abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32722047
Ik ben benieuwd, zodag thuis tegen RKC. Wordt wel weer een zware pot Zonder deze jongens die niet willen bijtekenen.
pi_32722114
quote:
Op donderdag 1 december 2005 11:39 schreef aldostuta het volgende:

[..]

Bij Pienaar kan je het verkopen als een vormcrisis als je een slimme trainer bent. Dat geldt daar de hele discussie niet.
Zou kunnen maar het hele team heeft een vormcrisis
quote:
Het ging om de bewering van van Geel....
Mja, maar je hebt toch geld nodig om een selectie te kunnen betalen en nieuwe spelers aan te kunnen kopen he. Het ging hier meer om het tussentijds weg laten kopen van spelers door andere clubs, niet om spelers met aflopende contracten.
quote:
Dat zou maar zo eens kunnen, aangezien wij na december wel eens in het rechterrijtje zouden kunnen staan...
Wacht eerst de winterstop maar eens af, als we zondag winnen kunnen we overigens gewoon weer 4e(?) komen te staan.
quote:
Het lukt niet met de beste spelers, dus laten we de beste spelers eruit halen? Zonder Europees voetbal komen de spelers die je wilt hebben ook minder snel, dus ook voor de langere termijn kan het nadelige gevolgen hebben.
De beste spelers zijn niet automatisch het beste team, en ik denk dat een goed team belangrijker is dan een paar goede spelers.
quote:
Inderdaad, duidelijk maar wel fout
Hehe nee, jij snapt het gewoon niet
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 1 december 2005 @ 11:45:17 #78
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_32722156
weer een stukje ervaring in de selectie op de bank zetten en jonge spelers in het diepe gooien in een niet draaiend elftal. Dat spot met alle voetbalwetten .
Bovendien is het gewoon kapitaal vernietiging, daar zullen de aandeelhouders niet blij mee zijn.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_32722165
Als ze in de winterstop niet weggaan kun je altijd nog besluiten om ze daarna (bv. voor de CL) te gebruiken.
pi_32722216
quote:
Op donderdag 1 december 2005 11:45 schreef rubbereend het volgende:
weer een stukje ervaring in de selectie op de bank zetten en jonge spelers in het diepe gooien in een niet draaiend elftal. Dat spot met alle voetbalwetten .
Bovendien is het gewoon kapitaal vernietiging, daar zullen de aandeelhouders niet blij mee zijn.
Dit is toch ook niet 'gezond' voor de spelersgroep? Hier wordt de sfeer in de groep alleen maar slechter door
  donderdag 1 december 2005 @ 11:49:52 #81
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_32722262
Hoewel ik de verontwaardiging van velen goed kan begrijpen, zie ik 't juist als een goede beslissing. Kwalitatief moet de huidige selectie de 5e plek of hoger zien te halen, zonder Trabelsi, Maxwell en Pienaar. Bovendien verwacht ik dat van deze 3 er 2 al weg zullen zijn in de winterstop. Zeker als dit bericht ook echt waar is.

Dan is het vrij simpel voor die spelers: of het risico nemen dat Ajax wellicht gedurende het seizoen spelers die er volgend jaar nog zijn speelminuten gunnen om een nieuw team te bouwen, of genoegen nemen met een stuk minder geld en in de winterstop vertrekken.

Ik zie het asociale richting de spelers aan het verhaal. Ik zie dat het wellicht (zeker op de rechtsback-positie) betekent dat je kwalitatief in moet leveren.

Maar kijk ik dan naar Emanuelson, die je steeds meer progressie ziet maken, en een Heitinga die met genoeg speeltijd er zo bovenop zou kunnen komen dat 'ie weer iets toevoegt aan de selectie, dan vind ik eigenlijk dat we de middelen hebben om deze actie op te vangen / er iets positiefs uit te halen voor de volgende jaren.

/edit: Het is een korte-termijn risico wat je neemt. Persoonlijk wil ik het risico wel nemen, gezien ik de selectie zonder Trabelsi goed genoeg acht om bij de eerste 5 te eindigen.
pi_32722280
tsja, Ajax laat op deze manier zien dat ze weer een beetje de baas in eigen huis worden en niet met zich laten sollen door spelers. Want al die mooie verhalen over clubliefde, onmisbare kwaliteit etc., als het punt komt dat de genoemde spelers ergens meer geld kunnen verdienen zijn ze gewoon weg.

En het is ook niet alsof deze kwestie nooit gespeeld heeft en deze spelers binnen een week over hun toekomst moeten beslissen...Met Pienaar, Trabelsi, Maxwell en de Jong wordt al maanden over eventuele contractverlenging gesproken, maar ze weigeren gewoon elke medewerking. En dan kan iemand wel roepen dat de sportieve prestaties boven het geld gaan, maar helaas zit de huidige voetbalwereld ook zo in elkaar dat je zonder geld niks kan beginnen. Daarom kan Ajax het zich niet veroorloven dat er weer 3/4 spelers transfervrij vertrekken en er zodoende geen middelen zijn om eventuele geschikte vervangers te zoeken en zullen ze eens maatregelen moeten nemen en nu is dat punt dus bereikt.

En het kan ook beter nu gebeuren, nu het hele team niet super draait en de kwaliteit gewoon wat minder is (hoe erg en jammer ik dat ook vind), dan dat je zo'n geschil krijgt met basisspelers als je een super seizoen hebt
Jack does it in real time...
pi_32722756
Whehe, een reactie op voetbal.fok.nl
quote:
Zie ginds komt een Kluivert, ik zie hem al staan.
Hij komt om te scoren, we staan weer bovenaan.
En weg met die Pienaar, Trabelsi erbij.
Danny bouw een nieuw team, dan zijn we weer blij.
Best strak bedacht.
pi_32722885
quote:
Op donderdag 1 december 2005 11:34 schreef aldostuta het volgende:

[..]

Inderdaad, lijkt mij wel handig.
Dit topic lijkt mij de geschikte plek.
Ik denk er hetzelfde over als aldostuta. Ik vind het onbegrijpelijk, plus je geeft een slecht signaal af.
What we do in life echoes in eternity
Just relax - It's what Jesus would do
Wat een vrouw!
spits!
  donderdag 1 december 2005 @ 12:18:43 #85
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_32722962
In een ideale situatie is het overigens natuurlijk altijd de sportieve situatie die de doorslag moet geven wat betreft de basisopstelling. Maar vergeet niet dat die situatie vrijwel nooit wordt gecreeerd. Denk aan de lobby bij Barcelona om Kluivert en Saviola maar op te laten rotten, omdat ze zoveel verdienden. Denk aan de situaties rond Craig Bellamy die onrust schopte. Denk aan uberhaupt elke willekeurige disciplinaire redenen bij ander-dan-normaal gedrag.

Ajax kiest voor een strategie, die strategie is zorgen dat de spelers waar je het in de nabije toekomst mee moet doen zoveel mogelijk speeltijd te gunnen. Pas je niet in die strategie, dan zit je op de bank.

Heel zuur voor sommige spelers die graag willen vertrekken, maar natuurlijk erg motiverend voor spelers die wel toekomst hebben. Die krijgen meer vertrouwen, meer speeltijd en dus meer routine en raken meer op elkaar ingespeeld.

Het spijt me voor Trabelsi en Pienaar dat ze graag weg willen, maar dat heeft natuurlijk wel gevolgen voor de strategie die een club moet halen. Het zou vrij naief zijn om in zo'n geval de zeer korte termijn belangrijker te stellen dan de nabije toekomst.

En wanneer dat een signaal afgeeft naar spelers wiens contract aflopen in 2007 is dat alleen maar goed. Dan weten die meteen waar ze aan toe zijn wanneer ze te lang twijfelen over verlengen, namelijk gewoon opkrassen in de zomer zodat Ajax er geld voor kan vangen.

Lekker duidelijk beleid
pi_32723031
Maar goed, Van Bommel heeft aangegeven weg te willen bij PSV, dat op zijn beurt zegt: kan, maar we willen dat voor je hebben. Dat gebeurt niet, dus de speler speelt. is eerlijk. Geldt ook voor Cocu: die gaf aan weg te willen en zijn contract niet te verlengen. Prima, speelt gewoon omdat ie in de basis hoort.

Ik snap op zich best wel wat van de strategie van Ajax, maar het vreemde is dat het een van de partijen was die het contract met bepaalde tijd tekende. Dan moet je daar ook de consequenties van aanvaarden.
What we do in life echoes in eternity
Just relax - It's what Jesus would do
Wat een vrouw!
spits!
  donderdag 1 december 2005 @ 12:23:39 #87
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_32723071
quote:
Op donderdag 1 december 2005 12:15 schreef Dylan Dog het volgende:
Ik denk er hetzelfde over als aldostuta. Ik vind het onbegrijpelijk, plus je geeft een slecht signaal af.
Welk slecht signaal dan precies? Ik snap dat niet? Voor spelers die komen? Die weten dat ze de voorkeur kunnen krijgen, omdat ze doorgaans langere contracten tekenen dan spelers die er zitten wiens contract welicht afloopt.

Voor spelers die nu op de bank zitten? Nee, aan hen geeft het juist een goed signaal af, omdat ze meer gemotiveerd zijn, simpelweg omdat ze veel meer kans hebben op een basisplaats.

Voor spelers die binnen nu en een half jaar vertrekken? Ja, voor hen wel, maar dat is hun eigen probleem. Onderhandelingen voor een nieuw contract hoeven niet driekwartjaar te duren, al dat getwijfel tussen kiezen voor Ajax en afwachten of er een club komt. Met zulke twijfelaars kun je niet werken, niet zakelijk en als gevolg dus ook niet meer sportief.

Dan is aan hen de keuze of ze op de blaren willen zitten, omdat ze hun keuze te laat maken (mede vanwege de laksheid van Ajax, uiteraard, maar vergeet niet dat ze voorjaar 2005 al contracten aangeboden hebben gekregen). Willen ze dat niet, zijn ze geheel vrij om hun heil ergens anders te zoeken.

Het is zoals gezegd dus ook geen dreigend middel om spelers te dwingen contracten te verlengen. Bij de betreffende spelers is die keuze namelijk al gemaakt: ze gaan weg.
pi_32723084
quote:
Op donderdag 1 december 2005 11:45 schreef rubbereend het volgende:
Waarom is het kapitaalvernietiging?
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
  donderdag 1 december 2005 @ 12:26:28 #89
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_32723138
quote:
Op donderdag 1 december 2005 12:22 schreef Dylan Dog het volgende:
Ik snap op zich best wel wat van de strategie van Ajax, maar het vreemde is dat het een van de partijen was die het contract met bepaalde tijd tekende. Dan moet je daar ook de consequenties van aanvaarden.
Dan is de consequentie dus dat je een keuze moet maken. Die keuze is nu dus gemaakt. Dat die zowel een nadeel vormt dat je kwalitatief iets in moet leveren op de zeer korte termijn, en voor de spelers in kwestie, dat is het risico wat je neemt. You reap what you sow.
  donderdag 1 december 2005 @ 12:28:02 #90
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_32723178
quote:
Op donderdag 1 december 2005 12:24 schreef zjroentje het volgende:

[..]

Waarom is het kapitaalvernietiging?
Over het algemeen zijn het de duurdere spelers, die je dan dus niet gebruikt. Maar dan is Juanfran natuurlijk ook kapitaalvernietiging, wat ook wel klopt.

Maargoed, het is maar wat je redeneert. Wanneer je Heitinga en Emanuelson 20 wedstrijden laat spelen en ze pakken allebei de draad (weer) op, kun je dat "verlies" natuurlijk zo terugverdienen.
  donderdag 1 december 2005 @ 12:39:29 #91
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_32723432
Dat de NOS en VI geen melding meer maken van het bericht wat hier al aardig wat stof heeft doen opwaaien zegt toch wel wat. Onderstaande staat op Ajax.nl
quote:
Ajax selectiebeleid onveranderd

Amsterdam, 1 december 2005
Ajax benadrukt dat het beleid voor het samenstellen van het elftal onveranderd blijft. De leden van de technische staf van Ajax, onder leiding van Danny Blind, hebben nog steeds de opdracht om naar hun inzicht het sterkste elftal op te stellen.

Dat betekent dat bij de samenstelling van het elftal de duur van het contract geen invloed heeft op de keuze van de technische staf. Hetzelfde geldt voor spelers waarmee de club nog in onderhandeling is. Ook zij worden zoals alle Ajacieden, onafhankelijk van hun contract, op dezelfde manier als de overige selectiespelers beoordeeld op hun prestaties.
  donderdag 1 december 2005 @ 12:42:14 #92
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_32723492
Jammer
  donderdag 1 december 2005 @ 12:43:30 #93
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_32723528
quote:
Op donderdag 1 december 2005 12:39 schreef -Hans- het volgende:
Dat de NOS en VI geen melding meer maken van het bericht wat hier al aardig wat stof heeft doen opwaaien zegt toch wel wat. Onderstaande staat op Ajax.nl
[..]
Een hoax dus?
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
  donderdag 1 december 2005 @ 12:44:13 #94
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_32723540
Yup, ze hebben bij de NOS nog wel vaker hoaxen die een eigen leven gaan leiden. Zie ook met dat afkeuren van Charisteas.
pi_32723571
Hebben we ons druk gemaakt om niks.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_32723587
quote:
Op donderdag 1 december 2005 12:43 schreef Againzender het volgende:

[..]

Een hoax dus?
Wat bedoelen jullie met hoax? Nep?
pi_32723808
quote:
Op donderdag 1 december 2005 12:46 schreef _moder8or_ het volgende:

[..]

Wat bedoelen jullie met hoax? Nep?
inderdaad.
  donderdag 1 december 2005 @ 13:00:06 #98
88139 JoeyT
Ecoutez.. We komen hard...
pi_32723909
Goede zaak. Als Ajax ben je t verplicht om dit seizoen nog redelijk te presteren... Je kan niet dit hele seizoen verneuken om aan de toekomst te bouwen...
"Meisje kijk me aan en laat je tranen lopen.
Oog in oog met genialiteit sta je.
Hier had je toch niet op durven hopen.
Je gaat met Joey mee, want deze jongen komt zo hard."
pi_32724029
Trouwens, voetbalzone.nl heeft het nu gemeld

http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?id=22663

Bedankt mr_c.
  donderdag 1 december 2005 @ 13:05:55 #100
82589 S-Two
barba macacu
pi_32724045
Als Pienaar de volgende wedstrijd gewoon maar weer op de bank zit iig.
Before R. Kelly had his teens.. Wutang had their cream
Slick Rick had his rings... crack rock had it's fiends
Martin Luther had his dreams, Stevie Wonder could sing
or Elvis was king, Hip Hop was on the scene
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')