1900 (Novocento) speelt zich af in Italië, met een soundtrack van Ennio Morricone (quote:Op vrijdag 2 december 2005 22:00 schreef RuneRose het volgende:
1900 en Polanski's "What?" mogen die ook?
quote:Op vrijdag 2 december 2005 22:55 schreef Gorro het volgende:
Profondo rosso
quote:Op vrijdag 2 december 2005 22:00 schreef RuneRose het volgende:
The Canterbury Tales (die van PPP, weet de originele titel niet uit m'n koppie)
Die ondersteun ik. Nog niet gezien, maar zo dwing ik mezelf er naar te gaan kijken (anders komt het er toch nooit vanquote:Op zaterdag 3 december 2005 01:30 schreef NoSigar het volgende:
Padre Padrone nominatie..
Maar van Das Boot en Fanny och Alexander zijn theaterversies, van La Meglio niet. Maar ik vind het prima want ik vind La Meglio gewoon erg goed dus. Ik ondersteun hem dus.quote:Op zaterdag 3 december 2005 12:22 schreef Kolkus het volgende:
La Meglio Gioventu zie ik geen probleem in, wat mini-serie betreft zie bv. Fanny och Alexander/Das Boot.
Malena ondersteun ik trouwens.
Dan zou Ultimo tango a Parigi ook niet mogen meedoen. Dat is precies hetzelfde een film van Bertolucci die zich in Frankrijk afspeelt.quote:Op zaterdag 3 december 2005 12:22 schreef Kolkus het volgende:
Bij The Dreamers trek ik de grens, want dat is een Franse film met een Italiaanse regisseur en zo beredeneerd zou bv. Blow Up ook mee mogen doen.
Voor de duidelijkheid; ik heb 'em niet gezien, dus laat weten als ik er helemaal naast zit.
Klopt, beiden doen niet mee en ook Once Upon a Time in America doet niet mee.quote:Op zaterdag 3 december 2005 15:55 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Dan zou Ultimo tango a Parigi ook niet mogen meedoen. Dat is precies hetzelfde een film van Bertolucci die zich in Frankrijk afspeelt.
Het is een schemergebied, maar OUATITW is een spaghetti western, een Italiaans genre bij uitstek.quote:Op zaterdag 3 december 2005 18:11 schreef RuneRose het volgende:
Nou, dan wil ik Casanova nog wel even ondersteunen. En ik zal wel een verschrikkelijke zeikerd zijn, maar ik vraag me af, waarom wel once upon a time in the west, en niet america?![]()
Och, ik vind het allemaal prima hoor, het maakt me niet zo uit of 'ie nu mee mag doen of niet. Alhoewel de cast waar het om gaat in OUATITW ook voornamelijk Amerikaans is, begrijp ik het wel van de Italiaanse western.quote:Op zaterdag 3 december 2005 18:27 schreef Kolkus het volgende:
[..]
Het is een schemergebied, maar OUATITW is een spaghetti western, een Italiaans genre bij uitstek.
OUATIA is een film specifiek over Amerika (gangsters in New York), met een geheel Amerikaanse cast.
Als hier geen streep getrokken wordt zou je (bij wijze van) ook The Godfather mee kunnen laten doen.
Hopelijk is dit verhelderend![]()
OUATITW heet natuurlijk ook niet voor niets C'era una volta il West. Bovendien is de hele crew en vrijwel de hele cast Amerikaans Italiaans. Bij America is dat heel anders.quote:Op zaterdag 3 december 2005 18:32 schreef RuneRose het volgende:
[..]
Och, ik vind het allemaal prima hoor, het maakt me niet zo uit of 'ie nu mee mag doen of niet. Alhoewel de cast waar het om gaat in OUATITW ook voornamelijk Amerikaans is, begrijp ik het wel van de Italiaanse western.
Ik ga toch nooit kunnen stemmen, maar waarom nietquote:Op zaterdag 3 december 2005 18:07 schreef Kolkus het volgende:
Heb jij nog nominaties/ondersteuningen California?![]()
Legend of 1900 doet mee en is door.quote:Op zondag 4 december 2005 01:24 schreef California het volgende:
[..]
Ik ga toch nooit kunnen stemmen, maar waarom niet.
Volgens IMDb is Dawn of the Dead Italiaans/Amerikaans (in die volgorde). Legend of 1900 is strikt Italiaans. En Serpico is Italiaans en dan pas Amerikaans.
Ohquote:Op zondag 4 december 2005 14:38 schreef Kolkus het volgende:
Legend of 1900 doet mee en is door.
Ik zie La Finestra Di Fronte er twee keer instaan. Die is dus bij deze genomineerd?quote:
Giovanna Mezzogiornoquote:Op maandag 5 december 2005 17:32 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ik zie La Finestra Di Fronte er twee keer instaan. Die is dus bij deze genomineerd?SoK had hem namelijk ook.
quote:
Oh ja, dat was waar ook.quote:En de film is ook wel goed natuurlijk.
In L'Ultimo bacio doet ze ook mee.quote:Op maandag 5 december 2005 18:15 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
[..]
Oh ja, dat was waar ook.![]()
Klopt, hij is door.quote:Op maandag 5 december 2005 17:32 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ik zie La Finestra Di Fronte er twee keer instaan. Die is dus bij deze genomineerd?SoK had hem namelijk ook.
quote:Op maandag 5 december 2005 22:12 schreef Kolkus het volgende:
[..]
Klopt, hij is door.
Foutje van de feestcommissie....
Als je twee lotingen hoger kijkt zie je dat het die niet is. Het is de film van Felliniquote:Op dinsdag 6 december 2005 19:10 schreef Sokolsky het volgende:
Ik ben er vanuit gegaan dat "Roma", Rosselini's "Roma, citta aperta" is. Zo niet dan hoor ik het wel.
Ah, zag eerst Canterbury Tales staan en heb toen niet meer naar dat paar gekeken. Bedankt, zal even stem weghalen.quote:Op dinsdag 6 december 2005 19:29 schreef Gorro het volgende:
[..]
Als je twee lotingen hoger kijkt zie je dat het die niet is. Het is de film van Fellini
Ik kan op geen enkel koppel stemmen. Maar gelukkig heb ik geen snob imago en kan dat dus met gemak hier rond bazuinen.quote:Op woensdag 7 december 2005 21:38 schreef Sai het volgende:
Ik kan deze ronde op twee koppels stemmen, en dat is rampzalig voor mijn toch al zo geruïneerde snob-imago. Ik doe dus net of ik het topic heb gemist.
Il Buono, il Brutto, il Cattivo (The Good, the Bad and the Ugly) al geplaatst voor de eerste ronde, dit gaat om Brutti, Sporchi e Cattivi (Down and Dirty).quote:Op donderdag 8 december 2005 20:53 schreef Pietverdriet het volgende:
]
[b]Brutti, Sporchi e Cattivi (the good, the bad and the Ugly!!!!) - Il Gattopardo (The Leopard)
Bij deze!quote:Op donderdag 8 december 2005 23:20 schreef NoSigar het volgende:
Ik ben Il Gattopardo vergeten zwart te maken, pardon.
Danku. Telde of deed The battle of Algiers nou mee?quote:Op vrijdag 9 december 2005 18:49 schreef Kolkus het volgende:
[..]
Bij deze!
Morgenmiddag/avond begint de eerste ronde....
Zeker fantastische film, maar niet geheel Italiaans.quote:Op zaterdag 10 december 2005 09:01 schreef NoSigar het volgende:
[..]
Danku. Telde of deed The battle of Algiers nou mee?
Zou eigenlijk wel moeten. Fantastische film, die trouwens door veel terrorstien o.m. in de VS zeer inspirerend gevonden werd.
quote:Op zaterdag 10 december 2005 12:02 schreef Kolkus het volgende:
1e ronde
Il Buono, il Brutto, il Cattivo (The Good, the Bad and the Ugly) - La Finestra di fronte (The Window Opposite)
Sciuscià (Shoe Shine) - Il Casanova
Nuovo cinema Paradiso - I Vitelloni
Ladri di biciclette (The Bicycle Thief) - Bellissima
Il Gattopardo (The Leopard) - Roma, città aperta (Open City) ?
Le Notti di Cabiria (Nights of Cabiria) - Una Giornata Particolare (A Special Day)
Umberto D. - Il conformista
La Dolce Vita - La meglio gioventù (The best of youth) ?
Le notti bianche (White nights) - E la Nave Va (And the ship sails on)
La terra trema: Episodio del mare - Nostalghia
Novecento (1900) - Per Qualche Dollaro in Più (For a few dollars more)
L'eclisse - La Strada
Rocco e i suoi fratelli (Rocco and His Brothers) - Kaos
La stanza del figlio - Otto e Mezzo (8 1/2)
Suspiria - La Vita è Bella
Io non ho paura (I'm not scared) - C'era una volta il west
Heb je op Il Buono, il Brutto, il Cattivo gestemd?quote:Op zaterdag 10 december 2005 14:21 schreef Pietverdriet het volgende:
Il Buono, il Brutto, il Cattivo [/b](The Good, the Bad and the Ugly) - La Finestra di fronte (The Window Opposite)
euh, nee, heb de andere film niet gezien bedacht ik mequote:Op zaterdag 10 december 2005 18:14 schreef Kolkus het volgende:
[..]
Heb je op Il Buono, il Brutto, il Cattivo gestemd?
Il Buono, il Brutto, il Cattivo kan de stemmen hard gebruiken, want hij staat met 2-0 achter.quote:Op zaterdag 10 december 2005 18:15 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
euh, nee, heb de andere film niet gezien bedacht ik me
Zo schitterend vind ik La Finestre di Fronte ook niet, maar ik heb erg weinig met Il Buono, il Brutto, il Cattivo, ik vind het een niet zo heel bijzondere western.quote:Op zaterdag 10 december 2005 18:17 schreef Kolkus het volgende:
Zou toch wel erg verrassend zijn, mocht 'ie er meteen uitvliegen.
Met het eerste wat je zegt over Il Buono, il Brutto, il Cattivo ben ik het niet eens, maar met het tweede welquote:Op zaterdag 10 december 2005 18:46 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Zo schitterend vind ik La Finestre di Fronte ook niet, maar ik heb erg weinig met Il Buono, il Brutto, il Cattivo, ik vind het een niet zo heel bijzondere western.
En ondanks de vele Italiaanse elementen, vind ik 'm persoonlijk ook helemaal niet Italiaans aanvoelen. Wanneer men mij zou vragen Italiaanse klassiekers op te noemen (ongeacht of ik ze zelf goed vind of niet), dan zou ik zelfs nooit aan deze film denken.
Waarschijnlijk wordt dat dinsdagavond.quote:Op zondag 11 december 2005 18:50 schreef Sai het volgende:
Afhankelijk van hoe lang deze ronde nog duurt komen er nog één of twee stemmen bij.
Nou, dan is het lot van Il Buono, il Brutto, il Cattivo (The Good, the Bad and the Ugly) bezegeld.quote:Op maandag 12 december 2005 08:47 schreef dolle_hond het volgende:
aanvulling:
Il Buono, il Brutto, il Cattivo (The Good, the Bad and the Ugly) - La Finestra di fronte (The Window Opposite)
eens met SoK
Ach, er kan nog veel gebeuren. Persoonlijk had ik veel liever Otto e Mezzo zienquote:Op maandag 12 december 2005 18:42 schreef Kolkus het volgende:
[..]
Nou, dan is het lot van Il Buono, il Brutto, il Cattivo (The Good, the Bad and the Ugly) bezegeld.
Benieuwd hoe ver 'ie in dit toernooi komt, de concurrentie is wel ietsjes zwaarder dan die van 1989quote:Op maandag 12 december 2005 19:35 schreef Pietverdriet het volgende:
Nuovo cinema Paradiso gaat trouwens de beste film van 1989 worden.
[Tournament]Beste Film van 1989 - De Finale
:-)
Speelfilm wint van TV serie...quote:Op dinsdag 13 december 2005 18:35 schreef SaintOfKillers het volgende:
2e ronde
La Dolce Vita wint van LMG.
Strontvervelende speelfilm van boeiende TV serie dan.quote:Op dinsdag 13 december 2005 18:38 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Speelfilm wint van TV serie...
Gorro heeft gewoon het geluk (of de gavequote:Op woensdag 14 december 2005 08:35 schreef dolle_hond het volgende:
[ranja-mode]
gaat gorro dit tournooi in zijn eentje beslissen. als 1-0 genoeg is voor il conformista om van een geweldige film als umberto d. te winnen, zien ik weinig obstakels meer voor IC.
misschien hadden we eerst een ronde moeten houden om het obscure werk er uit te filteren
[/ranja-mode]
ik vrees dat ik IC niet de komende dagen kan kijken
Hoe wil je het dan doen?quote:Op woensdag 14 december 2005 09:08 schreef Pietverdriet het volgende:
na, ik vind de manier waarop films tegenover elkaar worden gezet, maw, de sortering, niet echt geweldig in dit soort tournaments
quote:Op dinsdag 13 december 2005 18:19 schreef Kolkus het volgende:
Opvallende afvallers:
Umberto D.
La meglio gioventù (The best of youth)
Schandalig dat die film nog niet op DVD uitgebracht is. Als ik echt de enige ben zal Il conformista best eens de winnaar kunnen worden, aangezien ik alleen 8½ beter vind en die er misschien nu uit gaat tegen Nuovo cinema paradiso. Maar volgens mij hebben Posdnous en Pietverdriet hem ook gezien. Die hebben in elk geval in de voorronde op het paar met de film gestemd...quote:Op woensdag 14 december 2005 08:35 schreef dolle_hond het volgende:
ik vrees dat ik IC niet de komende dagen kan kijken
op ebay vind ik 1 hit:quote:Op woensdag 14 december 2005 11:25 schreef Gorro het volgende:
[..]
Schandalig dat die film nog niet op DVD uitgebracht is. Als ik echt de enige ben zal Il conformista best eens de winnaar kunnen worden, aangezien ik alleen 8½ beter vind en die er misschien nu uit gaat tegen Nuovo cinema paradiso. Maar volgens mij hebben Posdnous en Pietverdriet hem ook gezien. Die hebben in elk geval in de voorronde op het paar met de film gestemd...
Ik heb hem ook gezien. Maar ik ken verder niet zo heel veel Italiaanse films. Dus als al die weg gestemd worden, dan..quote:Op woensdag 14 december 2005 11:25 schreef Gorro het volgende:
[..]
Schandalig dat die film nog niet op DVD uitgebracht is. Als ik echt de enige ben zal Il conformista best eens de winnaar kunnen worden, aangezien ik alleen 8½ beter vind en die er misschien nu uit gaat tegen Nuovo cinema paradiso. Maar volgens mij hebben Posdnous en Pietverdriet hem ook gezien. Die hebben in elk geval in de voorronde op het paar met de film gestemd...
Universal gaat hem begin volgend jaar op DVD uitbrengen. Hoogstwaarschijnlijk extra-loos (het is Universal), maar dat is een begin natuurlijk.quote:Op woensdag 14 december 2005 11:25 schreef Gorro het volgende:
[..]
Waarom, wil je niet dat Cinema Paradiso wint? Is een prachtige film.quote:Op woensdag 14 december 2005 19:51 schreef Kolkus het volgende:
Otto e Mezzo heeft de stemmen hard nodig.....
quote:Op woensdag 14 december 2005 20:53 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Waarom, wil je niet dat Cinema Paradiso wint? Is een prachtige film.
Hij had de loting natuurlijk wel tegen met Cinema Paradiso (ook een prachtige film).quote:
Prima, dan gooi ik 'em dinsdagavond dicht.quote:Op zaterdag 24 december 2005 14:27 schreef Sokolsky het volgende:
Ik ga Novecento nog wel kijken (en daarmee duel 2 beslissen?), maar ik denk dat dat pas dinsdag wordt.
Misschien is het dat wel, ik ben persoonlijk wel fan van het neorealisme (geen toeval dat de enige Fellini die ik wel goed vind, La Strada is) en die zijn allemaal weg, met uitzondering van Sciuscia.quote:Op zondag 25 december 2005 12:19 schreef Kolkus het volgende:
Het grootste deel van de Italiaanse klassiekers zit in het neo-realisme genre en daarvan zijn er niet veel/genoeg liefhebbers, blijkt uit het feit dat er geen enkele titel uit het genre is overgebleven.
Heb nu 1900 opstaan, over een uurtje of vijf zal ik stemmen.quote:Op zaterdag 24 december 2005 15:30 schreef Kolkus het volgende:
[..]
Prima, dan gooi ik 'em dinsdagavond dicht.
Zonder jouw stem gaat West ook door (scoort hoger op Imdb), dus ik gooi 'em vanavond dicht.quote:Op dinsdag 27 december 2005 14:31 schreef Sokolsky het volgende:
[..]
Heb nu 1900 opstaan, over een uurtje of vijf zal ik stemmen.
Ik zie dat Kaos - C'era una volta il West inmiddels ook gelijk staat; die kan ik ook beslissen (heb Kaos hier liggen), maar dan kun je 'm pas morgenochtend dichtgooien. Hoewel ik eigenlijk wel zeker weet dat ik op West zal stemmen, da's mijn persoonlijke nr. 3.
Het is toch gebaseerd op verhalen van Pirandello?quote:Op dinsdag 27 december 2005 18:55 schreef Kolkus het volgende:
[..]
Zonder jouw stem gaat West ook door (scoort hoger op Imdb), dus ik gooi 'em vanavond dicht.
Maar ga Kaos zeker kijken!
Hij komt wat traag op gang, maar er eenmaal ingekomen is het genieten van de prettige (ietwat lome) sfeer, de schitterende landschappen van Sicilië en de vermakelijke locale mythen, die de basis van het verhaal vormen.
Kaos tegen West kun je dan meteen "regulier" beslissen, toch wel zo leuk....................morgenavond gaat deze ronde dichtquote:Op dinsdag 27 december 2005 21:30 schreef Sokolsky het volgende:
Ben nu net begonnen aan Kaos en best enthousiast.
Dat kun je wel zeggen, dit is namelijk de tussenstand:quote:
Daar twijfelde ik ook over. Maar ja, als Dolce Vita de tegenstander is...quote:Op zondag 1 januari 2006 18:44 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik weet het echt niet. Once Upon a Time in the West vind ik duidelijk (heel duidelijk) beter, maar vind ik helemaal niet Italiaans en zou ik dus ook een vrij hilarische winnaar van dit toernooi vinden.
Ben ik het wel mee eens eigenlijk. Noiu ja, hilarisch vind ik een groot woord en zou ik persoonlijk dan weer niet gebruiken, maar goed.quote:Op zondag 1 januari 2006 18:44 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik weet het echt niet. Once Upon a Time in the West vind ik duidelijk (heel duidelijk) beter, maar vind ik helemaal niet Italiaans en zou ik dus ook een vrij hilarische winnaar van dit toernooi vinden.
Ik begrijp nogmaals je punt, maar deel je mening niet helemaal.quote:Op zondag 1 januari 2006 18:44 schreef SaintOfKillers het volgende:
Dit is ook wel weer een goed verhaal ja. Dan stem ik daar maar op.quote:Op zondag 1 januari 2006 22:50 schreef Kolkus het volgende:
[..]
C'era una volta il west () is voor mij toch wel een Italiaanse film te noemen.
Het is een spaghetti-western, het is door een Italiaan (Leone) geregisseerd, het script/verhaal is door Leone en twee (later) bekende regisseurs (Argento en Bertolucci) geschreven, de soundtrack is Italiaans (Morricone) en de hoofdrolspeelster is Italiaans (Cardinale) (nou ja, ze komt eigenlijk uit Tunesië) .
Qua gevoel is het misschien niet helemaal een Italiaanse film (een gevoel dat ik wel enigzins deel trouwens), maar feitelijk gezien is 'ie dusdanig Italiaans getint, dat het voor mij geen hilarische winnaar zou zijn van dit toernooi.
Maar omdat die tegenover La Dolce Vita staat stem ik toch op OUATITWquote:Op zondag 1 januari 2006 18:44 schreef SaintOfKillers het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |