Woww, waar heb je dan op de Vrije School gezeten? Want dat vind ik wel heftig...quote:Op vrijdag 9 december 2005 15:06 schreef Tijn het volgende:
Toen ik heel jong was, heb ik een jaar op een vrije school gezeten. Maar ik mocht er alleen maar kleren aan van natuurlijk materiaal (dus 100% katoen of wol en geen polyester of nylon enzo) en ik kon er alleen maar spelen met speelgoed van natuurlijk materiaal (wel blokken, geen lego). Ook moest ik een houten, stenen of glazen melkbeker en lunchtrommel meenemen. Want uit een plastic beker drinken was niet toegestaan. Wat een stel hippies waren dat zeg. M'n moeder vond het veel te veel gezeik, dus een jaar later zat ik op een normale school.
In Delft. Maar de naam van de school weet ik niet, ik was toen echt 5 ofzo.quote:Op vrijdag 9 december 2005 16:52 schreef Dupje het volgende:
[..]
Woww, waar heb je dan op de Vrije School gezeten?
Nou weet ik natuurlijk niet hoe oud jij bent, maar vast niet boven de 30??quote:Op vrijdag 9 december 2005 15:06 schreef Tijn het volgende:
Toen ik heel jong was, heb ik een jaar op een vrije school gezeten. Maar ik mocht er alleen maar kleren aan van natuurlijk materiaal (dus 100% katoen of wol en geen polyester of nylon enzo) en ik kon er alleen maar spelen met speelgoed van natuurlijk materiaal (wel blokken, geen lego). Ook moest ik een houten, stenen of glazen melkbeker en lunchtrommel meenemen. Want uit een plastic beker drinken was niet toegestaan. Wat een stel hippies waren dat zeg. M'n moeder vond het veel te veel gezeik, dus een jaar later zat ik op een normale school.
Volgens m'n moeder werd ik naar huis gestuurd omdat ik een jas aan had waar nylon in zat.quote:Op vrijdag 9 december 2005 17:27 schreef Sapientiea het volgende:
[..]
Ik ken die school toevallig en je word nooit gedwongen om alleenmaar kleren van natuurlijk materiaal te dragen.
Je hebt normale vrije scholen en streng in de leer vrije scholen, die in Zutphen bv, er zijn er daar 2, daar is ééntje streng in de leer, en die gaven bv ook tot voor kort het vak rassenleer, waar op deze toch zo blanke scholen de kinderen werd geleerd dat Negers dikke lippen hebben en een goed gevoel voor ritme, en nog meer van dit soort shit.quote:Op vrijdag 9 december 2005 18:29 schreef Tijn het volgende:
[..]
Volgens m'n moeder werd ik naar huis gestuurd omdat ik een jas aan had waar nylon in zat.
geitenwollensokken!quote:Op vrijdag 9 december 2005 14:09 schreef Mieks het volgende:
Ik heb op de Vrije Hogeschool gezeten
www.vrijehogeschool.nl
Heeft destijds nog de landelijke pers gehaald..quote:[b]Op maandag 12 december 2005 20:02 schreef Brammie1 het volgende:[/b
Na 6 jaar heb ik één jaar op de Vrije school bovenbouw (voortgezet onderwijs) in Zutphen gezeten waar volgens Pietverdriet rassenleer gegeven werd, wat ik overigens nooit ben tegengekomen daar. Wel had ik daar eurithmy, maar dat lag aan het beleid van deze school.
Toen ben ik naar de andere vrije school in Zutphen gegaan en daar heb ik 7 jaar doorgebracht. Tot en met dit jaar duurt VWO daar namelijk een jaar langer dan op een gewone school.
En nee, ik draag geen geitenwollen sokken met sandalen.
Whaha, ja, ik heb ook euhm, een jaar of 7 euritmie gehad, echt ernstig, vooral op de onderbouw.. Maargoed, t hoort erbij, vind t ook niet erg ofzo.quote:Op maandag 12 december 2005 20:02 schreef Brammie1 het volgende:
Na 6 jaar heb ik één jaar op de Vrije school bovenbouw (voortgezet onderwijs) in Zutphen gezeten waar volgens Pietverdriet rassenleer gegeven werd, wat ik overigens nooit ben tegengekomen daar. Wel had ik daar eurithmy, maar dat lag aan het beleid van deze school.
En nee, ik draag geen geitenwollen sokken met sandalen.
Ja, daar de havo gedaan op de ''bovenbouw'' in Rotterdamquote:Op woensdag 7 december 2005 17:23 schreef Dupje het volgende:
Of hebben er mensen op gezeten?
Die proberen wij ook al een tijdje van de grond af te krijgen..quote:Op maandag 12 december 2005 21:41 schreef Mereltje het volgende:
Volgend jaar een reunie met mijn oude klas
10 jaar geleden dat wij elkaar voor het laatst hebben gezien dus ben erg benieuwd...quote:Op maandag 12 december 2005 21:46 schreef Mr. Orange het volgende:
[..]
Die proberen wij ook al een tijdje van de grond af te krijgen..
Voor de meeste is het 3 jaar.. voor andere 2 jaar (mavo/havo klas)quote:Op maandag 12 december 2005 21:47 schreef Mereltje het volgende:
[..]
10 jaar geleden dat wij elkaar voor het laatst hebben gezien dus ben erg benieuwd...
Ja en het is zoals gewoonlijk kompleet uit z'n verband gerukt.quote:Op maandag 12 december 2005 20:23 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Heeft destijds nog de landelijke pers gehaald..
Hier staat de affaire beschrevenquote:Op dinsdag 13 december 2005 10:43 schreef Sapientiea het volgende:
[..]
Ja en het is zoals gewoonlijk kompleet uit z'n verband gerukt.
Rassenleer was bedoeld om kinderen te onderwijzen in de verschillen tussen de rassen.
Klopt, andere delen van zijn rassenleer:quote:Dat er uiterlijke verschillende kenmerken zijn tussen de rassen kan niet ontkend worden. Verder bevatte dit een miniscuul gedeelte van de hele rassenleer.
Bestrijden dan Steiner zijn leer racistisch is, is als dat je zegt dat Marx het niet heeft over klassenstrijd.quote:Als je tegenwoordig zegt dat negers zwart/donker zijn dan word je al bestempeld als racist.
Maar Pietverdrietje toch het zijn de uitspraken van een man, het is niet de leer die gegeven werd. Zelfs jij moet begrijpen dat begrijpen.quote:Op dinsdag 13 december 2005 12:50 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Hier staat de affaire beschreven
http://www.groene.nl/1996/09/rz_stein.html
http://www.gebladerte.nl/10307l19.htm
Naar aanleiding van
http://www.nrc.nl/redactie/Web/Opinie/Antropo/uitspraken.html
[..]
Klopt, andere delen van zijn rassenleer:
"Das Judentum als solches hat sich aber längst ausgelebt, hat keine Berechtigung innerhalb des modernen Völkerlebens, und dass es sich dennoch erhalten hat, ist ein Fehler der Weltgeschichte, dessen Folgen nicht ausbleiben konnten."
Het jodendom...heeft geen berechtiging binnen het moderne volksleven en dat het nog steeds bestaat is een fout van de wereldgeschiedenis....
[..]
Bestrijden dan Steiner zijn leer racistisch is, is als dat je zegt dat Marx het niet heeft over klassenstrijd.
Denk dat jij niet goed hebt leren lezen, lees het nog eens rustig door, waar ik de affaire van de Berkel noem, en waar ik verder ga over de leer van deze racist..quote:Op dinsdag 13 december 2005 13:07 schreef Sapientiea het volgende:
[..]
Maar Pietverdrietje toch het zijn de uitspraken van een man, het is niet de leer die gegeven werd. Zelfs jij moet begrijpen dat begrijpen.
Ik was er destijds zijdelings bij betrokken, en de artikelen die ik hierboven gepost heb geven een goede beschrijving van de affaire.quote:Of misschien was jij erook bij en weet jij meer dan ik?
Dat rudolf steiner rascistische uitspraken heeft gedaan is zonder meer waar. Maar jij impliceert dat er ook zo les werd geven in "zijn" leer en dat is niet juist.quote:Op dinsdag 13 december 2005 13:23 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Denk dat jij niet goed hebt leren lezen, lees het nog eens rustig door, waar ik de affaire van de Berkel noem, en waar ik verder ga over de leer van deze racist..
[..]
Ik was er destijds zijdelings bij betrokken, en de artikelen die ik hierboven gepost heb geven een goede beschrijving van de affaire.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |