abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33319160
quote:
Op donderdag 22 december 2005 14:55 schreef maaike78 het volgende:
vind ik echt verschrikkelijk gemeen, h_vreman, mensen waarmee je een relatie hebt gehad die echt gewoon NIETS van zich laten horen, zelfs niet nav een felicitatie voor een verjaardag en dergelijke ...

zulke mensen zijn je verdriet echt niet waard.
Kan je niet zeggen in het algemeen, niet elke relatie en ex is hetzelfde.
Waarom ben je verplicht te reageren, zoiets stuur je vrijblijvend.
Ik stuur mensen ook uit eigen wil een kaartje en verwacht geen omdat ik iets gestuurd heb.

Als een ex mij een kaartje stuurt reageer ik ook niet, heeft teveel geflikt om nog in contact met me te komen
If you believe in yourself enough,
And know what you want,
You're gonna make it happen...
pi_33319204
Sow, tijdje geleden dat ik hier gepost heb. Gaat gelukkig stukken beter, heb de post die ik zelf maakte zelf ook echt als dieptepunt gezien kennelijk.
Ben m'n ex niet vergeten, moet helaas nog dagelijks aan haar denken, maar zet mezelf snel op andere gedachtes en bovendien komen vrijwel alleen slechte herinneringen naar boven.
Ik mis haar niet en dat ze fijn puberaal wil doen is haar verlies en niet het mijne. Heeft me 6 wkn gekost om dat in te zien.
  donderdag 22 december 2005 @ 23:12:18 #253
74671 h_vreman
true Junglist
pi_33327727
quote:
Op donderdag 22 december 2005 20:19 schreef -Delta- het volgende:

[..]

Kan je niet zeggen in het algemeen, niet elke relatie en ex is hetzelfde.
Waarom ben je verplicht te reageren, zoiets stuur je vrijblijvend.
Ik stuur mensen ook uit eigen wil een kaartje en verwacht geen omdat ik iets gestuurd heb.
Zker maarja na 4 jaar zo maar nix meer. Dat komt hard aan maar hard genoeg om te weten dat het echt zo is en dat zij haar keus gemaakt heeft. Betere manier om van elkaar af te komen is er niet.

grtn Bas
En God zag dat Breakcore lauw was........waar is JUNGLE mensen! |
Doom |
  vrijdag 23 december 2005 @ 00:24:10 #254
118850 -Delta-
Hatsa snatsa
pi_33330768
quote:
Op donderdag 22 december 2005 23:12 schreef h_vreman het volgende:

[..]

Zker maarja na 4 jaar zo maar nix meer. Dat komt hard aan maar hard genoeg om te weten dat het echt zo is en dat zij haar keus gemaakt heeft. Betere manier om van elkaar af te komen is er niet.

grtn Bas
Ik weet niet hoe en waarom jullie relatie is geëindigd.
Als je op een beetje normale manier uit elkaar bent gegaan (zonder extreme ruzies en redenen dat je geen vriendschap meer wilt... zoals bv iemand die is vreemdgegaan) is het wel lullig...
Ik heb een jaar of 8 geleden ook een ex gehad, die na 2,5 jaar niks meer met me te maken wilde hebben, terwijl we op een normale manier uit elkaar zijn gegaan.
Ik denk dat het ook meespeelde, dat hij zo makkelijker verder kon...

Lullig vond ik het toen zeker, maar ja, als iemand dat zo wilt, kan je niks anders dan het respecteren.
Life goes on.
And know what you want,
  vrijdag 23 december 2005 @ 00:34:38 #255
136868 Dannie_Dorka
Just call me Danny
pi_33331067
M'n ex en ik hadden samen besloten om er na 4,5 jaar 'n einde te maken.Ondanks dat ik achter mijn beslissing stond,heb ik er vaak aan getwijfeld of ik wel de juiste beslissing genomen heb....Ik heb nu al 3 jaar 'n nieuwe relatie en ben héél gelukkig,maar toch,als ik m'n ex tegenkom dan schieten bepaalde gedachten wel eens door m'n hoofd.Ik denk dat 't 'n hoofdstuk is die ik waarschijnlijk voorlopig nooit helemaal af zal sluiten,ook al weet ik dat m'n huidige vriendin gewoon "the one" is......
Mijn DVD's | RetroJunk
There's no such thing as a good cult movie or a bad cult movie.They're just.....cult.
pi_33337269
quote:
Op donderdag 22 december 2005 20:19 schreef -Delta- het volgende:

Als een ex mij een kaartje stuurt reageer ik ook niet, heeft teveel geflikt om nog in contact met me te komen
maar wat als een ex je niets heeft geflikt ?

dan vind ik het gewoon gemeen, sorry, ik vind dat eigenlijk ruzie zoeken, bewust iemand anders kwetsen.
pi_33337325
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 10:05 schreef maaike78 het volgende:

[..]

dan vind ik het gewoon gemeen, sorry, ik vind dat eigenlijk ruzie zoeken, bewust iemand anders kwetsen.
T slaat indd nergens op,..
Je kan toch op zijn minst het fatsoen hebben om te reageren,.
K kan daar altijd heel slecht tegen als mensen bewust niet reageren!!
Op vrijdag 18 mei 2007 11:31 schreef miss_sly het volgende:
Ik was allang overtuigd van jouw wijsheid O+
Op vrijdag 23 december 2005 10:08 schreef het.ismij het volgende:

T slaat indd nergens op,..
Je kan toch op zijn minst het fatsoen hebben om te reageren,.
K kan daar altijd heel slecht tegen als mensen bewust niet reageren!!
ik ook niet, of je moet écht te ver zijn gegaan ... niet reageren op verjaardagswensen en dergelijk, echt venijnig.

als je niet reageert op boze mails, allemaal akkoord... maar je kan wel de nodige afstand bewaren én toch een minimum beleefdheid aan de dag leggen
pi_33337511
precies,..
als je echt ruzie hebt kan ik inkomen dat je niet reageerd,
maar niet reageren omdat het je ex is vin k BS! zeker als je "normaal" uit elkaar bent gegaan.!
Op vrijdag 18 mei 2007 11:31 schreef miss_sly het volgende:
Ik was allang overtuigd van jouw wijsheid O+
  vrijdag 23 december 2005 @ 10:32:10 #260
88139 JoeyT
Ecoutez.. We komen hard...
pi_33337775
quote:

[..]

Niet reageren = ruzie zoeken

Ex waar ik 7 jaar mee heb gehad stuurde mij gister smsje om me fijne feestdagen te wensen. En ik stuurde haar ook wat terug. Niet uit beleefdheid maar puur omdat ik dat zelf leuk vind. Zoals ik t ook leuk vind als we elkaar toevallig tegenkomen, of als ze me belt om te vragen hoe t gaat.

Maar bij andere meisjes waar ik gewoon veel minder gevoel voor heb gehad stuur ik ook niets terug... Waarom niet? Niet om ruzie te maken of om gemeen te doen maar puur omdat ze me niet boeien en ik dan helemaal geen zin heb om een kaartje of bedankje te sturen. En ik denk dat t zelfde t geval is bij zijn ex. Zij heeft idd een langdurige relatie met hem gehad, maar die is beeindigd, dus zij moet iig niets terug sturen... Alleen als ze daar zelf zin in heeft.
"Meisje kijk me aan en laat je tranen lopen.
Oog in oog met genialiteit sta je.
Hier had je toch niet op durven hopen.
Je gaat met Joey mee, want deze jongen komt zo hard."
  vrijdag 23 december 2005 @ 16:17:41 #261
74671 h_vreman
true Junglist
pi_33347019
quote:
Lullig vond ik het toen zeker, maar ja, als iemand dat zo wilt, kan je niks anders dan het respecteren.
Life goes on.
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 00:34 schreef Dannie_Dorka het volgende:
M'n ex en ik hadden samen besloten om er na 4,5 jaar 'n einde te maken.Ondanks dat ik achter mijn beslissing stond,heb ik er vaak aan getwijfeld of ik wel de juiste beslissing genomen heb....Ik heb nu al 3 jaar 'n nieuwe relatie en ben héél gelukkig,maar toch,als ik m'n ex tegenkom dan schieten bepaalde gedachten wel eens door m'n hoofd.Ik denk dat 't 'n hoofdstuk is die ik waarschijnlijk voorlopig nooit helemaal af zal sluiten,ook al weet ik dat m'n huidige vriendin gewoon "the one" is......
We hadden totaal geen ruzie, zijn zelfs nog de nacht van het uitgaan bij elkaar gebleven. Enja ik zal er nooit helemaal overheen komen. Kweet niet hoe zij ermee omgaat, beter dan ik want ze reageert dus niet. het pijnlijkste moment en hetgeen ik het meest " emotioneel" van wordt is het moment dat we afscheid namen op station. Zul je zeggen logisch; laatse blik en kus ......ik voelde een twijfel en bang dat ik de laatste zet heb gegeven. Pieker constant over dat ene moment.
Ik heb uitgevonden dat ik nog van haar hield en er dus meer mee zat....maarja dat kan ik alleen maar denken. Ik heb geen antwoorden of contact met haar, ik beschuldig haar er niet van, niet van de pijn, het zuigt gewoon enorm. Zoveel vragen en kan het niet meer aan haar stellen. Kdenk dat we nu ook erg veranderd zijn t.o.v. elkaar om uberhaubt maar te denken dat we elkaar beide zouden missen.

grtn,

Bas
Doom |
pi_33348208
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 10:32 schreef JoeyT het volgende:

En ik denk dat t zelfde t geval is bij zijn ex. Zij heeft idd een langdurige relatie met hem gehad, maar die is beeindigd, dus zij moet iig niets terug sturen... Alleen als ze daar zelf zin in heeft.
er zijn dingen die je gewoon doet uit beleefdheid, zelfs al heb je niet echt zin zoals bezoekjes brengen aan familie, recepties op het werk waar je niet echt zin in hebt en bv. bedankjes voor felecitaties, dat is écht wel het minste.

uiteraard 'moet' je dat allemaal niet doen, maar iemand die echt alleen maar doet "waar hij of zij zin" in heeft, vind ik een vrij bot en kinderachtig. Je bent niet alleen op deze wereld
  vrijdag 23 december 2005 @ 17:29:06 #263
88139 JoeyT
pi_33348900
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 16:58 schreef maaike78 het volgende:

[..]

er zijn dingen die je gewoon doet uit beleefdheid, zelfs al heb je niet echt zin zoals bezoekjes brengen aan familie, recepties op het werk waar je niet echt zin in hebt en bv. bedankjes voor felecitaties, dat is écht wel het minste.

uiteraard 'moet' je dat allemaal niet doen, maar iemand die echt alleen maar doet "waar hij of zij zin" in heeft, vind ik een vrij bot en kinderachtig. Je bent niet alleen op deze wereld
Familiebeziekjes etc is toch wel heel anders dan uit beleefdheid reageren op een ex. Als het een bevriende ex is zeg ik ok, maar ze hebben niet eens meer contact en dat betekent dus dat ze daar ook geen behoefte aan heeft. Vrij duidelijk lijkt me. HET IS UIT, WEG UIT MN LEVEN! Dat had ze miss ff kunnen terugsturen ja...
  vrijdag 23 december 2005 @ 18:04:32 #264
74671 h_vreman
true Junglist
pi_33349791
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 17:29 schreef JoeyT het volgende:

[..]

Familiebeziekjes etc is toch wel heel anders dan uit beleefdheid reageren op een ex. Als het een bevriende ex is zeg ik ok, maar ze hebben niet eens meer contact en dat betekent dus dat ze daar ook geen behoefte aan heeft. Vrij duidelijk lijkt me. HET IS UIT, WEG UIT MN LEVEN! Dat had ze miss ff kunnen terugsturen ja...
Helaas moet me hierbij aansluiten....
Klinkt erg bekend. Als je lange relatie hebt gehad en het is uit is er geen betere manier voor afsluiting dan NADA NIHIL contact. Maar je beleefd wel de ergste momenten qua gevoel...
En als je elkaar blijft zien meer en meer pijn, over en over hetzelfde ge-eikel.
Als men toch een betere manier heeft;______________________(Plaats hem)
Doom |
  vrijdag 23 december 2005 @ 18:17:41 #265
134643 DIY
... ... ... *gaap*
pi_33350125
Ik denk dat zeker eerste paar maanden na het uit elkaar gaan zou ik zo min mogelijk contact houden. Werkt het beste om jezelf weer een beetje bij een te rapen en verder te gaan.

Gevoelens voor exen zal ik altijd houden. Niet dat ik de draad weer op zou willen pakken maar het zit denk ik in mijn aard om goede dingen te herinneren en de slechte te vergeten. Als je een moment van zwakte hebt en vermoed dat je weer gevoelens hebt voor een ex. Probeer de slechte dingen allemaal eens op te sommen en je weet weer wat er mis is gegaan of niet klopte.
pi_33350517
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 18:04 schreef h_vreman het volgende:

Helaas moet me hierbij aansluiten....
Klinkt erg bekend. Als je lange relatie hebt gehad en het is uit is er geen betere manier voor afsluiting dan NADA NIHIL contact.
geldt echt niet voor mij. Ik heb nog graag contact met al mijn exen, dat verloopt heel vlot, en ik zou ze niet kunnen missen

bovendien vind ik het echt wel flauw dat ze niet antwoordt. Een bedankje moet er toch wel afkunnen, vind ik. Ik vind niet dat 'ik wil de relatie beëindigen", hetzelfde betekent als "laat me met rust" ... ik zie niet in waarom ik een goede vriendschap zou moeten opgeven.
ensemble, tout est plus joli
PETITLAPIN krijgt een DOCHTER
pi_33350595
Ik droomde laatst dat ik mijn ex zag en champignons naar haar gooide.
wat zou dit te betekenen hebben?
  vrijdag 23 december 2005 @ 18:42:19 #268
88139 JoeyT
pi_33350732
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 18:31 schreef petitlapin het volgende:

[..]

geldt echt niet voor mij. Ik heb nog graag contact met al mijn exen, dat verloopt heel vlot, en ik zou ze niet kunnen missen

bovendien vind ik het echt wel flauw dat ze niet antwoordt. Een bedankje moet er toch wel afkunnen, vind ik. Ik vind niet dat 'ik wil de relatie beëindigen", hetzelfde betekent als "laat me met rust" ... ik zie niet in waarom ik een goede vriendschap zou moeten opgeven.
Het gaat erom of je wel zin hebt in een goede vriendschap met die ex. 1 vind ik er de moeite waard, rest vind ik maar saai en kunnen me gewoon niet boeien, dus waarom een vriendschap ermee onderhouden. Verder bedoelt hij waarschijnlijk dat als je veel verdriet hebt van de break-up je beter even geen contact kan hebben...
  vrijdag 23 december 2005 @ 18:43:14 #269
108759 zwartedoos
Mijn doos is niet zwart.
pi_33350752
tvp
*I'm not perfect but parts of me are incredible*
guess that's what happens when a tornado meets a vulcano
  vrijdag 23 december 2005 @ 18:51:22 #270
88139 JoeyT
pi_33350961
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 18:43 schreef zwartedoos het volgende:
tvp

eerst je trieste verhaal neerzetten
  vrijdag 23 december 2005 @ 20:28:17 #271
118850 -Delta-
Hatsa snatsa
pi_33353214
quote:

[..]

Vind ik niet, iemand kan ook verder willen met z'n leven.
En sommige ex'en blijven dan plakken, sturen je een kaart, krijgen ze een bedankje, zoeken ze later weer contact, etc etc. Kweekt weer hoop.

Ik bedank voor verjaardagen ook niet iedereen persoonlijk voor een kaart, maakt niet uit wie het gestuurd heeft, snap het hele punt niet zo...

En m'n ex van vroeger heeft me ook nooit bedankt, na een aardig duur kado dat ik nog gestuurd heb voor z'n verjaardag (we waren net 2 weken uit elkaar).
Ik vond het jammer, maar heb er nooit wakker van gelegen en ben er ook nooit boos om geweest, is niet eens in me opgekomen dat ik het "opzettelijk kwetsend" vond of wat dan ook.
Hoezo opzettelijk kwetsend? Hij wilde verder met z'n leven en als ik continu contact bleef zoeken, was hij dan verplicht om continu weer te bedanken voor een kado of kaartje?
Hij wilde verder en elk contact met mij zou het alleen maar moeilijk maken. Gewoon zijn keuze en dat moet je dan ook respecteren.

En dit verhaal gaat over een kaartje notabene Sommige mensen gaan er teveel achter zoeken.
And know what you want,
  vrijdag 23 december 2005 @ 20:31:23 #272
118850 -Delta-
Hatsa snatsa
pi_33353313
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 16:58 schreef maaike78 het volgende:

[..]

Dus elke keer als er een gelegenheid is, verjaardag, kerst, continu als je een kaartje stuurt ben je verplicht?
Als je een beetje volwassen bent, begrijp je dat veel ex'en een eigen kant op gaan na een beëindigde relatie. Beetje kinderlijk en drammerig om continu een reactie te verwachten.
En familie bezoekjes is heel wat anders, dat is familie, opa en oma van 80 laat je niet ineens alleen zitten. Een ex gaat een eigen kant op en daar hoor jij niet meer bij, of je het nou wel of niet wilt accepteren.
And know what you want,
  vrijdag 23 december 2005 @ 21:36:23 #273
136431 yuri32
who?..........me????!!!!
pi_33354996
exen blijft een gevoelig onderwerp,..............in ieder geval zit er nog een stukkie liefde voor de ander in, ook al zegt het verstand anders.....heb zelf last van ex met dochtertje,..........
punt blijft----->zonder communicatie is iedere relatie gedoemd te mislukken<------
herleid op mezelf, zodra een ander in een dip zit ben je goed genoeg om ze er bovenop te helpen, maar als het een keer andersom is, geven ze niet thuis,lopen er voor weg, kunnen het niet aan.Begrip is het woord...dat sommige gewoon niet kunnen opbrengen...........wel dat je begrip voor hun moet hebben ,maar andersom is een ander verhaal.
zelf worstel ik met het probleem vertrouwen,mijn vertrouwen is bijna geheel foetsie door de samenloop van omstandigheden.Heb geleerd atijd in het goede avn de mens te vertrouwen,maar is gebleken dat een heleboel mensen daar misbruik van maken.zo ook mijn ex.
stelling--------jij doet een opleiding 5 dagen in de week,40 uur,met behoud van op dat moment een (samenwonings)uitkering.kan op zaterdag een baantje krijgen wat per uur 25 piek opleverde(de guldenperiode)...............krijg ik als antwoord, als je op zaterdag kan werken, kun je ook door de weeks werken(met de bijvoegend gezegde dat je dan je kind wat minder ziet),ga jij op zaterdag toch werken rot ik bij je op........wat doe je?,...........ik koos op dat moment voor mjn gezin, en 3 maanden later rotte ze toch op, nadat ik haar confronteerde met haar eigen gedrag,.......vreemd gaan ed,...........maar daar mocht nix over gezeggd worden, ik denk te diep na word er dan gezegd, maar ondertussen op het moment dat ze zelf het te kwaad krijgt (in een woordenwisseling/meningsverschil) de ander letterlijk flink openhaalt uit frustratie met zichzelf.......(getrouwd geweest met egyptenaar en mishandeld)dus die frustie uitvreet op jou.wat doe jij?

ik bracht begrip op voor........en kreeg toch een kouwe douche doordat ze wegging met onze dochter.Nu had ik een nieuwe "relatie",......dacht opnieuw te kunnen beginnen,zegt me verstand.....niet doen,......eindigt hetzelfde als je vorige ex,.........maar gaf me gevoel de kans het tegendeel te bewijzen........wilde ook geen vaste relatie aangaan, maar een open relatie, ieders een eigen leven en toch ook gezamelijk dingen ondernemen.......maarr ze claimde me voor 150%,terwijl ik haar vrij liet in haar dingen doen...zij was niet eerlijk over haar gevoelens,......afspraak was ,vind je een ander leuker of wil je iets beginnen met een ander, wees dan zo eerlijk tegen elkaar.maar ja , zij deed dingen achter mijn rug om, en dan wel eerlijkheid van mij verwachten...en het dan gek vinden dat je in jezelf keert(mezelf dus). zeggen dat we geen relatie hebben, maar wel beledigt zijn als ik een x zonder haar wegging.zodra ik dan thuis kwam, had ik gelijk een hok met herrie...........

vind men het dan gek dat een mens antwoorden wil op bepaalde vragen,...maar heb me er bij neergelegd dat als ze niet eerlijk kunnen zijn tegen mij, dat ook niet tegen een ander zijn.dus probleem verlegd, mar mjn vertrouwen, das lastig terug opbouwen..........maar ben benieuwd naar de reactie's hierop.....grtz Yuri

ps........wil alleen een normale verstandhouding met mijn ex omtrent mijn dochter, maar dar moet zij ook aan mee werken, en dat weigert ze pertinent.Dus de frusties daaromtrent zitten ook te dwarsbomen in mijn gevoel....

[ Bericht 3% gewijzigd door yuri32 op 23-12-2005 22:08:58 ]
life's like a rose, just gotta remove the thorns
  vrijdag 23 december 2005 @ 22:33:28 #274
118850 -Delta-
Hatsa snatsa
pi_33356470
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 21:36 schreef yuri32 het volgende:

punt blijft----->zonder communicatie is iedere relatie gedoemd te mislukken<------
Idd, zonder dat kom je nergens en is het een doodlopende weg.
En dmv goeie communicatie kun je ontzettend veel problemen in een relatie oplossen, ook relaties die al eigenlijk in de laatste fase zijn.
quote:
ps........wil alleen een normale verstandhouding met mijn ex omtrent mijn dochter, maar dar moet zij ook aan mee werken, en dat weigert ze pertinent.Dus de frusties daaromtrent zitten ook te dwarsbomen in mijn gevoel....
Kan me voorstellen, dat dat echt een hele lastige situatie is.
Als je samen een kind hebt, zal je altijd te maken hebben met je ex.
Dan moet je op een gegeven moment je (negatieve) gevoelens voor elkaar aan de kant zetten, en toch proberen om zo volwassen mogelijk met elkaar te communiceren vanwege het kind.
Maar als 1 van de 2 niet "normaal" kan doen, wordt dat toch wel heel moeilijk.
And know what you want,
  vrijdag 23 december 2005 @ 23:21:59 #275
136431 yuri32
who?..........me????!!!!
pi_33357872
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 22:33 schreef -Delta- het volgende:

[..]

Idd, zonder dat kom je nergens en is het een doodlopende weg.
En dmv goeie communicatie kun je ontzettend veel problemen in een relatie oplossen, ook relaties die al eigenlijk in de laatste fase zijn.
[..]

Kan me voorstellen, dat dat echt een hele lastige situatie is.
Als je samen een kind hebt, zal je altijd te maken hebben met je ex.
Dan moet je op een gegeven moment je (negatieve) gevoelens voor elkaar aan de kant zetten, en toch proberen om zo volwassen mogelijk met elkaar te communiceren vanwege het kind.
Maar als 1 van de 2 niet "normaal" kan doen, wordt dat toch wel heel moeilijk.
idd , hebben allebei wat tegen elkaar nu......eerst beloven van hou de kleine meid nooit bij haar vader weg, maar als puntje bij paaltje komt loopt ze overal te verkondigen dat ze niet meewerkt aan een omgangsregeling,ook al is ie door de rechter vastgelegd.dat geeft mij zo'n gevoel van onmacht dat ik haar eigenlijk de typhus in wil meppen, maar dat is weer tegen mijn principes in,....dussssss vandaar een tweestrijd in mezelf.dus zoek die confrontatie ook niet op om de situatie niet te verergeren, maar heeft als tegenpool dat ik mijn dochtertje niet meer zie .en dat gemis sloopt een mens.....doorgaan word er zo niet makkelijker op
tevens mag mijn nichtje die er nog over de vloer komt niet tegen me dochter vertellen dat ze familie is............en dan is het ook nog eens zo dat sinds ik mijn ex terug in contact heb gebracht met haar moeder, onze relatie verder achteruit ging.
life's like a rose, just gotta remove the thorns
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')