Maxwell kan er gewoon weinig aan doen. Had 'ie niet geblesseerd geraakt, had 'ie nu voor een paar miljoen naar Juve of Inter vertrokken. Prima gozer, prima instelling. Braziliaan die in de kou op Het Kasteel naar een kut-wedstrijd tegen Sparta gaat zitten kijken voor z'n plezier. Heel jammer dat hij weggaat, maar is het gezeik niet waard.
Trabelsi verdiend op zich wel wat gezeik door z'n actie vorig jaar, maar die heeft toch nog twee jaar wat toe kunnen voegen aan het elftal. Pienaar is na vijf jaar begrijpelijk, gezien z'n weinige plekken op 6 en 10.
Maar waar moet het in vredesnaam heen als zelf opgeleide talenten na nauwelijks 3 seizoenen, waarvan maar 1 een basisplek, Ajax al verlaten? Dan kan je net zo goed die hele jeugdopleiding opheffen. Die lijkt mij op deze momenten alleen maar in stand gehouden worden om jongens zo snel en vroeg mogelijk naar het buitenland te helpen.
Dan schreeuwen we hier om Melchiot, maar dat is er nog zo eentje als De Jong. Begon redelijk, had een mindere fase en speelde wat minder en meneer vond gelijk dat 'ie dan maar naar het buitenland moest. Naar Chelsea, wat destijds nog een aftands clubje was met een kleine opleving toen Gullit er zat. Mensen met zo'n mentaliteit hoef ik er niet bij in elk geval, en daarom reageer ik zo fel op het vertrek van De Jong, BennyNL.
Natuurlijk is dat ook de schuld van de TD's. Van Gaal en Van Eijden in dit geval. Die jongen had voor de komst van Van Geel natuurlijk al gewoon een contract tot 2009 moeten ondertekenen. Dat moet je ook per direct doen met Emanuelson, Maduro, Heitinga en Stekelenburg.
We hebben al genoeg tegenslagen dit jaar gehad, en voor mij is dit toch wel een van de grootste. Leuk wedstrijdje vanavond, maar een kutweek is en blijft het, ook al winnen we met 5-0.
Hoe dan ook voelt dit JUIST van De Jong gewoon als een mes in je rug. Het spijt me als sommigen die mening niet delen, misschien is het overdreven, maar zo beleef ik het wel.