abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32922720


Naar aanleiding van [auto] Circuitrijden voor iedereen wilde ik een algemeen topic opzetten over dit onderwerp. Dit topic is bedoeld als overzicht van vanalles omtrend (zelf) circuit rijden. Allerlei organisaties, circuits en interessante links zijn hier terug te vinden, evenals Fokkers die circuit rijden.


Organisaties :

Voor de eisen die de organisaties stellen zul je op de bijbehorende site moeten kijken

Eran racing - Dit is een belgische organisatie die leuke trackdays organiseert. Ze hebben normaal gezien 's ochtends een cursus en hiermee verdien je een soort pasje als bewijs dat je de cursus hebt gevolgd. De middag bestaat uit een aantal uur vrij rijden voor mensen met een racelicentie of mensen die een (bovenstaand) pasje hebben gekregen. Ook zijn er regelmatig drifturen bij. Meestal gaat deze organisatie naar Zolder en af en toe Spa.
Van Eran racing is er nog geen kalender voor 2006 bekend. Wel hebben ze 4 data voor begin 2006 al duidelijk gemaakt. Dit is een soort extraatje :

14-01-2006 Circuit Zolder
28-01-2006 Circuit Zolder
03-03-2006 Croix-en-ternois ( +/- 200 km van Breda )
17-03-2006 Croix-en-ternois ( +/- 200 km van Breda )



Circuitdag.nl - Circuitdag.nl is een trefpunt voor betaalbaar auto racen. Ze organiseren diverse vrij-rijden dagen op circuits in Nederland en buitenland voor iedereen, met en zonder licentie.
Voorlopige data voor 2006 (onder voorbehoud) :
07-04-2006 Zandvoort
18-04-2006 Zandvoort HTS
19-04-2006 Zandvoort HTS
21-04-2006 Zolder
21-07-2006 Zolder
18-08-2006 Zandvoort
10-11-2006 Zandvoort


Pistenclub - Pistenclub is een, door een groepje enthousiaste autosportliefhebbers opgezette, vereniging. Het streven was om op een veilige en verantwoorde manier meer plezier uit circuitrijden te halen. De uitkomst is tweeledig; enerzijds het verhogen van de rijvaardigheid dmv het organiseren van driftcursussen, en anderzijds het circuitrijden op Europa's mooiste circuits. Beide aspecten worden nu al vier jaar op zeer succesvolle wijze en manier door Pistenclub georganiseerd. Ook voor met en zonder licentie.

Vijverberg trofee - De Vijverberg Trofee is een van de mogelijkheden voor autosportliefhebbers, met licentie of zonder licentie, om te genieten van een dag, middag of avond circuitplezier. Het is zijn ook circuitdagen/dagdelen op Assen en Zandvoort.
Voorlopige data voor 2006 (onder voorbehoud) :
Alleen zandvoort nog bekend
27-03-2006 12:00 - 17:00
30-04-2006 08:00 - 17:00
30-04-2006 08:00 - 13:00
30-04-2006 12:00 - 17:00
15-05-2006 18:00 - 21:30
26-06-2006 18:00 - 21:30
17-07-2006 18:00 - 21:30
07-08-2006 18:00 - 21:30


Harc - Harc staat voor Historische AutoRen Club en deze organisatie organiseert trainingsdagen voor straatauto's en circuitauto's voor mensen met en zonder licentie.

Prodrive race en rally school - Op diverse dagen in 2005 kunt u onder leiding van de Prodrive Race- & RallySchool meedoen aan de georganiseerde Vrij Rijden middagen op het TT-Circuit van Assen. Tevens staan er instructeurs klaar om u de lijnen en rempunten op het circuit te laten zien.

BMW drivers club - Deze club bestaat uit een hoop bmw enthousiastelingen die door het jaar heen een aantal circuitdag organiseert in de Benelux. Dit is uiteraard wel alleen voor Bmw eigenaren, hoewel je wel een andere auto mag meenemen.

Driftclub.nl - Dit is zijn avonden ( soms dagen ) dwarsgaan. Ze organiseren cursussenen en driftdagen.


Instanties :

Knaf - Dit is de Knac Nederlands Autosport Federatie, ze zijn verantwoordelijk voor de licenties en de autosport in Nederland. Hier kun je alle informatie vinden over licentiedagen, examens, keuringen en de benodigde formulieren.


Cursussen :

Rensport school zandvoort - Uitgebreide racecursussen en driftcursussen op zandvoort en zolder.

Prodrive race en rally school - Race, drift en rally cursussen in Assen.


Leuke circuitauto's :

De Zomer Avond Competitie- Deze site heeft een goed vraag en aanbod gedeelte, voor auto's en onderdelen.

Prodrive race en rally school aanbod- Ook deze site heeft een goed vraag en aanbod gedeelte voor auto's.

Marktplaats - Zal geen uitleg nodig hebben maar ook hier staan regelmatig wat leuke auto's te koop.

O.a. leuke auto's zijn :

• Alfa 75
• Bijna alle bmw's
• Ford Sierra
• Opel Ascona
• Opel Manta
• Porsche 944
• Volvo V360

Uiteraard zijn er een stuk meer, dit is maar even een kleine greep uit de mogelijkheden.


Onderdelen :

Om op het circuit te rijden moet je eigenlijk wel wat veiligheidszaken op orde hebben. Denk hierbij aan een kooi, 4 of 6 punts gordels, een kuipstoel en hier en daar wat kleding. Verder wil je misschien wel een leuk onderstel, betere remblokken en een hoop stappen die hierna komen. Hier staan wat links naar winkels die alles in die richting wel verkopen :

Biesheuvel - Nieuwendijk
Remola - Asperen
Autosportcompany - Waalwijk
Gt Autoparts - Bergeijk
Sandtler - Bochem (Duitsland)


Circuits

Zandvoort
Zolder - Belgie
Assen
Spa - Belgie
Nuerburgring - Duitsland


Fokkers die Circuit rijden :


Don Tom
- Is een e36 325i aan het bouwen voor voornamelijk Ring rijden. Zie hier zijn topic : BMW e36 325i-Nür project


Taxi
- Rijdt samen met een paar vrienden een Opel Ascona op circuitdagen.


ConQuestador
- Rijdt met een Alfa 156 wel eens op circuitdagen heb ik vernomen.


Tommeh
- Rijdt met vader in een 944 Turbo bij de Zomer Avond Competitie en met een vriend in een Sierra op trackdays. De sierra wordt binnenkort vervangen door een Bmw e30.


FunnyName
- Rijdt trackdays met een Porsche 944 Turbo


daNpy
- Rijdt met een Daf 66 1300 Marathon Coupé op trackdays en de Nordschleife.
+
Bouwt samen met 5 anderen in de winter een BMW 325i om van drift auto naar ciruit auto! Onder andere voor de Nordschleife en trackdays


Een aantal foto's:








Interessante quotes uit dit topic:

Ik zou wel een KNAF racelicentie willen behalen. Iemand tips waar je dat goedkoop en goed kan doen? Heb je ook een circuitbak ervoor nodig enzo? Wat algemene info dus ?
Wat je het beste kan doen als je vanaf 0 gaat beginnen is een auto hebben die wat te leiden mag hebben. Hier hoeft nog niet meteen een kooi e.d. in te zitten want bij een cursus mag je elke auto gebruiken.
Vervolgens ga je een racecursus doen bij een van de organisaties die hierboven staan bij "Cursussen". Hier leer je wagenbeheersing, goede lijnen en hard rijden op een circuit. Dit is echt heel leerzaam, ontzettend heel erg leuk en bovendien ook belangrijk. Je leert in de cursus tijd zo ontzettend veel, waar je zonder cursus vele malen langer over zou doen.
Vervolgens kun je via de cursus je inschrijven voor een KNAF examen. Dit bestaat uit een theorie en praktijk deel die je succesvol moet volbrengen.
Als dit gelukt is heb je je licentie verdient en moet je een medische keuring ondergaan ( deze zijn elk jaar rond januari/februari ) en krijg je je licentie mee.



Nou weet ik dat er meer mensen hier circuit rijden alleen wie is mij nog onbekend. Deze mensen kunnen even in een reactie wat informatie plaatsen zodat ik die hierbij zet/verander/weghaal. Ook interessante en leuke links en foto's kun je als reactie plaatsen.

[ Bericht 3% gewijzigd door ThaFreak op 12-12-2005 13:33:34 ]
pi_32922984
wij gaan komend jaar met school een goedgekeurde rally auto bouwen en de bedoeling is dat we daarna ook een officiele competitie gaan rijden... met astra gsi'tjes... vandaag toevallig info en demo dag van gehad

maar verder zit het circuit rijden er bij mij financieel nog niet echt in

wel een leuk topic idee
Hopeloos benzine verslaafd
pi_32923402
Ik zou wel een KNAF racelicentie willen behalen.

Iemand tips waar je dat goedkoop en goed kan doen? Heb je ook een circuitbak ervoor nodig enzo? Wat algemene info dus

(Ik weet dat er heel wat info te vinden is, maar elke site lult weer andere dingen, dus ervaringen ben ik wel benieuwd naar.)
pi_32923523
Wat je het beste kan doen als je vanaf 0 gaat beginnen is een auto hebben die wat te leiden mag hebben. Hier hoeft nog niet meteen een kooi e.d. in te zitten want bij een cursus mag je elke auto gebruiken.

Vervolgens ga je een racecursus doen bij een van de organisaties die hierboven staan bij "Cursussen". Hier leer je wagenbeheersing, goede lijnen en hard rijden op een circuit. Dit is echt heel leerzaam, ontzettend heel erg leuk en bovendien ook belangrijk. Je leert in de cursus tijd zo ontzettend veel, waar je zonder cursus vele malen langer over zou doen.

Vervolgens kun je via de cursus je inschrijven voor een KNAF examen. Dit bestaat uit een theorie en praktijk deel die je succesvol moet volbrengen.

Als dit gelukt is heb je je licentie verdient en moet je een medische keuring ondergaan ( deze zijn elk jaar rond januari/februari ) en krijg je je licentie mee.
  donderdag 8 december 2005 @ 18:14:46 #5
78308 Taxi
Op slicks, geen voorrijkosten.
pi_32923773
Goede OP Tommeh!

Tevens schaamteloze TVP...

Er is inmiddels al een voorlopige lijst bekend van circuitdag.nl. In de agenda op de site is dat nog niet aangepast. Pas als de data definitief zijn, zal dat ook op de site te zien zijn.

De lijst:

Vrijdag 7 april Zandvoort
Dinsdag 18 april Zandvoort HTS
Woensdag 19 april Zandvoort HTS
Vrijdag 21 april Zolder
Woensdag 21 juli Zolder
Vrijdag 18 augustus Zandvoort
Vrijdag 10 november Zandvoort

In november is het de bedoeling om naar Spa-Franchorchamps af te reizen, om daar wellicht een compleet weekeinde te gaan knallen! Is vooralsnog niet zeker, maar er wordt aan gewerkt. De Walen vertikken het om geen Frans te spreken...

Houd de site in de gaten voor de updates. Ik zal jullie via Fok! ook een btje op de hoogte trachten te houden!

O ja, bij de circuitrijders hoort in mijn ogen ook Danphy! De "Daf"-man!
Er zijn mensen die mij platvloers vinden... Die moeten niet zo zeiken!
Taxiracing weblog
pi_32924308
Toegevoegd en toegevoegd Gezellig joh, beetje ouwehoeren over racen en circuitdagen. Spa is super! Als je de mogelijkheid hebt, meteen gaan rijden!

Opzich wel leuk dit ook voor mensen die gewoon een keer willen gaan rijden maar niet weten waar en hoe enzo. Info
pi_32924683
pracht idee dit topic. en dan een beetje tegenvallende alinea op de site van rsz
quote:
Het zou immers onverantwoord zijn om iemand die in een oude Ascona een racecursus heeft gevolgd en examen gedaan, direct de mogelijkheid te bieden om in een Formule-3-auto van start te gaan.
we gaan nou niet vervelend lopen doen he
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  donderdag 8 december 2005 @ 19:21:53 #8
78308 Taxi
Op slicks, geen voorrijkosten.
pi_32925306
Er zijn mensen die mij platvloers vinden... Die moeten niet zo zeiken!
Taxiracing weblog
pi_32926063
Ha ik kan die ascona's zeker wel waarderen, lopen hard!

Maar ben blij met de reacties op het idee enzo

Binnenkort gaan we aan de bmw e30 beginnen. Circuit klaar maken vanaf standaard is gewoon al leuk opzich. De bedoeling is toch wel dat ie in maart o.i.d. klaar staat Het eerste doel is leegtrekken, kooi erin, stoeltje en gordels erin en kleine dingen zoals brakeducts, hoodpins e.d.

Zin in de kerstvakantie!!!
pi_32938154
Ik heb weer wat Eran dagen toegevoegd. De officiele kalender is nog niet bekend maar ze wilden wat dagen op zolder organiseren omdat dit circuit tussen februari en maart verbouwd wordt. Wat de precieze plannen daar zijn weet ik niet. Het ging zowiezo om nieuw asfalt en wat uitloopmogelijkheden.
pi_32939150
Op Assen heb ik met Viva Italia met een oldtimer over het circuit mogen rijden en ook ondanks dat het met een hele massa gewoon voor je plezier rijden is, was het echt hartstikke leuk om de juiste lijnen te rijden... In ieder geval m'n eerste circuit ervaring smaakte flink naar meer

Lijkt me wel mooi om aan de Squadra Bianca klasse mee te doen aangezien Italiaanse auto's mijn passie zijn
Die klasse is met leeggestripte Alfa Romeo Guilia's (TI Super). Licht gewicht en 2.0 liter 205 pk motorblok (goed voor tijden van 2:04 op Zandvoort, maar daar heb ik geen verlijkingsmateriaal verder voor, dus of dat snel is weet ik niet ).



Maar goed ik ben nog student, dus dit zijn nog toekomst dromen


Moet bij daNpy niet DAF staan ipv Alfa Romeo? Na mijn weten bestaat er geen Alfa 66
pi_32939344
Leuk topic

Ik heb alleen ervaring met Eran Racing en kan zeggen dat het er goed en geordend/geregeld aan toe gaat. Geen crashes, schuivers, drifters en gevaarlijke situaties meegemaakt.
(zaken die helaas op Zandvoort nog wel eens voorkomen)
pi_32947446
Over eran ben ik erg tevreden inderdaad. Best vaak geweest en altijd gezellig, goede organisatie, weinig/geen brokkenpiloten en best veel rijden ook. ( Ook is het wel eens leuk om niet weer om half 6 op te moeten op dat soort dagen )


Jimmeh > 2.04 is best hard voor dat soort wagens hoor, al weet ik niet precies wat ze verder in die klasse's rijden. Wel een leuke ervaring geweest daar dan trouwens :p !?
Ik heb t veranderd ook , verkeerd ge-edit eerder.
pi_32948452
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 16:09 schreef Tommeh het volgende:
[...]

Jimmeh > 2.04 is best hard voor dat soort wagens hoor, al weet ik niet precies wat ze verder in die klasse's rijden. Wel een leuke ervaring geweest daar dan trouwens :p !?
Ik heb t veranderd ook , verkeerd ge-edit eerder.
Ja juist door die ervaring, zou ik graag willen circuit rijden. Maar buiten een KNAF licent behalen heb ik totaal geen geld om aan iets deel te nemen natuurlijk als studentje
De charme van Squadra Bianca is dat iedereen dezelfde auto en hetzelfde motorblok heeft. Beetje A1GP, de bestuurder maakt het verschil
pi_32950292
Wat misschien leuker is om dan voor het geld van die licentie halen en alles daaromheen, een goedkopere auto op het circuit te rijden op van die trackdays waar je dus geen licentie nodig hebt. Zijn er veel die dat doen hoor. Veel rijden en leren van jezelf, je fouten, theorie en van anderen. En misschien kan je het nog delen met iemand ook.
pi_32957088
de neiging om een tweedehands v8 te kopen is bij een hoop vrienden van mij groot, jammergenoeg zijn de problemen daarbij nog groter. ergens zou een topic 'circuitauto' ook wel aardig zijn

vergeet niet, de circuitdagauto hoeft geen kenteken/geen apk meer te hebben. Uiteraard wel een goede technische staat! je hebt enkelt een autoambulance nodig - die kan je ook huren voor een dag - en dan het E achter B rijbewijs om het dingetje te mogen verslepen.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_32959641
Circuitauto's horen hier ook hoor .

Wat een hele handige tip is, is het huren van een wagen zoals deze :



80 euro per dag! Je kunt hier gewoon met rijbewijs B mee rijden en is inclusief spanbanden, electrische lier, vier vastzetters op de vloer en er kunnen 3 personen in. Ideaal voor (circuit)auto's zonder apk/kenteken e.d. ( En ook zodat je altijd weer naar huis gaan, mocht er iets kapot gaan )

[ Bericht 6% gewijzigd door Tommeh op 10-12-2005 12:25:35 (kleine toevoeging) ]
pi_33005662
Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
  maandag 12 december 2005 @ 10:50:44 #19
78308 Taxi
Op slicks, geen voorrijkosten.
pi_33008982
quote:
Op maandag 12 december 2005 01:50 schreef PNG het volgende:
[afbeelding]


Ja? Und?

Er zijn mensen die mij platvloers vinden... Die moeten niet zo zeiken!
Taxiracing weblog
pi_33009374
Hehe misschien is het een circuitauto in wording .
pi_33009727
quote:
Op maandag 12 december 2005 11:07 schreef Tommeh het volgende:
Hehe misschien is het een circuitauto in wording .
wat voor topic wordt 't nou, een kandidaat-circuitauto-topic ?
Zoja, wat te denken van deze alfa 155
quote:
deze goed rijdende auto heeft 127000km gereden kraakt niet in zijn twede
versnelling
apk tot maart 2006 en een barst in de voorruit auto heeft stuurbekr.
en cv en electr. ramen. bel of mailvoor een proef rit
begrijp ik het goed dat ie dus wel kan kraken in alle andere versnellingen, behalve z'n twee
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_33010509
Ach, die circuitauto's horen er ook bij he

Maar met die alfa zou ik niet beginnen
pi_33010812
al doe ik het niet regelmatig probeer ik toch echt 1 a 2 keer per jaar het circuit op te kunnen

in wat hoor ik u vragen...... de wel eldele Mini
en nee niet dat bmw ding maar gewoon de oude (min 30j oud )
tot nog toe alleen op assen in een leen mini (voor de kenners brute 1275 met wilde kop 286 nokenstok en goed in/uitlaat systeem maniflow/rc40)
maar komend jaar zal mijn eigen 1000tje ook het circuit leren kennen

en er is gewoon nix bruters dan met z'n 3 naast elkaar (mg bgt, mini, healy) naar de nationalebocht en merken dat er niemand afhaakt
met z'n 3 er in en met de mini er als eerst weer uit
lalala
pi_33010897
Ik vind die mini's echt wel gaaf ( stuk leuker dan die bmw dingen )! Ga je hem dan ook een beetje circuitprepareren of meer straat-af de baan op?
Ik weet nog wel dat ik een keer een mini-tje de eaurouge op zag gaan met een zwaaiende achterkant. Voorwielen spoorden gewoon en de achterkant hing er echt zo aan, gas op de plank geweldig!
  maandag 12 december 2005 @ 12:25:11 #25
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_33011198
Terugvind post

Was het andere topic al vol?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  maandag 12 december 2005 @ 12:29:16 #26
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_33011324
Enneh @ Tommeh:
Met een groep van 5 jongens hebben we ook een BMW 325i gekocht om mee te gaan racen. Die word deze winter omgebouwd van drift auto naar circuit-racer o.a. Goingin, ook geregged @ Fok, doet hier ook aan mee
Kun je dus even aanpassen in de OP.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_33011336
quote:
Op maandag 12 december 2005 12:25 schreef daNpy het volgende:
Terugvond post

Was het andere topic al vol?
Dit is een nieuwe lees introotje
pi_33011407
quote:
Op maandag 12 december 2005 12:29 schreef daNpy het volgende:
Enneh @ Tommeh:
Met een groep van 5 jongens hebben we ook een BMW 325i gekocht om mee te gaan racen. Die word deze winter omgebouwd van drift auto naar circuit-racer o.a. Goingin, ook geregged @ Fok, doet hier ook aan mee
Kun je dus even aanpassen in de OP.
Ik kan de OP niet meer editten Maar ook een bmw opbouwen! Leuk, daar zijn wij ook mee bezig. Waar ga je er mee rijden als hij rijdend is?
  maandag 12 december 2005 @ 13:05:25 #29
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_33012229
Nürburgring is de bedoeling, maar als het mogelijk is op meer circuits is dat natuurlijk ook altijd leuk
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_33012361
Inderdaad jah, nou misschien volgend jaar met wat mensen van hier een Eran dagje of circuitdagje pakken. Wie weet
  maandag 12 december 2005 @ 13:22:33 #31
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_33012707
Ik hoop het
Lijkt me super gezellig, alleen moeten de financieën wel een beetje mee zitten natuurlijk

Ik heb daar echter wel een goede indruk van, ben in januari afgestudeerd (elektrotechniek) en wil dan autotechniek gaan doen (vanaf september '06) óf werken. Maar werken wordt het tussen februari en september sowieso
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_33012733
quote:
Op maandag 12 december 2005 12:32 schreef Tommeh het volgende:

[..]

Ik kan de OP niet meer editten Maar ook een bmw opbouwen! Leuk, daar zijn wij ook mee bezig. Waar ga je er mee rijden als hij rijdend is?
heb hem even in de op er tussen gezet
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
pi_33012841
quote:
Op maandag 12 december 2005 13:23 schreef ThaFreak het volgende:

[..]

heb hem even in de op er tussen gezet
Alleen nu staat ie dubbel (toch bedankt hoor )
quote:
Op maandag 12 december 2005 13:22 schreef daNpy het volgende:
Ik hoop het
Lijkt me super gezellig, alleen moeten de financieën wel een beetje mee zitten natuurlijk

Ik heb daar echter wel een goede indruk van, ben in januari afgestudeerd (elektrotechniek) en wil dan autotechniek gaan doen (vanaf september '06) óf werken. Maar werken wordt het tussen februari en september sowieso
Ja zolang je veel werk aan de auto zelf doet, je de kosten een beetje kan delen en je er wat voor over hebt moet dat meestal wel lukken. Beetje ouwehoeren, racen en biertje erna, gezellig!
pi_33012985
quote:
Op maandag 12 december 2005 13:27 schreef Tommeh het volgende:

[..]

Alleen nu staat ie dubbel (toch bedankt hoor )
[..]

Ja zolang je veel werk aan de auto zelf doet, je de kosten een beetje kan delen en je er wat voor over hebt moet dat meestal wel lukken. Beetje ouwehoeren, racen en biertje erna, gezellig!
iets veranderd, nu beter??
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
pi_33013185
quote:
Op maandag 12 december 2005 13:33 schreef ThaFreak het volgende:

[..]

iets veranderd, nu beter??
helemaal goed
  maandag 12 december 2005 @ 13:46:11 #36
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_33013299
quote:
Op maandag 12 december 2005 13:33 schreef ThaFreak het volgende:

[..]

iets veranderd, nu beter??
Prima

Ik zal Goingin hier binnenkort ook naar verwijzen, hij mag er wmb ook wel bij
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  maandag 12 december 2005 @ 13:47:56 #37
78308 Taxi
Op slicks, geen voorrijkosten.
pi_33013335
Die Eran-circuitdagen ben ik ook wel nieuwsgierig naar, ware het niet dat de site niet geweldig draait... Ik zie een wagonlading rode kruizen aan de linkerzijde van de site....

Wat zijn de kosten bij Eran eik? En op welke circuits rijden die gasten? En tolereren ze wel mijn meer dan lieftallige, door velen begeerde en legendarische (enzovoorts...) Taxi wel? En hoe zit dat met de pistenclub? Ik zie op hun site alleen maar uberdikke bakken, op een Peugeot met zwenkwieltjes aan de achterzijde na...

De Vijverberg vind ik op voorhand veel en veel te duur 220 euro voor een uurtje of 4 op de baan. Da’s twee keer zo duur als circuitdag.nl!
Er zijn mensen die mij platvloers vinden... Die moeten niet zo zeiken!
Taxiracing weblog
pi_33013448
en dan niet te vergeten dat de Taxi afgelopen circuitdag slechts enkele seconden achter de porsche bleef.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_33013503
Ja die eran site is even niet zoveel waard maar dat komt wel goed begin komend jaar denk ik. Normaal draait die site altijd gewoon goed.

Je betaalt daar voor rijden van 13.00 tot 17.00 uur 150 euro maar dan moet je wel even die ochtend cursus gedaan hebben. Is een keer doen je krijgt dat pasje en je kan rijden. Ik heb trouwens licentie nooit hoeven laten zien. Ik denk verder niet dat ze problemen hebben met de taxi, je zou ze kunnen mailen ( als de site t doet ).

Pistenclub rijdt wel wat mooi spul rond altijd, maar je kunt verder met elke auto gewoon rijden hoor. Zandvoort afgelopen jaar was SUPER. Het was eigenlijk te rustig dus ipv in 2 groepen om en om rijden de hele dag mochten we nonstop rijden de hele dag voor t zelfde geld. Dat i.c.m. super weer was het recept voor een perfecte dag!
  maandag 12 december 2005 @ 14:08:35 #40
78308 Taxi
Op slicks, geen voorrijkosten.
pi_33013872
quote:
Op maandag 12 december 2005 13:52 schreef spectrumanalyser het volgende:
en dan niet te vergeten dat de Taxi afgelopen circuitdag slechts enkele seconden achter de porsche bleef.


Snelste Porsche in de regen: 2.14 (op intermediates), Taxi op het droge (op slicks): 2.19

Er zijn mensen die mij platvloers vinden... Die moeten niet zo zeiken!
Taxiracing weblog
  maandag 12 december 2005 @ 15:00:31 #41
78308 Taxi
Op slicks, geen voorrijkosten.
pi_33015121
DaNpY! Vriend! Elektrotechnische studie en autoliefhebber! Goed man. Misschien kun je mij helpen.

Ik wil graag ZELF shiftlights (in goed Nederlandsch: wanneer-moet-ik-schakelen-naar een-hogere-versnelling-voordat-ik-hem-in-de-toerenbegrenzer-jaag-lichtjes... ) in elkaar gaan prutsen, maar ik heb nog geen fraaie concrete zaken op het internet kunnen aanschouwen.

Zoiets dus:

Maar dan dus zelf produceren (want da's toch vele malen leuker?!). Paar potmeters erbij om de toerenbereiken af te stellen. Zulks.
Er zijn mensen die mij platvloers vinden... Die moeten niet zo zeiken!
Taxiracing weblog
pi_33015255
@ tommeh
het is mijn enige auto dus het word geen gestripte racer (later mischien)
maar het is een beetje een work in progres
-strak maken& spuiten
-interieur in orde maken (kuipje er in en kapotte bekleding fixen)
dan het race gebeuren
-schijf remmen voor passend onder 10"velgen (duur maar noodzakelijk)
-in en uitlaat vervangen voor beter (en een carb vervangen als ik een spruitstuk kan vinden voor m'n weber 32/36)
-kopflowen
-nokkenas vervangen
-rolkooi in bouwen (ook op de openbareweg geen overbodige luxe in een auto uit '73)

het liefst in deze volgorde maar er komt vast gewoon ondehoud tussen door en het butget is ook beberkt
oja mischien komt er ook ooit een radio in alhoewel die dan wel boven de motor uit moet komen
lalala
  maandag 12 december 2005 @ 15:08:18 #43
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_33015341
Ik heb thuis een boekje waarin precies staat wat je wil.
Gewoon een toerenteller die per zoveel toeren een ledje meer of minder laat branden.
Waar je dan de rode, groene, gele, blauwe of wat dan ook wil plaatsen kun je zelf kiezen.
Het schakelingetje is volgens mij ook niet al te moeilijk.

Wegens verhuizing weet ik echter niet of dit boekje in het tijdelijke huis, of in de garage (opslag) ligt. Ik zal het iig ff vragen vanavond
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_33015387
quote:
Op maandag 12 december 2005 15:00 schreef Taxi het volgende:
DaNpY! Vriend! Elektrotechnische studie en autoliefhebber! Goed man. Misschien kun je mij helpen.

Ik wil graag ZELF shiftlights (in goed Nederlandsch: wanneer-moet-ik-schakelen-naar een-hogere-versnelling-voordat-ik-hem-in-de-toerenbegrenzer-jaag-lichtjes... ) in elkaar gaan prutsen, maar ik heb nog geen fraaie concrete zaken op het internet kunnen aanschouwen.

Zoiets dus:
[afbeelding]
Maar dan dus zelf produceren (want da's toch vele malen leuker?!). Paar potmeters erbij om de toerenbereiken af te stellen. Zulks.
Ha daar was ik pas terug ook naar op zoek. Een leuke DIY guide om zoiets te maken maar nog niet gevonden...hoop dat DaNpY kan helpen
quote:
Op maandag 12 december 2005 15:05 schreef nonono het volgende:
@ tommeh
het is mijn enige auto dus het word geen gestripte racer (later mischien)
maar het is een beetje een work in progres
-strak maken& spuiten
-interieur in orde maken (kuipje er in en kapotte bekleding fixen)
dan het race gebeuren
-schijf remmen voor passend onder 10"velgen (duur maar noodzakelijk)
-in en uitlaat vervangen voor beter (en een carb vervangen als ik een spruitstuk kan vinden voor m'n weber 32/36)
-kopflowen
-nokkenas vervangen
-rolkooi in bouwen (ook op de openbareweg geen overbodige luxe in een auto uit '73)

het liefst in deze volgorde maar er komt vast gewoon ondehoud tussen door en het butget is ook beberkt
oja mischien komt er ook ooit een radio in alhoewel die dan wel boven de motor uit moet komen
Leuk! ( foto's bijhouden! ) Ben benieuwd maar klinkt wel heel goed, ook altijd leuk om die stappen te zien telkens.
  maandag 12 december 2005 @ 15:11:00 #45
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_33015414
Mijn DAFje moet binnenkort weer naar de APK. Hij zal het wel halen, ookal issie een beetje verbouwd
Hoop iig dat ze niet moeilijk doen over het geluid
En hij start wat moeilijk met het open filter en deze koude. Eerst nog even zelf alles checken dus

En shiftlights zijn voor .... nouja je weet het wel
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_33015472
quote:
Op maandag 12 december 2005 15:11 schreef daNpy het volgende:
Mijn DAFje moet binnenkort weer naar de APK. Hij zal het wel halen, ookal issie een beetje verbouwd
Hoop iig dat ze niet moeilijk doen over het geluid
En hij start wat moeilijk met het open filter en deze koude. Eerst nog even zelf alles checken dus

En shiftlights zijn voor .... nouja je weet het wel


( voor apk kun je er nog een stil dempertje onderhangen even toch? )
  maandag 12 december 2005 @ 15:30:53 #47
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_33015967
Nouja ik denk niet dat de einddemper nog past op de handgemaakt middendemper
En sinds ik de uitlaat zo dicht mogelijk heb gemaakt is het kabaal flink minder. Dus het is maar hopen dat hij niet lekt bij de overgang middendemper -> eindstuk.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_33025713
Aha, dus hier zitten de echte mannen
Ik ben dus 1 van die knakkers die samen met daNpy een circuit-BMW aan het bouwen is

Zelf rij ik een Seat Ibiza Cupra 20VT waarmee ik tot nu toe 8 rondjes Nordschleife heb gedaan
  maandag 12 december 2005 @ 21:32:33 #49
78308 Taxi
Op slicks, geen voorrijkosten.
pi_33027325
quote:
Op maandag 12 december 2005 20:39 schreef Goingin het volgende:
Aha, dus hier zitten de echte mannen
*meldt

U zijt welekome... of zoiets
Er zijn mensen die mij platvloers vinden... Die moeten niet zo zeiken!
Taxiracing weblog
pi_33029462
...formule1 autos? elk formule1 karretje heeft shiftlights op z'n stuurtje zitten....

voor mijn in-car-projectje heb ik een PIC microcontroller met 5,7" colour tft panel ter beschikking. beat that
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  maandag 12 december 2005 @ 22:40:24 #51
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_33029806
I don't need one.

Beat thát
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_33030145
Is alleen maar extra gewicht op naar de 900 kilo met de e30
pi_33033921
Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
  dinsdag 13 december 2005 @ 02:18:09 #54
35464 Don_Tom
Leave the gun.Take the cannoli
pi_33034444
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 01:24 schreef PNG het volgende:
[afbeelding]
Hatzenbach

[ Bericht 5% gewijzigd door Don_Tom op 13-12-2005 02:29:43 ]
Trouwauto nodig?
Nordschleife 2006: 250 laps, 2007: 62,5 laps
BMW M3 Nurburgring project
pi_33035194
Tommeh raar datje shiftlight wilt weten, als het om voet half rem/op laag, koppelgebied, overal anders shiftpunt gaat, valt me sowieso op in wat je typt.

Niet heel ervaren...
Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
  dinsdag 13 december 2005 @ 07:42:52 #56
78308 Taxi
Op slicks, geen voorrijkosten.
pi_33035515
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 04:15 schreef PNG het volgende:
Tommeh raar datje shiftlight wilt weten, als het om voet half rem/op laag, koppelgebied, overal anders shiftpunt gaat, valt me sowieso op in wat je typt.

Niet heel ervaren...
Neen, de persoon die dat wil weten is ik...

Het is niet zozeer voor mijn persoontje bedoeld. Ik rijd samen met nog twee andere rijders. Een van die twee heeft er nogal moeite mee de motor uit de toerenbegrenzer te houden. Met het shiftlight kan ik daar wat meer mee. Bovendien vind ik het ook een leuk projectje om te maken.
Er zijn mensen die mij platvloers vinden... Die moeten niet zo zeiken!
Taxiracing weblog
pi_33037840
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 04:15 schreef PNG het volgende:
Tommeh raar datje shiftlight wilt weten, als het om voet half rem/op laag, koppelgebied, overal anders shiftpunt gaat, valt me sowieso op in wat je typt.

Niet heel ervaren...
Ik heb geen idee waar je het over hebt... Taxi vroeg ernaar inderdaad en ik wilde dat ook wel weten. Waarom? Vind ik leuk om te maken voor t bmwtje. Maar kun je nog eens uitleggen?
  dinsdag 13 december 2005 @ 13:14:56 #58
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_33041339
" als het om voet half rem/op laag, koppelgebied, overal anders shiftpunt gaat, valt me sowieso op in wat je typt."

Hier begrijp ik ook niets van iets niet aan
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_33041830
Of bedoelt hij dat hij zelf niet heel ervaren is? Maar dan kan ik de eerste zin weer niet thuis brengen...

Danpy, Taxi en anderen, wat zijn jullie precies van plan wat betreft veranderingen aan de auto's deze winter? Mag met foto's
  dinsdag 13 december 2005 @ 13:43:51 #60
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_33042089
Pfff voor mn eigen auto een moeilijke vraag
Hij heeft nu het probleem dat hij olie eruit gooit via alle gaten in het kleppendeksel. Overdruk in het carter dus
Dat probleem wil ik proberen op te lossen.
Ik wil al een tijd een vacuumbuffer erop hebben, voor meer boost bij de kickdown.
Daarnaast ga ik nog kijken naar Volvo340 achterdempers (stugger) en misschien achter nog wat verlagen door een 'spacer' tussen de bladveer en ophanging te plaatsen. Twee bladveren
plaatsen heeft minder nut dan die V340 dempers, dat heb ik al utgezocht.
Als het mogelijk is voor ook nog wat omlaag, maar dan moet de torsieveer verdraaid worden en dat is geen makkelijk karweitje.
Als ik dan weer genoeg geld over heb komen er misschien MiniLite velgjes onder, 13" bij 6 of 6,5J.

Toekomst plannen genoeg iig, liefst heb ik er nog een DAF 55 bij om te racen en deze 66 terug te bouwen naar origineel

De BMW heeft nieuwe rubbers nodig voor in de ophanging voor. Deze moeten we echter nog aan zien te komen, de automaterialen zaak heeft wel enkele rubbers maar niet allemaal.
Misschien moeten we zelfs de complete draagarmen vervangen omdat daar de rubbers ingeklonken zijn.
Ook moet de uitlaat nog dichtgelast worden, stickers eraf geföhnd, het differentieel vervangen, een carterplaat maken en monteren, wielophangingen controleren en aanpassen. Het linker achterwiel staat namelijk nogal scheef naar buiten t.o.v de rijrichting

Het ABS systeem ligt los (ex drifter), deze willen we weer aansluiten. Antenne en slotgaten moeten nog gedicht worden en linkervoorscherm opnieuw vastgezet.

En dan verder kijken naar andere probleme
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_33042329
Heb je wat foto's van je daf? Ben benieuwd enzo.

Is het voor je bmwtje anders geen goed idee om er powerflex in te zetten ipv de rubbers? Geeft toch meteen een directer gevoel en als je het toch moet vervangen?
Waar ga je de carterplaat van maken? Zelf willen we er ook een gaan maken van een oude motorkap van een sierra ( zaag zaag buig buig e.d. ). Overigens staan er op ebay.de nog een aantal nieuwe draagarmen te koop, misschien interessant voor je?
  dinsdag 13 december 2005 @ 14:18:29 #62
78308 Taxi
Op slicks, geen voorrijkosten.
pi_33042911
We willen zoveel doen, eik. Maar het hangt van de centen af...
Voor de Taxi zijn we al een poosje aan het zoeken naar een betaalbare 16v (C20XE-motor) en alles wat daarbij hoort (aandrijfassen, naven, etc.). De kosten voor dit soort ombouwtjes lopen aardig op. De enige betaalbare motoren lijken alleen maar te vinden in het zuiden des lands en ik woon boven A’dam, dus dat schiet niet echt op... Er was in eerste instantie nog sprake van een experimentele motor; een kapotte 1.8 8v GSI ombouwen naar een turbo-motor, maar gezien de kosten en het feit dat het blok te ernstig beschadigd is, is dit idee op de schop gegaan.

Verder heb ik nog een alleraardigst Alfaatje staan (Sud sprint) die echt supersnel is, maar ook supersnel roest...

Er gaat een nog snellere motor inkomen (van 8v naar 16v met dubbele carbs.). Waarschijnlijk tussen kerst en O&N moet dit gaan gebeuren. Tevens wordt daarbij de gehele voortrein aangepast. De remschijven zitten momenteel nog aan de bakzijde gemonteerd en het is een ongelooflijk drama om de remblokken te vervangen. Dat wil ik niet nog een keer meemaken! De Sprint is al een keer uitgelaten op Zandvoort en dat is een pure test geweest. Ik heb meer gesleuteld dan gereden, maar da’s altijd zo met een nieuwe (straat)auto die zomaar op het circuit wordt gezet. Uiteindelijk was de Sprint dan ook klaar (remmen, koeling, uitlijning), alleen had hij een probleem die nog uitgezocht moet worden: knetter en knetterhard lopen op het rechte stuk en dan ineens in de bochten nokt de motor ermee... Bocht weer uit en de motor slaat weer aan... En dit herhaalt zich elke keer bij elke snel genomen bocht... Dus het brandstofsysteem moet nog nagezien worden. Aan de rally-benzinepomp (die ECHT nodig is!) zal het niet liggen, die doet het prima! Voor de rest moet het nodige aan plaatwerk nagezien worden en moet er een kooi ingelast worden. Wanneer dit alles klaar is? De tijd zal het leren. Ik ben een druk bezet mannetje, dus het zal nog wel ff duren, helaas. Het is wel een beest van een auto! Waarschijnlijk de Taxi binnenkort ook!
Er zijn mensen die mij platvloers vinden... Die moeten niet zo zeiken!
Taxiracing weblog
  dinsdag 13 december 2005 @ 15:04:39 #63
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_33044057
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 13:53 schreef Tommeh het volgende:
Heb je wat foto's van je daf? Ben benieuwd enzo.

Is het voor je bmwtje anders geen goed idee om er powerflex in te zetten ipv de rubbers? Geeft toch meteen een directer gevoel en als je het toch moet vervangen?
Waar ga je de carterplaat van maken? Zelf willen we er ook een gaan maken van een oude motorkap van een sierra ( zaag zaag buig buig e.d. ). Overigens staan er op ebay.de nog een aantal nieuwe draagarmen te koop, misschien interessant voor je?
Foto's van mijn DAFje staan tegenwoordig hier:
http://danpy.autofans.nl/images/DAF66/

Wat is powerflex precies?
We willen de BMW nu iig goed laten lopen en er dan eens een seizoen mee doen. Er komt ook nog geen rolkooi in etc vanwege de hoge kosten en de moeilijke inbouw.
De carterplaat maken we van aluminium, dat kunnen we hier op de TU/e makkelijk bewerken
Tevens maak ik er dan een voor mn DAFje

Heb je een linkje naar die draagarmen?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_33044899
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 14:18 schreef Taxi het volgende:
We willen zoveel doen, eik. Maar het hangt van de centen af...
Voor de Taxi zijn we al een poosje aan het zoeken naar een betaalbare 16v (C20XE-motor) en alles wat daarbij hoort (aandrijfassen, naven, etc.). De kosten voor dit soort ombouwtjes lopen aardig op. De enige betaalbare motoren lijken alleen maar te vinden in het zuiden des lands en ik woon boven A’dam, dus dat schiet niet echt op... Er was in eerste instantie nog sprake van een experimentele motor; een kapotte 1.8 8v GSI ombouwen naar een turbo-motor, maar gezien de kosten en het feit dat het blok te ernstig beschadigd is, is dit idee op de schop gegaan.

Verder heb ik nog een alleraardigst Alfaatje staan (Sud sprint) die echt supersnel is, maar ook supersnel roest...

Er gaat een nog snellere motor inkomen (van 8v naar 16v met dubbele carbs.). Waarschijnlijk tussen kerst en O&N moet dit gaan gebeuren. Tevens wordt daarbij de gehele voortrein aangepast. De remschijven zitten momenteel nog aan de bakzijde gemonteerd en het is een ongelooflijk drama om de remblokken te vervangen. Dat wil ik niet nog een keer meemaken! De Sprint is al een keer uitgelaten op Zandvoort en dat is een pure test geweest. Ik heb meer gesleuteld dan gereden, maar da’s altijd zo met een nieuwe (straat)auto die zomaar op het circuit wordt gezet. Uiteindelijk was de Sprint dan ook klaar (remmen, koeling, uitlijning), alleen had hij een probleem die nog uitgezocht moet worden: knetter en knetterhard lopen op het rechte stuk en dan ineens in de bochten nokt de motor ermee... Bocht weer uit en de motor slaat weer aan... En dit herhaalt zich elke keer bij elke snel genomen bocht... Dus het brandstofsysteem moet nog nagezien worden. Aan de rally-benzinepomp (die ECHT nodig is!) zal het niet liggen, die doet het prima! Voor de rest moet het nodige aan plaatwerk nagezien worden en moet er een kooi ingelast worden. Wanneer dit alles klaar is? De tijd zal het leren. Ik ben een druk bezet mannetje, dus het zal nog wel ff duren, helaas. Het is wel een beest van een auto! Waarschijnlijk de Taxi binnenkort ook!
Als je een keer een goede motor hebt gevonden in het zuiden kun je een keer een boedelbakje huren en op en neer rijden misschien? Zo heb ik ook een keer een motor uit Ermelo ( ver van breda ) gehaald. Ging goed.
Maar opzich loopt de taxi toch best hard? Maar het vervelende is dat t altijd iets harder moet he . Ook lastig is dat als je twee auto's hebt dat daar dubbel geld naartoe gaat, daarom hebben we ook besloten met 1 betere auto verder te gaan.
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 15:04 schreef daNpy het volgende:

[..]

Foto's van mijn DAFje staan tegenwoordig hier:
http://danpy.autofans.nl/images/DAF66/

Wat is powerflex precies?
We willen de BMW nu iig goed laten lopen en er dan eens een seizoen mee doen. Er komt ook nog geen rolkooi in etc vanwege de hoge kosten en de moeilijke inbouw.
De carterplaat maken we van aluminium, dat kunnen we hier op de TU/e makkelijk bewerken
Tevens maak ik er dan een voor mn DAFje

Heb je een linkje naar die draagarmen?
Draagarmen, stuurstangen en meer. Is een Ebay shop. Onderdelen zijn nieuw en sturen overal naar Europa.

Powerflex zijn harde bussen voor meerdere plaatsen. Stabi, draagarmen e.d. :

  dinsdag 13 december 2005 @ 15:53:33 #65
78308 Taxi
Op slicks, geen voorrijkosten.
pi_33045369
quote:
Maar opzich loopt de taxi toch best hard? Maar het vervelende is dat t altijd iets harder moet he.
Door het buitengewoon goede (totaal bijeengegokte en geraapte en daarom ook zo wonderlijke) onderstel, is de Taxi zeer snel in het bochtenwerk en kan hij door de zeer krachtige en makkelijk te doseren (Daewoo Lanos, ja, echt waar!) remmen vrij goede rondetijden produceren voor een oerdegelijke Ascona uit begin jaren 80.

De motor is een C20NE (dus met kat-voorbereiding). Daardoor heeft de motor een ingetogen karakter, al loopt hij nog best wel hard, ja, maar op het rechte stuk loopt hij naar mijn mening niet hard genoeg. Vandaar de speurtocht naar de C20XE motor.
Er zijn mensen die mij platvloers vinden... Die moeten niet zo zeiken!
Taxiracing weblog
pi_33049755
Powerflex is idd een goeie oplossing, maar ook prijzig
Het is wel in 1x goed dan.
Misschien dat we ergens nog een zwikkie rubbers vandaan kunnen trekken, moet diegene nog steeds bellen

Eerst maar eens goed bekijken wat er precies mis is en hoe het erbij staat om vervolgens een kleine begroting te maken.
pi_33059495
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 18:50 schreef Goingin het volgende:
Powerflex is idd een goeie oplossing, maar ook prijzig
Het is wel in 1x goed dan.
Ik lees anders ook andere dingen:

____

Ik heb de Powerflex rubbers gezien van de M3 van Jos, en dat was na 6 maanden weinig circuit gebruik toch wel even slikken . Ik had ze ook al voor de M5 liggen, maar vorige week onder de Touring gefrommeld.

____

Sorry, inderdaad vergeten aan te geven

In de negatieve zin. Powerflex rubbers waren kompleet week. Jos heeft misschien een 20% circuit werk gedaan in vergelijking tot mijn M5. Niet best dus.

____

Bij de peugeot specialist waar ik de laatste tijd kom liet ik ook een keer een woord vallen over powerflex aangezien die bij mij op de verlanglijst stonden maar die werden mij door hem toch sterk afgeraden.
De ervaringen die hij ermee had was dat er bij sommige auto's de draagarmrubbers er ongeveer uitvielen na nog geen 10000 kilometers. Veel te zacht spul dus
Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
  woensdag 14 december 2005 @ 00:04:39 #68
35464 Don_Tom
Leave the gun.Take the cannoli
pi_33060107
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 23:49 schreef PNG het volgende:

[..]

Ik lees anders ook andere dingen:

____

Ik heb de Powerflex rubbers gezien van de M3 van Jos, en dat was na 6 maanden weinig circuit gebruik toch wel even slikken . Ik had ze ook al voor de M5 liggen, maar vorige week onder de Touring gefrommeld.

____

Sorry, inderdaad vergeten aan te geven

In de negatieve zin. Powerflex rubbers waren kompleet week. Jos heeft misschien een 20% circuit werk gedaan in vergelijking tot mijn M5. Niet best dus.

____

Bij de peugeot specialist waar ik de laatste tijd kom liet ik ook een keer een woord vallen over powerflex aangezien die bij mij op de verlanglijst stonden maar die werden mij door hem toch sterk afgeraden.
De ervaringen die hij ermee had was dat er bij sommige auto's de draagarmrubbers er ongeveer uitvielen na nog geen 10000 kilometers. Veel te zacht spul dus
Hey waar heb ik dit eerder gelezen?
Die draad heeft mij ook aan het twijfelen gebracht...
Trouwauto nodig?
Nordschleife 2006: 250 laps, 2007: 62,5 laps
BMW M3 Nurburgring project
pi_33128905
Ben ik weer . Maar dat is niet zo'n goed nieuws over die powerflex dan. Ik heb er zelf nog geen ervaring mee maar dan ga ik dat eens peilen. Met standaard rubbers willen we uiteindelijk ook niet verder.

Wel een updateje over de e30. We hebben een plastic achterklep en carbon spatborden gevonden op ebay dus die zijn onderweg naar nederland. Nu bezig met een motorhaube ( motorkap ). Deze dingen hebben niet zo'n haast maar het is wel handig als je ze al tegenkomt. Binnenkort lekker beginnen (kerstvakantie).
  vrijdag 16 december 2005 @ 11:50:23 #70
78308 Taxi
Op slicks, geen voorrijkosten.
pi_33129077
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 11:45 schreef Tommeh het volgende:
We hebben een plastic achterklep en carbon spatborden gevonden
Is dat spul niet reteduur? (Vraagt Taxi, die er immers ook een sport van maakt om uiterst goedkoop te kunnen racen... )

Wel goed bezig!
Er zijn mensen die mij platvloers vinden... Die moeten niet zo zeiken!
Taxiracing weblog
pi_33130252
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 11:50 schreef Taxi het volgende:

[..]

Is dat spul niet reteduur? (Vraagt Taxi, die er immers ook een sport van maakt om uiterst goedkoop te kunnen racen... )

Wel goed bezig!
Ebay 150 euro voor links en rechts en de achterklep was 70. Even werken met zn 3en en het is er weer uit. Die spatborden wegen samen nog geen kilo !
  vrijdag 16 december 2005 @ 12:49:17 #72
35464 Don_Tom
Leave the gun.Take the cannoli
pi_33130986
Klinkt goed Tommeh! En houd me op de hoogte wat betreft die draagarmrubbers, ik weet zelf ook nog niet wat ik daarmee wil doen op m'n e36
Trouwauto nodig?
Nordschleife 2006: 250 laps, 2007: 62,5 laps
BMW M3 Nurburgring project
  vrijdag 16 december 2005 @ 12:50:48 #73
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_33131028
Same here.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_33140321
de versnellingsbak is reteduur. een nederlands fabrikaat sequentiele 6 bak (DG400) kost 8.250 euro. dan heb je wel een bak van 33 kg, dat scheelt
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_33151829
Ik hou het hier op de hoogte wat betreft de 'rubbers' , kan even duren dus als andere mensen wat leren/weten, melden!

Ik heb vandaag even een weblog in elkaar gekletst met de ontwikkelingen van de e30 : www.rotoba-weblog.be !
(gratis domeinen van .be , binnenkort ook te bereiken via www.rotoba.be , www.rotoba-racing.be en www.rotobaracing.be )

Rotoba staat voor Ron Tom Bart trouwens

[ Bericht 4% gewijzigd door Tommeh op 17-12-2005 12:09:01 ]
  zaterdag 17 december 2005 @ 10:01:42 #76
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_33155508
Site ziet er nu al goed uit, mag wel wat meer verschillende onderdelen (ipv externe links) bevatten imho, maar dat terzijde
Wij zijn zelf ook weer wat bezig geweest met de site, binnenkort maken we hem af, misschien wat opfleuren. We zien wel.
Zal trouwens nog weer een update komen in het logboek, vandaag en morgen hebben we een sleuteldag

En nog iets over die rubbers.
Ik heb ergens gelezen dat de rubbers voor een M3 ook een leuk alternatief zijn (of was dat in dit topic?).
Iemand daar iets over bekend?

Trouwens, Goingin hier.... op een pc van daNpy, die nog ingelogd stond
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  zaterdag 17 december 2005 @ 10:47:05 #77
35464 Don_Tom
Leave the gun.Take the cannoli
pi_33156099
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 10:01 schreef daNpy het volgende:


En nog iets over die rubbers.
Ik heb ergens gelezen dat de rubbers voor een M3 ook een leuk alternatief zijn (of was dat in dit topic?).
Iemand daar iets over bekend?
Ja, dat hoor je vaker, en heb ik het ook al over gehad in mijn topic, maar het is me nog niet helemaal duidelijk of het bij e36 nou ook uitwisselbaar is, aangezien het meestal over e30's gaat. Bij online onderdelen shops staat ook vaak dat de rubbers voor "alles behalve m3" geschikt zijn of andersom.... dus als iemand hier iets meer over weet hoor ik het graag! (google heeft me geen uitsluitsel kunnen geven, of ik heb niet geod gekeken)
Trouwauto nodig?
Nordschleife 2006: 250 laps, 2007: 62,5 laps
BMW M3 Nurburgring project
pi_33158269
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 10:01 schreef daNpy het volgende:
Site ziet er nu al goed uit, mag wel wat meer verschillende onderdelen (ipv externe links) bevatten imho, maar dat terzijde
Wij zijn zelf ook weer wat bezig geweest met de site, binnenkort maken we hem af, misschien wat opfleuren. We zien wel.
Zal trouwens nog weer een update komen in het logboek, vandaag en morgen hebben we een sleuteldag

Trouwens, Goingin hier.... op een pc van daNpy, die nog ingelogd stond
Ja ik heb m echt gemaakt in de vorm van een weblog omdat ik geen zin had om een hele site in elkaar te zetten. Nu kunnen we alledrie makkelijk een verhaal en foto's toevoegen wanneer nodig zonder al te veel gedoe.
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 10:47 schreef Don_Tom het volgende:

[..]

Ja, dat hoor je vaker, en heb ik het ook al over gehad in mijn topic, maar het is me nog niet helemaal duidelijk of het bij e36 nou ook uitwisselbaar is, aangezien het meestal over e30's gaat. Bij online onderdelen shops staat ook vaak dat de rubbers voor "alles behalve m3" geschikt zijn of andersom.... dus als iemand hier iets meer over weet hoor ik het graag! (google heeft me geen uitsluitsel kunnen geven, of ik heb niet geod gekeken)
Dat het niet uitwisselbaar is kan o.a. te maken hebben met het feit dat de m3 dikkere stabi's e.d. heeft. Overigens ben ik gisteren even langs biesheuvel geweest voor wat informatie en ze hadden het daar over polysport en polyrace bussen. Ik moet zeggen dat ik t tot nu toe een vrij onduidelijk geheel vind en ga straks maar even bellen met wat mensen die ik ken van de z-a-c en die met e30jes rijden.
pi_33198121
Vanmiddag even een beetje aan het klooien geweest :

De laatste foto van de auto in straat-trim:


Nu:



Het hele verhaal staat weer op de weblog .
pi_33226809
Ziet er nog vrij goed uit zo
pi_33228735
Ja we zijn rustig bezig, de motor moet er binnenkort uit + nog een hoop andere dingen

Hoe is het bij jullie gegaan dit weekend ( het was bij jullie toch een sleutelweekend? )
pi_33231485
Yeps, lekker bezig geweest wel

Hebben oa. het "nieuwe" diff schoongemaakt en gespoten, gelijk ff het plaatwerk onder de achterbumper meegepakt.
Oude diff er onderuit, veerpootbrug gemonteerd.

Staat allemaal in het logboek , tevens foto's
pi_33232166
k'ben vandaag even aan het sleutelen geweest. 't revisiekitje voor de carburateur erop gezet, timing van de motor nagelopen met de stroboscoop en hij loopt weer als een zonnetje. bandenspanning is het enige nu nog. linkerachter is de band is niet lek maar verliest wel lucht....

als ik toch een grote bak met water had.... danmaar eens met een echte autoband 't zwembad in duiken (effe loeren waar 't bubbelt hoor)

Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_33236190
(c) Niels, C20LET Super Seven.



















Fusee's voor de voorkant,



Hier de PU bussen al ff in een buis gepast dat straks een onderdeel van de daagarm word



Ook hebben we het chassis aan bijdekanten 5cm verbeed, nu passen de stoelen er ook tussen



Ik kreeg de naven niet uit elkaar met een gewone poulie trekker dus heb ik zelf naar ff wat onderdelen er voor gemaakt



Sper krijgt ook al een plekkie







Achterkant begint ook al vorm te krijgen



Wouter was druk aan het chassis aan het lassen, dus ben ik maar verder gegaan met de fusee's van de achterste draagarmen te slijpen.





















In hoogte verstelbare stuurkolom van een Kadett.

[/
Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
pi_33251849
quote:
Op maandag 19 december 2005 23:29 schreef spectrumanalyser het volgende:
k'ben vandaag even aan het sleutelen geweest. 't revisiekitje voor de carburateur erop gezet, timing van de motor nagelopen met de stroboscoop en hij loopt weer als een zonnetje. bandenspanning is het enige nu nog. linkerachter is de band is niet lek maar verliest wel lucht....

als ik toch een grote bak met water had.... danmaar eens met een echte autoband 't zwembad in duiken (effe loeren waar 't bubbelt hoor)

[afbeelding]
Ventieltje stuk misschien, of sluit slecht.
Heb het zelf een keer gehad met een band van een aanhanger, bleek dat er iets niet goed zat bij het pistool (met drukmeter) van de compressor. Toen bij een tankstation lucht erin gedrukt en het was goed..

@PNG

Mooie plaatjes, al van een flinke tijd terug zeker?
Want als dat van 1 dag/weekend is dan hebben jullie goed je best gedaan
Ziet er goed uit trouwens, ik doe het iig niet na... een auto opbouwen uit het niets
  dinsdag 20 december 2005 @ 19:58:55 #86
78308 Taxi
Op slicks, geen voorrijkosten.
pi_33254179
Altijd ontzettend interessant om naar te loeren, die zelfbouw-vehikels! Tijdrovende wereldhobby.
quote:
Wegens verhuizing weet ik echter niet of dit boekje in het tijdelijke huis, of in de garage (opslag) ligt. Ik zal het iig ff vragen vanavond
Mmkee...

12 december jl. Taxi vraagt naar shiftlight-bordje...
Er zijn mensen die mij platvloers vinden... Die moeten niet zo zeiken!
Taxiracing weblog
  dinsdag 20 december 2005 @ 20:06:38 #87
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_33254452
Wat Google al niet bied

Het boekje ligt in de garage, vandaar
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  dinsdag 20 december 2005 @ 20:40:59 #88
78308 Taxi
Op slicks, geen voorrijkosten.
pi_33255827
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 20:06 schreef daNpy het volgende:
Wat Google al niet bied

Het boekje ligt in de garage, vandaar
Snelle reactie!

Led-toerenteller... Daar was ik nog niet mee aan het zoeken geweest... Bedankt!

IK ga meteen ff kijken of ik er wat mee kan (ik zie nogal veel opmerkingen over brommers...)
Er zijn mensen die mij platvloers vinden... Die moeten niet zo zeiken!
Taxiracing weblog
pi_33300740
Spectrumanalyser, je woont zeker ver weg? Anders had je wel even je bandje hier eraf mogen halen en opnieuw op de velg zetten.

Taxi, je kunt ook zoeken op led rev limiter of led tacho. Kom op best wat handige site's terecht. Als je wat vind moet je het maar laten weten
pi_33374888
We zijn net terug uit duitsland, de nieuwe krachtbron opgehaald een m50 B25. Kijk op de weblog!
pi_33391376
Dat is wel een beestachtig blok zeg
Suc6 met de inbouw, zal niet vanzelf gaan zeker

Wij zijn nu bezig te kijken naar de remmerij.
Heb vrijdag de standaard achterremschijven weggebracht naar een automaterialenzaak hier in Emmeloord. Waar ze de zaterdagochtend weer klaar lagen, afgedraaid en al.
Ook de binnenkant (voor de handrem) hebben ze netjes gemaakt, dus dat ziet er weer goed uit.

Idee is om compleet rondom Ferodo DS (waarschijnlijk 2500) blokken te zetten en de voorschijven te vernieuwen.
Deze zullen geboord, gegroefd of beide zijn.
Daar zullen we het nog even over moeten hebben (ook welk merk, etc), maar wat de meesten tegen zit is de prijs voor het hele pakketje.
Een aardig richtprijs was 360 euro voor DS2500 rondom + 2x Sandtler RS (geboord+gegroefd en warmtebehandeling). Dit stoot sommigen tegen het hoofd, maar in mijn ogen moeten we echt niet bezuinigen op de remmerij.

Misschien iemand nog een goed alternatief wat ook net zo goed (of zelfs beter) is maar misschien in de prijs wat scheelt?

Verder zou ik wel eens weten wat de ervaringen zijn met diverse banden op de NS.
Ik heb onder mijn Cupra nl Proxes T1-R liggen, maar die zijn inmiddels ovaal geworden door de te zachte zijwand.

[ Bericht 8% gewijzigd door Goingin op 25-12-2005 14:29:10 ]
pi_33394999
heeft het afgelopen nachten echt zo gevroren of zou de vreselijke slechte koude start komen door de nieuwe afstelling? achja, hij loopt nu wel weer netjes 1 op 9 a 1 op 10.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_33525938
De afgelopen dagen zijn we weer lekker bezig geweest. Het was echt verschrikkelijk koud maar met hard werken verwarm je jezelf . De complete voorkant ligt eraf, de motor, bak, uitlaat, cardanas en kabelbomen liggen eruit. Ook het interieur is netjes eruit gehaald en te koop gezet . Achterkant leeg en daar zijn we nu blijven hangen.
quote:
Op zondag 25 december 2005 12:02 schreef Goingin het volgende:
Dat is wel een beestachtig blok zeg
Suc6 met de inbouw, zal niet vanzelf gaan zeker

Wij zijn nu bezig te kijken naar de remmerij.
Heb vrijdag de standaard achterremschijven weggebracht naar een automaterialenzaak hier in Emmeloord. Waar ze de zaterdagochtend weer klaar lagen, afgedraaid en al.
Ook de binnenkant (voor de handrem) hebben ze netjes gemaakt, dus dat ziet er weer goed uit.

Idee is om compleet rondom Ferodo DS (waarschijnlijk 2500) blokken te zetten en de voorschijven te vernieuwen.
Deze zullen geboord, gegroefd of beide zijn.
Daar zullen we het nog even over moeten hebben (ook welk merk, etc), maar wat de meesten tegen zit is de prijs voor het hele pakketje.
Een aardig richtprijs was 360 euro voor DS2500 rondom + 2x Sandtler RS (geboord+gegroefd en warmtebehandeling). Dit stoot sommigen tegen het hoofd, maar in mijn ogen moeten we echt niet bezuinigen op de remmerij.

Misschien iemand nog een goed alternatief wat ook net zo goed (of zelfs beter) is maar misschien in de prijs wat scheelt?

Verder zou ik wel eens weten wat de ervaringen zijn met diverse banden op de NS.
Ik heb onder mijn Cupra nl Proxes T1-R liggen, maar die zijn inmiddels ovaal geworden door de te zachte zijwand.
Ik zou niet al te snel voor geboorde en gegroefde schijven gaan. De geboorde schijven gaan snel 'scheuren' en de groeven eten werkelijk je blokken wanneer warm. Opzich zijn standaard schijven al erg goed, innenbelufted . Wel zou ik slangen vanuit je voorbumper naar je schijven richten voor extra remkoeling. Je remmen hebben het trouwens niet heel zwaar aangezien je een e30 vrij gemakkelijk licht kan opbouwen, dus minder gewicht af te remmen.
  vrijdag 30 december 2005 @ 18:45:57 #94
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_33549952
Leuk topic

Ik ben zelf aangemeld voor de circuitdag 20 januari op circuit zolder, van de BMW driversclub (geen vrij rijden maar instructiedag) En sowieso wil ik rond maart/april weer naar de ring toe.

Heb zelf ook nog de nodige dingen die aan de M3 moeten gebeuren, H&R stabilisatorstangen (van 19mm naar 28 mm voor, en naar 24 mm achter), X brace. En ik ga toch voor alles powerflex. Heb er achter al een deel in zitten en bevalt wel goed, steviger als standaard BMW spul. Massief is het beste maar het is ook nog mijn straatauto

Wil ook nog een ander stuurhuis die wat korter is maar moet ik nog even voor kijken. E46 M3 clubsport is het beste met 1:14,5 (stock is 1:17,8) maar ook erg duur, terwijl die van en Z3 met 1:15,4 ook al aardig in de buurt komen. Buiten dat past die van een Z3 zeker en bij de E46 M# CS ben ik dara nog niet over uit.
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
pi_33558512
zeg kan het niet geregeld worden dat we tussen nu en 24 uur nog even op 't circuit mogen, lijkt me wel erg tof zo!
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_33599704
Met die sneeuw was mooi geweest idd
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 18:45 schreef Five_Aces het volgende:
Leuk topic

Ik ben zelf aangemeld voor de circuitdag 20 januari op circuit zolder, van de BMW driversclub (geen vrij rijden maar instructiedag) En sowieso wil ik rond maart/april weer naar de ring toe.

Heb zelf ook nog de nodige dingen die aan de M3 moeten gebeuren, H&R stabilisatorstangen (van 19mm naar 28 mm voor, en naar 24 mm achter), X brace. En ik ga toch voor alles powerflex. Heb er achter al een deel in zitten en bevalt wel goed, steviger als standaard BMW spul. Massief is het beste maar het is ook nog mijn straatauto

Wil ook nog een ander stuurhuis die wat korter is maar moet ik nog even voor kijken. E46 M3 clubsport is het beste met 1:14,5 (stock is 1:17,8) maar ook erg duur, terwijl die van en Z3 met 1:15,4 ook al aardig in de buurt komen. Buiten dat past die van een Z3 zeker en bij de E46 M# CS ben ik dara nog niet over uit.
20 januari wilde ik misschien wel even gaan kijken, dus wie weet. Heb je foto's van je auto? Ben nu wel benieuwd!

De 14e of 28e gaan we nog rijden met de Sierra daar.
  maandag 2 januari 2006 @ 13:30:33 #97
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_33623285
Ja heb er wel wat. Is geen racer maar ook nog mijn normale vervoer:

Met oa:
Eibach Pro-Street-S coilover suspention
Powerflex RTAB's
E46+Z3 RSM's
10MM trackspacers front
3.62 LSD
Hartge exhaust
Hartge adjustable wing
ECU remap





RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
  maandag 2 januari 2006 @ 17:52:14 #98
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_33631651
En die van F_A is een hendig sjiek karretje
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  maandag 2 januari 2006 @ 19:40:30 #99
129820 Goingin
Rot voor je
pi_33635063
Kan hij ook hendig sjiek mee slippen
Maar dat wisten we al
pi_33639633
Mooie auto F_A! Waarschijnlijk gaan we je wel een keer tegenkomen op t circuit!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')