abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34486250
Als een held (Zeg eens, Steven Seagal ) tegen 20 anderen vecht, zullen die allemaal netjes op hun beurt wachten om in elkaar geslagen te worden.
Robert Smith should really cover Coldplays 'Clocks'
And when he'd sing 'Am I part of the cure, or part of the disease?'
We'd all be like: "I know this one!"
pi_34486376
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 16:30 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Ook leuk zijn die 'beeldbewerkers' die van een vage grofkorrelige foto opeens een raszuiver haarscherp gedetailleerd beeld kunnen maken, alsof daarvoor een speciaal photoshop-filtertje bestaat in de Hollywood editie van Photoshop
volgens mij doen ze dat bij csi ook

verder vind ik het knap dat die software ontbrekende pixels er bij kan verzinnen
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_34486618
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 16:30 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Ook leuk zijn die 'beeldbewerkers' die van een vage grofkorrelige foto opeens een raszuiver haarscherp gedetailleerd beeld kunnen maken, alsof daarvoor een speciaal photoshop-filtertje bestaat in de Hollywood editie van Photoshop
Ja geniaal
Vervolgens wordt er dan een super-face-recognision programma op losgelaten....

Daar erger ik me dood aan!
pi_34486640
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 16:53 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

volgens mij doen ze dat bij csi ook

verder vind ik het knap dat die software ontbrekende pixels er bij kan verzinnen
CSI is al helemáál erg
  donderdag 26 januari 2006 @ 17:04:33 #105
33969 babsjuh
Net zo eigenwijs als groot!
pi_34486711
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 16:50 schreef gekkehoedenmaker het volgende:
Als een held (Zeg eens, Steven Seagal ) tegen 20 anderen vecht, zullen die allemaal netjes op hun beurt wachten om in elkaar geslagen te worden.
`

En als de eerste enorm op z'n lazer heeft gehad en bewusteloos op de grond ligt, zal er nooit één van de overige 19 zich bekommeren om z'n maat/collega.... Nee die blijven allemaal braaf op hun beurt wachten.
I'll stand my ground!
babsjuh.web-log.nl
pi_34487128
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 17:02 schreef omegaproject het volgende:

[..]

CSI is al helemáál erg
die doen tjoep tjoep tjoep en dan hebben ze dna onderzoek gedaan
pi_34487788
verder het is al genoemd van die hele rare draaiende 3d interfaces waar echt geen man wijs uit kan komen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  donderdag 26 januari 2006 @ 17:39:02 #108
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_34487827
Ik heb in films trouwens nog nooit een mobiele telefoon gezien die geen bereik had.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_34488403
Jawel, in What Lies Beneath had Michelle Pfeiffer (weet haar naam in de film even niet zo uit m'n hoofd) geen bereik en ging ze bijna hartstikke dood
Tralalalaaa
  donderdag 26 januari 2006 @ 17:56:30 #110
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_34488424
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 17:55 schreef Take_A_Picture het volgende:
Jawel, in What Lies Beneath had Michelle Pfeiffer (weet haar naam in de film even niet zo uit m'n hoofd) geen bereik en ging ze bijna hartstikke dood
Uitzondering op de regel.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  donderdag 26 januari 2006 @ 18:00:45 #111
3767 Herald
Come get some
pi_34488552
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 17:39 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ik heb in films trouwens nog nooit een mobiele telefoon gezien die geen bereik had.
dan kijk jij de verkeerde films
quote:
Op maandag 5 december 2005 01:07 schreef Herald het volgende:
  • Aangezien de hele wereld voortaan een GSM heeft hebben scriptschrijvers het handige foefje bedacht dat óf de batterijen immer op zijn of er geen bereik is ten tijde van lastige situaties
  • *But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
    pi_34490280
    Als een vliegtuig neerstort, is dat ALTIJD omdat de brandstof op is.. en ALTIJD ontploft ie na de crash.... Apart?
    pi_34491508
    Over vliegtuigen gesproken, Boeing 747's kunnen altijd op dunne landweggetjes landen of midden op de strip En dat terwijl de held voor het eerst zo'n cockpit van binnen ziet
    pi_34492417
    quote:
    Op donderdag 26 januari 2006 19:36 schreef truSteh het volgende:
    Over vliegtuigen gesproken, Boeing 747's kunnen altijd op dunne landweggetjes landen of midden op de strip En dat terwijl de held voor het eerst zo'n cockpit van binnen ziet
    en die KLM piloten allemaal een jarenlange opleiding volgen ze moeten gewoon acteurs inzetten Ik zeg: Georgine Verbaan moet bij de KLM solliciteren
    pi_34492572
    Nouja, Georgina Verbaan en acteur, dat is nou niet de juiste combinatie
      donderdag 26 januari 2006 @ 20:10:44 #116
    117680 JelleS
    film- en muziekreviewer
    pi_34492746
    Wat me opviel bij Mulholland Drive:

Laura Harring steekt een weg over en kijkt opzij. Je ziet haar gezicht, het lijkt alsof ze schrikt en je ziet het licht steeds feller worden. In elke film zou dit een auto-ongeluk betekenen, maar uiteindelijk gebeurt er niks.
      vrijdag 27 januari 2006 @ 09:43:19 #117
    15967 Frollo
    You know I am a righteous man
    pi_34508836
    - -
      vrijdag 27 januari 2006 @ 12:45:27 #118
    122987 japzooi
    Whining Pirate of Tortuga
    pi_34513659
    - In films hebben bommen die onschadelijk gemaakt moeten worden altijd een zichtbare timer met een countdown.

- In films moet de slechterik altijd gespeeld worden door een engelsman.

- In de filmwereld bestaat windows niet (althans ik zie nooit een windows-scherm op film computers).

- In de filmwereld zijn alle laptops gemaakt door Apple.

- In de filmwereld worden alle computerhandelingen met een toetsenbord uitgevoerd (ipv een muis), ongeacht het programma.

- Duitse tweede wereldoorlog officieren roken ALTIJD.

- Iemand te voet, achtervolgd door een auto, kan die auto altijd minimaal 30 sec. rennend voorblijven.

- Autodeuren houden kogels tegen. Keukentafelbladen trouwens ook.

- Carkits voor mobiele telefoons bestaan niet in de filmwereld.

- Als alle piloten van een vliegtuig dood zijn kan de stewardes het vliegtuig landen.
    "God is a kid with an antfarm..."
    "King Kong ain't got shit on me!!"
      vrijdag 27 januari 2006 @ 13:20:56 #119
    125126 Mr-Coffee
    pissing people off since 1980
    pi_34514721
    quote:
    Op donderdag 26 januari 2006 18:58 schreef Alexxxxx het volgende:
    Als een vliegtuig neerstort, is dat ALTIJD omdat de brandstof op is.. en ALTIJD ontploft ie na de crash.... Apart?
    Omdat er in een vliegtuig ook heel toevallig altijd een bom aan boord is
    Set Sail, For Fail.
    JA NOU EN,IS GOED VOOR JE!!
    pi_34515505
    -Een laptop is voldoende om de aarde te behoeden van een buitenaardse invasie.
    -Explosies zijn goed te horen als je in de ruimte bent.
    -De aarde draait in ongeveer één minuut om zijn as. (in een shot vanuit de ruimte)
    -Over tien jaar zal je geen enkel wiel meer zien in het straatbeeld.
    pi_34515583
    -Bij het onschadelijk maken van een bom zul je altijd draadjes in verschillende kleuren tegenkomen, waarvan er één doorgeknipt moet worden. Het verkeerde draadje zal leiden tot een explosie.
      vrijdag 27 januari 2006 @ 13:48:15 #122
    100054 Quarks
    little Eiffel! little Eiffel!
    pi_34515705
    quote:
    Op vrijdag 27 januari 2006 12:45 schreef japzooi het volgende:
    - In de filmwereld bestaat windows niet (althans ik zie nooit een windows-scherm op film computers).
    Dat is natuurlijk omdat ze geen reclame mogen maken.
    In sommige films zie je wel besturingssystemen met vensters.

De enige film die ik gezien heb waarbij personages realistisch omgaan met computers is Antitrust .
    quote:
    - Iemand te voet, achtervolgd door een auto, kan die auto altijd minimaal 30 sec. rennend voorblijven.
    En degene te voet blijft altijd recht voor de auto uit rennen, nooit een zijstraat of gebouw in.
    quote:
    - Carkits voor mobiele telefoons bestaan niet in de filmwereld.
    Volgens mij is handsfree bellen niet verplicht in de VS.

Meer computer gerelateerde filmwetten:

• Laptops, for some strange reason, always seem to have amazing real-time video phone capabilities and the performance of a CRAY Supercomputer (see Mission Impossible).

• Whenever a character looks at a computer monitor, the image is so bright that it projects itself onto his/her face (see Alien, 2001, Jurassic Park).

• If a surveillance photo/video is too blurry to see the license plate/suspect's face, just tell the nearest computer expert to "enhance" it.

• Word processors never display a cursor.

• You can infect a computer with a destructive virus by simply typing "UPLOAD VIRUS" (see Fortress).

• All computers are connected. You can access the information on the villain's desktop computer, even if it's turned off.

• If something in the plot is unexplainable, just blame it on the Internet or someone's computer.

• Powerful computers beep whenever you press a key or whenever the screen changes. Some computers also slow down the output on the screen so that it doesn't go faster than you can read.

• The really advanced ones also emulate the sound of a dot-matrix printer. (See The Hunt For Red October or Alien)

• All computer panels have thousands of volts and flash pots just underneath the surface. Malfunctions are indicated by a bright flash, a puff of smoke, a shower of sparks, and an explosion that forces you backwards.

• Any hacker can get into the most sensitive computer in the world before the scene is over and can guess the secret password in two tries.

• Any PERMISSION DENIED error has a secret backdoor around it (see Demolition Man).

• Complex calculations and loading of huge amounts of data can be accomplished in under three seconds.

• Movie modems (especially the wireless ones they must be using when they're in the car) usually appear to transmit data at the speed of two gigabytes per second.

• When the power plant/missile-site/whatever overheats, all the control panels will explode, as will the entire building.

• All monitors display inch-high letters.

• No matter what kind of computer disk it is, it'll be readable by any system you put it into. All application software is usable by all computer platforms.

• Most computers, no matter how small, are able to produce reality-defying three-dimensional, active animation, photo-realistic graphics, with little or no detailed input from the user.

• One can issue any complex set of commands in a few keystrokes (see Star Trek).

• The internet connects to everything in the movies. You can edit credit records, search hotel registries, lookup police criminal files, search and edit drivers license databases, edit social security files and more just using the internet! (see The Net)

• Smashing the computer monitor prevents the whole system from working (see Speed).

• You can launch nuclear missiles from any bedroom using an analog modem, but only if you know a single secret password (see War Games).
  • * 11:15, restate my assumptions: 1. Mathematics is the language of nature. 2. Everything around us can be represented and understood through numbers. 3. If you graph these numbers, patterns emerge. Therefore: There are patterns everywhere in nature.*
    pi_34515950
    Haha!

Maar die filmwetten over de performance van de computer (zoals in Mission Impossible en Star Trek) dat klopt natuurlijk wel he ... anders was het geen science fiction.
    pi_34515988
    quote:
    Op donderdag 26 januari 2006 13:54 schreef lurf_doctor het volgende:

[..]

Is dat de vader van Jelle
    Wat is er met mijn vader
    Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
    Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
      vrijdag 27 januari 2006 @ 14:02:34 #125
    100054 Quarks
    little Eiffel! little Eiffel!
    pi_34516198
    quote:
    Op vrijdag 27 januari 2006 13:54 schreef MrBean het volgende:
    Haha!

Maar die filmwetten over de performance van de computer (zoals in Mission Impossible en Star Trek) dat klopt natuurlijk wel he ... anders was het geen science fiction.
    Is Mission Impossible sciencefiction, ik dacht dat het zich niet afspeelde in de toekomst.
    Het staat onder: "Genre: Action / Adventure / Thriller / Mystery"

En het ging niet over de 'performace' van de computer, maar dat ze complexe commando's met een paar toetsen in gang kunnen zetten.
    * 11:15, restate my assumptions: 1. Mathematics is the language of nature. 2. Everything around us can be represented and understood through numbers. 3. If you graph these numbers, patterns emerge. Therefore: There are patterns everywhere in nature.*
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')