ik hoef dat niet te begrijpen want ik doe VWO. Ik snap dus ook dat het slim is om dit soort zaken out te sourcen. Ik kan een band plakken en dat vind ik voldoende. Of kan jij elk probleem aan je compu verhelpen, om maar eens een analogie te gebruiken.quote:Op maandag 5 december 2005 22:03 schreef vidivici het volgende:
[..]
Kun je je niet eerst eens gaan verdiepen in lampjes, draadjes en dynamo's. Serieus in mijn jeugd hadden zelfs blo'ers het analytisch niveau omdat te begrijpen. Je bent een heel goed praktisch voorbeeld van de degeneratie van het hedendaags onderwijs.
Maar helaas is er ook een grote groep die onaangepast gedrag goedpraat met het etiket ADHD en die domheid maskeert met het etiket dyslexie. Het eerste fenomeen kom je in alle lagen van de bevolking tegen, maar vooral in de sociale middenlaag, het tweede fenomeen doet zich primair voor in de sociale bovenlaag: op een school in een achterbuurt van Amsterdam wordt iemand die niet kan lezen 'dom' genoemd, maar dezelfde leerling zou op een school in het Gooi als snel het etikel 'dyslectisch' opgeplakt krijgen.quote:Op maandag 5 december 2005 22:56 schreef CyFanate het volgende:
Misschien komt hem dan ter ore dat mensen met dyslectie absoluut niet trots zijn op hun dyslectie. Dat mensen met ADHD absoluut niet trots zijn op hun ADHD. Dat mensen met autisme absoluut niet trots zijn op hun autisme en ga zo maar door.
Welkom in de verzorgingsstaat Nederland.quote:Op maandag 5 december 2005 22:47 schreef hace_x het volgende:
Ik geef die gastjes geen ongelijk; ik werk me de tering 40 uur per week en kom dan niet in aanmerking voor een sociale huurwoning en kan een veel te duur huis kopen en moet dan wel blijven werken om mijn hypotheek te betalen.
Nee, doe als diverse buren, namelijk leer niks, kan niks, leer ook niks, en je krijgt dezelfde woning, woont er veel goedkoper en kan de hele zomer op de stoep pils drinken.
Arme ik!
Wat een onzin zeg.quote:Op maandag 5 december 2005 21:33 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ja, als je in Wassenaar of Blaricum woont wel ja. Voor de gewone mensen wordt het hoe langer hoe moeilijker om hun kinderen de kans te geven te gaan studeren.
Doen ze toch zelf? Een onhandelbaar kutkind is geen onhandelbaar kutkind maar heeft (hoe zielig) ADHD. Een achterlijke analfabeet is niet achterlijk en zeker geen analfabeet, maar is (hoe zielig) dyslectisch. Plak er maar een etiket op, want als je een excuus c.q. verklaring hebt, hoef je er niks meer aan te doen. Ook al weer zon misvatting. En dan maar klagen dat je uiteindelijk, als blijkt dat je je in je late tienerjaren maar beter (enigszins) had kunnen inzetten met het oog op je latere carriere (of wat daarvoor door moet gaan), buiten de boot valt. Kun je de Telegraaf gaan nablaten dat het allemaal de schuld van politiek Den Haag is. Ja doei.quote:Op maandag 5 december 2005 22:56 schreef CyFanate het volgende:
Tja... Kortzichtigheid is de mensheid ook op Fok niet onbekend. Zodra men denkt aan groeperingen die minder sociaal cq. asociaal zijn, wordt er onmiddelijk een verband getrokken met ADHD-ers en mensen met dyslectie.
Aangezien het aandoeningen zijn die medisch vast te stellen zijn, wordt verschuilen aardig lastig.quote:Op maandag 5 december 2005 15:38 schreef kippenek het volgende:
Ik ken zó veel mensen die zich daarachter verschuilen. En dat is niks ten nadele van mensen die er echt aan lijden. En ja, het wordt zelfs als smoes gebruikt voor hun werkloosheid.
Hoezo? Je hebt echt geen doktorsverklaring nodig om van je eigen kutkind te roepen dat dat onhandelbare karakter gelegen is in het ziektebeeld van ADHD. Of vraag jij altijd om dergelijke verklaringen als anderen zich daar weer ns achter verschuilen? Ik niet.quote:Op dinsdag 6 december 2005 08:39 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Aangezien het aandoeningen zijn die medisch vast te stellen zijn, wordt verschuilen aardig lastig.
En alles wat minder heeft kan wat jou betreft in elkaar storten? Er hoeft geen betaalbaar MBO onderwijs te zijn voor die kneuzen of zo?quote:Op maandag 5 december 2005 21:39 schreef McCarthy het volgende:
[..]
je moet wel een vwo diploma hebben ja.
Tuurlijk niet, eigen verantwoordelijkheid he. Mensen die geen VWO doen, die zijn gewoon lui . Als je maar wilt, dan kun je als poliopatiëntje in Kameroen uitgroeien tot multimagnaat.quote:Op dinsdag 6 december 2005 08:50 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
En alles wat minder heeft kan wat jou betreft in elkaar storten? Er hoeft geen betaalbaar MBO onderwijs te zijn voor die kneuzen of zo?
En wat heeft de aandoening van je kind te maken met jou uitkering? Als jij niets mankeert, zal je gewoon aan het werk moeten (Sollicitatieplicht) en als je vrijstelling wilt, zal je toch echt de ziekte van je kind aan de hand van een doktersverklaring moeten aantonen.quote:Op dinsdag 6 december 2005 08:41 schreef Argento het volgende:
Hoezo? Je hebt echt geen doktorsverklaring nodig om van je eigen kutkind te roepen dat dat onhandelbare karakter gelegen is in het ziektebeeld van ADHD. Of vraag jij altijd om dergelijke verklaringen als anderen zich daar weer ns achter verschuilen? Ik niet.
ik vind dit wel heel ernstig. Je doet HBO en je hebt gewoon praktisch geen beter leven dan mensen die .... ja wat eigenlijk. Wat doen je buren, vuilniszakken dragen?quote:Op maandag 5 december 2005 22:47 schreef hace_x het volgende:
Ik geef die gastjes geen ongelijk; ik werk me de tering 40 uur per week en kom dan niet in aanmerking voor een sociale huurwoning en kan een veel te duur huis kopen en moet dan wel blijven werken om mijn hypotheek te betalen.
Nee, doe als diverse buren, namelijk leer niks, kan niks, leer ook niks, en je krijgt dezelfde woning, woont er veel goedkoper en kan de hele zomer op de stoep pils drinken.
Arme ik!
true, we moeten gewoon accepteren dat voor sommige mensen krantenbezorgen en schoonmaken het hoogst haalbare is. Niks mis mee, alleen nu wordt simpel werk vaak door studenten en scholieren gedaan. Schandalig!!!!quote:Op maandag 5 december 2005 23:30 schreef MouseOver het volgende:
Met uitgesproken kleding kom je over het algemeen best weg, als daar een goed voorkomen en goede verzorging tegenover staat. Verder missen veel kinderen in de basis een beetje zelfrespect.
Naar mijn idee wordt dat voor een fors deel veroorzaakt omdat ze niet iets geleerd hebben om echt trots op te zijn. Kenniseconomie is leuk, maar voor sommigen zijn dat soort dingen te hoog gegrepen. Met beter beroepsonderwijs zouden ze daarin kunnen uitblinken zonder dat ze een wannabepimpuitstraling nodig hebben om zich nog een beetje bijzonder te voelen.
Wat blaat je? HBO, MBO of een schoonmaak of timmermans job is niks mis mee. Alleen kom niet aanzetten dat je de kansen niet krijgt. Iedereen kan een middelbaar school diploma halen en daarmee naar een vervolg opleiding.quote:Op dinsdag 6 december 2005 08:50 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
En alles wat minder heeft kan wat jou betreft in elkaar storten? Er hoeft geen betaalbaar MBO onderwijs te zijn voor die kneuzen of zo?
was jij nou diegene die in een den bosche wijk woonde en daar echt de halve buurt van de sociale voorziening zag profiteren. Midden in de zomer wel lekker met bier op de stoep en zo. Zogenaam dwerkeloosquote:Op dinsdag 6 december 2005 03:53 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Welkom in de verzorgingsstaat Nederland.
Als je dat al vanaf je 5e hoort, wordt het op latere leeftijd verdomd moeilijk om nog wat te presteren. Mijn ouders waren altijd het 'niet zeiken maar doen' type, schouders eronder en dan lukt het best en dat heeft me geen windeieren gelegd. Wat schiet je er mee op om een kind op z'n 5e te bombarderen tot autist als je daar toch niks mee kunt doen? Want zeg nou niet dat we van die geweldige therapieen hebben, daar hebben de scholen geen tijd en geld voor en ouders al helemaal niet.quote:Op dinsdag 6 december 2005 08:38 schreef Argento het volgende:
Plak er maar een etiket op, want als je een excuus c.q. verklaring hebt, hoef je er niks meer aan te doen.
Onder andere krijg je door een dergelijke diagnose de begeleiding die zo'n kind verdient, waardoor de kans significant toeneemt dat het later bij kan dragen aan de maatschappij. Hoe vroeger je erbij bent, hoe beter.quote:Op dinsdag 6 december 2005 09:41 schreef kippenek het volgende:
[..]
Als je dat al vanaf je 5e hoort, wordt het op latere leeftijd verdomd moeilijk om nog wat te presteren. Mijn ouders waren altijd het 'niet zeiken maar doen' type, schouders eronder en dan lukt het best en dat heeft me geen windeieren gelegd. Wat schiet je er mee op om een kind op z'n 5e te bombarderen tot autist als je daar toch niks mee kunt doen? Want zeg nou niet dat we van die geweldige therapieen hebben, daar hebben de scholen geen tijd en geld voor en ouders al helemaal niet.
We kweken op dit moment een generatie van hypo-allergische, slecht spellende en slachtofferrol vervullende niksnutten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |