Dat niet, maar ik verkies ze boven BohRhapquote:Op dinsdag 6 december 2005 22:04 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ja, typisch van die nummers die ook kans op de nummer 1 hadden gemaakt.
Ik deel je mening niet, op Clocks na.quote:Op woensdag 7 december 2005 13:35 schreef NRH het volgende:
Ik hoop nu ook dat Imagine, Child in time, Clocks en Hotel California uit de top-10 vallen. Aardige nummers van goede artiesten, maar deze nummers kunnen onmogelijk tot de 10 mooiste platen aller tijden behoren. (Toch?)
Clocks ja, moet zich maar bewijzen, leuk deuntje, maar een top 10, nou neequote:Op woensdag 7 december 2005 13:35 schreef NRH het volgende:
Ik hoop nu ook dat Imagine, Child in time, Clocks en Hotel California uit de top-10 vallen. Aardige nummers van goede artiesten, maar deze nummers kunnen onmogelijk tot de 10 mooiste platen aller tijden behoren. (Toch?)
Kvind wel dat imagine in de top 10 hoort dat is toch echt een prachtig nummerquote:Op woensdag 7 december 2005 13:39 schreef peaceman het volgende:
[..]
Ik deel je mening niet, op Clocks na.
Voorbeeld:
Imagine is wellicht het nummer met de meest idealistischele tekst ooit geschreven; een droom van heel veel mensen. Om dat nummer aardig te noemen, gaat mij wel een beetje ver. Maar ja, dat is mijn mening.
dat bedoel ik ook...quote:Op woensdag 7 december 2005 16:12 schreef flyguy het volgende:
[..]
Kvind wel dat imagine in de top 10 hoort dat is toch echt een prachtig nummer
quote:129 Lange Frans & Baas B Het Land Van...
Ze staan niet in de top 10 júist omdat ze er zo vaak in staan, natuurlijk. Mensen stemmen op heel veel verschillende Beatlesnummers als hun favoriet. Ze hebben gewoon teveel goede nummers gemaakt, dat is het.quote:Op dinsdag 6 december 2005 14:59 schreef webfreak het volgende:
[..]
Ze staan er wel het vaakste inDa's opzich al heel cool.
Maar dat ze ontbreken in de top10... Dat slaat gewoon helemaal nergens op!Zelfs een nieuw bandje als Coldplay (notabene met een saai nummer) komen hoger dan The Beatles...
Echt, ik snap er geen ene reet van
Hetzelfde gezeur zal ook losbarsten als de Fok Top 100 allertijden voor liedjes bekend is. Lood om oud ijzer.quote:Op donderdag 8 december 2005 00:13 schreef Jane het volgende:
Verder wel weer gezeur in dit en de andere topics hoor, over de nieuwe nr. 1.Ik ben iig blij dat we van BR verlost zijn. Avond vind ik een prachtig nummer
, al is het niet mijn all time favoriete nummer. Maar goed, wat ik al zeg, alles beter dat Queen of zo'n ander afgezaagd lijstjes-nummer (Hotel California, Child in Time, noem maar op). En Boudewijn de Groot is sowieso top.
Ik gun het hem wel.
Ik las trouwens vandaag op pagina 316 van Teletekst een ergernis waarin werd gesuggereerd alsof de Boudewijn de Groot-fanclub (bestaat die wel?) dit gedaan zou hebben. Alsof de Queen-fanclub niet al jaren actie voerde om BR aan de top te houden! Ik weet nog goed hoe kwaad ze waren toen Frits Spits een paar jaar geleden zei dat hij graag eens een andere nr. 1 wilde.
![]()
En over 10 jaar is Avond ook zo'n afgezaagd lijstjes-nummerquote:Op donderdag 8 december 2005 00:13 schreef Jane het volgende:
[..]
alles beter dan Queen of zo'n ander afgezaagd lijstjes-nummer (Hotel California, Child in Time, noem maar op).
Precies. Die hoort sowieso niet thuis in de top2000.quote:Op donderdag 8 december 2005 09:53 schreef cafca het volgende:
(en alles beter dan Clocks)
Dat heb ik juist met November Rain. Toen dat nummer popi was vond ik er al geen drol aan en nu nog steeds niet. Overhypte shit is het. Toen ik Clocks voor het eerst hoorde (en ik ben niet echt een Coldplay fan) dacht ik meteen 'wow!!! wat een goed nummer, die zal heel snel in de top 100 AT lijstjes komen. Dat dacht ik overigens ook van 'when the drugs don't work' van the Verve, maar dat mocht helaas niet zo wezen.quote:Op dinsdag 6 december 2005 13:31 schreef Morpheus2002 het volgende:
Ik hoorde dat bij Veronica's Top 1000 Allertijden de strijd om plek 1, 2 en 3 tussen Clocks, November Rain & Bohemian Rhapsody gaat...
Vergelijk die nu eens met mekaar.....dan valt Coldplay toch in het niks
Coldplay heeft minstens 10 betere nummers gemaakt dan clocks en daarom is het waardeloos dat toevallig de grootste hit gelijk zo belachelijk hoog tussen de klassiekers komt te staan. Yellow is bijvoorbeeld al veel en veel beter, maar toen was Coldplay nog minder bekend en daarom staat niet Yellow, maar Clocks zo hoog.quote:Op donderdag 8 december 2005 17:45 schreef Funkytrip het volgende:
[..]
Dat heb ik juist met November Rain. Toen dat nummer popi was vond ik er al geen drol aan en nu nog steeds niet. Overhypte shit is het. Toen ik Clocks voor het eerst hoorde (en ik ben niet echt een Coldplay fan) dacht ik meteen 'wow!!! wat een goed nummer, die zal heel snel in de top 100 AT lijstjes komen. Dat dacht ik overigens ook van 'when the drugs don't work' van the Verve, maar dat mocht helaas niet zo wezen.
Na 2 jaar om precies te zijn. Overigens was dat helemaal niet zo'n grote hit geweest toendertijd. Er is ook wel een erg groot verschil in kwaliteit van beide nummers. Punt is natuurlijk dat Frits Spits weg is van Coldplay en mensen nemen veel van hem aan. Ook dat zorgt ervoor dat Coldplay hoog staat. Zeker omdat hij BR al een paar jaar van 1 af probeert te halen.quote:Sommige nummers zijn gewoon instant klassiekers. Child in Time stond ook al 1 of 2 jaar na uitkomen op nummer 1 in de Veronica top 100 AT. Het hoeft je smaak niet te zijn, maar dit soort nummers hebben gewoon de x-factor.
Maar Clocks heeft nu juist 'NIETS' Iquote:Er is een reden voor dat bepaalde nummers compleet grijsgedraaid worden en altijd hoog in die lijstjes staan. Ze hebben gewoon 'iets'.
Ken de clip niet, maar het gaat om het liedjequote:Op donderdag 8 december 2005 19:01 schreef methodmich het volgende:
Clocks heeft een clip met een met viltstift beschreven hand, peaceman! Make Trade Fair!
Niet dan? Waar gaat het dan om?quote:Op donderdag 8 december 2005 19:07 schreef methodmich het volgende:
Ook in de top 2000???
Hmm misschien in het geval van Clocks, BR en Avond (al heb ik op Avond gestemd omdat ik het gewoon een mooi liedje vind), maar verder toch niet lijkt me..quote:Op donderdag 8 december 2005 19:11 schreef methodmich het volgende:
Toch meer om wie de grootste fanclub heeft?
Pardon?quote:Op donderdag 8 december 2005 19:00 schreef Grumpey het volgende:
de bohemian Raphsody is ook pas 15 jaar oud
Wie is BR?quote:Op donderdag 8 december 2005 19:13 schreef peaceman het volgende:
[..]
Hmm misschien in het geval van Clocks, BR en Avond (al heb ik op Avond gestemd omdat ik het gewoon een mooi liedje vind), maar verder toch niet lijkt me..
Dus dan zijn het 3 van de 2000...![]()
Bohemian Rhapsodyquote:
eehhh.... ja, dat zie ook niet helemaal, nee. 15 en 11 jaar oud? En wat daarnaast ook een interessante opmerking is:quote:Op vrijdag 9 december 2005 00:09 schreef Raphaelo29 het volgende:
BR 15 jaar oud en Stairway to Heaven 11 jaar? zeker in een bad trip blijven hangen
De versie van Led Zeppelin? Kweenie of hier veronderstelt word dat Led Zeppelin het nummer gecoverd heeft ofzo?quote:Op donderdag 8 december 2005 19:00 schreef Grumpey het volgende:
En alle discussie over tijd en ouderdom? Ik bedoel, de bohemian Raphsody is ook pas 15 jaar oud, de versie van Led zeppelin van stairway to heaven ook maar 11 jaar.
hmmm, neem ik weer terug na googlenquote:Op vrijdag 9 december 2005 09:43 schreef Morpheus2002 het volgende:
Bohemian Rhapsody is uit 1975.
Stairway to Heaven is uit 1971.
Ik weet echt niet hoe je in hemelsnaam bij 15 en 11 jaar oud komt
Maar door met foute feiten te gaan smijten, haal je de aandacht weg bij het punt wat je eigenlijk wilt makenquote:Op vrijdag 9 december 2005 10:29 schreef Grumpey het volgende:
[..]
hmmm, neem ik weer terug na googlen
maar mijn belangrijkste punt in mijn post was natuurlijk dat er afwisseling moet zijn, niet zozeer mijn foute feitenkennis.
Kijk en dat is dus puur persoonlijke smaak. Echte Led Zeppelin fans kunnen ongetwijfeld ook 10 nummers opnoemen die ze 'beter' vinden dan Stairway to Heaven.quote:Op donderdag 8 december 2005 17:57 schreef peaceman het volgende:
[..]
Coldplay heeft minstens 10 betere nummers gemaakt dan clocks en daarom is het waardeloos dat toevallig de grootste hit gelijk zo belachelijk hoog tussen de klassiekers komt te staan. Yellow is bijvoorbeeld al veel en veel beter, maar toen was Coldplay nog minder bekend en daarom staat niet Yellow, maar Clocks zo hoog.
Kwaliteit valt niet echt te bepalen. Als ik naar Child in Time luister hoor ik ook alleen maar een zeer repeterend orgeltje en gasten die rustig beginnen en aan het einde gewoon lopen te schreeuwen en een heel stuk gitaarherrie in het midden, wat je in nog 100.000 rockbandjes hoort. Maar toch heeft het nummer wat. Voeg daarbij toe dat het grijsgedraaid is voor een groot publiek en je hebt een klassieker. Clocks is/wordt ook een klassieker want het voldoet aan dezelfde eisen. Het heeft iets (niet voor jou, maar blijkbaar wel voor duizenden andere mensen) en is ook grijsgedraaid.quote:Na 2 jaar om precies te zijn. Overigens was dat helemaal niet zo'n grote hit geweest toendertijd. Er is ook wel een erg groot verschil in kwaliteit van beide nummers. .
Wederom puur persoonlijke smaak.quote:Maar Clocks heeft nu juist 'NIETS' I
Zit wat in ja. Ik kan dat in het geval van Led Zeppelin ook wel en ik ben niet eens een echte fan...quote:Op vrijdag 9 december 2005 16:41 schreef Funkytrip het volgende:
[..]
Kijk en dat is dus puur persoonlijke smaak. Echte Led Zeppelin fans kunnen ongetwijfeld ook 10 nummers opnoemen die ze 'beter' vinden dan Stairway to Heaven.
[..]
Clocks is hooguit een mogelijke klassieker. Maar 1 ding is zeker: Clocks vind je vreselijk mooi of gewoon vreselijk. Een middenweg lijkt er niet te zijn. De tijd zal leren welke groep het op de lange termijn wint. Maar dat het in de top 100 staat is zoiezo zot. En DAT heeft niets met smaak te maken.quote:Kwaliteit valt niet echt te bepalen. Als ik naar Child in Time luister hoor ik ook alleen maar een zeer repeterend orgeltje en gasten die rustig beginnen en aan het einde gewoon lopen te schreeuwen en een heel stuk gitaarherrie in het midden, wat je in nog 100.000 rockbandjes hoort. Maar toch heeft het nummer wat. Voeg daarbij toe dat het grijsgedraaid is voor een groot publiek en je hebt een klassieker. Clocks is/wordt ook een klassieker want het voldoet aan dezelfde eisen. Het heeft iets (niet voor jou, maar blijkbaar wel voor duizenden andere mensen) en is ook grijsgedraaid.
Kloptquote:Wederom puur persoonlijke smaak.
Traditioneel op 2e Kerstdag, om middernacht.quote:
quote:Op zondag 18 december 2005 20:53 schreef Lu_uK het volgende:
Doordat er de laatste jaren toch alleen maar covers worden gemaakt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |