Hallelujah. Het mocht wel eens gezegd worden. Driekwart van de jeugd bestaat uit zielige dyslecten, ADHD'ers of randgroepen die om andere reden zielig denken te moeten zijjn. Kom op, niet zeiken, schouders d'r onder aan aan de slag met je donder.quote:Dales aan jeugd: 'Weg met vieze kleren en grote mond'
Gepubliceerd op 03 december 2005, 11:39
LEEUWARDEN -
Dat de jeugdwerkloosheid zo hoog is, zou wel eens kunnen liggen aan het onfatsoen van de jongeren zelf. Dit betoogde de Leeuwarder burgemeester Geert Dales gisteren in zijn column op Radio 1.
,,De gemiddelde werkgever zal wel net zo'n weerzin hebben als ik tegen jongeren die niet een eigen verantwoordelijkheid uitstralen en blijkbaar niet in de gaten hebben dat vieze uitgezakte broeken, ongewassen haar, een gedemotiveerde uitstraling en een grote mond echt niet helpen om aan de bak te komen.''
Dales observeerde dinsdag de lokale jeugd toen hij op bezoek was bij de jongerenadviesraad. Zijn conclusie: ,,Er is één boodschap die er op alle mogelijke manieren bij de jongeren in moet worden geramd: weg met die malle petjes, weg met die grote mond, weg met die vieze kleren en die negatieve uitstraling. Geen werkgever heeft zin in losers.''
Dyslectie en ADHD zijn erkende aandoeningen, wat dat te maken heeft met het artikel ontgaat mij.quote:Op maandag 5 december 2005 15:24 schreef kippenek het volgende:
[..]
Hallelujah. Het mocht wel eens gezegd worden. Driekwart van de jeugd bestaat uit zielige dyslecten, ADHD'ers of randgroepen die om andere reden zielig denken te moeten zijjn. Kom op, niet zeiken, schouders d'r onder aan aan de slag met je donder..
Mij ook daar wordt in het stuk niks over geschreven.quote:Op maandag 5 december 2005 15:31 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Dyslectie en ADHD zijn erkende aandoeningen, wat dat te maken heeft met het artikel ontgaat mij.
Ik ken zó veel mensen die zich daarachter verschuilen. En dat is niks ten nadele van mensen die er echt aan lijden. En ja, het wordt zelfs als smoes gebruikt voor hun werkloosheid.quote:Op maandag 5 december 2005 15:36 schreef Megumi het volgende:
[..]
Mij ook daar wordt in het stuk niks over geschreven.
bron?????quote:Op maandag 5 december 2005 15:24 schreef kippenek het volgende:
[..]
Hallelujah. Het mocht wel eens gezegd worden. Driekwart van de jeugd bestaat uit zielige dyslecten, ADHD'ers of randgroepen die om andere reden zielig denken te moeten zijjn. Kom op, niet zeiken, schouders d'r onder aan aan de slag met je donder..
Nee zelfs dat zit er niet voor je in vrees ik.quote:Op maandag 5 december 2005 16:09 schreef BettyWeter het volgende:
so he wat zit die gast nou te trippen seg! ik maak zelf tog wel uit of ik een petjuh draag of niet dan sjesus hij is zelf een loser me dushi zeg dat die broek juist heel lauw staat en ik krijg egt wel een baan bij de overheit of de gemeenterijni... gemeentereinigi... als vuilnisman hoor![]()
Voor sommige mensen is het zelfs al te laat. Jammer, maar helaas!quote:Op maandag 5 december 2005 16:09 schreef BettyWeter het volgende:
so he wat zit die gast nou te trippen seg! ik maak zelf tog wel uit of ik een petjuh draag of niet dan sjesus hij is zelf een loser me dushi zeg dat die broek juist heel lauw staat en ik krijg egt wel een baan bij de overheit of de gemeenterijni... gemeentereinigi... als vuilnisman hoor![]()
dat zijn slechte excuses voor moeilijk opvoedbare kinderen :/quote:Op maandag 5 december 2005 15:31 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Dyslectie en ADHD zijn erkende aandoeningen, wat dat te maken heeft met het artikel ontgaat mij.
Jammer joh. Bijna. Beetje meer doorzetten!quote:Op maandag 5 december 2005 16:09 schreef BettyWeter het volgende:
gemeentereinigi...
Messchien heb jij nog wel een baan voor me ik ken PHP.NET!! is egt makkelijk man!quote:Op maandag 5 december 2005 16:12 schreef Megumi het volgende:
[..]
Nee zelfs dat zit er niet voor je in vrees ik.
Jaaa, daar is hij dan, de slachtofferrol. De toekomstperspectieven zijn nog nooit zo goed geweest. De sociale voorzieningen in Nederland geven iedereen de kans om te studeren en zo een toekomst voor zichzelf op te bouwen. Dat je er zélf ook nog wat voor moet doen, is niet meer dan vanzelfsprekend. Maar het lijkt erop dat alles iedereen maar moet komen aanwaaien; op kamers, veel uitgaan en vooral niet al te hard moeten werken.quote:Op maandag 5 december 2005 18:11 schreef vidivici het volgende:
Wat een kortzichtigheid. De man is niet eens in staat om onderliggende oorzaken te analyseren denk bv slechte toekomstperspectieven, slechte opleiding door falend onderwijssysteem, falende opvoeding, tekortschietende huisvestiging en als laatste natuurlijk falende bestuurders die het zo ver hebben laten komen waaronder dus ook burgemeesters. Laat de blaaskaak eens een hand in eigen boezem steken.
De jeugd is gewoon jeugd, alleen die wordt nu in grote mate verziekt door deze maatschappij. Zonder toekomst is niemand gemotiveerd.
Ja, doei. tegenwoordig is elke leerling die niet mee kan komen ineens 'dyslectisch'. Sorry hoor, ze zullen er echt wel tussen zitten, maar ik schat toch dat het merendeel gewoon te lui of niet intelligent genoeg is. Aan dat laatste kunnen ze niks doen, maar om je dan te verschuilen achter zoiets...quote:Op maandag 5 december 2005 15:31 schreef Vhiper het volgende:
[..]
In welk land heb jij de afgelopen drie jaar gewoond?quote:Op maandag 5 december 2005 19:52 schreef BettyWeter het volgende:
[..]
De sociale voorzieningen in Nederland geven iedereen de kans om te studeren en zo een toekomst voor zichzelf op te bouwen.
Huisvesting is al post-WOII een heet hangijzer en werk voor de jeugd is tegenwoordig nauwelijks een issue. In mijn tijd was er zelfs een aparte status voor jeugd en werkgelegenheid verzonnen... 'jeugdwerkloosheid'. Zoals in de jaren 80 is het nu lang niet meer.quote:Op maandag 5 december 2005 20:54 schreef vidivici het volgende:
Niks slachtofferrol. Zelf ben ik van de generatie die dus kinderen in die leeftijd heeft en die kinderen hebben het op dit moment moeilijk. Het is juist het vooruitzicht van redelijke huisvesting en gewoon brood op de plank dat er niet is. Gewoon de normale dingen waar de jeugd best wel gemotiveerd is om voor te werken maar die nu redelijk onbereikbaar worden. Kijk bijvoorbeeld eens naar dit topic Moderne slavernij in Nederland .
kan je geen serieuze reactie geven, kansen zat in dit land,quote:Op maandag 5 december 2005 21:01 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
In welk land heb jij de afgelopen drie jaar gewoond?
Ja, als je in Wassenaar of Blaricum woont wel ja. Voor de gewone mensen wordt het hoe langer hoe moeilijker om hun kinderen de kans te geven te gaan studeren.quote:Op maandag 5 december 2005 21:24 schreef McCarthy het volgende:
[..]
kan je geen serieuze reactie geven, kansen zat in dit land,
je moet wel een vwo diploma hebben ja.quote:Op maandag 5 december 2005 21:33 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ja, als je in Wassenaar of Blaricum woont wel ja. Voor de gewone mensen wordt het hoe langer hoe moeilijker om hun kinderen de kans te geven te gaan studeren.
quote:Op maandag 5 december 2005 21:39 schreef McCarthy het volgende:
[..]
je moet wel een vwo diploma hebben ja.
Kun je je niet eerst eens gaan verdiepen in lampjes, draadjes en dynamo's. Serieus in mijn jeugd hadden zelfs blo'ers het analytisch niveau omdat te begrijpen. Je bent een heel goed praktisch voorbeeld van de degeneratie van het hedendaags onderwijs.quote:Op maandag 5 december 2005 21:24 schreef McCarthy het volgende:
[..]
kan je geen serieuze reactie geven, kansen zat in dit land,
ik hoef dat niet te begrijpen want ik doe VWO. Ik snap dus ook dat het slim is om dit soort zaken out te sourcen. Ik kan een band plakken en dat vind ik voldoende. Of kan jij elk probleem aan je compu verhelpen, om maar eens een analogie te gebruiken.quote:Op maandag 5 december 2005 22:03 schreef vidivici het volgende:
[..]
Kun je je niet eerst eens gaan verdiepen in lampjes, draadjes en dynamo's. Serieus in mijn jeugd hadden zelfs blo'ers het analytisch niveau omdat te begrijpen. Je bent een heel goed praktisch voorbeeld van de degeneratie van het hedendaags onderwijs.
Maar helaas is er ook een grote groep die onaangepast gedrag goedpraat met het etiket ADHD en die domheid maskeert met het etiket dyslexie. Het eerste fenomeen kom je in alle lagen van de bevolking tegen, maar vooral in de sociale middenlaag, het tweede fenomeen doet zich primair voor in de sociale bovenlaag: op een school in een achterbuurt van Amsterdam wordt iemand die niet kan lezen 'dom' genoemd, maar dezelfde leerling zou op een school in het Gooi als snel het etikel 'dyslectisch' opgeplakt krijgen.quote:Op maandag 5 december 2005 22:56 schreef CyFanate het volgende:
Misschien komt hem dan ter ore dat mensen met dyslectie absoluut niet trots zijn op hun dyslectie. Dat mensen met ADHD absoluut niet trots zijn op hun ADHD. Dat mensen met autisme absoluut niet trots zijn op hun autisme en ga zo maar door.
Welkom in de verzorgingsstaat Nederland.quote:Op maandag 5 december 2005 22:47 schreef hace_x het volgende:
Ik geef die gastjes geen ongelijk; ik werk me de tering 40 uur per week en kom dan niet in aanmerking voor een sociale huurwoning en kan een veel te duur huis kopen en moet dan wel blijven werken om mijn hypotheek te betalen.
Nee, doe als diverse buren, namelijk leer niks, kan niks, leer ook niks, en je krijgt dezelfde woning, woont er veel goedkoper en kan de hele zomer op de stoep pils drinken.
Arme ik!
Wat een onzin zeg.quote:Op maandag 5 december 2005 21:33 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ja, als je in Wassenaar of Blaricum woont wel ja. Voor de gewone mensen wordt het hoe langer hoe moeilijker om hun kinderen de kans te geven te gaan studeren.
Doen ze toch zelf? Een onhandelbaar kutkind is geen onhandelbaar kutkind maar heeft (hoe zielig) ADHD. Een achterlijke analfabeet is niet achterlijk en zeker geen analfabeet, maar is (hoe zielig) dyslectisch. Plak er maar een etiket op, want als je een excuus c.q. verklaring hebt, hoef je er niks meer aan te doen. Ook al weer zon misvatting. En dan maar klagen dat je uiteindelijk, als blijkt dat je je in je late tienerjaren maar beter (enigszins) had kunnen inzetten met het oog op je latere carriere (of wat daarvoor door moet gaan), buiten de boot valt. Kun je de Telegraaf gaan nablaten dat het allemaal de schuld van politiek Den Haag is. Ja doei.quote:Op maandag 5 december 2005 22:56 schreef CyFanate het volgende:
Tja... Kortzichtigheid is de mensheid ook op Fok niet onbekend. Zodra men denkt aan groeperingen die minder sociaal cq. asociaal zijn, wordt er onmiddelijk een verband getrokken met ADHD-ers en mensen met dyslectie.
Aangezien het aandoeningen zijn die medisch vast te stellen zijn, wordt verschuilen aardig lastig.quote:Op maandag 5 december 2005 15:38 schreef kippenek het volgende:
Ik ken zó veel mensen die zich daarachter verschuilen. En dat is niks ten nadele van mensen die er echt aan lijden. En ja, het wordt zelfs als smoes gebruikt voor hun werkloosheid.
Hoezo? Je hebt echt geen doktorsverklaring nodig om van je eigen kutkind te roepen dat dat onhandelbare karakter gelegen is in het ziektebeeld van ADHD. Of vraag jij altijd om dergelijke verklaringen als anderen zich daar weer ns achter verschuilen? Ik niet.quote:Op dinsdag 6 december 2005 08:39 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Aangezien het aandoeningen zijn die medisch vast te stellen zijn, wordt verschuilen aardig lastig.
En alles wat minder heeft kan wat jou betreft in elkaar storten? Er hoeft geen betaalbaar MBO onderwijs te zijn voor die kneuzen of zo?quote:Op maandag 5 december 2005 21:39 schreef McCarthy het volgende:
[..]
je moet wel een vwo diploma hebben ja.
Tuurlijk niet, eigen verantwoordelijkheid he. Mensen die geen VWO doen, die zijn gewoon lui . Als je maar wilt, dan kun je als poliopatiëntje in Kameroen uitgroeien tot multimagnaat.quote:Op dinsdag 6 december 2005 08:50 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
En alles wat minder heeft kan wat jou betreft in elkaar storten? Er hoeft geen betaalbaar MBO onderwijs te zijn voor die kneuzen of zo?
En wat heeft de aandoening van je kind te maken met jou uitkering? Als jij niets mankeert, zal je gewoon aan het werk moeten (Sollicitatieplicht) en als je vrijstelling wilt, zal je toch echt de ziekte van je kind aan de hand van een doktersverklaring moeten aantonen.quote:Op dinsdag 6 december 2005 08:41 schreef Argento het volgende:
Hoezo? Je hebt echt geen doktorsverklaring nodig om van je eigen kutkind te roepen dat dat onhandelbare karakter gelegen is in het ziektebeeld van ADHD. Of vraag jij altijd om dergelijke verklaringen als anderen zich daar weer ns achter verschuilen? Ik niet.
ik vind dit wel heel ernstig. Je doet HBO en je hebt gewoon praktisch geen beter leven dan mensen die .... ja wat eigenlijk. Wat doen je buren, vuilniszakken dragen?quote:Op maandag 5 december 2005 22:47 schreef hace_x het volgende:
Ik geef die gastjes geen ongelijk; ik werk me de tering 40 uur per week en kom dan niet in aanmerking voor een sociale huurwoning en kan een veel te duur huis kopen en moet dan wel blijven werken om mijn hypotheek te betalen.
Nee, doe als diverse buren, namelijk leer niks, kan niks, leer ook niks, en je krijgt dezelfde woning, woont er veel goedkoper en kan de hele zomer op de stoep pils drinken.
Arme ik!
true, we moeten gewoon accepteren dat voor sommige mensen krantenbezorgen en schoonmaken het hoogst haalbare is. Niks mis mee, alleen nu wordt simpel werk vaak door studenten en scholieren gedaan. Schandalig!!!!quote:Op maandag 5 december 2005 23:30 schreef MouseOver het volgende:
Met uitgesproken kleding kom je over het algemeen best weg, als daar een goed voorkomen en goede verzorging tegenover staat. Verder missen veel kinderen in de basis een beetje zelfrespect.
Naar mijn idee wordt dat voor een fors deel veroorzaakt omdat ze niet iets geleerd hebben om echt trots op te zijn. Kenniseconomie is leuk, maar voor sommigen zijn dat soort dingen te hoog gegrepen. Met beter beroepsonderwijs zouden ze daarin kunnen uitblinken zonder dat ze een wannabepimpuitstraling nodig hebben om zich nog een beetje bijzonder te voelen.
Wat blaat je? HBO, MBO of een schoonmaak of timmermans job is niks mis mee. Alleen kom niet aanzetten dat je de kansen niet krijgt. Iedereen kan een middelbaar school diploma halen en daarmee naar een vervolg opleiding.quote:Op dinsdag 6 december 2005 08:50 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
En alles wat minder heeft kan wat jou betreft in elkaar storten? Er hoeft geen betaalbaar MBO onderwijs te zijn voor die kneuzen of zo?
was jij nou diegene die in een den bosche wijk woonde en daar echt de halve buurt van de sociale voorziening zag profiteren. Midden in de zomer wel lekker met bier op de stoep en zo. Zogenaam dwerkeloosquote:Op dinsdag 6 december 2005 03:53 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Welkom in de verzorgingsstaat Nederland.
Als je dat al vanaf je 5e hoort, wordt het op latere leeftijd verdomd moeilijk om nog wat te presteren. Mijn ouders waren altijd het 'niet zeiken maar doen' type, schouders eronder en dan lukt het best en dat heeft me geen windeieren gelegd. Wat schiet je er mee op om een kind op z'n 5e te bombarderen tot autist als je daar toch niks mee kunt doen? Want zeg nou niet dat we van die geweldige therapieen hebben, daar hebben de scholen geen tijd en geld voor en ouders al helemaal niet.quote:Op dinsdag 6 december 2005 08:38 schreef Argento het volgende:
Plak er maar een etiket op, want als je een excuus c.q. verklaring hebt, hoef je er niks meer aan te doen.
Onder andere krijg je door een dergelijke diagnose de begeleiding die zo'n kind verdient, waardoor de kans significant toeneemt dat het later bij kan dragen aan de maatschappij. Hoe vroeger je erbij bent, hoe beter.quote:Op dinsdag 6 december 2005 09:41 schreef kippenek het volgende:
[..]
Als je dat al vanaf je 5e hoort, wordt het op latere leeftijd verdomd moeilijk om nog wat te presteren. Mijn ouders waren altijd het 'niet zeiken maar doen' type, schouders eronder en dan lukt het best en dat heeft me geen windeieren gelegd. Wat schiet je er mee op om een kind op z'n 5e te bombarderen tot autist als je daar toch niks mee kunt doen? Want zeg nou niet dat we van die geweldige therapieen hebben, daar hebben de scholen geen tijd en geld voor en ouders al helemaal niet.
We kweken op dit moment een generatie van hypo-allergische, slecht spellende en slachtofferrol vervullende niksnutten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |