abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32915228
Gezien gisteren op NL-3 ? Uitgezonden door Illink ?

Helaas staat hij niet op uitzendinggemsit.nl maar ik vernam al wel dat naast mij meer mensen die daarop willen hebben.

Bekijk de promo eens hier: [url=http://www.llink.nl/The_Corporation.462.0.html?&tx_llprogramma_pi2[afl_uid]=142&cHash=1cc6204de6]hier dus[/url] Of de site van de 3 delige serie:

link naar de filmmakers en achtergrond info
http://www.paltalk.com , niet typen maar miepen
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
  donderdag 8 december 2005 @ 12:58:22 #2
13921 BdR
nu ook in ultra-lowres!
pi_32916038
Helaas gemist, het klinkt interessant. Worden de andere 2 delen ook uitgezonden?
tv not rot brain..
Life is something to do when you can't get to sleep..
The snoozebar.. cause there's nothing like starting the day with a little procrastination
pi_32916128
Ik heb stukken gezien, en ik vond het wel heel erg van 1 kant belicht. De kant dat de corporation alleen maar slecht zou zijn voor de wereld. En daar ben ik het niet helemaal mee eens.
Op vrijdag 17 juni 2005 20:22 schreef Echtwelkloon het volgende:
Ik heb wat pauper lemmings gezien in mijn tijd, maar dit slaat alles. :')
pi_32916457
http://www.llink.nl/The_Corporation.461.0.html (hier de website van llink, ook met de rest van de uitzendingen die er nog aan zitten te komen)

Een gedeelte van deze eerste aflevering kwm me trouwens heel bekende voor, heeft tegenlicht ook nooit voor een of ander documantaire hieruit stukjes gebruikt.
pi_32916520
quote:
Op donderdag 8 december 2005 13:02 schreef SnookieMJ het volgende:
Ik heb stukken gezien, en ik vond het wel heel erg van 1 kant belicht. De kant dat de corporation alleen maar slecht zou zijn voor de wereld. En daar ben ik het niet helemaal mee eens.
Welke goede dingen doen die corporaties dan uit zichzelf die geod voor ons zijn. (en met ons bedoel ik de gehele wereld bedoeld, dus alle aardbewoners, het mileu, de biodiversiteit)
pi_32917649
afleveringen

De Afrekening
wo 21 december 2005 van 23:55 uur tot 00:52 uur op NED3

Planet Inc.
wo 14 december 2005 van 23:55 uur tot 00:52 uur op NED3

De pathologie van de handel
wo 7 december 2005 van 23:55 uur tot 00:52 uur op NED3
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
pi_32917691
quote:
Op donderdag 8 december 2005 13:02 schreef SnookieMJ het volgende:
Jammer dat je niet helemaal keek, want er werd ingeleid met de juiste intenties van mensen die een bedrijf opzetten, zoals nu nog de Quakers in de US bijv.

Het belichtte de nare kanten, omdat het daar over ging. De goede kanten zijn miniem en ver onder de maat voor een betere/eerlijker wereld.
pi_32917723
quote:
Op donderdag 8 december 2005 13:14 schreef Basp1 het volgende: Een gedeelte van deze eerste aflevering kwm me trouwens heel bekende voor, heeft tegenlicht ook nooit voor een of ander documantaire hieruit stukjes gebruikt.
Geen idee, maar het ozu mooi zijn als de VVD en CDA bobo's bijv. eens gaan kijken en dan om commentaar vragen! :-)

Verder lijkt me dit een docu. voor ELKE student / hoogste klas bassisschool / vervolgonderwijs.
pi_32918726
vond het wel interessant, ik heb alleen van de tegenstanders van de multinational corporations nooit gehoord wat het alternatief is om 3e wereld laden uit de misere te trekken.

Zoals die aardappel van die vrije markt religie toko ook al zei: de mensen moeten verschrikkelijk kutwerk doen voor veels te weinig geld, maar uiteindelijk is het beetje geld dat ze krijgen wel de motor die lokaal de industriele producte en de economie op gang brengt. Kijk naar China, de critici hadden liever gehad dat de chinezen nog steeds op het boerenland in de bergen op blote voetjes hun ploeg door de rijstvelden duwen. In plaats daarvan doen ze nu 70 uur per week laswerk zonder lasbril/masker waardoor ze over 15 jaar blind zijn. Maar hun familie heeft te eten, hun kinderen kunnen naar school en vakbonden of vergelijkbare orgaqnisaties vormen zich ook op den duur wel, en dan tiefen de uitbuiters weer op naar een nieuw en arm land maar laten de regio waar ze weggaan welvarender achter dan toen ze er kwamen.

kritisch zijn is erg makkelijk als je weigert alternatieven aan te dragen of zelf veranwoordelijkheden te nemen, en dat is precies wat de makers van deze docu doen.

Verder deed het me een beetje denken aan de docu van michael moore over corporate crime.
Live like there's no tomorrow, love like you've never been hurt and dance like nobody's watching.
"We all lie in the gutter, but some of us look up at the stars." -- Oscar Wilde
pi_32918740
  donderdag 8 december 2005 @ 20:18:28 #11
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_32926743
Misschien iets te eenzijdig maar niettemin heel interessant. Leuk was dat ze CEO's ook aan het woord lieten, en als zij tot dezelfde constatering komen namelijk dat de wereld naar de klote gaat omdat niemand de verantwoordelijkheid voor de externaliteiten wil dragen dan hebben we echt een probleem.
Ook zei de CEO van zo'n vloerbedekkingsfabrikant, dat hij erg geschokt was te horen hoeveel grondstoffen er nodig zijn om 1$ winst te produceren. Ben wel benieuwd naar die cijfers.
Please Move The Deer Crossing Sign
  donderdag 8 december 2005 @ 22:37:20 #12
132947 Hoopman
Be your own guest
pi_32930732
In de documentaire komt een gezonde mix van verschillende kanten aan het woord.

Milton Friedman vond ik leuk, Howard Zinn fantastisch (schrijver van a people's history of the United States). Ook de tapijtfabrikant die vanuit zijn praktijk zijn invalshoek geeft.

The corporation als psychopaat neerzetten verdiend lef, maar wordt begrepen door diegene die kunnen voelen.

Een andere fantastische documentaire is: Commanding hights een absolute klasieker.

Een andere maagomdraaiende documentaire die over dezelfde thematiek, vanuit een compleet andere invalshoek belicht is : Darwin's Nightmare.

Voor de wijnliefhebbers onder de Fokkers is 'mondovino' niet onaardig.
  donderdag 8 december 2005 @ 22:46:36 #13
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_32931012
Het is Commanding Heights. Die is trouwens iets van een jaar geleden uitgezonden op Nederland 1.

Maar goed, zeer zeker een interessante docu. Zowel Commanding Heights als deze, waarbij zoals je al zegt, een aardige mix aan mensen aan het woord komen, van Milton Friedman tot Noam Chomsky.
Wat ik in de afgelopen aflevering miste was wel iets oplossingsgerichts. Het bleef vooral steken bij een constatering dat ondernemingen "evil" zouden zijn.
pi_32932014
quote:
Op donderdag 8 december 2005 14:47 schreef Musketeer het volgende:ik heb alleen van de tegenstanders van de multinational corporations nooit gehoord wat het alternatief is om 3e wereld laden uit de misere te trekken.

Dan zal ik voor hen spreken: politici die wettelijk voorstaan en regelen dat de arbeiders van die producten, gemaakt in arme landen, als verkocht door de rijke landen, een eerlijk(!) percentage krijgen en geen 'je kan er net van leven' schnabbeltje.
quote:
de mensen moeten verschrikkelijk kutwerk doen voor veels te weinig geld, maar uiteindelijk is het beetje geld dat ze krijgen wel de motor die lokaal de industriele producte en de economie op gang brengt.

U is VVD stemmer? Als er 100 mensen onder de spreekwoordelijke bus lopen en 50 overlijden / raken levensgevaarlijk gewond, dan zijn er tenminste 50 die het overleefden? YAGH!
quote:
Kijk naar China, de critici hadden liever gehad dat de chinezen nog steeds op het boerenland in de bergen op blote voetjes hun ploeg door de rijstvelden duwen. In plaats daarvan doen ze nu 70 uur per week laswerk zonder lasbril/masker waardoor ze over 15 jaar blind zijn. Maar hun familie heeft te eten, hun kinderen kunnen naar school en vakbonden of vergelijkbare orgaqnisaties vormen zich ook op den duur wel, en dan tiefen de uitbuiters weer op naar een nieuw en arm land maar laten de regio waar ze weggaan welvarender achter dan toen ze er kwamen

Ik noem het gewoon profiteren. Die lasbrillen is geen enkel probleem, maar men geeft ze niet.
Op die manier uitbuiting neerzetten als 'goed voor de toekomst' (Maar zeker goed en direct ook voor de diepe zakken en lage normen en waarden) is gewoon... walgelijk.
Zulke manier van optreden moet niet kunnen.

Met een beetje wil kan NL een relatief aards paradijs zijn... maar ja, je ziet hoe men stemde en wat die partijen allemaal afbraken. Laat staan de wereld...

kritisch zijn is erg makkelijk als je weigert alternatieven aan te dragen of zelf veranwoordelijkheden te nemen, en dat is precies wat de makers van deze docu doen.

Verder deed het me een beetje denken aan de docu van michael moore over corporate crime.
[/quote]
  vrijdag 9 december 2005 @ 11:57:59 #15
132947 Hoopman
Be your own guest
pi_32941053
quote:
Op donderdag 8 december 2005 22:46 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Het is Commanding Heights. Die is trouwens iets van een jaar geleden uitgezonden op Nederland 1.

Maar goed, zeer zeker een interessante docu. Zowel Commanding Heights als deze, waarbij zoals je al zegt, een aardige mix aan mensen aan het woord komen, van Milton Friedman tot Noam Chomsky.
Wat ik in de afgelopen aflevering miste was wel iets oplossingsgerichts. Het bleef vooral steken bij een constatering dat ondernemingen "evil" zouden zijn.
Bedankt voor de correctie en de link.

Het enige wat leek op een 'oplossing' was de inbreng van de tapijtfabrikant, die naar aanleiding van de visie van Paul Hawken (naar ik meen), naar een wat duurzamere benadering van ondernemen toewerkte. Erg belangrijk, dat ondernemers meer integraal gaan denken. Dat wij beseffen dat ons denken, (niet)handelen de wereld creëert zoals we die vandaag zien. Dat individu, bedrijfsleven en politiek geen onafhankelijk entiteiten zijn, maar juist een eenheid (kunnen) vormen.

De werkelijke omwenteling zal echter pas mogelijk worden, wanneer we bewust worden van onze eigen bureaucratische verslaving. Zolang we die niet kunnen zien, zullen we bureaucratie zaaien en oogsten, dit verslechterd het algemene ondernemersklimaat.

Het heeft bij mij lang geduurt voor dat ik als zoon van een ondernemer ontdekte dat het bedrijfsleven zelf aan de oorsprong van de bureaucratie staat. Mijn vader was een ondernemer pur sang, had de schurft aan bureaucratie en vakbonden. De grap is dat het huidige boekhoudkundige geloof in winst, aangejaagd door onderlinge concurentie in feite de zaaimachine is van de hedendaagse bureaucratie.

Geef de overheid belastingen (onderdeel van de boekhoudikundige winst) en het is dus geen wonder dat je via een omweg (overheid) bureaucratie (door de rekenkundige hefboom op papier: winst) oogst.

De begoocheling is dat we in deze papieren wereld geloven (deels overigens terecht!), maar het gaat vervolgens een eigen leven lijden en keert zich uiteindelijk tegen de ondernemers in de zin van meer wetten regels, die uiteindelijk de rekenkundige winst steeds moeilijker zullen maken. Dit is de auto-destructie van onze samenleving die vandaag in volle gang is.

De manier om hier uit tekomen is technisch heel simpel. Haal de bureaucratische hefboom weg (rente op geld) en we komen weer met beide benen op de grond, geconfronteerd met de werkelijkheid.

Willen we samenleven of blijven we individuele bureaucratische bunkers bouwen uit angst om deel uit te maken van een samenleving?

Een oplossing is echter pas een oplossing als we het gaan zien. (Vrij naar Cruyff en Winsemius)

Tot die tijd blijven we onzin schrijven in de media en discussie fora, inclusief ikzelf.

[ Bericht 1% gewijzigd door Hoopman op 09-12-2005 12:07:54 ]
pi_32941486
Beste hoopman waarom zou een ondernemer zijn bedrijf gaan ombouwen tot een bedrijf wat geen ecologische voetafdruk achterlaat als er geen bureacratie meer is?

Verder denk ik niet dat als je de rente op geld weg haald er nog wat kan gebeuren, dan krijg je de zero sum theorien die volgens mij ook een geldvermeerdering nodig hebben omdat er anders geen groei bereikt kan worden.

Ik denk eerder dat we op de richting van die beurshandelaar moeten gaan en aan meer factoren ook een economische waarde toekennen. Die stelde al dat vervuiling buiten de westerse wereld niets uitmaakt omdat dat toch niet in de prijs zichtbaar is. Net zoals werken tegen hongerlonen ook niet zichtbaar is.
  vrijdag 9 december 2005 @ 12:30:27 #17
11907 IntroV
Veel voor weinig
pi_32941862
quote:
Op donderdag 8 december 2005 23:18 schreef fokthesystem het volgende:

Dan zal ik voor hen spreken: politici die wettelijk voorstaan en regelen dat de arbeiders van die producten, gemaakt in arme landen, als verkocht door de rijke landen, een eerlijk(!) percentage krijgen en geen 'je kan er net van leven' schnabbeltje.

U is VVD stemmer? Als er 100 mensen onder de spreekwoordelijke bus lopen en 50 overlijden / raken levensgevaarlijk gewond, dan zijn er tenminste 50 die het overleefden? YAGH!

Ik noem het gewoon profiteren. Die lasbrillen is geen enkel probleem, maar men geeft ze niet.
Op die manier uitbuiting neerzetten als 'goed voor de toekomst' (Maar zeker goed en direct ook voor de diepe zakken en lage normen en waarden) is gewoon... walgelijk.
Zulke manier van optreden moet niet kunnen.

Met een beetje wil kan NL een relatief aards paradijs zijn... maar ja, je ziet hoe men stemde en wat die partijen allemaal afbraken. Laat staan de wereld...

Je kan alles tot in de puntjes regelen, lasbrillen goede arbeidsvoorwaarden, maar 40 uur per week werken, bedrijfsuitje hier, bonusregeling daar, arbeidsongeschiktheidsuitkeringen en ga zo maar door.

1. Voordat je dat allemaal hebt geregeld ben je 50 jaar verder. Als je niemand laat werken totdat alles fatsoenlijk is geregeld, heb je dus decennia lang nog steeds niemand in de fabrieken aan het werk.

2. Als alle goede regelingen zijn ingevoerd, is de chinese werknemer net zo duur als een europeaan. Dat betekent dat het geen nut meer heeft om in Europa of de VS producten uit China aan te schaffen. Omdat er echter nog geen afzetmarkt is in China zelf zullen er dus geen producten gemaakt worden.

Je moet eerst klein beginnen, net zoals in Europa, en dat is inderdaad slecht voor de gezondheid. Net zoals mijnwerkers vroeg dood gingen en mensen in fabrieken regelmatig vingers verloren aan de grote gevaarlijke machines.
  vrijdag 9 december 2005 @ 12:36:07 #18
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_32941979
We hebben het goed, omdat anderen het slecht hebben...?
Ook hier is kanker weggelegd vroeg of laat voor 1:3 hoor.
  vrijdag 9 december 2005 @ 12:38:35 #19
11907 IntroV
Veel voor weinig
pi_32942028
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 12:36 schreef fokthesystem het volgende:
We hebben het goed, omdat anderen het slecht hebben...?
Nee, de wereld wordt juist steeds welvarender. Daar profiteren ook de arme regio's van.

Kwaliteit van leven verbeterd over de hele linie, niet alleen voor de rijken op aarde.
pi_32943184
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 12:30 schreef IntroV het volgende:

[..]

Je kan alles tot in de puntjes regelen, lasbrillen goede arbeidsvoorwaarden, maar 40 uur per week werken, bedrijfsuitje hier, bonusregeling daar, arbeidsongeschiktheidsuitkeringen en ga zo maar door.

1. Voordat je dat allemaal hebt geregeld ben je 50 jaar verder. Als je niemand laat werken totdat alles fatsoenlijk is geregeld, heb je dus decennia lang nog steeds niemand in de fabrieken aan het werk.

2. Als alle goede regelingen zijn ingevoerd, is de chinese werknemer net zo duur als een europeaan. Dat betekent dat het geen nut meer heeft om in Europa of de VS producten uit China aan te schaffen. Omdat er echter nog geen afzetmarkt is in China zelf zullen er dus geen producten gemaakt worden.

Je moet eerst klein beginnen, net zoals in Europa, en dat is inderdaad slecht voor de gezondheid. Net zoals mijnwerkers vroeg dood gingen en mensen in fabrieken regelmatig vingers verloren aan de grote gevaarlijke machines.
Maar toen europa klein begon hadden we als afzetmarkt europa, en werden slechte omstandigheden dus ook redelijk snel geconstateerd. Wij hebben in de opstart in onze vooruitgang in welvaart toen toch ook geen gebruik kunnen maken van nog goedkopere arbeid, en dat is ons ook gelukt.

Op dit moment geldt globalisatie als een groot toverwooord, door deze globalisatie boeit het mensen niet wat er buiten hun eigen land gebeurd. Zo ook de boekhoudondernemers die alleen maar op korte termijn naar hun winstcijfertjes kijken en niet de belasting van de maatschappij hierin meenemen.

En om nu te stellen dat er geen afzetmarkt is in china is zou ik niet echt willen zeggen met 1 miljard chinezen, is dit nog meer dan europa, noord amerika en australie bij elkaar.
  vrijdag 9 december 2005 @ 22:45:15 #21
125291 1603
Op z'n Wiegels
pi_32957519
staaltje linkse propaganda. wil niet zeggen dat er alleen maar onzin wordt verkondigt. Het is vrij eenzijdig allemaal he..
  zaterdag 10 december 2005 @ 00:57:09 #22
132947 Hoopman
Be your own guest
pi_32961270
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 12:15 schreef Basp1 het volgende:
Beste hoopman waarom zou een ondernemer zijn bedrijf gaan ombouwen tot een bedrijf wat geen ecologische voetafdruk achterlaat als er geen bureacratie meer is?
Ondernemen is altijd iets in de geest van waar gehakt wordt vallen spaanders, dus je moet niet te bang zijn om een voetdruk achter te laten om het in jouw woorden te omschrijven. Bureaucratie heef ook een zeer nuttig en waardevol aspect. Vandaag is het echter verheven tot doel.

Wanneer je gaat ondernemen voor de samenleving en dus ook jezelf, wordt het democratisch aspect als het ware naar de werkvloer gebracht in plaats van dat de chronische achteraf politiek (democratie), die zegt dat het allemaal toch niet zo verstandig was. Geef je de politiek teveel (belasting), dan geven ze ook veel onzin (de achter de feiten aanlopende wet en regelgeving) terug. Geef je ondernemers te veel (winst) zullen ze nog meer vandezlfde onzin produceren. Hetzelfde geldt uiteraard ook voor onszelf. We dienen te streven naar een vrije open sameleving, daarvoor dienen we de juiste voorwaarden te creëren, waardoor rechten en plichten voor het individu, bedrijfsleven en overheid integraal onderdeel van elkaar uitmaken. Het gaat er dus om het juiste evenwicht te vinden. Er dient een integratie te komen tussen individu, overheid en bedrijfsleven in plaats van dat deze nu voor hun eigen overleving vecht. Dit leidt af van de werkelijke maatschappelijke problematiek (bijvoorbeeld gelijke kansen en rechtvaardigheid), welke we als een buldozer voor ons uitschuiven omdat we de verantwoordelijkheid naar elkaar en dus naar de toekomst doorschuiven.

Als we vandaag maar (bureaucratische) winst maken, dan gaat het goed, terwijl we de daadwerkelijk maatschappelijk verliezen onder het vloerkleed schuiven.
quote:
Verder denk ik niet dat als je de rente op geld weg haald er nog wat kan gebeuren, dan krijg je de zero sum theorien die volgens mij ook een geldvermeerdering nodig hebben omdat er anders geen groei bereikt kan worden.
Geld als rekeneenheid is prima. Geld dat als geld, geld waard is, is illusionisme (uit de hand lopende bureaucratie, Modern Times Charlie Chaplin etc.)
quote:
Ik denk eerder dat we op de richting van die beurshandelaar moeten gaan en aan meer factoren ook een economische waarde toekennen. Die stelde al dat vervuiling buiten de westerse wereld niets uitmaakt omdat dat toch niet in de prijs zichtbaar is. Net zoals werken tegen hongerlonen ook niet zichtbaar is.
Abstract kan dat kloppen, maar wanneer je kijkt wat er achter schuil gaat is 'dit is van mij', vroeg of laat zet dat de wereld compleet vast, uit angst.

Samenleven is spannender dan 'hebben'.

Laten we op z'n minst proberen om de voorwaarden voor het samenleven te bevorderen, vandaag doen we veelal onbewust het tegenovergestelde.

[ Bericht 4% gewijzigd door Hoopman op 10-12-2005 12:00:05 ]
  zaterdag 10 december 2005 @ 12:15:15 #23
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_32967153
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 22:45 schreef 1603 het volgende:
staaltje linkse propaganda. wil niet zeggen dat er alleen maar onzin wordt verkondigt. Het is vrij eenzijdig allemaal he..
Een goed onderbouwde mening
pi_32968881
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 12:38 schreef IntroV het volgende: Nee, de wereld wordt juist steeds welvarender. Daar profiteren ook de arme regio's van. Kwaliteit van leven verbeterd over de hele linie, niet alleen voor de rijken op aarde.
Jij wilt niet zien dat wat al lang geleerd is gewoon bewust niet wordt toegepast.
Ook zal je niet geloven dat 51% van het geld bij 6% van de mensen ligt.

Hoe dan ook, uitbuiten ter eer en glorie van een paar miljonairs bedrijfeigenaren, walgelijk.
En zie aub ook in dat veel producten gewoon levensbedreigend zijn. Men weet het, past het toe, is dus schuldig aan mooord, zoals met asbest blijven werken e.d. Over soorten van terrorisme gesproken....
pi_32969156
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 12:15 schreef JimmyJames het volgende:

[..]

Een goed onderbouwde mening
Of je het er nu wel of niet mee eens bent, je wilt toch niet ontkennen dat het linkse propaganda is? De omroep zegt nota bene zelf:
quote:
Steun LLiNK en word lid voor minimaal ¤ 5,73 per jaar. Alleen dankzij uw steun kunnen we structurele aandacht geven aan natuur & milieu, mensenrechten, mondiale verhoudingen en dierenwelzijnsonderwerpen op zowel TV, radio als op internet.
Oftewel, bomenknuffelaars, kuthippies, naïeve wereldverbeteraars en idealistische, passief-negatieve kutkrakers.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  zaterdag 10 december 2005 @ 13:54:54 #26
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_32969338
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 13:47 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Of je het er nu wel of niet mee eens bent, je wilt toch niet ontkennen dat het linkse propaganda is? De omroep zegt nota bene zelf:
[..]

Oftewel, bomenknuffelaars, kuthippies, naïeve wereldverbeteraars en idealistische, passief-negatieve kutkrakers.
Wellicht, alleen zijn zij niet de makers van de documentaire. En je kunt het misschien beter eerst bekijken voordat je het afdoet als linkse propaganda.
pi_32969424
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 13:54 schreef JimmyJames het volgende:

[..]

Wellicht, alleen zijn zij niet de makers van de documentaire. En je kunt het misschien beter eerst bekijken voordat je het afdoet als linkse propaganda.
Ze zendt het wel uit. Ik heb het gezien, anders had ik ook niet kunnen weten dat het linkse propaganda is.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  zaterdag 10 december 2005 @ 15:24:32 #28
14509 reem
Correspondent in Buenos Aires
pi_32971776
Ik raad iedereen het boek "Leve de Globalisering" aan, van Johan Norberg
[b]@RemiLehmann[/b]
pi_32971931
quote:
Op donderdag 8 december 2005 14:05 schreef fokthesystem het volgende:
Verder lijkt me dit een docu. voor ELKE student / hoogste klas bassisschool / vervolgonderwijs.
waarom zo laat joh, laten we de linkse propaganda al op de basisscholen starten, dan begint er tenminste helemaal niemand meer een bedrijf en zijn we lekker allemaal even arm uiteindelijk, het hoogste ideaal van elke socialist
  zaterdag 10 december 2005 @ 15:39:58 #30
132947 Hoopman
Be your own guest
pi_32972137
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 15:30 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

waarom zo laat joh, laten we de linkse propaganda al op de basisscholen starten, dan begint er tenminste helemaal niemand meer een bedrijf en zijn we lekker allemaal even arm uiteindelijk, het hoogste ideaal van elke socialist
De grap is dat juist ondernemerschap juist voor goed is voor de samenleving, initiatief nemen en samenwerking is de basis van een gezonde, vrije en open samenleving. Iets dat vandaag zowel neo-liberalen als socialisten vooral zien als een ver van mijn bed show.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')