Ben benieuwd hoelang het duurt voor de allochtonenhuillies gaan schreeuwen dat dit discriminatie is en dat er veel geld in gepompt moet worden omdat we allemaal facisten zijn die de allochtoon later verarmen. Nee, die multicultuur is een verrijking voor dit land...echt wel.quote:VOORBURG - Het vertrek van autochtonen uit de vier grote steden heeft geleid tot een daling van het totale inkomen van inwoners van die plaatsen. Dat blijkt uit cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) en de Universiteit van Amsterdam, die NRC Handelsblad maandag heeft gemeld.
Van 1999 tot 2003 daalde het jaarinkomen van de stedelingen met 194 miljoen euro, bevestigt sociaal demograaf J. Latten van het CBS. Vergeleken met het totale inkomen van alle inwoners van Amsterdam, Rotterdam, Den Haag en Utrecht van 27,2 miljard in 2002 lijkt die daling niet groot.
Het gaat volgens Latten echter wel om een geleidelijke ontwikkeling die al decennia aan de gang is. Bovendien moesten van het lagere inkomen meer mensen rondkomen, omdat het aantal inwoners van de vier grote steden met ongeveer 11.000 steeg van 1999 tot 2003.
Wie denk jij wie er weer mag betalen voor het verwerken van dit trauma? De vertrekkende autochtoon natuurlijk.quote:Op maandag 5 december 2005 17:53 schreef De_Ananas het volgende:
Relatief of absoluut? Schilt nogal hé. En btw, wat maakt het uit?
Iedereen betaald gewoon de belasting die die moet betalen hoorquote:Op maandag 5 december 2005 19:02 schreef wonko het volgende:
[..]
Wie denk jij wie er weer mag betalen voor het verwerken van dit trauma? De vertrekkende autochtoon natuurlijk.
WAT?? Dus als er mensen uit een stad vertrekken dan daalt het totale inkomen van de inwoners van die stad??? SCHOKKEND!!!!!!!11111quote:Het vertrek van autochtonen uit de vier grote steden heeft geleid tot een daling van het totale inkomen van inwoners van die plaatsen.
Nou ja, er is ook nog zoiets als de laatste alinea.quote:Op maandag 5 december 2005 21:43 schreef knowall het volgende:
[..]
WAT???? Dus als er mensen uit een stad vertrekken dan daalt het totale inkomen van de inwoners??? SCHOKKEND!!!!!!!11111111111
Kut.quote:Op maandag 5 december 2005 21:45 schreef QyRoZ het volgende:
[..]
Nou ja, er is ook nog zoiets als de laatste alinea.
quote:Op maandag 5 december 2005 21:47 schreef QyRoZ het volgende:
Met andere woorden: de Hollanders wonen liever in de dodelijk saaie Almeres, Nieuwegeinen en Zoetermeren van deze wereld en de gemiddeld minder rijke allochtonen zijn een stuk slimmer en blijven lekker in de leuke stad. Dit bewijst alleen maar dat Nederlanders saaie kutmensen zijn.
hoezo niet, hebben vertrekkende mensen hun geld/rijkdom gestolen of zo?quote:Op maandag 5 december 2005 21:49 schreef knowall het volgende:
[..]
Kut.
Dan maar op de automatische piloot:
Dit onderzoek geeft weer eens aan dat de rijkdom in Nederland niet eerlijk verdeeld is. Maar dat gegeven was al eerder bekend. Onzinnig en bovenal overbodig 'nieuws'bericht dus.
Leg uit...of wou je mensen gaan verplichten om in MCS ghettos te gaan wonen?quote:Op maandag 5 december 2005 21:45 schreef Pistol_Pete het volgende:
met een beetje gemeentelijke herindeling en annexeringen zou dit probleem zo opgelost zijn
Oh jee...ik hoor een communist?quote:Op maandag 5 december 2005 21:49 schreef knowall het volgende:
[..]
Kut.
Dit onderzoek geeft weer eens aan dat de rijkdom in Nederland niet eerlijk verdeeld is. Maar dat gegeven was al eerder bekend. Onzinnig en bovenal overbodig 'nieuws'bericht dus.
Ja.quote:Op maandag 5 december 2005 21:52 schreef McCarthy het volgende:
[..]
hoezo niet, hebben vertrekkende mensen hun geld/rijkdom gestolen of zo?
Dus dat die allochtonen arm zijn komt omdat de autochtoon ze bestolen heeft?quote:
Autochtonen verhuizen de grote stad uit naar randgemeneentes. Bijvoorbeeld van Utrecht naar Zeist, de Bilt en Bilthoven. Als de grote steden deze randgemeentes annexeren trekken ze de inwoners van de randgemeentes binnen hun gemeentegrenzen. Voila, percentage autochtonen gaat omhoog, gemiddeld inkomen gaat omhoog en de gemeente belastingsinkomsten gaan omhoog.quote:Op maandag 5 december 2005 21:52 schreef wonko het volgende:
[..]
Leg uit...of wou je mensen gaan verplichten om in MCS ghettos te gaan wonen?
het zou idd wel een interresante correlatie zijn om te onderzoeken. Percentage allochtonen in een stad en de gemeentelijke uitgaven per inwoner.quote:Op maandag 5 december 2005 21:57 schreef Pistol_Pete het volgende:
[..]
Autochtonen verhuizen de grote stad uit naar randgemeneentes. Bijvoorbeeld van Utrecht naar Zeist, de Bilt en Bilthoven. Als de grote steden deze randgemeentes annexeren trekken ze de inwoners van de randgemeentes binnen hun gemeentegrenzen. Voila, percentage autochtonen gaat omhoog, gemiddeld inkomen gaat omhoog en de gemeente belastingsinkomsten gaan omhoog.
Ja.quote:Op maandag 5 december 2005 21:56 schreef wonko het volgende:
[..]
Dus dat die allochtonen arm zijn komt omdat de autochtoon ze bestolen heeft?
Ja een paar jaar geleden trok Den Haag een grote Vinex lokatie (met 70.000 aardige koopwoningen) naar zich toe.. voìla, probleem van uitkeringen opgelost..quote:Op maandag 5 december 2005 21:57 schreef Pistol_Pete het volgende:
[..]
Autochtonen verhuizen de grote stad uit naar randgemeneentes. Bijvoorbeeld van Utrecht naar Zeist, de Bilt en Bilthoven. Als de grote steden deze randgemeentes annexeren trekken ze de inwoners van de randgemeentes binnen hun gemeentegrenzen. Voila, percentage autochtonen gaat omhoog, gemiddeld inkomen gaat omhoog en de gemeente belastingsinkomsten gaan omhoog.
maar die allochtonen zijn toch nog altijd welvarender dan als ze in de gebergten waren gebleven. Dus in welk opzicht zijn ze dan bestolen?quote:
we zijn niet bang voor een kleurtje. Wel voor het kweken van terroristen, criminaliteit, vrouwonvriendleijkheid (zie nws) en een te lage bijdragen aan de welvaart.quote:Op maandag 5 december 2005 22:08 schreef Croupouque het volgende:
De verschillende culturen in dit land zijn juist een verrijking voor onze samenleving. Ik stel voor dat er meer geld geïnvesteerd wordt in armer wordende buurten en steden, alleen maar omdat een aantal rijkere xenofoben bang is voor mensen met een kleurtje moet dat niet betekenen dat grote gebieden armer en armer worden.
dat rijkdom niet eerlijk verdeeld is (zoals jij het stelt) is toch echt merendeels te wijten aan de luiheid van het merendeel van de economische minderheden om een goede opleiding te volgen en daarmee een goede baan te vinden hoor ; daarmee doel ik niet op de bijstandsmoeders natuurlijk, maar janken dat je als gemeentewerker maar 4 euro per uur krijgt voor schoffelen raakt natuurlijk ook kant noch wal.quote:Op maandag 5 december 2005 21:49 schreef knowall het volgende:
[..]
Kut.
inderdaad ; en sommige mensen willen ook graag hun auto 's ochtends onbeschadigd terugvinden als ze hem voor hun deur zetten en daarnaast niet hun kinderen aan een hondenriem vast hoeven maken uit vrees dat ze overreden worden door sjonnies in afgetrapte opels en golfjes met strijkplanken geschroefd op de achterbak waar menig F1 wagen nog jaloers op kan zijn.quote:Op maandag 5 december 2005 22:10 schreef De_Ananas het volgende:
Als je gaat uitrekenen hoeveel geld er nu verdwenen is zal het best wel meevallen. Ik vind het trouwens niet zo gek dit, veel vooral rijkere mensen verlaten nu eenmaal de stad om rustig in de natuur te wonen omdat het daar nog rustig is. Niks op tegen toch?
Hen wordt veelal de kansen niet gegund die de meeste auchtonen wel krijgen. Dat is niet direct diefstal zoals vermeld in het Wetboek van Strafrecht, edoch is ook het afnemen van iemands kansen om economische vooruitgang te boeken diefstal te noemen. Gederfde winst en zulks een gedoe.quote:Op maandag 5 december 2005 22:09 schreef McCarthy het volgende:
[..]
maar die allochtonen zijn toch nog altijd welvarender dan als ze in de gebergten waren gebleven. Dus in welk opzicht zijn ze dan bestolen?
quote:
klinkt fantastisch natuurlijk, maar ik deel je mening niet als het gaat om bijvoorbeeld wijken als zuilen en kanaleneiland in utrecht.quote:Op maandag 5 december 2005 22:08 schreef Croupouque het volgende:
De verschillende culturen in dit land zijn juist een verrijking voor onze samenleving. Ik stel voor dat er meer geld geïnvesteerd wordt in armer wordende buurten en steden, alleen maar omdat een aantal rijkere xenofoben bang is voor mensen met een kleurtje moet dat niet betekenen dat grote gebieden armer en armer worden.
Kijk....daar heb je ze al...de allochtonenknuffelaar die wil dat er meer geld naar die arme allochtonen gaat. Alsof dat verhuizen die mensen niet genoeg gekost heeft.quote:Op maandag 5 december 2005 22:08 schreef Croupouque het volgende:
met een goede opleiding heeft iedereen een gelijke kans hoor, mits je natuurlijk wel de moeite neemt de taal te leren sprekenquote:Op maandag 5 december 2005 22:15 schreef knowall het volgende:
[..]
Hen wordt veelal de kansen niet gegund die de meeste auchtonen wel krijgen. Dat is niet direct diefstal zoals vermeld in het Wetboek van Strafrecht, edoch is ook het afnemen van iemands kansen om economische vooruitgang te boeken diefstal te noemen. Gederfde winst en zulks een gedoe.
Dat zijn nogal wat insinuaties van jouw zijde. Ik zou deze graag geverifieerd zien met enkel steekhoudende argumenten en bovenal geloofwaardige bronnen.quote:Op maandag 5 december 2005 22:13 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
dat rijkdom niet eerlijk verdeeld is (zoals jij het stelt) is toch echt merendeels te wijten aan de luiheid van het merendeel van de economische minderheden om een goede opleiding te volgen en daarmee een goede baan te vinden hoor ; daarmee doel ik niet op de bijstandsmoeders natuurlijk, maar janken dat je als gemeentewerker maar 4 euro per uur krijgt voor schoffelen raakt natuurlijk ook kant noch wal.
we pakken helemaal geen kansen af. Die riffers en anatoliers krijgen alle kansen van de wereld.quote:Op maandag 5 december 2005 22:15 schreef knowall het volgende:
[..]
Hen wordt veelal de kansen niet gegund die de meeste auchtonen wel krijgen. Dat is niet direct diefstal zoals vermeld in het Wetboek van Strafrecht, edoch is ook het afnemen van iemands kansen om economische vooruitgang te boeken diefstal te noemen. Gederfde winst en zulks een gedoe.
Ah, dat men bijvoorbeeld niet goed kan communiceren omdat men de taal niet machtig is komt omdat de autochtoon de mensen geen kans geeft? Dat men ze besteeld van die mogelijkheid?quote:Op maandag 5 december 2005 22:15 schreef knowall het volgende:
[..]
Doe dat eens met dat diefstalverhaal van je.quote:Op maandag 5 december 2005 22:18 schreef knowall het volgende:
[..]
Dat zijn nogal wat insinuaties van jouw zijde. Ik zou deze graag geverifieerd zien met enkel steekhoudende argumenten en bovenal geloofwaardige bronnen.
En als ze geen kansen genoeg krijgen in hun eigen ogen nemen ze wel wat ze wilen.quote:Op maandag 5 december 2005 22:18 schreef McCarthy het volgende:
we pakken helemaal geen kansen af. Die riffers en anatoliers krijgen alle kansen van de wereld.
ik stel voor dat we niet meer op die gast in gaan. Hij is compleet de weg kwijt.quote:Op maandag 5 december 2005 22:20 schreef wonko het volgende:
[..]
Doe dat eens met dat diefstalverhaal van je.
Gatverdamme, wat een misselijkmakende racistische opmerking.quote:Op maandag 5 december 2005 22:11 schreef McCarthy het volgende:
[..]
we zijn niet bang voor een kleurtje. Wel voor het kweken van terroristen, criminaliteit, vrouwonvriendleijkheid (zie nws) en een te lage bijdragen aan de welvaart.
ik woon in Zuilen in Utrecht, kom als student geneeskunde dit soort lui tegen in het ziekenhuis waar ik werk / onderwijs volg en ben zelf ook allochtoon.quote:Op maandag 5 december 2005 22:18 schreef knowall het volgende:
[..]
Dat zijn nogal wat insinuaties van jouw zijde. Ik zou deze graag geverifieerd zien met enkel steekhoudende argumenten en bovenal geloofwaardige bronnen.
Och, uit tal van onderzoeken is al gebleken dat er gediscrimineerd wordt op de arbeidsmarkt. Tel daar nog eens de nooit stoppende demonisering door de media en de ongunstige omgeving waar menig 'toekomstig arme' in leeft bij op, en ik kan mij dan ook goed voorstellen dat de normalitiar ijverige gelukszoeker het bijltje erbij neergooit wat betreft het werken aan een prestigieuze toekomst. Immers, wat voor nut heeft het om ergens aan te werken als je ervan overtuigd bent nooit het beoogde resultaat te kunnen bereiken door zaken waar je geen directe invloed op hebt?quote:Op maandag 5 december 2005 22:18 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
met een goede opleiding heeft iedereen een gelijke kans hoor, mits je natuurlijk wel de moeite neemt de taal te leren spreken
en die mensen zijn er al veel onder genoemde groeperingen, alleen nog niet genoeg.
hoe zou dat nou komen? omdat ze zo'n geweldige reputatie hebben?quote:Och, uit tal van onderzoeken is al gebleken dat er gediscrimineerd wordt op de arbeidsmarkt.
Oftewel al je insinueringen van zojuist zijn puur gebaseerd op eigen ervaringen? Daar kan ik niets mee natuurlijk.quote:Op maandag 5 december 2005 22:28 schreef dr.dunno het volgende:
-knip-
Tegenwoordig zijn dat soort uitspraken al beschermd met een politekcorrect-laagje. Welkom in Nederland anno 2005.quote:Op maandag 5 december 2005 22:21 schreef Croupouque het volgende:
[..]
Gatverdamme, wat een misselijkmakende racistische opmerking.
En Nederlanders lopen op klompen, zijn gierig, haten Joden en neuken allemaal heroine-hoertjes voor een kwartje.quote:Op maandag 5 december 2005 22:38 schreef McCarthy het volgende:
[..]
hoe zou dat nou komen? omdat ze zo'n geweldige reputatie hebben?
het zijn mannetjes met een arbeidsmoraal van 0 komma 0, een verkeerd wereldbeeld (zien zichzelf al in ene ferari rijden) & vinden dat ze overal recht hebben op hebben.
oh ja, en bij het minst of geringste dizcrimminatzie roepen.
Als ze het hier niet bevalt peren ze hem maar.
heb je wel, door jezelf goed te presenteren, jezelf te leren bewijzen en niet gebrekkig Nederlands te spreken.quote:Op maandag 5 december 2005 22:35 schreef knowall het volgende:
[..]
Och, uit tal van onderzoeken is al gebleken dat er gediscrimineerd wordt op de arbeidsmarkt. Tel daar nog eens de nooit stoppende demonisering door de media en de ongunstige omgeving waar menig 'toekomstig arme' in leeft bij op, en ik kan mij dan ook goed voorstellen dat de normalitiar ijverige gelukszoeker het bijltje erbij neergooit wat betreft het werken aan een prestigieuze toekomst. Immers, wat voor nut heeft het om ergens aan te werken als je ervan overtuigd bent nooit het beoogde resultaat te kunnen bereiken door zaken waar je geen directe invloed op hebt?
ja daar zeg je het, alsquote:Op maandag 5 december 2005 22:44 schreef knowall het volgende:
Ik daarentegen, heb laatst nog een nieuwsbericht gelezen dat wanneer onder meer Marokkanen eenmaal op het VWO (c.q. HAVO) zijn beland vaker naar de universiteit (c.q. HBO) gaan dan de autochtone Nederlander. Oftewel; wanneer deze lui eenmaal een beter toekomstperspectief hebben zijn ze wel degelijk bereid er ook voor te gaan.
en het grappige is dat van alle negatieve dingen die ze over óns zeggen, alleen het gierige klopt.quote:Op maandag 5 december 2005 22:50 schreef knowall het volgende:
[..]
En Nederlanders lopen op klompen, zijn gierig, haten Joden en neuken allemaal heroine-hoertjes voor een kwartje.
jíj stelt zaken zonder 'steekhoudende argumenten' ; ik zeg dat het tegengestelde waard is op basis van de praktijk; voel je vrij er het CBS over te gaan raadplegen hoor, mocht je vinden dat de praktijk geen waarheid omvat.quote:Op maandag 5 december 2005 22:44 schreef knowall het volgende:
[..]
Oftewel al je insinueringen van zojuist zijn puur gebaseerd op eigen ervaringen? Daar kan ik niets mee natuurlijk.
Alleen jammer dat er massaal naar studies zoals rechten/economie wordt gestapt, denkend er groot geld/status te verdienen valt..quote:Op maandag 5 december 2005 22:44 schreef knowall het volgende:
[..]
Oftewel al je insinueringen van zojuist zijn puur gebaseerd op eigen ervaringen? Daar kan ik niets mee natuurlijk.
Ik daarentegen, heb laatst nog een nieuwsbericht gelezen dat wanneer onder meer Marokkanen eenmaal op het VWO (c.q. HAVO) zijn beland vaker naar de universiteit (c.q. HBO) gaan dan de autochtone Nederlander. Oftewel; wanneer deze lui eenmaal een beter toekomstperspectief hebben zijn ze wel degelijk bereid er ook voor te gaan.
Heb je de foto's van de immigranten gezien die (onder meer) vanuit Marokko naar Nederland afgereisd zijn? Die deden qua arbeidsmotivatie zeker niet onder voor de Polen van vandaag. En daar heeft Nederland dan ook de vruchten van mogen plukken. Op het moment echter dat je doorkrijgt dat je in verhouding met je 'nieuwe landgenoten' juist heel weinig verdient en daarnaast geen toekomstperpectief ziet om ooit te stijgen op de economische ladder, verdwijnt je motivatie uiteraard snel. En zeker als je weet dat door wanbeleid (dat nu nog steeds doorgevoerd wordt door dit rechte kabinet) een hardwerkende 'gezins'arbeider die voor het minimumloon werkt minder geld overhoudt dan wanneer hij de hele dag thee gaat leuten en Miss Marocco kijkt.quote:Op maandag 5 december 2005 23:11 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
heb je wel, door jezelf goed te presenteren, jezelf te leren bewijzen en niet gebrekkig Nederlands te spreken.
en 'ijverig' zijn er maar een paar hoor; daarbij noem ik specifiek en voornamelijk de mensen van hindustaanse en turkse komaf.
Tuurlijk...het zijn allemaal slachtoffers.quote:Op maandag 5 december 2005 22:35 schreef knowall het volgende:
[..]
Och, uit tal van onderzoeken is al gebleken dat er gediscrimineerd wordt op de arbeidsmarkt. Tel daar nog eens de nooit stoppende demonisering door de media en de ongunstige omgeving waar menig 'toekomstig arme' in leeft bij op, en ik kan mij dan ook goed voorstellen dat de normalitiar ijverige gelukszoeker het bijltje erbij neergooit wat betreft het werken aan een prestigieuze toekomst. Immers, wat voor nut heeft het om ergens aan te werken als je ervan overtuigd bent nooit het beoogde resultaat te kunnen bereiken door zaken waar je geen directe invloed op hebt?
Dat woord zie ik mij niet gebruiken hoor.quote:
Dat is juist mijn punt. Veel Marokkanen halen dat niet door (veelal) taalachterstand door (veelal) falende basisscholen, die vaak niet in staat zijn om ook jongens en meisjes die met een achterstand op hun leeftijdsgenoten aan hun basisschool-carriere beginnen goed onderwijs te leveren. Maar wanneer ze eenmaal op het juiste pad zitten zijn ze, getuige dit onderzoek, bereid om dat pad ook tot het eind te volgen.quote:voor je jezelf rijk rekent, becijfer voor mij eens het percentage marokkaanse jongeren dat zich brengt tot het behalen van het vwo-diploma?
Op het moment dat je gaat groep-denken is het eind sowieso nabij. Veelal zorgen mannen voor meer misdrijven en andere ongein, kan je als werkgever dan maar beter geen mannen meer aannnemen? Maargoed ik weet nu al dat deze vergelijking totaal aan je voorbij zal gaan, waarschijnlijk ook omdat deze (door gebrek aan realiteitszin) niet zo goed gekozen is door mij. Echter, ik heb geen zin en inspiratie om nu met een betere vergelijking op de knoppen te komen.quote:Op maandag 5 december 2005 23:28 schreef wonko het volgende:
En die 'discriminatie' op de arbeidsmarkt wordt zo genoemd door de knuffelaars...die willen niet zien dat de werkgevers moe zijn van het steeds maar weer proberen met bepaalde groepen.
Exact! Dat geeft maar weer eens aan dat de eeuwige generalisatie niet op de waarheid berust, en veel mensen onterecht kwaad doet.quote:Er zijn zat allochtonen die wel wat bereiken en normaal behandeld worden.
Sorry hoor, maar velen die naar Nederland gekomen zijn hebben nooit van opleiding gehoord...quote:Op maandag 5 december 2005 23:27 schreef knowall het volgende:
[..]
Heb je de foto's van de immigranten gezien die (onder meer) vanuit Marokko naar Nederland afgereisd zijn? Die deden qua arbeidsmotivatie zeker niet onder voor de Polen van vandaag. En daar heeft Nederland dan ook de vruchten van mogen plukken. Op het moment echter dat je doorkrijgt dat je in verhouding met je 'nieuwe landgenoten' juist heel weinig verdient en daarnaast geen toekomstperpectief ziet om ooit te stijgen op de economische ladder, verdwijnt je motivatie uiteraard snel. En zeker als je weet dat door wanbeleid (dat nu nog steeds doorgevoerd wordt door dit rechte kabinet) een hardwerkende 'gezins'arbeider die voor het minimumloon werkt minder geld overhoudt dan wanneer hij de hele dag thee gaat leuten en Miss Marocco kijkt.
Maar wat doe je met de negatieve praktijk waarop die generalisatie is gebaseerd?quote:Op maandag 5 december 2005 23:37 schreef knowall het volgende:
[..]
Op het moment dat je gaat groep-denken is het eind sowieso nabij. Veelal zorgen mannen voor meer misdrijven en andere ongein, kan je als werkgever dan maar beter geen mannen meer aannnemen? Maargoed ik weet nu al dat deze vergelijking totaal aan je voorbij zal gaan, waarschijnlijk ook omdat deze (door gebrek aan realiteitszin) niet zo goed gekozen is door mij. Echter, ik heb geen zin en inspiratie om nu met een betere vergelijking op de knoppen te komen.
Samengevat (het zijn toch al snel vijf regels immers); bij generalisatie is niemand gebaat.
[..]
Exact! Dat geeft maar weer eens aan dat de eeuwige generalisatie niet op de waarheid berust, en veel mensen onterecht kwaad doet.
Juist daarom moet de overheid de kinderen die geboren worden in een situatie met minder kansen tot maximale uitputting van talenten en kwaliteiten extra helpen. Kinderen die met een (taal)achterstand op de basisschool beginnen moeten gewoon de kans krijgen deze in te halen. Hoewel ik gezien het feit dat de Pabo nu volloopt met domme BrEeZaH-kutjes weinig vertrouwen hierin heb, maar dat is weer een heel ander verhaal.quote:Op maandag 5 december 2005 23:47 schreef Wuder het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar velen die naar Nederland gekomen zijn hebben nooit van opleiding gehoord...
Als je kijkt zie je dat de betere opgeleide buitenlanders ook over het algemeen goed opgeleide ouders hebben. Geldt zelfde voor autochtonen..
Mwah ik zie liever dat de overheid zoveel mogelijk doet om dat 'nadeel' te voorkomen, of tenminste zoveel mogelijk te 'genezen'.quote:Zoals mijn vader ooit zei: als buitelander heb je nou eenmaal een culturele nadeel, enige manier is dan op alle andere (positieve) gebieden uit te blinken!
Ik kan zo snel geen land noemen waar een bepaalde bevolkingsgroep zich perfect heeft aangepast. Chinezen hebben China-towns in Amerika, Nederlanders in het buitenland gaan vooral bij elkaar op bezoek om daar Goede Tijden Slechte Tijden te kijken via de schotel, enz...quote:Het helpt zowiezo als je als buitenlander (gast) naar een land komt en niet wil aanpassen... als je niet wil aanpassen, rot dan lekker op...!
Wat doen we met de 'negatieve praktijk' waarop het vooroordeel rust dat Nederlanders allemaal drugsverslaafd zijn? Wat doen we met het vooroordeel dat NL staat voor 'Niente Lire' of 'Nur Leitungswasser'? Niets toch zeker? En dat is maar goed ook. Er is namelijk haast niets te doen om generalisatie te voorkomen, dat ebt (hopenlijk) vanzelf weg. Of heb jij toevallig een goed idee?quote:Op maandag 5 december 2005 23:49 schreef wonko het volgende:
[..]
Maar wat doe je met de negatieve praktijk waarop die generalisatie is gebaseerd?
Verwijder de rotte appels. De groepen die niet willen deugen en die je kunt uitzetten moet je uitzetten. De rest mag lekker aan de rasp gaan werken.quote:Op maandag 5 december 2005 23:57 schreef knowall het volgende:
[..]
Wat doen we met de 'negatieve praktijk' waarop het vooroordeel rust dat Nederlanders allemaal drugsverslaafd zijn? Wat doen we met het vooroordeel dat NL staat voor 'Niente Lire' of 'Nur Leitungswasser'? Niets toch zeker? En dat is maar goed ook. Er is namelijk haast niets te doen om generalisatie te voorkomen, dat ebt (hopenlijk) vanzelf weg. Of heb jij toevallig een goed idee?
Je kunt er niet geld in blijven pompen...dat heeft niet echt gewerkt de laatste decennia. Het houdt een keer op. Dat eeuwige gezeik met die buitenlanders en hun slachtofferrol is zeer vermoeiend. Het zijn toch vaak de prutsers en onwilligen die je hoort tezamen met hun knuffelaars. Diegenen die wel geslaagd zijn hoor je niet.quote:Op maandag 5 december 2005 23:54 schreef knowall het volgende:
[..]
Juist daarom moet de overheid de kinderen die geboren worden in een situatie met minder kansen tot maximale uitputting van talenten en kwaliteiten extra helpen. Kinderen die met een (taal)achterstand op de basisschool beginnen moeten gewoon de kans krijgen deze in te halen. Hoewel ik gezien het feit dat de Pabo nu volloopt met domme BrEeZaH-kutjes weinig vertrouwen hierin heb, maar dat is weer een heel ander verhaal.
[..]
Mwah ik zie liever dat de overheid zoveel mogelijk doet om dat 'nadeel' te voorkomen, of tenminste zoveel mogelijk te 'genezen'.
Probeer het eens wat concreter te maken. Op grond waarvan wil jij bepaalde mensen uitzetten? Dit soort Geert Wilders-praatjes heeft niemand wat aan, dat snap je zelf ook wel.quote:Op dinsdag 6 december 2005 00:10 schreef wonko het volgende:
[..]
Verwijder de rotte appels. De groepen die niet willen deugen en die je kunt uitzetten moet je uitzetten.
quote:De rest mag lekker aan de rasp gaan werken.
Dus jij meent dat het geen positieve uitwerking zal hebben als je kinderen die beginnen met een (taal)achterstand op de basisschool zo snel mogelijk bijstuurt en speciaal op hun achterstand gericht onderwijs biedt?quote:Op dinsdag 6 december 2005 00:13 schreef wonko het volgende:
[..]
Je kunt er niet geld in blijven pompen...dat heeft niet echt gewerkt de laatste decennia.
Och, het zal je maar gebeuren dat hun 'slachtofferrol' voor een aanzienlijk deel op de waarheid rust he?quote:Het houdt een keer op. Dat eeuwige gezeik met die buitenlanders en hun slachtofferrol is zeer vermoeiend.
Ik wou dat mijn leven zo zwart-wit was.quote:Het zijn toch vaak de prutsers en onwilligen die je hoort tezamen met hun knuffelaars. Diegenen die wel geslaagd zijn hoor je niet.
Misschien een compromis voorstel?quote:Op dinsdag 6 december 2005 00:18 schreef knowall het volgende:
[..]
Dus jij meent dat het geen positieve uitwerking zal hebben als je kinderen die beginnen met een (taal)achterstand op de basisschool zo snel mogelijk bijstuurt en speciaal op hun achterstand gericht onderwijs biedt?
[..]
Och, het zal je maar gebeuren dat hun 'slachtofferrol' voor een aanzienlijk deel op de waarheid rust he?
[..]
Ik wou dat mijn leven zo zwart-wit was.
Neuh, dat lijkt me niet zo'n sterk idee eigenlijk. Ten eerste omdat je idee zich compleet lijkt te concentreren op de 'allochtone probleemgevallen', terwijl ik dan toch eenzelfde aanpak 'voor iedereen' (er komen ook veel autochtone kinderen met een (taal)achterstand op de basisschool) prefereer. Daarnaast vraag ik me af wat je exact met 'keihard aanpakken' bedoelt. Wil je die jongeren dan juist extra zwaar aanpakken in vergelijking met 'vergelijkbare gevallen' die niet de mogelijkheid tot die 'extra begeleiding' hebben gehad?quote:Op dinsdag 6 december 2005 00:25 schreef Wuder het volgende:
[..]
Misschien een compromis voorstel?
De jonge achterstands "allochtonen" steunen dmv begeleiding, en degene die het niet willen en toch het criminele pad opgaan (waarschijnlijk veel), keihard aanpakken?
Samenspel van begeleiding en keihard straffen moet wel werken vind ik..
Mensen die aangetoond hebben geen respect voor de nederlandse wet te hebben en zich daar duidelijk niet aan willen confimeren kunnen en moeten het land uitgezet worden als dat mogelijk is dmv een dubbele nationaliteit. Draaideurcriminelen bijvoorbeeld. Three strikes & you're out.quote:Op dinsdag 6 december 2005 00:13 schreef knowall het volgende:
Probeer het eens wat concreter te maken. Op grond waarvan wil jij bepaalde mensen uitzetten? Dit soort Geert Wilders-praatjes heeft niemand wat aan, dat snap je zelf ook wel.
Absoluut wel. Maar de manier waarop het nu gebeurt schijnt niet te werken. Dus daar moet geen extra geld meer ingepompt worden.quote:Op dinsdag 6 december 2005 00:18 schreef knowall het volgende:
Dus jij meent dat het geen positieve uitwerking zal hebben als je kinderen die beginnen met een (taal)achterstand op de basisschool zo snel mogelijk bijstuurt en speciaal op hun achterstand gericht onderwijs biedt?
Voorbeeld?quote:Och, het zal je maar gebeuren dat hun 'slachtofferrol' voor een aanzienlijk deel op de waarheid rust he?
Ach, het is een gave.quote:Ik wou dat mijn leven zo zwart-wit was.
Anders formuleren dan:quote:Op dinsdag 6 december 2005 00:31 schreef knowall het volgende:
[..]
Neuh, dat lijkt me niet zo'n sterk idee eigenlijk. Ten eerste omdat je idee zich compleet lijkt te concentreren op de 'allochtone probleemgevallen', terwijl ik dan toch eenzelfde aanpak 'voor iedereen' (er komen ook veel autochtone kinderen met een (taal)achterstand op de basisschool) prefereer. Daarnaast vraag ik me af wat je exact met 'keihard aanpakken' bedoelt. Wil je die jongeren dan juist extra zwaar aanpakken in vergelijking met 'vergelijkbare gevallen' die niet de mogelijkheid tot die 'extra begeleiding' hebben gehad?
Trusten trouwens.
waar zeg ik dat ik zit te wachten op polen? ik persoonlijk zit alleen maar te wachten op lui die banen kunnen vervullen waarvoor op dit moment vacatures openliggen ; het is m.i. wel duidelijk dat dat niet meer is voor mensen zonder noemenswaardige opleiding, wel voor hoog-opgeleiden.quote:Op maandag 5 december 2005 23:27 schreef knowall het volgende:
[..]
Heb je de foto's van de immigranten gezien die (onder meer) vanuit Marokko naar Nederland afgereisd zijn? Die deden qua arbeidsmotivatie zeker niet onder voor de Polen van vandaag.
maar ik wel, ik wind er namelijk geen 'doekjes' omquote:Op maandag 5 december 2005 23:31 schreef knowall het volgende:
[..]
Dat woord zie ik mij niet gebruiken hoor.
[..]
die achterstand hebben ze, doordat veel ervan hangen op straat (en dan vaak ook nog allerlei ongein uithalen) belangrijker vinden dan een goed boek lezen en gewoon opletten in de les... en die hebben ze ook omdat hun ouders het niet stimuleren om de nationale taal te spreken, door bijvoorbeeld alleen conversatie in de Nederlandse taal aan te gaan en niet in de cultureel-bepaalde taal. Het is ook gewoon een kwestie van onwil, die net zo goed cultureel bepaald is. Tel het aantal marokkanen en tel het aantal turken ; die laatste groep is veruit in de minderheid, toch integreren die vele malen beter en zijn die juist voorlopers in het beginnen van een eigen zaak of het hard werken voor carrière, al dan niet door het volgen van een goede opleiding.quote:Dat is juist mijn punt. Veel Marokkanen halen dat niet door (veelal) taalachterstand door (veelal) falende basisscholen, die vaak niet in staat zijn om ook jongens en meisjes die met een achterstand op hun leeftijdsgenoten aan hun basisschool-carriere beginnen goed onderwijs te leveren. Maar wanneer ze eenmaal op het juiste pad zitten zijn ze, getuige dit onderzoek, bereid om dat pad ook tot het eind te volgen.
die investeren terecht in mensen die ook daadwerkelijk naar verwachting een bepaald resultaat gaan behalen door voldoende eigen inzet ; als jij op de AEX staat, ga jij ook niet aandelen kopen van een bedrijf dat al jaren slecht draait en op de afgrond van failissement staat, alleen maar omdat het Nederlands is of je er om een andere reden veel sympathie mee hebt ; ik neem aan dat je dan investeert in een bedrijf waar je vertrouwen in hebt en van weet dat ze werken aan een gezondere, betere toekomst.quote:En wat doen de Nederlandse universiteiten? Die investeren miljoenen om vooral buitenlandse studenten aan te trekken. Het zou stukken slimmer (en beter voor de maatschappij) zijn wanneer deze geld investeren in de Nederlandse basisscholen zodat ook kinderen met achterstand de kans krijgen deze in te halen.
daarbij gaat altijd nog het beginsel van redelijkheid en billijkheid op; in jouw voorbeeld kan dat dus nooit ten koste gaan van andere studenten die wel een fatsoenlijk niveau van ontwikkeling op gebied van bijvoorbeeld taal vertonen.quote:Op dinsdag 6 december 2005 00:18 schreef knowall het volgende:
[..]
op de emoties spelen sterkt je standpunt niet bepaald.quote:Och, het zal je maar gebeuren dat hun 'slachtofferrol' voor een aanzienlijk deel op de waarheid rust he?
[..]
Eigenlijk is het wel waar..quote:Op dinsdag 6 december 2005 19:54 schreef kwib het volgende:
Als ik ergens wel moe van word is het wel "ik ben zo zielig want ik ben ... " gezeur. Als je hier gewoon ook maar een beetje je best doet op school kan menig allochtoon HAVO / HBO doen. Alsof die lui dommer zijn dan de gemiddelde Nederlander. Ik geloof er niks van.
Maar nee, lekker kutten op school, zonder diploma van school en vervolgens gaan zeiken dat ze geen (goede) baan kunnen vinden.
Dit is geen paradijs, dit is Nederland. Hoe rijk dit land ook is, je zult voor een goede baan of een goed diploma moeten hebben OF onderaan de ladder beginnen en keihard werken. Dat geldt voor elk mens
zelfzieligheid is voor meitjes
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |