we gaan nou niet vervelend lopen doen hequote:Het zou immers onverantwoord zijn om iemand die in een oude Ascona een racecursus heeft gevolgd en examen gedaan, direct de mogelijkheid te bieden om in een Formule-3-auto van start te gaan.
Ja juist door die ervaring, zou ik graag willen circuit rijden. Maar buiten een KNAF licent behalen heb ik totaal geen geld om aan iets deel te nemen natuurlijk als studentjequote:Op vrijdag 9 december 2005 16:09 schreef Tommeh het volgende:
[...]
Jimmeh > 2.04 is best hard voor dat soort wagens hoor, al weet ik niet precies wat ze verder in die klasse's rijden. Wel een leuke ervaring geweest daar dan trouwens :p !?
Ik heb t veranderd ook, verkeerd ge-edit eerder.
wat voor topic wordt 't nou, een kandidaat-circuitauto-topic ?quote:Op maandag 12 december 2005 11:07 schreef Tommeh het volgende:
Hehe misschien is het een circuitauto in wording.
begrijp ik het goed dat ie dus wel kan kraken in alle andere versnellingen, behalve z'n tweequote:deze goed rijdende auto heeft 127000km gereden kraakt niet in zijn twede
versnelling apk tot maart 2006 en een barst in de voorruit auto heeft stuurbekr.
en cv en electr. ramen. bel of mailvoor een proef rit
Dit is een nieuwequote:Op maandag 12 december 2005 12:25 schreef daNpy het volgende:
Terugvond post
Was het andere topic al vol?
Ik kan de OP niet meer edittenquote:Op maandag 12 december 2005 12:29 schreef daNpy het volgende:
Enneh @ Tommeh:
Met een groep van 5 jongens hebben we ook een BMW 325i gekocht om mee te gaan racen. Die word deze winter omgebouwd van drift auto naar circuit-racero.a. Goingin, ook geregged @ Fok, doet hier ook aan mee
Kun je dus even aanpassen in de OP.
heb hem even in de op er tussen gezetquote:Op maandag 12 december 2005 12:32 schreef Tommeh het volgende:
[..]
Ik kan de OP niet meer edittenMaar ook een bmw opbouwen! Leuk, daar zijn wij ook mee bezig. Waar ga je er mee rijden als hij rijdend is?
Alleen nu staat ie dubbelquote:Op maandag 12 december 2005 13:23 schreef ThaFreak het volgende:
[..]
heb hem even in de op er tussen gezet![]()
Ja zolang je veel werk aan de auto zelf doet, je de kosten een beetje kan delen en je er wat voor over hebt moet dat meestal wel lukken. Beetje ouwehoeren, racen en biertje erna, gezellig!quote:Op maandag 12 december 2005 13:22 schreef daNpy het volgende:
Ik hoop het
Lijkt me super gezellig, alleen moeten de financieën wel een beetje mee zitten natuurlijk
Ik heb daar echter wel een goede indruk van, ben in januari afgestudeerd (elektrotechniek) en wil dan autotechniek gaan doen (vanaf september '06) óf werken. Maar werken wordt het tussen februari en september sowieso
iets veranderd, nu beter??quote:Op maandag 12 december 2005 13:27 schreef Tommeh het volgende:
[..]
Alleen nu staat ie dubbel(toch bedankt hoor
)
[..]
Ja zolang je veel werk aan de auto zelf doet, je de kosten een beetje kan delen en je er wat voor over hebt moet dat meestal wel lukken. Beetje ouwehoeren, racen en biertje erna, gezellig!
Primaquote:
quote:Op maandag 12 december 2005 13:52 schreef spectrumanalyser het volgende:
en dan niet te vergeten dat de Taxi afgelopen circuitdag slechts enkele seconden achter de porsche bleef.
Ha daar was ik pas terug ook naar op zoek. Een leuke DIY guide om zoiets te maken maar nog niet gevonden...hoop dat DaNpY kan helpenquote:Op maandag 12 december 2005 15:00 schreef Taxi het volgende:
DaNpY! Vriend! Elektrotechnische studie en autoliefhebber! Goed man. Misschien kun je mij helpen.
Ik wil graag ZELF shiftlights (in goed Nederlandsch: wanneer-moet-ik-schakelen-naar een-hogere-versnelling-voordat-ik-hem-in-de-toerenbegrenzer-jaag-lichtjes...) in elkaar gaan prutsen, maar ik heb nog geen fraaie concrete zaken op het internet kunnen aanschouwen.
Zoiets dus:
[afbeelding]
Maar dan dus zelf produceren (want da's toch vele malen leuker?!). Paar potmeters erbij om de toerenbereiken af te stellen. Zulks.
Leuk! ( foto's bijhouden! ) Ben benieuwd maar klinkt wel heel goed, ook altijd leuk om die stappen te zien telkens.quote:Op maandag 12 december 2005 15:05 schreef nonono het volgende:
@ tommeh
het is mijn enige auto dus het word geen gestripte racer (later mischien)
maar het is een beetje een work in progres
-strak maken& spuiten
-interieur in orde maken (kuipje er in en kapotte bekleding fixen)
dan het race gebeuren
-schijf remmen voor passend onder 10"velgen (duur maar noodzakelijk)
-in en uitlaat vervangen voor beter (en een carb vervangen als ik een spruitstuk kan vinden voor m'n weber 32/36)
-kopflowen
-nokkenas vervangen
-rolkooi in bouwen (ook op de openbareweg geen overbodige luxe in een auto uit '73)
het liefst in deze volgorde maar er komt vast gewoon ondehoud tussen door en het butget is ook beberkt
oja mischien komt er ook ooit een radio in alhoewel die dan wel boven de motor uit moet komen![]()
quote:Op maandag 12 december 2005 15:11 schreef daNpy het volgende:
Mijn DAFje moet binnenkort weer naar de APK. Hij zal het wel halen, ookal issie een beetje verbouwd
Hoop iig dat ze niet moeilijk doen over het geluid
En hij start wat moeilijk met het open filter en deze koude. Eerst nog even zelf alles checken dus
En shiftlights zijn voor .... nouja je weet het wel
*meldtquote:
Neen, de persoon die dat wil weten is ik...quote:Op dinsdag 13 december 2005 04:15 schreef PNG het volgende:
Tommeh raar datje shiftlight wilt weten, als het om voet half rem/op laag, koppelgebied, overal anders shiftpunt gaat, valt me sowieso op in wat je typt.
Niet heel ervaren...
Ik heb geen idee waar je het over hebt...quote:Op dinsdag 13 december 2005 04:15 schreef PNG het volgende:
Tommeh raar datje shiftlight wilt weten, als het om voet half rem/op laag, koppelgebied, overal anders shiftpunt gaat, valt me sowieso op in wat je typt.
Niet heel ervaren...
Foto's van mijn DAFje staan tegenwoordig hier:quote:Op dinsdag 13 december 2005 13:53 schreef Tommeh het volgende:
Heb je wat foto's van je daf? Ben benieuwd enzo.
Is het voor je bmwtje anders geen goed idee om er powerflex in te zetten ipv de rubbers? Geeft toch meteen een directer gevoel en als je het toch moet vervangen?
Waar ga je de carterplaat van maken? Zelf willen we er ook een gaan maken van een oude motorkap van een sierra ( zaag zaag buig buig e.d.). Overigens staan er op ebay.de nog een aantal nieuwe draagarmen te koop, misschien interessant voor je?
Als je een keer een goede motor hebt gevonden in het zuiden kun je een keer een boedelbakje huren en op en neer rijden misschien? Zo heb ik ook een keer een motor uit Ermelo ( ver van breda ) gehaald. Ging goed.quote:Op dinsdag 13 december 2005 14:18 schreef Taxi het volgende:
We willen zoveel doen, eik. Maar het hangt van de centen af...![]()
Voor de Taxi zijn we al een poosje aan het zoeken naar een betaalbare 16v (C20XE-motor) en alles wat daarbij hoort (aandrijfassen, naven, etc.). De kosten voor dit soort ombouwtjes lopen aardig op. De enige betaalbare motoren lijken alleen maar te vinden in het zuiden des lands en ik woon boven A’dam, dus dat schiet niet echt op... Er was in eerste instantie nog sprake van een experimentele motor; een kapotte 1.8 8v GSI ombouwen naar een turbo-motor, maar gezien de kosten en het feit dat het blok te ernstig beschadigd is, is dit idee op de schop gegaan.
Verder heb ik nog een alleraardigst Alfaatje staan (Sud sprint) die echt supersnel is, maar ook supersnel roest...![]()
Er gaat een nog snellere motor inkomen (van 8v naar 16v met dubbele carbs.). Waarschijnlijk tussen kerst en O&N moet dit gaan gebeuren. Tevens wordt daarbij de gehele voortrein aangepast. De remschijven zitten momenteel nog aan de bakzijde gemonteerd en het is een ongelooflijk drama om de remblokken te vervangen. Dat wil ik niet nog een keer meemaken! De Sprint is al een keer uitgelaten op Zandvoort en dat is een pure test geweest. Ik heb meer gesleuteld dan gereden, maar da’s altijd zo met een nieuwe (straat)auto die zomaar op het circuit wordt gezet. Uiteindelijk was de Sprint dan ook klaar (remmen, koeling, uitlijning), alleen had hij een probleem die nog uitgezocht moet worden: knetter en knetterhard lopen op het rechte stuk en dan ineens in de bochten nokt de motor ermee... Bocht weer uit en de motor slaat weer aan... En dit herhaalt zich elke keer bij elke snel genomen bocht... Dus het brandstofsysteem moet nog nagezien worden. Aan de rally-benzinepomp (die ECHT nodig is!) zal het niet liggen, die doet het prima! Voor de rest moet het nodige aan plaatwerk nagezien worden en moet er een kooi ingelast worden. Wanneer dit alles klaar is? De tijd zal het leren. Ik ben een druk bezet mannetje, dus het zal nog wel ff duren, helaas. Het is wel een beest van een auto! Waarschijnlijk de Taxi binnenkort ook!![]()
Draagarmen, stuurstangen en meer. Is een Ebay shop. Onderdelen zijn nieuw en sturen overal naar Europa.quote:Op dinsdag 13 december 2005 15:04 schreef daNpy het volgende:
[..]
Foto's van mijn DAFje staan tegenwoordig hier:
http://danpy.autofans.nl/images/DAF66/
Wat is powerflex precies?
We willen de BMW nu iig goed laten lopen en er dan eens een seizoen mee doen. Er komt ook nog geen rolkooi in etc vanwege de hoge kosten en de moeilijke inbouw.
De carterplaat maken we van aluminium, dat kunnen we hier op de TU/e makkelijk bewerken
Tevens maak ik er dan een voor mn DAFje
Heb je een linkje naar die draagarmen?
Door het buitengewoon goede (totaal bijeengegokte en geraapte en daarom ook zo wonderlijke) onderstel, is de Taxi zeer snel in het bochtenwerk en kan hij door de zeer krachtige en makkelijk te doseren (Daewoo Lanos, ja, echt waar!) remmen vrij goede rondetijden produceren voor een oerdegelijke Ascona uit begin jaren 80.quote:Maar opzich loopt de taxi toch best hard? Maar het vervelende is dat t altijd iets harder moet he.
Ik lees anders ook andere dingen:quote:Op dinsdag 13 december 2005 18:50 schreef Goingin het volgende:
Powerflex is idd een goeie oplossing, maar ook prijzig
Het is wel in 1x goed dan.
Hey waar heb ik dit eerder gelezen?quote:Op dinsdag 13 december 2005 23:49 schreef PNG het volgende:
[..]
Ik lees anders ook andere dingen:
____
Ik heb de Powerflex rubbers gezien van de M3 van Jos, en dat was na 6 maanden weinig circuit gebruik toch wel even slikken . Ik had ze ook al voor de M5 liggen, maar vorige week onder de Touring gefrommeld.
____
Sorry, inderdaad vergeten aan te geven
In de negatieve zin. Powerflex rubbers waren kompleet week. Jos heeft misschien een 20% circuit werk gedaan in vergelijking tot mijn M5. Niet best dus.
____
Bij de peugeot specialist waar ik de laatste tijd kom liet ik ook een keer een woord vallen over powerflex aangezien die bij mij op de verlanglijst stonden maar die werden mij door hem toch sterk afgeraden.
De ervaringen die hij ermee had was dat er bij sommige auto's de draagarmrubbers er ongeveer uitvielen na nog geen 10000 kilometers. Veel te zacht spul dus
Is dat spul niet reteduur? (Vraagt Taxi, die er immers ook een sport van maakt om uiterst goedkoop te kunnen racen...quote:Op vrijdag 16 december 2005 11:45 schreef Tommeh het volgende:
We hebben een plastic achterklep en carbon spatborden gevonden
Ebayquote:Op vrijdag 16 december 2005 11:50 schreef Taxi het volgende:
[..]
Is dat spul niet reteduur? (Vraagt Taxi, die er immers ook een sport van maakt om uiterst goedkoop te kunnen racen...)
Wel goed bezig!![]()
Ja, dat hoor je vaker, en heb ik het ook al over gehad in mijn topic, maar het is me nog niet helemaal duidelijk of het bij e36 nou ook uitwisselbaar is, aangezien het meestal over e30's gaat. Bij online onderdelen shops staat ook vaak dat de rubbers voor "alles behalve m3" geschikt zijn of andersom.... dus als iemand hier iets meer over weet hoor ik het graag! (google heeft me geen uitsluitsel kunnen geven, of ik heb niet geod gekeken)quote:Op zaterdag 17 december 2005 10:01 schreef daNpy het volgende:
En nog iets over die rubbers.
Ik heb ergens gelezen dat de rubbers voor een M3 ook een leuk alternatief zijn (of was dat in dit topic?).
Iemand daar iets over bekend?
Ja ik heb m echt gemaakt in de vorm van een weblog omdat ik geen zin had om een hele site in elkaar te zetten. Nu kunnen we alledrie makkelijk een verhaal en foto's toevoegen wanneer nodig zonder al te veel gedoe.quote:Op zaterdag 17 december 2005 10:01 schreef daNpy het volgende:
Site ziet er nu al goed uit, mag wel wat meer verschillende onderdelen (ipv externe links) bevatten imho, maar dat terzijde
Wij zijn zelf ook weer wat bezig geweest met de site, binnenkort maken we hem af, misschien wat opfleuren. We zien wel.
Zal trouwens nog weer een update komen in het logboek, vandaag en morgen hebben we een sleuteldag
Trouwens, Goingin hier.... op een pc van daNpy, die nog ingelogd stond
Dat het niet uitwisselbaar is kan o.a. te maken hebben met het feit dat de m3 dikkere stabi's e.d. heeft. Overigens ben ik gisteren even langs biesheuvel geweest voor wat informatie en ze hadden het daar over polysport en polyrace bussen. Ik moet zeggen dat ik t tot nu toe een vrij onduidelijk geheel vind en ga straks maar even bellen met wat mensen die ik ken van de z-a-c en die met e30jes rijden.quote:Op zaterdag 17 december 2005 10:47 schreef Don_Tom het volgende:
[..]
Ja, dat hoor je vaker, en heb ik het ook al over gehad in mijn topic, maar het is me nog niet helemaal duidelijk of het bij e36 nou ook uitwisselbaar is, aangezien het meestal over e30's gaat. Bij online onderdelen shops staat ook vaak dat de rubbers voor "alles behalve m3" geschikt zijn of andersom.... dus als iemand hier iets meer over weet hoor ik het graag! (google heeft me geen uitsluitsel kunnen geven, of ik heb niet geod gekeken)
Ventieltje stuk misschien, of sluit slecht.quote:Op maandag 19 december 2005 23:29 schreef spectrumanalyser het volgende:
k'ben vandaag even aan het sleutelen geweest. 't revisiekitje voor de carburateur erop gezet, timing van de motor nagelopen met de stroboscoop en hij loopt weer als een zonnetje. bandenspanning is het enige nu nog. linkerachter is de band is niet lek maar verliest wel lucht....
als ik toch een grote bak met water had.... danmaar eens met een echte autoband 't zwembad in duiken(effe loeren waar 't bubbelt hoor)
[afbeelding]
Mmkee...quote:Wegens verhuizing weet ik echter niet of dit boekje in het tijdelijke huis, of in de garage (opslag) ligt. Ik zal het iig ff vragen vanavond
Snelle reactie!quote:Op dinsdag 20 december 2005 20:06 schreef daNpy het volgende:
Wat Google al niet bied
Het boekje ligt in de garage, vandaar
Ik zou niet al te snel voor geboorde en gegroefde schijven gaan. De geboorde schijven gaan snel 'scheuren' en de groeven eten werkelijk je blokken wanneer warm. Opzich zijn standaard schijven al erg goed, innenbeluftedquote:Op zondag 25 december 2005 12:02 schreef Goingin het volgende:
Dat is wel een beestachtig blok zeg![]()
Suc6 met de inbouw, zal niet vanzelf gaan zeker
Wij zijn nu bezig te kijken naar de remmerij.
Heb vrijdag de standaard achterremschijven weggebracht naar een automaterialenzaak hier in Emmeloord. Waar ze de zaterdagochtend weer klaar lagen, afgedraaid en al.
Ook de binnenkant (voor de handrem) hebben ze netjes gemaakt, dus dat ziet er weer goed uit.
Idee is om compleet rondom Ferodo DS (waarschijnlijk 2500) blokken te zetten en de voorschijven te vernieuwen.
Deze zullen geboord, gegroefd of beide zijn.
Daar zullen we het nog even over moeten hebben (ook welk merk, etc), maar wat de meesten tegen zit is de prijs voor het hele pakketje.
Een aardig richtprijs was 360 euro voor DS2500 rondom + 2x Sandtler RS (geboord+gegroefd en warmtebehandeling). Dit stoot sommigen tegen het hoofd, maar in mijn ogen moeten we echt niet bezuinigen op de remmerij.
Misschien iemand nog een goed alternatief wat ook net zo goed (of zelfs beter) is maar misschien in de prijs wat scheelt?
Verder zou ik wel eens weten wat de ervaringen zijn met diverse banden op de NS.
Ik heb onder mijn Cupra nl Proxes T1-R liggen, maar die zijn inmiddels ovaal geworden door de te zachte zijwand.
20 januari wilde ik misschien wel even gaan kijken, dus wie weet. Heb je foto's van je auto? Ben nu wel benieuwd!quote:Op vrijdag 30 december 2005 18:45 schreef Five_Aces het volgende:
Leuk topic
Ik ben zelf aangemeld voor de circuitdag 20 januari op circuit zolder, van de BMW driversclub (geen vrij rijden maar instructiedag) En sowieso wil ik rond maart/april weer naar de ring toe.
Heb zelf ook nog de nodige dingen die aan de M3 moeten gebeuren, H&R stabilisatorstangen (van 19mm naar 28 mm voor, en naar 24 mm achter), X brace. En ik ga toch voor alles powerflex. Heb er achter al een deel in zitten en bevalt wel goed, steviger als standaard BMW spul. Massief is het beste maar het is ook nog mijn straatauto
Wil ook nog een ander stuurhuis die wat korter is maar moet ik nog even voor kijken. E46 M3 clubsport is het beste met 1:14,5 (stock is 1:17,8) maar ook erg duur, terwijl die van en Z3 met 1:15,4 ook al aardig in de buurt komen. Buiten dat past die van een Z3 zeker en bij de E46 M# CS ben ik dara nog niet over uit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |