abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32860204
Nu ik eindelijk de lichten van mijn fiets heb gemaakt vind ik dat de politie wat vaker moet controleren op fietsverlichting. Het valt me op dat erg veel mensen -vaak jongeren- 's avonds hun licht niet aandoen. In sommige gevallen levensgevaarlijk omdat auto's ze dan niet goed zien.

Dit is slechts één van de voorbeelden. Er zijn er vele meer. Want Nederland verloedert. Gelukkig hebben we een minister president die daar wat aan wil doen (normen & waarden), maar helaas niet de daadkracht toont om resultaat te bereiken.

Daarom zeg ik: pak het grijze gebied aan! Het gebied van verloedering, van dingen die eigenlijk niet mogen, maar wat maatschappelijk wordt gedoogd omdat niemand er naar omkijkt. Als de politie massaal mensen kan controleren op hun identiteitsbewijs, dan kunnen ze ook wel vaker controleren of de lichten van hun fiets het wel doen, of mensen niet door rood licht rijden, of mensen zich niet agressief gedragen in het verkeer, of mensen geen afval op de grond gooien etc.

[ Bericht 0% gewijzigd door sizzler op 06-12-2005 15:28:55 (typo) ]
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_32860543
quote:
Nu ik eindelijk de lichten van mijn fiets heb gemaakt
Nu pas??

Maar ik ben het geheel met je eens hoor. Sinds ik auto rijd, vanaf dat moment zie je pas hoe gevaarlijk het is. 's avonds in de auto, nou je moet echt goed kijken. Fietsers zonder licht zijn zo verrekte moeilijk te zien. En als je ze aanrijdt, dat is het godverdomme nog jouw fout ook. Licht of geen licht.
pi_32860966
Juist flink aanpakken. De pakkans is nu gewoon te klein (vandaar dat ik zelf ook geen licht heb , fiets ook erg weinig in het donker ). Ben ook voor meer trajectcontroles om verkeerscriminelen (want dat zijn hardrijders eigenlijk gewoon) goed aan te pakken.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_32861173
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 13:32 schreef du_ke het volgende:
Juist flink aanpakken. De pakkans is nu gewoon te klein (vandaar dat ik zelf ook geen licht heb , fiets ook erg weinig in het donker ). Ben ook voor meer trajectcontroles om verkeerscriminelen (want dat zijn hardrijders eigenlijk gewoon) goed aan te pakken.
Je hebt geen licht... Rijd jij ook auto?
pi_32861285
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 13:40 schreef duckes het volgende:

[..]

Je hebt geen licht... Rijd jij ook auto?
Ja ik rijd ook auto en weet dat het heel onverstandig is. Het heeft echter met luiheid en alles te maken (misschien dat ik vanavond van de sint nog lampjes krijg ).
Overigens fiets ik als ik al in het donker fiets eigenlijk alleen in geod verlichte auto-luwe gebieden.
pi_32862046
Met je stelling ben ik het eens, maar om daar nu mee te komen, nadat je je eigen verlichting gemaakt hebt, is wel een beetje hypocriet, sizzler
pi_32862344
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 13:44 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ja ik rijd ook auto en weet dat het heel onverstandig is. Het heeft echter met luiheid en alles te maken (misschien dat ik vanavond van de sint nog lampjes krijg ).
Overigens fiets ik als ik al in het donker fiets eigenlijk alleen in geod verlichte auto-luwe gebieden.
Ook in goed verlichte auto-luwe gebieden kan je voor je flikker gereden worden op je fiets.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_32862467
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 14:27 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Ook in goed verlichte auto-luwe gebieden kan je voor je flikker gereden worden op je fiets.
Klopt.
  dinsdag 6 december 2005 @ 14:37:00 #9
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_32862573
Als ik in de auto zit heb ik een schijt hekel aan fietsers. Reed er laatst een bjina aan die zonder licht op een 80 km weg fietste

Als ik op de fiets zit moeten automobilisten niet zo zeiken. Ik ben toch wendbaarder en bijna thuis
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
pi_32862595
Nóg vaker

Ik loop het al een keer of 6/7 per jaar op!
pi_32862737
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 14:37 schreef Roellio het volgende:
Nóg vaker

Oei dan doe je iets niet goed :p

* du_ke klopt snel weer af maar meer dan eens in de 2 jaar is het gelukkig niet bij mij.
pi_32862745
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 14:37 schreef Roellio het volgende:
Nóg vaker

houd je dan ook aan de regels boefje...

waarvoor krijg je ze dan?
pi_32862804
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 14:43 schreef duckes het volgende:

[..]

houd je dan ook aan de regels boefje...

waarvoor krijg je ze dan?
Fietsen in voetgangersgebied, door rood fietsen, zonder licht fietsen, belediging, openbare dronkenschap, wildplassen, verzet (lees: wegrennen) bij arrestatie etc.
  Redactie Games dinsdag 6 december 2005 @ 15:11:01 #14
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_32863432
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 13:02 schreef sizzler het volgende:
Nu ik eindelijk de lichten van mijn fiets heb gemaakt vind ik dat de politie wat vaker moet controleren op fietsverlichting. Het valt me op dat erg veel mensen -vak jongeren- 's avonds hun licht niet aandoen. In sommige gevallen levensgevaarlijk omdat auto's ze dan niet goed zien.

Dit is slechts één van de voorbeelden. Er zijn er vele meer. Want Nederland verloedert. Gelukkig hebben we een minister president die daar wat aan wil doen (normen & waarden), maar helaas niet de daadkracht toont om resultaat te bereiken.

Daarom zeg ik: pak het grijze gebied aan! Het gebied van verloedering, van dingen die eigenlijk niet mogen, maar wat maatschappelijk wordt gedoogd omdat niemand er naar omkijkt. Als de politie massaal mensen kan controleren op hun identiteitsbewijs, dan kunnen ze ook wel vaker controleren of de lichten van hun fiets het wel doen, of mensen niet door rood licht rijden, of mensen zich niet agressief gedragen in het verkeer, of mensen geen afval op de grond gooien etc.
Vooral die zin doet het em..
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
  dinsdag 6 december 2005 @ 20:52:45 #15
135637 JeffLebowski
The Dude is not in
pi_32872388
Ik denk dat de politie meer en belangrijkere zaken heeft te doen, dan het controleren van fietslichten.

Hier in Amsterdam werd onlangs een kleine middenstander overvallen, terwijl de politie 25 meter verderop op gordels aan het controleren was. Ik ben niet van 'ga maar boeven vangen' , maar bij dit soort praktijkvoorbeelden, komt dat wel erg dichtbij.
"This act will not stand... man!"
  dinsdag 6 december 2005 @ 23:38:24 #16
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_32877952
Toen ik autorijles kreeg lang geleden had ik ook n keer 's avonds in het donker les. En toen stak er een fietser, zonder licht, door het rood, recht voor mij over. Levensmoe ofzo

Ik vind dat de politie eens wat meer misdrijven moet gaan oplossen, dat moet prioriteit hebben. Het aantal opgeloste misdrijven hier is een van de laagste van Europa, terwijl het aantal uitgeschreven bekeuringen een van de hoogste is.
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
  woensdag 7 december 2005 @ 00:27:10 #17
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_32879652
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 23:38 schreef DionysuZ het volgende:
Ik vind dat de politie eens wat meer misdrijven moet gaan oplossen, dat moet prioriteit hebben. Het aantal opgeloste misdrijven hier is een van de laagste van Europa, terwijl het aantal uitgeschreven bekeuringen een van de hoogste is.
Ik heb meer respect voor de Duitse of Spaanse politie. Die doen tenminste nuttig werk.
pi_32880039
pff, een vermaning (door de politie) is toch ook wel goed? zoiets kreeg ik iig eens toen ik zonder licht op de fiets reed
pi_32881182
quote:
Op woensdag 7 december 2005 00:44 schreef zakjapannertje het volgende:
pff, een vermaning (door de politie) is toch ook wel goed? zoiets kreeg ik iig eens toen ik zonder licht op de fiets reed
En doen je lichten het nu?
  woensdag 7 december 2005 @ 10:46:35 #20
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_32885247
quote:
Op woensdag 7 december 2005 00:44 schreef zakjapannertje het volgende:
Idd. Mits je hem 3 dagen later met gerepareerde verlichting op het bureau komt tonen. Zoniet -> 100 euro boete
Vampire Romance O+
  woensdag 7 december 2005 @ 10:48:07 #21
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_32885279
quote:
Nu ik eindelijk de lichten van mijn fiets heb gemaakt vind ik dat de politie wat vaker moet controleren op fietsverlichting.
Hoewel ik het zwaar met je eens ben, vind ik je insteek enigszins opportunistisch. Nu JIJ eindelijk je licht hebt gemaakt mag er gecontroleerd worden

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_32887539
quote:
Op woensdag 7 december 2005 02:04 schreef sizzler het volgende:

[..]

En doen je lichten het nu?
mja, die ervaring is alweer een tijdje geleden eigenlijk , ik bracht toen kranten rond toen in de invallende duisternis waarbij ik later niet doorhad dat ik eigenlijk mijn licht wel aan kon doen en bovendien moest ik maar een blokje om op een woonerf toen ik de politie tegenkwam
pi_32887939
Het gaat niet om de kwantiteit van verkeerscontroles, maar om de kwaliteit. Of anders gezegd: ze moeten een bepaald effect hebben. Ik zou daarom graag zien dat er veel meer op gevaarlijk rijgedrag wordt gecontroleerd. Dat omvat veel: bumperkleven, geen richting aangeven, geen voorrang verlenen, gevaarlijk inhalen, afsnijden, bellen achter het stuur, alcoholgebruik, onterecht mistlampen aan hebben, of juist het onzichtbaar zijn voor andere weggebruikers (dus fietsen zonder licht).

Alle bovenstaande acties zijn gevaarlijker dan geringe snelheidsovertredingen, waar te veel focus op ligt. Wat mij betreft gaat de politie vaker onopvallend surveilleren om de echte aso’s van de weg te plukken. En dan ook van de weg te houden. Voorbeeld: deze week was op TV te zien hoe iemand veel te hard reed en bovendien vlak voor een scherpe bocht, zonder zicht, toch ging inhalen (terwijl de bocht vol stond met rood-witte pijlen). Die persoon werd aangehouden en kon uiteindelijk een zucht van verlichting slaken omdat hij gemiddeld precies 49 kilometer per uur te hard had gereden en daarom zijn rijbewijs niet kwijt was. In een land waar ik minister van Verkeer was, raakte deze persoon zijn rijbewijs voorgoed kwijt, alleen al vanwege die bloedlinke inhaalactie. Als je andere weggebruikers doelbewust in gevaar brengt, hoor je niet op de weg thuis.
pi_32897970
Ik vind de kreet 'want Nederland verloedert' nogal een dooddoener en kan daar ook niet zoveel mee als daar niet heel veel duidelijkheid over wordt gegeven. Inmijn ogen mogen de mensen die dat beweren keihard worden aangesproken op hun eigen gedarag. Het zijn niet zelden de mensen die vinden dat je asielzoekers op straat mag laten rondzwerven. Het hangt er dus maar vanaf wat je precies onder verloedering verstaat.

Ik ben het overigens wel eens met het controleren van fietslichten, om het simpele feit dat het in het belang van mensen zelf is omdat fietsen zonder licht gewoon heel erg gevaarlijk is. Ik zie het verband met verloedering niet direct - ook omdat er in mijn beleving juist een enorme toename van fietsverlichting is de laatste jaren, juist door de losse lichtjes.

De politie controleert er trouwens ook uitgebreider op. Wat ik dan vaak als reactie hoor van mensen die bekeurd zijn is "of de politie niks beters te doen heeft". Dat vind ik nou wel een vorm van verloedering.
  donderdag 8 december 2005 @ 12:36:16 #25
135637 JeffLebowski
The Dude is not in
pi_32915535
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 13:02 schreef sizzler het volgende: Het gebied van verloedering, van dingen die eigenlijk niet mogen, maar wat maatschappelijk wordt gedoogd omdat niemand er naar omkijkt. Als de politie massaal mensen kan controleren op hun identiteitsbewijs, dan kunnen ze ook wel vaker controleren of de lichten van hun fiets het wel doen, of mensen niet door rood licht rijden, of mensen zich niet agressief gedragen in het verkeer, of mensen geen afval op de grond gooien etc.
Als je het niet doen van je fietsverlichting ziet als verloedering (nu de jouwe het uiteraard doet!) dan zul je wel in een heeeeeeeeeeeeel klein dorpje wonen, waar echt helemaal niets spannends gebeurd.
"This act will not stand... man!"
pi_32917198
quote:
Op donderdag 8 december 2005 12:36 schreef JeffLebowski het volgende:

[..]

Als je het niet doen van je fietsverlichting ziet als verloedering (nu de jouwe het uiteraard doet!) dan zul je wel in een heeeeeeeeeeeeel klein dorpje wonen, waar echt helemaal niets spannends gebeurd.
In tegendeel. En er gebeuren wel ergere dingen, dat ben ik met je eens, en daar moet ook tegen opgetreden worden. Maar als het gaat om het normen en waarden debat van Balkenende dan valt dit soort dingen er wel onder. .
pi_32917411
quote:
Op woensdag 7 december 2005 10:46 schreef MouseOver het volgende:

[..]

Idd. Mits je hem 3 dagen later met gerepareerde verlichting op het bureau komt tonen. Zoniet -> 100 euro boete
Dat is redelijk ! Als je in de auto zit weet je vaak niet dat een remlicht of achterlicht het niet doet. Wordt je daar op geattendeert, prima. Dan fix ik het. Hier is het zo dat zo'n snor je een prent geeft met een lulverhaal dat het voor je eigen bestwil is
“When will I learn? The answer to life's problems aren't at the bottom of a bottle, they're on TV!”
-H.J. Simpson-
  donderdag 8 december 2005 @ 14:36:01 #28
3542 Gia
User under construction
pi_32918426
Politie moet inderdaad veel vaker bekeuren, maar niet alleen op fietsverlichting, maar ook op hard rijden, door rood rijden en bumperkleven. Fikse boetes.
pi_32923103
Ze mogen inderdaad wel wat vaker gaan bekeuren. Ik zou zeggen achter dat bureau vandaan, en de straat op
  donderdag 8 december 2005 @ 19:04:06 #30
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_32936141
Ik vind dat je aan de zijkanden ook fietsverlichting moet hebben.
pi_32936182
bekeuren brengt ook veel bureauwerk met zich mee..., laat ze gewoon de mensen op hun verantwoordelijkheid wijzen vooral met woorden ipv straffen in de vorm van boetes en/of de cel, aan de andere kant moet de burger ook weer bereid zijn zich daaraan te gehoorzamen tenzij de politie ridicule eisen stelt, van beide kanten moet men goed ingelicht zijn dus wat wel kan en wat niet
  vrijdag 9 december 2005 @ 16:14:06 #33
136568 funkmaster
di papa pakke di mama
pi_32947577
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 03:06 schreef zakjapannertje het volgende:
bekeuren brengt ook veel bureauwerk met zich mee..., laat ze gewoon de mensen op hun verantwoordelijkheid wijzen vooral met woorden ipv straffen in de vorm van boetes en/of de cel, aan de andere kant moet de burger ook weer bereid zijn zich daaraan te gehoorzamen tenzij de politie ridicule eisen stelt, van beide kanten moet men goed ingelicht zijn dus wat wel kan en wat niet
ja als ze mij pakken zonder licht en ze zeggen "foei jongeman, wees eens verantwoordelijk" dan doe ik het de volgende keer echt niet meer , straffen werkt!
Als bijv. iedereen die harder dan 120 reed ge-executeerd werd, reed iedereen braaf 120 .
Klinkt raar maar probeer de serieuze lijn ervan te zien...als de boete voor het te hard rijden 1 euro is...dan denken veel mensen "boeie"...it's a fact
"goude rolex en grote auto's, upperclass leven is reuze mooi"
  vrijdag 9 december 2005 @ 18:39:29 #34
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_32950950
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 16:14 schreef funkmaster het volgende:

[..]

ja als ze mij pakken zonder licht en ze zeggen "foei jongeman, wees eens verantwoordelijk" dan doe ik het de volgende keer echt niet meer , straffen werkt!
Als bijv. iedereen die harder dan 120 reed ge-executeerd werd, reed iedereen braaf 120 .
Klinkt raar maar probeer de serieuze lijn ervan te zien...als de boete voor het te hard rijden 1 euro is...dan denken veel mensen "boeie"...it's a fact
misschien kun je ook afgaan op de redelijkheid van mensen? Hen als politieagent erop wijzen dat als ze zonder licht rijden dit heel erg gevaarlijk is en dat auto's je dan amper kunnen zien. Overigens lijkt het me meer nut hebben om mensen te bekeuren/op te pakken die gevaarlijke toeren uithalen dan als ze op een recht stuk weg zonder afslagen 5-10 km te hard rijden.
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
pi_32951779
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 03:00 schreef Sessy het volgende:
Ik vind dat je aan de zijkanden ook fietsverlichting moet hebben.
Je moet aan de zijkant reflectie hebben. Alle fietsbanden zouden voorzien moeten zijn van een reflecterende rand. Echt waar. Is zo'n 20 jaar geleden ingevoerd, is geloof ik nog nóóit iemand voor staande gehouden. En die nieuwe fietsbanden worden ook niet gekeurd of gecontroleerd.

Volgens mij weet de politie niet eens dat ze dat gedogen
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zaterdag 10 december 2005 @ 00:10:35 #36
99433 Tup
Tupperwaar
pi_32959740
Helemaal mee eens. Gelukkig weten we dat het kabinet dit ook zeker wil. Zij geloven nl. dat een hard beleid leidt tot minder terrorisme. Dan zou het voeren van verlichting zeker moeten lukken. Als je lamp het maar doet, heb je niets te vrezen.
Wasserwunderland
pi_32965120
Een beetje chauffeur ziet ook een fietser zonder licht. Ze rijden vaak te hard en spiegelen zijn mensen na 1 jaar vaak vergeten.

Vergeleken met andere overtredingen en misdaden is bekeuren op fietsverlichting gezeur en net zo betuttelend als de rest van je lijstje. De politie heeft beters te doen.

* RichardQuest fietst sinds jaar en dag zonder licht.
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_32965126
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 14:14 schreef Vhiper het volgende:
Met je stelling ben ik het eens, maar om daar nu mee te komen, nadat je je eigen verlichting gemaakt hebt, is wel een beetje hypocriet, sizzler
Idd, wat 'n homo ben jij.
  zaterdag 10 december 2005 @ 13:40:24 #39
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_32968986
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 19:17 schreef sigme het volgende:
Je moet aan de zijkant reflectie hebben. Alle fietsbanden zouden voorzien moeten zijn van een reflecterende rand. Echt waar. Is zo'n 20 jaar geleden ingevoerd, is geloof ik nog nóóit iemand voor staande gehouden. En die nieuwe fietsbanden worden ook niet gekeurd of gecontroleerd.

Volgens mij weet de politie niet eens dat ze dat gedogen
Als de banden zelf geen reflecterende laag hebben moet er in het wiel een reflector zitten. Maar er wordt nog wel meer gedoogd. Tegenwoordig zie je allerlei knipperende verlichting op fietsen, terwijl deze volgens het voertuigreglement toch echt verboden is.
  dinsdag 13 december 2005 @ 19:39:37 #40
19194 Oversight
◢◤
pi_33051063
quote:
Nu ik eindelijk de lichten van mijn fiets heb gemaakt vind ik dat de politie wat vaker moet controleren op fietsverlichting. Het valt me op dat erg veel mensen -vaak jongeren- 's avonds hun licht niet aandoen. In sommige gevallen levensgevaarlijk omdat auto's ze dan niet goed zien.

en níks licht op onze fiets!

◢◤
pi_33051132
Ik denk dat bekeuringen uitdelen een beetje dweilen met de kraan open is. Mensen gaan echt niet nog beter op hun fietslicht letten als de politie nog vaker bekeuringen uitdeelt.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
  dinsdag 13 december 2005 @ 19:56:19 #42
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_33051535
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 09:02 schreef RichardQuest het volgende:
Een beetje chauffeur ziet ook een fietser zonder licht. Ze rijden vaak te hard en spiegelen zijn mensen na 1 jaar vaak vergeten.
Wat schiet je daar precies mee op als het als laatste woorden op je grafsteen staat?
Vampire Romance O+
pi_33055555
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 19:56 schreef MouseOver het volgende:

[..]

Wat schiet je daar precies mee op als het als laatste woorden op je grafsteen staat?
Wat heb je nog aan fietslicht als je dood bent omdat een automobilist je doodreed?

Dit is geen discussie.
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
  dinsdag 13 december 2005 @ 22:34:53 #44
117989 Der_Butler
Hoera! Een slaaf!
pi_33057174
Als automobilist wil ik meedoen met de fietsers. Ik rij voortaan ook zonder verlichting!
De bulter is een noodzakelijk luxe, wat het leven aangenamer maakt. En dan nog wat: Je IP-adres is bekend. In geval van illegale praktijken verleen ik volledige medewerking aan justitie.
  dinsdag 13 december 2005 @ 22:36:23 #45
117989 Der_Butler
Hoera! Een slaaf!
pi_33057232
If you can't beat them, join them!
De bulter is een noodzakelijk luxe, wat het leven aangenamer maakt. En dan nog wat: Je IP-adres is bekend. In geval van illegale praktijken verleen ik volledige medewerking aan justitie.
pi_33062518
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 22:34 schreef Der_Butler het volgende:
Als automobilist wil ik meedoen met de fietsers. Ik rij voortaan ook zonder verlichting!
Steek je voortaan dan ook je hand uit het raam als je afslaat?
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_33167936
Ik vind het vooral onzin de kortzichtigheid van het beboeten voor het zonder licht fietsen.

Fiets je zonder licht, staat de politie ergens te controleren krijg je een boete en moet je verder lopen. Dan kunnen automobilisten me inderdaad opeens een stuk beter zien! In plaats daarvan kan de politie ook commercieel denken. Fiets je zonder licht en de politie ziet dat moet je verplicht zo'n lichtje kopen op batterijen. Dan levert het ook resultaat - fietser met licht.

Maar dat zal wel te logisch zijn!?
  zaterdag 17 december 2005 @ 19:58:40 #48
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_33169096
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 19:21 schreef Shakes het volgende:
Ik vind het vooral onzin de kortzichtigheid van het beboeten voor het zonder licht fietsen.

Fiets je zonder licht, staat de politie ergens te controleren krijg je een boete en moet je verder lopen. Dan kunnen automobilisten me inderdaad opeens een stuk beter zien! In plaats daarvan kan de politie ook commercieel denken. Fiets je zonder licht en de politie ziet dat moet je verplicht zo'n lichtje kopen op batterijen. Dan levert het ook resultaat - fietser met licht.

ik vind dit echt een goeie .
  zaterdag 17 december 2005 @ 20:47:50 #49
136568 funkmaster
di papa pakke di mama
pi_33170793
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 19:21 schreef Shakes het volgende:

sterker nog dat KAN ook, voor 10 euro kan je een lampjesset kopen bij de politie die je pakt, is me een keer aangeboden en toen ook maar gedaan (10 euro en lampjes of 30 euro en geen lampjes)

p.s.
weet niet of dit als experiment werd gedaan
pi_33173642
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 20:47 schreef funkmaster het volgende:

[..]

sterker nog dat KAN ook, voor 10 euro kan je een lampjesset kopen bij de politie die je pakt, is me een keer aangeboden en toen ook maar gedaan (10 euro en lampjes of 30 euro en geen lampjes)

p.s.
weet niet of dit als experiment werd gedaan
Wordt in ieder geval niet overal gedaan...
pi_33387430
Even een correctie: Politie moet VEEL vaker voor noodzakelijke zaken bekeuren.

Zoals inderdaad:

fietsen zonder licht
rommel op straat gooien
beledigen ambtenaren in functie
geen richting aangeven
enz.

MAAR, en dat is nu de crux, dan wel tegelijkertijd onzinnige zaken niet bekeuren, zoals:

5 minuten te laat op de parkeermeter
5 km/u te hard
enz.

En tegelijkertijd de hele prioriteiten aanpassen, dus ALTIJD komen voor inbraken, ALTIJD komen voor verkeersongelukken, veelplegers gewoon de cel in flikkeren en er niet meer uit halen, veel meer TE VOET op straat komen, enz, enz. Maar ja, je kent NL, dat zal nooit gebeuren. Omdat de politie een verkapt filiaal van de belastingdienst is, gekoppeld aan het feit dat het afgelopen decennium enkel luie, domme kandidaten aangenomen zijn, zal er alleen geflitst blijven worden. De rest, dat kost geld en/of moeite, dus daar hebben ze geen zin in. En hun vriendjes bij de politiek en justitie natuurlijk ook niet, aangezien daar alleen wereldvreemde naievelingen zitten die liever kindjes van 14 een maand in de cel gooien en uitgezonden mariniers voor het gerecht slepen.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  zondag 25 december 2005 @ 13:09:12 #52
136568 funkmaster
di papa pakke di mama
pi_33392699
quote:
Op zondag 25 december 2005 01:32 schreef StefanP het volgende:
Even een correctie: Politie moet VEEL vaker voor noodzakelijke zaken bekeuren.

Zoals inderdaad:

fietsen zonder licht
rommel op straat gooien
beledigen ambtenaren in functie
geen richting aangeven
enz.

MAAR, en dat is nu de crux, dan wel tegelijkertijd onzinnige zaken niet bekeuren, zoals:

5 minuten te laat op de parkeermeter
5 km/u te hard
enz.

En tegelijkertijd de hele prioriteiten aanpassen, dus ALTIJD komen voor inbraken, ALTIJD komen voor verkeersongelukken, veelplegers gewoon de cel in flikkeren en er niet meer uit halen, veel meer TE VOET op straat komen, enz, enz. Maar ja, je kent NL, dat zal nooit gebeuren. Omdat de politie een verkapt filiaal van de belastingdienst is, gekoppeld aan het feit dat het afgelopen decennium enkel luie, domme kandidaten aangenomen zijn, zal er alleen geflitst blijven worden. De rest, dat kost geld en/of moeite, dus daar hebben ze geen zin in. En hun vriendjes bij de politiek en justitie natuurlijk ook niet, aangezien daar alleen wereldvreemde naievelingen zitten die liever kindjes van 14 een maand in de cel gooien en uitgezonden mariniers voor het gerecht slepen.
totaal mee eens, niks meer aan toe te voegen!
pi_33392778
Of je bekeuren omdat je niet goed in het parkeervak staat
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_33393295
Ik heb liever dat de politie eens consequent gaat worden. Dat is dus niet fietsverlichting najagen en inbraken bagatelliseren, inbraken aanpakken en verlichting bagatelliseren maar dat men zowel inbraken als verlichting keihard aanpakt. Indien alle onrecht keihard aangepakt wordt, kan je een stuk minder janken dat de werkelijke misdaden niet aangepakt worden en is het label willekeur een stuk minder. Sizzler vindt blijkbaar alle verlichting controleren topprioriteit, maar ik heb liever geen enkele drankrijder in het verkeer.
  zondag 25 december 2005 @ 13:38:30 #55
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_33393340
mee eens, je hoort je maar eens aan de regels te houden
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')