abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32945510
Officiele titel: NS weert reizigers bij roltrappen

Uitgegeven: 9 december 2005 10:02

UTRECHT - De Nederlandse Spoorwegen weren op een aantal stations reizigers bij de roltrappen. Te veel mensen blijven bij de roltrappen staan en maken daardoor gebruik van slechts één treindeur. Het in- en uitstappen duurt daarom te lang, vindt de NS.

Het bedrijf hoopt dat meer treinen op tijd gaan rijden als mensen zich meer over het perron verspreiden. Bovendien krijgen meer passagiers kans om te zitten, omdat ze niet allemaal één rijtuig proberen binnen te komen, zei een woordvoerder van de NS vrijdag.

Folders
Onlangs heeft de vervoerder in Tilburg folders uitgedeeld met daarop het verzoek aan de reizigers op een andere plaats op het perron te wachten dan bij de roltrap. Momenteel loopt in Leiden een dergelijke campagne. De woordvoerder kon niet zeggen of ook op andere stations mensen worden gemaand weg te blijven bij de roltrappen. "Dat is aan de medewerkers op de stations zelf."

Punctualiteit
De NS heeft grote moeite met de punctualiteit. De vervoerder heeft staatssecretaris Schultz van Haegen (Verkeer) beloofd dit jaar 86,5 procent van de treinen op tijd te laten rijden. Dat lukt waarschijnlijk niet. Door een aantal rampdagen, als gevolg van onder meer slecht weer en storingen op het spoor, vallen de prestaties tegen.

De NS zegt er alles aan te doen meer treinen volgens de dienstregeling te laten rijden. Medewerking van de klanten is echter gewenst, zo staat op de folder te lezen die in Leiden is uitgedeeld.
Bron
------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Oke, ik ben het ermee eens, dat veel mensen na de ingang gelijk blijven staan om te wachten op de trein. Daarom loop ik zelf altijd naar voren of naar achteren om tenminste te kunnen zitten. Doordat de ingang/uitgang meestal midden op het perron uitkomt zitten de middelste rijtuigen altijd erg vol, terwijl achter en voor er veel meer plaats is.

Maar dat dit zou leiden tot de bewuste NS vertragingen is toch wel de grootste bullshit. De vertragingen komen door miscommunicatie, storingen aan materiaal of spoor, aanrijdingen, zieke machinisten etc. Het is toch schandalig dat een BEDRIJF de schuld legt bij de klant! Ga eens wat nuttigers doen dan mensen aansporen vooral gehaast in en uit te stappen. Nog even en je moet op een rijdende trein springen omdat dat sneller is en voor minder vertragingen zorgt.


[ Bericht 0% gewijzigd door HPoi op 09-12-2005 15:30:59 ]
pi_32945740
De ns legt de schuld bij ons, dus als wij snachts dronken gepakt worden achter het stuur is het de schuld van de ns, hadden ze snachts maar treinen moeten laten rijden.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_32945755
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 15:04 schreef JohnDope het volgende:
De ns legt de schuld bij ons, dus als wij snachts dronken gepakt worden achter het stuur is het de schuld van de ns, hadden ze snachts maar treinen moeten laten rijden.
Die rijden ook ´s nachts...in de bewoonde wereld althans wel
pi_32945787
Er was van de week een conducteur die me dreigde uit het raam van de rijdende trein te houden met mijn hoofd en meer van dergelijke loze fysieke dreigementen. Dat was uitermate grappig.

Hij reageerde tot mijn grote plezier echt uitermate agressief op mijn mededeling dat ik "5 minuten vertraging had", tijdens het controleren van de vervoersbewijzen!
pi_32945810
Ach, misschien helpt het...het lijkt misschien niet zo erg als een trein 2 minuten te laat vertrekt van een perron maar dit kan volgens mij zorgen voor een soort domino effect van allerlei (langere) vertragingen op andere stations, omdat treinen dan toch nog even wachten, wissels en seinen wellicht aangepast moeten worden enzovoort.

Verder legt de NS niet de gehele schuld bij de klanten. De NS zal de laatste zijn om te ontkennen dat dit soort dingen niet mede worden veroorzaakt door de zaken die de TS opnoemt.
pi_32945824
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 15:06 schreef Roellio het volgende:
Er was van de week een conducteur die me dreigde uit het raam van de rijdende trein te houden met mijn hoofd en meer van dergelijke loze fysieke dreigementen. Dat was uitermate grappig.

Hij reageerde tot mijn grote plezier echt uitermate agressief op mijn mededeling dat ik "5 minuten vertraging had", tijdens het controleren van de vervoersbewijzen!
Huh?
pi_32945866
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 15:08 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Huh?
De trein was te laat. Toen ging men vervoersbewijzen controleren en toen melde ik de dienstdoende conducteur dat het laten zien van mijn vervoerbewijs ook vertraging had.

Dat ga ik maar eens vaker toepassen, denk ik!
pi_32945887
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 15:09 schreef Roellio het volgende:

[..]

De trein was te laat. Toen ging men vervoersbewijzen controleren en toen melde ik de dienstdoende conducteur dat het laten zien van mijn vervoerbewijs ook vertraging had.

Dat ga ik maar eens vaker toepassen, denk ik!
Goh...hilarisch...
  vrijdag 9 december 2005 @ 15:12:49 #9
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_32945950
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 15:10 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Goh...hilarisch...
Ik vind het nog best komisch ja .
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_32945959
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 15:07 schreef Nielsch het volgende:
Ach, misschien helpt het...het lijkt misschien niet zo erg als een trein 2 minuten te laat vertrekt van een perron maar dit kan volgens mij zorgen voor een soort domino effect van allerlei (langere) vertragingen op andere stations, omdat treinen dan toch nog even wachten, wissels en seinen wellicht aangepast moeten worden enzovoort.

Verder legt de NS niet de gehele schuld bij de klanten. De NS zal de laatste zijn om te ontkennen dat dit soort dingen niet mede worden veroorzaakt door de zaken die de TS opnoemt.
Als je genoeg speelruimte inbouwt is er geen domino-effect natuurlijk.
pi_32945961
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 15:06 schreef Roellio het volgende:
Hij reageerde tot mijn grote plezier echt uitermate agressief op mijn mededeling dat ik "5 minuten vertraging had", tijdens het controleren van de vervoersbewijzen!
lol
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_32946001
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 15:13 schreef HPoi het volgende:

[..]

Als je genoeg speelruimte inbouwt is er geen domino-effect natuurlijk.
Daar is het spoor in Nederland te druk bezet voor. Bovendien gaan mensen dan weer klagen over die speelruimte, dat ze bij elk station 5 minuten moeten stilstaan enzo.
pi_32946004
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 15:10 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Goh...hilarisch...
Jij hebt geen humor!
pi_32946034
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 15:14 schreef Roellio het volgende:

[..]

Jij hebt geen humor!
Je hebt me helemaal door
pi_32946131
Jij ook niet als je hetzelfde grapje zes keer gaat vertellen.
pi_32946147
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 15:14 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Daar is het spoor in Nederland te druk bezet voor. Bovendien gaan mensen dan weer klagen over die speelruimte, dat ze bij elk station 5 minuten moeten stilstaan enzo.
Ook al is het spoor druk bezet. Je kan altijd speelruimte opnemen. Dan rijdt er op een traject alleen 1 trein minder per dag uiteindelijk, dat is geen ramp. En liever overal iets langer wachten, dan een uur wachten op de volgende trein.
pi_32946184
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 15:20 schreef HPoi het volgende:

[..]

Ook al is het spoor druk bezet. Je kan altijd speelruimte opnemen. Dan rijdt er op een traject alleen 1 trein minder per dag uiteindelijk, dat is geen ramp. En liever overal iets langer wachten, dan een uur wachten op de volgende trein.
Hmm ik betwijfel of je met 1 trein minder genoeg speelruimte voor de hele dag kan inbouwen. Het lijkt me echt heel ingewikkeld om zoiets te regelen.
pi_32946197
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 15:09 schreef Roellio het volgende:

[..]

De trein was te laat. Toen ging men vervoersbewijzen controleren en toen melde ik de dienstdoende conducteur dat het laten zien van mijn vervoerbewijs ook vertraging had.

Dat ga ik maar eens vaker toepassen, denk ik!
Dat heb ik ook eens gedaan en dat vinden ze idd niet grappig

Maar ik denk dat als de NS zorgt dat een trein altijd op dezelfde plek stopt en op het perron aangeeft waar dan de deuren zijn, de mensen vanzelf meer zullen verspreiden.
Misschien moet de NS eens wat onderzoeksreisjes naar het buitenland doen.
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
pi_32946211
Ik stap altijd al bij de uiteinden in omdat het daar minder druk is. Geen zin om tijden te staan als ik 3 uur in de trein ben.
  vrijdag 9 december 2005 @ 15:24:18 #20
129574 Kiteless
pornsexgoddess
pi_32946244
Ik snap niet waarom mensen nou vinden dat ze de conducteurs dan moeten afzeiken.
Als er schimmel zit op m'n filet-americain van de AH ga ik toch ook niet de kassa-dame uitkafferen ?
Die kan er toch ook niks aan doen ?

Of nee, elke keer als je een gehuurde dvd niet leuk vindt gewoon die knakker bij de videotheek uitschelden.... moet ie maar geen kutfilms verhuren !


Conducteurs werken ook voor hun geld hoor, die staan daar ook niet voor hun plezier.
En dan moet je ook nog de hele dag overweg met die kutpubers (en oudere lui die zich vreselijk puberaal gedragen).
-=[ Kiteless ]=-=[ To dream of love ]=-
pi_32946293
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 15:22 schreef MissMSX het volgende:

[..]

Dat heb ik ook eens gedaan en dat vinden ze idd niet grappig

Maar ik denk dat als de NS zorgt dat een trein altijd op dezelfde plek stopt en op het perron aangeeft waar dan de deuren zijn, de mensen vanzelf meer zullen verspreiden.
Misschien moet de NS eens wat onderzoeksreisjes naar het buitenland doen.
Ik denk dat heel veel mensen het doen en dat het daarom voor de conducteurs niet meer grappig is. Voor degene die denkt dat hij of zij dan net met een heel origineel grapje op de proppen is gekomen kan het wellicht leuk zijn, maar als je het voor de zoveelste keer moet aanhoren, tsja, dan kan ik me voorstellen dat het minder leuk is. Toen ik bij de Free Record Shop werkte vroeg ik ook vaak aan klanten of iets voor henzelf was of dat het product een cadeautje was. Hoevaak ik wel niet het zogenaamd komische antwoord "het is een cadeautje voor mezelf, hahahahahahaha" heb gehoord weet ik niet meer, maar het werd aardig flauw.
pi_32946338
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 15:26 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ik denk dat heel veel mensen het doen en dat het daarom voor de conducteurs niet meer grappig is. Voor degene die denkt dat hij of zij dan net met een heel origineel grapje op de proppen is gekomen kan het wellicht leuk zijn, maar als je het voor de zoveelste keer moet aanhoren, tsja, dan kan ik me voorstellen dat het minder leuk is. Toen ik bij de Free Record Shop werkte vroeg ik ook vaak aan klanten of iets voor henzelf was of dat het product een cadeautje was. Hoevaak ik wel niet het zogenaamd komische antwoord "het is een cadeautje voor mezelf, hahahahahahaha" heb gehoord weet ik niet meer, maar het werd aardig flauw.
Dat is waar ja, maar als je 13 bent snap je nog niet dat dat grapje al 100 jaar gemaakt wordt
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
pi_32946340
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 15:23 schreef NightH4wk het volgende:
Ik stap altijd al bij de uiteinden in omdat het daar minder druk is. Geen zin om tijden te staan als ik 3 uur in de trein ben.
Ik ook! Bovendien hoef ik dan op Utrecht CS minder ver te lopen naar de bussen.
pi_32946398
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 15:24 schreef Kiteless het volgende:
Ik snap niet waarom mensen nou vinden dat ze de conducteurs dan moeten afzeiken.
Als er schimmel zit op m'n filet-americain van de AH ga ik toch ook niet de kassa-dame uitkafferen ?
Die kan er toch ook niks aan doen ?

Jij geeft toch wel de meest loze argumenten zeg, JEZUS CHRISTUS!!!

Natuurlijk mag je verhaal halen bij de conducteurs, en dan in ieder geval waarom de trein 10 minuten stil stond en al 10 minuten langzaam rijdt en nog GVD niks is omgeroepen. De conducteurs zijn het gezicht van de NS dus terecht bij hen te klagen.

Als ik bij de Mediamarkt een tv koop, en hij gaat stuk, dan ga ik tochook naar de winkel terug, en ga ik niet meteen bellen voor een afspraak met de regiomanager,vestigingsmanager,directeur of weet ik wat.

Denk ff na zeg, gvd, ik koel liever mijn woede op conducteurs dan op mijn medepassagiers
Even a broken clock is right twice a day.
pi_32946401
quote:
NS legt schuld vertragingen bij de Klant
Tja, dat krijg je er ook van als je maar één klant hebt. Wel netjes dat ze Klant dan met een hoofdletter schrijven.
pi_32946437
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 15:29 schreef RetepV het volgende:

[..]

Tja, dat krijg je er ook van als je maar één klant hebt. Wel netjes dat ze Klant dan met een hoofdletter schrijven.
Ja, dat deed ik.
pi_32946441
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 15:29 schreef danos het volgende:

[..]

Jij geeft toch wel de meest loze argumenten zeg, JEZUS CHRISTUS!!!

Natuurlijk mag je verhaal halen bij de conducteurs, en dan in ieder geval waarom de trein 10 minuten stil stond en al 10 minuten langzaam rijdt en nog GVD niks is omgeroepen. De conducteurs zijn het gezicht van de NS dus terecht bij hen te klagen.

Als ik bij de Mediamarkt een tv koop, en hij gaat stuk, dan ga ik tochook naar de winkel terug, en ga ik niet meteen bellen voor een afspraak met de regiomanager,vestigingsmanager,directeur of weet ik wat.

Denk ff na zeg, gvd, ik koel liever mijn woede op conducteurs dan op mijn medepassagiers
Nou nou nou nou nou wat een gescheld gelijk weer. Is dat nu werkelijk nodig. Doe even normaal zeg.

Verder, ik ben het wel met je eens dat het ontzettend irritant is dat de NS vaak geen informatie geeft over waarom er vertraging is of waarom een trein langzaam gaat. Maar als je zoiets wilt weten dan kun je het ook gewoon vragen aan de conducteur in plaats van flauwe opmerkingen te gaan maken.
pi_32946461
Tja, ze doen er 'echt alles' aan. Behalve de stations te moderniseren...

Moet je eens kijken naar stations in andere landen. Dat ziet er echt een stuk beter uit.

De Nederlandse stations zijn gewoon een exponent van het bestuur van de NS: conservatieve oude rotzooi.
pi_32946477
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 15:29 schreef danos het volgende:

[..]

Jij geeft toch wel de meest loze argumenten zeg, JEZUS CHRISTUS!!!

Natuurlijk mag je verhaal halen bij de conducteurs, en dan in ieder geval waarom de trein 10 minuten stil stond en al 10 minuten langzaam rijdt en nog GVD niks is omgeroepen. De conducteurs zijn het gezicht van de NS dus terecht bij hen te klagen.

Als ik bij de Mediamarkt een tv koop, en hij gaat stuk, dan ga ik tochook naar de winkel terug, en ga ik niet meteen bellen voor een afspraak met de regiomanager,vestigingsmanager,directeur of weet ik wat.

Denk ff na zeg, gvd, ik koel liever mijn woede op conducteurs dan op mijn medepassagiers
Lijkt me idd dat je medewerkers kan aanspreken op slechte service of als je een vraag hebt....
pi_32946524
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 15:31 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Nou nou nou nou nou wat een gescheld gelijk weer. Is dat nu werkelijk nodig. Doe even normaal zeg.

Verder, ik ben het wel met je eens dat het ontzettend irritant is dat de NS vaak geen informatie geeft over waarom er vertraging is of waarom een trein langzaam gaat. Maar als je zoiets wilt weten dan kun je het ook gewoon vragen aan de conducteur in plaats van flauwe opmerkingen te gaan maken.
Ik weet niet hoor, maar 9 van de 10 keer zit die conducteur met zijn dikke vieze fatsige vette reet lekker in de eerste klas te chillen mijn zijn vriendjes, en zie ik die hele kneus niet. Dus asjeblieft zeg, geloof mij nou maar ik weet waar ik het over heb.

Als je maandenlang nagenoeg iedere dag vertraging hebt, dan is het geen kwestie meer van vragen, maar dan moet je er gewoon keihard opslaan voordat je tot zijn suffe kop in de 1e klas doordringt
Even a broken clock is right twice a day.
pi_32946527
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 15:32 schreef RetepV het volgende:
Tja, ze doen er 'echt alles' aan. Behalve de stations te moderniseren...

Moet je eens kijken naar stations in andere landen. Dat ziet er echt een stuk beter uit.

De Nederlandse stations zijn gewoon een exponent van het bestuur van de NS: conservatieve oude rotzooi.
Nou, dat is ook weer onzin. In Wales heb je soms geeneens stations op de plaatsen waar de treinen stoppen. In Engeland heb je wellicht mooie stations maar echt aftandse treinen. In Italie heb je én aftandse stations en ouderwetse treinen en ga zo nog maar ff door.
  vrijdag 9 december 2005 @ 15:36:34 #32
129574 Kiteless
pornsexgoddess
pi_32946586
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 15:33 schreef HPoi het volgende:

[..]

Lijkt me idd dat je medewerkers kan aanspreken op slechte service of als je een vraag hebt....
Tuurlijk! Maar er is een groot verschil tussen iemand aanspreken,
of iemand lopen fucken / belachelijk maken / bedreigen.
Maar ik zal wel gewoon ouderwets zijn, het is vast veel hipper om op hoge poten met veel gevloek verhaal te gaan halen en als je dan repliek krijgt roepen dat ie je moet respecteren.
-=[ Kiteless ]=-=[ To dream of love ]=-
pi_32946595
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 15:34 schreef danos het volgende:

[..]

Ik weet niet hoor, maar 9 van de 10 keer zit die conducteur met zijn dikke vieze fatsige vette reet lekker in de eerste klas te chillen mijn zijn vriendjes, en zie ik die hele kneus niet. Dus asjeblieft zeg, geloof mij nou maar ik weet waar ik het over heb.

Als je maandenlang nagenoeg iedere dag vertraging hebt, dan is het geen kwestie meer van vragen, maar dan moet je er gewoon keihard opslaan voordat je tot zijn suffe kop in de 1e klas doordringt
Ook al heb je gelijk, ik heb geen behoefte om jou te geloven. Dat krijg je als je zo praat; dan nemen mensen je ook niet serieus. Groot gelijk dat die conducteurs daar gaan zitten als er van die idiote pubers als jij in de trein zitten, daar zou ik me ook niet druk om gaan maken.
pi_32946617
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 15:34 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Nou, dat is ook weer onzin. In Wales heb je soms geeneens stations op de plaatsen waar de treinen stoppen. In Engeland heb je wellicht mooie stations maar echt aftandse treinen. In Italie heb je én aftandse stations en ouderwetse treinen en ga zo nog maar ff door.
Nou, ok, ik bedoelde dus NIET Engeland . Kom op zeg, de woorden 'Engeland' en 'Conservatief' zijn synoniemen van elkaar. En ook Italie is een conservatieve bende.

Kijk eens naar stations in de VS of stations in Azie, bijvoorbeeld Singapore of Japan. Of kjk eens naar Duitse stations. Iets minder modern, maar die hebben ook weinig problemen. Terwijl half Duitsland dagelijks met de trein gaat.

Hier in Nederland heb je longontsteking-stations. Gratis terwijl u wacht.
pi_32946641
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 15:32 schreef RetepV het volgende:
Tja, ze doen er 'echt alles' aan. Behalve de stations te moderniseren...

Moet je eens kijken naar stations in andere landen. Dat ziet er echt een stuk beter uit.

De Nederlandse stations zijn gewoon een exponent van het bestuur van de NS: conservatieve oude rotzooi.
Niet alle stations hoor
pi_32946676
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 15:37 schreef RetepV het volgende:

[..]

Nou, ok, ik bedoelde dus NIET Engeland . Kom op zeg, de woorden 'Engeland' en 'Conservatief' zijn synoniemen van elkaar. En ook Italie is een conservatieve bende.

Kijk eens naar stations in de VS of stations in Azie, bijvoorbeeld Singapore of Japan. Of kjk eens naar Duitse stations. Iets minder modern, maar die hebben ook weinig problemen. Terwijl half Duitsland dagelijks met de trein gaat.

Hier in Nederland heb je longontsteking-stations. Gratis terwijl u wacht.
Wellicht, ik heb nog nooit stations in Azie gezien. Ik vraag me echter af hoe modernere stations bij kunnen dragen aan minder vertragingen?
pi_32946711
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 15:39 schreef Nielsch het volgende:
Ik vraag me echter af hoe modernere stations bij kunnen dragen aan minder vertragingen?
Meerdere roltrappen .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  vrijdag 9 december 2005 @ 15:41:10 #38
129574 Kiteless
pornsexgoddess
pi_32946719
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 15:37 schreef RetepV het volgende:

[..]

Nou, ok, ik bedoelde dus NIET Engeland . Kom op zeg, de woorden 'Engeland' en 'Conservatief' zijn synoniemen van elkaar. En ook Italie is een conservatieve bende.

Kijk eens naar stations in de VS of stations in Azie, bijvoorbeeld Singapore of Japan. Of kjk eens naar Duitse stations. Iets minder modern, maar die hebben ook weinig problemen. Terwijl half Duitsland dagelijks met de trein gaat.
Ja, maar kijk maar eens naar rusland, of china, of hongarije, of spanje, of griekenland....

Kortom, NATUURLIJK zijn er plekken waar het beter gaat.
Er zijn OOK plekken waar het slechter gaat.
Maar vaak zijn de situaties totaal niet te vergelijken, zowel qua infrastructuur, qua geld wat ze te besteden hebben, qua nationale eisen en wetten waar ze zich wel/niet aan te houden hebben,
etc..
Tuurlijk is er ruimte voor verbetering, maar om nou te doen alsof je in een 3e-wereld-land-voor-treinen woont is ook weer een beetje overdreven
-=[ Kiteless ]=-=[ To dream of love ]=-
pi_32946729
Station Hilversum is een mooi voorbeeld. Een splinternieuw stationsgebouw, maar de perrons zijn nog steeds dezelfde ouwe meuk als 30 jaar terug. Sommige tegels liggen al 20 jaar scheef.

Hoe kun je nou verwachten dat mensen zich gaan verdelen over de deuren van de treinen als er maar 1 plek op het hele perron is waar je GEEN longonststeking oploopt?
pi_32946760
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 15:36 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ook al heb je gelijk, ik heb geen behoefte om jou te geloven. Dat krijg je als je zo praat; dan nemen mensen je ook niet serieus. Groot gelijk dat die conducteurs daar gaan zitten als er van die idiote pubers als jij in de trein zitten, daar zou ik me ook niet druk om gaan maken.
Kijk normaal gesproken hou ik gewoon mijn oogjes dicht, en laat ik netjes mijn kaartje zien, ALS ze al komen kijken. Maar als ze niet komen kjken, lopen ik gewoon ff naar de 1e klas, spuug ik een paar keer in zijn gezicht, en zeg ik: Bedankt HE Ome JOOP!, en daarna ga ik nog ff langs de machinist om een paar kletsers uit te delen, en dan ben ik meestal toch nog wel op tijd op de bestemming
Even a broken clock is right twice a day.
pi_32946779
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 15:40 schreef Litpho het volgende:

[..]

Meerdere roltrappen .
Hehe ja das waar...daar slaat de NS de plank ook wel mis. Zoals bij het nieuwe Bijlmer station. ´t Wordt echt wel mooi, maar er is ook maar weer 1 (rol)trap naar het perron toe (tot nu dan). Ja, als je dan dit soort maatregelen wilt gaan nemen, begin dan ook bij de bron en ga nieuw te ontwerpen stations niet zo inrichten dat mensen allemaal op 1 punt binnenkomen.

(Al vraag ik me ook af wie precies de stations laat bouwen, de NS of ProRail?)
pi_32946822
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 15:41 schreef Kiteless het volgende:

[..]

Ja, maar kijk maar eens naar rusland, of china, of hongarije, of spanje, of griekenland....

Kortom, NATUURLIJK zijn er plekken waar het beter gaat.
Er zijn OOK plekken waar het slechter gaat.
Maar vaak zijn de situaties totaal niet te vergelijken, zowel qua infrastructuur, qua geld wat ze te besteden hebben, qua nationale eisen en wetten waar ze zich wel/niet aan te houden hebben,
etc..
Tuurlijk is er ruimte voor verbetering, maar om nou te doen alsof je in een 3e-wereld-land-voor-treinen woont is ook weer een beetje overdreven
Als ze de informatieborden beter en met meer informatie zouden updaten zou dat al wat schelen. Als ik moet wachten om te horen dat mijn trein op een ander perron vertrekt en dat maar om de 5 minuten word omgeroepen sta ik voor niks wortel te schieten op het verkeerde perron als ik die boodschap net gemist heb.
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
pi_32946828
en wat dacht je dan in godsnaam van die kaartjesautomaten. Jemig, als ik in apeldoorn een kaartje wil halen, moet ik 15 minuten aanwezig zijn omdat er aan de kant van de auto´s maar 1 (door een zwerver ondergepiste) automaat is. En als er dan 2 omaatjes en een gehandicapte staan, dan red ik dat niet eens in een kwartier.

Kijk de NS moet niet gaan beginnen met zeuren, want dan heb ik ook nog wel wat dingetjes!
Even a broken clock is right twice a day.
pi_32946831
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 15:43 schreef Nielsch het volgende:
Ja, als je dan dit soort maatregelen wilt gaan nemen, begin dan ook bij de bron en ga nieuw te ontwerpen stations niet zo inrichten dat mensen allemaal op 1 punt binnenkomen.
Dan worden de personeelskosten voor de extra controles weer te hoog. Diezelfde extra controles die zogenaamd voor de veiligheid zouden zijn, maar op het overgrote deel van de stations alleen maar plaatsvinden tijdens de oh zo onveilige spits.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_32946905
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 15:45 schreef Litpho het volgende:

[..]

Dan worden de personeelskosten voor de extra controles weer te hoog. Diezelfde extra controles die zogenaamd voor de veiligheid zouden zijn, maar op het overgrote deel van de stations alleen maar plaatsvinden tijdens de oh zo onveilige spits.
Personeelskosten? Ze hadden 30 jaar geleden al toegangspoortjes moeten introduceren! Maar dat vonden ze toen te veel geld en dan nu gaan lopen miepen dat iedereen zwart rijdt. Duh!
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
  vrijdag 9 december 2005 @ 15:49:10 #46
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_32946934
Beetje zwak van NS... Intercities laten ze juist minimaal 5 minuten per station wachten, om vertraging op te kunnen vangen (Rotterdam ==> Maastricht o.i.d. staat zo'n 40 minuten stil op tussengelegen stations!).
En als ze dan te laat aankomen zakken, moet je heel snel instappen....

Ze moeten die sukkels die pal voor de deur blijven staan als je wilt uitstappen eens schoppen!
censuur :O
pi_32946966
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 15:47 schreef MissMSX het volgende:
Personeelskosten? Ze hadden 30 jaar geleden al toegangspoortjes moeten introduceren! Maar dat vonden ze toen te veel geld en dan nu gaan lopen miepen dat iedereen zwart rijdt. Duh!
Zelfs in ENGELAND hebben ze al jaren toegangspoortjes...
pi_32946983
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 15:36 schreef Kiteless het volgende:

[..]

Tuurlijk! Maar er is een groot verschil tussen iemand aanspreken,
of iemand lopen fucken / belachelijk maken / bedreigen.
Maar ik zal wel gewoon ouderwets zijn, het is vast veel hipper om op hoge poten met veel gevloek verhaal te gaan halen en als je dan repliek krijgt roepen dat ie je moet respecteren.
O, maar ik had het ook niet over schelden tegen de conducteur etc. Je mag wel gewoon kritiek op zijn bedrijf hebben.
pi_32947001
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 15:49 schreef RemcoDelft het volgende:
Beetje zwak van NS... Intercities laten ze juist minimaal 5 minuten per station wachten, om vertraging op te kunnen vangen (Rotterdam ==> Maastricht o.i.d. staat zo'n 40 minuten stil op tussengelegen stations!).
En als ze dan te laat aankomen zakken, moet je heel snel instappen....

Ze moeten die sukkels die pal voor de deur blijven staan als je wilt uitstappen eens schoppen!
In Japan zijn de mensen zo netjes om in de rij te gaan staan bij de plek waar de deuren openen. Maar ja, ga jij maar eens de mentaliteit van mensen veranderen. Dat lukt je never
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
pi_32947007
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 15:45 schreef danos het volgende:
en wat dacht je dan in godsnaam van die kaartjesautomaten. Jemig, als ik in apeldoorn een kaartje wil halen, moet ik 15 minuten aanwezig zijn omdat er aan de kant van de auto´s maar 1 (door een zwerver ondergepiste) automaat is. En als er dan 2 omaatjes en een gehandicapte staan, dan red ik dat niet eens in een kwartier.

Kijk de NS moet niet gaan beginnen met zeuren, want dan heb ik ook nog wel wat dingetjes!
KIJK!, dat bedoel ik. Tis erg zwak om de Klant aan te gaan pakken. Probeer eerst eens je eigen bedrijf gesmeerd te laten lopen, dan kan je altijd nog wat van je klanten gaan verlangen....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')