D66 snapt weer de ballen van marktwerking zo te zien, de bedoeling van die hoge energieprijs is dat mensen zuiniger met energie omgaan en naar andere energiebronnen gaan zoeken (wat ook waar is). Maar nee hoor, nota bene D66 (je zou zeggen groen en liberaal) steekt hier eventjes een stokje voor. Lekker groen en liberaal, D66.quote:105 Teletekst ma 05 dec
CDA,D66:50 euro energiecompensatie
DEN HAAG De Kamerfracties van CDA en
D66 komen zelf met een voorstel om de
hoge energierekening volgend jaar te
compenseren.De twee regeringspartijen
denken daarbij aan een tegemoetkoming
van 50 euro per gezin.
Het kabinet voelt er niets meer voor om
het extraatje te geven omdat volgend
jaar de koopkracht hoger uitvalt dan
verwacht.Aanvankelijk wilde het kabinet
de compensatie geven vanwege de sterk
gestegen olieprijzen.
Een Kamermeerderheid blijft vasthouden
aan het extraatje.Dinsdag debatteert de
Kamer met minister De Geus van Sociale
Zaken over een compensatieregeling.
nou dan heb ik wel een andere opmerking voor jequote:Op maandag 5 december 2005 11:22 schreef Vhiper het volgende:
TS gaat weer eens kort door de bocht, aangezien hij vergeet dat er op de energiemarkt vanwege de vele accijnzen en belastingen nauwelijks sprake is van een marktconforme prijs. Nu wil D66 wat van die belastingen schrappen, gaat TS klagen![]()
niet???quote:Op maandag 5 december 2005 11:39 schreef DionysuZ het volgende:
dat niet, dit land moet alleen weten waar de prioriteiten moeten liggen bij het uitgeven van de belastingcenten. Zorg en onderwijs, die je niet aan vrije marktwerking moet overlaten.
Nou op ambtenaren kan ook flink bezuinigd worden wat mij betreft. Zolang de belangrijke, collectieve dingen, (niet iedereen kan het zich veroorloven zich voor alles te verzekeren), zoals zorg, onderwijs en sociale zekerheid gewoon geregeld zijn. Centraal regelen is ook een stuk goedkoper.quote:Op maandag 5 december 2005 11:40 schreef McCarthy het volgende:
[..]
niet???
Dus nog meer geld naar onderwijs en zorg?
maar dan kunnen we altijd nog wel de belastingen omlaag gooien. 20 miljard aan "cadeautjes" kan je linea recta schrappen. En dan heb ik de hypo aftrek nog niet eens megerekend.quote:Op maandag 5 december 2005 11:46 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
Nou op ambtenaren kan ook flink bezuinigd worden wat mij betreft. Zolang de belangrijke, collectieve dingen, (niet iedereen kan het zich veroorloven zich voor alles te verzekeren), zoals zorg, onderwijs en sociale zekerheid gewoon geregeld zijn. Centraal regelen is ook een stuk goedkoper.
Welke kadootjes heeft Zalm allemaal uitgedeeld behalve de belastingverlaging?quote:Op maandag 5 december 2005 11:27 schreef RM-rf het volgende:
D66 en CDa doen hier gewoon Zalm na ...
die man viel in zijn tijd als minister van financieeen op en werd heel populair door met enige regelmaat 'kadootjes' uit te delen... zonder duidelijke structurele onderbouwing of opzet .....
Hoezo zie je dat vaker? Dit is volgens mij van alle tijden, zelfs bij de Romeinen zag je dit.quote:Probleem is dat je binnen de nederlandse politiek steeds vaker zulke 'korte-termijns-acties' ziet en men steeds minder aandacht heeft voor structurele oplossingen en hervormingen ... als het ook met een incidenteel 'kadootje' of 'compensatie-regelingetje' gedaan kan worden ...
als onderwijs, zorg en sociale zekerheid goed geregeld is heb ik er niets op tegen om de belastingen omlaag te gooien. Hypotheekrenteaftrek mag ook wel verdwijnen ja.quote:Op maandag 5 december 2005 11:47 schreef McCarthy het volgende:
[..]
maar dan kunnen we altijd nog wel de belastingen omlaag gooien. 20 miljard aan "cadeautjes" kan je linea recta schrappen. En dan heb ik de hypo aftrek nog niet eens megerekend.
kijk, misschien mag je nog staatssecretaris worden in het kabinet McCarthy. Over de MCS moet je je wel schikken naar mij hoor.quote:Op maandag 5 december 2005 11:50 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
als onderwijs, zorg en sociale zekerheid goed geregeld is heb ik er niets op tegen om de belastingen omlaag te gooien. Hypotheekrenteaftrek mag ook wel verdwijnen ja.
quote:Op maandag 5 december 2005 12:08 schreef McCarthy het volgende:
[..]
kijk, misschien mag je nog staatssecretaris worden in het kabinet McCarthy. Over de MCS moet je je wel schikken naar mij hoor.
Waarom zo minachtend? Wat legitimeert jou dan wel uitspraken over dergelijke zaken te doen?quote:Op maandag 5 december 2005 11:35 schreef McCarthy het volgende:
Het wordt echt tijd voor een man/partij die het het volk (ja het fuckin volk ja want hbo en lager snapt het geloof ik nog niet) uitlegt en zo flink veel stemmen scoort.
Daar heb je helemaal gelijk in. Maar ze willen het compenseren omdat de marktprijs hoger is. De accijnzen zijn relatief, niet absoluut.quote:Op maandag 5 december 2005 11:22 schreef Vhiper het volgende:
TS gaat weer eens kort door de bocht, aangezien hij vergeet dat er op de energiemarkt vanwege de vele accijnzen en belastingen nauwelijks sprake is van een marktconforme prijs. Nu wil D66 wat van die belastingen schrappen, gaat TS klagen![]()
De Zalmsnip zie ik niet als 'belastingverlaging', maar enkel als het scheppen van een extra vaste aftrekpost, die ook nog op een bureaucratische onpraktische omweg werd toegekend (via de gemeentelijke belastingen, waardoor het op dat niveau ook regelmatig 'foutging' bepaalde bevolkingsgroepen er buiten vielen, en er een verschil ontstond in hoe de gemeentes dit teruggaven, of via de OZB, of via andere gemeentelijke heffingen als vuilophaaldienst) ....quote:Op maandag 5 december 2005 11:49 schreef Chewie het volgende:
[..]
Welke kadootjes heeft Zalm allemaal uitgedeeld behalve de belastingverlaging?
Met de andere "kadootjes" onder Paars was Zalm niet echt blij en dat heeft hij achteraf ook toegegeven. Daar had hij principieel gezien zijn ontslag voor in kunnen dienen maar je kunt ook stellen dat het zeer democratisch van Zalm is om te luisteren naar de wensen van de tweede kamer.
[..]
Hoezo zie je dat vaker? Dit is volgens mij van alle tijden, zelfs bij de Romeinen zag je dit.
Maar bovenstaand voorbeeld van Zalm vind ik zelf geen korte termijn.
Ja, en is dat juist niet de fout?quote:Op maandag 5 december 2005 12:41 schreef pberends het volgende:
[..]
Daar heb je helemaal gelijk in. Maar ze willen het compenseren omdat de marktprijs hoger is. De accijnzen zijn relatief, niet absoluut.
Volgens mij snap jij het ook niet zo goed: Zolang de prijs van energie voor een groot deel bestaat uit allerlei belastingen, en vergeleken met het buitenland kunstmatig duur is, kun je niet van een echte marktwerking spreken vind ik.quote:Op maandag 5 december 2005 09:17 schreef pberends het volgende:
[..]
D66 snapt weer de ballen van marktwerking zo te zien, de bedoeling van die hoge energieprijs is dat mensen zuiniger met energie omgaan en naar andere energiebronnen gaan zoeken (wat ook waar is). Maar nee hoor, nota bene D66 (je zou zeggen groen en liberaal) steekt hier eventjes een stokje voor. Lekker groen en liberaal, D66.
quote:Op maandag 5 december 2005 09:31 schreef JohnDope het volgende:
Logisch dat ze daar niks van snappen, D66 is een one issue partij.
Als ik de verhalen moet geloven doet Pechthold niks anders dan op Geenstijl.nl zitten.
De mensen moeten zelf op zoek gaan naar alternatieve energiebronnen?quote:Op maandag 5 december 2005 09:17 schreef pberends het volgende:
[..]
D66 snapt weer de ballen van marktwerking zo te zien, de bedoeling van die hoge energieprijs is dat mensen zuiniger met energie omgaan en naar andere energiebronnen gaan zoeken (wat ook waar is). Maar nee hoor, nota bene D66 (je zou zeggen groen en liberaal) steekt hier eventjes een stokje voor. Lekker groen en liberaal, D66.
Lees: Bedrijven. Of ben ij er zo eentje die denkt dat de overheid je luier moet verschonen?quote:Op maandag 5 december 2005 16:44 schreef Sickie het volgende:
[..]
De mensen moeten zelf op zoek gaan naar alternatieve energiebronnen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |