abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 4 december 2005 @ 19:57:08 #1
111433 Sud
Neverending
pi_32816058
Wie van jullie doen hier 2 (of meer) studies tegelijk, welke en waar? Is het een beetje te doen om het te combineren? Hoe lossen jullie dat op met colleges/tentamen die samenvallen?
Verhalen mensen

Ik overweeg om criminologie naast politicologie te doen.
  zondag 4 december 2005 @ 20:17:31 #2
116662 CrazyTaxi
Vóór ambivalentie
pi_32816727
Is opzich te doen, derhalve heb ik het voor een vol- en deeltijd studie gekozen. Dat biedt wat meer rust. Derhalve moet je dan wel extra betalen, bovenop de 1400 euro (exact weet ik niet) voltijd! Om precies te zijn 990 euro voor de deeltijd.

Het samenvallen van tentamens is lastig, en je dient keuzes te maken. Dit kun je niet uit de weggaan. Het is verstandig om dus je tentamens op te delen over het jaar...

Colleges, daarom heb ik deeltijd gekozen (alle colleges zijn dan in de avonduren). Maar het lijkt mij geen probleem om af en toe te schipperen tussen twee colleges.

Succes met je keuze
Je kunt geen identiteit vormen op basis van iets wat je niét bent, dat is puur nihilisme.
pi_32816846
Ik doe Engels en bestuurskunde en het valt voor mij niet te combineren. Ik ga daarom ook stoppen met bestuurskunde. Ik heb 2 ochtenden college van Engels, 2 volle dagen stage en daarnaast simpelweg geen tijd, energie en zin om me nog op de bestuurskunde college's te storten.

Ik zou Engels op halve kracht kunnen doen, dan is het m.i. prima te combineren, maar dat wil ik niet.
pi_32816902
quote:
Op zondag 4 december 2005 19:57 schreef Sud het volgende:
Wie van jullie doen hier 2 (of meer) studies tegelijk, welke en waar? Is het een beetje te doen om het te combineren? Hoe lossen jullie dat op met colleges/tentamen die samenvallen?
Verhalen mensen

Ik overweeg om criminologie naast politicologie te doen.
Op de VU is het eerste jaar hetzelfde van criminologie en politicologie, dus hoef je maar 3 jaar 2 studies tegelijk te doen .
pi_32825181
Ik wil naast mijn studie Bedrijfskundige Informatica enkele vakken gaan volgen van psychologie, voornamelijk in de richting gedragskunde & didactiek. Ik moet alleen nog even kijken hoe ik dat ga doen. Dat zal ik wel eens aan mijn studieloopbaanbegeleidster vragen .

Mensen nog tips voor mij?
pi_32835015
Ik doe nu wiskunde naast informatica en dat kan je makkelijk combineren aangezien het grootste gedeelte van informatica kinderachtig makkelijk is (en ik toevallig ook niet zo heel veel vakken meer voor informatica hoef te doen en dus veel tijd over heb ).
pi_32839201
Ik doe Media en cultuur en Europese studies aan de UvA. Op zich wel te doen aangezien de faculteiten dicht bij elkaar liggen. Al overlappen natuurlijk wel wat hoorcolleges enzo, maar dat is nou eenmaal zo.
pi_32904240
Ik doe rechten en Economie in Rotterdam..

Wel te doen behalve dat vaak colleges elkaar overlappen en natuurlijk tentamens die vaak niet uitkomen. Maar qua niveau zeker te doen.
  donderdag 8 december 2005 @ 00:04:06 #9
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_32907057
Ik heb zitten overwegen om naast mijn geschiedenis studie nog kunstgeschiedenis te gaan doen. Maar toch maar niet gedaan, teveel verplichte dingen bij kunstgeschiedenis en daarvoor ben ik weer een te grote lambal.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  donderdag 8 december 2005 @ 00:59:22 #10
112118 ijsklont
Ice Cold Robot
pi_32908403
Ik doe wiskunde en natuurkunde. Er zit nogal wat overlap tussen deze studies, dus het is goed te doen (er is ook een speciaal programma voor).
Life sucks, but not when you're a robot.
discogs collection - Fotoboek - Ik luister..
pi_32955395
Ook een wiskunde en natuurkunde hippie. Kom alleen af en toe wel wat tijd tekort door die grote hoeveelheden huiswerkopdrachten die je meekrijgt bij wiskunde, en dan ondertussen ook nog wat natuurkunde.
"If i think, it all seems absurd to me; if i feel, it all seems strange; if i desire, he who desires is something inside of me." Fernando Pessoa - The Book of Disquiet
Wandelen in Noorwegen
pi_32998414
Vanaf januari ga ik Engels naast Geschiedenis doen (allebei voltijd) *o*
  zondag 11 december 2005 @ 22:30:02 #13
41913 Marialice
beetje gek en is er trots op
pi_33001021
Ik heb geprobeerd biologie en geneeskunde te combineren, dat was niet te doen (verplichte aanwezigheid, practica enzo). Geneeskunde en kunstmatige intelligentie ging een stuk beter.

Het belangrijkste is dat je van te voren besluit welke studie je hoofdstudie wordt. Die ga je dan hoe dan ook halen, mocht je moeten kiezen tussen vakken of tentamens dan gaat je hoofdstudie voor. Verder plan je er zoveel omheen als voor jou (praktisch) haalbaar is, dan is het zeker wel te doen.
"I can't explain myself, Sir," said Alice, "'cause I'm not myself, you see"
pi_33002920
Ik post hier maar even een tvp. Ik zit er wel over na te denken om een tweede studie te gaan doen. Dus ik lees hier andermans ervaringen wel.
Het doet er niet toe wie ik ben, maar wie ik wil zijn.
pi_33003963
Hmmm ik zit te denken om twee masters tegelijk te doen.

Is dit nog mogelijk al wil je nog kunnen slapen en eventueel een klein beetje een social leven?
"The more you know who you are, and what you want, the less you let things upset you."
pi_33064797
Doet er hier iemand toevallig iets van een NIMA A/Sales A opleiding naast zijn studie? (ben ik van plan)
pi_33100839
Misschien een andere tip is wel om eerst een studie een jaar te volgen en dan pas te beginnen met de tweede studie. Dan weet je ten eerste een beetje waar je aan toe bent en meestal na het propedeusejaar wordt alles wat lichter (gaten voor minor/keuzevakken).
pi_37881660
Schopje, ik begin in september aan de educatieve Masteropleiding Engels in Utrecht, en heb het plan in m'n hoofd om dan aan de bachelor van Kunstgeschiedenis te beginnen. Zou dat haalbaar zijn?
pi_37881750
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 15:57 schreef Razztwizzle het volgende:
Schopje, ik begin in september aan de educatieve Masteropleiding Engels in Utrecht, en heb het plan in m'n hoofd om dan aan de bachelor van Kunstgeschiedenis te beginnen. Zou dat haalbaar zijn?
Lijkt me wel, kunstgeschiedenis zal niet al te veel contacturen kennen denk ik. Misschien dat je wat in de knel komt met veel leeswerk.
pi_37882447
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 15:57 schreef Razztwizzle het volgende:
Dat kan hoor Zal ook wel in dezelfde faculteit zitten. Kies gewoon je master als primaire studie, en doe Kunstgeschiedenis erbij. De primaire studie trek je dan voor als bijv. colleges of tentamens overlappen.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 21:04:49 #21
43935 --Davidoff--
Heer van stand
pi_37891452
Ik doe nu Rechten (voltijd) in Nijmegen. Ben eerstejaars en de kans is heel reëel dat ik aan het einde van het jaar mijn propedeuse behaal. Ik overweeg filosofie als tweede (voltijd) studie zijn er fokkers die mij ongeveer een indicatie kunnen geven hoeveel tijd ik dan kwijt ben.

[ Bericht 0% gewijzigd door --Davidoff-- op 16-05-2006 21:28:57 ]
Ik ben een God in 't diepst van mijn gedachten...
pi_37895116
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 21:04 schreef --Davidoff-- het volgende:
Ik doe nu Rechten (voltijd) in Nijmegen. Ben eerstejaars en de kans is heel reëel dat ik aan het einde van het jaar mijn propedeuse behaal. Ik overweeg filosofie als tweede (voltijd) studie zijn er fokkers die mij ongeveer een indicatie kunnen geven hoeveel tijd ik dan kwijt ben.
Ken zelf mensen die rechten + filosofie doen. FIlosofie heeft weinig contacturen en het komt voornamelijk neer op leeswerk. Het is maar net of je genoeg vrije tijd en discipline hebt.
"Nicht wie die Welt ist, ist das Mystische, sondern daß sie ist" Ludwig Wittgenstein.
pi_37895810
Biomedische Wetenschappen en Russisch. Niet echt te combineren. Ben met Russisch ook pas later begonnen. Wel erg leuk en studievertraging neem ik maar op de koop toe.
  woensdag 17 mei 2006 @ 14:51:09 #24
142125 Joeks79
Beyond the Velvet Rope
pi_37916731
HBO-Rechten in Tilburg en Managementwetenschappen aan de Open Universiteit.

Het vraagt vooral erg veel discipline. Ik hoop dan ook dan ik voor mijn HBO-Rechten minor vakken van Managementwetenschappen in mag brengen. Zo zou ik twee vliegen in één klap slaan.

Het volgen van een tweede studie aan de OU heeft veel voordelen: zo kun je je eigen tijd en tentamens inplannen. Het is alleen wel relatief duur.
Life belongs to those who are alive
pi_37916905
Dat is altijd een mooie truc. Keuzevakken en minors proberen te overlappen. Dat scheelt al een hoop. Of je schrijft de vakken van studie 1 aan als keuzevakken van studie 2, en andersom. Dan hoef je helemaal niet meer keuzevakken te doen.
pi_37917122
Ow, hier had ik nog niet gepost zie ik.

Ik zou opzich nog wel een studie willen starten, rechten ofzo, gewoon om te proberen en omdat het toch geen extra collegegeld kost, maar je zit dan wel met nogmaals al die dure boeken en dat vind ik wel zonde om zomaar te kopen, want misschien is het wel veels te zwaar om te combineren...
  vrijdag 19 mei 2006 @ 09:12:13 #27
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_37978927
tvp!
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_37983952
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 21:04 schreef --Davidoff-- het volgende:
Ik heb ná mijn studie Nederlands 1 jaar filosofie gedaan, ook in Nijmegen. Dat was het bovenbouw jaar, het eerste en het tweede jaar ineen. Ik weet niet of je met je propedeuse toegang hebt tot dat jaar? Dacht het wel. In ieder geval, het is vrij intensief. Dinsdag en woensdag zaten van 8.45 tot 17.30 vol met colleges. Het leeswerk was aanzienlijk, en je moest essays schrijven.

MAAR:

voordeel van het bovenbouwjaar is dat je ook kunt kiezen om bijvoorbeeld alleen de vakken op dinsdag te doen. Het programma blijft jaar in jaar uit hetzelfde, een jaar later kun je dan de vakken van de woensdag volgen. Zo kun je het wat verdelen. Aan het bachelorjaar ben ik overigens niet meer begonnen: 5 jaar uni was toch iets teveel van het goede.
pi_37990897
Ik heb in m'n tweede jaar wel gemiddeld drie vakken per blok gedaan om vast de helft van m'n derde jaar te doen, en in m'n master heb ik nog een half jaar russisch gedaan. Nu had ik daarnaast wel 20 uur reistijd en 20 uur werk, dus dat maakt het nog veel drukker. Daardoor was drie vakken voor mij wel het maximum zonder enorm gestresst te raken.

Als je vlak bij je studie woont en niet al te veel werkt dan moet twee studies wel te doen zijn denk ik. Alleen is het wel erg stressvol soms aan het eind van het blok als je dus tig eindopdrachten tegelijk hebt lopen (en niet de zelfdiscipline hebt om er wat ruimer van tevoren aan te beginnen... *zucht* ).

Tentamens heb ik amper, dus die vielen niet tegelijk. Wel heb ik colleges gehad die overlapten en dat mag bij ons eigenlijk helemaal niet, maar ik heb gewoon gevraagd bij de docenten zelf of ze er problemen mee hadden als ik de ene week bij het ene vak kwam en de andere week bij het andere zat. Vonden ze meestal niet erg.
Sanity is (not) statistical
  vrijdag 19 mei 2006 @ 22:58:13 #30
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_38003935
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 15:01 schreef Repeat het volgende:
maar je zit dan wel met nogmaals al die dure boeken en dat vind ik wel zonde om zomaar te kopen, want misschien is het wel veels te zwaar om te combineren...
Koop je ze toch 2e hands, desnoods is het een iets oudere druk.
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_38014969
Rechtenstudies zijn te combineren met andere studies gezien het geringe aantal contacturen, mits je snel kunt lezen (want voor rechten moet je veel lezen)
pi_38016134
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 15:28 schreef Maeghan het volgende:
Alleen is het wel erg stressvol soms aan het eind van het blok als je dus tig eindopdrachten tegelijk hebt lopen (en niet de zelfdiscipline hebt om er wat ruimer van tevoren aan te beginnen... *zucht* ).
Haha, herkenbaar
  woensdag 24 mei 2006 @ 13:20:14 #33
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_38159455
quote:
Op zondag 4 december 2005 20:22 schreef Nouk het volgende:

[..]

Op de VU is het eerste jaar hetzelfde van criminologie en politicologie, dus hoef je maar 3 jaar 2 studies tegelijk te doen .
Vanaf dit jaar is er een 1e bachelorjaar dus kun je dat niet meer combineren. Ik doe psychologie en criminologie en met enige planning en een goed "wat is nu het belangrijkst" besef is het goed te doen!
I'm just a girl in the world.
  woensdag 24 mei 2006 @ 13:22:24 #34
36221 Kopstoot
Ik houd nog steeds van Janine.
pi_38159532
Ik ga de komende jaren proberen een bachelor degree in geschiedenis te halen, naast mijn studie rechten.
"Als ze de uitkeringen nu hoger maken, hoef ik ook niet zo veel meer te doen.."
  woensdag 24 mei 2006 @ 13:22:29 #35
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_38159535
quote:
Op maandag 12 december 2005 00:08 schreef Setambre het volgende:
Hmmm ik zit te denken om twee masters tegelijk te doen.

Is dit nog mogelijk al wil je nog kunnen slapen en eventueel een klein beetje een social leven?
Ik heb dit ook overwogen maar door stage en m-these was het bij mij absoluut niet te doen, helaas. Ik denk dat het heel erg ligt aan de vorm van de master, als het alleen vakken en opdrachten zijn dan is het wel te doen maar als je 40 uur per week beschikbaar wordt geacht wordt het wat lastiger.
pi_59358844
Ik krijg nu een herinnering om me opnieuw in te schrijven voor het tweede studiejaar en daar kreeg ik ook een tip bij om een tweede studie erbij te doen. Hoe is dat precies geregeld met de kosten als je één studie voltijd en de andere deeltijd doet? Moet je die studies dan allebei volledig bekostigen of krijg je een soort van quantity discount?

Ik vind het trouwens enorm knap van iedereen die dat voor elkaar krijgt!
pi_59360000
Ik heb een half jaar 2 HBO's naast elkaar gedaan, was geen succes. Lag ook wel aan de locatie, 200km uit elkaar.
pi_59360499
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 12:03 schreef Sport_Life het volgende:
Ik heb een half jaar 2 HBO's naast elkaar gedaan, was geen succes. Lag ook wel aan de locatie, 200km uit elkaar.
Hoe financierde jij dat?
pi_59360626
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 12:27 schreef BabblingBrook het volgende:

[..]

Hoe financierde jij dat?
collegegeld hoef je maar 1x te betalen (iig als je fulltime studeert en er wordt geen onderscheid gemaakt tussen HBO/WO) en boeken had ik bij 1 studie niet nodig. Tijd wel en dat kwam ik ook tekort.
pi_59361151
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 12:34 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

collegegeld hoef je maar 1x te betalen (iig als je fulltime studeert en er wordt geen onderscheid gemaakt tussen HBO/WO) en boeken had ik bij 1 studie niet nodig. Tijd wel en dat kwam ik ook tekort.
Je verwoordt het weer schitterend hehehe. Maar bedankt, ik ga er eens over nadenken. Ik heb namelijk wel tijd over.
pi_59361278
ik nu ook. maar dat komt door stage
  vrijdag 13 juni 2008 @ 14:11:55 #42
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_59362976
Ja, bij voorkeur kies je een campusuniversiteit bij 2 studies, scheelt zeeën van tijd!
Stage(s)/scriptie(s) zijn moeilijk te combineren, daar loop ik nu ook achteraan (uitloop is lethal!)
  vrijdag 13 juni 2008 @ 14:31:10 #43
185261 Scaurus
Memento mori
pi_59363490
Ik heb er lang over nagedacht om naast geschiedenis ook filosofie te doen, maar ik schuif het denk ik toch maar even op de lange baan. Wil eerst nog concentreren op geschiedenis. Wel haal ik volgend jaar zo'n 45 ECTS bij filosofie, hoef ik in het jaar daarop minder te doen.
Winnaar van de POL Ton Elias Trofee - Beste nieuwkomer in '08
Atheïst - Conservatief - Republikeins - Realist. Duidelijk?
pi_59379063
Ik ga komend jaar naast mijn HBO Forensic Sciences (voltijd) WO geschiedenis (deeltijd) doen. Volgens mij moet je normaal gesproken dan dubbel collegegeld betalen, maar ik heb via de studieadviseur en deeltijdcoördinator een deal kunnen sluiten.
Schrijf gewoon voltijd in, meld me af voor de werkgroepen en geef bij de deeltijdcoördinator aan dat ik bij de deeltijdstudenten wil meelopen . Als het vakkenaanbod in deeltijd me te beperkt is, kan ik er dan zelfs nog vakken uit het voltijdprogramma bij doen .
Ik heb nu erg veel tijd over ( 2 dagen per week ongeveer), dus deeltijd moet wel te doen zijn, met af en toe een beetje in de avonduren of het weekend doorwerken. En doordat het deeltijd is, is er vrijwel geen mogelijke overlap in uren.
pi_59379348
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 23:45 schreef Executrix het volgende:
Ik ga komend jaar naast mijn HBO Forensic Sciences (voltijd) WO geschiedenis (deeltijd) doen. Volgens mij moet je normaal gesproken dan dubbel collegegeld betalen, maar ik heb via de studieadviseur en deeltijdcoördinator een deal kunnen sluiten.
Schrijf gewoon voltijd in, meld me af voor de werkgroepen en geef bij de deeltijdcoördinator aan dat ik bij de deeltijdstudenten wil meelopen . Als het vakkenaanbod in deeltijd me te beperkt is, kan ik er dan zelfs nog vakken uit het voltijdprogramma bij doen .
Ik heb nu erg veel tijd over ( 2 dagen per week ongeveer), dus deeltijd moet wel te doen zijn, met af en toe een beetje in de avonduren of het weekend doorwerken. En doordat het deeltijd is, is er vrijwel geen mogelijke overlap in uren.
Kijk, dat vind ik nou eens echt cool. Hoe ben je er achter gekomen dat je nog een tweede studie wilde doen? Volgens mij moet je namelijk niet dubbel collegegeld betalen, hoe dat precies zat weet ik niet. Je bent dan wel tegelijkertijd klaar met studeren als het goed is Ga je je master daarna nog doen?
Ik ben erg benieuwd hoe het voor je gaat worden de komende tijd, misschien moet je me maar eens op de hoogte houden.
  zondag 15 juni 2008 @ 10:28:11 #46
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_59401738
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 23:55 schreef BabblingBrook het volgende:

[..]

Kijk, dat vind ik nou eens echt cool. Hoe ben je er achter gekomen dat je nog een tweede studie wilde doen? Volgens mij moet je namelijk niet dubbel collegegeld betalen, hoe dat precies zat weet ik niet. Je bent dan wel tegelijkertijd klaar met studeren als het goed is Ga je je master daarna nog doen?
Ik ben erg benieuwd hoe het voor je gaat worden de komende tijd, misschien moet je me maar eens op de hoogte houden.
Wat ik hierboven lees: als je tweede studie een deeltijdstudie is, moet je wel extra collegegeld betalen.
Niet meer actief op Fok!
  zondag 15 juni 2008 @ 16:59:57 #47
123170 alors
zlata1234
pi_59408631
Ik wil misschien wel een 2e studie doen, maar eerst even kijken hoe 1 studie uitpakt. Als ik dat makkelijk red, ga ik er zeker nog wel een bij nemen

[ Bericht 0% gewijzigd door alors op 15-06-2008 17:14:29 ]
know'm sayin?
word? word.
pi_59434392
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 23:55 schreef BabblingBrook het volgende:

[..]

Aan mijn huidige opleiding heb ik niet zo heel veel uitdaging, meestal ben ik met 2,5 dag werken in de week wel klaar. Nu ik een half jaar fulltime stage heb gelopen, ben ik erachter gekomen dat ik door die lage belasting alleen maar lui word, en er dus graag iets extra's bij wilde doen. Geschiedenis leek me altijd al erg leuk, maar het werd me destijds door de decaan op de middelbare school afgeraden, omdat een technische studie beter bij me zou passen. De nieuwsgierigheid naar geschiedenis is echter wel gebleven, en ik weet niet zeker of ik het werk waar ik nu voor opgeleid word jarenlang wil gaan doen. Zolang ik mijn opleiding FS voorop blijf stellen heb ik toch niets te verliezen, dus ik dacht wat maakt het ook uit, ik probeer het gewoon!

Ik ben niet tegelijkertijd klaar met studeren, want ik ben komend jaar 3e jaars FS, en dan dus 1e jaars Gs. Omdat ik het in deeltijd ga doen (als ik het aankan en het roostertechnisch past wel met extra vakken), ga ik er in eerste instantie ook langer over doen dan gebruikelijk. Als het me blijft bevallen, wil ik nog wel een master doen. Hoe dat allemaal gaat gebeuren ben ik nog niet helemaal uit, misschien nadat ik afstudeer aan het HBO werken en Gs in deeltijd afmaken, of als ik niet een leuke baan kan vinden eerst voltijd Gs afmaken.

Over het collegegeld heb ik de IB-groep en studielink gemaild, zij zeggen dat dat door de opleidingsinstantie zelf bepaald wordt. Op de site van de Radboud universiteit en de UvA zag ik dat je bij voltijd+deeltijd niet hoeft te betalen, aan de RuG, waar ik Gs ga studeren blijkbaar wel... Maargoed via de regeling die ik heb getroffen is dat dus opgelost, en kan ik ook nog extra vakken volgen, dus dat is niet zo'n probleem
pi_59470892
Ik studeer Europese studies variant geschiedenis en Geschiedenis aan de UvA. Druk, maar het is wel te doen Er is best wel vakkenoverlap en het sluit precies op elkaar aan. Je moet alleen goed plannen en veel discipline hebben. Ik doe het vooral omdat Europese studies niet genoeg verdieping geeft. Volgend jaar heb ik m'n bachelor Europese studies, half jaar daarna m'n bachelor Geschiedenis.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_59513297
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 14:31 schreef Scaurus het volgende:
Ik heb er lang over nagedacht om naast geschiedenis ook filosofie te doen, maar ik schuif het denk ik toch maar even op de lange baan. Wil eerst nog concentreren op geschiedenis. Wel haal ik volgend jaar zo'n 45 ECTS bij filosofie, hoef ik in het jaar daarop minder te doen.
He Scaurus, ik doe ook geschiedenis en filosofie naast elkaar. Het kost wel veel tijd, geschiedenis is veel lezen en filosofie is intensief en langzaam lezen, en soms vallen er wel colleges samen. Dat kun je natuurlijk oplossen door veel zelfstudie en aantekeningen kopieëren van medestudenten. Als het ook maar enigzins kan zou ik het echt doen, filosofie is een enorme verrijking van je denken en ook echt een nuttige aanvulling op je geschiedenisstudie.
Ik weet het ook niet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')