abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 5 december 2005 @ 15:24:35 #1
131980 kippenek
Ik mis Jezus.
pi_32836519
quote:
Dales aan jeugd: 'Weg met vieze kleren en grote mond'

Gepubliceerd op 03 december 2005, 11:39
LEEUWARDEN -

Dat de jeugdwerkloosheid zo hoog is, zou wel eens kunnen liggen aan het onfatsoen van de jongeren zelf. Dit betoogde de Leeuwarder burgemeester Geert Dales gisteren in zijn column op Radio 1.

,,De gemiddelde werkgever zal wel net zo'n weerzin hebben als ik tegen jongeren die niet een eigen verantwoordelijkheid uitstralen en blijkbaar niet in de gaten hebben dat vieze uitgezakte broeken, ongewassen haar, een gedemotiveerde uitstraling en een grote mond echt niet helpen om aan de bak te komen.''

Dales observeerde dinsdag de lokale jeugd toen hij op bezoek was bij de jongerenadviesraad. Zijn conclusie: ,,Er is één boodschap die er op alle mogelijke manieren bij de jongeren in moet worden geramd: weg met die malle petjes, weg met die grote mond, weg met die vieze kleren en die negatieve uitstraling. Geen werkgever heeft zin in losers.''
Hallelujah. Het mocht wel eens gezegd worden. Driekwart van de jeugd bestaat uit zielige dyslecten, ADHD'ers of randgroepen die om andere reden zielig denken te moeten zijjn. Kom op, niet zeiken, schouders d'r onder aan aan de slag met je donder.

.
[GEZ] Messias, die liefde en vrede komt brengen in verwarde wereld. Betere behandeling beloofd ivm vorige malen. Spoed.
pi_32836624
helemaal mee eens!! Aanpakken...
pi_32836680
quote:
Op maandag 5 december 2005 15:24 schreef kippenek het volgende:

[..]

Hallelujah. Het mocht wel eens gezegd worden. Driekwart van de jeugd bestaat uit zielige dyslecten, ADHD'ers of randgroepen die om andere reden zielig denken te moeten zijjn. Kom op, niet zeiken, schouders d'r onder aan aan de slag met je donder.

.
Dyslectie en ADHD zijn erkende aandoeningen, wat dat te maken heeft met het artikel ontgaat mij.
  maandag 5 december 2005 @ 15:36:28 #4
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_32836837
quote:
Op maandag 5 december 2005 15:31 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Dyslectie en ADHD zijn erkende aandoeningen, wat dat te maken heeft met het artikel ontgaat mij.
Mij ook daar wordt in het stuk niks over geschreven.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_32836840
Die burgemeester zat de rest van zijn leven in een ivoren toren en in een verduisterde limo?
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  maandag 5 december 2005 @ 15:38:06 #6
131980 kippenek
Ik mis Jezus.
pi_32836886
quote:
Op maandag 5 december 2005 15:36 schreef Megumi het volgende:

[..]

Mij ook daar wordt in het stuk niks over geschreven.
Ik ken zó veel mensen die zich daarachter verschuilen. En dat is niks ten nadele van mensen die er echt aan lijden. En ja, het wordt zelfs als smoes gebruikt voor hun werkloosheid.
[GEZ] Messias, die liefde en vrede komt brengen in verwarde wereld. Betere behandeling beloofd ivm vorige malen. Spoed.
pi_32837717
quote:
Op maandag 5 december 2005 15:24 schreef kippenek het volgende:

[..]

.
bron?????
pi_32837754
so he wat zit die gast nou te trippen seg! ik maak zelf tog wel uit of ik een petjuh draag of niet dan sjesus hij is zelf een loser me dushi zeg dat die broek juist heel lauw staat en ik krijg egt wel een baan bij de overheit of de gemeenterijni... gemeentereinigi... als vuilnisman hoor
  maandag 5 december 2005 @ 16:12:07 #9
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_32837820
quote:
Op maandag 5 december 2005 16:09 schreef BettyWeter het volgende:
so he wat zit die gast nou te trippen seg! ik maak zelf tog wel uit of ik een petjuh draag of niet dan sjesus hij is zelf een loser me dushi zeg dat die broek juist heel lauw staat en ik krijg egt wel een baan bij de overheit of de gemeenterijni... gemeentereinigi... als vuilnisman hoor
Nee zelfs dat zit er niet voor je in vrees ik.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_32837980
quote:
Voor sommige mensen is het zelfs al te laat. Jammer, maar helaas!
pi_32838224
quote:

[..]

dat zijn slechte excuses voor moeilijk opvoedbare kinderen :/
pi_32838554
quote:
gemeentereinigi...
Jammer joh. Bijna. Beetje meer doorzetten!
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  maandag 5 december 2005 @ 16:56:12 #13
89338 BettyWeter
Weet het beter
pi_32838991
quote:
Op maandag 5 december 2005 16:12 schreef Megumi het volgende:

[..]

Nee zelfs dat zit er niet voor je in vrees ik.
Messchien heb jij nog wel een baan voor me ik ken PHP.NET!! is egt makkelijk man!
pi_32840903
Wat een kortzichtigheid. De man is niet eens in staat om onderliggende oorzaken te analyseren denk bv slechte toekomstperspectieven, slechte opleiding door falend onderwijssysteem, falende opvoeding, tekortschietende huisvestiging en als laatste natuurlijk falende bestuurders die het zo ver hebben laten komen waaronder dus ook burgemeesters. Laat de blaaskaak eens een hand in eigen boezem steken.

De jeugd is gewoon jeugd, alleen die wordt nu in grote mate verziekt door deze maatschappij. Zonder toekomst is niemand gemotiveerd.
  maandag 5 december 2005 @ 19:52:32 #15
89338 BettyWeter
Weet het beter
pi_32843763
quote:
Op maandag 5 december 2005 18:11 schreef vidivici het volgende:
Wat een kortzichtigheid. De man is niet eens in staat om onderliggende oorzaken te analyseren denk bv slechte toekomstperspectieven, slechte opleiding door falend onderwijssysteem, falende opvoeding, tekortschietende huisvestiging en als laatste natuurlijk falende bestuurders die het zo ver hebben laten komen waaronder dus ook burgemeesters. Laat de blaaskaak eens een hand in eigen boezem steken.

De jeugd is gewoon jeugd, alleen die wordt nu in grote mate verziekt door deze maatschappij. Zonder toekomst is niemand gemotiveerd.
Jaaa, daar is hij dan, de slachtofferrol. De toekomstperspectieven zijn nog nooit zo goed geweest. De sociale voorzieningen in Nederland geven iedereen de kans om te studeren en zo een toekomst voor zichzelf op te bouwen. Dat je er zélf ook nog wat voor moet doen, is niet meer dan vanzelfsprekend. Maar het lijkt erop dat alles iedereen maar moet komen aanwaaien; op kamers, veel uitgaan en vooral niet al te hard moeten werken.

En dan óók nog klagen als je ergens niet wordt aangenomen of stage mag lopen omdat je er als een of andere ghettopimp bijloopt. Over hand in eigen boezem steken gesproken...

En wat is er trouwens gebeurd met "de maatschappij, dat ben jij"? Jij = ook, en misschien wel zélfs, 'de jeugd'. Verpesten ze het wellicht voor zichzelf? En wat voor motivatie hebben ze nodig? Het vooruitzicht op elke twee maanden de nieuwste lauwe pattas, of misschien gewoon brood op de plank en een dak boven hun hoofd?
pi_32845596
Niks slachtofferrol. Zelf ben ik van de generatie die dus kinderen in die leeftijd heeft en die kinderen hebben het op dit moment moeilijk. Het is juist het vooruitzicht van redelijke huisvesting en gewoon brood op de plank dat er niet is. Gewoon de normale dingen waar de jeugd best wel gemotiveerd is om voor te werken maar die nu redelijk onbereikbaar worden. Kijk bijvoorbeeld eens naar dit topic Moderne slavernij in Nederland .
  maandag 5 december 2005 @ 20:58:51 #17
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_32845728
quote:

[..]

Ja, doei. tegenwoordig is elke leerling die niet mee kan komen ineens 'dyslectisch'. Sorry hoor, ze zullen er echt wel tussen zitten, maar ik schat toch dat het merendeel gewoon te lui of niet intelligent genoeg is. Aan dat laatste kunnen ze niks doen, maar om je dan te verschuilen achter zoiets...
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  maandag 5 december 2005 @ 21:01:01 #18
66444 Lord_Vetinari
pi_32845786
quote:
Op maandag 5 december 2005 19:52 schreef BettyWeter het volgende:

[..]

De sociale voorzieningen in Nederland geven iedereen de kans om te studeren en zo een toekomst voor zichzelf op te bouwen.
In welk land heb jij de afgelopen drie jaar gewoond?
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 5 december 2005 @ 21:05:39 #19
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_32845943
quote:
Op maandag 5 december 2005 20:54 schreef vidivici het volgende:
Niks slachtofferrol. Zelf ben ik van de generatie die dus kinderen in die leeftijd heeft en die kinderen hebben het op dit moment moeilijk. Het is juist het vooruitzicht van redelijke huisvesting en gewoon brood op de plank dat er niet is. Gewoon de normale dingen waar de jeugd best wel gemotiveerd is om voor te werken maar die nu redelijk onbereikbaar worden. Kijk bijvoorbeeld eens naar dit topic Moderne slavernij in Nederland .
Huisvesting is al post-WOII een heet hangijzer en werk voor de jeugd is tegenwoordig nauwelijks een issue. In mijn tijd was er zelfs een aparte status voor jeugd en werkgelegenheid verzonnen... 'jeugdwerkloosheid'. Zoals in de jaren 80 is het nu lang niet meer.

De situatie is nu echt niet slechter voor de jeugd dan dat het 15 jaar geleden was. Sterker nog, vele malen beter.
  maandag 5 december 2005 @ 21:24:20 #20
119078 McCarthy
communistenjager
pi_32846486
quote:
Op maandag 5 december 2005 21:01 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

In welk land heb jij de afgelopen drie jaar gewoond?
kan je geen serieuze reactie geven, kansen zat in dit land,
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
  maandag 5 december 2005 @ 21:33:38 #21
66444 Lord_Vetinari
pi_32846717
quote:
Op maandag 5 december 2005 21:24 schreef McCarthy het volgende:

[..]

Ja, als je in Wassenaar of Blaricum woont wel ja. Voor de gewone mensen wordt het hoe langer hoe moeilijker om hun kinderen de kans te geven te gaan studeren.
  maandag 5 december 2005 @ 21:39:43 #22
119078 McCarthy
communistenjager
pi_32846887
quote:
Op maandag 5 december 2005 21:33 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ja, als je in Wassenaar of Blaricum woont wel ja. Voor de gewone mensen wordt het hoe langer hoe moeilijker om hun kinderen de kans te geven te gaan studeren.
je moet wel een vwo diploma hebben ja.
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
  maandag 5 december 2005 @ 21:39:49 #23
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_32846890
Ik vind die Dales nou niet bepaald een goed voorbeeld voor de jeugd, je zou maaar met dat soort figuren moeten werken, ik moet er niet aan denken. Hij heeft natuurlijk wel gelijk. Petjes moeten verboden worden, net als burqas... en onbeschoft gedrag moet keihard aangepakt worden.. Maar liever stinkende , onbeschofte petjes dan meer van die vreselijke kwallen als die Dales.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_32847252
quote:
Op maandag 5 december 2005 21:39 schreef McCarthy het volgende:

[..]

When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_32847588
quote:
Op maandag 5 december 2005 21:24 schreef McCarthy het volgende:

[..]

Kun je je niet eerst eens gaan verdiepen in lampjes, draadjes en dynamo's. Serieus in mijn jeugd hadden zelfs blo'ers het analytisch niveau omdat te begrijpen. Je bent een heel goed praktisch voorbeeld van de degeneratie van het hedendaags onderwijs.
pi_32847640
Allemaal leuk en aardig heren/dames/users/mods:

Ik vond de OP al niet echt "je van het", maar de discussie gaat niet echt de goede kant op.
Normaal reageren op elkaar of niet reageren.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  maandag 5 december 2005 @ 22:08:03 #27
119078 McCarthy
communistenjager
pi_32847693
quote:
Op maandag 5 december 2005 22:03 schreef vidivici het volgende:

[..]

Kun je je niet eerst eens gaan verdiepen in lampjes, draadjes en dynamo's. Serieus in mijn jeugd hadden zelfs blo'ers het analytisch niveau omdat te begrijpen. Je bent een heel goed praktisch voorbeeld van de degeneratie van het hedendaags onderwijs.
ik hoef dat niet te begrijpen want ik doe VWO. Ik snap dus ook dat het slim is om dit soort zaken out te sourcen. Ik kan een band plakken en dat vind ik voldoende. Of kan jij elk probleem aan je compu verhelpen, om maar eens een analogie te gebruiken.
  maandag 5 december 2005 @ 22:47:59 #28
59611 hace_x
Burgerman met 2 kids
pi_32848985
Ik geef die gastjes geen ongelijk; ik werk me de tering 40 uur per week en kom dan niet in aanmerking voor een sociale huurwoning en kan een veel te duur huis kopen en moet dan wel blijven werken om mijn hypotheek te betalen.

Nee, doe als diverse buren, namelijk leer niks, kan niks, leer ook niks, en je krijgt dezelfde woning, woont er veel goedkoper en kan de hele zomer op de stoep pils drinken.

Arme ik!
-- Hace_x
mijn weblog | Fotoboek
pi_32849231
Tja... Kortzichtigheid is de mensheid ook op Fok niet onbekend. Zodra men denkt aan groeperingen die minder sociaal cq. asociaal zijn, wordt er onmiddelijk een verband getrokken met ADHD-ers en mensen met dyslectie.

Spijtig, zeker voor de mensen die er last van hebben. Hoewel ik persoonlijk geen last heb van deze symptomen die zouden kunnen leiden tot een veroordeling van TS tot randgroepering, ben ik wel van mening dat TS eens een keer zijn oogjes open mag doen en voor de lol geinteresseerd in de wereld mag zijn.

Misschien komt hem dan ter ore dat mensen met dyslectie absoluut niet trots zijn op hun dyslectie. Dat mensen met ADHD absoluut niet trots zijn op hun ADHD. Dat mensen met autisme absoluut niet trots zijn op hun autisme en ga zo maar door.

Sterker nog: Mensen in deze 'randgroepering' proberen juist alles wat in hun capaciteiten ligt om onder het juk uit te komen wat hun jaren is toegebracht. Jammer genoeg zullen er altijd mensen als de TS zijn die wanhopig deze mensen terug zullen drijven in hun hokjes. Het is namelijk ronduit een beangstigende gedachte dat mensen die zich raar gedragen toch slimmer kunnen zijn (autisme). Of mensen die niet goed kunnen spellen wel in staat zijn hun financien bij te houden (dyslectie).

Zo kan ik natuurlijk even doorgaan met voorbeelden geven maar ik denk persoonlijk dat ik mijn punt wel gemaakt heb. Hoewel ik zo mijn twijfels heb over het invoelings en begrijpingsvermogen van de TS denk ik dat dit toch een zeer heldere uitleg was. Mochten er nog vragen rijzen bij TS, dan verwijs ik hem graag door naar het RIAGG om zich te laten behandelen tegen waanideeen.
pi_32849786
quote:
Op maandag 5 december 2005 22:56 schreef CyFanate het volgende:
Misschien komt hem dan ter ore dat mensen met dyslectie absoluut niet trots zijn op hun dyslectie. Dat mensen met ADHD absoluut niet trots zijn op hun ADHD. Dat mensen met autisme absoluut niet trots zijn op hun autisme en ga zo maar door.
Maar helaas is er ook een grote groep die onaangepast gedrag goedpraat met het etiket ADHD en die domheid maskeert met het etiket dyslexie. Het eerste fenomeen kom je in alle lagen van de bevolking tegen, maar vooral in de sociale middenlaag, het tweede fenomeen doet zich primair voor in de sociale bovenlaag: op een school in een achterbuurt van Amsterdam wordt iemand die niet kan lezen 'dom' genoemd, maar dezelfde leerling zou op een school in het Gooi als snel het etikel 'dyslectisch' opgeplakt krijgen.

Ook zie je veel te vaak mensen die dyslexie verwarren met een absolute onkunde op taalkundig gebied. Die mensen beroepen zijn bij het schrijven van 'hij bepaald toch zelf wat hij wilt' op dyslexie

Ook wordt ADHD veel te snel geroepen bij mensen die 'gewoon' druk zijn. ADHD is een aandoening waarbij meetbaar het drukke gedrag ontstaat door een nogal groot en structureel concentratieprobleem.

En het is dit soort gedrag waardoor de mensen die daadwerkelijk aan deze aandoeningen leiden minder ruimte en begeleiding krijgen om er mee om te leren gaan.
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
  maandag 5 december 2005 @ 23:30:24 #31
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_32850279
Met uitgesproken kleding kom je over het algemeen best weg, als daar een goed voorkomen en goede verzorging tegenover staat. Verder missen veel kinderen in de basis een beetje zelfrespect.

Naar mijn idee wordt dat voor een fors deel veroorzaakt omdat ze niet iets geleerd hebben om echt trots op te zijn. Kenniseconomie is leuk, maar voor sommigen zijn dat soort dingen te hoog gegrepen. Met beter beroepsonderwijs zouden ze daarin kunnen uitblinken zonder dat ze een wannabepimpuitstraling nodig hebben om zich nog een beetje bijzonder te voelen.
Vampire Romance O+
pi_32851857
Alsof alle mensen met een beperking als ADHD zielige mensjes vol zelfmedelijden zijn ik denk dat er onder de groep mensen met een beperking nog heel wat mensen zitten met meer doorzettingsvermogen dan de doorsnee mens. Maar helaas, door mensen als omschreven door _-rally-_ worden ze allemaal in hetzelfde hokje geduwd
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_32854081
quote:
Op maandag 5 december 2005 22:47 schreef hace_x het volgende:

Ik geef die gastjes geen ongelijk; ik werk me de tering 40 uur per week en kom dan niet in aanmerking voor een sociale huurwoning en kan een veel te duur huis kopen en moet dan wel blijven werken om mijn hypotheek te betalen.

Nee, doe als diverse buren, namelijk leer niks, kan niks, leer ook niks, en je krijgt dezelfde woning, woont er veel goedkoper en kan de hele zomer op de stoep pils drinken.

Arme ik!
Welkom in de verzorgingsstaat Nederland.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_32854085
quote:
Op maandag 5 december 2005 21:33 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Wat een onzin zeg.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_32854772
quote:
Op maandag 5 december 2005 22:56 schreef CyFanate het volgende:
Tja... Kortzichtigheid is de mensheid ook op Fok niet onbekend. Zodra men denkt aan groeperingen die minder sociaal cq. asociaal zijn, wordt er onmiddelijk een verband getrokken met ADHD-ers en mensen met dyslectie.
Doen ze toch zelf? Een onhandelbaar kutkind is geen onhandelbaar kutkind maar heeft (hoe zielig) ADHD. Een achterlijke analfabeet is niet achterlijk en zeker geen analfabeet, maar is (hoe zielig) dyslectisch. Plak er maar een etiket op, want als je een excuus c.q. verklaring hebt, hoef je er niks meer aan te doen. Ook al weer zon misvatting. En dan maar klagen dat je uiteindelijk, als blijkt dat je je in je late tienerjaren maar beter (enigszins) had kunnen inzetten met het oog op je latere carriere (of wat daarvoor door moet gaan), buiten de boot valt. Kun je de Telegraaf gaan nablaten dat het allemaal de schuld van politiek Den Haag is. Ja doei.
pi_32854784
quote:
Op maandag 5 december 2005 15:38 schreef kippenek het volgende:

Ik ken zó veel mensen die zich daarachter verschuilen. En dat is niks ten nadele van mensen die er echt aan lijden. En ja, het wordt zelfs als smoes gebruikt voor hun werkloosheid.
Aangezien het aandoeningen zijn die medisch vast te stellen zijn, wordt verschuilen aardig lastig.
pi_32854810
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 08:39 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Aangezien het aandoeningen zijn die medisch vast te stellen zijn, wordt verschuilen aardig lastig.
Hoezo? Je hebt echt geen doktorsverklaring nodig om van je eigen kutkind te roepen dat dat onhandelbare karakter gelegen is in het ziektebeeld van ADHD. Of vraag jij altijd om dergelijke verklaringen als anderen zich daar weer ns achter verschuilen? Ik niet.
  dinsdag 6 december 2005 @ 08:50:31 #38
66444 Lord_Vetinari
pi_32854922
quote:
Op maandag 5 december 2005 21:39 schreef McCarthy het volgende:

[..]

En alles wat minder heeft kan wat jou betreft in elkaar storten? Er hoeft geen betaalbaar MBO onderwijs te zijn voor die kneuzen of zo?
pi_32855147
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 08:50 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

En alles wat minder heeft kan wat jou betreft in elkaar storten? Er hoeft geen betaalbaar MBO onderwijs te zijn voor die kneuzen of zo?
Tuurlijk niet, eigen verantwoordelijkheid he. Mensen die geen VWO doen, die zijn gewoon lui . Als je maar wilt, dan kun je als poliopatiëntje in Kameroen uitgroeien tot multimagnaat.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_32855313
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 08:41 schreef Argento het volgende:

Hoezo? Je hebt echt geen doktorsverklaring nodig om van je eigen kutkind te roepen dat dat onhandelbare karakter gelegen is in het ziektebeeld van ADHD. Of vraag jij altijd om dergelijke verklaringen als anderen zich daar weer ns achter verschuilen? Ik niet.
En wat heeft de aandoening van je kind te maken met jou uitkering? Als jij niets mankeert, zal je gewoon aan het werk moeten (Sollicitatieplicht) en als je vrijstelling wilt, zal je toch echt de ziekte van je kind aan de hand van een doktersverklaring moeten aantonen.
  dinsdag 6 december 2005 @ 09:28:19 #41
119078 McCarthy
communistenjager
pi_32855514
quote:
Op maandag 5 december 2005 22:47 schreef hace_x het volgende:

Arme ik!
ik vind dit wel heel ernstig. Je doet HBO en je hebt gewoon praktisch geen beter leven dan mensen die .... ja wat eigenlijk. Wat doen je buren, vuilniszakken dragen?

is er nog een genuanceerde versie van het verhaal of is het echt zo erg?
pi_32855531
eindelijk iemand die snapt waar het om gaat.
  dinsdag 6 december 2005 @ 09:30:33 #43
119078 McCarthy
communistenjager
pi_32855551
quote:
Op maandag 5 december 2005 23:30 schreef MouseOver het volgende:
Met uitgesproken kleding kom je over het algemeen best weg, als daar een goed voorkomen en goede verzorging tegenover staat. Verder missen veel kinderen in de basis een beetje zelfrespect.

Naar mijn idee wordt dat voor een fors deel veroorzaakt omdat ze niet iets geleerd hebben om echt trots op te zijn. Kenniseconomie is leuk, maar voor sommigen zijn dat soort dingen te hoog gegrepen. Met beter beroepsonderwijs zouden ze daarin kunnen uitblinken zonder dat ze een wannabepimpuitstraling nodig hebben om zich nog een beetje bijzonder te voelen.
true, we moeten gewoon accepteren dat voor sommige mensen krantenbezorgen en schoonmaken het hoogst haalbare is. Niks mis mee, alleen nu wordt simpel werk vaak door studenten en scholieren gedaan. Schandalig!!!!
  dinsdag 6 december 2005 @ 09:32:25 #44
119078 McCarthy
communistenjager
pi_32855594
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 08:50 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Wat blaat je? HBO, MBO of een schoonmaak of timmermans job is niks mis mee. Alleen kom niet aanzetten dat je de kansen niet krijgt. Iedereen kan een middelbaar school diploma halen en daarmee naar een vervolg opleiding.
  dinsdag 6 december 2005 @ 09:33:46 #45
119078 McCarthy
communistenjager
pi_32855623
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 03:53 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Welkom in de verzorgingsstaat Nederland.
was jij nou diegene die in een den bosche wijk woonde en daar echt de halve buurt van de sociale voorziening zag profiteren. Midden in de zomer wel lekker met bier op de stoep en zo. Zogenaam dwerkeloos
  dinsdag 6 december 2005 @ 09:40:29 #46
129574 Kiteless
pornsexgoddess
pi_32855757
Heeft iemand toevallig een paar weken terug die uitzending op tv gezien waarin men de schooljeugd
"sollicitatie-les" ging geven ?

Briljant !

Ze kregen dus gewoon een sollicitatie-gesprek (dat was tijden van tevoren aangekondigd),
en ze moesten zich dus gewoon zo gedragen zoals ze dat in het echt zouden doen.

95% van die lui komt binnen kauwgomkauwend met een petje op,
smijt de deur achter zich dicht,
gaat gelijk zitten zonder zich voor te stellen of uberhaupt maar een hand te geven en goedemorgen te zeggen, en stopt z'n handen in z'n zakken.

(En nee, ze zetten dat petje ook niet even af ofzo)

Als er gevraagd werd waarvoor ze kwamen, was het antwoord "mja ik heb geld nodig he".

Sorry hoor, maar het eerste wat m'n vriendin en ik tegen elkaar zeiden was "Sjezus, dat soort lui wil je toch niet in je bedrijf ?".
Van de 30 mensen waren er misschien net 2 bij die zich een klein beetje wisten te gedragen / profileren.
Da's toch drama ?
En dan maar roepen dat je gediscrimineerd wordt als je voor de 5e keer wordt afgewezen !
-=[ Kiteless ]=-=[ To dream of love ]=-
  dinsdag 6 december 2005 @ 09:41:38 #47
131980 kippenek
Ik mis Jezus.
pi_32855781
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 08:38 schreef Argento het volgende:

Plak er maar een etiket op, want als je een excuus c.q. verklaring hebt, hoef je er niks meer aan te doen.
Als je dat al vanaf je 5e hoort, wordt het op latere leeftijd verdomd moeilijk om nog wat te presteren. Mijn ouders waren altijd het 'niet zeiken maar doen' type, schouders eronder en dan lukt het best en dat heeft me geen windeieren gelegd. Wat schiet je er mee op om een kind op z'n 5e te bombarderen tot autist als je daar toch niks mee kunt doen? Want zeg nou niet dat we van die geweldige therapieen hebben, daar hebben de scholen geen tijd en geld voor en ouders al helemaal niet.

We kweken op dit moment een generatie van hypo-allergische, slecht spellende en slachtofferrol vervullende niksnutten.
pi_32856518
Ik begin eik wel een beetje genoeg te krijgen van het gekanker van mijnheer Dales. Dergelijke opmerkingen lijken me effectief noch constructief.
pi_32856696
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 09:41 schreef kippenek het volgende:

[..]

Als je dat al vanaf je 5e hoort, wordt het op latere leeftijd verdomd moeilijk om nog wat te presteren. Mijn ouders waren altijd het 'niet zeiken maar doen' type, schouders eronder en dan lukt het best en dat heeft me geen windeieren gelegd. Wat schiet je er mee op om een kind op z'n 5e te bombarderen tot autist als je daar toch niks mee kunt doen? Want zeg nou niet dat we van die geweldige therapieen hebben, daar hebben de scholen geen tijd en geld voor en ouders al helemaal niet.

We kweken op dit moment een generatie van hypo-allergische, slecht spellende en slachtofferrol vervullende niksnutten.
Onder andere krijg je door een dergelijke diagnose de begeleiding die zo'n kind verdient, waardoor de kans significant toeneemt dat het later bij kan dragen aan de maatschappij. Hoe vroeger je erbij bent, hoe beter.
Dat de term "autist" en "ADHD" en "dyslexie" dan vervolgens misbruikt wordt voor elk vervelend kind...
pi_32857051
ergens heeft hij wel gelijk maar hij scheert een hele groep over 1 kam en dat is natuurlijk nooit goed.
het voorbeeld van Kiteless is een trend die je helaas steeds vaker ziet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')