Die rijden ook ´s nachts...in de bewoonde wereld althans welquote:Op vrijdag 9 december 2005 15:04 schreef JohnDope het volgende:
De ns legt de schuld bij ons, dus als wij snachts dronken gepakt worden achter het stuur is het de schuld van de ns, hadden ze snachts maar treinen moeten laten rijden.
Huh?quote:Op vrijdag 9 december 2005 15:06 schreef Roellio het volgende:
Er was van de week een conducteur die me dreigde uit het raam van de rijdende trein te houden met mijn hoofd en meer van dergelijke loze fysieke dreigementen. Dat was uitermate grappig.
Hij reageerde tot mijn grote plezier echt uitermate agressief op mijn mededeling dat ik "5 minuten vertraging had", tijdens het controleren van de vervoersbewijzen!
De trein was te laat. Toen ging men vervoersbewijzen controleren en toen melde ik de dienstdoende conducteur dat het laten zien van mijn vervoerbewijs ook vertraging had.quote:
Goh...hilarisch...quote:Op vrijdag 9 december 2005 15:09 schreef Roellio het volgende:
[..]
De trein was te laat. Toen ging men vervoersbewijzen controleren en toen melde ik de dienstdoende conducteur dat het laten zien van mijn vervoerbewijs ook vertraging had.
Dat ga ik maar eens vaker toepassen, denk ik!
Ik vind het nog best komisch jaquote:
Als je genoeg speelruimte inbouwt is er geen domino-effect natuurlijk.quote:Op vrijdag 9 december 2005 15:07 schreef Nielsch het volgende:
Ach, misschien helpt het...het lijkt misschien niet zo erg als een trein 2 minuten te laat vertrekt van een perron maar dit kan volgens mij zorgen voor een soort domino effect van allerlei (langere) vertragingen op andere stations, omdat treinen dan toch nog even wachten, wissels en seinen wellicht aangepast moeten worden enzovoort.
Verder legt de NS niet de gehele schuld bij de klanten. De NS zal de laatste zijn om te ontkennen dat dit soort dingen niet mede worden veroorzaakt door de zaken die de TS opnoemt.
lolquote:Op vrijdag 9 december 2005 15:06 schreef Roellio het volgende:
Hij reageerde tot mijn grote plezier echt uitermate agressief op mijn mededeling dat ik "5 minuten vertraging had", tijdens het controleren van de vervoersbewijzen!
Daar is het spoor in Nederland te druk bezet voor. Bovendien gaan mensen dan weer klagen over die speelruimte, dat ze bij elk station 5 minuten moeten stilstaan enzo.quote:Op vrijdag 9 december 2005 15:13 schreef HPoi het volgende:
[..]
Als je genoeg speelruimte inbouwt is er geen domino-effect natuurlijk.![]()
Ook al is het spoor druk bezet. Je kan altijd speelruimte opnemen. Dan rijdt er op een traject alleen 1 trein minder per dag uiteindelijk, dat is geen ramp. En liever overal iets langer wachten, dan een uur wachten op de volgende trein.quote:Op vrijdag 9 december 2005 15:14 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Daar is het spoor in Nederland te druk bezet voor. Bovendien gaan mensen dan weer klagen over die speelruimte, dat ze bij elk station 5 minuten moeten stilstaan enzo.
Hmm ik betwijfel of je met 1 trein minder genoeg speelruimte voor de hele dag kan inbouwen. Het lijkt me echt heel ingewikkeld om zoiets te regelen.quote:Op vrijdag 9 december 2005 15:20 schreef HPoi het volgende:
[..]
Ook al is het spoor druk bezet. Je kan altijd speelruimte opnemen. Dan rijdt er op een traject alleen 1 trein minder per dag uiteindelijk, dat is geen ramp. En liever overal iets langer wachten, dan een uur wachten op de volgende trein.![]()
Dat heb ik ook eens gedaan en dat vinden ze idd niet grappigquote:Op vrijdag 9 december 2005 15:09 schreef Roellio het volgende:
[..]
De trein was te laat. Toen ging men vervoersbewijzen controleren en toen melde ik de dienstdoende conducteur dat het laten zien van mijn vervoerbewijs ook vertraging had.
Dat ga ik maar eens vaker toepassen, denk ik!
Ik denk dat heel veel mensen het doen en dat het daarom voor de conducteurs niet meer grappig is. Voor degene die denkt dat hij of zij dan net met een heel origineel grapje op de proppen is gekomen kan het wellicht leuk zijn, maar als je het voor de zoveelste keer moet aanhoren, tsja, dan kan ik me voorstellen dat het minder leuk is. Toen ik bij de Free Record Shop werkte vroeg ik ook vaak aan klanten of iets voor henzelf was of dat het product een cadeautje was. Hoevaak ik wel niet het zogenaamd komische antwoord "het is een cadeautje voor mezelf, hahahahahahaha" heb gehoord weet ik niet meer, maar het werd aardig flauw.quote:Op vrijdag 9 december 2005 15:22 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Dat heb ik ook eens gedaan en dat vinden ze idd niet grappig
Maar ik denk dat als de NS zorgt dat een trein altijd op dezelfde plek stopt en op het perron aangeeft waar dan de deuren zijn, de mensen vanzelf meer zullen verspreiden.
Misschien moet de NS eens wat onderzoeksreisjes naar het buitenland doen.
Dat is waar ja, maar als je 13 bent snap je nog niet dat dat grapje al 100 jaar gemaakt wordtquote:Op vrijdag 9 december 2005 15:26 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ik denk dat heel veel mensen het doen en dat het daarom voor de conducteurs niet meer grappig is. Voor degene die denkt dat hij of zij dan net met een heel origineel grapje op de proppen is gekomen kan het wellicht leuk zijn, maar als je het voor de zoveelste keer moet aanhoren, tsja, dan kan ik me voorstellen dat het minder leuk is. Toen ik bij de Free Record Shop werkte vroeg ik ook vaak aan klanten of iets voor henzelf was of dat het product een cadeautje was. Hoevaak ik wel niet het zogenaamd komische antwoord "het is een cadeautje voor mezelf, hahahahahahaha" heb gehoord weet ik niet meer, maar het werd aardig flauw.
Ik ook! Bovendien hoef ik dan op Utrecht CS minder ver te lopen naar de bussen.quote:Op vrijdag 9 december 2005 15:23 schreef NightH4wk het volgende:
Ik stap altijd al bij de uiteinden in omdat het daar minder druk is. Geen zin om tijden te staan als ik 3 uur in de trein ben.
Jij geeft toch wel de meest loze argumenten zeg, JEZUS CHRISTUS!!!quote:Op vrijdag 9 december 2005 15:24 schreef Kiteless het volgende:
Ik snap niet waarom mensen nou vinden dat ze de conducteurs dan moeten afzeiken.
Als er schimmel zit op m'n filet-americain van de AH ga ik toch ook niet de kassa-dame uitkafferen ?
Die kan er toch ook niks aan doen ?
Tja, dat krijg je er ook van als je maar één klant hebt. Wel netjes dat ze Klant dan met een hoofdletter schrijven.quote:NS legt schuld vertragingen bij de Klant
Ja, dat deed ik.quote:Op vrijdag 9 december 2005 15:29 schreef RetepV het volgende:
[..]
Tja, dat krijg je er ook van als je maar één klant hebt. Wel netjes dat ze Klant dan met een hoofdletter schrijven.
Nou nou nou nou nou wat een gescheld gelijk weer. Is dat nu werkelijk nodig. Doe even normaal zeg.quote:Op vrijdag 9 december 2005 15:29 schreef danos het volgende:
[..]
Jij geeft toch wel de meest loze argumenten zeg, JEZUS CHRISTUS!!!
Natuurlijk mag je verhaal halen bij de conducteurs, en dan in ieder geval waarom de trein 10 minuten stil stond en al 10 minuten langzaam rijdt en nog GVD niks is omgeroepen. De conducteurs zijn het gezicht van de NS dus terecht bij hen te klagen.
Als ik bij de Mediamarkt een tv koop, en hij gaat stuk, dan ga ik tochook naar de winkel terug, en ga ik niet meteen bellen voor een afspraak met de regiomanager,vestigingsmanager,directeur of weet ik wat.
Denk ff na zeg, gvd, ik koel liever mijn woede op conducteurs dan op mijn medepassagiers![]()
Lijkt me idd dat je medewerkers kan aanspreken op slechte service of als je een vraag hebt....quote:Op vrijdag 9 december 2005 15:29 schreef danos het volgende:
[..]
Jij geeft toch wel de meest loze argumenten zeg, JEZUS CHRISTUS!!!
Natuurlijk mag je verhaal halen bij de conducteurs, en dan in ieder geval waarom de trein 10 minuten stil stond en al 10 minuten langzaam rijdt en nog GVD niks is omgeroepen. De conducteurs zijn het gezicht van de NS dus terecht bij hen te klagen.
Als ik bij de Mediamarkt een tv koop, en hij gaat stuk, dan ga ik tochook naar de winkel terug, en ga ik niet meteen bellen voor een afspraak met de regiomanager,vestigingsmanager,directeur of weet ik wat.
Denk ff na zeg, gvd, ik koel liever mijn woede op conducteurs dan op mijn medepassagiers![]()
Ik weet niet hoor, maar 9 van de 10 keer zit die conducteur met zijn dikke vieze fatsige vette reet lekker in de eerste klas te chillen mijn zijn vriendjes, en zie ik die hele kneus niet. Dus asjeblieft zeg, geloof mij nou maar ik weet waar ik het over heb.quote:Op vrijdag 9 december 2005 15:31 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Nou nou nou nou nou wat een gescheld gelijk weer. Is dat nu werkelijk nodig. Doe even normaal zeg.
Verder, ik ben het wel met je eens dat het ontzettend irritant is dat de NS vaak geen informatie geeft over waarom er vertraging is of waarom een trein langzaam gaat. Maar als je zoiets wilt weten dan kun je het ook gewoon vragen aan de conducteur in plaats van flauwe opmerkingen te gaan maken.
Nou, dat is ook weer onzin. In Wales heb je soms geeneens stations op de plaatsen waar de treinen stoppen. In Engeland heb je wellicht mooie stations maar echt aftandse treinen. In Italie heb je én aftandse stations en ouderwetse treinen en ga zo nog maar ff door.quote:Op vrijdag 9 december 2005 15:32 schreef RetepV het volgende:
Tja, ze doen er 'echt alles' aan. Behalve de stations te moderniseren...
Moet je eens kijken naar stations in andere landen. Dat ziet er echt een stuk beter uit.
De Nederlandse stations zijn gewoon een exponent van het bestuur van de NS: conservatieve oude rotzooi.
Tuurlijk! Maar er is een groot verschil tussen iemand aanspreken,quote:Op vrijdag 9 december 2005 15:33 schreef HPoi het volgende:
[..]
Lijkt me idd dat je medewerkers kan aanspreken op slechte service of als je een vraag hebt....
Ook al heb je gelijk, ik heb geen behoefte om jou te geloven. Dat krijg je als je zo praat; dan nemen mensen je ook niet serieus. Groot gelijk dat die conducteurs daar gaan zitten als er van die idiote pubers als jij in de trein zitten, daar zou ik me ook niet druk om gaan maken.quote:Op vrijdag 9 december 2005 15:34 schreef danos het volgende:
[..]
Ik weet niet hoor, maar 9 van de 10 keer zit die conducteur met zijn dikke vieze fatsige vette reet lekker in de eerste klas te chillen mijn zijn vriendjes, en zie ik die hele kneus niet. Dus asjeblieft zeg, geloof mij nou maar ik weet waar ik het over heb.
Als je maandenlang nagenoeg iedere dag vertraging hebt, dan is het geen kwestie meer van vragen, maar dan moet je er gewoon keihard opslaan voordat je tot zijn suffe kop in de 1e klas doordringt
Nou, ok, ik bedoelde dus NIET Engelandquote:Op vrijdag 9 december 2005 15:34 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Nou, dat is ook weer onzin. In Wales heb je soms geeneens stations op de plaatsen waar de treinen stoppen. In Engeland heb je wellicht mooie stations maar echt aftandse treinen. In Italie heb je én aftandse stations en ouderwetse treinen en ga zo nog maar ff door.
Niet alle stations hoorquote:Op vrijdag 9 december 2005 15:32 schreef RetepV het volgende:
Tja, ze doen er 'echt alles' aan. Behalve de stations te moderniseren...
Moet je eens kijken naar stations in andere landen. Dat ziet er echt een stuk beter uit.
De Nederlandse stations zijn gewoon een exponent van het bestuur van de NS: conservatieve oude rotzooi.
Wellicht, ik heb nog nooit stations in Azie gezien. Ik vraag me echter af hoe modernere stations bij kunnen dragen aan minder vertragingen?quote:Op vrijdag 9 december 2005 15:37 schreef RetepV het volgende:
[..]
Nou, ok, ik bedoelde dus NIET Engeland. Kom op zeg, de woorden 'Engeland' en 'Conservatief' zijn synoniemen van elkaar. En ook Italie is een conservatieve bende.
Kijk eens naar stations in de VS of stations in Azie, bijvoorbeeld Singapore of Japan. Of kjk eens naar Duitse stations. Iets minder modern, maar die hebben ook weinig problemen. Terwijl half Duitsland dagelijks met de trein gaat.
Hier in Nederland heb je longontsteking-stations. Gratis terwijl u wacht.
Meerdere roltrappenquote:Op vrijdag 9 december 2005 15:39 schreef Nielsch het volgende:
Ik vraag me echter af hoe modernere stations bij kunnen dragen aan minder vertragingen?
Ja, maar kijk maar eens naar rusland, of china, of hongarije, of spanje, of griekenland....quote:Op vrijdag 9 december 2005 15:37 schreef RetepV het volgende:
[..]
Nou, ok, ik bedoelde dus NIET Engeland. Kom op zeg, de woorden 'Engeland' en 'Conservatief' zijn synoniemen van elkaar. En ook Italie is een conservatieve bende.
Kijk eens naar stations in de VS of stations in Azie, bijvoorbeeld Singapore of Japan. Of kjk eens naar Duitse stations. Iets minder modern, maar die hebben ook weinig problemen. Terwijl half Duitsland dagelijks met de trein gaat.
Kijk normaal gesproken hou ik gewoon mijn oogjes dicht, en laat ik netjes mijn kaartje zien, ALS ze al komen kijken. Maar als ze niet komen kjken, lopen ik gewoon ff naar de 1e klas, spuug ik een paar keer in zijn gezicht, en zeg ik: Bedankt HE Ome JOOP!, en daarna ga ik nog ff langs de machinist om een paar kletsers uit te delen, en dan ben ik meestal toch nog wel op tijd op de bestemmingquote:Op vrijdag 9 december 2005 15:36 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ook al heb je gelijk, ik heb geen behoefte om jou te geloven. Dat krijg je als je zo praat; dan nemen mensen je ook niet serieus. Groot gelijk dat die conducteurs daar gaan zitten als er van die idiote pubers als jij in de trein zitten, daar zou ik me ook niet druk om gaan maken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |