abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53261246
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 00:52 schreef Parafernalia het volgende:

[..]

er is altijd een spirituele verklaring. maar waarom zou je daarnaar zoeken als er ook een wetenschappelijke verklaring is
Do not open your mind ofzo!
Wij zijn hier denkers!
...
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  woensdag 19 september 2007 @ 13:38:12 #127
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_53298817
quote:
Op maandag 17 september 2007 13:01 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Hou op zeg, je kan je eigen naam nog niet eens spellen
Eh stalker
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
pi_53711862
heb regelmatig last van die slaapverlammingen...
hoor dan gonzen wat steeds luider word,en inderdaad voel ik het ook gonzen door mn lijf.
proberen te gillen heeft geen nut,en ook het licht of tv(wat ik ter controle altijd probeer aan of uit te doen) werkt niet.
daarbij kost het me de grootste inspanning om zelfs maar bij het knopje te komen.
sommige keren krijg ik inderdaad een heel onheilspellend gevoel erbij(de enige keren waar ik nog echt bang van word..).
tegenwoordig probeer ik te ontspannen,want het lijkt wel of tegenwerken het alleen maar langer laat duren.
1 keer heb ik gehad, (dacht dat ik droomde..)dat ik mezelf zag liggen in bed,en er op neer keek....
op dat moment was ik er eerst van overtuigd dat ik droomde...werd toen bang dat ik dood was!
probeerde in paniek om op mn eigen lichaam te gaan liggen in de hoop dat ik erin terug kon(echt heel eng).
dat lukte niet,en toen sloeg de paniek pas echt goed toe!
op het moment dat ik echt bijna in staat van hysterie raakte,voelde ik echt een keihard smak,alsof ik op mn rug op de grond belande,en zat weer in mn lijf....en meteen ook rechtop in bed!
heb niet meer durven slapen die nacht....
gelukkig was dat maar een eenmalige gebeurtenis
weet niet wat het is,en of er wel of niet een wetenschappelijke verklaring voor is.....maar ik word er niet blij van in elk geval

groetjes cindy
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 11:13:44 #129
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_53715760
ik zeg: elektromagnetische velden die de hersenen in de war maken
pi_53716352
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 11:13 schreef RickoKun het volgende:
ik zeg: elektromagnetische velden die de hersenen in de war maken
Ik begrijp dat je er zelf geen ervaring mee hebt, maar dit is wel geinig verzonnen.
Als je serieus bent; Ikzelf ben erg zeker dat dit niet door zulke velden getriggerd wordt
Kol haneshama Tehalel Yah
"When I read the Bhagavad Gita and reflect about how God created this universe everything else seems so superfluous". (Einstein)
pi_53735689
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 21:32 schreef sweetgirly het volgende:
En ik meen het, dit is die guy die ik toen (ook) op mijn bed zag zitten !
Tijd terug, niet (dé) slaapverlamming, maar wel moeilijk wakker, keek en daar zit die dikke (idd !) kerel op het eind, op het hoekje van mijn bed ! Ben mezelf toen echt de tyfus geschrokken en even later, hoe meer en beter ik ernaar keek, al kon ik hem echt goed zien en observeren (helaas), verdween hij. Geweldige hallucinatie dus. Wel toevallig ook zo'n dikke kerel, precies, als hierboven. Toevallig dat er een schilderij van is gemaakt, van die vent ook. Iemand het emailadres van die schilder, want volgens mij heeft hij of zij hem zelf misschien eens gezien, zou kunnen toch .

Het is een nogal algemene representatie van een demonisch figuur. Als je 10 mensen vraagt een kleine duivel te tekenen (waar ze NIET van gedroomd hebben) zal dat ook allemaal op elkaar lijken. Het gaat er bij de "old hag" vooral om dat hij op je borst zit, omdat bij slaapverlamming je ademhaling automatisch gaat (net als bij helemaal slapen) en je dus onvermijdelijk een druk op je borst voelt omdat je half bij bewustzijn bent maar TOCH niet je ademhaling kan controleren. Dat is uiteraard altijd beangstigend en daar zullen je hersens altijd iets gevaarlijks bij verzinnen omdat je immers nog half aan het dromen bent. De beelden die je ziet omdat je je ogen open kan doen vermengen zich met droombeelden van je hersens. Dat is niet zo vreemd als het klinkt: alles wat je echt ziet met je ogen als je wakker bent wordt sowieso aan je bewustzijn doorgegeven door je hersens.

We bewijzen allemaal elke nacht als we gaan dromen dat onze hersens een slaapmodus hebben en bepaalde functies automatisch uitvoert. Dus dan is het niet vreemd als de -niet machinale en dus foutgevoelige- hersens soms maar half overgeschakeld zijn. Zeker als je bedenkt dat het vooral gebeurt bij mensen die vermoeid zijn (in dit forum ook al voorbeelden van) en je hersens dus een beetje gestressed zijn.
De mensen hebben God niet bedacht, dat heeft God zelf gedaan.
pi_53735800
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 00:18 schreef sweetgirly het volgende:
In 1e instantie zou ik (ook) zeggen slaapverlamming. Ware het niet dat het eigenlijk best eens zou kunnen
Ik bedoel, zodrekt is slaapverlamming hét fenomeen, het enige wat dan zou kunnen en opzich redelijk bekend, 'bewezen' en geassimileerd is..of vul ander mooi woord in..met de gemeenschap enzo. Iedereen die aliens ziet of heeft gezien, wimpelt het af met 'neh, slaapverlamming' ..ondertussen zijn de aliens hier allang breeduit geïnfiltreerd en men gaat vrolijk verder met speculeren over slaapverlamming. Gezellig !

Wat betreft de man die het niet gelooft, gelooft hij slaapverlamming niet of dat zijn vrouw een alien zag ?
In het 1e geval, slaapverlamming, heel internet en al staat er vol mee, en volgens mij is er een kans van 1 op de 10 dat hij ook best weleens een keer in zijn leven een slaapverlamming of tenminste last van een slapend been zou kunnen krijgen. Dus zo gek/vreemd is dat niet. Maarja, wie weet is die man wel gewoon erg nuchter .

Het is niet aan de wetenschap om te bewijzen dat het geen aliens zijn, het is aan degenen die de ervaringen hebben om te bewijzen waarom het GEEN slaapverlamming is. Daar is immers een geteste theorie voor die moeilijk te weerleggen is. Waarom gebeurt het dan toch altijd ALLEEN maar als iemand half slaapt en nooit op klaarlichte dag als je over straat loopt?

Je kunt natuurlijk zeggen dat de aliens zo slim zijn om het echt bestaande slaapverlammingverschijnsel te misbruiken om echte onderzoeken met ons te doen. Maar het is natuurlijk wel een beetje raar als ze dat allemaal kunnen waarom ze het dan niet zo kunnen doen dat we er echt helmaal niks van merken? Dat kunnen wij zelfs: gewoon iemand een verdoving geven en die persoon weet helemaal hniks van wat er met hem gebeurt.
pi_53756232
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 11:35 schreef Jeweet het volgende:

[..]

Als je in slaap valt kom je eerst in fase I van de non-REM slaap. Bij slaapverlamming wordt je wakker uit een REM-slaap, het is dus niet hetzelfde...

http://nl.wikipedia.org/wiki/Hypnagoge_schok

Zo te zien een soort evenwichtsreflex van de hersenen op het moment dat je lichaam zich ontspant en de eerste slaap begint. Ik zie het maar als de automatische piloot die een beetje rottig op gang komt (vanaf dat moment is je ademhaling namelijk niet meer bewust). Wel een kutgevoel inderdaad, je schrikt je rot... gelukkig heb ik dat vooral als ik echt compleet total loss in m'n bed stap, en ook maar 1 keer voordat ik als een blok in slaap val.

Dus niet de overgang naar een verlamd lichaam inderdaad, dat gebeurt normaal gesproken pas later als je mentaal al even vertrokken bent.
  zondag 7 oktober 2007 @ 08:01:28 #134
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_53757498
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 00:50 schreef mike_another het volgende:

[..]

Het is een nogal algemene representatie van een demonisch figuur. Als je 10 mensen vraagt een kleine duivel te tekenen (waar ze NIET van gedroomd hebben) zal dat ook allemaal op elkaar lijken. Het gaat er bij de "old hag" vooral om dat hij op je borst zit, omdat bij slaapverlamming je ademhaling automatisch gaat (net als bij helemaal slapen) en je dus onvermijdelijk een druk op je borst voelt omdat je half bij bewustzijn bent maar TOCH niet je ademhaling kan controleren. Dat is uiteraard altijd beangstigend en daar zullen je hersens altijd iets gevaarlijks bij verzinnen omdat je immers nog half aan het dromen bent. De beelden die je ziet omdat je je ogen open kan doen vermengen zich met droombeelden van je hersens. Dat is niet zo vreemd als het klinkt: alles wat je echt ziet met je ogen als je wakker bent wordt sowieso aan je bewustzijn doorgegeven door je hersens.

We bewijzen allemaal elke nacht als we gaan dromen dat onze hersens een slaapmodus hebben en bepaalde functies automatisch uitvoert. Dus dan is het niet vreemd als de -niet machinale en dus foutgevoelige- hersens soms maar half overgeschakeld zijn. Zeker als je bedenkt dat het vooral gebeurt bij mensen die vermoeid zijn (in dit forum ook al voorbeelden van) en je hersens dus een beetje gestressed zijn.

Toen ik het had kon ik TOCH wel mijn ademhaling regelen , had niet geslapen en was klaarwakker.
  zondag 7 oktober 2007 @ 08:34:52 #135
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_53757645
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 00:56 schreef mike_another het volgende:

[..]

Het is niet aan de wetenschap om te bewijzen dat het geen aliens zijn, het is aan degenen die de ervaringen hebben om te bewijzen waarom het GEEN slaapverlamming is. Daar is immers een geteste theorie voor die moeilijk te weerleggen is. Waarom gebeurt het dan toch altijd ALLEEN maar als iemand half slaapt en nooit op klaarlichte dag als je over straat loopt?

Je kunt natuurlijk zeggen dat de aliens zo slim zijn om het echt bestaande slaapverlammingverschijnsel te misbruiken om echte onderzoeken met ons te doen. Maar het is natuurlijk wel een beetje raar als ze dat allemaal kunnen waarom ze het dan niet zo kunnen doen dat we er echt helmaal niks van merken? Dat kunnen wij zelfs: gewoon iemand een verdoving geven en die persoon weet helemaal hniks van wat er met hem gebeurt.

Hoezo is het niet aan de wetenschap maar aan degene met de ervaringen ? je hebt mensen van de praktijk en je hebt mensen van de theorie en als mensen met ervaringen iets vertellen dan word geroepen dat het wetenschappelijk is , als mensen het zelf moeten uitzoeken dan moet je ze gewoon laten praten zonder de wetenschap erbij te halen want dan stuur je HUN ervaring een bepaalde richting op , de enige richting die voor jou bestaat .

Als mens is het mijn taak om te ervaren , meer niet .
wetenschap is niet absoluut en alle theorieen kunnen morgen weer weerlegt zijn , dan zou het onzinnig zijn om tot die tijd maar als een schaap achter een theorie te lopen waarvan je zelf hebt ervaren dat die niet klopt . voor wie moet je dat doen ? voor jou ?
Dan bewijs je de wetenschap toch juist een dienst door van de verkeerde theorie af te stappen en een verklaring te zoeken die wel klopt ? dat is toch wetenschap ?

wetenschap is niet heilig of de bijbel , wetenschap is kennis tot nu toe geput uit alles wat nu bestaat .
Wij zijn zeg maar perfect geschapen , de wetenschap probeerd ons te bevatten en als mensen ervaringen hebben die buiten de verklaringen vallen van de wetenschap dan is het de taak van de wetenschap om de theorieen die niet kloppen aan te passen . Ik heb de theorie niet geschreven dus als er een fout in zit dan is het niet mijn taak om die te weerleggen .
Het is ook niet jou taak om alle ervaringen te proppen in alle verklaringen die nu bestaan , dan mis je de absolute waarheid die boven de wetenschap zal staan want wetenschap is menselijk en dus beperkt .
pi_53919904
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 08:01 schreef Summers het volgende:
Toen ik het had kon ik TOCH wel mijn ademhaling regelen , had niet geslapen en was klaarwakker.
Maar lag wel in bed...? Het maakt niet uit of je wel of niet je ademhaling kan regelen, het pakt voor ieder mens elke keer weer net anders uit, het is niet slapen of wakker zijn of half slapen. Het is een overgangsfase waarin verschillende functies van je hersens wel of niet gedeeltelijk onder je controle staan. Het is geen exact verschijnsel, maar een geval waarbij je hersens gedeeltelijk in de war zijn, met elke keer verschillende symptomen.
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 08:34 schreef Summers het volgende:
Hoezo is het niet aan de wetenschap maar aan degene met de ervaringen ? je hebt mensen van de praktijk en je hebt mensen van de theorie en als mensen met ervaringen iets vertellen dan word geroepen dat het wetenschappelijk is , als mensen het zelf moeten uitzoeken dan moet je ze gewoon laten praten zonder de wetenschap erbij te halen want dan stuur je HUN ervaring een bepaalde richting op , de enige richting die voor jou bestaat .
De enige richting die voor jou bestaat, is dat elke persoonlijke ervaring mogelijk als waar aangenomen moet worden ZONDER te vergelijken met bekende verschijnselen. Ik kies ervoor ze altijd te toesten aan dingen die we wel zeker en meetbaar weten, als het dan overeenkomt dan neem ik dat als meest waarschijnlijke verklaring aan. Als iemand beweert aliens gezien te hebben op een manier die exact overeenkomt met een aangetoond verschijnsel, dan zal diegene met aanwijzingen moeten komen waarom hij in dat geval NIET gewoon slaapverlamming had. Het is beter om uit te gaan van dingen die we wel snappen dan van dingen die alles wat we weten tegenspreken ZONDER dat er bewijs voor is.

Als we iets weten dan is het wel dat persoonlijke ervaringen verradelijk en misleidend kunnen zijn, als we dat nog steeds als uitgangspunt hadden genomen dan zaten we nu nog in de middeleeuwen en waren we nog heksen aan het verbranden.

Als iemand zegt mysterieuze beelden op z'n tv gezien te hebben, dan vraag je toch ook eerst of de tv niet gewoon aanstond? Iemands persoonlijk ervaring is geen vrijbrief om alle logica overboord te zetten.
quote:
Als mens is het mijn taak om te ervaren , meer niet .
Je maakt zelf je taak groter door te beweren op een forum dat er "meer" is. Je verkondigt een mening, en dat mag, maar dan mogen de anderen ook vragen om uitleg en bewijs.
quote:
wetenschap is niet absoluut en alle theorieen kunnen morgen weer weerlegt zijn , dan zou het onzinnig zijn om tot die tijd maar als een schaap achter een theorie te lopen waarvan je zelf hebt ervaren dat die niet klopt .
Het paranormale is al helemaal niet absoluut en kan morgen weer weerlegd zijn. Maar als je de beweringen niet wetenschappelijk mag benaderen maak je het onmogelijk om ze te weerleggen. Als je het niet wetenschappelijk (lees: zorgvuldig) benadert dan ben je het paranormale OOK als een schaap aan het volgen.
quote:
voor wie moet je dat doen ? voor jou ?
Voor mij moet helemaal niks. Maar als mensen dingen beweren op een forum en zeggen "dat veel mensen dingen meemaken" dan kun je kritische vragen verwachten.
quote:
Dan bewijs je de wetenschap toch juist een dienst door van de verkeerde theorie af te stappen en een verklaring te zoeken die wel klopt ? dat is toch wetenschap ?
Het is pas wetenschap als er ook bewijzen worden aangedragen waarom de WEL aangetoonde theorieen niet kloppen. Niet als er alleen maar gezegd wordt dat ze misschien niet kloppen en dat de wetenschap veranderlijk is. Je moet eerst het bestaan van een verschijnsel aantonen en DAN pas kun je naar verklaringen zoeken, niet andersom.
quote:
wetenschap is niet heilig of de bijbel , wetenschap is kennis tot nu toe geput uit alles wat nu bestaat .
Wij zijn zeg maar perfect geschapen , de wetenschap probeerd ons te bevatten en als mensen ervaringen hebben die buiten de verklaringen vallen van de wetenschap dan is het de taak van de wetenschap om de theorieen die niet kloppen aan te passen .
Als ervaringen buiten de verklaringen vallen, ga jij ervan uit dat dat altijd betekent dat de verklaringen niet kloppen. Terwijl de ervaringen zelf natuurlijk OOK niet kunnen kloppen... Sta je daar ook voor open? Dat is ook openminded zijn?
quote:
Ik heb de theorie niet geschreven dus als er een fout in zit dan is het niet mijn taak om die te weerleggen .
Het is niet je taak, maar wel onvermijdelijk als een theorie aantoonbaar klopt en je eigen ervaring er in strijd mee is. Anders ben je blijkbaar niet geinteresseerd om uit te vinden of de theorie niet klopt of dat je hersens je gewoon in de war brengen.
quote:
Het is ook niet jou taak om alle ervaringen te proppen in alle verklaringen die nu bestaan , dan mis je de absolute waarheid die boven de wetenschap zal staan want wetenschap is menselijk en dus beperkt .
Wetenschap is de best denkbare methode om het menselijke subjectieve aspect te elimineren, dat is nu juist het hele doel e opzet van de wetenschap! Ervaringen zijn per definitie juist veel menselijker en dus beperkt... Je gebruikt je argumenten opportunistisch.

Waarom zou de wetenschap menselijk en dus beperkt en onderschikt zijn aan de nog VEEL menselijkere ervaringen die iemand heeft?
pi_53957435
\heb al vaker last gehad van slaapverlamming ( weet pas sinds vandaag dat het dat was ) alleen vanacht was het echt heeeeel vreemd en t ergste tot nu toe. het begon met een hele zware druk op mn buik/ribben, wist dat k wakker was met mn ogen dicht maar kon me niet bewegen. toen opende ik mn ogen en keek naar mijn handen die op mn buik lagen waar die druk altijd is. mijn handen drukte ik tegen mijn buik en dat zorgde voor een zoemend geluid als ehmm een trilfunctie van n mobiel of iets elektrisch iig en mn hele lichaam trilde. er was ook ineens wat licht in de kamer, soort flitsen, wat een mannengezicht op de muur liet zien echt creepy mja was zo verbaasd dat k nog een keer drukte (als mn handen weer losjes op mn buik lagen hield het gezoen en getril op) gewoon om te kijken van nou dit kan echt niet. 2e keer precies tzelfde en toen deed k t licht maar aan . dit was dus allemaal na het 'wakker' worden.

zo raar dat k gelijk mn mobiel heb gepakt en n vriendin heb gebeld mocht dr iets gebeuren dan wist iemand wat er was gebeurt.. hahaha ik weet t dit klinkt gewoon ongeloofwaardig maarja
tis heel apart als je daarna op internet leest dat het dus slaapverlamming is en de symptomen kloppen. maar wat wel heel vreemd is dus dat deze keer ik echt wakker was of heb k t nou fout:P

ojee dat wordt wat vanacht

[ Bericht 1% gewijzigd door suusmit op 15-10-2007 23:07:41 ]
  Moderator maandag 15 oktober 2007 @ 23:06:08 #138
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_53957568
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 23:02 schreef suusmit het volgende:
\heb al vaker last gehad van slaapverlamming ( weet pas sinds vandaag dat het dat was ) alleen vanacht was het echt heeeeel vreemd en t ergste tot nu toe. het begon met een hele zware druk op mn buik/ribben, wist dat k wakker was met mn ogen dicht maar kon me niet bewegen. toen opende ik mn ogen en keek naar mijn handen die op mn buik lagen waar die druk altijd is. mijn handen drukte ik tegen mijn buik en dat zorgde voor een zoemend geluid als ehmm een trilfunctie van n mobiel of iets elektrisch iig en mn hele lichaam trilde. er was ook ineens wat licht in de kamer, wat een mannengezicht op de muur liet zien echt creepy mja was zo verbaasd dat k nog een keer drukte (als mn handen weer losjes op mn buik lagen hield het gezoen en getril op) gewoon om te kijken van nou dit kan echt niet. 2e keer precies tzelfde en toen deed k t licht maar aan . dit was dus allemaal na het 'wakker' worden.

zo raar dat k gelijk mn mobiel heb gepakt en n vriendin heb gebeld mocht dr iets gebeuren dan wist iemand wat er was gebeurt.. hahaha ik weet t dit klinkt gewoon ongeloofwaardig maarja
tis heel apart als je daarna op internet leest dat het dus slaapverlamming is en de symptomen kloppen. maar wat wel heel vreemd is dus dat deze keer ik echt wakker was of heb k t nou fout:P
Ik ben blij dat ik dat nog nooit heb gehad, ik vind het maar eng klinken.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_53957767
nja had niet t gevoel van dat k superbang was, maar was vooral verbaasd

bangheid kwam daarna haha dus n uur gewacht en toen weer in slaap gevallen dis echt te weird voor woorden
pi_54046128
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 00:11 schreef Summers het volgende:
Wat is er zo erg aan paranormaal ? het is maar een woord , een vakje om ervaringen te kunnen plaatsen . Het is al zo'n moeilijk gebied om te beschrijven omdat woorden te kort schieten voor de ervaring en gevoelens en what ever .
Paranormaal betekent niet dat er iets gebeurt wat "zo moeilijk te beschrijven is", maar dat er iets gebeurt waarvan nog nooit aangetoond is DAT het gebeurt, buiten anekdotische persoonlijke verklaringen.

Het is exact hetzelfde met "alternatieve geneeswijze". De meest misleidende term ooit verzonnen. Het suggereert dat er mysterieuze "andere methodes" zijn om iets te genezen die we nog niet begrijpen. Terwijl de ENIGE overeenkomst tussen alle alternatieve geneeswijzen is dat het niet aangetoond kan worden onder zorgvuldige geteste omstandigheden. Zodra aangetoond wordt dat een alternatieve geneeswijze werkt, wordt het namelijk een "reguliere geneeswijze".

De quantum mechanica valt bv ook niet onder paranormaal, omdat er aangetoond kan worden DAT het bestaat, ongeacht dat niemand het helemaal begrijpt.
  zondag 18 november 2007 @ 22:41:20 #141
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_54705701
Goed topic dit

Ook ik heb in periodes last van slaapverlamming en het komt vaak voor als ik gestressed ben.
Ik vind het zelf vreselijk om mee te maken. Ben dan zo bang. Ik lig dan in bed, wordt geestelijk wakker en merk dat mijn lichaam niet meewerkt. Ik voel dan altijd mensen naast mijn bed staan, twee of drie (voelt negatief aan) en wil dan schreeuwen naar mijn vriend.

Wat dus niet lukt Voor ijn gevoel duur het eeuwen voordat ik mij weer kan bewegen, maar het zal denk ik in realiteit tien seconden zijn.

Ik kende de hele term slaapverlamming niet, maar vanavond op internet het gevonden Het blijkt dus iets heel normaals te zijn..
  zondag 18 november 2007 @ 23:45:53 #142
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_54707557
Voor Summers is het onmogelijk om in overweging te nemen dat ervaringen subjectief zijn, en geen enkele relatie tot de realiteit hoeven te hebben.

Mensen die een hartaanval hebben voelen ook een enorm gewicht op hun borstkas.
Dus waar hebben ze dan last van - van een lichamelijk probleem of van "een spook dat met zijn hand zo hard op de borstkas drukt dat het hart er mee stopt" ?
Sommige mensen willen nou eenmaal liever altijd de spannende versie, hoe weinig zinnig die ook is.
zzz
pi_54707829
.

[ Bericht 99% gewijzigd door Otmed op 18-11-2007 23:59:07 ]
tvp!
  maandag 19 november 2007 @ 12:56:29 #144
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_54714672
quote:
Op zondag 18 november 2007 23:45 schreef L.Denninger het volgende:
Voor Summers is het onmogelijk om in overweging te nemen dat ervaringen subjectief zijn, en geen enkele relatie tot de realiteit hoeven te hebben.

Mensen die een hartaanval hebben voelen ook een enorm gewicht op hun borstkas.
Dus waar hebben ze dan last van - van een lichamelijk probleem of van "een spook dat met zijn hand zo hard op de borstkas drukt dat het hart er mee stopt" ?
Sommige mensen willen nou eenmaal liever altijd de spannende versie, hoe weinig zinnig die ook is.
De waarheid is altijd zinnig en als in het paranormale de waarheid ligt, dan is dat realiteit ,
of jij die nou wel of niet kent . Ik krijg af en toe informatie of antwoorden op mijn vragen op
paranormale wijze die klopt , Zie jij maar tot die informatie te komen met je " open mind " .
blijf jij maar roepen dat ik het niet goed zie of dingen niet kan scheiden of dat ik zo close minded ben .....
BOEIEN .
pi_54757216
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 00:53 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Do not open your mind ofzo!
Wij zijn hier denkers!
...
Met een open mind sta je open voor iedere verklaring, dus ook wetenschappelijk. Dus door blijven denken en niets uitsluiten.
  woensdag 21 november 2007 @ 14:05:17 #146
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_54759999
Ik ben van opvatting dat dit niets bovennatuurlijks is, Maar ik heb wel iets van 2 week geleden wel iets soortsgelijks meegemaakt.

Heel raar, ik lag in mijn bed, en ik werd wakker van een geluid van één of andere gigantische vleermuis die naast mijn bed stilstaand met zijn vleugels flapte. Nou ik schrok me helemaal de tyfus en mijn hartslag ging ook met stukken omhoog! toen ging ik proberen met mijn hoofd heen en weer schudden en toen was het weg en kon ik mij ook weer bewegen
  maandag 10 december 2007 @ 20:23:34 #147
161413 xswords
Professionele Kaas Schaaf
pi_55176357
Ik heb laatst (de nacht van vr op za) ook een slaapverlamming gehad, ik was die dag al zo kapot dat ik thuis in de middag meteen ff 2 uurtjes had geslapen en toen ik later niet kon slapen rond 3-4en (ook al was ik zo kapot), ben ik uiteindelijk toch in slaap gevallen. Toen werd ik later die nacht wakker en viel kort daarna weer in slaap, toen schrok ik wakker en had ik mijn ogen al open, maar ik kon niks bewegen, geen armen,geen benen niks... Ik dacht eerst dat het een lucide droom was en omdat sinds ik jong was al 80% van mijn dromen lucide dromen zijn, weet ik wel hoe ik ze naar mijn hand kan zetten als iets me niet aanstaat uit die droom. Maar niets lukte, de omgeving kon ik niet veranderen en ik kon ook niet wakker worden hoe hard ik dat ook probeerde. Toen heb ik maar met al mijn kracht geprobeerd mijn benen te bewegen, wat met heel veel moeite lukte alleen kon ik mijn bovenlichaam niet bewegen en lag ik daar zeker 5 minuten, waarna ik gewoon kon opstaan.

Vond het een beetje een vreemde ervaring en zou het niet graag nog een keer willen meemaken.
Only facts matter...
  zondag 8 augustus 2010 @ 21:57:30 #148
279894 winka
There is no place like home..
pi_85025152
Okee, erg oud topic maar even onnodig om een nieuwe te openen :)

Ik heb zelf een aantal keer slaapverlamming meegemaakt en ik vraag me af of dit hier nu ook onder valt.
Vanochtend werd ik'half wakker en doezelde wat verder. Opeens voelde ik een klap op mijn hoofd en ik had het idee dat er iets op mijn hoofd werd gegooid. Ik liet er mijn vriend naar kijken en hij zei dat er een stuk glas opgevallen was en dat ik een bult had. Vlak daarna voelde een hand op mijn zij drukken (ik lag ook op mijn zij). Het lukte mij niet om er vanaf te komen en ik probeerde mijn vriend weer te roepen. Wat dus niet lukte omdat ik in de slaapverlamming zat. Uiteindelijk werd ik gelukkig vanzelf weer wakker.

Na het doezelen ben ik dus blijkbaar in slaap gevallen en was dit alles niet in het echt gebeurd. Maar ik vond dit wel een rare variant op de slaapverlamming. Iemand hier ervaring mee :) Of heeft dit misschien met het 'old hag' gebeuren te maken?
  Moderator zondag 8 augustus 2010 @ 23:33:34 #149
249559 crew  Lavenderr
pi_85030085
Deze gaat sluiten en je kunt verder posten hier:
Slaapverlamming
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')