Nee, maar wel de aard van landenteams hoog houden. Het idee van landenteams kun je wel vergeten als die teams worden bevolkt door gelegenheids Nederlanders, die slechts met het oog op deelname voor het Nederlands elftal (of welk nationaal elftal dan ook), tot Nederlander worden verbouwd.quote:Op woensdag 14 december 2005 08:49 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Je wilt de internationale topsport devalueren door mensen op technicaliteitjes als een paspoort uit te sluiten van deelname?![]()
Maar het blijft wel heel erg "Belgisch"quote:Op woensdag 14 december 2005 08:50 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Zoals Sigme al postte, Kalou voldoet gewoon aan de Nederlandse wet.
Het is inderdaad geen alledaagse zaak, dat zal ik niet ontkennenquote:Op woensdag 14 december 2005 11:08 schreef Chewie het volgende:
[..]
Maar het blijft wel heel erg "Belgisch"![]()
Ik doelde inderdaad op het eerste.quote:Overigens voldoet Kalou aan de wet om een uitzonderingspositie te vragen of hij die dan ook krijgt is een tweede. Ik denk wel dat hij nu die positie wel krijgt.
Klopt, Kalou is dan ook een uitzonderingsgeval. Zoveel voetballers met de klasse van Kalou, die nog niet eerder voor een vertegenwoordigend elftal heeft gespeeld, zijn er niet. Elke andere Ivoriaan van die klasse had al lang en breed in het nationale elftal van Ivoorkust gespeeld. Kalou heeft bewust de boot afgehouden omdat ie met Nederland naar het WK wil.quote:Op woensdag 14 december 2005 10:34 schreef Argento het volgende:
Nee, maar wel de aard van landenteams hoog houden. Het idee van landenteams kun je wel vergeten als die teams worden bevolkt door gelegenheids Nederlanders, die slechts met het oog op deelname voor het Nederlands elftal (of welk nationaal elftal dan ook), tot Nederlander worden verbouwd.
Bron? Overigens verbazend dat een land als China, welke zo hamert op het Chinese staatsburgerschap van Taiwan, mensen uit Hong Kong, toch ook Chinees grondgebied, niet als volwaardige Chinezen beschouwd.quote:Ik hoorde van het weekend dat het A1GP team van China weigert om een Hong Kong-Chinees in de auto te zetten omdat deze te weinig Chinees zou zijn. Zo zou de Nederlandse Chinees Ho Pin Tung ook weinig kans maken om ooit voor team China uit te komen. Nu legt China wel hele hoge eisen aan de dag, maar de wijze waarop Nederland haar nationaliteitsverlening verkwanseld (een ander woord heb ik er niet voor), is te schandalig voor woorden. Ik snap ook niet waarom de Fifa dit soort opportunisme toestaat.
Begin jij nou ook al met die bullshit? Ronaldinho heeft reeds voor Brazilië gespeeld en kan nooit en te nimmer voor Nederland uitkomen, zelfs al zouden we hem een in goud gegoten paspoort gevenquote:Wat is het gevolg? Nederland wil Ronaldinho? Nou, dan bieden we dit heerschap toch een zak met geld om even tijdelijk Nederlander te zijn? Kan ie fijn in een oranje shirt mee voetballen? Nou, daar sta je dan met je landseer.
Zelf verwacht ik niet dat Verdonk er nog wat bij zal verzinnen, mischien wordt er gehoor gegeven aan betere argumentatie. Maar ik denk zelf dat Kalou binnenkort zijn paspoort op mag halen, wellicht ook wel beter dit heeft al teveel tijd gekost.quote:Op woensdag 14 december 2005 11:39 schreef Vhiper het volgende:
Gezien het vernietigende commentaar van de rechtbank, verwacht ik dat Kalou inderdaad gewoon netjes volgens de regels wordt behandeld. Tenzij Verdonk plotseling een nieuw argument weet te verzinnen (En dat zou me niet eens veel verbazen), zal dat dus toewijzing betekenen.
Ik bedoelde natuurlijk vóórdat zij (of wie dan ook) in het nationale team gingen spelen, dat het daarna niet meer mogelijk is weet ik ook nog wel.quote:Op dinsdag 13 december 2005 19:38 schreef Vhiper het volgende:
![]()
De rechter vraagt hem zijn mening over Kalou, dan geeft ie die gewoon. Doe nou niet net alsof Van Basten buitenlanders aan het rondselen is.
En kap eens met die onzin vergelijkingen als Ronaldinho of Romario. Beiden hebben reeds voor Brazilië gespeeld en kunnen niet voor Nederland uitkomen,
In jouw dromen ja. Op dit moment zijn de feiten dat Minister Verdonk tot 2x toe heeft besloten dat hij geen recht heeft op een versnelde procedure en dat hij dus gewoon tot 2008 zal moeten wachten voordat hij een Nederlands paspoort kan krijgen.quote:dit in tegenstelling tot Kalou
En jij wil zo'n talent van Ivoorkust afpakken, terwijl de meerderheid van de Nederlanders daar tegen is?quote:Bullshit, als Kalou in z'n uppie 5 man omspeelt en de bal in de laatste minuut van de finale erin legt, is ie van meerwaarde geweest en geloof me, Kalou zou zoiets prima kunnen. Tegen PSV gaf ie al een aardige demonstratie.
Het was maar een voorbeeld van welke overwegingen zoal een rol kunnen spelen. Jammer genoeg worden de meeste overwegingen niet door de rechters geaccepteerd omdat die erop zijn gericht om het Minister Verdonk zo moeilijk mogelijk te maken. Rechters blijken niet of nauwelijks open te staan voor argumenten die niet op objectieve feiten zijn gebaseerd.quote:Verder doet jouw mening er niet toe. Als voetballer heeft ie een meerwaarde volgens elke expert en
Verdonk heeft nergens een onderscheid tussen team en individuele sport genoemd.
Dat maakt niet uit, als jouw principe tot zo'n absurde situatie kan leiden deugt het dus van geen kant en heeft Verdonk dus groot gelijk om daar iets aan te doen.quote:Als jij 11 Afrikanen kan vinden die:
1. Beter kunnen voetballen dan welke Nederlander dan ook
2. Nog niet eerder voor een vertegenwoordigend nationaal elftal hebben gespeeld
3. Uberhaupt naar Nederland willen komen en niet meteen doorgaan naar Engeland, Frankrijk, Spanje of Italië
Dan, ja, dan heb je in theorie gelijk. Ik durf echter wel te wedden dat je 11 van dergelijke spelers niet zult vinden.
Hij heeft een verblijfsvergunning gekregen, heeft na slechts 5 jaar voetballen al recht op een Nederlands paspoort en dan durf jij nog te klagen?quote:Het was dan ook meer een lichte frustratie van mij dat jij een goed ingeburgerde, goed verdienend rolmodel voor alle migranten zo lekker wilt tegenwerken. Zegt wel wat over de mentaliteit die er over migranten tegenwoordig heerst. Ze kunnen weinig, tot niets meer goed doen, zelfs als ze alles netjes legaal willen regelen.
Jij wilt topsport devalueren door er een zootje van te maken.quote:Op woensdag 14 december 2005 08:49 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Je wilt de internationale topsport devalueren door mensen op technicaliteitjes als een paspoort uit te sluiten van deelname?![]()
Topsporters kunnen topsport niet devalueren door hun nationaliteit. In dit geval kan hooguit de waarde van nationaliteit devalueren.quote:Op donderdag 15 december 2005 06:27 schreef Ciurlizza het volgende:
[..]
Jij wilt topsport devalueren door er een zootje van te maken.
Je verwart nationaal belang met gróót nationaal belang. Als er iets dergelijks als criterium relevant zou zijn dan had dat moeten blijken uit óf de regeling waarop een beroep wordt gedaan óf de toepassing van die regeling in het verleden. In het laatste geval had het dus uit eerdere argumentatie bij toepassing (of weigering) van de regel moeten blijken.quote:Op donderdag 15 december 2005 06:31 schreef popolon het volgende:
Ik blijf het een rare zaak vinden.
Kiplagat (die al jaaaaren in Nederland woont en getrouwd is met een Nederlander) en Moudina (spelling?) zijn individuele sporters, daar valt misschien nog wat voor te zeggen maar er wordt gedaan alsof Kalou de nieuwe Maradona is die Nederland met twee vingers in de neus naar de titel schiet.
Als ze de vrouw is die ik voor me denk te hebben wordt ze steeds vasthoudender in haar Nee tegen kalou en imo zeer terecht. De hele kwestie is al een farce en een minister heeft het laatste woord in deze zaak, niet de rechter of een bondscoach.quote:Op donderdag 15 december 2005 09:49 schreef SCH het volgende:
Ook hiervoor zal ze wel weer sorry zeggen.
De rechter heeft het laatste woord hoor, ze dient zich aan de wet te houden of de wet aan te passen.quote:Op zaterdag 17 december 2005 13:44 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Als ze de vrouw is die ik voor me denk te hebben wordt ze steeds vasthoudender in haar Nee tegen kalou en imo zeer terecht. De hele kwestie is al een farce en een minister heeft het laatste woord in deze zaak, niet de rechter of een bondscoach.
De reactie van de koningin op een gratieverzoek van Mohammed B aan Beatrix wordt toch ook niet beoordeeld door een rechter?
De minister beslist of Kalou een versnelde procedure mag beginnen, aan de rechter de taak om beide beargumentaties te bekijken.quote:Op zaterdag 17 december 2005 14:07 schreef heiden6 het volgende:
[..]
De rechter heeft het laatste woord hoor, ze dient zich aan de wet te houden of de wet aan te passen.
De rechter heeft volgens mij ook niet in het nadeel van Kalou geoordeeld, dus waar je 'eigen ruiten ingooien' op gebaseerd is is mij een raadsel. De twee "negatieve punten" die jij noemt zijn of niet waar of volstrekt irrelevant en tot nog toe staat Kalou er niet slecht voor.quote:Op zaterdag 17 december 2005 14:09 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Kalou gooit alleen zijn eigen ruiten in
quote:door na 3 jaar nog steeds geen woord Nederlands te spreken
quote:Ook het verweer van Verdonk dat Kalou niet voldoende ingeburgerd is, werd door de bestuursrechter niet geaccepteerd. Van 't Laar wees op de positieve adviezen die de Rotterdamse burgemeester Opstelten en staatssecretaris Ross (Sport) gaven, het feit dat de voetballer voldoende Nederlands verstaat en praat, plus het gegeven dat hij Nederlandse les volgt.
Ja, laat we onze rechtspraak gaan laten afhangen van de kleding van betrokkenenquote:en ook niet echt stijlvol gekleed te gaan als je wordt opgeroepen voor de rechtbank...
Behalve dat een gratieverzoek iets heel anders is, zou het me niet verbazen als iemand bij de rechter in beroep kan, als op een gratieverzoek een beslising wordt genomen welke aantoonbaar onvolledig c.q. onjuist is onderbouwd. Iedereen heeft zich aan de wet te houden, ook een minister.quote:Op zaterdag 17 december 2005 13:44 schreef Elgigante het volgende:
De reactie van de koningin op een gratieverzoek van Mohammed B aan Beatrix wordt toch ook niet beoordeeld door een rechter?
Voordat ze in het nationale team gingen spelen, waren ze nog niet op niveau. Kalou houdt al jaren het nationale elftal van Ivoorkust af, dat hebben die Brazilianen nooit gedaan. Daarnaast denk ik niet dat die Brazilianen uberhaupt niet willen naturaliseren. Er kleven meer dan alleen wat voordeeltjes aan naturalisatie. Er zijn ook plichten.quote:Op woensdag 14 december 2005 12:54 schreef DaveM het volgende:
[..]
Ik bedoelde natuurlijk vóórdat zij (of wie dan ook) in het nationale team gingen spelen, dat het daarna niet meer mogelijk is weet ik ook nog wel..
Beide besluiten zijn door de rechter van tafel geveegdquote:In jouw dromen ja. Op dit moment zijn de feiten dat Minister Verdonk tot 2x toe heeft besloten dat hij geen recht heeft op een versnelde procedure en dat hij dus gewoon tot 2008 zal moeten wachten voordat hij een Nederlands paspoort kan krijgen.
quote:Daarna kan hij breed lachend over zoveel Nederlandse dwaasheid zijn spullen pakken en op het eerste vliegtuig naar Barcelona stappen, samen met een of andere Nederlandse slet die voor z'n geld is gevallen. eventueel voor Nederland uitkomen op het WK van 2010.
Allereerst een bronnetje graag.quote:En jij wil zo'n talent van Ivoorkust afpakken, terwijl de meerderheid van de Nederlanders daar tegen is?![]()
Terecht verigens. Een rechter hoort onafhankelijk de wet te toetsen en heeft dat in deze aardig gedaan.quote:Het was maar een voorbeeld van welke overwegingen zoal een rol kunnen spelen. Jammer genoeg worden de meeste overwegingen niet door de rechters geaccepteerd omdat die erop zijn gericht om het Minister Verdonk zo moeilijk mogelijk te maken. Rechters blijken niet of nauwelijks open te staan voor argumenten die niet op objectieve feiten zijn gebaseerd.
En wederom terecht. Als we mensen lukraak gaan beoordelen op voortschrijdende inzichten, glijden we echt af naar het niveau bananenrepubliek. We zijn potverdikkeme geen dictatuur waar een minister als een despoot naar eigen goeddunken mar zou kunnen doen en laten waar ie die ochtend toevallig een voortschrijdende inzicht in heeft.quote:M.a.w. voortschrijdende inzichten tellen niet, hoe goed ook onderbouwd. Het enige dat voor die rechters telt zijn objectieve feiten zoals beheersing van de Nederlandse taal en of Kalou wel exact dezelfde behandeling krijgt als eerdere dossiers.
Het staat haar vrij de hele topsportersregeling af te schaffen, uiteraard nadat ze oude zaken, zoals die van Kalou, netjes heeft afgehandeld.quote:Dat maakt niet uit, als jouw principe tot zo'n absurde situatie kan leiden deugt het dus van geen kant en heeft Verdonk dus groot gelijk om daar iets aan te doen.
Ja, gek hequote:Hij heeft een verblijfsvergunning gekregen, heeft na slechts 5 jaar voetballen al recht op een Nederlands paspoort en dan durf jij nog te klagen?![]()
quote:Op zondag 18 december 2005 13:03 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Voordat ze in het nationale team gingen spelen, waren ze nog niet op niveau. Kalou houdt al jaren het nationale elftal van Ivoorkust af, dat hebben die Brazilianen nooit gedaan. Daarnaast denk ik niet dat die Brazilianen uberhaupt niet willen naturaliseren. Er kleven meer dan alleen wat voordeeltjes aan naturalisatie. Er zijn ook plichten.
Dat verandert niets aan de feiten die ik noemde, z'n verzoek moet enkel opnieuw bekeken worden.quote:Beide besluiten zijn door de rechter van tafel geveegd![]()
De Kalou-berichten van afgelopen maand.quote:Allereerst een bronnetje graag.
Een Minister moet zich aan de wet houden, maar is niet verplicht om een uitzonderingsregeling op iemand toe te passen.quote:Verder, sinds wanneer bepaalt de meerderheid van de bevolking hoe een individu moet leven. Als Kalou wilt naturaliseren en hij voldoet aan de regels en wetten die ons land kent, dan dient ie gewoon conform die wetten en regels behandeld te worden en we hebben nu eenmaal een speciale uitzonderingspositie voor topsporters, derhalve is dit van toepassing, klaar.
Dan heb je het toch niet helemaal begrepen. Zoals iemand anders al uitgebreid heeft uitgelegd heeft de Minister in deze specifieke situatie een bepaalde vrijheid om naar eigen goeddunken te handelen.quote:Terecht verigens. Een rechter hoort onafhankelijk de wet te toetsen en heeft dat in deze aardig gedaan.
[..]
En wederom terecht. Als we mensen lukraak gaan beoordelen op voortschrijdende inzichten, glijden we echt af naar het niveau bananenrepubliek. We zijn potverdikkeme geen dictatuur waar een minister als een despoot naar eigen goeddunken mar zou kunnen doen en laten waar ie die ochtend toevallig een voortschrijdende inzicht in heeft.
Volgens mij ben je in de war. Het is inderdaad zo dat nieuwe wetten niet op oude gevallen mogen worden toegepast maar we praten hier niet over een wet maar over een regeling. Het is dan idd netter om oude dossiers volgens de achterhaalde zienswijze af te handelen, maar een verplichting?quote:Het staat haar vrij de hele topsportersregeling af te schaffen, uiteraard nadat ze oude zaken, zoals die van Kalou, netjes heeft afgehandeld.![]()
[..]
ja.quote:Ja, gek he![]()
Iets wat niet nodig zou zijn als de rechter zich had kunnen vinden in de beslissing. Ik geloof er geen fluit van dat de rechter Verdonk opnieuw aan het werk zet, alleen maar om vervolgens met dezelfde beslissing te komen gebaseerd op dezelfde argumenten. Dat jij dat wel hoopt, hoe ongefundeerd ook, snap ik wel.quote:Op dinsdag 20 december 2005 11:04 schreef DaveM het volgende:
Dat verandert niets aan de feiten die ik noemde, z'n verzoek moet enkel opnieuw bekeken worden.
Lekkere onderbouwing weerquote:De Kalou-berichten van afgelopen maand.
Ik weet niet meer welk onderzoeksbureau maar de meerderheid van de Nederlanders steunde Verdonk ook wat dit betreft.
Wel als die persoon aan alle voorwaarden van die uitzonderingsregeling voldoet. Jouw stellingname dat ze dat maar lukraak zou mogen toepassen houd geen stand voor een rechter.quote:Een Minister moet zich aan de wet houden, maar is niet verplicht om een uitzonderingsregeling op iemand toe te passen.
Bullshit. In dat geval zou ze helemaal geen reden hoeven geven, immers, ze zou het naar eigen goeddunken kunnen doen. Verdonk heeft iedereen gewoon in gelijke gevallen gelijk te behandelen, ook inzake uitzonderingssituaties.quote:Dan heb je het toch niet helemaal begrepen. Zoals iemand anders al uitgebreid heeft uitgelegd heeft de Minister in deze specifieke situatie een bepaalde vrijheid om naar eigen goeddunken te handelen.
Wat mij betreft wel.quote:Volgens mij ben je in de war. Het is inderdaad zo dat nieuwe wetten niet op oude gevallen mogen worden toegepast maar we praten hier niet over een wet maar over een regeling. Het is dan idd netter om oude dossiers volgens de achterhaalde zienswijze af te handelen, maar een verplichting?
quote:Verder zou je misschien wat meer respect kunnen hebben voor het feit dat Verdonk niet - zoals jij graag ziet - Kalou over 1 kam scheert met die 2 atleten maar elk geval apart beoordeelt. En ja, dan kan het wel eens gebeuren dat het ene geval anders beoordeeld wordt dan het andere geval.
Wil je daar vanaf dan moet je niet Verdonk aanvallen vanwege het gebruik maken van haar vrijheden, maar kun je beter pleiten voor een objectieve wet waar geen Ministerieel oordeel aan te pas komt.
Hij zet haar niet opnieuw aan het werk omdat hij Verdonk's beslissing afkeurt, maar omdat hij betere argumenten wil zien.quote:Op dinsdag 20 december 2005 13:20 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Iets wat niet nodig zou zijn als de rechter zich had kunnen vinden in de beslissing. Ik geloof er geen fluit van dat de rechter Verdonk opnieuw aan het werk zet, alleen maar om vervolgens met dezelfde beslissing te komen gebaseerd op dezelfde argumenten. Dat jij dat wel hoopt, hoe ongefundeerd ook, snap ik wel.
Jij volgt de zaak op de voet, dus je kent die berichtgeving vast wel.quote:Lekkere onderbouwing weer![]()
Niet lukraak, maar op basis van goede argumenten. Die zijn er genoeg, alleen een beetje jammer dat ze die niet gebruikt.quote:Wel als die persoon aan alle voorwaarden van die uitzonderingsregeling voldoet. Jouw stellingname dat ze dat maar lukraak zou mogen toepassen houd geen stand voor een rechter.
Gelijke gevallen?quote:Bullshit. In dat geval zou ze helemaal geen reden hoeven geven, immers, ze zou het naar eigen goeddunken kunnen doen. Verdonk heeft iedereen gewoon in gelijke gevallen gelijk te behandelen, ook inzake uitzonderingssituaties.
De wet kent zo'n verplichting niet.quote:Wat mij betreft wel.
Denk het ook niet.quote:Ik heb je al reeds gemeld dat deze hele regeling van mij op de schop mag, maar zolang ie er is, verwacht ik dat de minister n deze gewoon netjes haar eigen regels toepast en niet naar eigen zin wel of niet gaat toepassen, net zoals het haar, en niet de burger in kwestie, uitkomt.
Respect voor deze minister inzake de wijze waarin ze hierin handeld, heb ik dus zeker niet. Ik zou respect voor haar hebben als ze de zaak Kalou netjes afhandeld en vervolgens die wet op de schop neemt.
Maar wedden dat ze dat niet zal doen?
Haar voorgaande argumenten waren dus duidelijk onvoldoende, dank voor deze bevestiging, accepteer het nu ook nog eensquote:Op dinsdag 20 december 2005 14:00 schreef DaveM het volgende:
[..]
Hij zet haar niet opnieuw aan het werk omdat hij Verdonk's beslissing afkeurt, maar omdat hij betere argumenten wil zien.
Prima idee, alhoewel ze dan keihard op haar bek gaat, aangezien ze dat niet voor de rechter dient te melden, maar in de kamer, zijnde in een wetsvoorstel die de huidige uitzonderingswet intrekt.quote:Hopelijk komt Verdonk er de volgende keer gewoon voor uit dat zij sporters niet langer wil uitzonderen van het aangescherpte immigratiebeleid en dat Kalou helaas de eerste is die met dat nieuwe beleid kennis maakt.![]()
Omdat dergelijke berichtgeving, zoals jij het schetst, ik niet ken. Daarnaast is het gelijk een goede testcase om te zien of je zelf wel diep genoeg in de zaak hebt verdiept om er een objectief oordeel over te kunnen geven.quote:Jij volgt de zaak op de voet, dus je kent die berichtgeving vast wel.
Waarom moet ik dan gaan neuzen in de nieuwsberichten van de afgelopen paar weken om het op te zoeken?
Toch wel verbazingwekkend dat een minister in een voorbeeldzaak als deze, volgens jou de vele argumenten die er zouden zijn, tot twee maal toe heeft genegeerd en met erg zwakke argumenten die door de rechter van tafel zijn geveegd, is gekomen.quote:Niet lukraak, maar op basis van goede argumenten. Die zijn er genoeg, alleen een beetje jammer dat ze die niet gebruikt.
Ja, de ene is een vrouw, de ander een man, de een van Indonesische afkomst, de ander komt uit midden Afrika. Allemaal irrelevante zaken, net als welke sport het betreft en of degene met een Nederlander getrouwd is. Vooral dat laatste zou leuk worden, dan ken ik nog wel een paar duizend man die versneld willen naturaliseren, omdat die ook allemaal met een Nederlander zijn getrouwd. Doe toch niet zo onnozel, dit weet je zelf allemaal ook wel.quote:Gelijke gevallen?
Behalve de datum van behandeling en het verschil teamsport/indiivduele sport is 1 van die 2 atleten ook nog eens getrouwd met een Nederlander en die Ivoriaan niet. En zo zullen er ook wel verschillen tussen die andere atleet en Kalou zijn.
Het gaat mij om het principe. Verdonk dient zich gewoon netjes aan de regels te houden en niet over de rug van een ander een wit voetje te halen in de pers. Laat ze maar echt lef tonen en met een wetsvoorstel komen dat de huidige uitzonderingsregeling schrapt of gewoon kappen met die onzin en Kalou netjes behandelen.quote:Denk het ook niet.
Wat ik me afvraag is waarom jij hier zo'n punt van maakt.
Het gaat hier niet bepaald om een afgewezen asielzoeker die naar een gevaarlijk land terugmoet, of een ander zielig geval.
Om Kalou maak ik me ook niet druk. Het is het huidige vreemdelingenbeleid wat simpelweg ongeloofwaardig en eng begint te worden als een minister maar naar eigen goeddunken zou mogen bepalen wie hier wel en wie hier niet binnenkomt. We hebben regels, voor alles en iedereen en ook een minister heeft zich hier aan te houden. Wil ze het anders, dan doet ze dat maar op de nette manier, via de Kamer.quote:Iemand met gouden voetbalbeentjes komt heus wel goed terecht hoor, ik zou me dus maar niet al te druk maken.![]()
Verdonk heeft de vrije bevoegdheid voor bepaalde personen uitzonderingen te maken in het kader van naturalisatie, hiervoor heeft ze bepaalde voorwaarden geschapen, waaraan iemand moet voldoen om voor de door haar bepaalde uitzondering in aanmerking te komen. Audina, bijvoorbeeld, voldeed aan deze voorwaarden, Kalou voldoet er ook aan, dus moet Verdonk zich gewoon aan haar eigen uitzonderingen houden en Kalou versneld laten naturaliseren. Naar eigen goeddunken van je eigen gestelde regels, schendt het gewoonterecht, het vertrouwen in de rechtsgang en wat mij betreft het vertrouwen in de minister en vind ik verdomde eng.quote:Op dinsdag 20 december 2005 20:10 schreef Argento het volgende:
Tjonge Vhiper, jij snapt echt niet wat de term 'vrije bevoegdheid' inhoudt he? En ik snap niet wat eng is aan een bevoegdheid die in ieder geval door de rechter begrensd wordt.
Verdonk moet niets.quote:Op dinsdag 20 december 2005 22:16 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Verdonk heeft de vrije bevoegdheid voor bepaalde personen uitzonderingen te maken in het kader van naturalisatie, hiervoor heeft ze bepaalde voorwaarden geschapen, waaraan iemand moet voldoen om voor de door haar bepaalde uitzondering in aanmerking te komen. Audina, bijvoorbeeld, voldeed aan deze voorwaarden, Kalou voldoet er ook aan, dus moet Verdonk zich gewoon aan haar eigen uitzonderingen houden en Kalou versneld laten naturaliseren. Naar eigen goeddunken van je eigen gestelde regels, schendt het gewoonterecht, het vertrouwen in de rechtsgang en wat mij betreft het vertrouwen in de minister en vind ik verdomde eng.
quote:
Het is haar bevoegdheid zelf regels op te stellen die een uitzondering vormen op de naturalisatiewet, als dit in het belang van Nederland is. Die regels zijn er, daar dient ze iedereen, gelijk, aan te toetsen. Een flink verschil met eigenhandig een oordeel vellen.quote:Het is haar bevoegdheid om een oordeel te vellen.
Mijn mening in deze heeft niets te maken met het linkerkant van het politieke spectrum. Ik wens gewoon dat reeds geldende regels gewoon op iedereen, gelijk, worden toegepast. Dat je nou meteen weer moet gaan bashen op links, geeft het failliet van je post al overduidelijk aan.quote:Daarbij is jouw linkse politieke mening van geen enkel belang.
Zodra hij zijn Nederlandse paspoort heeft, zal hij dat ook gaan doenquote:Laat hij maar voor zijn eigen land spelen.
http://www.home.nl/nieuws/binnenland/artikel/00206325quote:Verdonk naar Raad van State om Kalou
22 december 2005, 18:32:57
DEN HAAG (ANP) - Minister Verdonk (Vreemdelingenzaken en Integratie) stapt naar de Raad van State in de zaak met voetballer Salomon Kalou. Zij gaat daarmee in beroep tegen de beslissing van de rechtbank in Rotterdam, eerder deze maand. Dat maakte zij donderdag bekend.
De bestuursrechter in Rotterdam bepaalde dat de bewindsvrouw opnieuw moest bekijken of Feyenoorder Kalou voor een versnelde naturalisatieprocedure in aanmerking komt. Voor topsporters bestaat daarvoor een speciale regeling.
De voetballer liet bij monde van zijn raadsman Jelle Kroes weten zeer teleurgesteld te zijn over het besluit van de minister. Zolang de zaak nog onder de rechter is, wil hij niet nader reageren. Kroes verwacht gezien de ontwikkelingen dat minister en voetballer voor 22 januari elkaar weer in de rechtszaal ontmoeten. De beslissing van Verdonk kent namelijk geen schorsende werking op de bepaling van de rechter dat zij voor die datum een nieuw besluit moet nemen.
WK
Verdonk weigerde al twee keer hem sneller een Nederlands paspoort te gunnen. Daartegen kwam de 20-jarige aanvaller uit Ivoorkust in verweer. Met een Nederlands paspoort zou hij aan het WK-voetbal in Duitsland in 2006 kunnen meedoen. Zijn vaderland plaatste zich ondertussen ook voor het WK.
Volgens een woordvoerder van Verdonk is de gang naar de Raad van State de aangewezen weg om in juridische zin duidelijkheid en zekerheid te krijgen. Justitie heeft de raad gevraagd om een spoedige behandeling van de kwestie. Verdonk had zes weken de tijd in beroep te gaan of anders in die periode een besluit te nemen over de naturalisatie.
De bestuursrechter in Rotterdam vond dat de minister de zaak ,,onzorgvuldig voorbereid en deels niet goed gemotiveerd had''. Verder verwees de rechter naar de positieve adviezen van onder anderen staatssecretaris Ross (Sport), burgemeester Opstelten van Rotterdam, bondscoach Van Basten en oud-voetballer Cruijff.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |