Nu pas??quote:Nu ik eindelijk de lichten van mijn fiets heb gemaakt
Je hebt geen licht... Rijd jij ook auto?quote:Op dinsdag 6 december 2005 13:32 schreef du_ke het volgende:
Juist flink aanpakken. De pakkans is nu gewoon te klein (vandaar dat ik zelf ook geen licht heb, fiets ook erg weinig in het donker
). Ben ook voor meer trajectcontroles om verkeerscriminelen (want dat zijn hardrijders eigenlijk gewoon) goed aan te pakken.
Ja ik rijd ook auto en weet dat het heel onverstandig is. Het heeft echter met luiheid en alles te maken (misschien dat ik vanavond van de sint nog lampjes krijgquote:Op dinsdag 6 december 2005 13:40 schreef duckes het volgende:
[..]
Je hebt geen licht... Rijd jij ook auto?
Ook in goed verlichte auto-luwe gebieden kan je voor je flikker gereden worden op je fiets.quote:Op dinsdag 6 december 2005 13:44 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ja ik rijd ook auto en weet dat het heel onverstandig is. Het heeft echter met luiheid en alles te maken (misschien dat ik vanavond van de sint nog lampjes krijg).
Overigens fiets ik als ik al in het donker fiets eigenlijk alleen in geod verlichte auto-luwe gebieden.
Klopt.quote:Op dinsdag 6 december 2005 14:27 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Ook in goed verlichte auto-luwe gebieden kan je voor je flikker gereden worden op je fiets.
Oei dan doe je iets niet goed :pquote:Op dinsdag 6 december 2005 14:37 schreef Roellio het volgende:
Nóg vaker
Ik loop het al een keer of 6/7 per jaar op!
houd je dan ook aan de regels boefje...quote:Op dinsdag 6 december 2005 14:37 schreef Roellio het volgende:
Nóg vaker
Ik loop het al een keer of 6/7 per jaar op!
Fietsen in voetgangersgebied, door rood fietsen, zonder licht fietsen, belediging, openbare dronkenschap, wildplassen, verzet (lees: wegrennen) bij arrestatie etc.quote:Op dinsdag 6 december 2005 14:43 schreef duckes het volgende:
[..]
houd je dan ook aan de regels boefje...
waarvoor krijg je ze dan?![]()
Vooral die zin doet het em..quote:Op dinsdag 6 december 2005 13:02 schreef sizzler het volgende:
Nu ik eindelijk de lichten van mijn fiets heb gemaakt vind ik dat de politie wat vaker moet controleren op fietsverlichting. Het valt me op dat erg veel mensen -vak jongeren- 's avonds hun licht niet aandoen. In sommige gevallen levensgevaarlijk omdat auto's ze dan niet goed zien.
Dit is slechts één van de voorbeelden. Er zijn er vele meer. Want Nederland verloedert. Gelukkig hebben we een minister president die daar wat aan wil doen (normen & waarden), maar helaas niet de daadkracht toont om resultaat te bereiken.
Daarom zeg ik: pak het grijze gebied aan! Het gebied van verloedering, van dingen die eigenlijk niet mogen, maar wat maatschappelijk wordt gedoogd omdat niemand er naar omkijkt. Als de politie massaal mensen kan controleren op hun identiteitsbewijs, dan kunnen ze ook wel vaker controleren of de lichten van hun fiets het wel doen, of mensen niet door rood licht rijden, of mensen zich niet agressief gedragen in het verkeer, of mensen geen afval op de grond gooien etc.
Ik heb meer respect voor de Duitse of Spaanse politie. Die doen tenminste nuttig werk.quote:Op dinsdag 6 december 2005 23:38 schreef DionysuZ het volgende:
Ik vind dat de politie eens wat meer misdrijven moet gaan oplossen, dat moet prioriteit hebben. Het aantal opgeloste misdrijven hier is een van de laagste van Europa, terwijl het aantal uitgeschreven bekeuringen een van de hoogste is.
En doen je lichten het nu?quote:Op woensdag 7 december 2005 00:44 schreef zakjapannertje het volgende:
pff, een vermaning (door de politie) is toch ook wel goed?zoiets kreeg ik iig eens toen ik zonder licht op de fiets reed
Idd. Mits je hem 3 dagen later met gerepareerde verlichting op het bureau komt tonen. Zoniet -> 100 euro boetequote:Op woensdag 7 december 2005 00:44 schreef zakjapannertje het volgende:
pff, een vermaning (door de politie) is toch ook wel goed?zoiets kreeg ik iig eens toen ik zonder licht op de fiets reed
Hoewel ik het zwaar met je eens ben, vind ik je insteek enigszins opportunistisch. Nu JIJ eindelijk je licht hebt gemaakt mag er gecontroleerd wordenquote:Op dinsdag 6 december 2005 13:02 schreef sizzler het volgende:
Nu ik eindelijk de lichten van mijn fiets heb gemaakt vind ik dat de politie wat vaker moet controleren op fietsverlichting.
mja, die ervaring is alweer een tijdje geleden eigenlijkquote:
Als je het niet doen van je fietsverlichting ziet als verloedering (nu de jouwe het uiteraard doet!) dan zul je wel in een heeeeeeeeeeeeel klein dorpje wonen, waar echt helemaal niets spannends gebeurd.quote:Op dinsdag 6 december 2005 13:02 schreef sizzler het volgende: Het gebied van verloedering, van dingen die eigenlijk niet mogen, maar wat maatschappelijk wordt gedoogd omdat niemand er naar omkijkt. Als de politie massaal mensen kan controleren op hun identiteitsbewijs, dan kunnen ze ook wel vaker controleren of de lichten van hun fiets het wel doen, of mensen niet door rood licht rijden, of mensen zich niet agressief gedragen in het verkeer, of mensen geen afval op de grond gooien etc.
In tegendeel. En er gebeuren wel ergere dingen, dat ben ik met je eens, en daar moet ook tegen opgetreden worden. Maar als het gaat om het normen en waarden debat van Balkenende dan valt dit soort dingen er wel onder. .quote:Op donderdag 8 december 2005 12:36 schreef JeffLebowski het volgende:
[..]
Als je het niet doen van je fietsverlichting ziet als verloedering (nu de jouwe het uiteraard doet!) dan zul je wel in een heeeeeeeeeeeeel klein dorpje wonen, waar echt helemaal niets spannends gebeurd.
Dat is redelijk ! Als je in de auto zit weet je vaak niet dat een remlicht of achterlicht het niet doet. Wordt je daar op geattendeert, prima. Dan fix ik het. Hier is het zo dat zo'n snor je een prent geeft met een lulverhaal dat het voor je eigen bestwil isquote:Op woensdag 7 december 2005 10:46 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Idd. Mits je hem 3 dagen later met gerepareerde verlichting op het bureau komt tonen. Zoniet -> 100 euro boete
ja als ze mij pakken zonder licht en ze zeggen "foei jongeman, wees eens verantwoordelijk" dan doe ik het de volgende keer echt niet meerquote:Op vrijdag 9 december 2005 03:06 schreef zakjapannertje het volgende:
bekeuren brengt ook veel bureauwerk met zich mee..., laat ze gewoon de mensen op hun verantwoordelijkheid wijzen vooral met woorden ipv straffen in de vorm van boetes en/of de cel, aan de andere kant moet de burger ook weer bereid zijn zich daaraan te gehoorzamen tenzij de politie ridicule eisen stelt, van beide kanten moet men goed ingelicht zijn dus wat wel kan en wat niet
misschien kun je ook afgaan op de redelijkheid van mensen? Hen als politieagent erop wijzen dat als ze zonder licht rijden dit heel erg gevaarlijk is en dat auto's je dan amper kunnen zien. Overigens lijkt het me meer nut hebben om mensen te bekeuren/op te pakken die gevaarlijke toeren uithalen dan als ze op een recht stuk weg zonder afslagen 5-10 km te hard rijden.quote:Op vrijdag 9 december 2005 16:14 schreef funkmaster het volgende:
[..]
ja als ze mij pakken zonder licht en ze zeggen "foei jongeman, wees eens verantwoordelijk" dan doe ik het de volgende keer echt niet meer![]()
, straffen werkt!
Als bijv. iedereen die harder dan 120 reed ge-executeerd werd, reed iedereen braaf 120.
Klinkt raar maar probeer de serieuze lijn ervan te zien...als de boete voor het te hard rijden 1 euro is...dan denken veel mensen "boeie"...it's a fact![]()
Je moet aan de zijkant reflectie hebben. Alle fietsbanden zouden voorzien moeten zijn van een reflecterende rand. Echt waar. Is zo'n 20 jaar geleden ingevoerd, is geloof ik nog nóóit iemand voor staande gehouden. En die nieuwe fietsbanden worden ook niet gekeurd of gecontroleerd.quote:Op vrijdag 9 december 2005 03:00 schreef Sessy het volgende:
Ik vind dat je aan de zijkanden ook fietsverlichting moet hebben.
Idd, wat 'n homo ben jij.quote:Op dinsdag 6 december 2005 14:14 schreef Vhiper het volgende:
Met je stelling ben ik het eens, maar om daar nu mee te komen, nadat je je eigen verlichting gemaakt hebt, is wel een beetje hypocriet, sizzler
Als de banden zelf geen reflecterende laag hebben moet er in het wiel een reflector zitten. Maar er wordt nog wel meer gedoogd. Tegenwoordig zie je allerlei knipperende verlichting op fietsen, terwijl deze volgens het voertuigreglement toch echt verboden is.quote:Op vrijdag 9 december 2005 19:17 schreef sigme het volgende:
Je moet aan de zijkant reflectie hebben. Alle fietsbanden zouden voorzien moeten zijn van een reflecterende rand. Echt waar. Is zo'n 20 jaar geleden ingevoerd, is geloof ik nog nóóit iemand voor staande gehouden. En die nieuwe fietsbanden worden ook niet gekeurd of gecontroleerd.
Volgens mij weet de politie niet eens dat ze dat gedogen![]()
quote:Op dinsdag 6 december 2005 13:02 schreef sizzler het volgende:
Nu ik eindelijk de lichten van mijn fiets heb gemaakt vind ik dat de politie wat vaker moet controleren op fietsverlichting. Het valt me op dat erg veel mensen -vaak jongeren- 's avonds hun licht niet aandoen. In sommige gevallen levensgevaarlijk omdat auto's ze dan niet goed zien.
Dit is slechts één van de voorbeelden. Er zijn er vele meer. Want Nederland verloedert. Gelukkig hebben we een minister president die daar wat aan wil doen (normen & waarden), maar helaas niet de daadkracht toont om resultaat te bereiken.
Daarom zeg ik: pak het grijze gebied aan! Het gebied van verloedering, van dingen die eigenlijk niet mogen, maar wat maatschappelijk wordt gedoogd omdat niemand er naar omkijkt. Als de politie massaal mensen kan controleren op hun identiteitsbewijs, dan kunnen ze ook wel vaker controleren of de lichten van hun fiets het wel doen, of mensen niet door rood licht rijden, of mensen zich niet agressief gedragen in het verkeer, of mensen geen afval op de grond gooien etc.
Wat schiet je daar precies mee op als het als laatste woorden op je grafsteen staat?quote:Op zaterdag 10 december 2005 09:02 schreef RichardQuest het volgende:
Een beetje chauffeur ziet ook een fietser zonder licht. Ze rijden vaak te hard en spiegelen zijn mensen na 1 jaar vaak vergeten.
Wat heb je nog aan fietslicht als je dood bent omdat een automobilist je doodreed?quote:Op dinsdag 13 december 2005 19:56 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Wat schiet je daar precies mee op als het als laatste woorden op je grafsteen staat?
Steek je voortaan dan ook je hand uit het raam als je afslaat?quote:Op dinsdag 13 december 2005 22:34 schreef Der_Butler het volgende:
Als automobilist wil ik meedoen met de fietsers. Ik rij voortaan ook zonder verlichting!![]()
ik vind dit echt een goeiequote:Op zaterdag 17 december 2005 19:21 schreef Shakes het volgende:
Ik vind het vooral onzin de kortzichtigheid van het beboeten voor het zonder licht fietsen.
Fiets je zonder licht, staat de politie ergens te controleren krijg je een boete en moet je verder lopen. Dan kunnen automobilisten me inderdaad opeens een stuk beter zien! In plaats daarvan kan de politie ook commercieel denken. Fiets je zonder licht en de politie ziet dat moet je verplicht zo'n lichtje kopen op batterijen. Dan levert het ook resultaat - fietser met licht.
Maar dat zal wel te logisch zijn!?
sterker nog dat KAN ook, voor 10 euro kan je een lampjesset kopen bij de politie die je pakt, is me een keer aangeboden en toen ook maar gedaan (10 euro en lampjes of 30 euro en geen lampjes)quote:Op zaterdag 17 december 2005 19:21 schreef Shakes het volgende:
Ik vind het vooral onzin de kortzichtigheid van het beboeten voor het zonder licht fietsen.
Fiets je zonder licht, staat de politie ergens te controleren krijg je een boete en moet je verder lopen. Dan kunnen automobilisten me inderdaad opeens een stuk beter zien! In plaats daarvan kan de politie ook commercieel denken. Fiets je zonder licht en de politie ziet dat moet je verplicht zo'n lichtje kopen op batterijen. Dan levert het ook resultaat - fietser met licht.
Maar dat zal wel te logisch zijn!?
Wordt in ieder geval niet overal gedaan...quote:Op zaterdag 17 december 2005 20:47 schreef funkmaster het volgende:
[..]
sterker nog dat KAN ook, voor 10 euro kan je een lampjesset kopen bij de politie die je pakt, is me een keer aangeboden en toen ook maar gedaan (10 euro en lampjes of 30 euro en geen lampjes)![]()
p.s.
weet niet of dit als experiment werd gedaan
quote:Op zondag 25 december 2005 01:32 schreef StefanP het volgende:
Even een correctie: Politie moet VEEL vaker voor noodzakelijke zaken bekeuren.
Zoals inderdaad:
fietsen zonder licht
rommel op straat gooien
beledigen ambtenaren in functie
geen richting aangeven
enz.
MAAR, en dat is nu de crux, dan wel tegelijkertijd onzinnige zaken niet bekeuren, zoals:
5 minuten te laat op de parkeermeter
5 km/u te hard
enz.
En tegelijkertijd de hele prioriteiten aanpassen, dus ALTIJD komen voor inbraken, ALTIJD komen voor verkeersongelukken, veelplegers gewoon de cel in flikkeren en er niet meer uit halen, veel meer TE VOET op straat komen, enz, enz. Maar ja, je kent NL, dat zal nooit gebeuren. Omdat de politie een verkapt filiaal van de belastingdienst is, gekoppeld aan het feit dat het afgelopen decennium enkel luie, domme kandidaten aangenomen zijn, zal er alleen geflitst blijven worden. De rest, dat kost geld en/of moeite, dus daar hebben ze geen zin in. En hun vriendjes bij de politiek en justitie natuurlijk ook niet, aangezien daar alleen wereldvreemde naievelingen zitten die liever kindjes van 14 een maand in de cel gooien en uitgezonden mariniers voor het gerecht slepen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |