Op de VU is het eerste jaar hetzelfde van criminologie en politicologie, dus hoef je maar 3 jaar 2 studies tegelijk te doenquote:Op zondag 4 december 2005 19:57 schreef Sud het volgende:
Wie van jullie doen hier 2 (of meer) studies tegelijk, welke en waar? Is het een beetje te doen om het te combineren? Hoe lossen jullie dat op met colleges/tentamen die samenvallen?
Verhalen mensen
Ik overweeg om criminologie naast politicologie te doen.
Lijkt me wel, kunstgeschiedenis zal niet al te veel contacturen kennen denk ik. Misschien dat je wat in de knel komt met veel leeswerk.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:57 schreef Razztwizzle het volgende:
Schopje, ik begin in september aan de educatieve Masteropleiding Engels in Utrecht, en heb het plan in m'n hoofd om dan aan de bachelor van Kunstgeschiedenis te beginnen. Zou dat haalbaar zijn?
Dat kan hoorquote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:57 schreef Razztwizzle het volgende:
Schopje, ik begin in september aan de educatieve Masteropleiding Engels in Utrecht, en heb het plan in m'n hoofd om dan aan de bachelor van Kunstgeschiedenis te beginnen. Zou dat haalbaar zijn?
Ken zelf mensen die rechten + filosofie doen. FIlosofie heeft weinig contacturen en het komt voornamelijk neer op leeswerk. Het is maar net of je genoeg vrije tijd en discipline hebt.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 21:04 schreef --Davidoff-- het volgende:
Ik doe nu Rechten (voltijd) in Nijmegen. Ben eerstejaars en de kans is heel reëel dat ik aan het einde van het jaar mijn propedeuse behaal. Ik overweeg filosofie als tweede (voltijd) studie zijn er fokkers die mij ongeveer een indicatie kunnen geven hoeveel tijd ik dan kwijt ben.
Ik heb ná mijn studie Nederlands 1 jaar filosofie gedaan, ook in Nijmegen. Dat was het bovenbouw jaar, het eerste en het tweede jaar ineen. Ik weet niet of je met je propedeuse toegang hebt tot dat jaar? Dacht het wel. In ieder geval, het is vrij intensief. Dinsdag en woensdag zaten van 8.45 tot 17.30 vol met colleges. Het leeswerk was aanzienlijk, en je moest essays schrijven.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 21:04 schreef --Davidoff-- het volgende:
Ik doe nu Rechten (voltijd) in Nijmegen. Ben eerstejaars en de kans is heel reëel dat ik aan het einde van het jaar mijn propedeuse behaal. Ik overweeg filosofie als tweede (voltijd) studie zijn er fokkers die mij ongeveer een indicatie kunnen geven hoeveel tijd ik dan kwijt ben.
Koop je ze toch 2e hands, desnoods is het een iets oudere druk.quote:Op woensdag 17 mei 2006 15:01 schreef Repeat het volgende:
maar je zit dan wel met nogmaals al die dure boeken en dat vind ik wel zonde om zomaar te kopen, want misschien is het wel veels te zwaar om te combineren...
Haha, herkenbaarquote:Op vrijdag 19 mei 2006 15:28 schreef Maeghan het volgende:
Alleen is het wel erg stressvol soms aan het eind van het blok als je dus tig eindopdrachten tegelijk hebt lopen (en niet de zelfdiscipline hebt om er wat ruimer van tevoren aan te beginnen... *zucht* ).
Vanaf dit jaar is er een 1e bachelorjaar dus kun je dat niet meer combineren. Ik doe psychologie en criminologie en met enige planning en een goed "wat is nu het belangrijkst" besef is het goed te doen!quote:Op zondag 4 december 2005 20:22 schreef Nouk het volgende:
[..]
Op de VU is het eerste jaar hetzelfde van criminologie en politicologie, dus hoef je maar 3 jaar 2 studies tegelijk te doen.
Ik heb dit ook overwogen maar door stage en m-these was het bij mij absoluut niet te doen, helaas. Ik denk dat het heel erg ligt aan de vorm van de master, als het alleen vakken en opdrachten zijn dan is het wel te doen maar als je 40 uur per week beschikbaar wordt geacht wordt het wat lastiger.quote:Op maandag 12 december 2005 00:08 schreef Setambre het volgende:
Hmmm ik zit te denken om twee masters tegelijk te doen.
Is dit nog mogelijk al wil je nog kunnen slapen en eventueel een klein beetje een social leven?
Hoe financierde jij dat?quote:Op vrijdag 13 juni 2008 12:03 schreef Sport_Life het volgende:
Ik heb een half jaar 2 HBO's naast elkaar gedaan, was geen succes. Lag ook wel aan de locatie, 200km uit elkaar.
collegegeld hoef je maar 1x te betalen (iig als je fulltime studeert en er wordt geen onderscheid gemaakt tussen HBO/WO) en boeken had ik bij 1 studie niet nodig. Tijd wel en dat kwam ik ook tekort.quote:
Je verwoordt het weer schitterend hehehe. Maar bedankt, ik ga er eens over nadenken. Ik heb namelijk wel tijd over.quote:Op vrijdag 13 juni 2008 12:34 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
collegegeld hoef je maar 1x te betalen (iig als je fulltime studeert en er wordt geen onderscheid gemaakt tussen HBO/WO) en boeken had ik bij 1 studie niet nodig. Tijd wel en dat kwam ik ook tekort.
Kijk, dat vind ik nou eens echt cool. Hoe ben je er achter gekomen dat je nog een tweede studie wilde doen? Volgens mij moet je namelijk niet dubbel collegegeld betalen, hoe dat precies zat weet ik niet. Je bent dan wel tegelijkertijd klaar met studeren als het goed isquote:Op vrijdag 13 juni 2008 23:45 schreef Executrix het volgende:
Ik ga komend jaar naast mijn HBO Forensic Sciences (voltijd) WO geschiedenis (deeltijd) doen. Volgens mij moet je normaal gesproken dan dubbel collegegeld betalen, maar ik heb via de studieadviseur en deeltijdcoördinator een deal kunnen sluiten.
Schrijf gewoon voltijd in, meld me af voor de werkgroepen en geef bij de deeltijdcoördinator aan dat ik bij de deeltijdstudenten wil meelopen. Als het vakkenaanbod in deeltijd me te beperkt is, kan ik er dan zelfs nog vakken uit het voltijdprogramma bij doen
.
Ik heb nu erg veel tijd over ( 2 dagen per week ongeveer), dus deeltijd moet wel te doen zijn, met af en toe een beetje in de avonduren of het weekend doorwerken. En doordat het deeltijd is, is er vrijwel geen mogelijke overlap in uren.
Wat ik hierboven lees: als je tweede studie een deeltijdstudie is, moet je wel extra collegegeld betalen.quote:Op vrijdag 13 juni 2008 23:55 schreef BabblingBrook het volgende:
[..]
Kijk, dat vind ik nou eens echt cool. Hoe ben je er achter gekomen dat je nog een tweede studie wilde doen? Volgens mij moet je namelijk niet dubbel collegegeld betalen, hoe dat precies zat weet ik niet. Je bent dan wel tegelijkertijd klaar met studeren als het goed isGa je je master daarna nog doen?
Ik ben erg benieuwd hoe het voor je gaat worden de komende tijd, misschien moet je me maar eens op de hoogte houden.
Aan mijn huidige opleiding heb ik niet zo heel veel uitdaging, meestal ben ik met 2,5 dag werken in de week wel klaar. Nu ik een half jaar fulltime stage heb gelopen, ben ik erachter gekomen dat ik door die lage belasting alleen maar lui word, en er dus graag iets extra's bij wilde doen. Geschiedenis leek me altijd al erg leuk, maar het werd me destijds door de decaan op de middelbare school afgeraden, omdat een technische studie beter bij me zou passen. De nieuwsgierigheid naar geschiedenis is echter wel gebleven, en ik weet niet zeker of ik het werk waar ik nu voor opgeleid word jarenlang wil gaan doen. Zolang ik mijn opleiding FS voorop blijf stellen heb ik toch niets te verliezen, dus ik dacht wat maakt het ook uit, ik probeer het gewoon!quote:Op vrijdag 13 juni 2008 23:55 schreef BabblingBrook het volgende:
[..]
Kijk, dat vind ik nou eens echt cool. Hoe ben je er achter gekomen dat je nog een tweede studie wilde doen? Volgens mij moet je namelijk niet dubbel collegegeld betalen, hoe dat precies zat weet ik niet. Je bent dan wel tegelijkertijd klaar met studeren als het goed isGa je je master daarna nog doen?
Ik ben erg benieuwd hoe het voor je gaat worden de komende tijd, misschien moet je me maar eens op de hoogte houden.
He Scaurus, ik doe ook geschiedenis en filosofie naast elkaar. Het kost wel veel tijd, geschiedenis is veel lezen en filosofie is intensief en langzaam lezen, en soms vallen er wel colleges samen. Dat kun je natuurlijk oplossen door veel zelfstudie en aantekeningen kopieëren van medestudenten. Als het ook maar enigzins kan zou ik het echt doen, filosofie is een enorme verrijking van je denken en ook echt een nuttige aanvulling op je geschiedenisstudie.quote:Op vrijdag 13 juni 2008 14:31 schreef Scaurus het volgende:
Ik heb er lang over nagedacht om naast geschiedenis ook filosofie te doen, maar ik schuif het denk ik toch maar even op de lange baan. Wil eerst nog concentreren op geschiedenis. Wel haal ik volgend jaar zo'n 45 ECTS bij filosofie, hoef ik in het jaar daarop minder te doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |