenleving!
Nog heel even en er kan niet meer van meerderheden en minderheden gesproken worden, dan zijn we allemaal minderheden!
En in ieder dorp, van Schagen tot aan Schinheul eethuisjes uit wel 105 verschillende kulturen!
Onze droom is bijna bewaarheid "


Wanneer jullie zó zouden beredeneren zouden jullie pas echt consequent zijn.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  zondag 11 december 2005 @ 22:29:05 #19
94405 Tarak
Follow the white rabbit...
pi_33000985
quote:
Op zondag 11 december 2005 22:01 schreef LXIV het volgende:
Vooruit dan. Hier de vooruitzichten voor de komende jaren

[afbeelding]

Klikken voor een duidelijke weergave.

PS Dit zijn dan alleen de islamieten he. Dat is 1/3 van het totale aantal allochtonen. (Maar dan wel weer de snelst groeiende groep)
Het is een beetje offtopic, maar het CBS telt iedereen van een bepaalde ethnische afkomst als Islamiet. Christenen moeten lid zijn van de kerk om officieel als Christen geteld te worden door het CBS.
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
pi_33008322
Er staat "Zo links al een deur", allerlei linkse politici die deze deal gesloten zouden hebben. Sinds wanneer geilen linkse politici op olie?
  maandag 12 december 2005 @ 11:54:05 #21
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_33010367
ja ik vraag me nou ook precies af wat het voordeel is.

En hoe heeft de rest van de wereld het dan opgelost? De VS?
Het is gewoon N-I-E-T logisch.
60% of what you say is crap.
Donner 1
Donner 2
Streng!
  maandag 12 december 2005 @ 12:20:13 #22
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_33011066
quote:
Op zondag 11 december 2005 22:23 schreef LXIV het volgende:

Er is volgens de dogmatiek van de Linkse Kerk toch helemaal niets mis met ongebreidelde immigratie?
Over dogmatiek gesproken.

Je constante gebruik van Linkse Kerk en andere misplaatste generalisaties maakt je bijvoorbaat geen serieuze discussiepartner.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_33011297
De toename van het aantal moslims wordt voor een groot deel door geboortes bepaald. De immigratie is op het moment juist enorm afgenomen. (40 %eraf ofzoiets). Dit door maatregelen van Paars (strenge asielwet) en Balkenende (bemoeilijking huwlijksmigratie)

Toenames van bijvoorbeeld afganen moet je met een korrel zout nemen natuurlijk. Er waren vrijwel geen afganen, nu zijn er wat vluchtelingen, en dat is 600 % zo gehaald natuurlijk.
  maandag 12 december 2005 @ 12:54:46 #24
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_33011925
quote:
Op maandag 12 december 2005 12:28 schreef MartijnVV het volgende:
De toename van het aantal moslims wordt voor een groot deel door geboortes bepaald. De immigratie is op het moment juist enorm afgenomen. (40 %eraf ofzoiets). Dit door maatregelen van Paars (strenge asielwet) en Balkenende (bemoeilijking huwlijksmigratie)

Toenames van bijvoorbeeld afganen moet je met een korrel zout nemen natuurlijk. Er waren vrijwel geen afganen, nu zijn er wat vluchtelingen, en dat is 600 % zo gehaald natuurlijk.
Natuurlijk wordt het beeld mbt Afghanen vertekend omdat het aantal Afghanen in 1995 slechts gering was. Maar de toename van niet-westerse allochtonen in deze periode (10 jaar) bedraagt 40%. Dat is toch een significante hoeveelheid.
Eenzelfde stijging over de komende twee decennia, en er is niets wat erop wijst dat deze niet gehaald wordt, zal het straatbeeld nog verder veranderen en de integratie nog verder bemoeilijken.
We hebben het dan over een aanwas van ca. 1.600.000 nieuwe niet-westerse allochtonen. Die mensen moeten allemaal gehuisvest worden, van een bestaansminimum worden voorzien. Die mensen gaan allemaal beslag leggen op de gezondheidszorg etc.
Besef je goed dat het hier dan om het bevolkingsaantal van 10 middelgrote steden gaat!
Het systeem kraakt al in zijn voegen, en zal in dat geval steeds harder gaan kraken
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  donderdag 15 december 2005 @ 20:21:24 #25
126043 Andre70
Vertolker onderbuikgevoel
pi_33111949
Wat een cijfers...
Es ist ja alles nur Propaganda.
Wij Nederlanders zijn net schaapjes:
Nu worden we geschoren,
en straks worden we geslacht...
  donderdag 15 december 2005 @ 20:40:57 #26
107125 dancemacabre
is niet zo heel erg
pi_33112675
[quote]Op maandag 12 december 2005 12:28 schreef MartijnVV het volgende:
De toename van het aantal moslims wordt voor een groot deel door geboortes bepaald. De immigratie is op het moment juist enorm afgenomen. (40 %eraf ofzoiets). Dit door maatregelen van Paars (strenge asielwet) en Balkenende (bemoeilijking huwlijksmigratie)

Via de omweg België (inschrijven en huwen) kwamen er 21000 en nog wat huwelijksimmigranten bij.

pi_33370725
tijdens de periode van paars kwamen er geloof ik 1,1 miljoen allochtonen bij..
pi_33371030
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 14:58 schreef Esc het volgende:
tijdens de periode van paars kwamen er geloof ik 1,1 miljoen allochtonen bij..
In 2001 waren er zo'n anderhalf miljoen allochtonen in Nederland, in 1996 1,3 miljoen. Als er tijdens Paars 1,1 miljoen allochtonen bijgekomen zijn, dan zouden er tussen 1994 en 1996 negenhonderdduizend allochtonen bijgekomen moeten zijn.
pi_33371510
redactie van democrates vraagt om opheldering
quote:
22 december 2005.

Betreft artikel Olie voor immigratie van Pamela Hemelrijk

Geachte redactie,

De heer Paul Belien heeft in The American Conservative van 5 december 2005 een groot artikel geschreven The Battle for France, waarin eveneens aandacht wordt besteed aan de resolutie van Straatsburg, die in het artikel Olie voor immigratie van Pamela Hemelrijk aan de orde komt. Mogelijk is Hemelrijk zo aan haar info gekomen.

Omdat de tekst van Pamela Hemelrijk over de juridische status niet helder is, heb ik daarover aan Paul Belien een vraag gesteld. Hierna volgt het antwoord, dat ik van hem heb ontvangen. Mochten er vragen over de juridische status worden gesteld, dan biedt dat een goede basis voor beantwoording:

------------------------------
Geachte heer,

De Straatburgse resolutie van 1975 is een tekst die aangenomen werd door de parlementaire associatie voor Europees-Arabische samenwerking.
Dit is geen officiële organisatie van de Europese instellingen. Er gaat bijgevolg geen enkele bindende wettelijke kracht van uit. Het was een oproep van 200 parlementsleden aan de regeringen van hun respectievelijke landen. Die hielden er echter (helaas) rekening mee aangezien het om politici van alle ideologische strekkingen ging.
Auteur van de resolutie was het toenmalige (zeer linkse) Belgische christendemocratische parlementslid Tijl Declerq (thans overleden).
U vindt meer hierover in een artikel van Bath Ye'or (ze spelt de
voornaam Tijl echter foutief als "Tilj"):

The birth of Eurabia

m vr gr

Mr. dr. Paul Belien
België
--------------------------------

Met vriendelijke groeten,

Mr.drs. J.J. v.d. Gulik


[ Bericht 2% gewijzigd door Esc op 24-12-2005 15:36:23 ]
pi_33371693
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 15:08 schreef Monidique het volgende:
In 2001 waren er zo'n anderhalf miljoen allochtonen in Nederland, in 1996 1,3 miljoen. Als er tijdens Paars 1,1 miljoen allochtonen bijgekomen zijn, dan zouden er tussen 1994 en 1996 negenhonderdduizend allochtonen bijgekomen moeten zijn.
Ik heb het even nagezocht, het was ook niet exact tijdens paars..
quote:
De massale immigratie is door bepaalde mensen nagestreefd. Terwijl Jacques Wallage fractievoorzitter was van de PvdA in de Tweede Kamer, zijn onder een zogenaamd restrictief toelatingsbeleid tussen 1990 en 1999 één miljoen honderdertigduizend - legale - immigranten naar Nederland gekomen (C.B.S.), met nu een totaal van 3 miljoen mensen van allochtone afkomst, 20 procent van de Nederlandse bevolking.
http://www.katholieknieuwsblad.nl/actueel23/kn2308g.htm
pi_33371940
Uit de column van Hemelrijk:
quote:
Met name Benzakour bleek al spoedig een kat in een zak te zijn: medio 2001 werd hij er bij de Volkskrant als columnist uitgegooid wegens plagiaat.
Maar als ik de discussie hierboven goed begrijp is deze column dus ook deels plagiaat. En (wat niet echt nieuw is) ze blijkt een leugenaar die net zo lang met enerzijds waarheid en anderzijds aannames schuift totdat het haar het beste uitkomt. Nogal ziek trouwens om de vrijspraak van Samir A. als jaren 70-complot te beschrijven, maar goed, we zijn niet anders gewend van Pamela.
pi_33372078
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 15:41 schreef Kozzmic het volgende:
Uit de column van Hemelrijk:
[..]

Maar als ik de discussie hierboven goed begrijp is deze column dus ook deels plagiaat. En (wat niet echt nieuw is) ze blijkt een leugenaar die net zo lang met enerzijds waarheid en anderzijds aannames schuift totdat het haar het beste uitkomt. Nogal ziek trouwens om de vrijspraak van Samir A. als jaren 70-complot te beschrijven, maar goed, we zijn niet anders gewend van Pamela.
Plagiaat? Omdat Hemelrijk wijst op een verdrag waar iemand anders ook al op heeft gewezen?
pi_33372136
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 15:32 schreef Esc het volgende:

[..]

Ik heb het even nagezocht, het was ook niet exact tijdens paars..
[..]

http://www.katholieknieuwsblad.nl/actueel23/kn2308g.htm
Dat cijfer komt aardig overeen met de ongeveer 100.000 immigranten die Nederland jaarlijks telt. Ik vraag me echter af of de suggestie die gewekt wordt, namelijk dat het allemaal allochtonen zijn, klopt. Een belangrijk deel zijn volgens mij remigrerende Nederlanders. Daarbij zijn de '3 miljoen mensen van allochtone afkomst' niet allemaal niet-westers of moslim, hierin zitten ook Duitsers, Amerikanen, Belgen, Engelsen, etc.
pi_33372166
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 15:47 schreef Esc het volgende:

[..]

Plagiaat? Omdat Hemelrijk wijst op een verdrag waar iemand anders ook al op heeft gewezen?
Omdat ze zonder vorm van bronvermelding de tekst letterlijk vertaald overneemt.
pi_33372236
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 15:32 schreef Esc het volgende:

[..]

Ik heb het even nagezocht, het was ook niet exact tijdens paars..
[..]

http://www.katholieknieuwsblad.nl/actueel23/kn2308g.htm
Ik had net kennelijk andere cijfers.

Deze geeft het CBS in ieder geval voor allochtonen totaal:
quote:
1996 2 498 715
1997 2 554 289
1998 2 620 400
1999 2 699 234
2000 2 775 302
2001 2 870 224
2002 2 964 949
2003 3 038 758
2004 3 088 152
2005 3 122 717
pi_33372325
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 15:51 schreef Kozzmic het volgende:

Omdat ze zonder vorm van bronvermelding de tekst letterlijk vertaald overneemt.
je bedoelt dit?
quote:
The text stated that Arab immigrants settling in Europe were entitled to bring their culture and religion to Europe, to promote it and spread it. The resolution stressed “the contribution that the European countries can still expect from Arab culture, notably in the area of human values” and asked the European governments “to accord the greatest priority to spreading Arab culture in Europe.” The politicians also called upon the press “to create a favourable climate for the immigrants and their families” and on the press and academia “to emphasize the positive contribution of Arab culture to European development.”
quote:
In het document belooft de EEG om voortaan de Arabische immigratie actief te bevorderen, en de nieuwkomers ruim baan te geven om hun cultuur naar Europa te exporteren. De tekst benadrukt “de grote verrijking, die het Arabisch cultuurgoed ons te bieden heeft, vooral op het gebied van normen en waarden”, en draagt de lidstaten op om aan de verspreiding “de hoogste prioriteit” te geven. De pers moet worden ingeschakeld “om een gunstig klimaat te scheppen voor de immigranten”, en de academische wereld moet worden gemotiveerd “om de nadruk te leggen op de positieve bijdrage van de Arabische cultuur aan de ontwikkeling van Europa”. Geld moet worden uitgetrokken om de oprichting van moskeeën, Islamscholen, centra voor Arabische cultuur en wetenschappelijke instituten ter bestudering van de Islam te stimuleren. Het staat allemaal zwart op wit. Sinds 1975. Dankzij ons onvolprezen Europarlement.
vind ik toch niet echt plagiaat.. in beide stukjes wordt uitgelegd wat er in het verdrag staat.. maar echt letterlijk is het niet, en dan nog hebben we het over 1 alinea
pi_33372421
Het maakt niet uit echt uit of het plagiaat is of niet, het feit dat de enige bron een kennelijk joodse extremist is, is al voldoende om het te verwerpen.
pi_33372668
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 15:57 schreef Esc het volgende:

[..]

je bedoelt dit?
[..]


[..]

vind ik toch niet echt plagiaat.. in beide stukjes wordt uitgelegd wat er in het verdrag staat.. maar echt letterlijk is het niet, en dan nog hebben we het over 1 alinea
Het is eigenlijk dit hele stukje wat je erin terug ziet:
quote:
To understand the events in Europe today, we must return to 1975. In June 1975, 200 parliamentarians from Western European countries convened in Strasbourg, where they unanimously adopted the Resolution of Strasbourg. The politicians represented all shades of the political spectrum, except the far Right, which at that time did not have parliamentary representatives anywhere. The resolution was written by Tijl Declercq, a left-wing Belgian Christian-Democrat who also happened to be a notorious appeaser of the Soviet regime.

The text stated that Arab immigrants settling in Europe were entitled to bring their culture and religion to Europe, to promote it and spread it. The resolution stressed “the contribution that the European countries can still expect from Arab culture, notably in the area of human values” and asked the European governments “to accord the greatest priority to spreading Arab culture in Europe.” The politicians also called upon the press “to create a favourable climate for the immigrants and their families” and on the press and academia “to emphasize the positive contribution of Arab culture to European development.”
En in de rest worden Belgische voorbeelden vervangen door Nederlandse. Wat misschien nog wel dubieuzer is dan het vermeende plagiaat is dat ze, bewust of onbewust, de foute suggestie doet dat de resolutie rechtstreeks van de EG en het europarlement komt.

Ben trouwens nog wel benieuwd naar de precieze tekst van deze 'geheime' resolutie.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')