Alsjeblieft niet zeg.... Dan liever Queen....quote:Op dinsdag 6 december 2005 13:07 schreef alwaysleft het volgende:
Wou te gek, alleen jammer dat het niet Coldplay met Clocks is geworden, volgend jaar dan maar![]()
Kom op zegquote:Op dinsdag 6 december 2005 13:07 schreef alwaysleft het volgende:
Wou te gek, alleen jammer dat het niet Coldplay met Clocks is geworden, volgend jaar dan maar![]()
Hmmm let me see..... dus mijn eigen mening telt niet meer?quote:Op dinsdag 6 december 2005 13:25 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
Kom op zeg![]()
Als er 1 nummer zwaar overrated is het dat nummer wel. Zoiezo heel de band
Elke mening telt, maar met Colplay is het denk ik: houden van of helemaal niks vinden. Ik hoor eerder bij de 2e dan de 1e groep...quote:Op dinsdag 6 december 2005 13:28 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Hmmm let me see..... dus mijn eigen mening telt niet meer?
Sorryquote:Op dinsdag 6 december 2005 13:29 schreef Haaibaaike het volgende:
Jij bent mij te snel Peaceman !!
Dat snap ik wel, maar dat bedoelde ik niet helemaal!quote:Op dinsdag 6 december 2005 13:29 schreef peaceman het volgende:
[..]
Elke mening telt, maar met Colplay is het denk ik: houden van of helemaal niks vinden. Ik hoor eerder bij de 2e dan de 1e groep...![]()
Tuurlijk wel.quote:Op dinsdag 6 december 2005 13:28 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Hmmm let me see..... dus mijn eigen mening telt niet meer?
Dat is jouw meningquote:Op dinsdag 6 december 2005 13:31 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
Tuurlijk wel.
Maar het zou een belediging voor de muziek zijn als dat nummer ooit op 1 komt in de Top 2000.
Ik hoorde dat bij Veronica's Top 1000 Allertijden de strijd om plek 1, 2 en 3 tussen Clocks, November Rain & Bohemian Rhapsody gaat...
Vergelijk die nu eens met mekaar.....dan valt Coldplay toch in het niks
Preciesquote:Op dinsdag 6 december 2005 13:34 schreef alwaysleft het volgende:
[..]
Dat is jouw meningIeder zijn eigen muzieksmaak he
![]()
Het gaat er toch ook een beetje om of het nummer ofwel een zekere heroïek om zich heen heeft hangen, ofwel het iets heeft bijgedragen aan de muziekgeschiedenis.quote:Op dinsdag 6 december 2005 13:34 schreef alwaysleft het volgende:
[..]
Dat is jouw meningIeder zijn eigen muzieksmaak he
![]()
Juist.quote:Op dinsdag 6 december 2005 13:40 schreef qltel het volgende:
Bohemian Rhapsody is meer dan 30 jaar oud, Purple rain meer dan 20. Clocks iets van 2 jaar ofzo? Misschien moet deze discussie over 20 jaar ofzo nog eens gevoerd worden, kijken waar Clocks dan staat in de top 2000 (als hij er nog in staat)...
Het heeft bijgedragen aan mijn muziekgeschiedenis!quote:Op dinsdag 6 december 2005 13:42 schreef Intxaurraga het volgende:
[..]
Het gaat er toch ook een beetje om of het nummer ofwel een zekere heroïek om zich heen heeft hangen, ofwel het iets heeft bijgedragen aan de muziekgeschiedenis.
Je vergeet Imaginequote:Op dinsdag 6 december 2005 13:42 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
Juist.
De rest van de Top 10?
Ik hoop toch gewoon op de 'standaard'. Paradise By The Dashboard Light, Hotel California, Child In Time, Bohemian Rhapsody, Hey Jude, November Rain & Stairway to Heaven.
Stiekem hoop ik dat Iron Maiden hoog eindigt.
Ze maken de rest van de lijst niet bekent ,alleen de nieuwe nummer ''een'' positiequote:Op dinsdag 6 december 2005 13:38 schreef peaceman het volgende:
Hoe zou de rest van de top 10 eruit zien? Ben erg benieuwd....
Inderdaad of Led zeppelinn, met Stairway to Heaven.quote:Deep Purple zou van mij op 2 mogen trouwens.
Hmm, zelfs black of alive hebben er nog nooit ingestaan.quote:Op dinsdag 6 december 2005 13:53 schreef peaceman het volgende:
Pearl Jam met Jeremy mag ook wel hoog komen
schandalig!quote:Op dinsdag 6 december 2005 14:20 schreef Intxaurraga het volgende:
[..]
Hmm, zelfs black of alive hebben er nog nooit ingestaan.
True, maar dit jaar stonden ze in de keuzelijstquote:Op dinsdag 6 december 2005 14:20 schreef Intxaurraga het volgende:
[..]
Hmm, zelfs black of alive hebben er nog nooit ingestaan.
Ik heb er ook op gestemd. En natuurlijk op Imagine.quote:Op dinsdag 6 december 2005 14:51 schreef webfreak het volgende:
Ik hoop dat The Beatles dit jaar wat hoger komen..
Het is toch te gek voor woorden dat de grootste band allertijden niet in de top10 voorkomt?
Het hoogstgenoteerde Beatlenummer was vorig jaar Hey Jude op nr. 18
Aan mij zal 't niet liggen, ik had 4 of 5 Beatlenummers in m'n kieslijst
Ze staan er wel het vaakste inquote:Op dinsdag 6 december 2005 14:57 schreef peaceman het volgende:
[..]
Ik heb er ook op gestemd. En natuurlijk op Imagine.
Ze horen zeker in de top 10. Aan de andere kant compenseert de grote hoeveelheid Beatlenummers in de hele lijst ook wel een beetje.
Over Coldplay zullen jij en ik geen discussie hebbenquote:Op dinsdag 6 december 2005 14:59 schreef webfreak het volgende:
[..]
Ze staan er wel het vaakste inDa's opzich al heel cool.
Maar dat ze ontbreken in de top10... Dat slaat gewoon helemaal nergens op!Zelfs een nieuw bandje als Coldplay (notabene met een saai nummer) komen hoger dan The Beatles...
Echt, ik snap er geen ene reet van
Persoonlijk hoop ik juist dat nummers als In My Life, If I Fell, A Day in The Life of Something wat hoger komen..quote:Op dinsdag 6 december 2005 15:17 schreef Morpheus2002 het volgende:
Eensch.
Ik hoop dat Let It Be hoog eindigt dit jaar....
Wat is er precies wanstaltig aan Bohemian Rhapsody dan (behalve dat we er al 30 jaar mee worden doodgegooid, maar dat heeft natuurlijk niets met de plaat zelf te maken)?quote:Op dinsdag 6 december 2005 15:24 schreef Liejannuh het volgende:
Mooi dat Queen van nummer 1 af is! Wat een wanstaltig product is dat Bohemian Rhapsody toch!
Ik heb nu al zin in de week tussen kerst en oud en nieuw!
Behalve dus dat je er al 30 jaar mee wordt doodgegooid, vind ik het een verschrikkelijk nummer. Gewoon omdat er zo'n 8 verschillende muziekstijlen door elkaar heen worden gebruikt en er verschrikkelijk veel tempo-wisselingen in zitten.quote:Op dinsdag 6 december 2005 15:27 schreef schaap001 het volgende:
[..]
Wat is er precies wanstaltig aan Bohemian Rhapsody dan (behalve dat we er al 30 jaar mee worden doodgegooid, maar dat heeft natuurlijk niets met de plaat zelf te maken)?
Juist die tempowisselingen kan ik wel weer waarderenquote:Op dinsdag 6 december 2005 15:41 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Behalve dus dat je er al 30 jaar mee wordt doodgegooid, vind ik het een verschrikkelijk nummer. Gewoon omdat er zo'n 8 verschillende muziekstijlen door elkaar heen worden gebruikt en er verschrikkelijk veel tempo-wisselingen in zitten.
Het nummer werkt echt verschrikkelijk op mijn zenuwen en ik vind het echt heel erg niet mooi.
Dat is nou juist de krachten en de sublimiteit van het nummer!quote:Op dinsdag 6 december 2005 15:41 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Behalve dus dat je er al 30 jaar mee wordt doodgegooid, vind ik het een verschrikkelijk nummer. Gewoon omdat er zo'n 8 verschillende muziekstijlen door elkaar heen worden gebruikt en er verschrikkelijk veel tempo-wisselingen in zitten.
Het nummer werkt echt verschrikkelijk op mijn zenuwen en ik vind het echt heel erg niet mooi.
Meatloafquote:Op dinsdag 6 december 2005 15:50 schreef Bramos83 het volgende:
Ik vind het niks Avond op 1.......
IPV queen zou alleen Hotel California, Child in Time of Stairway to heaven op 1 mogen. Dit zijn algemeen gezien gewoon de beste numemrs die ooit gemaakt zijn. Een vaste top 4 die niet doorbroken kan worden.
Verder horen nog id top 10 thuis
Meatlove - Paradise by the dashboard light
Animals - House on the rising Sun
Dire Straits - Brothers in Arms
Procal Harum - Whiter shade of pale
en idd iets vd Beatles of/en Lennon solo
Eigenlijk welquote:Op dinsdag 6 december 2005 15:27 schreef Rekkie het volgende:
Godverdomme Jan Smit hoort toch zeker op 1
Goeie smaak mark_03quote:Op dinsdag 6 december 2005 16:56 schreef mark_03 het volgende:
Hoop niet dat de rest van de top 10 ook zo verassend is... haalt de geloofwaardigheid van de lijst behoorlijk naar beneden.
Avond is verder een prachtig nummer, heb er zelf ook op gestemd.
Ja, typisch van die nummers die ook kans op de nummer 1 hadden gemaakt.quote:Op dinsdag 6 december 2005 21:26 schreef MrBadGuy het volgende:
Ik had liever een ander nummer van Queen op nummer 1 gezien, zoals The Prophet's Song, March of the Black Queen
Dat niet, maar ik verkies ze boven BohRhapquote:Op dinsdag 6 december 2005 22:04 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ja, typisch van die nummers die ook kans op de nummer 1 hadden gemaakt.
Ik deel je mening niet, op Clocks na.quote:Op woensdag 7 december 2005 13:35 schreef NRH het volgende:
Ik hoop nu ook dat Imagine, Child in time, Clocks en Hotel California uit de top-10 vallen. Aardige nummers van goede artiesten, maar deze nummers kunnen onmogelijk tot de 10 mooiste platen aller tijden behoren. (Toch?)
Clocks ja, moet zich maar bewijzen, leuk deuntje, maar een top 10, nou neequote:Op woensdag 7 december 2005 13:35 schreef NRH het volgende:
Ik hoop nu ook dat Imagine, Child in time, Clocks en Hotel California uit de top-10 vallen. Aardige nummers van goede artiesten, maar deze nummers kunnen onmogelijk tot de 10 mooiste platen aller tijden behoren. (Toch?)
Kvind wel dat imagine in de top 10 hoort dat is toch echt een prachtig nummerquote:Op woensdag 7 december 2005 13:39 schreef peaceman het volgende:
[..]
Ik deel je mening niet, op Clocks na.
Voorbeeld:
Imagine is wellicht het nummer met de meest idealistischele tekst ooit geschreven; een droom van heel veel mensen. Om dat nummer aardig te noemen, gaat mij wel een beetje ver. Maar ja, dat is mijn mening.
dat bedoel ik ook...quote:Op woensdag 7 december 2005 16:12 schreef flyguy het volgende:
[..]
Kvind wel dat imagine in de top 10 hoort dat is toch echt een prachtig nummer
quote:129 Lange Frans & Baas B Het Land Van...
Ze staan niet in de top 10 júist omdat ze er zo vaak in staan, natuurlijk. Mensen stemmen op heel veel verschillende Beatlesnummers als hun favoriet. Ze hebben gewoon teveel goede nummers gemaakt, dat is het.quote:Op dinsdag 6 december 2005 14:59 schreef webfreak het volgende:
[..]
Ze staan er wel het vaakste inDa's opzich al heel cool.
Maar dat ze ontbreken in de top10... Dat slaat gewoon helemaal nergens op!Zelfs een nieuw bandje als Coldplay (notabene met een saai nummer) komen hoger dan The Beatles...
Echt, ik snap er geen ene reet van
Hetzelfde gezeur zal ook losbarsten als de Fok Top 100 allertijden voor liedjes bekend is. Lood om oud ijzer.quote:Op donderdag 8 december 2005 00:13 schreef Jane het volgende:
Verder wel weer gezeur in dit en de andere topics hoor, over de nieuwe nr. 1.Ik ben iig blij dat we van BR verlost zijn. Avond vind ik een prachtig nummer
, al is het niet mijn all time favoriete nummer. Maar goed, wat ik al zeg, alles beter dat Queen of zo'n ander afgezaagd lijstjes-nummer (Hotel California, Child in Time, noem maar op). En Boudewijn de Groot is sowieso top.
Ik gun het hem wel.
Ik las trouwens vandaag op pagina 316 van Teletekst een ergernis waarin werd gesuggereerd alsof de Boudewijn de Groot-fanclub (bestaat die wel?) dit gedaan zou hebben. Alsof de Queen-fanclub niet al jaren actie voerde om BR aan de top te houden! Ik weet nog goed hoe kwaad ze waren toen Frits Spits een paar jaar geleden zei dat hij graag eens een andere nr. 1 wilde.
![]()
En over 10 jaar is Avond ook zo'n afgezaagd lijstjes-nummerquote:Op donderdag 8 december 2005 00:13 schreef Jane het volgende:
[..]
alles beter dan Queen of zo'n ander afgezaagd lijstjes-nummer (Hotel California, Child in Time, noem maar op).
Precies. Die hoort sowieso niet thuis in de top2000.quote:Op donderdag 8 december 2005 09:53 schreef cafca het volgende:
(en alles beter dan Clocks)
Dat heb ik juist met November Rain. Toen dat nummer popi was vond ik er al geen drol aan en nu nog steeds niet. Overhypte shit is het. Toen ik Clocks voor het eerst hoorde (en ik ben niet echt een Coldplay fan) dacht ik meteen 'wow!!! wat een goed nummer, die zal heel snel in de top 100 AT lijstjes komen. Dat dacht ik overigens ook van 'when the drugs don't work' van the Verve, maar dat mocht helaas niet zo wezen.quote:Op dinsdag 6 december 2005 13:31 schreef Morpheus2002 het volgende:
Ik hoorde dat bij Veronica's Top 1000 Allertijden de strijd om plek 1, 2 en 3 tussen Clocks, November Rain & Bohemian Rhapsody gaat...
Vergelijk die nu eens met mekaar.....dan valt Coldplay toch in het niks
Coldplay heeft minstens 10 betere nummers gemaakt dan clocks en daarom is het waardeloos dat toevallig de grootste hit gelijk zo belachelijk hoog tussen de klassiekers komt te staan. Yellow is bijvoorbeeld al veel en veel beter, maar toen was Coldplay nog minder bekend en daarom staat niet Yellow, maar Clocks zo hoog.quote:Op donderdag 8 december 2005 17:45 schreef Funkytrip het volgende:
[..]
Dat heb ik juist met November Rain. Toen dat nummer popi was vond ik er al geen drol aan en nu nog steeds niet. Overhypte shit is het. Toen ik Clocks voor het eerst hoorde (en ik ben niet echt een Coldplay fan) dacht ik meteen 'wow!!! wat een goed nummer, die zal heel snel in de top 100 AT lijstjes komen. Dat dacht ik overigens ook van 'when the drugs don't work' van the Verve, maar dat mocht helaas niet zo wezen.
Na 2 jaar om precies te zijn. Overigens was dat helemaal niet zo'n grote hit geweest toendertijd. Er is ook wel een erg groot verschil in kwaliteit van beide nummers. Punt is natuurlijk dat Frits Spits weg is van Coldplay en mensen nemen veel van hem aan. Ook dat zorgt ervoor dat Coldplay hoog staat. Zeker omdat hij BR al een paar jaar van 1 af probeert te halen.quote:Sommige nummers zijn gewoon instant klassiekers. Child in Time stond ook al 1 of 2 jaar na uitkomen op nummer 1 in de Veronica top 100 AT. Het hoeft je smaak niet te zijn, maar dit soort nummers hebben gewoon de x-factor.
Maar Clocks heeft nu juist 'NIETS' Iquote:Er is een reden voor dat bepaalde nummers compleet grijsgedraaid worden en altijd hoog in die lijstjes staan. Ze hebben gewoon 'iets'.
Ken de clip niet, maar het gaat om het liedjequote:Op donderdag 8 december 2005 19:01 schreef methodmich het volgende:
Clocks heeft een clip met een met viltstift beschreven hand, peaceman! Make Trade Fair!
Niet dan? Waar gaat het dan om?quote:Op donderdag 8 december 2005 19:07 schreef methodmich het volgende:
Ook in de top 2000???
Hmm misschien in het geval van Clocks, BR en Avond (al heb ik op Avond gestemd omdat ik het gewoon een mooi liedje vind), maar verder toch niet lijkt me..quote:Op donderdag 8 december 2005 19:11 schreef methodmich het volgende:
Toch meer om wie de grootste fanclub heeft?
Pardon?quote:Op donderdag 8 december 2005 19:00 schreef Grumpey het volgende:
de bohemian Raphsody is ook pas 15 jaar oud
Wie is BR?quote:Op donderdag 8 december 2005 19:13 schreef peaceman het volgende:
[..]
Hmm misschien in het geval van Clocks, BR en Avond (al heb ik op Avond gestemd omdat ik het gewoon een mooi liedje vind), maar verder toch niet lijkt me..
Dus dan zijn het 3 van de 2000...![]()
Bohemian Rhapsodyquote:
eehhh.... ja, dat zie ook niet helemaal, nee. 15 en 11 jaar oud? En wat daarnaast ook een interessante opmerking is:quote:Op vrijdag 9 december 2005 00:09 schreef Raphaelo29 het volgende:
BR 15 jaar oud en Stairway to Heaven 11 jaar? zeker in een bad trip blijven hangen
De versie van Led Zeppelin? Kweenie of hier veronderstelt word dat Led Zeppelin het nummer gecoverd heeft ofzo?quote:Op donderdag 8 december 2005 19:00 schreef Grumpey het volgende:
En alle discussie over tijd en ouderdom? Ik bedoel, de bohemian Raphsody is ook pas 15 jaar oud, de versie van Led zeppelin van stairway to heaven ook maar 11 jaar.
hmmm, neem ik weer terug na googlenquote:Op vrijdag 9 december 2005 09:43 schreef Morpheus2002 het volgende:
Bohemian Rhapsody is uit 1975.
Stairway to Heaven is uit 1971.
Ik weet echt niet hoe je in hemelsnaam bij 15 en 11 jaar oud komt
Maar door met foute feiten te gaan smijten, haal je de aandacht weg bij het punt wat je eigenlijk wilt makenquote:Op vrijdag 9 december 2005 10:29 schreef Grumpey het volgende:
[..]
hmmm, neem ik weer terug na googlen
maar mijn belangrijkste punt in mijn post was natuurlijk dat er afwisseling moet zijn, niet zozeer mijn foute feitenkennis.
Kijk en dat is dus puur persoonlijke smaak. Echte Led Zeppelin fans kunnen ongetwijfeld ook 10 nummers opnoemen die ze 'beter' vinden dan Stairway to Heaven.quote:Op donderdag 8 december 2005 17:57 schreef peaceman het volgende:
[..]
Coldplay heeft minstens 10 betere nummers gemaakt dan clocks en daarom is het waardeloos dat toevallig de grootste hit gelijk zo belachelijk hoog tussen de klassiekers komt te staan. Yellow is bijvoorbeeld al veel en veel beter, maar toen was Coldplay nog minder bekend en daarom staat niet Yellow, maar Clocks zo hoog.
Kwaliteit valt niet echt te bepalen. Als ik naar Child in Time luister hoor ik ook alleen maar een zeer repeterend orgeltje en gasten die rustig beginnen en aan het einde gewoon lopen te schreeuwen en een heel stuk gitaarherrie in het midden, wat je in nog 100.000 rockbandjes hoort. Maar toch heeft het nummer wat. Voeg daarbij toe dat het grijsgedraaid is voor een groot publiek en je hebt een klassieker. Clocks is/wordt ook een klassieker want het voldoet aan dezelfde eisen. Het heeft iets (niet voor jou, maar blijkbaar wel voor duizenden andere mensen) en is ook grijsgedraaid.quote:Na 2 jaar om precies te zijn. Overigens was dat helemaal niet zo'n grote hit geweest toendertijd. Er is ook wel een erg groot verschil in kwaliteit van beide nummers. .
Wederom puur persoonlijke smaak.quote:Maar Clocks heeft nu juist 'NIETS' I
Zit wat in ja. Ik kan dat in het geval van Led Zeppelin ook wel en ik ben niet eens een echte fan...quote:Op vrijdag 9 december 2005 16:41 schreef Funkytrip het volgende:
[..]
Kijk en dat is dus puur persoonlijke smaak. Echte Led Zeppelin fans kunnen ongetwijfeld ook 10 nummers opnoemen die ze 'beter' vinden dan Stairway to Heaven.
[..]
Clocks is hooguit een mogelijke klassieker. Maar 1 ding is zeker: Clocks vind je vreselijk mooi of gewoon vreselijk. Een middenweg lijkt er niet te zijn. De tijd zal leren welke groep het op de lange termijn wint. Maar dat het in de top 100 staat is zoiezo zot. En DAT heeft niets met smaak te maken.quote:Kwaliteit valt niet echt te bepalen. Als ik naar Child in Time luister hoor ik ook alleen maar een zeer repeterend orgeltje en gasten die rustig beginnen en aan het einde gewoon lopen te schreeuwen en een heel stuk gitaarherrie in het midden, wat je in nog 100.000 rockbandjes hoort. Maar toch heeft het nummer wat. Voeg daarbij toe dat het grijsgedraaid is voor een groot publiek en je hebt een klassieker. Clocks is/wordt ook een klassieker want het voldoet aan dezelfde eisen. Het heeft iets (niet voor jou, maar blijkbaar wel voor duizenden andere mensen) en is ook grijsgedraaid.
Kloptquote:Wederom puur persoonlijke smaak.
Traditioneel op 2e Kerstdag, om middernacht.quote:
quote:Op zondag 18 december 2005 20:53 schreef Lu_uK het volgende:
Doordat er de laatste jaren toch alleen maar covers worden gemaakt
Beslist geen covers allemaalquote:Op zondag 18 december 2005 20:53 schreef Lu_uK het volgende:
Doordat er de laatste jaren toch alleen maar covers worden gemaakt ken ik het meeste al.
en dan de 16e gaat de lijst van start toch? mooi zoquote:Op zondag 18 december 2005 20:59 schreef Haaibaaike het volgende:
Morgen komt de lijst online te staan op Radio2 !
En in de meeste landelijke dagbladen!
ja dat bedoel ik, doordat er tegenwoordig alleen maar covers worden gemaakt ken ik de oude platen ook al halfquote:Op zondag 18 december 2005 21:06 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Beslist geen covers allemaalGelukkig zijn er veel orgineler platen.
Nee, morgen de 19équote:Op zondag 18 december 2005 21:15 schreef Lu_uK het volgende:
[..]
en dan de 16e gaat de lijst van start toch? mooi zonog 6 nachtjes slapen
Na Parachutes heb ik nog weinig briljants kunnen ontdekken bij Coldplay...quote:Op vrijdag 9 december 2005 19:05 schreef methodmich het volgende:
Clocks gaat over tijgers die niet getemd kunnen worden. Werkelijk briljant. Dat je dat niet hoort peaceman.
Ach dat Katie op 23 binnenkomt is ronduit absurd natuurlijk en bevestigd mijn idee dat platen minstens 1, liefst 2 jaar oud zouden moeten zijn om uberhaupt in de lijst te mogen komen...quote:Op maandag 19 december 2005 11:27 schreef webfreak het volgende:
Zo, lijst is bekend gemaakt..
Typisch: Queen op 2, Eagles op 3, Deep Purple op 4, Zeppelin op 5... Jawel, alles schuift gewoon een plaatsje op, speciaal voor Boudewijn. Verrassend
Katie Melua staat vanuit 't niets ineens op 23, en het rampzalige 'Clocks' van Coldplay staat op 7 (!)..
Verder is 't wederom weinig boeiends
Coldplay idd ongelooflijk op de 7é plaatsquote:Op maandag 19 december 2005 11:29 schreef Morpheus2002 het volgende:
De Top 5 vindt ik wederom terecht!
Coldplay op 7 is idd ongelooflijk.....die hoort niet in de Top 2000.
Morgen beginnen met downloaden en de 26ste met luisteren
Nou heel de Top 2000quote:Op maandag 19 december 2005 11:45 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Coldplay idd ongelooflijk op de 7é plaats![]()
Hoezo ga je downloaden![]()
En ook heel weinig nieuwe staan erin.quote:Op maandag 19 december 2005 12:22 schreef peaceman het volgende:
Al met al vind ik het toch een beetje vaag dat van al de nieuwe platen in de keuzelijst alleen de slechtste erin gekomen zijn...
![]()
Als ik zo alle nieuwe binnenkomers van na 1990 bekijk, vraag ik me af onder welke stenen de meeste mensen geleefd hebben. Als die platen het beste van de afgelopen 15 jaar moeten voorstellen.... mijn hemel... dan is het slecht gesteld met de popmuziek.quote:Op maandag 19 december 2005 12:25 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
En ook heel weinig nieuwe staan erin.
De meeste staan genoteerd in de nacht van 26 dec. ( De nieuwe dan )![]()
En dan wel Katie Melua op 23, het is een schande!quote:Op maandag 19 december 2005 13:26 schreef Intx het volgende:
Van platen die het redelijkerwijs zouden verdienen ergens in de top 2000 te staan, maar er nooit inkwamen, zijn er dit jaar wonderwall, bittersweet symphonie & smells like teen spirit bijgekomen. De rest blijven ze ook dit jaar lekker boycotten.
Er is al jaren sprake van een rotterdamse lobby, oude maasweg op 26 (ofzo), bah bah (ok, stond al wel altijd id top 100, maar onterecht in mijn ogen). Heb ik toch liever Rowwen Heze hoog....quote:Op maandag 19 december 2005 13:11 schreef Funkytrip het volgende:
Verder is er nu ook een Limburgse lobby, getuige het zeer snel stijgen van Rowwen Heze en Ge Reinders (ook al in de top 100)
Goede zaak, het gaat langzaam, maar het gebeurt dus wel. Straks in de komende jaren Smashing pumpkins, Radiohead, Counting Crows etc...quote:Op maandag 19 december 2005 13:26 schreef Intx het volgende:
Van platen die het redelijkerwijs zouden verdienen ergens in de top 2000 te staan, maar er nooit inkwamen, zijn er dit jaar wonderwall, bittersweet symphonie & smells like teen spirit bijgekomen. De rest blijven ze ook dit jaar lekker boycotten.
Zolang de Katie Meluas van de huidige hitparade nog zo er in MOGEN komen ben ik bang dat het nog even duurt voor de kwaliteit erin komt...quote:Op maandag 19 december 2005 14:55 schreef Funkytrip het volgende:
[..]
Goede zaak, het gaat langzaam, maar het gebeurt dus wel. Straks in de komende jaren Smashing pumpkins, Radiohead, Counting Crows etc...
80 gebruik je hoop ik toch om te illustreren dat Geef mij je platgedraaide overschatte angst veels te hoog staat!quote:Op maandag 19 december 2005 14:55 schreef spacemangraig het volgende:
79 Guus Meeuwis - Geef mij je angst (2004)
80 Beach Boys - God only knows (1966)
![]()
Het leek mij een mooi voorbeeld om aan te geven hoe debiel die hele top2000 eigenlijk is.quote:Op maandag 19 december 2005 15:32 schreef Bramos83 het volgende:
[..]
80 gebruik je hoop ik toch om te illustreren dat Geef mij je platgedraaide overschatte angst veels te hoog staat!
God only knows is natuurlijk een puik nummer![]()
Daar heb je nu Katie Melua voor in de plaats...quote:Op maandag 19 december 2005 15:32 schreef Bramos83 het volgende:
[..]
80 gebruik je hoop ik toch om te illustreren dat Geef mij je platgedraaide overschatte angst veels te hoog staat!
God only knows is natuurlijk een puik nummer![]()
Gelukkig is white fag van dido weer uit de top 100 verdwenen waar ze tot mijn schrik vorig jaar in stond!
hm, dat nummer heb ik echt nog nooit gehoordquote:Op maandag 19 december 2005 15:50 schreef peaceman het volgende:
[..]
Daar heb je nu Katie Melua voor in de plaats...
Je vraag je af: wat is erger...![]()
Het staat nota bene NU in de nederlandse hitlijsten, wat doet dat dan in hemelsnaam in een top 2000? Misschien ooit eens als 1900ste ofzo ja, top 500? No Way...quote:Op maandag 19 december 2005 15:53 schreef Lu_uK het volgende:
[..]
hm, dat nummer heb ik echt nog nooit gehoord![]()
Maargoed het heeft wel de potentie om later misschien eens in de top 2000 te komen, maar nooit zo hoog en nu nog niet.
ik zat even naar de tekst te luisterenquote:Op maandag 19 december 2005 15:59 schreef peaceman het volgende:
[..]
Het staat nota bene NU in de nederlandse hitlijsten, wat doet dat dan in hemelsnaam in een top 2000? Misschien ooit eens als 1900ste ofzo ja, top 500? No Way...
Dus je snapt mijn bezwaar ?quote:Op maandag 19 december 2005 16:19 schreef Lu_uK het volgende:
[..]
ik zat even naar de tekst te luisteren
'Er zijn 9 miljoen fietsen in Beijing'
'Dat is een feit, net zoals het feit dat ik van je hou totdat ik dood ga.' (aha)
'We zijn 12 biljoen lichtjaren van de ondergang', en dat is dan weer een guess.
Van die fietsen niet?
dat laatste zinnetje vooral:
'And there are nine million bicycles in Beijing
And you know that I will love you till I die!''
ik zei het zelf ook al inderdaadquote:
quote:Op maandag 19 december 2005 15:45 schreef Lu_uK het volgende:
maar iedereen zit nu wel zo te zeiken over dat coldplay zo hoog staat, maar dat nummer van boudenwijn de groot. Heeft dat ooit hoog in de top40 gestaan, volgensmij helemaal niet. en het is ook niet zijn beste nummer. Doe dan meneer de president ofzo.
Dan heb ik nog liever clocks. Hoe kan een nederlandse plaat nou de beste ooit zijn. Alleen omdat we in nederland leven. Clocks hoort dan eerder op een.
idd, en datzelfde geldt voor alle andere nieuwe nummers die er nu in staanquote:Op maandag 19 december 2005 16:59 schreef Beathoven het volgende:
Over 10 jaar weten we waar Clocks echt hoort te staan
Ja halloquote:Op maandag 19 december 2005 16:19 schreef Lu_uK het volgende:
[..]
ik zat even naar de tekst te luisteren
'Er zijn 9 miljoen fietsen in Beijing'
'Dat is een feit, net zoals het feit dat ik van je hou totdat ik dood ga.' (aha)
'We zijn 12 biljoen lichtjaren van de ondergang', en dat is dan weer een guess.
Van die fietsen niet?
dat laatste zinnetje vooral:
'And there are nine million bicycles in Beijing
And you know that I will love you till I die!''
Reden te meer om nummers in elk geval de 1e twee jaar na verschijning niet in de lijst te accepteren. Scheelt ' vervuiling' van de lijst.quote:Op maandag 19 december 2005 17:02 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
idd, en datzelfde geldt voor alle andere nieuwe nummers die er nu in staan
Ik dacht dat dat altijd al het geval was, maar schijnbaar niet. Het zou iig een goede maatregel zijn.quote:Op maandag 19 december 2005 17:27 schreef peaceman het volgende:
[..]
Reden te meer om nummers in elk geval de 1e twee jaar na verschijning niet in de lijst te accepteren. Scheelt ' vervuiling' van de lijst.
Je kunt dit ook relatief bekijken. Het blijkt dus dat eeen 40 jaar oud nummer nog steeds net zo gewaardeerd wordt als een nummer dat nog zeer actueel is en bij iedereen nog in het hoofd zit. Dat zegt erg veel over de topkwaliteit van dat nummerquote:Op maandag 19 december 2005 14:55 schreef spacemangraig het volgende:
79 Guus Meeuwis - Geef mij je angst (2004)
80 Beach Boys - God only knows (1966)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |