denk het ook welquote:Op woensdag 7 december 2005 17:32 schreef Black-Death het volgende:
Vast wel. Ook vast wel
pleonasmequote:Op woensdag 7 december 2005 17:54 schreef crackhead het volgende:
Ik zit op een kutschool.
Whaha, jij zegt dus indirect dat mensen die op de Vrije School hebben gezeten maf zijn?quote:Op woensdag 7 december 2005 18:21 schreef Mute_Me het volgende:
vriend van mij zit er op.
Die knakker is behoorlijk vreemd.
Mn ex zat er ook op, en tsja die is ook een beetje maf.
En hoeveel jaar moet je nog?quote:Op woensdag 7 december 2005 20:49 schreef Dupje het volgende:
Hehe, ja, komen wel soms mensen bij en mensen weg, maar met sommige zit ik nu al 7 jaar in de klas (ik zit pas vanaf de 5e, groep 7 op de Vrije School)
Die zat op de vrije school, stofje tevens ook, die keuvelden en tijdje terug er al over.quote:
Hmz, ja, das best slecht idd... We zijn een te witte school, en ik ben daar niet mee eens...quote:Op woensdag 7 december 2005 21:07 schreef Pietverdriet het volgende:
En, wordt er nog rassenleer gegeven op de vrije school, van die racist Steiner?
9 jaar geleden ben ik daar wegegaan... en ik heb 14 jaar op een Vrije School gezeten, van kleuterklas tot en met de 12 e klas...quote:Op woensdag 7 december 2005 21:15 schreef Dupje het volgende:
Hoe lang is het dan geleden dat je op de VS hebt gezeten?
Eigenlijk zouden ze die toko's dus gewoon dicht moeten gooien, net als met islamitische scholen?quote:Op woensdag 7 december 2005 21:07 schreef Pietverdriet het volgende:
En, wordt er nog rassenleer gegeven op de vrije school, van die racist Steiner?
14 jaar. Jezus. En wat voor diploma heb je?quote:Op woensdag 7 december 2005 21:19 schreef Mereltje het volgende:
[..]
9 jaar geleden ben ik daar wegegaan... en ik heb 14 jaar op een Vrije School gezeten, van kleuterklas tot en met de 12 e klas...
Kleuterklas 2 jaar, lagere school 7 jaar en bovenbouw 5 heb MAVO gehaald daar, toen 1 jaar HAVO in een versneld tempo, toen HBO 4 jaar en daarna Universiteit 3 jaarquote:Op woensdag 7 december 2005 21:22 schreef skiczukie het volgende:
[..]
14 jaar. Jezus. En wat voor diploma heb je?
En jij?quote:Op woensdag 7 december 2005 21:22 schreef skiczukie het volgende:
[..]
14 jaar. Jezus. En wat voor diploma heb je?
quote:
Je hebt dus eigenlijk 1 of 2 zinloze HAVO-jaren gedaanquote:Op woensdag 7 december 2005 21:36 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Peuterzooi, kleuterklas, lagere school, Mavo afgemaakt, Havo gezakt, MBO 4, 4jaar, nu HBO Kunstacademie.
Ik doe niks zin- of doelloos.quote:Op woensdag 7 december 2005 21:43 schreef Mereltje het volgende:
[..]
Je hebt dus eigenlijk 1 of 2 zinloze HAVO-jaren gedaan![]()
Ik heb ook op de vrije school gezeten. Ik vond het een geweldige tijd. Ik vind dat ik er persoonlijk veel aan heb gehad.quote:Op donderdag 8 december 2005 14:09 schreef Dupje het volgende:
Mja, zeker fijner, ik doe nu wel een jaartje meer over de havo, maar gelukkig geen 7 jaar meer...
Wat zegt een CITO-toets in godsnaam??quote:Op vrijdag 9 december 2005 11:32 schreef Pietverdriet het volgende:
Iemand er cijfers over hoe Vrije Scholen scoren in de cito toets tov andere scholen?
Is een baseline meting van de vaardigheden die leerlingen worden geleerdquote:Op vrijdag 9 december 2005 11:50 schreef Sapientiea het volgende:
[..]
Wat zegt een CITO-toets in godsnaam??
vroegah, toen ik op de Vrije School in Breda zat, hadden ze daar geen CITO, ik weet niet hoe het tegenwoordig zit, maar ik moest bij een of ander extern bedrijfje een toets maken om toegelaten te worden op een 'normale' middelbare school...quote:Op vrijdag 9 december 2005 12:04 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Is een baseline meting van de vaardigheden die leerlingen worden geleerd
Omdat ie op alle scholen hetzelfde is kan je de resultaten vergelijken.
Daar was ik al bang voor, niet meedoen aan de cito toets, kan je ook niet vergelijken hoe goed de scholen scoren..quote:Op vrijdag 9 december 2005 14:15 schreef joris007 het volgende:
[..]
vroegah, toen ik op de Vrije School in Breda zat, hadden ze daar geen CITO, ik weet niet hoe het tegenwoordig zit, maar ik moest bij een of ander extern bedrijfje een toets maken om toegelaten te worden op een 'normale' middelbare school...
moeilijk te vergelijken dus denk ik...
Ik denk niet dat de Vrije school onderdoet voor andere basisscholen. Sterker nog ik merkte dat ik een grote voorsprong had op studenten toen ik ging studeren. Het enige wat ik jammer vond was dat wiskunde B voor mij wat zwaarder gemogen had.quote:Op vrijdag 9 december 2005 14:22 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Daar was ik al bang voor, niet meedoen aan de cito toets, kan je ook niet vergelijken hoe goed de scholen scoren..
Woww, waar heb je dan op de Vrije School gezeten? Want dat vind ik wel heftig...quote:Op vrijdag 9 december 2005 15:06 schreef Tijn het volgende:
Toen ik heel jong was, heb ik een jaar op een vrije school gezeten. Maar ik mocht er alleen maar kleren aan van natuurlijk materiaal (dus 100% katoen of wol en geen polyester of nylon enzo) en ik kon er alleen maar spelen met speelgoed van natuurlijk materiaal (wel blokken, geen lego). Ook moest ik een houten, stenen of glazen melkbeker en lunchtrommel meenemen. Want uit een plastic beker drinken was niet toegestaan. Wat een stel hippies waren dat zeg. M'n moeder vond het veel te veel gezeik, dus een jaar later zat ik op een normale school.
In Delft. Maar de naam van de school weet ik niet, ik was toen echt 5 ofzo.quote:Op vrijdag 9 december 2005 16:52 schreef Dupje het volgende:
[..]
Woww, waar heb je dan op de Vrije School gezeten?
Nou weet ik natuurlijk niet hoe oud jij bent, maar vast niet boven de 30??quote:Op vrijdag 9 december 2005 15:06 schreef Tijn het volgende:
Toen ik heel jong was, heb ik een jaar op een vrije school gezeten. Maar ik mocht er alleen maar kleren aan van natuurlijk materiaal (dus 100% katoen of wol en geen polyester of nylon enzo) en ik kon er alleen maar spelen met speelgoed van natuurlijk materiaal (wel blokken, geen lego). Ook moest ik een houten, stenen of glazen melkbeker en lunchtrommel meenemen. Want uit een plastic beker drinken was niet toegestaan. Wat een stel hippies waren dat zeg. M'n moeder vond het veel te veel gezeik, dus een jaar later zat ik op een normale school.
Volgens m'n moeder werd ik naar huis gestuurd omdat ik een jas aan had waar nylon in zat.quote:Op vrijdag 9 december 2005 17:27 schreef Sapientiea het volgende:
[..]
Ik ken die school toevallig en je word nooit gedwongen om alleenmaar kleren van natuurlijk materiaal te dragen.
Je hebt normale vrije scholen en streng in de leer vrije scholen, die in Zutphen bv, er zijn er daar 2, daar is ééntje streng in de leer, en die gaven bv ook tot voor kort het vak rassenleer, waar op deze toch zo blanke scholen de kinderen werd geleerd dat Negers dikke lippen hebben en een goed gevoel voor ritme, en nog meer van dit soort shit.quote:Op vrijdag 9 december 2005 18:29 schreef Tijn het volgende:
[..]
Volgens m'n moeder werd ik naar huis gestuurd omdat ik een jas aan had waar nylon in zat.
geitenwollensokken!quote:Op vrijdag 9 december 2005 14:09 schreef Mieks het volgende:
Ik heb op de Vrije Hogeschool gezeten
www.vrijehogeschool.nl
Heeft destijds nog de landelijke pers gehaald..quote:[b]Op maandag 12 december 2005 20:02 schreef Brammie1 het volgende:[/b
Na 6 jaar heb ik één jaar op de Vrije school bovenbouw (voortgezet onderwijs) in Zutphen gezeten waar volgens Pietverdriet rassenleer gegeven werd, wat ik overigens nooit ben tegengekomen daar. Wel had ik daar eurithmy, maar dat lag aan het beleid van deze school.
Toen ben ik naar de andere vrije school in Zutphen gegaan en daar heb ik 7 jaar doorgebracht. Tot en met dit jaar duurt VWO daar namelijk een jaar langer dan op een gewone school.
En nee, ik draag geen geitenwollen sokken met sandalen.
Whaha, ja, ik heb ook euhm, een jaar of 7 euritmie gehad, echt ernstig, vooral op de onderbouw.. Maargoed, t hoort erbij, vind t ook niet erg ofzo.quote:Op maandag 12 december 2005 20:02 schreef Brammie1 het volgende:
Na 6 jaar heb ik één jaar op de Vrije school bovenbouw (voortgezet onderwijs) in Zutphen gezeten waar volgens Pietverdriet rassenleer gegeven werd, wat ik overigens nooit ben tegengekomen daar. Wel had ik daar eurithmy, maar dat lag aan het beleid van deze school.
En nee, ik draag geen geitenwollen sokken met sandalen.
Ja, daar de havo gedaan op de ''bovenbouw'' in Rotterdamquote:Op woensdag 7 december 2005 17:23 schreef Dupje het volgende:
Of hebben er mensen op gezeten?
Die proberen wij ook al een tijdje van de grond af te krijgen..quote:Op maandag 12 december 2005 21:41 schreef Mereltje het volgende:
Volgend jaar een reunie met mijn oude klas
10 jaar geleden dat wij elkaar voor het laatst hebben gezien dus ben erg benieuwd...quote:Op maandag 12 december 2005 21:46 schreef Mr. Orange het volgende:
[..]
Die proberen wij ook al een tijdje van de grond af te krijgen..
Voor de meeste is het 3 jaar.. voor andere 2 jaar (mavo/havo klas)quote:Op maandag 12 december 2005 21:47 schreef Mereltje het volgende:
[..]
10 jaar geleden dat wij elkaar voor het laatst hebben gezien dus ben erg benieuwd...
Ja en het is zoals gewoonlijk kompleet uit z'n verband gerukt.quote:Op maandag 12 december 2005 20:23 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Heeft destijds nog de landelijke pers gehaald..
Hier staat de affaire beschrevenquote:Op dinsdag 13 december 2005 10:43 schreef Sapientiea het volgende:
[..]
Ja en het is zoals gewoonlijk kompleet uit z'n verband gerukt.
Rassenleer was bedoeld om kinderen te onderwijzen in de verschillen tussen de rassen.
Klopt, andere delen van zijn rassenleer:quote:Dat er uiterlijke verschillende kenmerken zijn tussen de rassen kan niet ontkend worden. Verder bevatte dit een miniscuul gedeelte van de hele rassenleer.
Bestrijden dan Steiner zijn leer racistisch is, is als dat je zegt dat Marx het niet heeft over klassenstrijd.quote:Als je tegenwoordig zegt dat negers zwart/donker zijn dan word je al bestempeld als racist.
Maar Pietverdrietje toch het zijn de uitspraken van een man, het is niet de leer die gegeven werd. Zelfs jij moet begrijpen dat begrijpen.quote:Op dinsdag 13 december 2005 12:50 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Hier staat de affaire beschreven
http://www.groene.nl/1996/09/rz_stein.html
http://www.gebladerte.nl/10307l19.htm
Naar aanleiding van
http://www.nrc.nl/redactie/Web/Opinie/Antropo/uitspraken.html
[..]
Klopt, andere delen van zijn rassenleer:
"Das Judentum als solches hat sich aber längst ausgelebt, hat keine Berechtigung innerhalb des modernen Völkerlebens, und dass es sich dennoch erhalten hat, ist ein Fehler der Weltgeschichte, dessen Folgen nicht ausbleiben konnten."
Het jodendom...heeft geen berechtiging binnen het moderne volksleven en dat het nog steeds bestaat is een fout van de wereldgeschiedenis....
[..]
Bestrijden dan Steiner zijn leer racistisch is, is als dat je zegt dat Marx het niet heeft over klassenstrijd.
Denk dat jij niet goed hebt leren lezen, lees het nog eens rustig door, waar ik de affaire van de Berkel noem, en waar ik verder ga over de leer van deze racist..quote:Op dinsdag 13 december 2005 13:07 schreef Sapientiea het volgende:
[..]
Maar Pietverdrietje toch het zijn de uitspraken van een man, het is niet de leer die gegeven werd. Zelfs jij moet begrijpen dat begrijpen.
Ik was er destijds zijdelings bij betrokken, en de artikelen die ik hierboven gepost heb geven een goede beschrijving van de affaire.quote:Of misschien was jij erook bij en weet jij meer dan ik?
Dat rudolf steiner rascistische uitspraken heeft gedaan is zonder meer waar. Maar jij impliceert dat er ook zo les werd geven in "zijn" leer en dat is niet juist.quote:Op dinsdag 13 december 2005 13:23 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Denk dat jij niet goed hebt leren lezen, lees het nog eens rustig door, waar ik de affaire van de Berkel noem, en waar ik verder ga over de leer van deze racist..
[..]
Ik was er destijds zijdelings bij betrokken, en de artikelen die ik hierboven gepost heb geven een goede beschrijving van de affaire.
Ik heb duidelijk gezegt waar in onderwezen werd, en impliceer niets.quote:Op dinsdag 13 december 2005 13:31 schreef Sapientiea het volgende:
[..]
Dat rudolf steiner rascistische uitspraken heeft gedaan is zonder meer waar. Maar jij impliceert dat er ook zo les werd geven in "zijn" leer en dat is niet juist.
God damn hippies! Ga een vak leren! Stel je niet zo aan! "Ik wil m'n eigen weg gaan....." Doe dat maar lekker in je eigen tijd. Op het HBO moet je een vak leren en dan kun je niet altijd "je eigen weg gaan" en beeldhouwen...quote:Op vrijdag 9 december 2005 14:09 schreef Mieks het volgende:
Ik heb op de Vrije Hogeschool gezeten
www.vrijehogeschool.nl
Waar was jij bij betrokken dan destijds?quote:Op dinsdag 13 december 2005 13:32 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik heb duidelijk gezegt waar in onderwezen werd, en impliceer niets.
Wat heeft het HBO te maken met de vrije school?quote:Op dinsdag 13 december 2005 13:36 schreef nonzz het volgende:
[..]
God damn hippies! Ga een vak leren! Stel je niet zo aan! "Ik wil m'n eigen weg gaan....." Doe dat maar lekker in je eigen tijd. Op het HBO moet je een vak leren en dan kun je niet altijd "je eigen weg gaan" en beeldhouwen...
Ja, sorry. Daar was ik inderdaad iets te snel mee. Ik denk bij het woordje Hogeschool aan HBO. Ik zie nu inderdaad dat het meer een oriëntatiejaar is. Maar ik blijf wel achter de rest van m'n post staan, hippies!quote:Op dinsdag 13 december 2005 13:42 schreef Sapientiea het volgende:
[..]
Wat heeft het HBO te maken met de vrije school?
Niet relevant voor deze discussie, maar aangezien je verder niets post, neem ik aan dat je wilt zeggen dat ik helemaal gelijk had?quote:Op dinsdag 13 december 2005 13:41 schreef Sapientiea het volgende:
[..]
Waar was jij bij betrokken dan destijds?
Nou, laten we het hier onderzoeken!quote:Op dinsdag 13 december 2005 14:48 schreef nonzz het volgende:
Dat is inderdaad wel interessant om te weten. Bestaan daar geen onderzoeken naar?
Nee niet helemaal natuurlijk, maar echte fan van rudolf ben ik dan ook weer niet!quote:Op dinsdag 13 december 2005 13:57 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Niet relevant voor deze discussie, maar aangezien je verder niets post, neem ik aan dat je wilt zeggen dat ik helemaal gelijk had?
Mmmm het is iid een schoool met een overwegend deel blanke leerlingen, maar veel ouders zijn ook best wel rijk [althans waar ik zat]. Ik ben blij dat ik [al was het maar voor 5 jaar], op de vrije school heb gezeten. De christelijke middelbare school waar ik eerst zat was het echt te triest voor woorden [vechten, drugs etc.].quote:Op dinsdag 13 december 2005 14:08 schreef Pietverdriet het volgende:
Valt me trouwens op dat kritiek op Steiner en de Vrije School er toe voert dat mensen als door wespen gestoken worden. Ook hier Antroposofie, een verdachte leer? was dit te zien. Die discussie is zeker leuk om eens terug te lezen. Vooral hoe de soofjes reageren. Mijn ouwe prof, (De taal filosoof Seuren) zei eens, mensen die zo boos worden zijn mensen die weten dat ze ongelijk hebben...
Wat hebben we met de Vrije School. Een school die, zoals ik uit de discussie hier heb begrepen géén Cito toets voert. Een school die gebaseerd is op de leer van een man die op zijn zachts gezegt nogal wat foute denkbeelden er op na hield.
Maakt dat Antroposofen tot racisten? Nee, dat niet.
Maar ik zou toch graag eens willen zien wat de vervolgstudies zijn van vrije scholieren in vergelijking tot andere (blanke) scholen, want laten we wel zijn, net als scholen met den bijbel zijn de vrije scholen zeer blanke scholen.
Ik zou het demografisch erg intressant vinden om eens te zien wat de school voor de verdere vorming van de leerling aan invloed heeft, maar dan niet vergeleken met een gemiddelde school, maar met een vergelijkbare blanke school, waar ouders in vergelijkbare demografische groepen zitten (kwa inkomen bv)
Dat hou ik voor een gerucht...quote:Op dinsdag 13 december 2005 18:26 schreef Brammie1 het volgende:
+
Ik studeer nu biologie aan de RU Nijmegen.
wat is er?quote:Op dinsdag 13 december 2005 18:32 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat hou ik voor een gerucht...
![]()
Ah, dacht dat je de Rijks bedoelde, Nijmegen is een Katholieke Universiteitquote:Op dinsdag 13 december 2005 19:47 schreef Brammie1 het volgende:
[..]
wat is er?RU betekend Radboud Universiteit
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |