Het gaat niet alleen om individuen het gaat om een cultuurverschil.quote:Op zondag 4 december 2005 16:02 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Ga toch weg man.
Ik ga me niet eens mengen in de discussie omdat de Gehele discussie irrelevant is.
Er wordt onnodig angst gecreeerd.
Kijk.
Het probleem is individu'en, die er agressieve gedachtengangen op nahouden, en lelijke acties uitvoeren. Wanneer men dat probleem benadert in de juiste proporties, is het als overheid heel simpel om voor een paar ambtenaren te zorgen die op scholen en in wijken jongeren te begeleiden die "buiten" de maatschappij dreigen te belanden .
Ik ken rob niet, maar ik kan me in het geheel niet aansluiten bij jouw post. Ook deze uitspraak komt bij mij nogal onder het tapijt-schuiferig over. Volgens mij wordt er eerder een reeel beeld geschetst aan de hand van realiteit dan dat er onnodig angst wordt gecreeerd.quote:Op zondag 4 december 2005 16:02 schreef Salvad0R het volgende:
Nee hoor, met de meeste moslims hebben de Nederlanders geen problemen. Alleen met de extremisten en dat zijn voornamelijk Marokkanen.quote:Op zondag 4 december 2005 16:02 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Kijk.
Het probleem is individu'en, die er agressieve gedachtengangen op nahouden, en lelijke acties uitvoeren. Wanneer men dat probleem benadert in de juiste proporties, is het als overheid heel simpel om voor een paar ambtenaren te zorgen die op scholen en in wijken jongeren te begeleiden die "buiten" de maatschappij dreigen te belanden .
In plaats daarvan, wordt het budget van de AIVD vertienvoudigd, en hebben we identificatieplicht, preventieve fouilleringen, bewaarplichten voor al het internetverkeer en ga zo maar door .
De media in NL verschuift het probleem, van individuen, naar mensen die één bepaalde religie aanhangen.
Ik ben het hiermee deels eens. Vanzelfsprekend gaat het om keuzes van individuen, maar de moslimgemeenschap is een hechte gemeenschap-tenminste, ik ga ervan uit dat je je voelt aangesproken door deze topic en je wilt opkomen voor de moslims in zijn algemeen-die haar eigen individuen kan/moet aanspreken over bepaald gedrag. Misschien gebeurt dit al, maar het is voor mij zonneklaar, dat zulk gedrag -we praten over fatsoen- schade aan de hele gemeenschap berokkent.quote:Op zondag 4 december 2005 16:09 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Het gaat niet om cultuurverschil, het gaat om keuzes van individuen .
In een toeristengebied ja.quote:Op zondag 4 december 2005 16:15 schreef Re het volgende:
gek genoeg kan je als westerse vrouw geheel onbedekt en gewoon jezelf in Marokkaanse steden lopen zonder te worden uitgescholden.
Pretendieus om welke reden? Het is niet waar? De Brusselse vrouwen liegen erover? Jij hebt andere ervaringen in die allochtonenwijken daar?quote:verder beeetje pretendieus stukje
En nu weer terug naar de OP. Bestaat het probleem niet volgens jou? Wordt het overdreven? Of moeten de autochtonen zich maar aanpassen en moeten in die wijken gewoon alle vrouwen met een hoofddoek over straat?quote:Op zondag 4 december 2005 16:21 schreef Re het volgende:
dit heeft naar mijn mening weinig met islam te maken trouwens, deze kankergezwelletjes waar we hier over praten gebruiken het als handvat en R@b en consorten maken daar echt mooi gebruik van natuurlijk om dat even naar het extreme te generaliseren
Tsja, of het nu als handvat wordt gebruikt of niet, het is een basis.quote:Op zondag 4 december 2005 16:21 schreef Re het volgende:
dit heeft naar mijn mening weinig met islam te maken trouwens, deze kankergezwelletjes waar we hier over praten gebruiken het als handvat
Vind je het gek dat ik gefrustreerd ben ?quote:Op zondag 4 december 2005 16:19 schreef natte-flamoes het volgende:
[..]
Met de manier waarop jij post kom je eerder gefrustreerd over dan dat je een goed punt maakt.
het stukje gaat over marokkanen vandaar... je sleept graag alles erbij om je punt weer door te drukkenquote:Op zondag 4 december 2005 16:20 schreef R@b het volgende:
[..]
In een toeristengebied ja.
Probeer het overigens eens in Tunesië, dat andere Noord-Afrikaanse moslimland. Je komt niet ver. Maar dat speelt in Brussel ook al schijnbaar
pretendieus is jouw interpretatie van het bericht en het ongegeneerd doortrekken van dit probleem naar culturele en religieuze problemen. Er zitten veel meer aspecten aan dit probleem maar door jouw blindheid en crusade wil je dat maar al te graag vergetenquote:Pretendieus om welke reden? Het is niet waar? De Brusselse vrouwen liegen erover? Jij hebt andere ervaringen in die allochtonenwijken daar?
Het heeft niets met de islam te maken? Waar heeft het dan mee te maken, dat autochtone niet-moslimmeiden een hoofddoek moeten dragen om niet uitgescholden te worden.quote:Op zondag 4 december 2005 16:21 schreef Re het volgende:
dit heeft naar mijn mening weinig met islam te maken trouwens, deze kankergezwelletjes waar we hier over praten gebruiken het als handvat en R@b en consorten maken daar echt mooi gebruik van natuurlijk om dat even naar het extreme te generaliseren
die kutmarokkaantjes moeten gewoon aangepakt worden, wat is daar moeilijk aan? Of wil je dit maar al te graag zien met je eigen visionaire tunnelvisie?quote:Op zondag 4 december 2005 16:22 schreef Tarak het volgende:
[..]
En nu weer terug naar de OP. Bestaat het probleem niet volgens jou? Wordt het overdreven? Of moeten de autochtonen zich maar aanpassen en moeten in die wijken gewoon alle vrouwen met een hoofddoek over straat?
Oh ga je zo redeneren?!quote:Op zondag 4 december 2005 16:20 schreef R@b het volgende:
[..]
In een toeristengebied ja.
Probeer het overigens eens in Tunesië, dat andere Noord-Afrikaanse moslimland. Je komt niet ver. Maar dat speelt in Brussel ook al schijnbaar
[..]
Kun je ze eens noemen?quote:Op zondag 4 december 2005 16:24 schreef Re het volgende:
Er zitten veel meer aspecten aan dit probleem
Reageer eens inhoudelijk in plaats van al die opmerkingen hoe jij de posts van andere users interpreteert.quote:Op zondag 4 december 2005 16:24 schreef Re het volgende:
pretendieus is jouw interpretatie van het bericht en het ongegeneerd doortrekken van dit probleem naar culturele en religieuze problemen. Er zitten veel meer aspecten aan dit probleem maar door jouw blindheid en crusade wil je dat maar al te graag vergeten
je bent verblindt door je eigen haat... mag best hoor maar als je niet meer kunt differentieren en alles eenzijdig ziet is het makkelijk discussieren voor je zoals blijktquote:Op zondag 4 december 2005 16:25 schreef R@b het volgende:
[..]
Het heeft niets met de islam te maken? Waar heeft het dan mee te maken, dat autochtone niet-moslimmeiden een hoofddoek moeten dragen om niet uitgescholden te worden.
Het is wellicht een duistere kant van de islamitische opvoeding, maar het hoort er zeker bij.
Erg makkelijk. Alles wat niet deugt niet-islamitisch noemen.
reageer jij eens inhoudelijk op mijn reactie dan... praten we hier over kutmarokkaantjes of over alle islamieten over de hele wereld die in Brussel autochtone vrouwen uitschelden voor hoer en hun kutjes willen likken?quote:Op zondag 4 december 2005 16:28 schreef Tarak het volgende:
[..]
Reageer eens inhoudelijk in plaats van al die opmerkingen hoe jij de posts van andere users interpreteert.
Visionair: Ja!quote:Op zondag 4 december 2005 16:26 schreef Re het volgende:
[..]
die kutmarokkaantjes moeten gewoon aangepakt worden, wat is daar moeilijk aan? Of wil je dit maar al te graag zien met je eigen visionaire tunnelvisie?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |