Nu pas??quote:Nu ik eindelijk de lichten van mijn fiets heb gemaakt
Je hebt geen licht... Rijd jij ook auto?quote:Op dinsdag 6 december 2005 13:32 schreef du_ke het volgende:
Juist flink aanpakken. De pakkans is nu gewoon te klein (vandaar dat ik zelf ook geen licht heb, fiets ook erg weinig in het donker
). Ben ook voor meer trajectcontroles om verkeerscriminelen (want dat zijn hardrijders eigenlijk gewoon) goed aan te pakken.
Ja ik rijd ook auto en weet dat het heel onverstandig is. Het heeft echter met luiheid en alles te maken (misschien dat ik vanavond van de sint nog lampjes krijgquote:Op dinsdag 6 december 2005 13:40 schreef duckes het volgende:
[..]
Je hebt geen licht... Rijd jij ook auto?
Ook in goed verlichte auto-luwe gebieden kan je voor je flikker gereden worden op je fiets.quote:Op dinsdag 6 december 2005 13:44 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ja ik rijd ook auto en weet dat het heel onverstandig is. Het heeft echter met luiheid en alles te maken (misschien dat ik vanavond van de sint nog lampjes krijg).
Overigens fiets ik als ik al in het donker fiets eigenlijk alleen in geod verlichte auto-luwe gebieden.
Klopt.quote:Op dinsdag 6 december 2005 14:27 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Ook in goed verlichte auto-luwe gebieden kan je voor je flikker gereden worden op je fiets.
Oei dan doe je iets niet goed :pquote:Op dinsdag 6 december 2005 14:37 schreef Roellio het volgende:
Nóg vaker
Ik loop het al een keer of 6/7 per jaar op!
houd je dan ook aan de regels boefje...quote:Op dinsdag 6 december 2005 14:37 schreef Roellio het volgende:
Nóg vaker
Ik loop het al een keer of 6/7 per jaar op!
Fietsen in voetgangersgebied, door rood fietsen, zonder licht fietsen, belediging, openbare dronkenschap, wildplassen, verzet (lees: wegrennen) bij arrestatie etc.quote:Op dinsdag 6 december 2005 14:43 schreef duckes het volgende:
[..]
houd je dan ook aan de regels boefje...
waarvoor krijg je ze dan?![]()
Vooral die zin doet het em..quote:Op dinsdag 6 december 2005 13:02 schreef sizzler het volgende:
Nu ik eindelijk de lichten van mijn fiets heb gemaakt vind ik dat de politie wat vaker moet controleren op fietsverlichting. Het valt me op dat erg veel mensen -vak jongeren- 's avonds hun licht niet aandoen. In sommige gevallen levensgevaarlijk omdat auto's ze dan niet goed zien.
Dit is slechts één van de voorbeelden. Er zijn er vele meer. Want Nederland verloedert. Gelukkig hebben we een minister president die daar wat aan wil doen (normen & waarden), maar helaas niet de daadkracht toont om resultaat te bereiken.
Daarom zeg ik: pak het grijze gebied aan! Het gebied van verloedering, van dingen die eigenlijk niet mogen, maar wat maatschappelijk wordt gedoogd omdat niemand er naar omkijkt. Als de politie massaal mensen kan controleren op hun identiteitsbewijs, dan kunnen ze ook wel vaker controleren of de lichten van hun fiets het wel doen, of mensen niet door rood licht rijden, of mensen zich niet agressief gedragen in het verkeer, of mensen geen afval op de grond gooien etc.
Ik heb meer respect voor de Duitse of Spaanse politie. Die doen tenminste nuttig werk.quote:Op dinsdag 6 december 2005 23:38 schreef DionysuZ het volgende:
Ik vind dat de politie eens wat meer misdrijven moet gaan oplossen, dat moet prioriteit hebben. Het aantal opgeloste misdrijven hier is een van de laagste van Europa, terwijl het aantal uitgeschreven bekeuringen een van de hoogste is.
En doen je lichten het nu?quote:Op woensdag 7 december 2005 00:44 schreef zakjapannertje het volgende:
pff, een vermaning (door de politie) is toch ook wel goed?zoiets kreeg ik iig eens toen ik zonder licht op de fiets reed
Idd. Mits je hem 3 dagen later met gerepareerde verlichting op het bureau komt tonen. Zoniet -> 100 euro boetequote:Op woensdag 7 december 2005 00:44 schreef zakjapannertje het volgende:
pff, een vermaning (door de politie) is toch ook wel goed?zoiets kreeg ik iig eens toen ik zonder licht op de fiets reed
Hoewel ik het zwaar met je eens ben, vind ik je insteek enigszins opportunistisch. Nu JIJ eindelijk je licht hebt gemaakt mag er gecontroleerd wordenquote:Op dinsdag 6 december 2005 13:02 schreef sizzler het volgende:
Nu ik eindelijk de lichten van mijn fiets heb gemaakt vind ik dat de politie wat vaker moet controleren op fietsverlichting.
mja, die ervaring is alweer een tijdje geleden eigenlijkquote:
Als je het niet doen van je fietsverlichting ziet als verloedering (nu de jouwe het uiteraard doet!) dan zul je wel in een heeeeeeeeeeeeel klein dorpje wonen, waar echt helemaal niets spannends gebeurd.quote:Op dinsdag 6 december 2005 13:02 schreef sizzler het volgende: Het gebied van verloedering, van dingen die eigenlijk niet mogen, maar wat maatschappelijk wordt gedoogd omdat niemand er naar omkijkt. Als de politie massaal mensen kan controleren op hun identiteitsbewijs, dan kunnen ze ook wel vaker controleren of de lichten van hun fiets het wel doen, of mensen niet door rood licht rijden, of mensen zich niet agressief gedragen in het verkeer, of mensen geen afval op de grond gooien etc.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |