abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35218204
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 20:47 schreef Promovendus het volgende:

[..]

No offence taken. Maar daar zit het hem dus ook. Het is niet de zoveelste keer. Wel voor een aantal clubs, maar voor RBC is dit de eerste keer dat ze met een tekort zitten. De lening waarop ze aflossen is de hypotheek op het (eigen) stadion. Nu is de hypotheek gewoon weer op de originele waarde van het stadion.

Hoewel ik dus begrijp dat dit soort verhalen al vaak zijn gehoord, is niet ieder verhaal hetzelfde. Allereerst zijn de bedragen stukken lager, en ten tweede is er geen euro gemeenschapsgeld in gegaan. Ten derde zijn er geen overige lijken uit de kast komen vallen, openheid van zaken is dus meteen gegeven, voordat het onoplosbaar werd. (afkloppen...)
Geld van de gemeente is overheidsgeld = mijn geld = betaald door alle fans van alle clubs!
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_35222315
Dat geef ik dus al aan. De lening van zeven ton is gewoon afgesloten bij een bank.

Alleen kunnen BVO's (geen enkele dus) geen leningen afsluiten zonder dat iemand garant staat voor dat bedrag. Meer doet de gemeente dus niet, en het kost dus geen euro.
pi_35226019
Ja, ja. En straks kan RBC het niet aflossen. En dan?
pi_35227810
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 17:18 schreef Beschouw het volgende:
Ja, ja. En straks kan RBC het niet aflossen. En dan?
Een dooddoener natuurlijk, Beschouw.
Dat geldt namelijk voor ALLE leningen die de BVO's hebben.

Het feit dat een gemeenteraad een garantie geeft, geeft juist aan dat ze op basis van het bedrijfsplaatje dat er ligt, vertrouwen hebben in het toekomstig beleid van de club. Nogmaals, ik begrijp alle scepsis, maar dit is een wezenlijk ander geval dan met clubs in het verleden (en ook met wezenlijk andere bedragen dacht ik zo).
pi_35231870
Zit jij soms in het bestuur bij RBC?
pi_35233097
Nope. Maar de club is vrij open in haar beleid geweest de afgelopen weken.
pi_35233115
Ik vraag me af waarom mensen zo over de zeik gaan als een gemeente bestuur wat geld in een club stopt of garant staan voor aflossing. Oké zodra het de zoveelste keer gebeurd dat een club hulp nodig heeft dan snap ik het nog.

Maar één keer moet kunnen, mensen vergeten even dat een voetbal club ook de stad geld opleverd en het toch een naamsbekendheid geeft aan je stad als er een BVO speelt. En aangezien de meest trouwe supporters vaak locals zijn mag je er best als gemeente voor zorgen dat die hun clubje behouden.

En liever geld in een lokale voetbal club dan in weer een zooi nieuwbouw waar niemand wat aan heeft (zie bijv Gorinchem waar ze druk aan het bouwen zijn maar het voor geen meter verkoopt)
West Ham supporters, check: Dutchirons
Dutch Football Manager Site!
Determined to deliver, destined to dominate. - The Third Movement
pi_35234820
MrDoegewoon, ik ben t helemaal met je eens. Maar niemand moet zeggen dat het geen gemeenschapsgeld is dat de gemeente Roosendaal (eventueel) in RBC stopt.
pi_35234875
Ajax Amsterdaaaaaaaaaaaaaaaaaaam Veel succes morgen boys, hoeveel mensen komen er mee. Ik gok 5 of 6?:P
pi_35253523
Niet te goed je best doen, he...
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
pi_35254155
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 21:06 schreef Beschouw het volgende:
MrDoegewoon, ik ben t helemaal met je eens. Maar niemand moet zeggen dat het geen gemeenschapsgeld is dat de gemeente Roosendaal (eventueel) in RBC stopt.
Waarom niet? Zo is het juist.
pi_35257698
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 21:07 schreef Jasza het volgende:
Ajax Amsterdaaaaaaaaaaaaaaaaaaam Veel succes morgen boys, hoeveel mensen komen er mee. Ik gok 5 of 6?:P
Uitvak zat vol, hoorde ik. Misschien wel de laatste keer in de Arena in jaren.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_35257913
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 21:06 schreef Beschouw het volgende:
Op dit moment is daar nog geen sprake van, en ik denk dat RBC wijs genoeg is om er weer bovenop te komen . Ze hebben niet die gevaarlijke drang naar boven .

Zoals MVV en Vitesse bijv, die gooien/gooide geld over de balk in de hoop hogerop te komen en het geld dan terug te verdienen.

Dan vind ik dat een Heerenveen het netjes doet bijv, gelijdelijk aan geld uitgeven en zorgen dat het te verantwoorden is
West Ham supporters, check: Dutchirons
Dutch Football Manager Site!
Determined to deliver, destined to dominate. - The Third Movement
pi_35257992
Mooie uitslag!
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_35258784
Alvast voor volgend seizoen
quote:
01 U start in de Borchwerf en rijdt 246 m naar de Stepvelden.
02 Verlaat nu de Borchwerf en sla links af de Stepvelden in. Volg deze weg voor 773 m.
03 Verlaat de Stepvelden en ga bij oprit Ind. Borchwerf (20) de A17 op in de richting van Rotterdam, Dordrecht, A17. Volg de A17 voor 11.34 km.
04 Verander bij verkeersknooppunt Knooppunt Noordhoek van snelweg. U gaat hier van de A17 naar de A59 in de richting van Rotterdam, Dordrecht, A59. Volg de A59 voor 30.58 km
05 U moet van snelweg veranderen bij verkeersknooppunt Knooppunt Hooipolder. U gaat van de A59 naar de A27. Volg deze A27 voor 50.20 km.
06 Verander bij verkeersknooppunt Knooppunt Rijnsweerd van snelweg. U gaat hier van de A27 naar de A28 in de richting van A28, Rijnsweerd, Veemarkt. Volg de A28 voor 173.04 km
07 U verlaat de A28 bij afrit Vries (35) in de richting van Zuidlaren en vervolgt uw route op de . Volg deze weg voor 348 m.
08 Neem de rotondeN386 en verlaat deze bij de 3. afrit. Dit is de Vriezerweg (N386).
09 Vervolg uw route voor 8.42 km op de Vriezerweg (N386).
10 U rijdt nu Tynaarlo (De Groeve) binnen.
11U blijft rechtdoor rijden. Deze weg, de Vriezerweg (N386), gaat nu over in de Hunzeweg (N386). Volg deze weg voor 941 m.
12 Verlaat nu de Hunzeweg (N386) en sla rechts af de Semsweg (N962) in. Volg deze weg voor 378 m.
13 U verlaat nu Tynaarlo (De Groeve).
14 U blijft rechtdoor rijden. Deze weg, de Semsweg (N962), gaat nu over in de N962. Volg deze weg voor 3.91 km.
15 Verlaat nu de N962 en sla rechts af de Kielsterachterweg (N385) in. Volg deze weg voor 2.33 km.
16 Verlaat nu de Kielsterachterweg (N385) en sla rechts af de Veendammerweg (N963) in. Volg deze weg voor 3.37 km.
17 Verlaat nu de Veendammerweg (N963) en sla rechts af de Langeleegte in. Volg deze weg voor 13 m.
18 U bent na 285.94 km en 3:05 h op uw bestemming, de Langeleegte aangekomen.
pi_35259105
quote:
Op zondag 19 februari 2006 17:11 schreef Beschouw het volgende:
Alvast voor volgend seizoen
[..]

Thanks!
pi_35259143
Ik had medelijden met die gozers die langs me reden in de bus, de RBC supporters dus, zag er niet echt vrolijk uit daar
pi_35298188
Mooi stukje. Heb het ook op het forum van rbconline gezet.
pi_35303000
Raar, dat je met 6-0 verliest en dat er dan toch meer in had gezeten.
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
pi_35303069
quote:
Op zondag 19 februari 2006 16:37 schreef methodmich het volgende:

[..]

Uitvak zat vol, hoorde ik. Misschien wel de laatste keer in de Arena in jaren.
Euh nee, waren er hooguit 25 ofzo, 3/4e van dat uitvak is een vak voor Ajax supporters tegen clubs als RBC he
pi_35327565
Okee, dan zaten ze mis op de radio.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  vrijdag 24 februari 2006 @ 23:10:30 #273
83128 Sandertje21
Ben er even niet.
pi_35461867
Hebben ze toch zomaar ineens gewonnen!

Als ze de rest nou ook nog weten te winnen degraderen ze misschien toch nog net niet.
.
..
...
....
pi_35462756
Eerste overwinning dit seizoen
Gefeli dan maar jongens
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_35463026
Feli Boys
Op naar het linker rijtje