abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32945224
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 14:39 schreef du_ke het volgende:
Hoe eerlijk is het als ik met een vrij minimaal inkomen (minder dan 300 per maand (de rest is lening)) straks een % of 25 kwijt ben aan m'n zorgverzekering? Op een dergelijk inkomen er 20 euro per maand op achteruit gaan vind ik behoorlijk wat als ik eerlijk ben .
Dat kan op andere manieren gecompenseert worden maar niet via de ziektekosten, dat maakt het systeem alleen maar ingewikkeld en dus ondoorzichtig. Overigens vind ik wel dat je die lening bij je inkomen moet tellen, je leent immers niet om het op het de bank te laten staan. Bedenk ook dat je later voor je studie weer een goede baan terug krijgt.
pi_32945375
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 14:47 schreef Steijn het volgende:

[..]

Dat kan op andere manieren gecompenseert worden maar niet via de ziektekosten, dat maakt het systeem alleen maar ingewikkeld en dus ondoorzichtig. Overigens vind ik wel dat je die lening bij je inkomen moet tellen, je leent immers niet om het op het de bank te laten staan. Bedenk ook dat je later voor je studie weer een goede baan terug krijgt.
Ok maar die lening duurt nog maximaal 8 maanden na januari. maar gecompenseerd wordt er niets voor mij hoor .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_32945792
een vriend van mij heeft een salaris van iets meer dan 2000 euro per 4 weken, en betaalde 500 euro..nu een stuk minder,met de nieuwe regeling.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_32947312
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 14:47 schreef Steijn het volgende:

[..]

Een lening zou ik persoonlijk niet tot inkomen willen rekenen. Je moet het immers terugbetalen. Inkomen is draait om bezit.
  vrijdag 9 december 2005 @ 16:12:01 #80
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_32947517
Het zijn schattingen. Ja zo kan ik ook wel een persberichtje uitpoepen!
the speed of sound is defined by the distance from door to computer divided by the time interval needed to close the media player and pull up your pants when your mom shouts "OH MY GOD WHAT ARE YOU DOING"
pi_32948044
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 16:04 schreef nikk het volgende:
Een lening zou ik persoonlijk niet tot inkomen willen rekenen. Je moet het immers terugbetalen. Inkomen is draait om bezit.
Je krijgt er een diploma voor terug!
pi_32948800
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 16:32 schreef Steijn het volgende:

[..]

Je krijgt er een diploma voor terug!
Dan blijft het nog steeds een lening hoor.
  vrijdag 9 december 2005 @ 17:33:13 #83
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_32949469
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 12:43 schreef paddy het volgende:

[..]

Heb 2 kinderen.
Betaalde eerst 57 en ga 120.50 betalen.(voor hetzelfde pakket)
Één kind moet gemiddeld 9x per jaar naar het ziekenhuis, dus ook geen 255 terug.
Met aftrek van zorgtoeslag, betaal ik nog ongeveer 90 euro.
Zie hier nu niet echt de voordelen van dus.
Kinderen tot 18 jaar zijn in het nieuwe stelsel gratis meeverzekerd, dus voor hen is no-claim niet aan de orde, lijkt me.
The love you take is equal to the love you make.
pi_32949492
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 17:33 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Kinderen tot 18 jaar zijn in het nieuwe stelsel gratis meeverzekerd, dus voor hen is no-claim niet aan de orde, lijkt me.
Geen verschil met het pakket wat ik had dus...
Waren de kinderen ook gratis meeverzekerd.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
  vrijdag 9 december 2005 @ 17:37:03 #85
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_32949535
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 17:34 schreef paddy het volgende:

[..]

Geen verschil met het pakket wat ik had dus...
Waren de kinderen ook gratis meeverzekerd.
En gold er toen wel een no-claim voor de kinderen?
pi_32949578
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 17:37 schreef Lienekien het volgende:

[..]

En gold er toen wel een no-claim voor de kinderen?
Ja.
  vrijdag 9 december 2005 @ 17:42:29 #87
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_32949636
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 17:39 schreef paddy het volgende:

[..]

Ja.
Ik dacht alleen voor ziekenfondsverzekerden van 18 jaar en ouder.
  zaterdag 10 december 2005 @ 14:49:49 #88
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_32970954
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 17:33 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Klopt.
quote:
Welke zorg valt niet onder het eigen risico?
Zorg voor kinderen tot achttien jaar wordt altijd helemaal door uw zorgverzekeraar betaald. Voor deze kinderen geldt geen eigen risico of no-claim-teruggave. Heeft u een zorgpolis met een eigen risico, dan moet u alle zorgkosten tot aan uw eigenrisico-bedrag voor uw eigen rekening nemen. Er is één uitzondering: het jaarlijkse inschrijfgeld voor uw huisarts valt niet onder uw eigen risico.
In tegenstelling tot bij de no-claim-teruggave vallen kosten van kraamzorg, verloskundige zorg en van het consult van een huisarts dus wel onder het eigen risico.
http://www.zorgverzekeringswet.nl/verzekeren_eigenrisico.htm.
pi_32971068
Ik heb nog niet echt in verdiept maar ik bedacht me het volgende.

De burger gaat gemiddeld veel meer betalen. De zorgverzekeraars hebben niet in eens te maken met heel veel hogere kosten. Dat betekent dus dat er in het oude zorgstelsel door een derde partij veel geld in is gestoken, die ene partij kan eigenlijk alleen maar de overheid zijn omdat geen enkele commerciele partij 'gratis' geld weg geeft. Kortom, in het nieuwe stelsel moet de overheid veel geld over houden. Klopt deze redenatie een beetje want ik hoor er echt niets over in de media
Band of Fok!kers Battlefield 2 Clan
84.244.162.88:16567 - Band of Fok!kkers Battlefield 2 Ranked Public Server
  zaterdag 10 december 2005 @ 15:00:57 #90
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_32971255
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 14:53 schreef UnleashMitch het volgende:
Ik heb nog niet echt in verdiept maar ik bedacht me het volgende.

De burger gaat gemiddeld veel meer betalen. De zorgverzekeraars hebben niet in eens te maken met heel veel hogere kosten. Dat betekent dus dat er in het oude zorgstelsel door een derde partij veel geld in is gestoken, die ene partij kan eigenlijk alleen maar de overheid zijn omdat geen enkele commerciele partij 'gratis' geld weg geeft. Kortom, in het nieuwe stelsel moet de overheid veel geld over houden. Klopt deze redenatie een beetje want ik hoor er echt niets over in de media
Er is ook nog de zorgtoeslag, en allerlei andere compensaties. . Het totale bedrag wat aan zorg betaald wordt blijft idd gelijk. Alleen wordt een groter deel via de consument betaald, ipv rechtstreeks.
pi_32972088
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 15:00 schreef freako het volgende:
Er is ook nog de zorgtoeslag, en allerlei andere compensaties. . Het totale bedrag wat aan zorg betaald wordt blijft idd gelijk. Alleen wordt een groter deel via de consument betaald, ipv rechtstreeks.
Idd dat wist ik maar goed als ik al naar de situatie hier kijk dan gaan we er per saldo zeker op achteruit. Waar blijft dat geld dan hangen ? Daar zijn nml drie mogelijkheden voor.
a) Arme gezinnen gaan er op vooruit, die berichten hoor ik nergens.
b) Overheid, die het ergens anders in gaat steken.
c) Zorgverzekeraars, meer winst.

Overigens minister Hoogervorst heeft van tevoren een keer aangegeven dat hij op zou stappen als het nieuwe zorgstelsel zou falen. Heeft hij op een later tijdstip nog criteria voor succes gegeven of is dat vaag gebleven ?
Band of Fok!kers Battlefield 2 Clan
84.244.162.88:16567 - Band of Fok!kkers Battlefield 2 Ranked Public Server
  zaterdag 10 december 2005 @ 15:53:59 #92
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_32972340
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 15:37 schreef UnleashMitch het volgende:

[..]

Idd dat wist ik maar goed als ik al naar de situatie hier kijk dan gaan we er per saldo zeker op achteruit. Waar blijft dat geld dan hangen ? Daar zijn nml drie mogelijkheden voor.
a) Arme gezinnen gaan er op vooruit, die berichten hoor ik nergens.
Over het algemeen gaan die er op vooruit/blijven gelijk, omdat er netto meer uitbetaald wordt door lagere inhoudingen op het bruto-inkomen. Als het goed is gaan er twee groepen er echt op achteruit. Alleenstaanden met een hoger inkomen, die particulier verzekerd waren met een hoog eigen risico. Die konden een hele lage premie bedingen, dat lukt nu niet meer omdat je verplicht de basisverzekering af moet sluiten. Verder gezinnen met een hoog inkomen waar 1 van de 2 partners alleen een parttime-baan heeft en daardoor in het ziekenfonds kan.
quote:
b) Overheid, die het ergens anders in gaat steken.
Het totale budget voor Volksgezondheid stijgt alleen maar, en dat zal waarschijnlijk niet schrikbarend minder worden.
quote:
c) Zorgverzekeraars, meer winst.
Zouden die zoveel winst gaan maken? Veel meer dan ze nu al deden? Ik vraag het me af.
quote:
Overigens minister Hoogervorst heeft van tevoren een keer aangegeven dat hij op zou stappen als het nieuwe zorgstelsel zou falen. Heeft hij op een later tijdstip nog criteria voor succes gegeven of is dat vaag gebleven ?
Als het een administratieve chaos wordt á la de energiebedrijven, zal het wel tot aftreden komen denk ik.
  zaterdag 10 december 2005 @ 15:54:25 #93
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_32972346
In de zorg is nu al vaak sprake van tekorten waardoor bijv. wachtlijsten ontstaan. Daarnaast vermoed ik dat de zorgkantoren reserves hebben. En je moet natuurlijk incalculeren dat de zorg alleen maar meer zal gaan kosten vanwege de vergrijzing.
pi_33006869
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 14:10 schreef MissHobje het volgende:

[..]

Dat stukje wat die werkgever betaald, ga je wel weer terugzien in je loon...
In de zin van ... ik kreeg een bijdrage van 50 euro per maand ? Per 1-1-2006 krijg ik er 50 euro bij ?

Yeah right...
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_33007015
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 15:37 schreef UnleashMitch het volgende:

[..]

Idd dat wist ik maar goed als ik al naar de situatie hier kijk dan gaan we er per saldo zeker op achteruit. Waar blijft dat geld dan hangen ? .
Ik hoor wel berichten van chronisch zieken, dat die erop vooruit gaan.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  maandag 12 december 2005 @ 11:24:53 #96
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_33009726
quote:
Op maandag 12 december 2005 08:56 schreef sigme het volgende:

[..]

Ik hoor wel berichten van chronisch zieken, dat die erop vooruit gaan.
Hoe dan?!
  maandag 12 december 2005 @ 20:35:57 #97
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_33025585
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 14:28 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

[url=http://indicatie.denieuwezorgverzekering.nl/
Ik]http://indicatie.denieuwezorgverzekering.nl/[/quote]Ik[/url] snap er niet veel van, van die rekenhulp. Ik moet iets invullen, maar daar moet iets wel of niet bij op basis van wat ik geschat uit zou geven aan dingen die niet in het basispakket vallen of zo?

Ik word hier echt BLOEDnerveus van

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_33028467
quote:
Op maandag 12 december 2005 11:24 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Hoe dan?!
"Voor mij is het een echte vooruitgang.( Als chronisch zieke )
Ik hoef in iedergeval niet meer per maand 220 euro aan die tyfes verzekering te betalen omdat ik diabeet ben. En ze mogen mij niet meer weigeren."
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  maandag 12 december 2005 @ 23:09:27 #99
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_33030715
Ik moet zeggen dat ik het raar vind dat de overheid bedrijven verplicht om verliesgevende klanten aan te nemen! Dat lijkt me zeker niet de gewenste vorm van "liberalisering" van de gezondheidszorg!
censuur :O
  dinsdag 13 december 2005 @ 08:06:51 #100
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_33035601
quote:
Op maandag 12 december 2005 22:02 schreef sigme het volgende:

[..]

"Voor mij is het een echte vooruitgang.( Als chronisch zieke )
Ik hoef in iedergeval niet meer per maand 220 euro aan die tyfes verzekering te betalen omdat ik diabeet ben. En ze mogen mij niet meer weigeren."
Ok, da's één voorbeeld...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')