Net alsof de regering gedoogd dat vrouwen uitgebuit en misbruikt worden, dat is bijna even onzinnig als zeggen dat de regering gedoogd dat meisjes besneden worden... En wie zegt dan dat het zo prima gaat? Iedereen weet toch dat er de nodige problemen zijn die aangepakt dienen te worden? Bij voetbalwedstrijden bijvoorbeeld zijn er ook de nodige problemen, maar het is echt geen oplossing om de wedstrijden voortaan maar zonder publiek of in een afgesloten ruimte te spelen.quote:Helemaal mee eens. Het is nog niet eens zozeer of het de goede oplossing is. Het gaat erom dat de regering niet kan gedogen dat vrouwen worden uitgebuit en misbruikt en daar heeft ie helemaal gelijk in. Tuurlijk zal het die vrouwen niet helpen dat ze in sekshuizen buiten de wallen terechtkomen, de situatie blijft hetzelfde, maar zeggen dat het zo prima gaat kan natuurlijk helemaal niet.
Volgens mij wil asscher niet zozeer een oplossing voor dat probleem aandragen, maar eerder het raamprostitutie als toeristische attractie verbieden.quote:Op donderdag 1 december 2005 10:37 schreef DaveHarris het volgende:
[..]
Net alsof de regering gedoogd dat vrouwen uitgebuit en misbruikt worden, dat is bijna even onzinnig als zeggen dat de regering gedoogd dat meisjes besneden worden... En wie zegt dan dat het zo prima gaat? Iedereen weet toch dat er de nodige problemen zijn die aangepakt dienen te worden? Bij voetbalwedstrijden bijvoorbeeld zijn er ook de nodige problemen, maar het is echt geen oplossing om de wedstrijden voortaan maar zonder publiek of in een afgesloten ruimte te spelen.
Dan vind ik het helemaal onbegrijpelijk... Maareh, gaat Asscher of gaat de PvdA dan ook de misgelopen inkomensten die van die sekstoeristen af hoort te komen voor z`n rekening nemen?quote:Op donderdag 1 december 2005 10:42 schreef natte-flamoes het volgende:
[..]
Volgens mij wil asscher niet zozeer een oplossing voor dat probleem aandragen, maar eerder het raamprostitutie als toeristische attractie verbieden.
Precies en in het geval van de Wallen is controle verdomd makkelijk doordag alles zich in een relatief kleine locatie bevind.quote:Op donderdag 1 december 2005 10:25 schreef Dada het volgende:
Helemaal mee eens. Het is nog niet eens zozeer of het de goede oplossing is. Het gaat erom dat de regering niet kan gedogen dat vrouwen worden uitgebuit en misbruikt en daar heeft ie helemaal gelijk in. Tuurlijk zal het die vrouwen niet helpen dat ze in sekshuizen buiten de wallen terechtkomen, de situatie blijft hetzelfde, maar zeggen dat het zo prima gaat kan natuurlijk helemaal niet. Zoals hier al werd gezegd ze moeten gewoon beter toezien dat het er allemaal netjes aan toegaat maar dan moeten ze zich daar ook helemaal instorten en niet op 25% kracht een beetje gaan inspecteren.
Als ik die voormalig prostituee mag geloven, is controle helemaal niet verdomd makkelijk.quote:Op donderdag 1 december 2005 10:48 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Precies en in het geval van de Wallen is controle verdomd makkelijk doordag alles zich in een relatief kleine locatie bevind.
Sluit de boel af en ga controleren maar dat zal wel teveel werk zijn ofzo.
quote:Eerder gaf Asschers fractiegenoot Karina Schaapman, nota bene een voormalige prostituée, al in een boek haar ongezouten mening over hoerenlopen. Zij stelde in januari 2004 dat prostitutie gelijkstaat aan onderdrukking en verkrachting.
Hm, we hebben in Nederland een identificatieplicht en er is een bordeelbesluit. Ik zou werkelijk niet weten waarom controle moeilijk zou zijn.quote:Op donderdag 1 december 2005 10:50 schreef natte-flamoes het volgende:
Als ik die voormalig prostituee mag geloven, is controle helemaal niet verdomd makkelijk.
De andere kant opkijken is gedogen, of niet dan? Nee inderdaad de oplossing is controle; bij de hoeren constante inspecties en toezicht en dat geldt natuurlijk ook voor het voetbal. Zet de relschoppers thuis met zo’n enkelband en het probleem lost zich snel op (Tenzij ze drie dagen na de wedstrijd ergens op Texel gaan rellenquote:Op donderdag 1 december 2005 10:37 schreef DaveHarris het volgende:
Net alsof de regering gedoogd dat vrouwen uitgebuit en misbruikt worden, dat is bijna even onzinnig als zeggen dat de regering gedoogd dat meisjes besneden worden... En wie zegt dan dat het zo prima gaat? Iedereen weet toch dat er de nodige problemen zijn die aangepakt dienen te worden? Bij voetbalwedstrijden bijvoorbeeld zijn er ook de nodige problemen, maar het is echt geen oplossing om de wedstrijden voortaan maar zonder publiek of in een afgesloten ruimte te spelen.
Blijkbaar is dat het dus wel, anders was er ook niet zo'n gezeik over en net als wat xebro quote.quote:Op donderdag 1 december 2005 10:54 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hm, we hebben in Nederland een identificatieplicht en er is een bordeelbesluit. Ik zou werkelijk niet weten waarom controle moeilijk zou zijn.
Ik zou het ook niet weten, maar blijkbaar bestaat daar gedwongen prostitutie.quote:Op donderdag 1 december 2005 10:54 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hm, we hebben in Nederland een identificatieplicht en er is een bordeelbesluit. Ik zou werkelijk niet weten waarom controle moeilijk zou zijn.
Onzin. Dat hoeren verkrachtingen voorkomen is een fabeltje, verkrachtingen vinden plaats doordat de verkrachter een 'machts' probleem heeft, niet omdat hij ontzettend hitsig is.quote:Op donderdag 1 december 2005 11:10 schreef Killaht het volgende:
Nee de wallen moeten niet weg, vergeet niet dat dit eventueel een uilaatklep is voor hitsige mannen etc! weet je wat je dan meet krijgt als je dat weghaalt? verkrachtingen, aanrandingen etc. Ik vind het juist goed dat de wallen bestaan, ik ben er zelf ook een paar keer geweest en ik vind het wel horen bij Amsterdam, omdat het erbij hoort! Ik vind het altijd grappig als ik daar loop, lach me kapot!
Maar ik vind een ding waar hij gelijk in heeft, dat er geen vrouwen worden onderdrukt en gedwongen de prostitutie ingaan. Soms zie ik vrouwen daar staan en dan denk ik, wat doe je hier?!
Wie zegt van niet dan? Wat is je bron van dit verhaal? Hoeveel % is aan de drugs?quote:Op donderdag 1 december 2005 11:14 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Onzin. Dat hoeren verkrachtingen voorkomen is een fabeltje, verkrachtingen vinden plaats doordat de verkrachter een 'machts' probleem heeft, niet omdat hij ontzettend hitsig is.
En fijn dat jij je daar helemaal kapot lacht, maar bedenk je eens waarom zoveel hoeren aan de drugs zitten, niet omdat het werk leuk is, elk uur een vieze man die zich in je binnendringt is voor weinig vrouwen een pretje.
Hoe weet jij dat zo zeker? Je gaat me toch niet vertellen dat er stiekem een verkrachter in je zit? Volgens mij zijn er talloze rapporten die het tegenovergestelde concluderen.quote:Op donderdag 1 december 2005 11:14 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Onzin. Dat hoeren verkrachtingen voorkomen is een fabeltje, verkrachtingen vinden plaats doordat de verkrachter een 'machts' probleem heeft, niet omdat hij ontzettend hitsig is.
Enig idee hoeveel vrouwen vrijwillig de prostitutie in gaan? En heb je cijfers die aantonen dat de drugsverslaafde hoertjes waar jij het over hebt pas met de drugs beginnen nadat ze enige tijd in de prostitutie actief zijn? Het lijkt mij trouwens dat de drugshoertjes veelal op straat werken en niet achter de ramem.quote:En fijn dat jij je daar helemaal kapot lacht, maar bedenk je eens waarom zoveel hoeren aan de drugs zitten, niet omdat het werk leuk is, elk uur een vieze man die zich in je binnendringt is voor weinig vrouwen een pretje.
Lees wie ik quote. Google op internet of verdiep je op het onderwerp. Geen idee, maar een significant percentage en dat is dus relevant.quote:Op donderdag 1 december 2005 11:16 schreef Killaht het volgende:
[..]
Wie zegt van niet dan? Wat is je bron van dit verhaal? Hoeveel % is aan de drugs?
Sommige vrouwen gaan juist wel in de prostitutie..en hebben daar geen problemen mee..
Of het is een kwestie van prioriteiten, natuurlijk. Ik begrijp niet waarom Ascher meent dat het probleem weg zal gaan als de Wallen sluiten, dit komt op mij over als een Pontius Pilatus handeling waarbij de gemeente zijn handen in onschuld wast terwijl de misstanden gewoon doorgaan op een andere plaats.quote:Op donderdag 1 december 2005 11:11 schreef Pracissor het volgende:
Blijkbaar is dat het dus wel, anders was er ook niet zo'n gezeik over en net als wat xebro quote.
Ik denk niet dat de overheid moedwillig de andere kant opkijkt als we het hebben over misbruik en uitbuiting, ik denk dus ook niet dat er sprake is van het gedogen van deze uitwassen die de prostitie met zich mee brengt. Zeggen dat het wel zo is omdat misbruik nu eenmaal plaatsvindt doet de waarheid onrecht aan.quote:Op donderdag 1 december 2005 10:56 schreef Dada het volgende:
[..]
De andere kant opkijken is gedogen, of niet dan? Nee inderdaad de oplossing is controle; bij de hoeren constante inspecties en toezicht en dat geldt natuurlijk ook voor het voetbal. Zet de relschoppers thuis met zo`n enkelband en het probleem lost zich snel op (Tenzij ze drie dagen na de wedstrijd ergens op Texel gaan rellen, maar goed.)
Precies helemaal mee eens, als ze dat sluiten gaat het weer ergens anders illegaal door en dan is er dus ook geen vakbond meer die voor de hoeren opkomt die hun kan beschermen en wordt het percentage drugsgebruik en gedwongen prostitutie alleen maar hoger.quote:Op donderdag 1 december 2005 11:20 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Of het is een kwestie van prioriteiten, natuurlijk. Ik begrijp niet waarom Ascher meent dat het probleem weg zal gaan als de Wallen sluiten, dit komt op mij over als een Pontius Pilatus handeling waarbij de gemeente zijn handen in onschuld wast terwijl de misstanden gewoon doorgaan op een andere plaats.
Doe liever iets aan de misstanden ipv de Wallen te sluiten.
Ja, stiekem ben ik een verkrachter...quote:Op donderdag 1 december 2005 11:18 schreef DaveHarris het volgende:
[..]
Hoe weet jij dat zo zeker? Je gaat me toch niet vertellen dat er stiekem een verkrachter in je zit? Volgens mij zijn er talloze rapporten die het tegenovergestelde concluderen.
[..]
Van wat ik heb gelezen aan persoonlijke verhalen over prostituees zijn er uiteindelijk maar weinig vrouwen die er werkelijk vrijwillig inzitten, het is voor vele een noodoplossing/uitweg vanwege het vele geld maar tegelijkertijd ook een psychische val. Vraag je eens af waarom er zoveel dealers zitten in de hoerenstraten...quote:Enig idee hoeveel vrouwen vrijwillig de prostitutie in gaan? En heb je cijfers die aantonen dat de drugsverslaafde hoertjes waar jij het over hebt pas met de drugs beginnen nadat ze enige tijd in de prostitutie actief zijn? Het lijkt mij trouwens dat de drugshoertjes veelal op straat werken en niet achter de ramem.
Eensch.quote:Op donderdag 1 december 2005 11:20 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Of het is een kwestie van prioriteiten, natuurlijk. Ik begrijp niet waarom Ascher meent dat het probleem weg zal gaan als de Wallen sluiten, dit komt op mij over als een Pontius Pilatus handeling waarbij de gemeente zijn handen in onschuld wast terwijl de misstanden gewoon doorgaan op een andere plaats.
Blijkbaar zijn er toch vrouwen die onderdrukt en verkracht worden.quote:Eerder gaf Asschers fractiegenoot Karina Schaapman, nota bene een voormalige prostituée, al in een boek haar ongezouten mening over hoerenlopen. Zij stelde in januari 2004 dat prostitutie gelijkstaat aan onderdrukking en verkrachting. In Arnhem werd vorige week na tien jaar juridische strijd met seksexploitanten besloten dat raamprostitutie in het roemruchte Spijkerkwartier vanaf 4 januari verboden zal zijn.
Hij zegt toch nergens dat het probleem weg zal gaan met sluiting van de wallen? Hij wil geen gedwongen prostitutie als toeristische attractie.quote:Op donderdag 1 december 2005 11:20 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik zal me er vanmiddag eens wat meer in verdiepen.quote:Volgens mij niet, zoek maar even op.
Omdat de toeristen die veelal een bezoek brengen aan de wallen potentiele klanten zijn voor deze kleine straatdealertjes? Zeg jij het maar hoor.quote:Vraag je eens af waarom er zoveel dealers zitten in de hoerenstraten...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |