abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † zaterdag 10 december 2005 @ 03:34:43 #81
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_32964074
Helaas kan de NS zich deze arrogantie permiteren .
  † In Memoriam † zaterdag 10 december 2005 @ 03:35:20 #82
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_32964082
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 01:55 schreef Tafkahs het volgende:
gewoon de deur liberaliseren, dan worden mensen vanzelf wel egoistisch

Fantastische opmerking
pi_32965816
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 21:16 schreef p-etr-a het volgende:

[..]

Staat wel op de trein toch... En je kan het altijd aan iemand vragen.
En dat kost juist tijd. Ik heb nog nooit op een trein zien staan wat de voorkant is overigens.
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
  zaterdag 10 december 2005 @ 11:14:14 #84
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_32966102
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 21:16 schreef p-etr-a het volgende:

[..]

Staat wel op de trein toch... En je kan het altijd aan iemand vragen.
Op een trein staat hooguit een bestemming: "Rotterdam" o.i.d. Maar dat klopt bijna nooit, omdat NS, net als de rest van z'n rotzooi, ook die bordjes geen onderhoud geeft!

Ze moeten gewoon "kant A gaat naar... en kant B gaat naar ..." zeggen i.p.v. "voor en achter"! Vooral leuk als de trein de andere kant op vertrekt, dan zit je alsnog fout.
censuur :O
pi_32966177
Wat ik wel irritant vind is wanneer ik bijvoorbeeld een busaansluiting moet hebben en dat allemaal net aan kan. En dan doordat mensen dan lekker langzaam in en uitstappen de trein na 5 stops ofzo 5 minuten vertraging heeft en ik dan weer mijn bus mis.

Dit naast natuurlijk mijn andere grote ergenis dat mensen al in gaan stappen en er nog een rijtje mensen aan het uitstappen is. Dan loop ik zonder pardon die persoon half omver.
  zaterdag 10 december 2005 @ 11:31:00 #86
46464 Flumina
Lekker ruig heien!
pi_32966349
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 19:55 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ik denk dat de meeste mensen wel weten wat de voorkant van de trein is en wat de achterkant van de trein is...misschien zegt dit meer iets over jou?
Ja, bij dubbelsporige stations is dat niet moeilijk. Een trein komt van links en gaat naar rechts. Anders is het wanneer er vele perrons zijn, sommige treinen rijden wel gewoon door, sommige treinen keren, etc etc.

Ik vind het een beetje stom van de NS. In Delft is het bijvoorbeeld mogelijk maar op één plek perron 2 te betreden (de treinen naar R'dam) en die plek is helemaal op het uiteinde van het perron. Dan vraag je er ook om vind ik.
we hebben een reëel probleem, dus we zoeken naar reële oplossingen
in dit specifieke geval maken twee helften één
pi_32966704
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 01:56 schreef klnvntrbyt het volgende:

[..]

Gezeur om niks? Hoe zou jij je voelen als je, nadat je net 300 m hebt gerend omdat de trein onaangekondigd alleen op A stopte ipv A+B, via de intercom van de conducteur (ik bedoel, "HoofdConducteur" ) te horen krijgt 'dat de trein 24 deuren heeft en dat we niet allemaal door 1 deur in moeten stappen'
Ik zou me er eerlijk gezegd niet zo druk over maken. Gewoon denken: "laat die gast maar, ik sta er boven" en lekker m'n krantje of boekje open slaan.
pi_32966718
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 01:56 schreef klnvntrbyt het volgende:

Dat werd toch niet beweerd? Ze komen alleen hypocriet over met hun foldertjes. Zorg eerst maar eens voor goede informatievoorziening over waar de trein nou precies stopt en dat dat op tijd wordt omgeroepen.
Maar dat kunnen ze natuurlijk alleen als ze hun tong uit de aars van NoRail hebben gehaald.
Jawel, in de TT en in latere posts ook nog een aantal keer.
pi_32969366
Het speelt wel mee natuurlijk. Bij een station worden vaak kostbare minuten verspild omdat mensen allemaal bij één deur staan te dringen.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_32974259
Moet je op zondagmorgen de trein om 07:47 van A'dam centraal naar Utrecht 's nemen.
Die trein staat er al een tijdje dan maar met afgesloten deuren.
Maar +/- 2 minuten voor vertrek komt er leven in de brouwerij!
Iedereen mag, nee moet, dan instappen via één deur waar dan een groepje NS-medewerkers staat die je kaartje controleren.
De rest van de deuren zijn dan afgesloten.
Wordt verder helemaal niets omgeroepen hierover, dus als je niet ter hoogte van die enige toegangsdeur staat dan kan je zo maar de pech hebben dat je treintje wegrijdt zonder jou omdat dit NS-volk te beroerd is om ook de andere toegangsdeuren van de trein te openen.
Ik let ondertussen wel op maar ze hebben er gewoon schijt aan, oudere mensen slecht ter been of met een hoop koffers?
Pech gehad, pak de volgende trein maar...

Tip: Mocht je dit meemaken, vraag dan gerust of ze wat aan hun benen mankeert, worden ze erg vrolijk van!
pi_32975613
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 17:19 schreef eBay het volgende:
Het ligt inderdaad aan de klant.
Maar ik heb geen problemen als er vertraging is, alle tijd hoor.
En NS heeft geen materieel tekort maar een meteriaal overschot
Dankzij de vele IRM treinen.
Waardoor we in de trein Utrecht-Groningen nog steeds regelmatig in overvolle Koplopers mogen zitten staan.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_32978141
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 15:14 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Daar is het spoor in Nederland te druk bezet voor. Bovendien gaan mensen dan weer klagen over die speelruimte, dat ze bij elk station 5 minuten moeten stilstaan enzo.
Te druk bezet?

Misschien moet men eens afstappen van het principe dat voor alle bestemmingen er elke 60 minuten een trein moet zijn. Waarom niet elke 50' of elke 70' naargelang de bestemming? Maakt het wel moeilijker voor de reizigers, maar het toont alvast aan dat er keuzes gemaakt worden die niets met de drukte op het spoor te maken hebben.

Materiaal hebben ze ook genoeg vermoed ik.

Langer stilstaan in het station verhoogt wel de loonkost, want de bestuurder en controleur moeten ook voor die tijd betaald worden. Misschien dat daar het schoentje wringt?
pi_32980054
Ze hebben te weinig materieel. Regelmatig vallen er treinen elders in het land uit zodat het materieel op een druk traject ingezet kan worden. Er raakt ook veel beschadigd.

Op drukke trajecten moet vaker een korte trein rijden zodat er geen mensenmassa ontstaat. Verder mag het een en ander automatisch bestuurd worden zodat er meer treinen op een baanvlak achter elkaar kunnen rijden. Helaas wil men niet investeren.
Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
pi_32982633
iedere reiziger wil zo snel mogelijk de trein in dus die verspreiden zich al automatisch over het perron zelfs bij de lange perrons als Utrecht, Eindhoven en Sittard. Dit is gewoon GELUL!
pi_32983191
wat een grapjassen, vaak sta ik nog 10 min of langer te wachten omdat de trein weer eens vertraagd(ontspoorde trein/deffecte wissel/etc) is. En wat al gezegd is, mensen willen vaak zo snel mogelijk in de trein dus verspreiden doen ze zelf wel.
pi_32983339
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 15:49 schreef RemcoDelft het volgende:

Ze moeten die sukkels die pal voor de deur blijven staan als je wilt uitstappen eens schoppen!
Jammer genoeg is er niet altijd ruimte om opzij te gaan in een bomvolle trein

[ Bericht 1% gewijzigd door Jed1Gam op 10-12-2005 23:59:22 ]
pi_32985603
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 23:48 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Jammer genoeg is er niet altijd ruimte om opzij te gaan in een bomvolle trein
Hij had het over de mensen op het perron. Soms is natuurlijk ook daar geen ruimte, maar meestal zijn het gewoon mensen die snel "ikke ikke ikke" naar binnen willen.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_32985952
Wat een flauwekul, dan moet de NS maar meer roltrappen bouwen.
En ik heb ook 2x in de trein naar Rotterdam gezeten terwijl ik naar den Haag moest vanaf Utrecht.
Ik zit nog steeds para in de trein 10x te controleren of ik wel in het gedeelte naar Den Haag zit.
pi_32987850
quote:
Op zondag 11 december 2005 02:50 schreef Troeta het volgende:
Wat een flauwekul, dan moet de NS maar meer roltrappen bouwen.
En ik heb ook 2x in de trein naar Rotterdam gezeten terwijl ik naar den Haag moest vanaf Utrecht.
Ik zit nog steeds para in de trein 10x te controleren of ik wel in het gedeelte naar Den Haag zit.
Dat ken ik ja. Goed luisteren als ze de treinnummers omroepen (waarom kan dit niet op een schermpje in de coupe????) en dan vlak voor het station waar ontkoppeld gaat worden omroepen dat de hele trein naar Den Haag gaat en dat de mensen naar Rotterdam 3 kwartier mogen gaan staan blauwbekken op het perron om te wachten op de stoptrein naar rotterdam. had dat dan op Utrecht al gezegd dan had ik op de IC gewacht!!!!

Maar dat was offtopic. Moest ff wat NS frustratie kwijt
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
  zondag 11 december 2005 @ 14:38:51 #100
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_32988410
Ik kwam gister een condu tegen die met droge ogen wist te beweren dat het aanpakken van zwartrijders door ze hoger te beboeten er voor zou zorgen dat de treinkaartjes volgend jaar niet zo hard meer zullen stijgen.. Zelfs het ns personeel is vergiftigd met pro-liberaliseer one-liners..
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
pi_32989280
NS probeert weer eens de minister te overtuigen dat ze recht hebben op weer een verhoging van de prijzen. En het zou me niet verbazen als ze dat weer eens gaat lukken ook, zo onderhand kan alles in dit land als het het beboeten van de reiziger betreft. het ligt nooit aan de NS als de trein vertraging heeft.

Paar weken geleden stond ik nog op station Baarn met duizenden anderen, de NS pleurt je gewoon uit de trein alsof je oud vuil bent, verzinnen een smoes waarom je zelfs dan geen recht hebt op geld terug en zoek het maar uit.

Ik erger me altijd kapot als iedereen netjes OP TIJD is ingestapt en zonder opgaaf van reden vertrekt de trein alsnog te laat (dagelijks), leg me dat eerst maar eens uit NS..

ik bedoel wat is er zo ingewikkeld aan om de treinen op tijd te laten rijden, het spoornet is in geen 25 jaar veranderd, het ligt toch echt binnen hun eigen organisatie(vermogen)..
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
  zondag 11 december 2005 @ 15:20:21 #102
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_32989560
quote:
Op zondag 11 december 2005 15:11 schreef kawotski het volgende:
NS probeert weer eens de minister te overtuigen dat ze recht hebben op weer een verhoging van de prijzen. En het zou me niet verbazen als ze dat weer eens gaat lukken ook, zo onderhand kan alles in dit land als het het beboeten van de reiziger betreft. het ligt nooit aan de NS als de trein vertraging heeft.

Paar weken geleden stond ik nog op station Baarn met duizenden anderen, de NS pleurt je gewoon uit de trein alsof je oud vuil bent, verzinnen een smoes waarom je zelfs dan geen recht hebt op geld terug en zoek het maar uit.

Ik erger me altijd kapot als iedereen netjes OP TIJD is ingestapt en zonder opgaaf van reden vertrekt de trein alsnog te laat (dagelijks), leg me dat eerst maar eens uit NS..

ik bedoel wat is er zo ingewikkeld aan om de treinen op tijd te laten rijden, het spoornet is in geen 25 jaar veranderd, het ligt toch echt binnen hun eigen organisatie(vermogen)..
het probleem is dat toen het een staatsbedrijf was, men zich nodig kon voelen bij de NS, men had een collectieve taak en kreeg daar respect voor, als waren zijn politieagenten op de trein.
Nu is het een bedrijf dat aandeelhouders moet voeren, mensen die van hun leven niet in de trein zullen stappen. Men wordt ondergewaardeerd, conducteurs moeten vanwege hun eigen veiligheid met z'n 2en dienst draaien en niemand heeft respect voor de oneliner "goedemidaggggg, kaarrrrrtjes alstublieft".

[ Bericht 1% gewijzigd door Tafkahs op 11-12-2005 22:59:24 ]
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
pi_33036823
Driekwart van de treinen vanuit Utrecht CS vertrekken te laat. Ik heb gewoon deze maand 5x meegemaakt dat de trein waarin ik zat door een defect niet kon rijden, of dat er elders een defecte trein op het spoor stilstond. En dan hadden we ook nog een paar weken geleden dat het hele spoor platlag vanwege een paar vlokjes sneeuw en wat wind. Dat belooft wat wanneer het echt gaat sneeuwen. Maar ondertussen wel elk halfjaar een prijsverhoging doorvoeren, waar wij, als klant zijnde, dus geen hol van merken qua service en voorzieningen. Nee, als de kaartautomaat niet werkt en je hebt haast, en je legt dit uit aan de dienstdoende conducteur, krijg je alsnog een fucking boete van 35 euro! Fuck jullie, NS!!! Wel dure plasmaschermen in zo'n kutboemeltrein voor kutkinderen hangen in een of ander kutgehucht, maar echte problemen uit de weg gaan.
pi_33042474
Vrijdag een uur vertraging van Lelystad naar Eindhoven, vanwege een ontspoorde goederentrein. Dat probleem was zondag avond nog niet gefixed, zodoende nog op zondag 30 min vertraging + 10 min vanwege een defect iets(?) op Utrecht CS.
Maandag daarop volgende schijnt er weer een trein ontspoord te zijn op datzelfde traject.
  dinsdag 13 december 2005 @ 15:01:35 #105
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_33043960
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 13:59 schreef Jed1Gam het volgende:

Maandag daarop volgende schijnt er weer een trein ontspoord te zijn op datzelfde traject.
Nee hoor, er is bij Best iemand voor de trein gedoken.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  dinsdag 13 december 2005 @ 15:03:55 #106
22002 MREn
pi_33044034
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 23:13 schreef Toffe_Ellende het volgende:
iedere reiziger wil zo snel mogelijk de trein in dus die verspreiden zich al automatisch over het perron zelfs bij de lange perrons als Utrecht, Eindhoven en Sittard. Dit is gewoon GELUL!
Iedereen die ooit met de trein gaat, kan zien dat het gros van de mensen vooraan bij de trappen staat.

Dat zie je met de IC's van Amsterdam-Utrecht-Eindhoven: die kunnen voorin stampvol zitten, terwijl je achter met nog geen 10 man in een rujtuig zit.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  dinsdag 13 december 2005 @ 15:11:21 #107
22002 MREn
pi_33044222
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 09:49 schreef PDOA het volgende:
Driekwart van de treinen vanuit Utrecht CS vertrekken te laat.
Goed onderbouwde mening... je vergeet de keren dat je gewoon op tijd was eerder dan die keren dat je op tijd was.
Ik kom regelmatig op Utrecht Centraal en mijn treinen hebben zelden vertraging, ook niet in de spits.
quote:
Ik heb gewoon deze maand 5x meegemaakt dat de trein waarin ik zat door een defect niet kon rijden, of dat er elders een defecte trein op het spoor stilstond.
Defecte trein elders is niet zelden van een ander bedrijf. Vooral omdat NS een reizigerstrein met een andere andere trein over het algemeen wel weg kan slepen, maar een goederentrein van een paar duizend ton niet.
quote:
En dan hadden we ook nog een paar weken geleden dat het hele spoor platlag vanwege een paar vlokjes sneeuw en wat wind. Dat belooft wat wanneer het echt gaat sneeuwen.
Uiteraard, hier lag 35cm sneeuw, heb met de auto 75 minuten gedaan over een stuk van 6 kilometer, file van Amersfoort tot Hengelo op de A1, mensen die de hele nacht vastzaten op de snelweg, en dat noem jij een vlokje sneeuw?
quote:
Maar ondertussen wel elk halfjaar een prijsverhoging doorvoeren, waar wij, als klant zijnde, dus geen hol van merken qua service en voorzieningen.
De prijs gaat maar eens per jaar omhoog. En qua voorzieningen merk je het wel, je denkt toch niet dat die tientallen nieuwe dubbeldekkers of de modernisering van IC-rijruigen en de koplopers binnenkort gratis worden gedaan door een of andere filantropische instelling?
quote:
Nee, als de kaartautomaat niet werkt en je hebt haast, en je legt dit uit aan de dienstdoende conducteur, krijg je alsnog een fucking boete van 35 euro! Fuck jullie, NS!!!
Als je een goede reden hebt, hoef je die boete niet te betalen....
In de bus is het toch ook al decennia zo dat je een boete krijgt als je geen kaartje hebt?
quote:
Wel dure plasmaschermen in zo'n kutboemeltrein voor kutkinderen hangen in een of ander kutgehucht, maar echte problemen uit de weg gaan.
Ja, Amerfoort, Wageningen, Ede en Barneveld zijn echt gehuchten
pi_33044845
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 11:31 schreef Flumina het volgende:
Ik vind het een beetje stom van de NS. In Delft is het bijvoorbeeld mogelijk maar op één plek perron 2 te betreden (de treinen naar R'dam) en die plek is helemaal op het uiteinde van het perron. Dan vraag je er ook om vind ik.
Vorige week had iemand het idee om ook even snel over te steken. Moest 'ie alleen wel bekopen met de dood omdat de aanstormende intercity over het hoofd werd gezien...
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 20:43 schreef Doderok het volgende:

[..]

Te druk bezet?

Misschien moet men eens afstappen van het principe dat voor alle bestemmingen er elke 60 minuten een trein moet zijn. Waarom niet elke 50' of elke 70' naargelang de bestemming? Maakt het wel moeilijker voor de reizigers, maar het toont alvast aan dat er keuzes gemaakt worden die niets met de drukte op het spoor te maken hebben.
Ik neem aan dat je het hier over het platteland hebt. Daar zal je inderdaad niet veel problemen hebben met instappen nee. In de Randstad echter wel, maar daar rijden treinen niet in een 60-minutendienst.
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 21:43 schreef Neuralnet het volgende:
Op drukke trajecten moet vaker een korte trein rijden zodat er geen mensenmassa ontstaat.
Ik mag hopen van niet! Kom voor de gein eens reizen tussen bv Rotterdam en Den Haag of Utrecht en beide plaatsen. Sommige treinen rijden daar al op maximale sterkte in een 6-minutendienst. Een snellere dienstregeling kan niet, omdat je die spoorcapaciteit niet hebt. Kortere treinen zijn dus absoluut geen oplossing!
quote:
Op zondag 11 december 2005 14:18 schreef MissMSX het volgende:

[..]

Dat ken ik ja. Goed luisteren als ze de treinnummers omroepen (waarom kan dit niet op een schermpje in de coupe????) en dan...
In de nieuwe treinen zijn al van dit soort schermpjes. Binnenkort worden ook de Koplopers gereviseerd, waarbij dit waarschijnlijk ook wel komt.
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 15:11 schreef MREn het volgende:
[...]

Ja, Amerfoort, Wageningen, Ede en Barneveld zijn echt gehuchten
Die aanbesteding is gewonnen door Connexxion. Ik zie niet in wat de NS daar dan mee te maken heeft?
pi_33045093
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 15:11 schreef MREn het volgende:
Ik kom regelmatig op Utrecht Centraal en mijn treinen hebben zelden vertraging, ook niet in de spits.
En hoe is deze bewering minder slechts een anecdote dan degene waar je op reageert?
  dinsdag 13 december 2005 @ 16:19:47 #110
22002 MREn
pi_33046223
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 15:44 schreef Litpho het volgende:

[..]

En hoe is deze bewering minder slechts een anecdote dan degene waar je op reageert?
Scherp

Wat ik bedoelde, is dat een stelling dat 75% van de treinen niet op tijd vertrekt, niet waar kan zijn gegeven het feit dat mijn treinen vanaf Utrecht vrijwel altijd op tijd vertrekken.

En een dispunctualiteit van 75% op Utrecht kan nooit resulteren een een dispunctualiteit van net 12% landelijk.
pi_33047465
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 16:19 schreef MREn het volgende:
Wat ik bedoelde, is dat een stelling dat 75% van de treinen niet op tijd vertrekt, niet waar kan zijn gegeven het feit dat mijn treinen vanaf Utrecht vrijwel altijd op tijd vertrekken.
Statistisch onwaarschijnlijk, maar niet onmogelijk . Ik denk zelf ook dat de 75% wat mooi rond is om iets anders te zijn dan lyrische overdrijving.
quote:
En een dispunctualiteit van 75% op Utrecht kan nooit resulteren een een dispunctualiteit van net 12% landelijk.
Niet dat ik die 12% geloof trouwens, daarvoor wordt er teveel gegoocheld met de cijfers (uitgevallen treinen niet meetellen, op zich korte vertragingen die leiden tot een half uur extra wachttijd, etc.).
  dinsdag 13 december 2005 @ 23:34:26 #112
22002 MREn
pi_33059061
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 17:06 schreef Litpho het volgende:

[..]

Statistisch onwaarschijnlijk, maar niet onmogelijk . Ik denk zelf ook dat de 75% wat mooi rond is om iets anders te zijn dan lyrische overdrijving.
Dat hangt er helemaal van af hoe vaak ik op het station kom natuurlijk
quote:
Niet dat ik die 12% geloof trouwens, daarvoor wordt er teveel gegoocheld met de cijfers (uitgevallen treinen niet meetellen,
Het is wiskundig gezien onmogelijk dat een niet-rijdende trein een vertraging heeft.

Ik rij zelf al mijn treinen tussen Utrecht en Amsterdam met een gegarandeerde 0% vertraging!

[ Bericht 6% gewijzigd door MREn op 13-12-2005 23:59:17 ]
  dinsdag 13 december 2005 @ 23:36:04 #113
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_33059103
quote:
Op zondag 11 december 2005 14:38 schreef Tafkahs het volgende:
Ik kwam gister een condu tegen die met droge ogen wist te beweren dat het aanpakken van zwartrijders door ze hoger te beboeten er voor zou zorgen dat de treinkaartjes volgend jaar niet zo hard meer zullen stijgen.. Zelfs het ns personeel is vergiftigd met pro-liberaliseer one-liners..
VVD = de man
Era Vulgaris
pi_33063476
quote:
Het is wiskundig gezien onmogelijk dat een niet-rijdende trein een vertraging heeft.
Tuurlijk. Het is ook mogelijk om "vertraging" te definiëren als een trein die meer dan 3 minuten te laat komt als het geen overmacht betreft. Met dat gelul haal je theoretisch de 0 % wel. Alleen reis ik niet in theorie. Ik reis in de dagelijkse praktijk.

De trein is slechts in beperkte gevallen "best goed" te noemen. Dat is het geval op trajecten waar relatief veel treinen rijden en waar je korte reizen maakt waar je niet hoeft over te stappen.
Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
pi_33065060
En dat is niet waar. Het traject Enschede Groningen is goed te doen met de trein. Het duurt dan wel wat langer dan met de auto, het voordeel is dat je wat kan gaan zitten kloten met je laptop of een boek of krant kan lezen.
pi_33065289
quote:
Op woensdag 14 december 2005 02:58 schreef Neuralnet het volgende:

[..]

De trein is slechts in beperkte gevallen "best goed" te noemen. Dat is het geval op trajecten waar relatief veel treinen rijden en waar je korte reizen maakt waar je niet hoeft over te stappen.
Je hebt wel een beetje gelijk vind ik, maar het is meer een en/of situatie en niet zoals jij schetst een en/en situatie. Als ik van Den Helder naar Nijmegen moet noem ik dat niet echt kort, maar het is toch heel goed te doen (ik hoef dan ook niet over te stappen).
pi_33065746
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 23:34 schreef MREn het volgende:

[..]

Dat hangt er helemaal van af hoe vaak ik op het station kom natuurlijk
Er rijden teveel treinen vanaf Utrecht CS om jou in de 25% van de treinen van die dag te laten rijden. Als de rest dan allemaal te laat is (niet onmogelijk) dan is dat minimaal 75% .
quote:
Een trein met een vertraging van 30 minuten niet meer laten rijden levert weliswaar de desbetreffende trein geen vertraging op, maar de reiziger wel degelijk. Hoeveel ik ook meeleef met de trein die 's avonds in de dependance trots tegen zijn maatjes kan opscheppen dat hij weer een dag zonder vertraging heeft gereden, toch gaat mijn sympathie iets meer uit naar de wel gedupeerde reiziger.
pi_33066054
Ik vind vooral het traject Utrecht <-> Rotterdam verschrikkelijk te noemen, ik weet niet wat ze daar aan draden hebben hangen, maar het lijkt wel gewoon touw. Zovaak als daar problemen zijn, niet normaal!

Het traject Apeldoorn-> Schiphol vind ik dan wel weer geniaal, supersnel binnen een uurtje op schiphol.
Even a broken clock is right twice a day.
pi_33066388
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 15:40 schreef Litpho het volgende:
Meerdere roltrappen .
En een volk dat niet als een kreupele onmiddelijk stil gaat staan zodra ze een roltrap zien? Dat zou nog eens heerlijk zijn...
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_33066508
quote:
Op woensdag 14 december 2005 10:36 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

En een volk dat niet als een kreupele onmiddelijk stil gaat staan zodra ze een roltrap zien? Dat zou nog eens heerlijk zijn...
Niks mis mee. Aan één kant van de roltrap zoals dat gaat in beschaafde landen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')