Het evenwicht gaat dan idd naar de kant van de exotherme reactie.quote:Op zondag 18 december 2005 21:20 schreef _superboer_ het volgende:
Even een controllevraagje: Om bij een evenwichtsreactie de exotherme reactie te bevorderen moet toch de temperatuur omlaag?
Jullie hebben nog geen Gentzen's snedevrije calculus gehad zeker?quote:Op zondag 18 december 2005 21:41 schreef Seneca het volgende:
Hey allemaal. Zijn hier misschien genieen die de volgende stelling uit de propositielogica kunnen bewijzen? De stelling is een tautologie, en heeft dus geen premisses:
|- (p -> q) V (q -> p)
Ik kom er echt niet uit![]()
Ik kom uit op 224252.quote:Voorbeeldje: 486396 omrekenen naar een achttallig stelsel.
Je kunt hier 1 keer 262144 uithalen. Blijft over: 196588
Hmm heb het al gevonden denk ik. Dit is in principe gewoon de evaluatie-functor laten werken op de de sequence, en deze is exact voor Abelse categorieen van deze vorm.quote:Op zondag 18 december 2005 21:04 schreef ijsklont het volgende:
Vraagje over categorieen. Stel ik heb een Abelse categorie met als objecten functoren van Delta^{op} -> Ab, met als morfismes natuurlijke transformaties tussen deze functoren. Dit is de categorie van simplicial abelian groups. Stel ik heb een short exact sequence in deze categorie:
0 --> F --> G --> H --> 0
Is dan voor elke [n] in Delta^[op} de sequence
0 --> F([n]) --> G([n]) --> H([n]) --> 0
een exact sequence van Abelse groepen? En hoe kan ik dit inzien?
Tip: ongerijmde.quote:Op zondag 18 december 2005 21:41 schreef Seneca het volgende:
Hey allemaal. Zijn hier misschien genieen die de volgende stelling uit de propositielogica kunnen bewijzen? De stelling is een tautologie, en heeft dus geen premisses:
|- (p -> q) V (q -> p)
Ik kom er echt niet uit![]()
Er is wel een slimme test om te checken of zo'n getal priem is. Zoek maar op "Lucas-Lehmer test". Verder kun je ook nog bewijzen dat alle delers van zo'n getal de vorm 2kp+1 moeten hebben. Maar uiteindelijk ontkom je toch niet aan proberen vrees ik.quote:Op maandag 19 december 2005 14:53 schreef teletubbies het volgende:
hee!
er is een vraag
zoek een priemgetal p zodat
2p-1 geen priem is.
is er een slimme manier (behalve uitproberen van 2,3,5...) om dit op te lossen?
thanx
Helaas, je zult moeten vertalen in plaats van direct copy-pasten.quote:Op maandag 19 december 2005 20:10 schreef samchestido het volgende:
Naar aanleiding van advies van een mod (dank!) hier een vraagje:
Is er op internet een Nederlandstalig bewijs te vinden voor de Laatste Stelling van Fermat voor het geval n = 3? dus a^3+b^3=c^3 kan nooit waar zijn voor abc niet gelijk aan 0?
DANK!! het is voor mijn eindexamen, dus het is voor mij heel belangrijk!
Dat bewijs is weliswaar elementair, maar lijkt totaal uit de lucht te komen vallen. Het oorspronkelijke bewijs maakt gebruik van de eenduidigheid van de priemfactorontbinding in the ring Z[1/2 + 1/2wortel(-3)]. Dit bewijs hier zal wel een soort directe vertaling zijn naar een elementair bewijs.quote:Op maandag 19 december 2005 20:19 schreef Johan-Derksen het volgende:
Ik denk dat de volgende site je wel op weg kan helpen:
http://mcraefamily.com/Ma(...)LastThCubesEuler.htm
Je leert in elk geval helemaal niets van dit bewijs. Wat dat betreft past het dus wel bij het VWO.quote:Op maandag 19 december 2005 20:27 schreef Johan-Derksen het volgende:
Daarom post ik dus dit elementair bewijs... en met ringen en lichamen, aangezien dat voor een eindexamen te hoog gegrepen is...
Dit bewijs voor sommige examen-kandidaten misschien ook.
heerlijk, dat cynismequote:Op maandag 19 december 2005 20:29 schreef thabit het volgende:
[..]
Je leert in elk geval helemaal niets van dit bewijs. Wat dat betreft past het dus wel bij het VWO.
Tuurlijk moet je wel 2 min de integraal doen. Je moet de oppervlakte weten van het stuk tussen y=2, de grafiek en de y-as...quote:Op maandag 19 december 2005 22:24 schreef Lathund het volgende:
Je doet twee dingen fout:
Ten eerste: 2 - [0,5 x2 + 2/3 x1,5]01 = 2 - [(0,5 - 0) + (2/3 - 0)] = 2 - 5/6 (moet toch zijn = 2 - 7/6?). Je maakt dus een fout met plussen en minnen. Ten tweede: waar haal je die 2 vandaan? Het oppervlakte van het gebied dat je uit wilt rekenen _is_ niets anders dan je integraal! Oftewel: niks twee min een of andere integraal, maar gewoon die integraal en niks anders.
Btw Woutabest: dikke rekenfout van mesorry.
Hoe moet dat allemaal ook alweerquote:Bij een bepaald product is de kans 25% dat het niet goed werkt.
Er wordt een (aselecte) steekproef genomen van 9 stuks.
Bereken de kans dat er precies 4 producten niet goed werken.
Rond (zo nodig) af op 5 decimalen.
okequote:[b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/785794/3/50#33229419]maandag 19
Btw Woutabest: dikke rekenfout van mesorry.
Hmm puntje. Had over die opmerking heengelezen. En die 7/6 klopt ook, zodat je uiteindelijk precies op die 0.833... uitkomt.quote:Op dinsdag 20 december 2005 07:25 schreef _superboer_ het volgende:
[..]
Tuurlijk moet je wel 2 min de integraal doen. Je moet de oppervlakte weten van het stuk tussen y=2, de grafiek en de y-as...
Maar die min was inderdaad dom
Herkenbaar, en ik heb dit jaar eindexamen gedaan, hehequote:Op dinsdag 20 december 2005 19:51 schreef Merkie het volgende:
[..]
Hoe moet dat allemaal ook alweer? Is 2 jaar geleden dat ik het gehad heb, echt geen idee meer hoe dat precies moet.
quote:Op woensdag 21 december 2005 21:41 schreef RvdLinden het volgende:
ik jank ook niet, ik zeg hoe het er voor staat.
voor de rest, je bent een zeikerd
vriendelijk bedankt
Sorry dat je niet tegen de feiten kan.quote:
Het is vast een woord dat gamma's hebben bedacht om intellectueler over te komen dan ze zijn.quote:Op woensdag 21 december 2005 21:52 schreef fallrite het volgende:
[..]Ja wij zijn beta, wij hebben geen verstand van je egodocumenten, zonder te Googlen weet ik niet eens wat het zijn
![]()
quote:Op woensdag 21 december 2005 21:54 schreef thabit het volgende:
[..]
Het is vast een woord dat gamma's hebben bedacht om intellectueler over te komen dan ze wij zijn..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |