abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 4 december 2005 @ 19:57:08 #1
111433 Sud
Neverending
pi_32816058
Wie van jullie doen hier 2 (of meer) studies tegelijk, welke en waar? Is het een beetje te doen om het te combineren? Hoe lossen jullie dat op met colleges/tentamen die samenvallen?
Verhalen mensen

Ik overweeg om criminologie naast politicologie te doen.
  zondag 4 december 2005 @ 20:17:31 #2
116662 CrazyTaxi
Vóór ambivalentie
pi_32816727
Is opzich te doen, derhalve heb ik het voor een vol- en deeltijd studie gekozen. Dat biedt wat meer rust. Derhalve moet je dan wel extra betalen, bovenop de 1400 euro (exact weet ik niet) voltijd! Om precies te zijn 990 euro voor de deeltijd.

Het samenvallen van tentamens is lastig, en je dient keuzes te maken. Dit kun je niet uit de weggaan. Het is verstandig om dus je tentamens op te delen over het jaar...

Colleges, daarom heb ik deeltijd gekozen (alle colleges zijn dan in de avonduren). Maar het lijkt mij geen probleem om af en toe te schipperen tussen twee colleges.

Succes met je keuze
Je kunt geen identiteit vormen op basis van iets wat je niét bent, dat is puur nihilisme.
pi_32816846
Ik doe Engels en bestuurskunde en het valt voor mij niet te combineren. Ik ga daarom ook stoppen met bestuurskunde. Ik heb 2 ochtenden college van Engels, 2 volle dagen stage en daarnaast simpelweg geen tijd, energie en zin om me nog op de bestuurskunde college's te storten.

Ik zou Engels op halve kracht kunnen doen, dan is het m.i. prima te combineren, maar dat wil ik niet.
pi_32816902
quote:
Op zondag 4 december 2005 19:57 schreef Sud het volgende:
Wie van jullie doen hier 2 (of meer) studies tegelijk, welke en waar? Is het een beetje te doen om het te combineren? Hoe lossen jullie dat op met colleges/tentamen die samenvallen?
Verhalen mensen

Ik overweeg om criminologie naast politicologie te doen.
Op de VU is het eerste jaar hetzelfde van criminologie en politicologie, dus hoef je maar 3 jaar 2 studies tegelijk te doen .
pi_32825181
Ik wil naast mijn studie Bedrijfskundige Informatica enkele vakken gaan volgen van psychologie, voornamelijk in de richting gedragskunde & didactiek. Ik moet alleen nog even kijken hoe ik dat ga doen. Dat zal ik wel eens aan mijn studieloopbaanbegeleidster vragen .

Mensen nog tips voor mij?
pi_32835015
Ik doe nu wiskunde naast informatica en dat kan je makkelijk combineren aangezien het grootste gedeelte van informatica kinderachtig makkelijk is (en ik toevallig ook niet zo heel veel vakken meer voor informatica hoef te doen en dus veel tijd over heb ).
pi_32839201
Ik doe Media en cultuur en Europese studies aan de UvA. Op zich wel te doen aangezien de faculteiten dicht bij elkaar liggen. Al overlappen natuurlijk wel wat hoorcolleges enzo, maar dat is nou eenmaal zo.
pi_32904240
Ik doe rechten en Economie in Rotterdam..

Wel te doen behalve dat vaak colleges elkaar overlappen en natuurlijk tentamens die vaak niet uitkomen. Maar qua niveau zeker te doen.
  donderdag 8 december 2005 @ 00:04:06 #9
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_32907057
Ik heb zitten overwegen om naast mijn geschiedenis studie nog kunstgeschiedenis te gaan doen. Maar toch maar niet gedaan, teveel verplichte dingen bij kunstgeschiedenis en daarvoor ben ik weer een te grote lambal.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  donderdag 8 december 2005 @ 00:59:22 #10
112118 ijsklont
Ice Cold Robot
pi_32908403
Ik doe wiskunde en natuurkunde. Er zit nogal wat overlap tussen deze studies, dus het is goed te doen (er is ook een speciaal programma voor).
Life sucks, but not when you're a robot.
discogs collection - Fotoboek - Ik luister..
pi_32955395
Ook een wiskunde en natuurkunde hippie. Kom alleen af en toe wel wat tijd tekort door die grote hoeveelheden huiswerkopdrachten die je meekrijgt bij wiskunde, en dan ondertussen ook nog wat natuurkunde.
"If i think, it all seems absurd to me; if i feel, it all seems strange; if i desire, he who desires is something inside of me." Fernando Pessoa - The Book of Disquiet
Wandelen in Noorwegen
pi_32998414
Vanaf januari ga ik Engels naast Geschiedenis doen (allebei voltijd) *o*
  zondag 11 december 2005 @ 22:30:02 #13
41913 Marialice
beetje gek en is er trots op
pi_33001021
Ik heb geprobeerd biologie en geneeskunde te combineren, dat was niet te doen (verplichte aanwezigheid, practica enzo). Geneeskunde en kunstmatige intelligentie ging een stuk beter.

Het belangrijkste is dat je van te voren besluit welke studie je hoofdstudie wordt. Die ga je dan hoe dan ook halen, mocht je moeten kiezen tussen vakken of tentamens dan gaat je hoofdstudie voor. Verder plan je er zoveel omheen als voor jou (praktisch) haalbaar is, dan is het zeker wel te doen.
"I can't explain myself, Sir," said Alice, "'cause I'm not myself, you see"
pi_33002920
Ik post hier maar even een tvp. Ik zit er wel over na te denken om een tweede studie te gaan doen. Dus ik lees hier andermans ervaringen wel.
Het doet er niet toe wie ik ben, maar wie ik wil zijn.
pi_33003963
Hmmm ik zit te denken om twee masters tegelijk te doen.

Is dit nog mogelijk al wil je nog kunnen slapen en eventueel een klein beetje een social leven?
"The more you know who you are, and what you want, the less you let things upset you."
pi_33064797
Doet er hier iemand toevallig iets van een NIMA A/Sales A opleiding naast zijn studie? (ben ik van plan)
pi_33100839
Misschien een andere tip is wel om eerst een studie een jaar te volgen en dan pas te beginnen met de tweede studie. Dan weet je ten eerste een beetje waar je aan toe bent en meestal na het propedeusejaar wordt alles wat lichter (gaten voor minor/keuzevakken).
pi_37881660
Schopje, ik begin in september aan de educatieve Masteropleiding Engels in Utrecht, en heb het plan in m'n hoofd om dan aan de bachelor van Kunstgeschiedenis te beginnen. Zou dat haalbaar zijn?
pi_37881750
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 15:57 schreef Razztwizzle het volgende:
Schopje, ik begin in september aan de educatieve Masteropleiding Engels in Utrecht, en heb het plan in m'n hoofd om dan aan de bachelor van Kunstgeschiedenis te beginnen. Zou dat haalbaar zijn?
Lijkt me wel, kunstgeschiedenis zal niet al te veel contacturen kennen denk ik. Misschien dat je wat in de knel komt met veel leeswerk.
pi_37882447
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 15:57 schreef Razztwizzle het volgende:
Dat kan hoor Zal ook wel in dezelfde faculteit zitten. Kies gewoon je master als primaire studie, en doe Kunstgeschiedenis erbij. De primaire studie trek je dan voor als bijv. colleges of tentamens overlappen.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 21:04:49 #21
43935 --Davidoff--
Heer van stand
pi_37891452
Ik doe nu Rechten (voltijd) in Nijmegen. Ben eerstejaars en de kans is heel reëel dat ik aan het einde van het jaar mijn propedeuse behaal. Ik overweeg filosofie als tweede (voltijd) studie zijn er fokkers die mij ongeveer een indicatie kunnen geven hoeveel tijd ik dan kwijt ben.

[ Bericht 0% gewijzigd door --Davidoff-- op 16-05-2006 21:28:57 ]
Ik ben een God in 't diepst van mijn gedachten...
pi_37895116
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 21:04 schreef --Davidoff-- het volgende:
Ik doe nu Rechten (voltijd) in Nijmegen. Ben eerstejaars en de kans is heel reëel dat ik aan het einde van het jaar mijn propedeuse behaal. Ik overweeg filosofie als tweede (voltijd) studie zijn er fokkers die mij ongeveer een indicatie kunnen geven hoeveel tijd ik dan kwijt ben.
Ken zelf mensen die rechten + filosofie doen. FIlosofie heeft weinig contacturen en het komt voornamelijk neer op leeswerk. Het is maar net of je genoeg vrije tijd en discipline hebt.
"Nicht wie die Welt ist, ist das Mystische, sondern daß sie ist" Ludwig Wittgenstein.
pi_37895810
Biomedische Wetenschappen en Russisch. Niet echt te combineren. Ben met Russisch ook pas later begonnen. Wel erg leuk en studievertraging neem ik maar op de koop toe.
  woensdag 17 mei 2006 @ 14:51:09 #24
142125 Joeks79
Beyond the Velvet Rope
pi_37916731
HBO-Rechten in Tilburg en Managementwetenschappen aan de Open Universiteit.

Het vraagt vooral erg veel discipline. Ik hoop dan ook dan ik voor mijn HBO-Rechten minor vakken van Managementwetenschappen in mag brengen. Zo zou ik twee vliegen in één klap slaan.

Het volgen van een tweede studie aan de OU heeft veel voordelen: zo kun je je eigen tijd en tentamens inplannen. Het is alleen wel relatief duur.
Life belongs to those who are alive
pi_37916905
Dat is altijd een mooie truc. Keuzevakken en minors proberen te overlappen. Dat scheelt al een hoop. Of je schrijft de vakken van studie 1 aan als keuzevakken van studie 2, en andersom. Dan hoef je helemaal niet meer keuzevakken te doen.
pi_37917122
Ow, hier had ik nog niet gepost zie ik.

Ik zou opzich nog wel een studie willen starten, rechten ofzo, gewoon om te proberen en omdat het toch geen extra collegegeld kost, maar je zit dan wel met nogmaals al die dure boeken en dat vind ik wel zonde om zomaar te kopen, want misschien is het wel veels te zwaar om te combineren...
  vrijdag 19 mei 2006 @ 09:12:13 #27
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_37978927
tvp!
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_37983952
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 21:04 schreef --Davidoff-- het volgende:
Ik heb ná mijn studie Nederlands 1 jaar filosofie gedaan, ook in Nijmegen. Dat was het bovenbouw jaar, het eerste en het tweede jaar ineen. Ik weet niet of je met je propedeuse toegang hebt tot dat jaar? Dacht het wel. In ieder geval, het is vrij intensief. Dinsdag en woensdag zaten van 8.45 tot 17.30 vol met colleges. Het leeswerk was aanzienlijk, en je moest essays schrijven.

MAAR:

voordeel van het bovenbouwjaar is dat je ook kunt kiezen om bijvoorbeeld alleen de vakken op dinsdag te doen. Het programma blijft jaar in jaar uit hetzelfde, een jaar later kun je dan de vakken van de woensdag volgen. Zo kun je het wat verdelen. Aan het bachelorjaar ben ik overigens niet meer begonnen: 5 jaar uni was toch iets teveel van het goede.
pi_37990897
Ik heb in m'n tweede jaar wel gemiddeld drie vakken per blok gedaan om vast de helft van m'n derde jaar te doen, en in m'n master heb ik nog een half jaar russisch gedaan. Nu had ik daarnaast wel 20 uur reistijd en 20 uur werk, dus dat maakt het nog veel drukker. Daardoor was drie vakken voor mij wel het maximum zonder enorm gestresst te raken.

Als je vlak bij je studie woont en niet al te veel werkt dan moet twee studies wel te doen zijn denk ik. Alleen is het wel erg stressvol soms aan het eind van het blok als je dus tig eindopdrachten tegelijk hebt lopen (en niet de zelfdiscipline hebt om er wat ruimer van tevoren aan te beginnen... *zucht* ).

Tentamens heb ik amper, dus die vielen niet tegelijk. Wel heb ik colleges gehad die overlapten en dat mag bij ons eigenlijk helemaal niet, maar ik heb gewoon gevraagd bij de docenten zelf of ze er problemen mee hadden als ik de ene week bij het ene vak kwam en de andere week bij het andere zat. Vonden ze meestal niet erg.
Sanity is (not) statistical
  vrijdag 19 mei 2006 @ 22:58:13 #30
124676 RobertoCarlos
pi_38003935
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 15:01 schreef Repeat het volgende:
maar je zit dan wel met nogmaals al die dure boeken en dat vind ik wel zonde om zomaar te kopen, want misschien is het wel veels te zwaar om te combineren...
Koop je ze toch 2e hands, desnoods is het een iets oudere druk.
pi_38014969
Rechtenstudies zijn te combineren met andere studies gezien het geringe aantal contacturen, mits je snel kunt lezen (want voor rechten moet je veel lezen)
pi_38016134
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 15:28 schreef Maeghan het volgende:
Alleen is het wel erg stressvol soms aan het eind van het blok als je dus tig eindopdrachten tegelijk hebt lopen (en niet de zelfdiscipline hebt om er wat ruimer van tevoren aan te beginnen... *zucht* ).
Haha, herkenbaar
  woensdag 24 mei 2006 @ 13:20:14 #33
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_38159455
quote:
Op zondag 4 december 2005 20:22 schreef Nouk het volgende:

[..]

Op de VU is het eerste jaar hetzelfde van criminologie en politicologie, dus hoef je maar 3 jaar 2 studies tegelijk te doen .
Vanaf dit jaar is er een 1e bachelorjaar dus kun je dat niet meer combineren. Ik doe psychologie en criminologie en met enige planning en een goed "wat is nu het belangrijkst" besef is het goed te doen!
I'm just a girl in the world.
  woensdag 24 mei 2006 @ 13:22:24 #34
36221 Kopstoot
Ik houd nog steeds van Janine.
pi_38159532
Ik ga de komende jaren proberen een bachelor degree in geschiedenis te halen, naast mijn studie rechten.
"Als ze de uitkeringen nu hoger maken, hoef ik ook niet zo veel meer te doen.."
  woensdag 24 mei 2006 @ 13:22:29 #35
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_38159535
quote:
Op maandag 12 december 2005 00:08 schreef Setambre het volgende:
Hmmm ik zit te denken om twee masters tegelijk te doen.

Is dit nog mogelijk al wil je nog kunnen slapen en eventueel een klein beetje een social leven?
Ik heb dit ook overwogen maar door stage en m-these was het bij mij absoluut niet te doen, helaas. Ik denk dat het heel erg ligt aan de vorm van de master, als het alleen vakken en opdrachten zijn dan is het wel te doen maar als je 40 uur per week beschikbaar wordt geacht wordt het wat lastiger.
pi_59358844
Ik krijg nu een herinnering om me opnieuw in te schrijven voor het tweede studiejaar en daar kreeg ik ook een tip bij om een tweede studie erbij te doen. Hoe is dat precies geregeld met de kosten als je één studie voltijd en de andere deeltijd doet? Moet je die studies dan allebei volledig bekostigen of krijg je een soort van quantity discount?

Ik vind het trouwens enorm knap van iedereen die dat voor elkaar krijgt!
pi_59360000
Ik heb een half jaar 2 HBO's naast elkaar gedaan, was geen succes. Lag ook wel aan de locatie, 200km uit elkaar.
pi_59360499
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 12:03 schreef Sport_Life het volgende:
Ik heb een half jaar 2 HBO's naast elkaar gedaan, was geen succes. Lag ook wel aan de locatie, 200km uit elkaar.
Hoe financierde jij dat?
pi_59360626
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 12:27 schreef BabblingBrook het volgende:

[..]

Hoe financierde jij dat?
collegegeld hoef je maar 1x te betalen (iig als je fulltime studeert en er wordt geen onderscheid gemaakt tussen HBO/WO) en boeken had ik bij 1 studie niet nodig. Tijd wel en dat kwam ik ook tekort.
pi_59361151
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 12:34 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

collegegeld hoef je maar 1x te betalen (iig als je fulltime studeert en er wordt geen onderscheid gemaakt tussen HBO/WO) en boeken had ik bij 1 studie niet nodig. Tijd wel en dat kwam ik ook tekort.
Je verwoordt het weer schitterend hehehe. Maar bedankt, ik ga er eens over nadenken. Ik heb namelijk wel tijd over.
pi_59361278
ik nu ook. maar dat komt door stage
  vrijdag 13 juni 2008 @ 14:11:55 #42
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_59362976
Ja, bij voorkeur kies je een campusuniversiteit bij 2 studies, scheelt zeeën van tijd!
Stage(s)/scriptie(s) zijn moeilijk te combineren, daar loop ik nu ook achteraan (uitloop is lethal!)
  vrijdag 13 juni 2008 @ 14:31:10 #43
185261 Scaurus
Memento mori
pi_59363490
Ik heb er lang over nagedacht om naast geschiedenis ook filosofie te doen, maar ik schuif het denk ik toch maar even op de lange baan. Wil eerst nog concentreren op geschiedenis. Wel haal ik volgend jaar zo'n 45 ECTS bij filosofie, hoef ik in het jaar daarop minder te doen.
Winnaar van de POL Ton Elias Trofee - Beste nieuwkomer in '08
Atheïst - Conservatief - Republikeins - Realist. Duidelijk?
pi_59379063
Ik ga komend jaar naast mijn HBO Forensic Sciences (voltijd) WO geschiedenis (deeltijd) doen. Volgens mij moet je normaal gesproken dan dubbel collegegeld betalen, maar ik heb via de studieadviseur en deeltijdcoördinator een deal kunnen sluiten.
Schrijf gewoon voltijd in, meld me af voor de werkgroepen en geef bij de deeltijdcoördinator aan dat ik bij de deeltijdstudenten wil meelopen . Als het vakkenaanbod in deeltijd me te beperkt is, kan ik er dan zelfs nog vakken uit het voltijdprogramma bij doen .
Ik heb nu erg veel tijd over ( 2 dagen per week ongeveer), dus deeltijd moet wel te doen zijn, met af en toe een beetje in de avonduren of het weekend doorwerken. En doordat het deeltijd is, is er vrijwel geen mogelijke overlap in uren.
pi_59379348
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 23:45 schreef Executrix het volgende:
Ik ga komend jaar naast mijn HBO Forensic Sciences (voltijd) WO geschiedenis (deeltijd) doen. Volgens mij moet je normaal gesproken dan dubbel collegegeld betalen, maar ik heb via de studieadviseur en deeltijdcoördinator een deal kunnen sluiten.
Schrijf gewoon voltijd in, meld me af voor de werkgroepen en geef bij de deeltijdcoördinator aan dat ik bij de deeltijdstudenten wil meelopen . Als het vakkenaanbod in deeltijd me te beperkt is, kan ik er dan zelfs nog vakken uit het voltijdprogramma bij doen .
Ik heb nu erg veel tijd over ( 2 dagen per week ongeveer), dus deeltijd moet wel te doen zijn, met af en toe een beetje in de avonduren of het weekend doorwerken. En doordat het deeltijd is, is er vrijwel geen mogelijke overlap in uren.
Kijk, dat vind ik nou eens echt cool. Hoe ben je er achter gekomen dat je nog een tweede studie wilde doen? Volgens mij moet je namelijk niet dubbel collegegeld betalen, hoe dat precies zat weet ik niet. Je bent dan wel tegelijkertijd klaar met studeren als het goed is Ga je je master daarna nog doen?
Ik ben erg benieuwd hoe het voor je gaat worden de komende tijd, misschien moet je me maar eens op de hoogte houden.
  zondag 15 juni 2008 @ 10:28:11 #46
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_59401738
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 23:55 schreef BabblingBrook het volgende:

[..]

Kijk, dat vind ik nou eens echt cool. Hoe ben je er achter gekomen dat je nog een tweede studie wilde doen? Volgens mij moet je namelijk niet dubbel collegegeld betalen, hoe dat precies zat weet ik niet. Je bent dan wel tegelijkertijd klaar met studeren als het goed is Ga je je master daarna nog doen?
Ik ben erg benieuwd hoe het voor je gaat worden de komende tijd, misschien moet je me maar eens op de hoogte houden.
Wat ik hierboven lees: als je tweede studie een deeltijdstudie is, moet je wel extra collegegeld betalen.
Niet meer actief op Fok!
  zondag 15 juni 2008 @ 16:59:57 #47
123170 alors
zlata1234
pi_59408631
Ik wil misschien wel een 2e studie doen, maar eerst even kijken hoe 1 studie uitpakt. Als ik dat makkelijk red, ga ik er zeker nog wel een bij nemen

[ Bericht 0% gewijzigd door alors op 15-06-2008 17:14:29 ]
know'm sayin?
word? word.
pi_59434392
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 23:55 schreef BabblingBrook het volgende:

[..]

Aan mijn huidige opleiding heb ik niet zo heel veel uitdaging, meestal ben ik met 2,5 dag werken in de week wel klaar. Nu ik een half jaar fulltime stage heb gelopen, ben ik erachter gekomen dat ik door die lage belasting alleen maar lui word, en er dus graag iets extra's bij wilde doen. Geschiedenis leek me altijd al erg leuk, maar het werd me destijds door de decaan op de middelbare school afgeraden, omdat een technische studie beter bij me zou passen. De nieuwsgierigheid naar geschiedenis is echter wel gebleven, en ik weet niet zeker of ik het werk waar ik nu voor opgeleid word jarenlang wil gaan doen. Zolang ik mijn opleiding FS voorop blijf stellen heb ik toch niets te verliezen, dus ik dacht wat maakt het ook uit, ik probeer het gewoon!

Ik ben niet tegelijkertijd klaar met studeren, want ik ben komend jaar 3e jaars FS, en dan dus 1e jaars Gs. Omdat ik het in deeltijd ga doen (als ik het aankan en het roostertechnisch past wel met extra vakken), ga ik er in eerste instantie ook langer over doen dan gebruikelijk. Als het me blijft bevallen, wil ik nog wel een master doen. Hoe dat allemaal gaat gebeuren ben ik nog niet helemaal uit, misschien nadat ik afstudeer aan het HBO werken en Gs in deeltijd afmaken, of als ik niet een leuke baan kan vinden eerst voltijd Gs afmaken.

Over het collegegeld heb ik de IB-groep en studielink gemaild, zij zeggen dat dat door de opleidingsinstantie zelf bepaald wordt. Op de site van de Radboud universiteit en de UvA zag ik dat je bij voltijd+deeltijd niet hoeft te betalen, aan de RuG, waar ik Gs ga studeren blijkbaar wel... Maargoed via de regeling die ik heb getroffen is dat dus opgelost, en kan ik ook nog extra vakken volgen, dus dat is niet zo'n probleem
pi_59470892
Ik studeer Europese studies variant geschiedenis en Geschiedenis aan de UvA. Druk, maar het is wel te doen Er is best wel vakkenoverlap en het sluit precies op elkaar aan. Je moet alleen goed plannen en veel discipline hebben. Ik doe het vooral omdat Europese studies niet genoeg verdieping geeft. Volgend jaar heb ik m'n bachelor Europese studies, half jaar daarna m'n bachelor Geschiedenis.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_59513297
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 14:31 schreef Scaurus het volgende:
Ik heb er lang over nagedacht om naast geschiedenis ook filosofie te doen, maar ik schuif het denk ik toch maar even op de lange baan. Wil eerst nog concentreren op geschiedenis. Wel haal ik volgend jaar zo'n 45 ECTS bij filosofie, hoef ik in het jaar daarop minder te doen.
He Scaurus, ik doe ook geschiedenis en filosofie naast elkaar. Het kost wel veel tijd, geschiedenis is veel lezen en filosofie is intensief en langzaam lezen, en soms vallen er wel colleges samen. Dat kun je natuurlijk oplossen door veel zelfstudie en aantekeningen kopieëren van medestudenten. Als het ook maar enigzins kan zou ik het echt doen, filosofie is een enorme verrijking van je denken en ook echt een nuttige aanvulling op je geschiedenisstudie.
Ik weet het ook niet
pi_59552868
Hoe doe je als een stage moet lopen in de eerste studie....stop je dan 2 jaar met de tweede studie? Is dat mogelijk? Hoe moet je dat regelen?
pi_59552889
stage in het buitenland bedoel ik...ongeveer 9 maanden.
  vrijdag 20 juni 2008 @ 16:59:19 #53
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_59554394
Je volgt geen colleges, doet geen tentamens, makkelijk zat
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
  vrijdag 20 juni 2008 @ 18:42:57 #54
185261 Scaurus
Memento mori
pi_59556552
2 jaar stage? Bij letterenstudies doe je drie maanden studies, meen ik te herinneren.
Winnaar van de POL Ton Elias Trofee - Beste nieuwkomer in '08
Atheïst - Conservatief - Republikeins - Realist. Duidelijk?
pi_59556745
in het derde jaar leerstage..half jaar naar bestemde land; in het vierde jaar werkstage in NL of buitenland:(
Maar dus als je de tweede studie niet meer haalt, dan stop je gewoon een paar jaar en meld je later weer via studielink aan?
pi_63598872
Ik heb een jaar politicologie met rechten gecombineerd en ik moet zeggen dat het mij wel meeviel hoe druk het was. Ik heb wel gemerkt dat er weinig begrip was bij de docenten, zo verkondigde mijn MSc scriptiebegeleider dat ik maar per direct moest stoppen met rechten, omdat dit volgens hem niet viel te combineren met zijn researchproject. Dit heb ik natuurlijk geweigerd en het is uiteindelijk meer dan goed gekomen. Om twee studies te kunnen combineren moet je wel goed kunnen plannen en een beetje zelfdiscipline hebben. Ik ken mensen die het ook geprobeerd hebben maar toch uiteindelijk niet de zelfdiscipline konden opbrengen, dus daar zou ik wel eerst even hard over nadenken.
  vrijdag 28 november 2008 @ 19:55:39 #57
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_63603028
Ik heb vorig jaar mijn twee bachelors afgerond, Engels en Literatuurwetenschap, beide aan de UU Lukte prima, 3 vakken per blok is best te doen. Je kan je profileringsruimte dan makkelijk vullen met vakken van de andere studie. Uiteindelijk heb ik gewoon voornamelijk gefocust op Engelse literatuur en een groot deel aan vakken in literatuur van de middeleeuwen gedaan, zodat ik ook nog een ruime middeleeuwen minor had
Je leert iig goed keuzes maken als je twee studies doet - wat moet eerst gedaan worden? Hoeveel aandacht besteed ik aan het éen en hoeveel aan het ander? Kan dus best!
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  vrijdag 28 november 2008 @ 20:30:20 #58
195113 Pyjama
Gestreept, niet gestipt
pi_63604047
Ik heb het idee dat het bij een beta studie iets lastiger is om er nog een studie bij te nemen, wat denken jullie daarvan? Ik ga waarschijnlijk Bio-medische Wetenschappen studeren, maar Psychologie lijkt me erg leuk voor erbij (eventueel deeltijd).

Verder: respect voor de mensen die 2 studies doen en hier succesvol in zijn
Toeval is toeval
  vrijdag 28 november 2008 @ 22:00:15 #59
124676 RobertoCarlos
pi_63607329
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 20:30 schreef Pyjama het volgende:

pi_63608762
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 20:30 schreef Pyjama het volgende:
Ik heb het idee dat het bij een beta studie iets lastiger is om er nog een studie bij te nemen, wat denken jullie daarvan? Ik ga waarschijnlijk Bio-medische Wetenschappen studeren, maar Psychologie lijkt me erg leuk voor erbij (eventueel deeltijd).

Met biomedisch is dat goed te combineren hoor. Zo ontzettend moeilijk is het allemaal niet. Ken genoeg mensen die bijv. naast geneeskunde of bmw rechten of een taal studeren.
  zaterdag 29 november 2008 @ 07:13:21 #61
124676 RobertoCarlos
pi_63614683
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 22:41 schreef ChRoNiC het volgende:

[..]

Met biomedisch is dat goed te combineren hoor. Zo ontzettend moeilijk is het allemaal niet. Ken genoeg mensen die bijv. naast geneeskunde of bmw rechten of een taal studeren.
Biomedisch is dan ook geen beta-studie....
pi_63615073
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 16:59 schreef GlowMouse het volgende:
Je volgt geen colleges, doet geen tentamens, makkelijk zat
  zaterdag 29 november 2008 @ 17:46:56 #63
195113 Pyjama
Gestreept, niet gestipt
pi_63622172
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 22:00 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]
Iedereen met een vwo diploma kan wel twee studies beginnen. Ik vind het pas echt een prestatie als je genoeg discipline kunt opbrengen om ze allebei af te ronden.
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 07:13 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Biomedisch is dan ook geen beta-studie....
Onder beta-wetenschappen verstaan we wiskunde, natuurwetenschappen, energie- en milieukunde, technische wetenschappen en medische wetenschappen.

Bron
Toeval is toeval
  zaterdag 29 november 2008 @ 17:50:48 #64
195113 Pyjama
Gestreept, niet gestipt
pi_63622227
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 22:41 schreef ChRoNiC het volgende:

[..]

Ben blij dat je er zo over denkt, in mijn omgeving wordt het namelijk afgeraden. ''Dat is wel heel zwaar hoor, ik denk niet dat je dat aankunt'' Ook horrorverhalen over hoe zwaar Biomedisch wel niet zou zijn, dat je er minstens 60 uur in de week aan kwijt bent. Niet echt bemoedigend, dus wel fijn om eens wat anders te horen.
Toeval is toeval
  zaterdag 29 november 2008 @ 23:22:23 #65
124676 RobertoCarlos
pi_63630117
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 17:46 schreef Pyjama het volgende:

[..]

Iedereen met een vwo diploma kan wel twee studies beginnen. Ik vind het pas echt een prestatie als je genoeg discipline kunt opbrengen om ze allebei af te ronden.
[..]
Als je dat verstaat onder 'succesvol', mee eensch.
quote:
Onder beta-wetenschappen verstaan we wiskunde, natuurwetenschappen, energie- en milieukunde, technische wetenschappen en medische wetenschappen.

Bron
Maar ik versta dat er niet onder... meer de studies zoals die in Delft gegeven worden -(bouwkunde+IO)
  zondag 30 november 2008 @ 11:27:24 #66
180385 Horloge
Zoals het klokje thuis tikt.
pi_63640136
Tvp. Ik sta nu voor twee studies ingeschreven, Communicatiewetenschap 2ejaars en Wijsbegeerte 1ejaars.

Omdat ik begin dit jaar onverwacht een stage van drie maanden aangeboden kreeg, heb ik nog niets gedaan aan Wijsbegeerte, maar nu deze stage is afgelopen kan ik me helemaal concentreren op de twee studies. Ben inmiddels begonnen met me voorbereiden voor een tentamen over twee weken. Hopelijk heb ik er genoeg van meegepikt om een voldoende te halen voor het vak.

Lastig is wel dat men een 80% aanwezigheidsplicht heeft bij Wijsbegeerte. Die kan ik dus never nooit halen omdat de colleges grotendeels overlappen. Het probleem heb ik aangekaart bij de Examencommissie, die heeft besloten dat er met elke leraar individueel afspraken gemaakt moeten worden over oplossingen. Verre van ideaal natuurlijk, hoewel de docent van het vak dat ik nu volg er wel relaxed over is. Als ik (net als de 'gewone' studenten) de opdrachten ter voorbereiding van de colleges gewoon maak, word ik toegelaten tot het tentamen.
  zondag 30 november 2008 @ 11:36:37 #67
124676 RobertoCarlos
pi_63640243
quote:
Op zondag 30 november 2008 11:27 schreef Horloge het volgende:
Lastig is wel dat men een 80% aanwezigheidsplicht heeft bij Wijsbegeerte. Die kan ik dus never nooit halen omdat de colleges grotendeels overlappen. Het probleem heb ik aangekaart bij de Examencommissie, die heeft besloten dat er met elke leraar individueel afspraken gemaakt moeten worden over oplossingen. Verre van ideaal natuurlijk, hoewel de docent van het vak dat ik nu volg er wel relaxed over is. Als ik (net als de 'gewone' studenten) de opdrachten ter voorbereiding van de colleges gewoon maak, word ik toegelaten tot het tentamen.
Daar heb je behoorlijk veel mazzel mee dat dit zo kan. Er zijn ook studies (bijv aan de UL, rechten) waar daar een heel stuk moeilijker over gedaan wordt.
  zondag 30 november 2008 @ 16:10:46 #68
159734 PimpofPersia
Strak in trainingspak
pi_63645686
Tvp, zit erover te denken er volgend jaar Franse taal & cultuur bij te doen.
Want ik ben kaler dan kaal
Strakker dan strak
Wreder dan wreed
Vetter dan vet
pi_63646676
Ik doe Engelse taal en cultuur, en Sociologie. Ik hoop van sociologie dit jaar de Bachelor af te ronden en van Engels volgend jaar... met een minor cultuurwetenschap... en daarna eens goed te kijken wat ik nou echt wil doen
Not all those who wander are lost. - J.R.R. Tolkien
As far as we can discern, the sole purpose of human existance is to kindle a light of meaning in the darkness of mere being. - C.G. Jung
pi_63653331
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 17:50 schreef Pyjama het volgende:

[..]

Ben blij dat je er zo over denkt, in mijn omgeving wordt het namelijk afgeraden. ''Dat is wel heel zwaar hoor, ik denk niet dat je dat aankunt'' Ook horrorverhalen over hoe zwaar Biomedisch wel niet zou zijn, dat je er minstens 60 uur in de week aan kwijt bent. Niet echt bemoedigend, dus wel fijn om eens wat anders te horen.
Zwaar overtrokken zeg, echt niet zo ontzettend moeilijk hoor . Dat meen ik serieus.
  dinsdag 13 januari 2009 @ 17:28:05 #71
241811 Matthijs-
Nice car, Bob
pi_64997374
Ik ben examenleerling vwo en heb me ingeschreven voor de studie bedrijfskunde aan de erasmus universiteit rotterdam. Alhoewel ik 100% zeker van deze keuze ben vind ik het ver-schrik-ke-lijk jammer dat ik nu dus geen economie ga studeren... of toch wel? Zou het te combineren zijn? Zijn er insiders op de site aanwezig?
Oh really?
pi_64997531
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 17:28 schreef Matthijs- het volgende:
Ik ben examenleerling vwo en heb me ingeschreven voor de studie bedrijfskunde aan de erasmus universiteit rotterdam. Alhoewel ik 100% zeker van deze keuze ben vind ik het ver-schrik-ke-lijk jammer dat ik nu dus geen economie ga studeren... of toch wel? Zou het te combineren zijn? Zijn er insiders op de site aanwezig?
Aan de UvA is het eerste jaar dacht ik gecombineerd: Economie & Bedrijfskunde. Die naam staat ook op je bul.

Volgens mij is het best te combineren, er zal een hoop overlap zijn Niettemin is het aan te raden om te beginnen met 1 studie, in het eerste jaar moet je sowieso aan heel veel dingen wennen.
  dinsdag 13 januari 2009 @ 18:15:55 #73
241811 Matthijs-
Nice car, Bob
pi_64998943
Klopt, alleen is dat één studie met van beiden een beetje. Ik zou graag van zowel business administration als economie de volledige opleiding willen doen. Toch bedankt voor je reactie.

Er is inderdaad veel overlap, ik ben alleen bang dat het vakken zijn met erg veel contacturen (business administration sowieso wel) wat het onmogelijk zou maken..
Oh really?
pi_64999007
quote:
Op maandag 5 december 2005 14:26 schreef spinor het volgende:
Ik doe nu wiskunde naast informatica en dat kan je makkelijk combineren aangezien het grootste gedeelte van informatica kinderachtig makkelijk is (en ik toevallig ook niet zo heel veel vakken meer voor informatica hoef te doen en dus veel tijd over heb ).
Spinor doe je dat aan de TU/e? Zo ja zet eens even je PM box aan plz

[ Bericht 7% gewijzigd door Wouser op 13-01-2009 18:39:28 ]
pi_65017238
Dit jaar ga ik mijn P halen van mijn eerste studie. Mijn plan is om na de zomervakantie te starten met een tweede studie. Mijn eerste studie vind ik meer een algemene hobbystudie (breed maatschappelijk). Goed voor mijn brede algemene ontwikkeling. Ik wil graag veel energie en tijd in mijn tweede studie investeren, omdat ik een praktische vervolgopleiding wil doen waarvan de selectieprocedure extreem zwaar is (en bij uitschakeling pas na een paar jaar weer mag aanmelden voor de nieuwe selectieprocedure).

Ik heb mijzelf de tijd gegeven om tot mijn 27ste te blijven studeren. Ik denk namelijk dat de studententijd 'de tijd' is om jezelf optimaal te ontwikkelen op allerlei gebieden (meerdere stages, besturen, projecten, reizen, culturele ontplooiing). Marktwaarde optimaliseren.

Zoveel dingen te doen, maar zo weinig tijd beschikbaar. .
pi_65017252
Ik combineer HBO Werktuigbouwkunde en WO Economie met elkaar. Ik heb eerder WO Civiele Techniek gestudeerd maar daar ben ik mee gestopt om met WO Economie te beginnen. Toch wilde ik ook iets technisch blijven doen, omdat het een nuttige combinatie met economie is en bovendien omdat ontwerpen zo ontzettend leuk is. Werktuigbouwkunde aan de TU-Delft is erg lastig te combineren (toch vrij lange reistijd) met Economie aan de EUR dus zodoende heb ik er voor gekozen werktuigbouwkunde aan de Hogeschool Rotterdam te gaan volgen.

Bij m'n economiestudie doe ik zo min mogelijk qua het volgen van colleges. Als je alles gewoon door leest en de tentamens voorbereid door even een pak opgaven te maken heb je geen colleges nodig. Ik volg alleen de verplichte werkcolleges.
pi_65017260
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 04:33 schreef Bolkesteijn het volgende:

Zo doe ik dat bij m'n economiestudie ook. Als je alles gewoon door leest en de tentamens voorbereid door even een pak opgaven te maken heb je geen colleges nodig. Ik volg alleen de verplichte werkcolleges.
Is dat niet treurig? Dit is ook het geval voor mijn studie. . De hoorcolleges en werkgroepen zijn overbodig (handig voor bonuspunt), en de boeken hoeven ook niet heel erg grondig bestudeerd te worden om een 6/7/8 te halen. . . Ik vraag mij soms wel af of ik wel een WO-studie of een MBO-opleiding volg. .
  Moderator / Miss SHO woensdag 14 januari 2009 @ 04:40:05 #78
22592 crew  Ole
pi_65017266
yup
1) bestudeer de inhoudsopgave (=structuur van het boek duhhh)
2) verzamel eerder afgenomen tentamenvragen
3).... zorg dat je punt 1) en 2) kunt dromen
en je hebt iig een voldoende binnen
Met dank aan je uiterst serieuze medestudenten en vooral aan het bekostigingssysteem van het HBO/ WO van de laatste 15 jaar
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_65017273
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 17:46 schreef Pyjama het volgende:

Bron
Medische wetenschappen zijn echt geen beta-wetenschappen. Die lui kunnen nog niet eens een integraal uitrekenen. Technische wetenschappen, wiskunde en de natuurwetenschappen, dat zijn beta-wetenschappen.
pi_65017289
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 04:36 schreef Registratiedienst het volgende:
Is dat niet treurig?
Zeker, maar ik heb mij daar maar bij neergelegd.
quote:
De hoorcolleges en werkgroepen zijn overbodig (handig voor bonuspunt), en de boeken hoeven ook niet heel erg grondig bestudeerd te worden om een 6/7/8 te halen. . .
Zo doe ik dat ook ja. Gewoon het maximale bonuspunt scoren of bij een verslag een 8 halen ofzo. Dan hoef je op het tentamen nog maar een 4 te halen, dus kun je met een klein beetje leerwerk zo rond de zeven scoren, soms een acht, soms een zes.
quote:
Ik vraag mij soms wel af of ik wel een WO-studie of een MBO-opleiding volg. .
Toen ik nog civiele techniek studeerde was ik echt 35 uur per week er aan kwijt. Stof doorwerken, ontwerpopdrachten maken, de nodige wiskunde tot je nemen etc. Er gaapt echt een enorm gat tussen de beta-studies en de andere studies. De beta-studies hebben echt een veel hoger niveau, zo veel hoger dat het echt beschamend is dat beide groepen als WO-studie gezien worden.
pi_65017290
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 04:40 schreef Ole het volgende:
yup
1) bestudeer de inhoudsopgave (=structuur van het boek duhhh)
2) verzamel eerder afgenomen tentamenvragen
3).... zorg dat je punt 1) en 2) kunt dromen
en je hebt iig een voldoende binnen
Met dank aan je uiterst serieuze medestudenten en vooral aan het bekostigingssysteem van het HBO/ WO van de laatste 15 jaar
. De enige vakken die ik nog moet halen zijn vakken gerelateerd aan statistiek (dan is het niet mogelijk om binnen 3 dagen alles goed door te nemen). Mijn overige vakken heb ik door de PowerPointsheets & samenvattingen van mijn medestudenten en studievereniging gehaald. Ik heb de boeken wel grotendeels gelezen, maar niet grondig genoeg. . Mijn gedrag is schandelijk. Ik weet het. .

. Ik schaam mij. Ik meen mij te herinneren dat de directeur van NWO in een vraaggesprek (P&W) zei dat hij wel begrijpt waarom veel studenten zeer gemakzuchtig met hun studie omgaan. Hij is van mening dat veel studies niet zo uitdagend zijn. Meer uitdaging (hogere moeilijkheidsgraad bijvoorbeeld) zou volgens hem studenten stimuleren om beter te gaan studeren. . Ik denk dat hij wel een goed punt heeft. . Wat denken jullie?
pi_65017296
Mijn VWO was nog moeilijker, en zelfs dat stelt niets voor.
pi_65017298
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 04:48 schreef Registratiedienst het volgende:
Wat denken jullie?
Een goede verbetering zou al zijn om wiskunde B verplicht te stellen voor economie-studenten. Dan valt 75 % af zodat je het niveau van de studie flink kan verhogen zonder dat je enorme uitval percentages krijgt. Wiskunde is een ideaal selectieinstrument omdat het abstract denkvermogen vereist, iets dat ook van belang is bij een WO-studie.
pi_65017301
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 04:41 schreef Bolkesteijn het volgende:

Die lui kunnen nog niet eens een integraal uitrekenen.
Wat is 't nut van een intergraal uitrekenen?
***** Kraak.....
pi_65017302
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 04:51 schreef kraaksandaal het volgende:
Wat is 't nut van een intergraal uitrekenen?
Dat hangt van de integraal af. Met een integraal kun je oppervlaktes onder een functie uitrekenen, kort door de bocht gesteld. Het is afhankelijk van de functie wat je met dat gegeven kunt.
pi_65017322
Daar heb je toch een rekenmachine voor? Dodelijk vervelend vond ik 't om die dingen uit te rekenen.
***** Kraak.....
pi_65017330
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 04:57 schreef kraaksandaal het volgende:
Daar heb je toch een rekenmachine voor? Dodelijk vervelend vond ik 't om die dingen uit te rekenen.
Door het algebraïsch aan te pakken kun je bepaalde verbanden ontdekken die je met de rekenmachine niet op zouden vallen. Misschien kun wel een bepaalde variabele geheel weg strepen doordat het uiteindelijk zowel in de teller als in de noemer van een bepaalde breuk staat. Misschien komt het, als je het vereenvoudigd wel uit op 1, dan hoef je niet eens je rekenmachine te pakken.
pi_65017336
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 05:02 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Door het algebraïsch aan te pakken kun je bepaalde verbanden ontdekken die je met de rekenmachine niet op zouden vallen. Misschien kun wel een bepaalde variabele geheel weg strepen doordat het uiteindelijk zowel in de teller als in de noemer van een bepaalde breuk staat. Misschien komt het, als je het vereenvoudigd wel uit op 1, dan hoef je niet eens je rekenmachine te pakken.
Het omgekeerde van differentiëren is 't dat snap ik ook nog wel.
Die verbanden zoeken was me teveel moeite, ik zocht liever andere dingen op in die fase van mijn leven.
***** Kraak.....
pi_65017448
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 04:48 schreef Registratiedienst het volgende:
Wat denken jullie?
Ligt eraan over welke studie je het hebt. Ik denk zeker niet dat het overgrote deel die studies doen zoals elektrotechniek, wiskunde, natuurkunde of informatica gemakzuchtig doen over hun studie. Echter als iemand wiskunde en natuurkunde of informatica tegelijk studeert kan ik dat wel begrijpen omdat die vakken elkaar gewoon heel erg veel overlappen. Dus dan zou ik het niet echt gemakzuchtig willen noemen.
Ik denk zelf ook eerlijk gezegd, zonder een strijd aan te binden met alfa versus beta, dat dit dus wel degelijk meer voorkomt bij alfa studies.
pi_65017455
Beta dus,
The poet presents the imagination with images from life and human characters and situations, sets them all in motion and leaves it to the beholder to let these images take his thoughts as far as his mental powers will permit.
pi_65017502
Ik heb het uiteraard over Alfa-studies. . Studies zoals bestuurskunde, sociologie, culturele antropologie enzovoort. Zo'n studie kun je alleen moeilijker maken met 'statistiek', niet met theorie (wel in hoeveelheid - dat wel).
pi_65017993
Waarom moeten studies altijd "moeilijker" gemaakt worden door wiskunde toe te voegen? Iedereen die ik ken die informatica studeert, weet geen hol van de wereld. Alsof algemene kennis niet nuttig is, maar een integraal uitrekenen wel.
pi_65019899
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 08:20 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Waarom moeten studies altijd "moeilijker" gemaakt worden door wiskunde toe te voegen? Iedereen die ik ken die informatica studeert, weet geen hol van de wereld. Alsof algemene kennis niet nuttig is, maar een integraal uitrekenen wel.
Ben je echt zo dom en wereldvreemd?
The poet presents the imagination with images from life and human characters and situations, sets them all in motion and leaves it to the beholder to let these images take his thoughts as far as his mental powers will permit.
  woensdag 14 januari 2009 @ 12:09:42 #94
195113 Pyjama
Gestreept, niet gestipt
pi_65024559
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 04:41 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Medische wetenschappen zijn echt geen beta-wetenschappen. Die lui kunnen nog niet eens een integraal uitrekenen. Technische wetenschappen, wiskunde en de natuurwetenschappen, dat zijn beta-wetenschappen.
Het zijn inderdaad geen ''harde'' beta-wetenschappen. Maar waar wilde je het dan onder scharen? Ik zou het ook niet in alfa of gamma plaatsen.
Toeval is toeval
  woensdag 14 januari 2009 @ 12:17:59 #95
195113 Pyjama
Gestreept, niet gestipt
pi_65024799
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 09:52 schreef Twerk het volgende:

[..]

Ben je echt zo dom en wereldvreemd?
Ben jij echt zo onvriendelijk? Serieus, zo'n opmerking heeft toch niets toe te voegen aan de discussie?

Ontopic:
Ik ben het met Bolkestijn eens dat het wiskunde B (in ieder geval B1) wel verplicht zou mogen worden gesteld voor Economie-studenten.

Verder denk ik dat je zo'n zesjes-cultuur bij de wortels moet aanpakken; een hoger niveau op middelbare scholen zou geen kwaad kunnen.
Toeval is toeval
pi_65025608
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 12:09 schreef Pyjama het volgende:
Het zijn inderdaad geen ''harde'' beta-wetenschappen. Maar waar wilde je het dan onder scharen? Ik zou het ook niet in alfa of gamma plaatsen.
Delta
  woensdag 14 januari 2009 @ 13:29:35 #97
180385 Horloge
Zoals het klokje thuis tikt.
pi_65027466
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 06:57 schreef Registratiedienst het volgende:
Ik heb het uiteraard over Alfa-studies. . Studies zoals bestuurskunde, sociologie, culturele antropologie enzovoort. Zo'n studie kun je alleen moeilijker maken met 'statistiek', niet met theorie (wel in hoeveelheid - dat wel).
Ze zouden kunnen beginnen door open vragen te stellen op tentamens. Ik heb in anderhalf jaar communicatiewetenschap slechts drie tentamens met open vragen gehad, waarvan 1 statistiektentamen. Zelfs bij twee andere statistiektentamens was 75% van de vragen meerkeuze.

Bij Wijsbegeerte, waar ze altijd open vragen stellen, merk ik dat ik echt de drive heb om alles te willen begrijpen en kennen. Letterlijk alles kan gevraagd worden, je kunt dus niet zomaar wat invullen en toch een voldoende halen. Bij CW daarentegen kun je gewoon het boek oppervlakkig lezen, op je tentamen beredeneerd gokken en toch een goed cijfer halen. Daar heb ik (en veel studiegenoten met mij) die motivatie dus totaal niet. Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?

Overigens, zijn Antropologie en Sociologie (en CW) geen gamma-studies? Je krijgt immers wel de BSc. titel na afronding van de opleiding.

Anyway, ik heb het eerste tentamen bij mijn tweede studie gehaald. Het was net een voldoende, maar ik ben daar al lang blij mee gezien de omstandigheden.
Nu over twee weken in totaal vier tentamens van de beide opleidingen achter elkaar, nog een paper inleveren, een aantal opdrachten maken en een presentatie geven. Veel werk, maar ik hou wel van die drukte.
  woensdag 14 januari 2009 @ 13:49:58 #98
160834 Florian_
Anatomy is destiny
pi_65028140
Voltijd Rechten in Leiden en deeltijd Master Marketing aan de VU, zou dat te combineren zijn?
Primum non nocere
pi_65028265
Moet je wel 2 x collegegeld betalen.... kun je beter je 2 x als voltijd student inschrijven
  woensdag 14 januari 2009 @ 14:01:13 #100
160834 Florian_
Anatomy is destiny
pi_65028536
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 16:55 schreef lafillenoyee het volgende:
Ik heb een jaar politicologie met rechten gecombineerd en ik moet zeggen dat het mij wel meeviel hoe druk het was.
Waarom slechts een jaar? Heb je één van die studies voortijdig afgebroken of overlapten ze elkaar?
Primum non nocere
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')