Die rijden ook ´s nachts...in de bewoonde wereld althans welquote:Op vrijdag 9 december 2005 15:04 schreef JohnDope het volgende:
De ns legt de schuld bij ons, dus als wij snachts dronken gepakt worden achter het stuur is het de schuld van de ns, hadden ze snachts maar treinen moeten laten rijden.
Huh?quote:Op vrijdag 9 december 2005 15:06 schreef Roellio het volgende:
Er was van de week een conducteur die me dreigde uit het raam van de rijdende trein te houden met mijn hoofd en meer van dergelijke loze fysieke dreigementen. Dat was uitermate grappig.
Hij reageerde tot mijn grote plezier echt uitermate agressief op mijn mededeling dat ik "5 minuten vertraging had", tijdens het controleren van de vervoersbewijzen!
De trein was te laat. Toen ging men vervoersbewijzen controleren en toen melde ik de dienstdoende conducteur dat het laten zien van mijn vervoerbewijs ook vertraging had.quote:
Goh...hilarisch...quote:Op vrijdag 9 december 2005 15:09 schreef Roellio het volgende:
[..]
De trein was te laat. Toen ging men vervoersbewijzen controleren en toen melde ik de dienstdoende conducteur dat het laten zien van mijn vervoerbewijs ook vertraging had.
Dat ga ik maar eens vaker toepassen, denk ik!
Ik vind het nog best komisch jaquote:
Als je genoeg speelruimte inbouwt is er geen domino-effect natuurlijk.quote:Op vrijdag 9 december 2005 15:07 schreef Nielsch het volgende:
Ach, misschien helpt het...het lijkt misschien niet zo erg als een trein 2 minuten te laat vertrekt van een perron maar dit kan volgens mij zorgen voor een soort domino effect van allerlei (langere) vertragingen op andere stations, omdat treinen dan toch nog even wachten, wissels en seinen wellicht aangepast moeten worden enzovoort.
Verder legt de NS niet de gehele schuld bij de klanten. De NS zal de laatste zijn om te ontkennen dat dit soort dingen niet mede worden veroorzaakt door de zaken die de TS opnoemt.
lolquote:Op vrijdag 9 december 2005 15:06 schreef Roellio het volgende:
Hij reageerde tot mijn grote plezier echt uitermate agressief op mijn mededeling dat ik "5 minuten vertraging had", tijdens het controleren van de vervoersbewijzen!
Daar is het spoor in Nederland te druk bezet voor. Bovendien gaan mensen dan weer klagen over die speelruimte, dat ze bij elk station 5 minuten moeten stilstaan enzo.quote:Op vrijdag 9 december 2005 15:13 schreef HPoi het volgende:
[..]
Als je genoeg speelruimte inbouwt is er geen domino-effect natuurlijk.![]()
Ook al is het spoor druk bezet. Je kan altijd speelruimte opnemen. Dan rijdt er op een traject alleen 1 trein minder per dag uiteindelijk, dat is geen ramp. En liever overal iets langer wachten, dan een uur wachten op de volgende trein.quote:Op vrijdag 9 december 2005 15:14 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Daar is het spoor in Nederland te druk bezet voor. Bovendien gaan mensen dan weer klagen over die speelruimte, dat ze bij elk station 5 minuten moeten stilstaan enzo.
Hmm ik betwijfel of je met 1 trein minder genoeg speelruimte voor de hele dag kan inbouwen. Het lijkt me echt heel ingewikkeld om zoiets te regelen.quote:Op vrijdag 9 december 2005 15:20 schreef HPoi het volgende:
[..]
Ook al is het spoor druk bezet. Je kan altijd speelruimte opnemen. Dan rijdt er op een traject alleen 1 trein minder per dag uiteindelijk, dat is geen ramp. En liever overal iets langer wachten, dan een uur wachten op de volgende trein.![]()
Dat heb ik ook eens gedaan en dat vinden ze idd niet grappigquote:Op vrijdag 9 december 2005 15:09 schreef Roellio het volgende:
[..]
De trein was te laat. Toen ging men vervoersbewijzen controleren en toen melde ik de dienstdoende conducteur dat het laten zien van mijn vervoerbewijs ook vertraging had.
Dat ga ik maar eens vaker toepassen, denk ik!
Ik denk dat heel veel mensen het doen en dat het daarom voor de conducteurs niet meer grappig is. Voor degene die denkt dat hij of zij dan net met een heel origineel grapje op de proppen is gekomen kan het wellicht leuk zijn, maar als je het voor de zoveelste keer moet aanhoren, tsja, dan kan ik me voorstellen dat het minder leuk is. Toen ik bij de Free Record Shop werkte vroeg ik ook vaak aan klanten of iets voor henzelf was of dat het product een cadeautje was. Hoevaak ik wel niet het zogenaamd komische antwoord "het is een cadeautje voor mezelf, hahahahahahaha" heb gehoord weet ik niet meer, maar het werd aardig flauw.quote:Op vrijdag 9 december 2005 15:22 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Dat heb ik ook eens gedaan en dat vinden ze idd niet grappig
Maar ik denk dat als de NS zorgt dat een trein altijd op dezelfde plek stopt en op het perron aangeeft waar dan de deuren zijn, de mensen vanzelf meer zullen verspreiden.
Misschien moet de NS eens wat onderzoeksreisjes naar het buitenland doen.
Dat is waar ja, maar als je 13 bent snap je nog niet dat dat grapje al 100 jaar gemaakt wordtquote:Op vrijdag 9 december 2005 15:26 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ik denk dat heel veel mensen het doen en dat het daarom voor de conducteurs niet meer grappig is. Voor degene die denkt dat hij of zij dan net met een heel origineel grapje op de proppen is gekomen kan het wellicht leuk zijn, maar als je het voor de zoveelste keer moet aanhoren, tsja, dan kan ik me voorstellen dat het minder leuk is. Toen ik bij de Free Record Shop werkte vroeg ik ook vaak aan klanten of iets voor henzelf was of dat het product een cadeautje was. Hoevaak ik wel niet het zogenaamd komische antwoord "het is een cadeautje voor mezelf, hahahahahahaha" heb gehoord weet ik niet meer, maar het werd aardig flauw.
Ik ook! Bovendien hoef ik dan op Utrecht CS minder ver te lopen naar de bussen.quote:Op vrijdag 9 december 2005 15:23 schreef NightH4wk het volgende:
Ik stap altijd al bij de uiteinden in omdat het daar minder druk is. Geen zin om tijden te staan als ik 3 uur in de trein ben.
Jij geeft toch wel de meest loze argumenten zeg, JEZUS CHRISTUS!!!quote:Op vrijdag 9 december 2005 15:24 schreef Kiteless het volgende:
Ik snap niet waarom mensen nou vinden dat ze de conducteurs dan moeten afzeiken.
Als er schimmel zit op m'n filet-americain van de AH ga ik toch ook niet de kassa-dame uitkafferen ?
Die kan er toch ook niks aan doen ?
Tja, dat krijg je er ook van als je maar één klant hebt. Wel netjes dat ze Klant dan met een hoofdletter schrijven.quote:NS legt schuld vertragingen bij de Klant
Ja, dat deed ik.quote:Op vrijdag 9 december 2005 15:29 schreef RetepV het volgende:
[..]
Tja, dat krijg je er ook van als je maar één klant hebt. Wel netjes dat ze Klant dan met een hoofdletter schrijven.
Nou nou nou nou nou wat een gescheld gelijk weer. Is dat nu werkelijk nodig. Doe even normaal zeg.quote:Op vrijdag 9 december 2005 15:29 schreef danos het volgende:
[..]
Jij geeft toch wel de meest loze argumenten zeg, JEZUS CHRISTUS!!!
Natuurlijk mag je verhaal halen bij de conducteurs, en dan in ieder geval waarom de trein 10 minuten stil stond en al 10 minuten langzaam rijdt en nog GVD niks is omgeroepen. De conducteurs zijn het gezicht van de NS dus terecht bij hen te klagen.
Als ik bij de Mediamarkt een tv koop, en hij gaat stuk, dan ga ik tochook naar de winkel terug, en ga ik niet meteen bellen voor een afspraak met de regiomanager,vestigingsmanager,directeur of weet ik wat.
Denk ff na zeg, gvd, ik koel liever mijn woede op conducteurs dan op mijn medepassagiers![]()
Lijkt me idd dat je medewerkers kan aanspreken op slechte service of als je een vraag hebt....quote:Op vrijdag 9 december 2005 15:29 schreef danos het volgende:
[..]
Jij geeft toch wel de meest loze argumenten zeg, JEZUS CHRISTUS!!!
Natuurlijk mag je verhaal halen bij de conducteurs, en dan in ieder geval waarom de trein 10 minuten stil stond en al 10 minuten langzaam rijdt en nog GVD niks is omgeroepen. De conducteurs zijn het gezicht van de NS dus terecht bij hen te klagen.
Als ik bij de Mediamarkt een tv koop, en hij gaat stuk, dan ga ik tochook naar de winkel terug, en ga ik niet meteen bellen voor een afspraak met de regiomanager,vestigingsmanager,directeur of weet ik wat.
Denk ff na zeg, gvd, ik koel liever mijn woede op conducteurs dan op mijn medepassagiers![]()
Ik weet niet hoor, maar 9 van de 10 keer zit die conducteur met zijn dikke vieze fatsige vette reet lekker in de eerste klas te chillen mijn zijn vriendjes, en zie ik die hele kneus niet. Dus asjeblieft zeg, geloof mij nou maar ik weet waar ik het over heb.quote:Op vrijdag 9 december 2005 15:31 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Nou nou nou nou nou wat een gescheld gelijk weer. Is dat nu werkelijk nodig. Doe even normaal zeg.
Verder, ik ben het wel met je eens dat het ontzettend irritant is dat de NS vaak geen informatie geeft over waarom er vertraging is of waarom een trein langzaam gaat. Maar als je zoiets wilt weten dan kun je het ook gewoon vragen aan de conducteur in plaats van flauwe opmerkingen te gaan maken.
Nou, dat is ook weer onzin. In Wales heb je soms geeneens stations op de plaatsen waar de treinen stoppen. In Engeland heb je wellicht mooie stations maar echt aftandse treinen. In Italie heb je én aftandse stations en ouderwetse treinen en ga zo nog maar ff door.quote:Op vrijdag 9 december 2005 15:32 schreef RetepV het volgende:
Tja, ze doen er 'echt alles' aan. Behalve de stations te moderniseren...
Moet je eens kijken naar stations in andere landen. Dat ziet er echt een stuk beter uit.
De Nederlandse stations zijn gewoon een exponent van het bestuur van de NS: conservatieve oude rotzooi.
Tuurlijk! Maar er is een groot verschil tussen iemand aanspreken,quote:Op vrijdag 9 december 2005 15:33 schreef HPoi het volgende:
[..]
Lijkt me idd dat je medewerkers kan aanspreken op slechte service of als je een vraag hebt....
Ook al heb je gelijk, ik heb geen behoefte om jou te geloven. Dat krijg je als je zo praat; dan nemen mensen je ook niet serieus. Groot gelijk dat die conducteurs daar gaan zitten als er van die idiote pubers als jij in de trein zitten, daar zou ik me ook niet druk om gaan maken.quote:Op vrijdag 9 december 2005 15:34 schreef danos het volgende:
[..]
Ik weet niet hoor, maar 9 van de 10 keer zit die conducteur met zijn dikke vieze fatsige vette reet lekker in de eerste klas te chillen mijn zijn vriendjes, en zie ik die hele kneus niet. Dus asjeblieft zeg, geloof mij nou maar ik weet waar ik het over heb.
Als je maandenlang nagenoeg iedere dag vertraging hebt, dan is het geen kwestie meer van vragen, maar dan moet je er gewoon keihard opslaan voordat je tot zijn suffe kop in de 1e klas doordringt
Nou, ok, ik bedoelde dus NIET Engelandquote:Op vrijdag 9 december 2005 15:34 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Nou, dat is ook weer onzin. In Wales heb je soms geeneens stations op de plaatsen waar de treinen stoppen. In Engeland heb je wellicht mooie stations maar echt aftandse treinen. In Italie heb je én aftandse stations en ouderwetse treinen en ga zo nog maar ff door.
Niet alle stations hoorquote:Op vrijdag 9 december 2005 15:32 schreef RetepV het volgende:
Tja, ze doen er 'echt alles' aan. Behalve de stations te moderniseren...
Moet je eens kijken naar stations in andere landen. Dat ziet er echt een stuk beter uit.
De Nederlandse stations zijn gewoon een exponent van het bestuur van de NS: conservatieve oude rotzooi.
Wellicht, ik heb nog nooit stations in Azie gezien. Ik vraag me echter af hoe modernere stations bij kunnen dragen aan minder vertragingen?quote:Op vrijdag 9 december 2005 15:37 schreef RetepV het volgende:
[..]
Nou, ok, ik bedoelde dus NIET Engeland. Kom op zeg, de woorden 'Engeland' en 'Conservatief' zijn synoniemen van elkaar. En ook Italie is een conservatieve bende.
Kijk eens naar stations in de VS of stations in Azie, bijvoorbeeld Singapore of Japan. Of kjk eens naar Duitse stations. Iets minder modern, maar die hebben ook weinig problemen. Terwijl half Duitsland dagelijks met de trein gaat.
Hier in Nederland heb je longontsteking-stations. Gratis terwijl u wacht.
Meerdere roltrappenquote:Op vrijdag 9 december 2005 15:39 schreef Nielsch het volgende:
Ik vraag me echter af hoe modernere stations bij kunnen dragen aan minder vertragingen?
Ja, maar kijk maar eens naar rusland, of china, of hongarije, of spanje, of griekenland....quote:Op vrijdag 9 december 2005 15:37 schreef RetepV het volgende:
[..]
Nou, ok, ik bedoelde dus NIET Engeland. Kom op zeg, de woorden 'Engeland' en 'Conservatief' zijn synoniemen van elkaar. En ook Italie is een conservatieve bende.
Kijk eens naar stations in de VS of stations in Azie, bijvoorbeeld Singapore of Japan. Of kjk eens naar Duitse stations. Iets minder modern, maar die hebben ook weinig problemen. Terwijl half Duitsland dagelijks met de trein gaat.
Kijk normaal gesproken hou ik gewoon mijn oogjes dicht, en laat ik netjes mijn kaartje zien, ALS ze al komen kijken. Maar als ze niet komen kjken, lopen ik gewoon ff naar de 1e klas, spuug ik een paar keer in zijn gezicht, en zeg ik: Bedankt HE Ome JOOP!, en daarna ga ik nog ff langs de machinist om een paar kletsers uit te delen, en dan ben ik meestal toch nog wel op tijd op de bestemmingquote:Op vrijdag 9 december 2005 15:36 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ook al heb je gelijk, ik heb geen behoefte om jou te geloven. Dat krijg je als je zo praat; dan nemen mensen je ook niet serieus. Groot gelijk dat die conducteurs daar gaan zitten als er van die idiote pubers als jij in de trein zitten, daar zou ik me ook niet druk om gaan maken.
Hehe ja das waar...daar slaat de NS de plank ook wel mis. Zoals bij het nieuwe Bijlmer station. ´t Wordt echt wel mooi, maar er is ook maar weer 1 (rol)trap naar het perron toe (tot nu dan). Ja, als je dan dit soort maatregelen wilt gaan nemen, begin dan ook bij de bron en ga nieuw te ontwerpen stations niet zo inrichten dat mensen allemaal op 1 punt binnenkomen.quote:
Als ze de informatieborden beter en met meer informatie zouden updaten zou dat al wat schelen. Als ik moet wachten om te horen dat mijn trein op een ander perron vertrekt en dat maar om de 5 minuten word omgeroepen sta ik voor niks wortel te schieten op het verkeerde perron als ik die boodschap net gemist heb.quote:Op vrijdag 9 december 2005 15:41 schreef Kiteless het volgende:
[..]
Ja, maar kijk maar eens naar rusland, of china, of hongarije, of spanje, of griekenland....
Kortom, NATUURLIJK zijn er plekken waar het beter gaat.
Er zijn OOK plekken waar het slechter gaat.
Maar vaak zijn de situaties totaal niet te vergelijken, zowel qua infrastructuur, qua geld wat ze te besteden hebben, qua nationale eisen en wetten waar ze zich wel/niet aan te houden hebben,
etc..
Tuurlijk is er ruimte voor verbetering, maar om nou te doen alsof je in een 3e-wereld-land-voor-treinen woont is ook weer een beetje overdreven
Dan worden de personeelskosten voor de extra controles weer te hoog. Diezelfde extra controles die zogenaamd voor de veiligheid zouden zijn, maar op het overgrote deel van de stations alleen maar plaatsvinden tijdens de oh zo onveilige spits.quote:Op vrijdag 9 december 2005 15:43 schreef Nielsch het volgende:
Ja, als je dan dit soort maatregelen wilt gaan nemen, begin dan ook bij de bron en ga nieuw te ontwerpen stations niet zo inrichten dat mensen allemaal op 1 punt binnenkomen.
Personeelskosten? Ze hadden 30 jaar geleden al toegangspoortjes moeten introduceren! Maar dat vonden ze toen te veel geld en dan nu gaan lopen miepen dat iedereen zwart rijdt. Duh!quote:Op vrijdag 9 december 2005 15:45 schreef Litpho het volgende:
[..]
Dan worden de personeelskosten voor de extra controles weer te hoog. Diezelfde extra controles die zogenaamd voor de veiligheid zouden zijn, maar op het overgrote deel van de stations alleen maar plaatsvinden tijdens de oh zo onveilige spits.
Zelfs in ENGELAND hebben ze al jaren toegangspoortjes...quote:Op vrijdag 9 december 2005 15:47 schreef MissMSX het volgende:
Personeelskosten? Ze hadden 30 jaar geleden al toegangspoortjes moeten introduceren! Maar dat vonden ze toen te veel geld en dan nu gaan lopen miepen dat iedereen zwart rijdt. Duh!
O, maar ik had het ook niet over schelden tegen de conducteur etc. Je mag wel gewoon kritiek op zijn bedrijf hebben.quote:Op vrijdag 9 december 2005 15:36 schreef Kiteless het volgende:
[..]
Tuurlijk! Maar er is een groot verschil tussen iemand aanspreken,
of iemand lopen fucken / belachelijk maken / bedreigen.
Maar ik zal wel gewoon ouderwets zijn, het is vast veel hipper om op hoge poten met veel gevloek verhaal te gaan halen en als je dan repliek krijgt roepen dat ie je moet respecteren.
In Japan zijn de mensen zo netjes om in de rij te gaan staan bij de plek waar de deuren openen. Maar ja, ga jij maar eens de mentaliteit van mensen veranderen. Dat lukt je neverquote:Op vrijdag 9 december 2005 15:49 schreef RemcoDelft het volgende:
Beetje zwak van NS... Intercities laten ze juist minimaal 5 minuten per station wachten, om vertraging op te kunnen vangen (Rotterdam ==> Maastricht o.i.d. staat zo'n 40 minuten stil op tussengelegen stations!).
En als ze dan te laat aankomen zakken, moet je heel snel instappen....
Ze moeten die sukkels die pal voor de deur blijven staan als je wilt uitstappen eens schoppen!
KIJK!, dat bedoel ik.quote:Op vrijdag 9 december 2005 15:45 schreef danos het volgende:
en wat dacht je dan in godsnaam van die kaartjesautomaten. Jemig, als ik in apeldoorn een kaartje wil halen, moet ik 15 minuten aanwezig zijn omdat er aan de kant van de auto´s maar 1 (door een zwerver ondergepiste) automaat is. En als er dan 2 omaatjes en een gehandicapte staan, dan red ik dat niet eens in een kwartier.
Kijk de NS moet niet gaan beginnen met zeuren, want dan heb ik ook nog wel wat dingetjes!
Zeg, wil je mij m'n forenspleziertjes niet afnemenquote:Op vrijdag 9 december 2005 15:49 schreef RemcoDelft het volgende:
Ze moeten die sukkels die pal voor de deur blijven staan als je wilt uitstappen eens schoppen!
Waarschijnlijk is in-rij naar binnen lopen veel sneller dan "allemaal vanuit een cirkel schouder aan schouder wringen...quote:Op vrijdag 9 december 2005 15:52 schreef MissMSX het volgende:
[..]
In Japan zijn de mensen zo netjes om in de rij te gaan staan bij de plek waar de deuren openen. Maar ja, ga jij maar eens de mentaliteit van mensen veranderen. Dat lukt je never
Wat is jouw pleziertje? Er voor gaan staan of door mensen heen lopen?quote:Op vrijdag 9 december 2005 15:53 schreef Litpho het volgende:
[..]
Zeg, wil je mij m'n forenspleziertjes niet afnemen.
Door mensen heen lopen. Met eenquote:Op vrijdag 9 december 2005 15:58 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Wat is jouw pleziertje? Er voor gaan staan of door mensen heen lopen?
Ik wil altijd nog een keer, als er ech tniet normaal veel mensen voor de deur staan waardoor ik er niet uit kan, een beste aanloop nemen en als een soort crowd surfer erin springen. En chaggerijnig altijd die mensen kijken als je tegen ze aan beukt als je naar buiten loopt.quote:Op vrijdag 9 december 2005 15:58 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Wat is jouw pleziertje? Er voor gaan staan of door mensen heen lopen?
Misschien kun je die omaatjes even helpen...gaat het ook weer sneller...quote:Op vrijdag 9 december 2005 15:45 schreef danos het volgende:
en wat dacht je dan in godsnaam van die kaartjesautomaten. Jemig, als ik in apeldoorn een kaartje wil halen, moet ik 15 minuten aanwezig zijn omdat er aan de kant van de auto´s maar 1 (door een zwerver ondergepiste) automaat is. En als er dan 2 omaatjes en een gehandicapte staan, dan red ik dat niet eens in een kwartier.
Kijk de NS moet niet gaan beginnen met zeuren, want dan heb ik ook nog wel wat dingetjes!
Dat vind ik dan wel weer leuk ja, mensen die al instappen voordat jij kan uitstappen weer terug het perron op duwen. Worden ze altijd zo chagrijnig vanquote:Op vrijdag 9 december 2005 16:08 schreef danos het volgende:
[..]
Ik wil altijd nog een keer, als er ech tniet normaal veel mensen voor de deur staan waardoor ik er niet uit kan, een beste aanloop nemen en als een soort crowd surfer erin springen. En chaggerijnig altijd die mensen kijken als je tegen ze aan beukt als je naar buiten loopt.
Echt 90% van mijn dagelijkse agressie komt door de NS, laten ze dat percentage, en het percentage vertragingen maar eens wat om laag brengen, anders gaat het echt een keer goed mis
Er zijn 2 kaartautomaten op Apeldoorn maar die liggen wel 7 minuten lopen van elkaar af. Je hebt een auto kant en een buskant, en doordat ze daar al tijden aan het werk zijn, is het echt een eind om er heen te lopen, plus dat je nog eens het spoor over moet.quote:Op vrijdag 9 december 2005 16:15 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Misschien kun je die omaatjes even helpen...gaat het ook weer sneller...
Trouwens, is er echt maar 1 kaartautomaat op Apeldoorn?
Nee ik zou jou ook voor geen centimeter vertrouwen neequote:Op vrijdag 9 december 2005 16:19 schreef danos het volgende:
[..]
En tja ik wil best oudjes helpen, maarja ze geven mij hun pincode nietgek he?
![]()
Mwa zullen er nou echt zo veel mensen van Amsterdam naar Groningen willen reizen?quote:Op vrijdag 9 december 2005 16:21 schreef Ludwig het volgende:
Als ze nou eens een spoorlijn aan zouden leggen van Amsterdam via Den Helder naar Groningen, zou het spoornet volgens mij veel meer ontlast worden dan via een soort preek naar de klant. Zeiken op je klanten kan altijd nog, een klant een goede service verlenen moet nu.
Over de afsluitdijk?quote:Op vrijdag 9 december 2005 16:21 schreef Ludwig het volgende:
Als ze nou eens een spoorlijn aan zouden leggen van Amsterdam via Den Helder naar Groningen, zou het spoornet volgens mij veel meer ontlast worden dan via een soort preek naar de klant. Zeiken op je klanten kan altijd nog, een klant een goede service verlenen moet nu.
Ja, gewoon even een stukje Aflsuitdijk aan de huidige plakken. Zo gepieptquote:Op vrijdag 9 december 2005 16:21 schreef Ludwig het volgende:
Als ze nou eens een spoorlijn aan zouden leggen van Amsterdam via Den Helder naar Groningen, zou het spoornet volgens mij veel meer ontlast worden dan via een soort preek naar de klant. Zeiken op je klanten kan altijd nog, een klant een goede service verlenen moet nu.
Andersom ontsluit je wel een groot deel van het noorden en noordoosten. Er liggen plannen om de lijn door te trekken van Lelystad naar Zwolle, maar dat wordt de aankomende paar jaar nog niet uitgevoerdquote:Op vrijdag 9 december 2005 16:24 schreef p-etr-a het volgende:
[..]
Mwa zullen er nou echt zo veel mensen van Amsterdam naar Groningen willen reizen?
Ze beginnen over een jaar met de Hanzelijn.quote:Op vrijdag 9 december 2005 16:32 schreef Litpho het volgende:
[..]
Andersom ontsluit je wel een groot deel van het noorden en noordoosten. Er liggen plannen om de lijn door te trekken van Lelystad naar Zwolle, maar dat wordt de aankomende paar jaar nog niet uitgevoerd.
Zo is dat!quote:Op vrijdag 9 december 2005 14:56 schreef HPoi het volgende:
Officiele titel: NS weert reizigers bij roltrappen
Uitgegeven: 9 december 2005 10:02
UTRECHT - De Nederlandse Spoorwegen weren op een aantal stations reizigers bij de roltrappen. Te veel mensen blijven bij de roltrappen staan en maken daardoor gebruik van slechts één treindeur. Het in- en uitstappen duurt daarom te lang, vindt de NS.
Het bedrijf hoopt dat meer treinen op tijd gaan rijden als mensen zich meer over het perron verspreiden. Bovendien krijgen meer passagiers kans om te zitten, omdat ze niet allemaal één rijtuig proberen binnen te komen, zei een woordvoerder van de NS vrijdag.
Folders
Onlangs heeft de vervoerder in Tilburg folders uitgedeeld met daarop het verzoek aan de reizigers op een andere plaats op het perron te wachten dan bij de roltrap. Momenteel loopt in Leiden een dergelijke campagne. De woordvoerder kon niet zeggen of ook op andere stations mensen worden gemaand weg te blijven bij de roltrappen. "Dat is aan de medewerkers op de stations zelf."
Punctualiteit
De NS heeft grote moeite met de punctualiteit. De vervoerder heeft staatssecretaris Schultz van Haegen (Verkeer) beloofd dit jaar 86,5 procent van de treinen op tijd te laten rijden. Dat lukt waarschijnlijk niet. Door een aantal rampdagen, als gevolg van onder meer slecht weer en storingen op het spoor, vallen de prestaties tegen.
De NS zegt er alles aan te doen meer treinen volgens de dienstregeling te laten rijden. Medewerking van de klanten is echter gewenst, zo staat op de folder te lezen die in Leiden is uitgedeeld.
Bron
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Oke, ik ben het ermee eens, dat veel mensen na de ingang gelijk blijven staan om te wachten op de trein. Daarom loop ik zelf altijd naar voren of naar achteren om tenminste te kunnen zitten. Doordat de ingang/uitgang meestal midden op het perron uitkomt zitten de middelste rijtuigen altijd erg vol, terwijl achter en voor er veel meer plaats is.
Maar dat dit zou leiden tot de bewuste NS vertragingen is toch wel de grootste bullshit. De vertragingen komen door miscommunicatie, storingen aan materiaal of spoor, aanrijdingen, zieke machinisten etc. Het is toch schandalig dat een BEDRIJF de schuld legt bij de klant! Ga eens wat nuttigers doen dan mensen aansporen vooral gehaast in en uit te stappen. Nog even en je moet op een rijdende trein springen omdat dat sneller is en voor minder vertragingen zorgt.![]()
Ik denk dat de meeste mensen wel weten wat de voorkant van de trein is en wat de achterkant van de trein is...misschien zegt dit meer iets over jou?quote:Op vrijdag 9 december 2005 15:52 schreef danos het volgende:
weet je waardoor het gezeur ook vaak komt. Door treinen die bij bijvoorbeeld een volgend station gesplitst worden, dan staat er leuk Voor: Amsterdam Achter: Rotterdam.
Maar geen ene hond weet wat voor of achter is, dus als gewoon ff wordt aangegeven (net zoals in de metro) welke kant de trein opgaat. Dan weet iedereen meteen wat voor en achter is!!!
Kleine oplossing voor langdurige frustratie
Als je niet bekend bent op 't station. Toen ik station Utrecht nog niet goed kende wist ik ook niet welke kant de trein naar Rotterdam ging.quote:Op vrijdag 9 december 2005 19:55 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ik denk dat de meeste mensen wel weten wat de voorkant van de trein is en wat de achterkant van de trein is...misschien zegt dit meer iets over jou?
Staat wel op de trein toch... En je kan het altijd aan iemand vragen.quote:Op vrijdag 9 december 2005 21:13 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Als je niet bekend bent op 't station. Toen ik station Utrecht nog niet goed kende wist ik ook niet welke kant de trein naar Rotterdam ging.
Natuurlijk. Aangenomen dat de trein net komt binnenrijden of dat je de richting kent is het achterste of de voorste wagon relatief eenvoudig te herkennen. Maar waar horen de wagons ertussen bij? Bij de achterkant of de voorkant? Stel dat de trein er al staat en ik op het midden van het perron aankom. De trein is 250 meter lang en heeft 9 wagons. Welke wagons horen nu bij "achter"? De eerste 5? Makkelijk gezegd, maar als je daar staat krijg je geen goed beeld van de hele trein.quote:Ik denk dat de meeste mensen wel weten wat de voorkant van de trein is en wat de achterkant van de trein is...misschien zegt dit meer iets over jou?
En stel dat je dan per ongeluk in een druk treinstel (van een Koploper) bent ingestapt, kun je vervolgens niet doorlopen naar het volgende deel omdat ze de 'koppen' niet meer doorverbindenquote:Op zaterdag 10 december 2005 01:14 schreef Neuralnet het volgende:
Nog een leuke: er staan een paar wagons klaar. Aangenomen dat je weet wat achter is stap je in. Vervolgens worden er een aantal wagons aangekoppeld. Zit je dan nog steeds achter of nu opeens voor? Toch Lastig te bepalen he. Feit is dat je het spoor ECHT moet kennen, ook precies moet weten waar de trein stopt EN nog moet weten of er aangekoppeld of losgekoppeld gaat worden om er 100 % zeker van te zijn dat je de goede trein neemt.
Gezeur om niks?quote:Op zaterdag 10 december 2005 01:45 schreef Nielsch het volgende:
Pfff, wat een gezeur om niks. De NS geeft de reiziger heus niet de gehele schuld van de vertragingen.
Dat werd toch niet beweerd? Ze komen alleen hypocriet over met hun foldertjes. Zorg eerst maar eens voor goede informatievoorziening over waar de trein nou precies stopt en dat dat op tijd wordt omgeroepen.quote:De NS geeft de reiziger heus niet de gehele schuld van de vertragingen.
De metro heeft dan ook niet een frequentie van 2x per uur. Een flutvergelijking dus.quote:Op zaterdag 10 december 2005 01:54 schreef Neuralnet het volgende:
Dat moet op te lossen zijn. Er moet gewoon een streng beleid komen. De trein zou op intercity-stations niet langer dan 1 minuut moeten stoppen en op stoptrein-stations niet langer dan een halve minuut. Tijd om? Pech gehad. Deuren dicht en rijden. Dan ga je dus niet mee. De metro werkt ook zo en het gaat prima.
quote:Op zaterdag 10 december 2005 01:55 schreef Tafkahs het volgende:
gewoon de deur liberaliseren, dan worden mensen vanzelf wel egoistisch
En dat kost juist tijd. Ik heb nog nooit op een trein zien staan wat de voorkant is overigens.quote:Op vrijdag 9 december 2005 21:16 schreef p-etr-a het volgende:
[..]
Staat wel op de trein toch... En je kan het altijd aan iemand vragen.
Op een trein staat hooguit een bestemming: "Rotterdam" o.i.d. Maar dat klopt bijna nooit, omdat NS, net als de rest van z'n rotzooi, ook die bordjes geen onderhoud geeft!quote:Op vrijdag 9 december 2005 21:16 schreef p-etr-a het volgende:
[..]
Staat wel op de trein toch... En je kan het altijd aan iemand vragen.
Ja, bij dubbelsporige stations is dat niet moeilijk. Een trein komt van links en gaat naar rechts. Anders is het wanneer er vele perrons zijn, sommige treinen rijden wel gewoon door, sommige treinen keren, etc etc.quote:Op vrijdag 9 december 2005 19:55 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ik denk dat de meeste mensen wel weten wat de voorkant van de trein is en wat de achterkant van de trein is...misschien zegt dit meer iets over jou?
Ik zou me er eerlijk gezegd niet zo druk over maken. Gewoon denken: "laat die gast maar, ik sta er boven" en lekker m'n krantje of boekje open slaan.quote:Op zaterdag 10 december 2005 01:56 schreef klnvntrbyt het volgende:
[..]
Gezeur om niks?Hoe zou jij je voelen als je, nadat je net 300 m hebt gerend omdat de trein onaangekondigd alleen op A stopte ipv A+B, via de intercom van de conducteur (ik bedoel, "HoofdConducteur" ) te horen krijgt 'dat de trein 24 deuren heeft en dat we niet allemaal door 1 deur in moeten stappen'
Jawel, in de TT en in latere posts ook nog een aantal keer.quote:Op zaterdag 10 december 2005 01:56 schreef klnvntrbyt het volgende:
Dat werd toch niet beweerd? Ze komen alleen hypocriet over met hun foldertjes. Zorg eerst maar eens voor goede informatievoorziening over waar de trein nou precies stopt en dat dat op tijd wordt omgeroepen.
Maar dat kunnen ze natuurlijk alleen als ze hun tong uit de aars van NoRail hebben gehaald.
Waardoor we in de trein Utrecht-Groningen nog steeds regelmatig in overvolle Koplopers mogen zitten staan.quote:Op vrijdag 9 december 2005 17:19 schreef eBay het volgende:
Het ligt inderdaad aan de klant.
Maar ik heb geen problemen als er vertraging is, alle tijd hoor.
En NS heeft geen materieel tekort maar een meteriaal overschot
Dankzij de vele IRM treinen.
Te druk bezet?quote:Op vrijdag 9 december 2005 15:14 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Daar is het spoor in Nederland te druk bezet voor. Bovendien gaan mensen dan weer klagen over die speelruimte, dat ze bij elk station 5 minuten moeten stilstaan enzo.
Jammer genoeg is er niet altijd ruimte om opzij te gaan in een bomvolle treinquote:Op vrijdag 9 december 2005 15:49 schreef RemcoDelft het volgende:
Ze moeten die sukkels die pal voor de deur blijven staan als je wilt uitstappen eens schoppen!
Hij had het over de mensen op het perron. Soms is natuurlijk ook daar geen ruimte, maar meestal zijn het gewoon mensen die snel "ikke ikke ikke" naar binnen willen.quote:Op zaterdag 10 december 2005 23:48 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Jammer genoeg is er niet altijd ruimte om opzij te gaan in een bomvolle trein![]()
Dat ken ik ja. Goed luisteren als ze de treinnummers omroepen (waarom kan dit niet op een schermpje in de coupe????) en dan vlak voor het station waar ontkoppeld gaat worden omroepen dat de hele trein naar Den Haag gaat en dat de mensen naar Rotterdam 3 kwartier mogen gaan staan blauwbekken op het perron om te wachten op de stoptrein naar rotterdam. had dat dan op Utrecht al gezegd dan had ik op de IC gewacht!!!!quote:Op zondag 11 december 2005 02:50 schreef Troeta het volgende:
Wat een flauwekul, dan moet de NS maar meer roltrappen bouwen.
En ik heb ook 2x in de trein naar Rotterdam gezeten terwijl ik naar den Haag moest vanaf Utrecht.
Ik zit nog steeds para in de trein 10x te controleren of ik wel in het gedeelte naar Den Haag zit.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |