abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32676532
quote:
Uitgegeven: 29 november 2005 07:15
WELLINGTON - Mannen die vliegen met Air New Zealand en Qantas mogen niet langer naast kinderen zitten die zonder begeleiding reizen. Dat meldde de krant New Zealand Herald dinsdag.

Oppositieleden in Nieuw Zeeland noemen de maatregel een uitwas van politiek correct gedrag.

Discriminatie

De maatregel kwam aan het licht toen een man uit Auckland door cabinepersoneel werd verzocht van stoel te ruilen met een vrouwelijk passagier. Een stewardess vertelde hem dat het beleid was van de maatschappij om alleen vrouwen naast kinderen die zonder begeleiding reizen te plaatsen. De man in kwestie, een 37-jarige vader van een twee jaar oude tweeling, voelde zich gediscrimineerd en opgelaten en stapte naar de krant.
Mijn eerste gedachte was: geweldig!
Maar aan de andere kant is het natuurlijk van de gekke.
Gaan ze dat ook in treinen en bussen invoeren?
Ik zit zelf te denken aan aparte trottoirs en winkelcentra voor mannen.
pi_32676633
Totaal idioot ja.

Bovendien lijkt een vliegtuig mij toch niet de meeste ideale plek om je slag te slaan als kinderverkrachter.
  dinsdag 29 november 2005 @ 18:13:00 #3
53283 Captain_Chaos
Aláááááááárm.....
pi_32676654
Inderdaad zeg....
Dat is echt zoiets waar je helemaal niet eens aan denkt !
Wel heel veilig voor alleen reizende kindertjes natuurlijk... maar toch een klein beetje raar.
Ik denk dat ik ook wel even overtuigd zou moeten worden alvorens ik me niet meer gekwetst zou voelen. Nou ben ik daar waarschijnlijk wel vlot overheen maar ik zou wel even raar opkijken. Natuurlijk ook meteen die priemende blikken van je medereizigers die je als goed huisvader direct voor pedofiel verslijten. Al met al is het als vent een kleine veer om te laten als het om de veiligheid van kinderen gaat.

edit:

What's next?

Ik vraag me ook af waar het dan moet ophouden.
Jawohl Herr Kaloin!
pi_32676685
Och, is dat betekend dat ik omgekeerd de garantie krijg dat ik nooit naast een huilend kind hoef te zitten!
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  dinsdag 29 november 2005 @ 18:16:01 #5
3767 Herald
Come get some
pi_32676739
wat moet ik me voorstellen bij een kind zonder begeleiding? Een 6 jarige die alleen vliegt?
*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
  dinsdag 29 november 2005 @ 18:16:01 #6
53283 Captain_Chaos
Aláááááááárm.....
pi_32676740
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 18:14 schreef Strolie75 het volgende:
Och, is dat betekend dat ik omgekeerd de garantie krijg dat ik nooit naast een huilend kind hoef te zitten!
Iedere wolk heeft een gouden randje.

Het is soms even zoeken..... maar zo zie je maar weer.
Jawohl Herr Kaloin!
pi_32676750
Ja ja. Dus je zet je kind helemaal alleen op een vliegtuig, dat wel, maar pfew, gelukkig zit je kind dan niet direct naast een man, maar zit er één stoeltje tussen.

En verder is bij deze dan ook gelijk bewezen dat alle kinderverkrachters mannen zijn?
pi_32676781
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 18:14 schreef Strolie75 het volgende:
Dat was ook het eerste waar ik aan moest denken
  dinsdag 29 november 2005 @ 18:17:15 #9
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_32676782
Naja, dan moet ik voortaan maar weer vrouwen betasten die zonder begeleiding reizen.
pi_32676787
Belachelijk. En hoezo veiliger? Welk risico is er als er een man naast een kind zit in een overvol vliegtuig? Kindje lid maken van de mile high club? Ja vast, dat merkt toch niemand.

Dit is echt een doorgeslagen vorm van PC.
  dinsdag 29 november 2005 @ 18:18:00 #11
3767 Herald
Come get some
pi_32676801
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 18:16 schreef Toeps het volgende:
En verder is bij deze dan ook gelijk bewezen dat alle kinderverkrachters mannen zijn?
jij als vrouw snapt de dierlijke aantrekkingskracht van een alleenreizend kind niet
pi_32676827
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 18:13 schreef Captain_Chaos het volgende:
Al met al is het als vent een kleine veer om te laten als het om de veiligheid van kinderen gaat.
Kom op zeg.
Ik zit liever niet dan wel naast ze, maar een beetje bekeken worden als een potentiële misbruiker gaat me te ver. Een aanklacht indienen vind ik ook weer overdreven, maar die regel slaat echt nergens op.
  Moderator dinsdag 29 november 2005 @ 18:19:16 #13
9859 crew  Karina
Woman
pi_32676840
Wat een onzin zeg, om alle mannen meteen als pedofielen aan te merken. Volgens mij zijn er trouwens ook vrouwelijke pedofielen (en vrouwen die gewoon een hekel aan kinderen hebben), dus dan moeten die kinderen maar alleen zitten voortaan.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_32676855
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 18:16 schreef Toeps het volgende:
Ja, en dat iedere man een potentiële kinderverkrachter is, en dat mannen dus niet te vertrouwen zijn.
  dinsdag 29 november 2005 @ 18:21:41 #15
3767 Herald
Come get some
pi_32676896
als het nou zou gelden op vluchten van en naar Thailand had ik het best kunnen begrijpen
  dinsdag 29 november 2005 @ 18:22:24 #16
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_32676911
Nu nog een verbod om naast, voor, of achter kinderen te zitten, begeleid of onbegeleid en ik heb eindelijk RUST! Jengelende teringkoters.
The Internets, I needs it..
pi_32676937
quote:
Inderdaad zeg....
Dat is echt zoiets waar je helemaal niet eens aan denkt !
Wel heel veilig voor alleen reizende kindertjes natuurlijk... maar toch een klein beetje raar.
Ik denk dat ik ook wel even overtuigd zou moeten worden alvorens ik me niet meer gekwetst zou voelen. Nou ben ik daar waarschijnlijk wel vlot overheen maar ik zou wel even raar opkijken. Natuurlijk ook meteen die priemende blikken van je medereizigers die je als goed huisvader direct voor pedofiel verslijten. Al met al is het als vent een kleine veer om te laten als het om de veiligheid van kinderen gaat.

edit:

What's next?

Ik vraag me ook af waar het dan moet ophouden.
Gescheiden cabines voor mannen en vrouwen
"All great truths begin as blasphemies" - George Bernard Shaw, Ierse vrijdenker (1856 - 1950)
"Religion is regarded by common people as true, by the wise as false, and by rulers as useful" - Lucius Annaeus Seneca, Romeinse filosoof (4 BC - 65 AD)
pi_32676977
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 18:23 schreef Demophon het volgende:
Gescheiden cabines voor mannen en vrouwen
www.saudiairlines.com
pi_32677196
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 18:25 schreef What het volgende:

[..]

www.saudiairlines.com
Het valt mij nog mee dat vrouwen mogen vliegen daar.
  dinsdag 29 november 2005 @ 18:36:30 #20
3767 Herald
Come get some
pi_32677252
heb me eens laten vertellen dat zodra ze in internationaal luchtruim zijn ze hun doeken masaal afwerpen en ze allemaal normale kleding dragen
pi_32677307
Aparte vluchten voor kinderen zou pas echt mooi zijn. Hoe minder kinderen op een vlucht, des te plezieriger reis ik.
De Postcodeloterij helpt!........mensen de vernieling in.
pi_32677326
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 18:34 schreef ixio het volgende:
Het valt mij nog mee dat vrouwen mogen vliegen daar.
Alleen onder begeleiding van zo'n verderfelijke man.

Als het je interesseert: http://www.vpro.nl/programma/tegenlicht/afleveringen/24810864/
pi_32677426
quote:
Wat een spastische gedachtenkronkel: kinderen reizen veiliger naast vrouwen dan naast mannen. Wat is er dan zo onveilig aan een man naast een kind in een vliegtuig?
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  dinsdag 29 november 2005 @ 19:03:48 #24
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_32677984
Misschien is het nog veel veiliger om ze in zo'n bak voor handbagage te stoppen. Dan weet je tenminste zeker dat er niemand aanzit hoewel.. stel je voor dat zich daar ook een alleenreizende man man verstopt heeft, wachtend op een kindje... *shiver*
Vampire Romance O+
pi_32678027
Nee, en vrouwen verkrachten niet. .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')