abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 29 november 2008 @ 07:13:21 #61
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_63614683
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 22:41 schreef ChRoNiC het volgende:

[..]

Met biomedisch is dat goed te combineren hoor. Zo ontzettend moeilijk is het allemaal niet. Ken genoeg mensen die bijv. naast geneeskunde of bmw rechten of een taal studeren.
Biomedisch is dan ook geen beta-studie....
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_63615073
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 16:59 schreef GlowMouse het volgende:
Je volgt geen colleges, doet geen tentamens, makkelijk zat
  zaterdag 29 november 2008 @ 17:46:56 #63
195113 Pyjama
Gestreept, niet gestipt
pi_63622172
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 22:00 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]
Iedereen met een vwo diploma kan wel twee studies beginnen. Ik vind het pas echt een prestatie als je genoeg discipline kunt opbrengen om ze allebei af te ronden.
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 07:13 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Biomedisch is dan ook geen beta-studie....
Onder beta-wetenschappen verstaan we wiskunde, natuurwetenschappen, energie- en milieukunde, technische wetenschappen en medische wetenschappen.

Bron
Toeval is toeval
  zaterdag 29 november 2008 @ 17:50:48 #64
195113 Pyjama
Gestreept, niet gestipt
pi_63622227
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 22:41 schreef ChRoNiC het volgende:

[..]

Met biomedisch is dat goed te combineren hoor. Zo ontzettend moeilijk is het allemaal niet. Ken genoeg mensen die bijv. naast geneeskunde of bmw rechten of een taal studeren.
Ben blij dat je er zo over denkt, in mijn omgeving wordt het namelijk afgeraden. ''Dat is wel heel zwaar hoor, ik denk niet dat je dat aankunt'' Ook horrorverhalen over hoe zwaar Biomedisch wel niet zou zijn, dat je er minstens 60 uur in de week aan kwijt bent. Niet echt bemoedigend, dus wel fijn om eens wat anders te horen.
Toeval is toeval
  zaterdag 29 november 2008 @ 23:22:23 #65
124676 RobertoCarlos
pi_63630117
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 17:46 schreef Pyjama het volgende:

[..]

Iedereen met een vwo diploma kan wel twee studies beginnen. Ik vind het pas echt een prestatie als je genoeg discipline kunt opbrengen om ze allebei af te ronden.
[..]
Als je dat verstaat onder 'succesvol', mee eensch.
quote:
Onder beta-wetenschappen verstaan we wiskunde, natuurwetenschappen, energie- en milieukunde, technische wetenschappen en medische wetenschappen.

Bron
Maar ik versta dat er niet onder... meer de studies zoals die in Delft gegeven worden -(bouwkunde+IO)
  zondag 30 november 2008 @ 11:27:24 #66
180385 Horloge
Zoals het klokje thuis tikt.
pi_63640136
Tvp. Ik sta nu voor twee studies ingeschreven, Communicatiewetenschap 2ejaars en Wijsbegeerte 1ejaars.

Omdat ik begin dit jaar onverwacht een stage van drie maanden aangeboden kreeg, heb ik nog niets gedaan aan Wijsbegeerte, maar nu deze stage is afgelopen kan ik me helemaal concentreren op de twee studies. Ben inmiddels begonnen met me voorbereiden voor een tentamen over twee weken. Hopelijk heb ik er genoeg van meegepikt om een voldoende te halen voor het vak.

Lastig is wel dat men een 80% aanwezigheidsplicht heeft bij Wijsbegeerte. Die kan ik dus never nooit halen omdat de colleges grotendeels overlappen. Het probleem heb ik aangekaart bij de Examencommissie, die heeft besloten dat er met elke leraar individueel afspraken gemaakt moeten worden over oplossingen. Verre van ideaal natuurlijk, hoewel de docent van het vak dat ik nu volg er wel relaxed over is. Als ik (net als de 'gewone' studenten) de opdrachten ter voorbereiding van de colleges gewoon maak, word ik toegelaten tot het tentamen.
  zondag 30 november 2008 @ 11:36:37 #67
124676 RobertoCarlos
pi_63640243
quote:
Op zondag 30 november 2008 11:27 schreef Horloge het volgende:
Lastig is wel dat men een 80% aanwezigheidsplicht heeft bij Wijsbegeerte. Die kan ik dus never nooit halen omdat de colleges grotendeels overlappen. Het probleem heb ik aangekaart bij de Examencommissie, die heeft besloten dat er met elke leraar individueel afspraken gemaakt moeten worden over oplossingen. Verre van ideaal natuurlijk, hoewel de docent van het vak dat ik nu volg er wel relaxed over is. Als ik (net als de 'gewone' studenten) de opdrachten ter voorbereiding van de colleges gewoon maak, word ik toegelaten tot het tentamen.
Daar heb je behoorlijk veel mazzel mee dat dit zo kan. Er zijn ook studies (bijv aan de UL, rechten) waar daar een heel stuk moeilijker over gedaan wordt.
  zondag 30 november 2008 @ 16:10:46 #68
159734 PimpofPersia
Strak in trainingspak
pi_63645686
Tvp, zit erover te denken er volgend jaar Franse taal & cultuur bij te doen.
Want ik ben kaler dan kaal
Strakker dan strak
Wreder dan wreed
Vetter dan vet
pi_63646676
Ik doe Engelse taal en cultuur, en Sociologie. Ik hoop van sociologie dit jaar de Bachelor af te ronden en van Engels volgend jaar... met een minor cultuurwetenschap... en daarna eens goed te kijken wat ik nou echt wil doen
Not all those who wander are lost. - J.R.R. Tolkien
As far as we can discern, the sole purpose of human existance is to kindle a light of meaning in the darkness of mere being. - C.G. Jung
pi_63653331
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 17:50 schreef Pyjama het volgende:

[..]

Ben blij dat je er zo over denkt, in mijn omgeving wordt het namelijk afgeraden. ''Dat is wel heel zwaar hoor, ik denk niet dat je dat aankunt'' Ook horrorverhalen over hoe zwaar Biomedisch wel niet zou zijn, dat je er minstens 60 uur in de week aan kwijt bent. Niet echt bemoedigend, dus wel fijn om eens wat anders te horen.
Zwaar overtrokken zeg, echt niet zo ontzettend moeilijk hoor . Dat meen ik serieus.
  dinsdag 13 januari 2009 @ 17:28:05 #71
241811 Matthijs-
Nice car, Bob
pi_64997374
Ik ben examenleerling vwo en heb me ingeschreven voor de studie bedrijfskunde aan de erasmus universiteit rotterdam. Alhoewel ik 100% zeker van deze keuze ben vind ik het ver-schrik-ke-lijk jammer dat ik nu dus geen economie ga studeren... of toch wel? Zou het te combineren zijn? Zijn er insiders op de site aanwezig?
Oh really?
pi_64997531
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 17:28 schreef Matthijs- het volgende:
Ik ben examenleerling vwo en heb me ingeschreven voor de studie bedrijfskunde aan de erasmus universiteit rotterdam. Alhoewel ik 100% zeker van deze keuze ben vind ik het ver-schrik-ke-lijk jammer dat ik nu dus geen economie ga studeren... of toch wel? Zou het te combineren zijn? Zijn er insiders op de site aanwezig?
Aan de UvA is het eerste jaar dacht ik gecombineerd: Economie & Bedrijfskunde. Die naam staat ook op je bul.

Volgens mij is het best te combineren, er zal een hoop overlap zijn Niettemin is het aan te raden om te beginnen met 1 studie, in het eerste jaar moet je sowieso aan heel veel dingen wennen.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  dinsdag 13 januari 2009 @ 18:15:55 #73
241811 Matthijs-
Nice car, Bob
pi_64998943
Klopt, alleen is dat één studie met van beiden een beetje. Ik zou graag van zowel business administration als economie de volledige opleiding willen doen. Toch bedankt voor je reactie.

Er is inderdaad veel overlap, ik ben alleen bang dat het vakken zijn met erg veel contacturen (business administration sowieso wel) wat het onmogelijk zou maken..
Oh really?
pi_64999007
quote:
Op maandag 5 december 2005 14:26 schreef spinor het volgende:
Ik doe nu wiskunde naast informatica en dat kan je makkelijk combineren aangezien het grootste gedeelte van informatica kinderachtig makkelijk is (en ik toevallig ook niet zo heel veel vakken meer voor informatica hoef te doen en dus veel tijd over heb ).
Spinor doe je dat aan de TU/e? Zo ja zet eens even je PM box aan plz

[ Bericht 7% gewijzigd door Wouser op 13-01-2009 18:39:28 ]
pi_65017238
Dit jaar ga ik mijn P halen van mijn eerste studie. Mijn plan is om na de zomervakantie te starten met een tweede studie. Mijn eerste studie vind ik meer een algemene hobbystudie (breed maatschappelijk). Goed voor mijn brede algemene ontwikkeling. Ik wil graag veel energie en tijd in mijn tweede studie investeren, omdat ik een praktische vervolgopleiding wil doen waarvan de selectieprocedure extreem zwaar is (en bij uitschakeling pas na een paar jaar weer mag aanmelden voor de nieuwe selectieprocedure).

Ik heb mijzelf de tijd gegeven om tot mijn 27ste te blijven studeren. Ik denk namelijk dat de studententijd 'de tijd' is om jezelf optimaal te ontwikkelen op allerlei gebieden (meerdere stages, besturen, projecten, reizen, culturele ontplooiing). Marktwaarde optimaliseren.

Zoveel dingen te doen, maar zo weinig tijd beschikbaar. .
pi_65017252
Ik combineer HBO Werktuigbouwkunde en WO Economie met elkaar. Ik heb eerder WO Civiele Techniek gestudeerd maar daar ben ik mee gestopt om met WO Economie te beginnen. Toch wilde ik ook iets technisch blijven doen, omdat het een nuttige combinatie met economie is en bovendien omdat ontwerpen zo ontzettend leuk is. Werktuigbouwkunde aan de TU-Delft is erg lastig te combineren (toch vrij lange reistijd) met Economie aan de EUR dus zodoende heb ik er voor gekozen werktuigbouwkunde aan de Hogeschool Rotterdam te gaan volgen.

Bij m'n economiestudie doe ik zo min mogelijk qua het volgen van colleges. Als je alles gewoon door leest en de tentamens voorbereid door even een pak opgaven te maken heb je geen colleges nodig. Ik volg alleen de verplichte werkcolleges.
pi_65017260
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 04:33 schreef Bolkesteijn het volgende:

Zo doe ik dat bij m'n economiestudie ook. Als je alles gewoon door leest en de tentamens voorbereid door even een pak opgaven te maken heb je geen colleges nodig. Ik volg alleen de verplichte werkcolleges.
Is dat niet treurig? Dit is ook het geval voor mijn studie. . De hoorcolleges en werkgroepen zijn overbodig (handig voor bonuspunt), en de boeken hoeven ook niet heel erg grondig bestudeerd te worden om een 6/7/8 te halen. . . Ik vraag mij soms wel af of ik wel een WO-studie of een MBO-opleiding volg. .
  Moderator / Miss SHO woensdag 14 januari 2009 @ 04:40:05 #78
22592 crew  Ole
pi_65017266
yup
1) bestudeer de inhoudsopgave (=structuur van het boek duhhh)
2) verzamel eerder afgenomen tentamenvragen
3).... zorg dat je punt 1) en 2) kunt dromen
en je hebt iig een voldoende binnen
Met dank aan je uiterst serieuze medestudenten en vooral aan het bekostigingssysteem van het HBO/ WO van de laatste 15 jaar
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_65017273
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 17:46 schreef Pyjama het volgende:

Bron
Medische wetenschappen zijn echt geen beta-wetenschappen. Die lui kunnen nog niet eens een integraal uitrekenen. Technische wetenschappen, wiskunde en de natuurwetenschappen, dat zijn beta-wetenschappen.
pi_65017289
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 04:36 schreef Registratiedienst het volgende:
Is dat niet treurig?
Zeker, maar ik heb mij daar maar bij neergelegd.
quote:
De hoorcolleges en werkgroepen zijn overbodig (handig voor bonuspunt), en de boeken hoeven ook niet heel erg grondig bestudeerd te worden om een 6/7/8 te halen. . .
Zo doe ik dat ook ja. Gewoon het maximale bonuspunt scoren of bij een verslag een 8 halen ofzo. Dan hoef je op het tentamen nog maar een 4 te halen, dus kun je met een klein beetje leerwerk zo rond de zeven scoren, soms een acht, soms een zes.
quote:
Ik vraag mij soms wel af of ik wel een WO-studie of een MBO-opleiding volg. .
Toen ik nog civiele techniek studeerde was ik echt 35 uur per week er aan kwijt. Stof doorwerken, ontwerpopdrachten maken, de nodige wiskunde tot je nemen etc. Er gaapt echt een enorm gat tussen de beta-studies en de andere studies. De beta-studies hebben echt een veel hoger niveau, zo veel hoger dat het echt beschamend is dat beide groepen als WO-studie gezien worden.
pi_65017290
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 04:40 schreef Ole het volgende:
yup
1) bestudeer de inhoudsopgave (=structuur van het boek duhhh)
2) verzamel eerder afgenomen tentamenvragen
3).... zorg dat je punt 1) en 2) kunt dromen
en je hebt iig een voldoende binnen
Met dank aan je uiterst serieuze medestudenten en vooral aan het bekostigingssysteem van het HBO/ WO van de laatste 15 jaar
. De enige vakken die ik nog moet halen zijn vakken gerelateerd aan statistiek (dan is het niet mogelijk om binnen 3 dagen alles goed door te nemen). Mijn overige vakken heb ik door de PowerPointsheets & samenvattingen van mijn medestudenten en studievereniging gehaald. Ik heb de boeken wel grotendeels gelezen, maar niet grondig genoeg. . Mijn gedrag is schandelijk. Ik weet het. .

. Ik schaam mij. Ik meen mij te herinneren dat de directeur van NWO in een vraaggesprek (P&W) zei dat hij wel begrijpt waarom veel studenten zeer gemakzuchtig met hun studie omgaan. Hij is van mening dat veel studies niet zo uitdagend zijn. Meer uitdaging (hogere moeilijkheidsgraad bijvoorbeeld) zou volgens hem studenten stimuleren om beter te gaan studeren. . Ik denk dat hij wel een goed punt heeft. . Wat denken jullie?
pi_65017296
Mijn VWO was nog moeilijker, en zelfs dat stelt niets voor.
pi_65017298
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 04:48 schreef Registratiedienst het volgende:
Wat denken jullie?
Een goede verbetering zou al zijn om wiskunde B verplicht te stellen voor economie-studenten. Dan valt 75 % af zodat je het niveau van de studie flink kan verhogen zonder dat je enorme uitval percentages krijgt. Wiskunde is een ideaal selectieinstrument omdat het abstract denkvermogen vereist, iets dat ook van belang is bij een WO-studie.
pi_65017301
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 04:41 schreef Bolkesteijn het volgende:

Die lui kunnen nog niet eens een integraal uitrekenen.
Wat is 't nut van een intergraal uitrekenen?
***** Kraak.....
pi_65017302
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 04:51 schreef kraaksandaal het volgende:
Wat is 't nut van een intergraal uitrekenen?
Dat hangt van de integraal af. Met een integraal kun je oppervlaktes onder een functie uitrekenen, kort door de bocht gesteld. Het is afhankelijk van de functie wat je met dat gegeven kunt.
pi_65017322
Daar heb je toch een rekenmachine voor? Dodelijk vervelend vond ik 't om die dingen uit te rekenen.
***** Kraak.....
pi_65017330
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 04:57 schreef kraaksandaal het volgende:
Daar heb je toch een rekenmachine voor? Dodelijk vervelend vond ik 't om die dingen uit te rekenen.
Door het algebraïsch aan te pakken kun je bepaalde verbanden ontdekken die je met de rekenmachine niet op zouden vallen. Misschien kun wel een bepaalde variabele geheel weg strepen doordat het uiteindelijk zowel in de teller als in de noemer van een bepaalde breuk staat. Misschien komt het, als je het vereenvoudigd wel uit op 1, dan hoef je niet eens je rekenmachine te pakken.
pi_65017336
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 05:02 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Door het algebraïsch aan te pakken kun je bepaalde verbanden ontdekken die je met de rekenmachine niet op zouden vallen. Misschien kun wel een bepaalde variabele geheel weg strepen doordat het uiteindelijk zowel in de teller als in de noemer van een bepaalde breuk staat. Misschien komt het, als je het vereenvoudigd wel uit op 1, dan hoef je niet eens je rekenmachine te pakken.
Het omgekeerde van differentiëren is 't dat snap ik ook nog wel.
Die verbanden zoeken was me teveel moeite, ik zocht liever andere dingen op in die fase van mijn leven.
***** Kraak.....
pi_65017448
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 04:48 schreef Registratiedienst het volgende:
Wat denken jullie?
Ligt eraan over welke studie je het hebt. Ik denk zeker niet dat het overgrote deel die studies doen zoals elektrotechniek, wiskunde, natuurkunde of informatica gemakzuchtig doen over hun studie. Echter als iemand wiskunde en natuurkunde of informatica tegelijk studeert kan ik dat wel begrijpen omdat die vakken elkaar gewoon heel erg veel overlappen. Dus dan zou ik het niet echt gemakzuchtig willen noemen.
Ik denk zelf ook eerlijk gezegd, zonder een strijd aan te binden met alfa versus beta, dat dit dus wel degelijk meer voorkomt bij alfa studies.
pi_65017455
Beta dus,
The poet presents the imagination with images from life and human characters and situations, sets them all in motion and leaves it to the beholder to let these images take his thoughts as far as his mental powers will permit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')