abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32989280
NS probeert weer eens de minister te overtuigen dat ze recht hebben op weer een verhoging van de prijzen. En het zou me niet verbazen als ze dat weer eens gaat lukken ook, zo onderhand kan alles in dit land als het het beboeten van de reiziger betreft. het ligt nooit aan de NS als de trein vertraging heeft.

Paar weken geleden stond ik nog op station Baarn met duizenden anderen, de NS pleurt je gewoon uit de trein alsof je oud vuil bent, verzinnen een smoes waarom je zelfs dan geen recht hebt op geld terug en zoek het maar uit.

Ik erger me altijd kapot als iedereen netjes OP TIJD is ingestapt en zonder opgaaf van reden vertrekt de trein alsnog te laat (dagelijks), leg me dat eerst maar eens uit NS..

ik bedoel wat is er zo ingewikkeld aan om de treinen op tijd te laten rijden, het spoornet is in geen 25 jaar veranderd, het ligt toch echt binnen hun eigen organisatie(vermogen)..
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
  zondag 11 december 2005 @ 15:20:21 #102
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_32989560
quote:
Op zondag 11 december 2005 15:11 schreef kawotski het volgende:
NS probeert weer eens de minister te overtuigen dat ze recht hebben op weer een verhoging van de prijzen. En het zou me niet verbazen als ze dat weer eens gaat lukken ook, zo onderhand kan alles in dit land als het het beboeten van de reiziger betreft. het ligt nooit aan de NS als de trein vertraging heeft.

Paar weken geleden stond ik nog op station Baarn met duizenden anderen, de NS pleurt je gewoon uit de trein alsof je oud vuil bent, verzinnen een smoes waarom je zelfs dan geen recht hebt op geld terug en zoek het maar uit.

Ik erger me altijd kapot als iedereen netjes OP TIJD is ingestapt en zonder opgaaf van reden vertrekt de trein alsnog te laat (dagelijks), leg me dat eerst maar eens uit NS..

ik bedoel wat is er zo ingewikkeld aan om de treinen op tijd te laten rijden, het spoornet is in geen 25 jaar veranderd, het ligt toch echt binnen hun eigen organisatie(vermogen)..
het probleem is dat toen het een staatsbedrijf was, men zich nodig kon voelen bij de NS, men had een collectieve taak en kreeg daar respect voor, als waren zijn politieagenten op de trein.
Nu is het een bedrijf dat aandeelhouders moet voeren, mensen die van hun leven niet in de trein zullen stappen. Men wordt ondergewaardeerd, conducteurs moeten vanwege hun eigen veiligheid met z'n 2en dienst draaien en niemand heeft respect voor de oneliner "goedemidaggggg, kaarrrrrtjes alstublieft".

[ Bericht 1% gewijzigd door Tafkahs op 11-12-2005 22:59:24 ]
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
pi_33036823
Driekwart van de treinen vanuit Utrecht CS vertrekken te laat. Ik heb gewoon deze maand 5x meegemaakt dat de trein waarin ik zat door een defect niet kon rijden, of dat er elders een defecte trein op het spoor stilstond. En dan hadden we ook nog een paar weken geleden dat het hele spoor platlag vanwege een paar vlokjes sneeuw en wat wind. Dat belooft wat wanneer het echt gaat sneeuwen. Maar ondertussen wel elk halfjaar een prijsverhoging doorvoeren, waar wij, als klant zijnde, dus geen hol van merken qua service en voorzieningen. Nee, als de kaartautomaat niet werkt en je hebt haast, en je legt dit uit aan de dienstdoende conducteur, krijg je alsnog een fucking boete van 35 euro! Fuck jullie, NS!!! Wel dure plasmaschermen in zo'n kutboemeltrein voor kutkinderen hangen in een of ander kutgehucht, maar echte problemen uit de weg gaan.
pi_33042474
Vrijdag een uur vertraging van Lelystad naar Eindhoven, vanwege een ontspoorde goederentrein. Dat probleem was zondag avond nog niet gefixed, zodoende nog op zondag 30 min vertraging + 10 min vanwege een defect iets(?) op Utrecht CS.
Maandag daarop volgende schijnt er weer een trein ontspoord te zijn op datzelfde traject.
  dinsdag 13 december 2005 @ 15:01:35 #105
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_33043960
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 13:59 schreef Jed1Gam het volgende:

Maandag daarop volgende schijnt er weer een trein ontspoord te zijn op datzelfde traject.
Nee hoor, er is bij Best iemand voor de trein gedoken.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  dinsdag 13 december 2005 @ 15:03:55 #106
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_33044034
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 23:13 schreef Toffe_Ellende het volgende:
iedere reiziger wil zo snel mogelijk de trein in dus die verspreiden zich al automatisch over het perron zelfs bij de lange perrons als Utrecht, Eindhoven en Sittard. Dit is gewoon GELUL!
Iedereen die ooit met de trein gaat, kan zien dat het gros van de mensen vooraan bij de trappen staat.

Dat zie je met de IC's van Amsterdam-Utrecht-Eindhoven: die kunnen voorin stampvol zitten, terwijl je achter met nog geen 10 man in een rujtuig zit.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  dinsdag 13 december 2005 @ 15:11:21 #107
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_33044222
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 09:49 schreef PDOA het volgende:
Driekwart van de treinen vanuit Utrecht CS vertrekken te laat.
Goed onderbouwde mening... je vergeet de keren dat je gewoon op tijd was eerder dan die keren dat je op tijd was.
Ik kom regelmatig op Utrecht Centraal en mijn treinen hebben zelden vertraging, ook niet in de spits.
quote:
Ik heb gewoon deze maand 5x meegemaakt dat de trein waarin ik zat door een defect niet kon rijden, of dat er elders een defecte trein op het spoor stilstond.
Defecte trein elders is niet zelden van een ander bedrijf. Vooral omdat NS een reizigerstrein met een andere andere trein over het algemeen wel weg kan slepen, maar een goederentrein van een paar duizend ton niet.
quote:
En dan hadden we ook nog een paar weken geleden dat het hele spoor platlag vanwege een paar vlokjes sneeuw en wat wind. Dat belooft wat wanneer het echt gaat sneeuwen.
Uiteraard, hier lag 35cm sneeuw, heb met de auto 75 minuten gedaan over een stuk van 6 kilometer, file van Amersfoort tot Hengelo op de A1, mensen die de hele nacht vastzaten op de snelweg, en dat noem jij een vlokje sneeuw?
quote:
Maar ondertussen wel elk halfjaar een prijsverhoging doorvoeren, waar wij, als klant zijnde, dus geen hol van merken qua service en voorzieningen.
De prijs gaat maar eens per jaar omhoog. En qua voorzieningen merk je het wel, je denkt toch niet dat die tientallen nieuwe dubbeldekkers of de modernisering van IC-rijruigen en de koplopers binnenkort gratis worden gedaan door een of andere filantropische instelling?
quote:
Nee, als de kaartautomaat niet werkt en je hebt haast, en je legt dit uit aan de dienstdoende conducteur, krijg je alsnog een fucking boete van 35 euro! Fuck jullie, NS!!!
Als je een goede reden hebt, hoef je die boete niet te betalen....
In de bus is het toch ook al decennia zo dat je een boete krijgt als je geen kaartje hebt?
quote:
Wel dure plasmaschermen in zo'n kutboemeltrein voor kutkinderen hangen in een of ander kutgehucht, maar echte problemen uit de weg gaan.
Ja, Amerfoort, Wageningen, Ede en Barneveld zijn echt gehuchten
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_33044845
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 11:31 schreef Flumina het volgende:
Ik vind het een beetje stom van de NS. In Delft is het bijvoorbeeld mogelijk maar op één plek perron 2 te betreden (de treinen naar R'dam) en die plek is helemaal op het uiteinde van het perron. Dan vraag je er ook om vind ik.
Vorige week had iemand het idee om ook even snel over te steken. Moest 'ie alleen wel bekopen met de dood omdat de aanstormende intercity over het hoofd werd gezien...
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 20:43 schreef Doderok het volgende:

[..]

Te druk bezet?

Misschien moet men eens afstappen van het principe dat voor alle bestemmingen er elke 60 minuten een trein moet zijn. Waarom niet elke 50' of elke 70' naargelang de bestemming? Maakt het wel moeilijker voor de reizigers, maar het toont alvast aan dat er keuzes gemaakt worden die niets met de drukte op het spoor te maken hebben.
Ik neem aan dat je het hier over het platteland hebt. Daar zal je inderdaad niet veel problemen hebben met instappen nee. In de Randstad echter wel, maar daar rijden treinen niet in een 60-minutendienst.
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 21:43 schreef Neuralnet het volgende:
Op drukke trajecten moet vaker een korte trein rijden zodat er geen mensenmassa ontstaat.
Ik mag hopen van niet! Kom voor de gein eens reizen tussen bv Rotterdam en Den Haag of Utrecht en beide plaatsen. Sommige treinen rijden daar al op maximale sterkte in een 6-minutendienst. Een snellere dienstregeling kan niet, omdat je die spoorcapaciteit niet hebt. Kortere treinen zijn dus absoluut geen oplossing!
quote:
Op zondag 11 december 2005 14:18 schreef MissMSX het volgende:

[..]

Dat ken ik ja. Goed luisteren als ze de treinnummers omroepen (waarom kan dit niet op een schermpje in de coupe????) en dan...
In de nieuwe treinen zijn al van dit soort schermpjes. Binnenkort worden ook de Koplopers gereviseerd, waarbij dit waarschijnlijk ook wel komt.
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 15:11 schreef MREn het volgende:
[...]

Ja, Amerfoort, Wageningen, Ede en Barneveld zijn echt gehuchten
Die aanbesteding is gewonnen door Connexxion. Ik zie niet in wat de NS daar dan mee te maken heeft?
pi_33045093
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 15:11 schreef MREn het volgende:
Ik kom regelmatig op Utrecht Centraal en mijn treinen hebben zelden vertraging, ook niet in de spits.
En hoe is deze bewering minder slechts een anecdote dan degene waar je op reageert?
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  dinsdag 13 december 2005 @ 16:19:47 #110
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_33046223
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 15:44 schreef Litpho het volgende:

[..]

En hoe is deze bewering minder slechts een anecdote dan degene waar je op reageert?
Scherp

Wat ik bedoelde, is dat een stelling dat 75% van de treinen niet op tijd vertrekt, niet waar kan zijn gegeven het feit dat mijn treinen vanaf Utrecht vrijwel altijd op tijd vertrekken.

En een dispunctualiteit van 75% op Utrecht kan nooit resulteren een een dispunctualiteit van net 12% landelijk.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_33047465
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 16:19 schreef MREn het volgende:
Wat ik bedoelde, is dat een stelling dat 75% van de treinen niet op tijd vertrekt, niet waar kan zijn gegeven het feit dat mijn treinen vanaf Utrecht vrijwel altijd op tijd vertrekken.
Statistisch onwaarschijnlijk, maar niet onmogelijk . Ik denk zelf ook dat de 75% wat mooi rond is om iets anders te zijn dan lyrische overdrijving.
quote:
En een dispunctualiteit van 75% op Utrecht kan nooit resulteren een een dispunctualiteit van net 12% landelijk.
Niet dat ik die 12% geloof trouwens, daarvoor wordt er teveel gegoocheld met de cijfers (uitgevallen treinen niet meetellen, op zich korte vertragingen die leiden tot een half uur extra wachttijd, etc.).
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  dinsdag 13 december 2005 @ 23:34:26 #112
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_33059061
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 17:06 schreef Litpho het volgende:

[..]

Statistisch onwaarschijnlijk, maar niet onmogelijk . Ik denk zelf ook dat de 75% wat mooi rond is om iets anders te zijn dan lyrische overdrijving.
Dat hangt er helemaal van af hoe vaak ik op het station kom natuurlijk
quote:
Niet dat ik die 12% geloof trouwens, daarvoor wordt er teveel gegoocheld met de cijfers (uitgevallen treinen niet meetellen,
Het is wiskundig gezien onmogelijk dat een niet-rijdende trein een vertraging heeft.

Ik rij zelf al mijn treinen tussen Utrecht en Amsterdam met een gegarandeerde 0% vertraging!

[ Bericht 6% gewijzigd door MREn op 13-12-2005 23:59:17 ]
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  dinsdag 13 december 2005 @ 23:36:04 #113
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_33059103
quote:
Op zondag 11 december 2005 14:38 schreef Tafkahs het volgende:
Ik kwam gister een condu tegen die met droge ogen wist te beweren dat het aanpakken van zwartrijders door ze hoger te beboeten er voor zou zorgen dat de treinkaartjes volgend jaar niet zo hard meer zullen stijgen.. Zelfs het ns personeel is vergiftigd met pro-liberaliseer one-liners..
VVD = de man
Era Vulgaris
pi_33063476
quote:
Het is wiskundig gezien onmogelijk dat een niet-rijdende trein een vertraging heeft.
Tuurlijk. Het is ook mogelijk om "vertraging" te definiëren als een trein die meer dan 3 minuten te laat komt als het geen overmacht betreft. Met dat gelul haal je theoretisch de 0 % wel. Alleen reis ik niet in theorie. Ik reis in de dagelijkse praktijk.

De trein is slechts in beperkte gevallen "best goed" te noemen. Dat is het geval op trajecten waar relatief veel treinen rijden en waar je korte reizen maakt waar je niet hoeft over te stappen.
Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
pi_33065060
En dat is niet waar. Het traject Enschede Groningen is goed te doen met de trein. Het duurt dan wel wat langer dan met de auto, het voordeel is dat je wat kan gaan zitten kloten met je laptop of een boek of krant kan lezen.
pi_33065289
quote:
Op woensdag 14 december 2005 02:58 schreef Neuralnet het volgende:

[..]

De trein is slechts in beperkte gevallen "best goed" te noemen. Dat is het geval op trajecten waar relatief veel treinen rijden en waar je korte reizen maakt waar je niet hoeft over te stappen.
Je hebt wel een beetje gelijk vind ik, maar het is meer een en/of situatie en niet zoals jij schetst een en/en situatie. Als ik van Den Helder naar Nijmegen moet noem ik dat niet echt kort, maar het is toch heel goed te doen (ik hoef dan ook niet over te stappen).
pi_33065746
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 23:34 schreef MREn het volgende:

[..]

Dat hangt er helemaal van af hoe vaak ik op het station kom natuurlijk
Er rijden teveel treinen vanaf Utrecht CS om jou in de 25% van de treinen van die dag te laten rijden. Als de rest dan allemaal te laat is (niet onmogelijk) dan is dat minimaal 75% .
quote:
Het is wiskundig gezien onmogelijk dat een niet-rijdende trein een vertraging heeft.
Een trein met een vertraging van 30 minuten niet meer laten rijden levert weliswaar de desbetreffende trein geen vertraging op, maar de reiziger wel degelijk. Hoeveel ik ook meeleef met de trein die 's avonds in de dependance trots tegen zijn maatjes kan opscheppen dat hij weer een dag zonder vertraging heeft gereden, toch gaat mijn sympathie iets meer uit naar de wel gedupeerde reiziger.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_33066054
Ik vind vooral het traject Utrecht <-> Rotterdam verschrikkelijk te noemen, ik weet niet wat ze daar aan draden hebben hangen, maar het lijkt wel gewoon touw. Zovaak als daar problemen zijn, niet normaal!

Het traject Apeldoorn-> Schiphol vind ik dan wel weer geniaal, supersnel binnen een uurtje op schiphol.
Even a broken clock is right twice a day.
pi_33066388
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 15:40 schreef Litpho het volgende:
Meerdere roltrappen .
En een volk dat niet als een kreupele onmiddelijk stil gaat staan zodra ze een roltrap zien? Dat zou nog eens heerlijk zijn...
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_33066508
quote:
Op woensdag 14 december 2005 10:36 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

En een volk dat niet als een kreupele onmiddelijk stil gaat staan zodra ze een roltrap zien? Dat zou nog eens heerlijk zijn...
Niks mis mee. Aan één kant van de roltrap zoals dat gaat in beschaafde landen.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_33066614
waarom doen ze dan niet zoiets als een nummer van de wagon op het kaartje, 1/2/3/4 is het meteen duidelijk voor iedereen
Even a broken clock is right twice a day.
pi_33067015
quote:
Op woensdag 14 december 2005 10:41 schreef Litpho het volgende:
Niks mis mee. Aan één kant van de roltrap zoals dat gaat in beschaafde landen.
Ook prima. Het wordt tijd dat die luie kutnederlanders dat ook eens gaan begrijpen. Ik heb ooit gehoord dat je in Engeland erop aangesproken wordt als je aan de verkeerde kant van de roltrap stil staat. Als ik dat hier doet word ik raar aangekeken.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_33068832
quote:
Op woensdag 14 december 2005 10:46 schreef danos het volgende:
waarom doen ze dan niet zoiets als een nummer van de wagon op het kaartje, 1/2/3/4 is het meteen duidelijk voor iedereen
Als je 1 keer in een land in de trein hebt gezeten waar ze dat soort reserveringsonzin hebben, dat weet je wel beter. Zowel Duitsland als GB zuigen zwaar op dat punt.
pi_33068851
quote:
Op woensdag 14 december 2005 11:02 schreef LintuxCx het volgende:
Ook prima. Het wordt tijd dat die luie kutnederlanders dat ook eens gaan begrijpen. Ik heb ooit gehoord dat je in Engeland erop aangesproken wordt als je aan de verkeerde kant van de roltrap stil staat. Als ik dat hier doet word ik raar aangekeken.
Klopt, en zo consistent als ze zijn moet je rechts gaan staan en links lopen.
  woensdag 14 december 2005 @ 13:37:47 #125
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_33070634
quote:
Op woensdag 14 december 2005 10:05 schreef Litpho het volgende:

[

Een trein met een vertraging van 30 minuten niet meer laten rijden levert weliswaar de desbetreffende trein geen vertraging op, maar de reiziger wel degelijk.
De vertraging is dan al gemeten natuurlijk
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')