abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 5 december 2005 @ 15:24:35 #1
131980 kippenek
Ik mis Jezus.
pi_32836519
quote:
Dales aan jeugd: 'Weg met vieze kleren en grote mond'

Gepubliceerd op 03 december 2005, 11:39
LEEUWARDEN -

Dat de jeugdwerkloosheid zo hoog is, zou wel eens kunnen liggen aan het onfatsoen van de jongeren zelf. Dit betoogde de Leeuwarder burgemeester Geert Dales gisteren in zijn column op Radio 1.

,,De gemiddelde werkgever zal wel net zo'n weerzin hebben als ik tegen jongeren die niet een eigen verantwoordelijkheid uitstralen en blijkbaar niet in de gaten hebben dat vieze uitgezakte broeken, ongewassen haar, een gedemotiveerde uitstraling en een grote mond echt niet helpen om aan de bak te komen.''

Dales observeerde dinsdag de lokale jeugd toen hij op bezoek was bij de jongerenadviesraad. Zijn conclusie: ,,Er is één boodschap die er op alle mogelijke manieren bij de jongeren in moet worden geramd: weg met die malle petjes, weg met die grote mond, weg met die vieze kleren en die negatieve uitstraling. Geen werkgever heeft zin in losers.''
Hallelujah. Het mocht wel eens gezegd worden. Driekwart van de jeugd bestaat uit zielige dyslecten, ADHD'ers of randgroepen die om andere reden zielig denken te moeten zijjn. Kom op, niet zeiken, schouders d'r onder aan aan de slag met je donder.

.
[GEZ] Messias, die liefde en vrede komt brengen in verwarde wereld. Betere behandeling beloofd ivm vorige malen. Spoed.
pi_32836624
helemaal mee eens!! Aanpakken...
pi_32836680
quote:
Op maandag 5 december 2005 15:24 schreef kippenek het volgende:

[..]

Hallelujah. Het mocht wel eens gezegd worden. Driekwart van de jeugd bestaat uit zielige dyslecten, ADHD'ers of randgroepen die om andere reden zielig denken te moeten zijjn. Kom op, niet zeiken, schouders d'r onder aan aan de slag met je donder.

.
Dyslectie en ADHD zijn erkende aandoeningen, wat dat te maken heeft met het artikel ontgaat mij.
  maandag 5 december 2005 @ 15:36:28 #4
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_32836837
quote:
Op maandag 5 december 2005 15:31 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Dyslectie en ADHD zijn erkende aandoeningen, wat dat te maken heeft met het artikel ontgaat mij.
Mij ook daar wordt in het stuk niks over geschreven.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_32836840
Die burgemeester zat de rest van zijn leven in een ivoren toren en in een verduisterde limo?
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  maandag 5 december 2005 @ 15:38:06 #6
131980 kippenek
Ik mis Jezus.
pi_32836886
quote:
Op maandag 5 december 2005 15:36 schreef Megumi het volgende:

[..]

Mij ook daar wordt in het stuk niks over geschreven.
Ik ken zó veel mensen die zich daarachter verschuilen. En dat is niks ten nadele van mensen die er echt aan lijden. En ja, het wordt zelfs als smoes gebruikt voor hun werkloosheid.
[GEZ] Messias, die liefde en vrede komt brengen in verwarde wereld. Betere behandeling beloofd ivm vorige malen. Spoed.
pi_32837717
quote:
Op maandag 5 december 2005 15:24 schreef kippenek het volgende:

[..]

.
bron?????
pi_32837754
so he wat zit die gast nou te trippen seg! ik maak zelf tog wel uit of ik een petjuh draag of niet dan sjesus hij is zelf een loser me dushi zeg dat die broek juist heel lauw staat en ik krijg egt wel een baan bij de overheit of de gemeenterijni... gemeentereinigi... als vuilnisman hoor
  maandag 5 december 2005 @ 16:12:07 #9
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_32837820
quote:
Op maandag 5 december 2005 16:09 schreef BettyWeter het volgende:
so he wat zit die gast nou te trippen seg! ik maak zelf tog wel uit of ik een petjuh draag of niet dan sjesus hij is zelf een loser me dushi zeg dat die broek juist heel lauw staat en ik krijg egt wel een baan bij de overheit of de gemeenterijni... gemeentereinigi... als vuilnisman hoor
Nee zelfs dat zit er niet voor je in vrees ik.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_32837980
quote:
Voor sommige mensen is het zelfs al te laat. Jammer, maar helaas!
pi_32838224
quote:

[..]

dat zijn slechte excuses voor moeilijk opvoedbare kinderen :/
pi_32838554
quote:
gemeentereinigi...
Jammer joh. Bijna. Beetje meer doorzetten!
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  maandag 5 december 2005 @ 16:56:12 #13
89338 BettyWeter
Weet het beter
pi_32838991
quote:
Op maandag 5 december 2005 16:12 schreef Megumi het volgende:

[..]

Nee zelfs dat zit er niet voor je in vrees ik.
Messchien heb jij nog wel een baan voor me ik ken PHP.NET!! is egt makkelijk man!
pi_32840903
Wat een kortzichtigheid. De man is niet eens in staat om onderliggende oorzaken te analyseren denk bv slechte toekomstperspectieven, slechte opleiding door falend onderwijssysteem, falende opvoeding, tekortschietende huisvestiging en als laatste natuurlijk falende bestuurders die het zo ver hebben laten komen waaronder dus ook burgemeesters. Laat de blaaskaak eens een hand in eigen boezem steken.

De jeugd is gewoon jeugd, alleen die wordt nu in grote mate verziekt door deze maatschappij. Zonder toekomst is niemand gemotiveerd.
  maandag 5 december 2005 @ 19:52:32 #15
89338 BettyWeter
Weet het beter
pi_32843763
quote:
Op maandag 5 december 2005 18:11 schreef vidivici het volgende:
Wat een kortzichtigheid. De man is niet eens in staat om onderliggende oorzaken te analyseren denk bv slechte toekomstperspectieven, slechte opleiding door falend onderwijssysteem, falende opvoeding, tekortschietende huisvestiging en als laatste natuurlijk falende bestuurders die het zo ver hebben laten komen waaronder dus ook burgemeesters. Laat de blaaskaak eens een hand in eigen boezem steken.

De jeugd is gewoon jeugd, alleen die wordt nu in grote mate verziekt door deze maatschappij. Zonder toekomst is niemand gemotiveerd.
Jaaa, daar is hij dan, de slachtofferrol. De toekomstperspectieven zijn nog nooit zo goed geweest. De sociale voorzieningen in Nederland geven iedereen de kans om te studeren en zo een toekomst voor zichzelf op te bouwen. Dat je er zélf ook nog wat voor moet doen, is niet meer dan vanzelfsprekend. Maar het lijkt erop dat alles iedereen maar moet komen aanwaaien; op kamers, veel uitgaan en vooral niet al te hard moeten werken.

En dan óók nog klagen als je ergens niet wordt aangenomen of stage mag lopen omdat je er als een of andere ghettopimp bijloopt. Over hand in eigen boezem steken gesproken...

En wat is er trouwens gebeurd met "de maatschappij, dat ben jij"? Jij = ook, en misschien wel zélfs, 'de jeugd'. Verpesten ze het wellicht voor zichzelf? En wat voor motivatie hebben ze nodig? Het vooruitzicht op elke twee maanden de nieuwste lauwe pattas, of misschien gewoon brood op de plank en een dak boven hun hoofd?
pi_32845596
Niks slachtofferrol. Zelf ben ik van de generatie die dus kinderen in die leeftijd heeft en die kinderen hebben het op dit moment moeilijk. Het is juist het vooruitzicht van redelijke huisvesting en gewoon brood op de plank dat er niet is. Gewoon de normale dingen waar de jeugd best wel gemotiveerd is om voor te werken maar die nu redelijk onbereikbaar worden. Kijk bijvoorbeeld eens naar dit topic Moderne slavernij in Nederland .
  maandag 5 december 2005 @ 20:58:51 #17
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_32845728
quote:

[..]

Ja, doei. tegenwoordig is elke leerling die niet mee kan komen ineens 'dyslectisch'. Sorry hoor, ze zullen er echt wel tussen zitten, maar ik schat toch dat het merendeel gewoon te lui of niet intelligent genoeg is. Aan dat laatste kunnen ze niks doen, maar om je dan te verschuilen achter zoiets...
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  maandag 5 december 2005 @ 21:01:01 #18
66444 Lord_Vetinari
pi_32845786
quote:
Op maandag 5 december 2005 19:52 schreef BettyWeter het volgende:

[..]

De sociale voorzieningen in Nederland geven iedereen de kans om te studeren en zo een toekomst voor zichzelf op te bouwen.
In welk land heb jij de afgelopen drie jaar gewoond?
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 5 december 2005 @ 21:05:39 #19
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_32845943
quote:
Op maandag 5 december 2005 20:54 schreef vidivici het volgende:
Niks slachtofferrol. Zelf ben ik van de generatie die dus kinderen in die leeftijd heeft en die kinderen hebben het op dit moment moeilijk. Het is juist het vooruitzicht van redelijke huisvesting en gewoon brood op de plank dat er niet is. Gewoon de normale dingen waar de jeugd best wel gemotiveerd is om voor te werken maar die nu redelijk onbereikbaar worden. Kijk bijvoorbeeld eens naar dit topic Moderne slavernij in Nederland .
Huisvesting is al post-WOII een heet hangijzer en werk voor de jeugd is tegenwoordig nauwelijks een issue. In mijn tijd was er zelfs een aparte status voor jeugd en werkgelegenheid verzonnen... 'jeugdwerkloosheid'. Zoals in de jaren 80 is het nu lang niet meer.

De situatie is nu echt niet slechter voor de jeugd dan dat het 15 jaar geleden was. Sterker nog, vele malen beter.
  maandag 5 december 2005 @ 21:24:20 #20
119078 McCarthy
communistenjager
pi_32846486
quote:
Op maandag 5 december 2005 21:01 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

In welk land heb jij de afgelopen drie jaar gewoond?
kan je geen serieuze reactie geven, kansen zat in dit land,
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
  maandag 5 december 2005 @ 21:33:38 #21
66444 Lord_Vetinari
pi_32846717
quote:
Op maandag 5 december 2005 21:24 schreef McCarthy het volgende:

[..]

Ja, als je in Wassenaar of Blaricum woont wel ja. Voor de gewone mensen wordt het hoe langer hoe moeilijker om hun kinderen de kans te geven te gaan studeren.
  maandag 5 december 2005 @ 21:39:43 #22
119078 McCarthy
communistenjager
pi_32846887
quote:
Op maandag 5 december 2005 21:33 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ja, als je in Wassenaar of Blaricum woont wel ja. Voor de gewone mensen wordt het hoe langer hoe moeilijker om hun kinderen de kans te geven te gaan studeren.
je moet wel een vwo diploma hebben ja.
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
  maandag 5 december 2005 @ 21:39:49 #23
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_32846890
Ik vind die Dales nou niet bepaald een goed voorbeeld voor de jeugd, je zou maaar met dat soort figuren moeten werken, ik moet er niet aan denken. Hij heeft natuurlijk wel gelijk. Petjes moeten verboden worden, net als burqas... en onbeschoft gedrag moet keihard aangepakt worden.. Maar liever stinkende , onbeschofte petjes dan meer van die vreselijke kwallen als die Dales.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_32847252
quote:
Op maandag 5 december 2005 21:39 schreef McCarthy het volgende:

[..]

je moet wel een vwo diploma hebben ja.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_32847588
quote:
Op maandag 5 december 2005 21:24 schreef McCarthy het volgende:

[..]

Kun je je niet eerst eens gaan verdiepen in lampjes, draadjes en dynamo's. Serieus in mijn jeugd hadden zelfs blo'ers het analytisch niveau omdat te begrijpen. Je bent een heel goed praktisch voorbeeld van de degeneratie van het hedendaags onderwijs.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')