abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 7 december 2005 @ 12:08:51 #161
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_32887247
quote:
Op woensdag 7 december 2005 12:06 schreef zjroentje het volgende:
Wil AZ 5 miljoen voor Vlaar?
Die gasten zijn gek. Ze kunnen dat geld beter bewaren voor een type Rijkaard.
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
  woensdag 7 december 2005 @ 12:09:41 #162
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_32887271
quote:
Op woensdag 7 december 2005 11:58 schreef Houniet het volgende:
Dan komt hij misschien bij een subtopper in Engeland op de bank en kan hij gedag zeggen tegen het WK .

Maargoed, der is nog geen club die zich gemeld heeft. HSV kwam ook een paar keer voorbij, misschien gaat hij wel bij Rafael spelen .
Ik neem aan dat ie wel een concrete aanbieding heeft nu. Anders zou hij echt niet zo stellig zeggen dat ie weggaat. Als er slechts vage contacten zijn is de kans te groot dat ie niet wegkomt ofzo.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_32887338
quote:
Op woensdag 7 december 2005 12:09 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ik neem aan dat ie wel een concrete aanbieding heeft nu. Anders zou hij echt niet zo stellig zeggen dat ie weggaat. Als er slechts vage contacten zijn is de kans te groot dat ie niet wegkomt ofzo.
Idd, die heeft allang ergens een voorcontract getekend denk ik en anders is die ergens heel erg dicht bij een contract..
A.F.C.A.
Op woensdag 13 juni 2007 09:49 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:
knuffelnegertje van de SC! ^O^
  woensdag 7 december 2005 @ 12:12:25 #164
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_32887348
quote:
Op woensdag 7 december 2005 12:09 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Dat zegt hij ja. We moeten het maar afwachten .
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_32887366
quote:
Op woensdag 7 december 2005 11:13 schreef Dylan Dog het volgende:

[..]

Wat een bullshit zeg.
Waarom bullshit??
A.F.C.A.
  woensdag 7 december 2005 @ 12:13:16 #166
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_32887378
Neuh, dit hoofdstuk is af .

Het is (wederom) jammer, maar als het zo is dan maar. We zullen het zonder Nigel moeten klaren...
Get woke, go broke!
  woensdag 7 december 2005 @ 12:16:17 #167
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_32887446
quote:
Op woensdag 7 december 2005 12:13 schreef HeatWave het volgende:
Neuh, dit hoofdstuk is af .

Het is (wederom) jammer, maar als het zo is dan maar. We zullen het zonder Nigel moeten klaren...
Ben benieuwd of hij speelt vanavond .
  woensdag 7 december 2005 @ 12:17:08 #168
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_32887462
Vast wel .

Het is jammer, maar nou niet opeens zo'n doodzonde dat hij aan de schandpaal hoeft. Het is was jammer dat ie altijd zo liep te blaten over zijn Ajacied zijn enzo. Maar goed..
Get woke, go broke!
pi_32887511
Gelijk niet meer opstellen
Je hebt iemand nodig, stil en oprecht
die als het er op aan komt met je sms't en met je chat
Pas als je iemand hebt die met je skypet en met je mailt
dan pas kun je zeggen: ik heb een vriend die zich verveelt
  woensdag 7 december 2005 @ 12:19:50 #170
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_32887529
Kijken of hij inderdaad wel zo'n echte Ajacied is, en of hij ooit nog terug komt. Mits beide partijen meewerken .
  woensdag 7 december 2005 @ 12:21:20 #171
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_32887563
Terug komen... tja. Het is een leuk idee maar zovaak gebeurt het niet....
Get woke, go broke!
pi_32887602
Die jongen is 21, wanneer hij terug komt is 'ie over de 30. Dan hebben we al weer 2 CL's gewonnen en praten we niet eens meer over de Jong.
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
  woensdag 7 december 2005 @ 12:23:38 #173
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_32887612
Maxwell kan er gewoon weinig aan doen. Had 'ie niet geblesseerd geraakt, had 'ie nu voor een paar miljoen naar Juve of Inter vertrokken. Prima gozer, prima instelling. Braziliaan die in de kou op Het Kasteel naar een kut-wedstrijd tegen Sparta gaat zitten kijken voor z'n plezier. Heel jammer dat hij weggaat, maar is het gezeik niet waard.

Trabelsi verdiend op zich wel wat gezeik door z'n actie vorig jaar, maar die heeft toch nog twee jaar wat toe kunnen voegen aan het elftal. Pienaar is na vijf jaar begrijpelijk, gezien z'n weinige plekken op 6 en 10.

Maar waar moet het in vredesnaam heen als zelf opgeleide talenten na nauwelijks 3 seizoenen, waarvan maar 1 een basisplek, Ajax al verlaten? Dan kan je net zo goed die hele jeugdopleiding opheffen. Die lijkt mij op deze momenten alleen maar in stand gehouden worden om jongens zo snel en vroeg mogelijk naar het buitenland te helpen.

Dan schreeuwen we hier om Melchiot, maar dat is er nog zo eentje als De Jong. Begon redelijk, had een mindere fase en speelde wat minder en meneer vond gelijk dat 'ie dan maar naar het buitenland moest. Naar Chelsea, wat destijds nog een aftands clubje was met een kleine opleving toen Gullit er zat. Mensen met zo'n mentaliteit hoef ik er niet bij in elk geval, en daarom reageer ik zo fel op het vertrek van De Jong, BennyNL.

Natuurlijk is dat ook de schuld van de TD's. Van Gaal en Van Eijden in dit geval. Die jongen had voor de komst van Van Geel natuurlijk al gewoon een contract tot 2009 moeten ondertekenen. Dat moet je ook per direct doen met Emanuelson, Maduro, Heitinga en Stekelenburg.

We hebben al genoeg tegenslagen dit jaar gehad, en voor mij is dit toch wel een van de grootste. Leuk wedstrijdje vanavond, maar een kutweek is en blijft het, ook al winnen we met 5-0.

Hoe dan ook voelt dit JUIST van De Jong gewoon als een mes in je rug. Het spijt me als sommigen die mening niet delen, misschien is het overdreven, maar zo beleef ik het wel.
  woensdag 7 december 2005 @ 12:23:43 #174
134223 Mr.Johnson
Nog steeds zoekende...
pi_32887615
Zou Ajax eigenlijk nog een opleidingsvergoeding kunnen krijgen? Ik dacht dat de Fifa dat ooit een keer had besloten om clubs te 'belonen' die spelers opleiden. Of is De Jong al te oud daarvoor?
  woensdag 7 december 2005 @ 12:23:50 #175
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_32887617
Genoeg over De Jong lijkt me zo .
Get woke, go broke!
pi_32887693
quote:
BennyNL zei :
je doet MBo, dat verklaart een hoop van je posts
MBO doe ik allang niet meer, en alsof dat er ook maar iets mee te maken zou moeten hebben Ik heb gewoon een eigen mening
  woensdag 7 december 2005 @ 12:28:14 #177
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_32887721
quote:
Op woensdag 7 december 2005 12:19 schreef Houniet het volgende:
Kijken of hij inderdaad wel zo'n echte Ajacied is, en of hij ooit nog terug komt. Mits beide partijen meewerken .
Terugkomen? Bij terugkomen denk ik aan een speler die in het verleden iets moois bij Ajax heeft neergezet, en aan het einde nog 2 jaartjes z'n carriere komt afsluiten. De Jong en Van der Vaart hebben niks moois neergezet. Ja, Rafael misschien individueel van die prachtige momenten, maar niet op de manier waarop ik over een jaar of zeven terug verlang naar een Van der Vaart. Hij en Nigel zijn gewoon niet klaar bij Ajax, en dan valt de hele fundering weg van het principe waarom ik mensen terug zie komen.
pi_32887740
quote:
Op woensdag 7 december 2005 12:23 schreef Mr.Johnson het volgende:
Zou Ajax eigenlijk nog een opleidingsvergoeding kunnen krijgen? Ik dacht dat de Fifa dat ooit een keer had besloten om clubs te 'belonen' die spelers opleiden. Of is De Jong al te oud daarvoor?
Volgens mij krijgen we die wel, maar dat is natuurlijk een habbekrats.

Verder kan ik me (alweer ) in het verhaal van twi vinden.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_32887815
quote:
Op woensdag 7 december 2005 12:28 schreef twi het volgende:

[..]

Terugkomen? Bij terugkomen denk ik aan een speler die in het verleden iets moois bij Ajax heeft neergezet, en aan het einde nog 2 jaartjes z'n carriere komt afsluiten. De Jong en Van der Vaart hebben niks moois neergezet. Ja, Rafael misschien individueel van die prachtige momenten, maar niet op de manier waarop ik over een jaar of zeven terug verlang naar een Van der Vaart. Hij en Nigel zijn gewoon niet klaar bij Ajax, en dan valt de hele fundering weg van het principe waarom ik mensen terug zie komen.
Dat ben ik niet met je eens hoor Twi. vd Vaart was nooit meer op het niveau gekomen bij Ajax dat ie in het begin had en nu bij HSV haalt. Er was zoveel gebeurd met hem, om hem heen, hij moest gewoon ergens helemaal opnieuw beginnen. Ik had het er ook niet supermoeilijk mee dat hij wegging en zeker niet omdat hij verkocht wilde worden en niet op een transfervrije manier weg wilde gaan.

De Jong ben ik het verder helemaal met je eens. De Jong kan je ook niet vergelijken met een Maxwell of Trabelsi. Dat zijn twee totaal andere situaties. Overigens vind ik Maxwell geen zakenvuller, wel jammer. Trabelsi was al een tijdje te verwachten.

Maar van Nigel snap ik het echt nog steeds niet. Echt niet. Ben echt benieuwd waar die heen gaat en wat ie dan gaat spelen.
pi_32888276
Welke spelers zijn de afgelopen tijd nog "teruggekomen" na succes periodes in t buitenland.. Ik kan me alleen Rijkaard herinneren.. en dat ik bij zijn afscheidswedstrijd was in de Meer is alweer een tijdje geleden......
[i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
The Ultimate Predictor 2011/2012 Champ!
  woensdag 7 december 2005 @ 12:55:42 #181
53851 BoNi
Politiek correct en tolerant
pi_32888409
quote:
Op woensdag 7 december 2005 12:51 schreef Jajong het volgende:
Welke spelers zijn de afgelopen tijd nog "teruggekomen" na succes periodes in t buitenland.. Ik kan me alleen Rijkaard herinneren.. en dat ik bij zijn afscheidswedstrijd was in de Meer is alweer een tijdje geleden......
Litmanen, Witschge en Winter.....
"Hier ligt mijn hart, mijn vreugde, mijn verdriet......"
Schitterend!
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 7 december 2005 @ 13:12:47 #182
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_32888838
quote:
Op woensdag 7 december 2005 11:12 schreef Snatched het volgende:

[over Arjen de Zeeuw]

Afgestudeerd in medicijnen ... lijkt me duidelijke zaak he
Arjen afgestudeerd in medicijnen? Serieus?
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_32888896
quote:
Op woensdag 7 december 2005 12:55 schreef BoNi het volgende:

[..]

Litmanen, Witschge en Winter.....
Tja..
pi_32888910
quote:
Op woensdag 7 december 2005 13:12 schreef Doc het volgende:

[..]

Arjen afgestudeerd in medicijnen? Serieus?
Yea, was te gast in Studio Voetbal.. Hij is nu bezig met zijn post-doctoraal in Infectieziekten volgens mij.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 7 december 2005 @ 13:19:54 #185
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_32889034
Knap dat de combineren met een voetbal carriere. Ik zag ook dat-ie relatief laat bij Telstar (waar je ernaast ook nog wel wat kan doen) ging spelen. Co-schappen combineren met een voetbalcarriere zal lastiger zijn (maar als-ie alleen afgestudeerd is in medicijnen heeft-ie dat ook niet gedaan).
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_32889168
Dag De Jong, het was te verwachten
  woensdag 7 december 2005 @ 13:26:55 #187
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_32889239
Hij is nu ook aan het studeren, naast z'n carriere bij Wigan. Heeft dat weer opgepikt een jaar terug ofzo, zei 'ie. Dus ook bij een Premiership clubje kan het Denk alleen niet dat je er bij Chelsea, Arsenal of Manchester United mee aan moet komen zetten
pi_32889324
Wie hebben we met een ajaxverleden nog die zouden kunnen komen? Ik kom op een schamel lijstje:

Ronald de Boer, Clarence Seedorf, Frank de Boer, Davids, Gronkjaer, Kluivert, Benny, Bogarde, Bergkamp, Chivu, Nando, Reuser?

Welk van dit rijitje zou een versterking zijn?

Ik kom op: Chivu, Gronkjaer, Davids en Seedorf, rest zie ik niet echt als een versterking
  woensdag 7 december 2005 @ 13:36:04 #189
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_32889491
Chivu komt de komende 7 jaar niet erug, Ronald en Frank zijn geen toegevoegde waarde op sportief vlak, Davids en Kluivert zitten lekker bij hun club en komen niet terug, Bogarde is gestopt, Benny zal niet meer naar Ajax willen, Bergkamp blijft lekker in Engeland, Reuser voegt niks meer toe behalve kleedkamergrappen, Gronkjaer weet niet eens meer dat 'ie ooit voor Ajax heeft gespeeld en Nando Rafael is gratis maar onervaren.

Ohja, Seedorf wil natuurlijk nooit meer een voet op Nederlandse bodem zetten, tenzij het voor een buitenlandse club niet anders kan.
pi_32889548
quote:
Op woensdag 7 december 2005 13:36 schreef twi het volgende:
Chivu komt de komende 7 jaar niet erug, Ronald en Frank zijn geen toegevoegde waarde op sportief vlak, Davids en Kluivert zitten lekker bij hun club en komen niet terug, Bogarde is gestopt, Benny zal niet meer naar Ajax willen, Bergkamp blijft lekker in Engeland, Reuser voegt niks meer toe behalve kleedkamergrappen, Gronkjaer weet niet eens meer dat 'ie ooit voor Ajax heeft gespeeld en Nando Rafael is gratis maar onervaren.

Ohja, Seedorf wil natuurlijk nooit meer een voet op Nederlandse bodem zetten, tenzij het voor een buitenlandse club niet anders kan.
Helaas heb je gelijk, behalve de opmerking over Nando. Waarom wel een Huntelaar willen halen en geen nando die gratis is en een ajax verleden heeft?
pi_32889596
quote:
Op woensdag 7 december 2005 13:29 schreef Mangoworks2002 het volgende:
Wie hebben we met een ajaxverleden nog die zouden kunnen komen? Ik kom op een schamel lijstje:

Ronald de Boer, Clarence Seedorf, Frank de Boer, Davids, Gronkjaer, Kluivert, Benny, Bogarde, Bergkamp, Chivu, Nando, Reuser?

Welk van dit rijitje zou een versterking zijn?

Ik kom op: Chivu, Gronkjaer, Davids en Seedorf, rest zie ik niet echt als een versterking
die Gronkjaer is ook erg diep gevallen, dus die moet ik ook niet.
Waarom Kluivert niet? Dat is en blijft een topper.
Nando zou ik ook wel eens een keer in het 1e willen zien. Zijn optredens in de jeugd waren veelbelovend.
Chivu lijkt om onomstreden, maar die komt never nooit niet terug. Helaas...
[url=http://www.watbenjedan.nl]Prutser[/url]
  woensdag 7 december 2005 @ 13:43:29 #192
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_32889728
Ik weet weinig van Nando Rafael, behalve z'n verhaal en dat 'ie redelijk wat scoorde in de jeugd. Heb 'm de afgelopen 3 jaar nauwelijks zien spelen, en Huntelaar wel. Dus ik ben geneigd Huntelaar beter te noemen. Dan kan je Nando Rafael wel nemen, "omdat hij toch gratis is", maar dat is eigenlijk precies hetzelfde als waar ik clubs als Chelsea, SCUM, Arsenal en Milan nu op aan kijk.

Misschien leuk om 'm een jaarcontract te geven met eenzijdige optie voor nog 2 seizoenen. Als hij daarin trapt. Ik weet simpelweg niet of 'ie het niveau van Ajax aan kan. Of het niveau van Hertha. Ik bedoel, als hij daar zo enorm goed zou zijn geweest, zouden ze 'm in Berlijn toch wel een mooi contractvoorstel gedaan hebben?

/edit: Voorlopig heeft 'ie in 70 duels 16 keer gescoord. Dat is nou niet iets waar ik van onder de indruk raak.
pi_32889905
quote:
Op woensdag 7 december 2005 13:43 schreef twi het volgende:
Voorlopig heeft 'ie in 70 duels 16 keer gescoord. Dat is nou niet iets waar ik van onder de indruk raak.
Veelal invalbeurten, in de jeugd ging het prima + hij kan in 433 spelen. de laatste tijd speelt hij regelmatiger...
pi_32890962
Je kan 10 keer beter Rafael halen dan een nieuwe spits
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_32891081
De Jong vuile slet
  woensdag 7 december 2005 @ 14:40:14 #196
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_32891278
quote:
Op woensdag 7 december 2005 12:32 schreef BliksemSchigt het volgende:
Dat ben ik niet met je eens hoor Twi. vd Vaart was nooit meer op het niveau gekomen bij Ajax dat ie in het begin had en nu bij HSV haalt. Er was zoveel gebeurd met hem, om hem heen, hij moest gewoon ergens helemaal opnieuw beginnen. Ik had het er ook niet supermoeilijk mee dat hij wegging en zeker niet omdat hij verkocht wilde worden en niet op een transfervrije manier weg wilde gaan.
Op zich bedoelde ik over van der Vaart gewoon dat normaal gesproken hij er op een of andere manier wel weer bovenop had moeten komen, om dan nog een stuk of 2 a 3 landskampioenschappen mee te maken. Een jaar of zes in 't eerste bij Ajax spelen na de jeugdopleiding te hebben doorlopen vind ik een normale duur. Dat het bij van der Vaart anders is gelopen, met name door het gezeik op z'n vriendin/vrouw waardoor het ook prive geen pretje meer was in Nederland, staat daar natuurlijk los van. Dat maakt het begrijpelijk dat hij wel is vertrokken na eigenlijk maar 3 jaar (1 compleet jaar revalideren tel ik dan niet mee) in 't eerste elftal.
pi_32891389
Laten we de jong nou gewoon een waardig afscheid geven. Ajax moet niet weer de fout ingaan door te zakelijk overkomen zodat hij in de toekomst nooit meer terugkomt. Hij komt over een jaartje of 5 terug met hangende pootjes wanneer hij al 2 jaar bankzitter is bij birmingham city.

Maar wat zou zn reden van vertrek nou kunnen geweest zijn? Misschien mede door het overlijden van zn vriend? andere omgeving enzo.
En Vincent zag het koren
En Einstein het getal
En Zeppelin de Zeppelin
En Johan zag de bal
pi_32891545
quote:
Op woensdag 7 december 2005 14:43 schreef SoA-Holic het volgende:
Laten we de jong nou gewoon een waardig afscheid geven. Ajax moet niet weer de fout ingaan door te zakelijk overkomen zodat hij in de toekomst nooit meer terugkomt. Hij komt over een jaartje of 5 terug met hangende pootjes wanneer hij al 2 jaar bankzitter is bij birmingham city.

Maar wat zou zn reden van vertrek nou kunnen geweest zijn? Misschien mede door het overlijden van zn vriend? andere omgeving enzo.
Dat lijkt me niet, hij wil naar een ''grotere'' club, dit zit er denk ik achter:
1. in een grotere competitie willen spelen
2. meer geld verdienen
3. waar hij op het middenveld komt te spelen

Ik denk dat die nog paar jaar in NL moet blijven, speelt veels te wisselvallig, dan weer goed dan weer slecht..
Meer geld zal wel geen probleem zijn, Ajax kan jammer genoeg niet op tegen clubs uit Italie/Spanje/Engeland
Op het middenveld spelen kan die natuurlijk nooit afdwingen in een contract, als die t bij Ajax niet waar kan maken waarom wel bij een ''grotere'' club
A.F.C.A.
pi_32891623
Hij zal wel net als die andere trut op de 10 willen spelen... Daarbij nog eens een zaakwaarnemer die roept dat hij helemaal niet te jong is voor een buitenlands avontuur
pi_32891674
Zonde dat Nigel gaat, maar ja, als je weet welke clubs hem graag willen hebben.... Ik snap het wel, ook onder Danny nimmer onomstreden en vaak misbruikt. Bovendien gaan zijn vrienden Pienaar en Hatem ook weg. De hele rechterkant valt uiteen en dat is zonde. Alle drie gaan ze naar een mooie club, maar Ajax heeft ergens iets fout gedaan. Want het blijft vreemd dat De Jong vertrekt, een echte Ajacied die eigenlijk nog niet klaar was hier.

En Nando Rafael lijkt me geen optie meer.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')