Ben je echt zo dom en wereldvreemd?quote:Op woensdag 14 januari 2009 08:20 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Waarom moeten studies altijd "moeilijker" gemaakt worden door wiskunde toe te voegen? Iedereen die ik ken die informatica studeert, weet geen hol van de wereld. Alsof algemene kennis niet nuttig is, maar een integraal uitrekenen wel.
Het zijn inderdaad geen ''harde'' beta-wetenschappen. Maar waar wilde je het dan onder scharen? Ik zou het ook niet in alfa of gamma plaatsen.quote:Op woensdag 14 januari 2009 04:41 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Medische wetenschappen zijn echt geen beta-wetenschappen. Die lui kunnen nog niet eens een integraal uitrekenen. Technische wetenschappen, wiskunde en de natuurwetenschappen, dat zijn beta-wetenschappen.
Ben jij echt zo onvriendelijk? Serieus, zo'n opmerking heeft toch niets toe te voegen aan de discussie?quote:Op woensdag 14 januari 2009 09:52 schreef Twerk het volgende:
[..]
Ben je echt zo dom en wereldvreemd?
Deltaquote:Op woensdag 14 januari 2009 12:09 schreef Pyjama het volgende:
Het zijn inderdaad geen ''harde'' beta-wetenschappen. Maar waar wilde je het dan onder scharen? Ik zou het ook niet in alfa of gamma plaatsen.
Ze zouden kunnen beginnen door open vragen te stellen op tentamens. Ik heb in anderhalf jaar communicatiewetenschap slechts drie tentamens met open vragen gehad, waarvan 1 statistiektentamen. Zelfs bij twee andere statistiektentamens was 75% van de vragen meerkeuze.quote:Op woensdag 14 januari 2009 06:57 schreef Registratiedienst het volgende:
Ik heb het uiteraard over Alfa-studies.. Studies zoals bestuurskunde, sociologie, culturele antropologie enzovoort. Zo'n studie kun je alleen moeilijker maken met 'statistiek', niet met theorie (wel in hoeveelheid - dat wel).
Waarom slechts een jaar? Heb je één van die studies voortijdig afgebroken of overlapten ze elkaar?quote:Op vrijdag 28 november 2008 16:55 schreef lafillenoyee het volgende:
Ik heb een jaar politicologie met rechten gecombineerd en ik moet zeggen dat het mij wel meeviel hoe druk het was.
Inderdaad dat zou men echt eens moeten aanpakken. Hoewel ik meen me te herinneren dat er de afgelope twee jaar wel paar keer in de media was dat dit aan het afzwakken was? In iedergeval was dat niet het geval bij mijn omgeving... Maar nu studeer ik in Duitsland en daar is men gewoon keihard tegenelkander... Heerst toch wel een soort van competitie tussen de studenten.quote:Op woensdag 14 januari 2009 12:17 schreef Pyjama het volgende:
Verder denk ik dat je zo'n zesjes-cultuur bij de wortels moet aanpakken; een hoger niveau op middelbare scholen zou geen kwaad kunnen.
Als eis voor aankomende studenten? Schei uit zeg. Ik ben examenleerling economie & maatschappij en zou opeens geen economie kunnen studeren omdat ik wiskunde A2 i.p.v. B1 heb, terwijl ik dat vak niet eens kan kiezen bij mij op school. Op deze manier zou je een heleboel potentiele studenten onterecht uitsluiten van deelname.quote:Ontopic:
Ik ben het met Bolkestijn eens dat het wiskunde B (in ieder geval B1) wel verplicht zou mogen worden gesteld voor Economie-studenten.
Hierin moet ik je dan wel weer gelijk geven. De middelbare school is zo belachelijk simpel dat het je motivatie volledig ontneemt.quote:Verder denk ik dat je zo'n zesjes-cultuur bij de wortels moet aanpakken; een hoger niveau op middelbare scholen zou geen kwaad kunnen.
mwhehe, als jij extra betaalt voor je extra opleiding, dan doe je toch echt iets fout.quote:Op zondag 4 december 2005 20:17 schreef CrazyTaxi het volgende:
Is opzich te doen, derhalve heb ik het voor een vol- en deeltijd studie gekozen. Dat biedt wat meer rust. Derhalve moet je dan wel extra betalen, bovenop de 1400 euro (exact weet ik niet) voltijd! Om precies te zijn 990 euro voor de deeltijd.
Met een bewijs van betaald collegegeld (te verkrijgen bij de studentenadministratie van je primaire studie) kun je het collegegeld bij een andere instelling ook voldoen. Je hoeft dus maar 1 x collegegeld te betalen. Zo doe ik dat ook.quote:Op woensdag 14 januari 2009 13:54 schreef Ewelina het volgende:
Moet je wel 2 x collegegeld betalen.... kun je beter je 2 x als voltijd student inschrijven
Ow, diequote:
Daar heb je op zich wel een puntquote:Op woensdag 14 januari 2009 17:11 schreef Matthijs- het volgende:
[..]
Als eis voor aankomende studenten? Schei uit zeg. Ik ben examenleerling economie & maatschappij en zou opeens geen economie kunnen studeren omdat ik wiskunde A2 i.p.v. B1 heb, terwijl ik dat vak niet eens kan kiezen bij mij op school. Op deze manier zou je een heleboel potentiele studenten onterecht uitsluiten van deelname.
[..]
In NL wordt soms geapplaudisseerd voor een docent na afloop van een college, dus jouw geklop op tafel zal ruimschoots overstemd worden.quote:Op woensdag 14 januari 2009 14:02 schreef iBolt het volgende:
[..]
Ook wat wel grappig is is dat Duitsers altijd op de tafel kloppen na een goede les als teken van respect naar de docent toe. Dat ga ik me ook eens doen in Nederland![]()
Misschien maar dit is dus de eerste keer dat ik hoor dat Nederlandse studenten applaudisseren voor een docent. Ben eigenlijk dus geneigd om te zeggen dat dit dan wel zelden voorkomt? Of zijn er meer getuigen in de zaalquote:Op woensdag 14 januari 2009 21:43 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
In NL wordt soms geapplaudisseerd voor een docent na afloop van een college, dus jouw geklop op tafel zal ruimschoots overstemd worden.
Ik maak het wel mee, maar dan gaat het vaak wel om een gastdocent. Niet als je elke week van dezelfde docent college hebtquote:Op donderdag 15 januari 2009 00:04 schreef iBolt het volgende:
[..]
Misschien maar dit is dus de eerste keer dat ik hoor dat Nederlandse studenten applaudisseren voor een docent. Ben eigenlijk dus geneigd om te zeggen dat dit dan wel zelden voorkomt? Of zijn er meer getuigen in de zaal
Ja gast docent lijkt me wel logisch maar gewoon normale je dagelijkse docent dus...quote:Op donderdag 15 januari 2009 13:07 schreef Nouk het volgende:
[..]
Ik maak het wel mee, maar dan gaat het vaak wel om een gastdocent. Niet als je elke week van dezelfde docent college hebt.
Hoe kun je in godsnaam een fatsoenlijk econoom worden zonder wiskunde B?quote:Op woensdag 14 januari 2009 17:11 schreef Matthijs- het volgende:
[..]
Als eis voor aankomende studenten? Schei uit zeg. Ik ben examenleerling economie & maatschappij en zou opeens geen economie kunnen studeren omdat ik wiskunde A2 i.p.v. B1 heb, terwijl ik dat vak niet eens kan kiezen bij mij op school. Op deze manier zou je een heleboel potentiele studenten onterecht uitsluiten van deelname.
[..]
Hierin moet ik je dan wel weer gelijk geven. De middelbare school is zo belachelijk simpel dat het je motivatie volledig ontneemt.
Het kan wel, maar wis B geeft inderdaad een groot voordeel.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 22:26 schreef nickybol het volgende:
[..]
Hoe kun je in godsnaam een fatsoenlijk econoom worden zonder wiskunde B?
Dit klopt, ik heb zelf geen Wiskunde B gehad op de middelbare school waardoor de Wiskunde vakken tijdens mijn Economiestudie echt zwaar waren. Daar wordt in 2 trimesters ongeveer heel Wiskunde B1 behandeld. Daardoor halen een hoop mensen het logischerwijs niet (ik overigens welquote:Op vrijdag 16 januari 2009 22:26 schreef nickybol het volgende:
[..]
Eens, maar Mathijs- heeft dan ook wel een punt. Je kunt Wiskunde B1 niet kiezen indien je een economie en maatschappij profiel hebt.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 12:53 schreef ChRoNiC het volgende:
[..]
Dit klopt, ik heb zelf geen Wiskunde B gehad op de middelbare school waardoor de Wiskunde vakken tijdens mijn Economiestudie echt zwaar waren. Daar wordt in 2 trimesters ongeveer heel Wiskunde B1 behandeld. Daardoor halen een hoop mensen het logischerwijs niet (ik overigens wel). Als ik B1 had gehad was dit een veel minder groot probleem. Ik denk zelfs dat het rendement van de opleiding vergroot kan worden als je Wiskunde B verplicht stelt!
Het is niet alleen het vakkenpakket op die scholen, maar ook het gebrek aan motivatie door leerlingen. Ik had in ieder geval geen fijne tijd daar. Docenten zijn erg slecht en niet gepassioneerd in het lesgeven. Ook rushen ze gewoon een beetje door de stof heen om er maar vanaf te zijn. De docentencultuur is heel anders daar dan op de universiteit, waardoor je gewoon minder opsteekt. En ook de leerlingen zijn meer bezig met klooien, treiteren, etc, wat het leren niet ten goede komt.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 13:21 schreef Pyjama het volgende:
[..]
Eens, maar Mathijs- heeft dan ook wel een punt. Je kunt het Wiskunde B1 niet kiezen indien je een economie en maatschappij profiel hebt.
De fout zit gewoon op de middelbare scholen. Ze zijn alles nu wel weer aan het omgooien, waarbij ook wiskunde weer anders ingedeeld word. Ik ben benieuwd hoe dat gaat lopen...
*bull*quote:Op vrijdag 16 januari 2009 22:26 schreef nickybol het volgende:
[..]
Denk niet dat je er in de studie problemen mee zult hebben, tienen voor wiskunde bij economie kun je ook halen zonder wisBquote:Op zaterdag 17 januari 2009 14:11 schreef Matthijs- het volgende:
[..]
*bull*
De benodigde stof zal tijdens de wo-studie economie echt wel behandeld worden. Dat de wiskunde aldaar voor een leerling met een A1,2-achtergrond (zoals ik) i.p.v. B1 iets meer aandacht vereist om in de stof te geraken is verder ook niet zo'n ramp..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |