abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32676350
Inmiddels ben ik ook officieel een WHJE-er..
Zaterdag heb ik het pakket opgehaald en gisteren ben ik begonnen.
Wow.. vanmorgen woog ik 1,9 kilo minder..
Nou moet ik veel afvallen (40 kilo) en zal het wel vocht zijn.. maar ja..
Al was het bananenvla.. weg is weg.. nietwaar?

Ik ben er erg blij mee in iedergeval.. pff ik hoop zo dat dit lukt!
Als ik maar van die verrekte zoetverslaving afkom..

Nou ja, in iedergeval schrijf ik alle belevenissen op:
http://weethoejeeet.blogspot.com/

Inmiddels zijn ook alle recepten en info daarheen verhuisd.
Ik ben heel erg benieuwd hoe dit verder gaat.. er staan zulke goeie resultaten op het margrietforum..

Zijn er meer mensen die dit dieet volgen?
pi_32690004
en weer 0,8 ons eraf... hoera! hoera!
pi_32827269
De balans van de eerste week is -4,3 kilo

hoera! hoera! hoera!
pi_32827849
En hoe val jij zo snel af? Wat voor pakket heb je gekocht???
It is your friends who make your world!
pi_32827978
Ik doe het WHJE dieet. Toen ik zwanger was kwam ik dit tegen op het margrietforum.
Toen mocht ik er uiteraard niet aan beginnen ivm de zwangerschap. Wel heb ik die maanden de meiden gevolgd die het deden, en ik de resultaten waren gewoon hartstikke goed. (Het blijft natuurlijk een feit dat je het zelf moet doen..maar toch..

Het is in iedergeval een low-carb dieet, met als verschil met atkins, dat je mager eet en aanvult met proteinepoeder en supplementen.
Kijk maar even op mijn site daar staat meer info. (en voorbeelden van dagmenu's enzo)
Er staan ook alternatieven (goedkopere) voor de supplementen.

Het is wel prijzig hoor... starterspakket kost 200 euro. (Inclusief informatie, begeleiding, proteinepoeder en supplementen.
Ik kan me heel goed voorstellen dat mensen daar tegen aanhikken... maar goed als het me lukt heb ik het er voor over. (snoepen is tenslotte ook duur.. )
pi_32828036
Klinkt op zich goed, maar denk dat ik het maar hou bij Weight Watchers, lijkt me beter voor mij In ieder geval wens ik je enorm veel succes. Bij mij mag er ook minstens 40 kg af, ongeveer hetzelfde als bij jou. En hoe gaat het nu? Is het makkelijk vol te houden?
It is your friends who make your world!
pi_32835699
Sorry dat ik het zeg, maar ik denk echt dat je hier uiteindelijk alleen een veel lichtere portemonnee aan over zal houden.
Uiteindelijk gaat het simpelweg om meer verbranden dan je tot je neemt. Dat is dus iets minder eten en wat meer bewegen. Een gezond dieet volgen werkt uiteindelijk ook prima en zal je alleen maar geld besparen. (dus bijvoorbeeld, 2 boterhammen ontbijt, tussendoor fruit, lunch van brood of salade, tussendoor fruit of kwark, avondeten wat niet te vet is en veel groente bevat en tenslotte savonds nog iets lichts). Op die manier val je niet alleen af, maar je leert ook voor de langere termijn een betere en gezondere levensstijl. Dit kan je natuurlijk niet je hele leven volhouden (alleen de kosten al), het is dan heel moeilijk om niet terug te vallen in de levenstijl waardoor je het overgewicht in eerste instantie gekregen hebt.

Je moet het natuurlijk zelf weten, maar ik vind het eigenlijk altijd zo jammer om te zien dat er zo'n grote industrie bestaat die eigenlijk misbruik maakt van de wens om slank te zijn. Als je gewoon gezond eet, maar iets minder en wat meer sport dan heb je niet allerlei supplementen nodig om te kunnen afvallen.

Overigens, als je in het begin van een lijnpoging heel snel veel afvalt, betekent dat meestal voornamelijk vochtverlies. En als je niet voldoende sport om je spieren weer op te bouwen zal je ook spiermassa verliezen door het afslanken. Terwijl een grotere spiermassa juist ervoor zorgt dat je in het dagelijks leven 'meer' verbrandt.

Misschien moet je eens kijken naar de reeks Fok!Dieetclub Deel 71 Daar zitten mensen die al veel ervaring met lijnen hebben.
One of the least benightedly unintelligent life forms it has been my profound lack of pleasure not to be able to avoid meeting.
pi_32839299
Zodra ik iets over supplementen hoor gaan bij mij de nekharen overeind staan.
Heb ooit eens Herbalife geprobeerd maar ik voelde me echt niet lekker en ik kwam ook nog eens aan...

Het is idd beter om te leren gezond te eten. Weight watchers is een goeie manier alleen het tellen van puntjes ben ik wel zo zat... daarom zoek ik nu ook verder naar een andere manier...
Dat dieetdeel heb ik al een beetje gelezen alleen kom ik daar nauwelijks tegen wie wat doet...
pi_32856650
Tja ik ben 35 jaar en ik heb zelf ook een groot en lang lijnverleden.
Ik begrijp echt wel dat je minder moet eten en meer moet bewegen.

Alleen kom ik dan een paar punten tegen:

Als ik "alleen maar" gezonder eet, heb ik de hele dag honger. Eten smaakt naar meer.

Als ik sport heb ik erge honger en ben ik de loop van de dag, doodmoe en chagarijnig.
Een boterham met kaas, hielp niet..

Als ik "alleen maar" gezonder eet, ben ik meer geneigd om te smokkelen. Het is te vrijblijvend zeg maar..
Waarschijnlijk kennen we dat allemaal wel.. je weet hoe het werkt, maar uiteindelijk gebeurd het niet. En zo ploeter ik al jaren voort.

Ik ben echt bij toeval bij WHJE terecht gekomen, en heb voor ik me er op kon storten eerst maanden moeten wachten, en kon in de tussentijd zien of het bij mensen aansloeg
Ja dus.

Je moet het zelf doen, je moet consequent zijn, nauwkeurig en volhouden.
Degene die dat deden hadden succes.
Maar er zijn veel vrouwen van hun zoetverslavingen af en behoorlijk afgevallen.
Dat is mijn wens. en ik heb er vertrouwen in. Ik wil me heel erg graag bij die club aansluiten.

En dat er mensen aan mij verdienen.. Ja dat zal best.
Als het mij lukt om 40 kilo af te vallen, zal me dat een worst zijn.

Voor mij het belangrijkste:
Ik ben nu een dikke week bezig. Loop elke dag ongeveer 8000 stappen, en voel me uitstekend.
Dat is me niet vaak gebeurt tijdens een dieet.. (Ja ooit eens 10 jaar terug, toen at ik geen gist, geen suiker, was het candida dieet., toen voelde ik me ook heel erg goed.)

Dit hoef ik niet mijn hele leven te volgen.
Fase 1 is zolang je af wilt vallen. Fase 2 bestaat uit het langzamerhand toevoegen van meer koolhydraten en afbouwen van supplementen.

Groetjes
Ingrid

[ Bericht 4% gewijzigd door cpcpb op 06-12-2005 10:29:14 ]
pi_32859508
Ik snap wel wat cpcpb zegt ja. Voor sommige mensen is een vrijjblijvend iets als alleen maar iets gezonder eten en alleen maar iets meer bewegen voldoende en werkt dat ook. Anderen hebben een soort van regime nodig, waarbij ze regels en verboden en bladiebla hebben zodat je het gevoel bent dat je echt met iets bezig bent.

Ik denk niet dat een van de twee manieren perse beter is om af te vallen (en ik denk ook niet perse om minder dik te blijven), het is net wat voor jou werkt.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_32885207
Vanmorgen -0,6 eraf..
Vet, vocht of bananvla, weg is weg..
Ik heb een stukje in mijn weblog geschreven over meer bewegen en minder eten. Misschien begrijp je me dan beter.. Recht uit ijn hart.. Herken je dit of niet?
pi_32939414
vanmorgen -0,3 kilo na allerlei verleidingen gisteravond op een personeelsfeestje..
maar ik heb me ingehouden..
totaal : -5,3
pi_32939565
Ik heb dat weblog een stukje gelezen, afvallen als project zien is prima voor een korte periode, maar dat hou je toch niet je hele leven vol. Hoe wil je ergens mee leven met het gevoel dat je de hele tijd moet inhouden vanwege je "project" dus op de lange termijn moet je wel een beetje door gaan krijgen wat je ongeveer kan eten.. zonder dat je dan een soort "project" doet.
Maar ja zo denk ik erover.
pi_32939751
Dit is tijdelijk hoor.
Op het moment dat je fase 1 hebt gevolgd, ga je fase 2 in.
Dat houdt in opbouwen.
Dus langzamerhand weer toevoegen van koolhydraatporties en afbouwen van supplementen.
Hoe meer je af moet vallen hoe langer je in fase 1 zit. Ik moet 40 kilo afvallen.. Dus wat zal ik zeggen ongeveer een jaar?

Met niks nemen bedoel ik [snoep, lekkernijen, overtollige dingen]
Als je aan het lijnen bent zal je dat moeten laten staan.. Dat geldt voor alle dieten. Alleen is dat verrekte moeilijk als je honger hebt.

Ben je zelf ook aan het lijnen?
pi_32939970
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 11:05 schreef cpcpb het volgende:
Dit is tijdelijk hoor.
Op het moment dat je fase 1 hebt gevolgd, ga je fase 2 in.
Dat houdt in opbouwen.
Dus langzamerhand weer toevoegen van koolhydraatporties en afbouwen van supplementen.
Hoe meer je af moet vallen hoe langer je in fase 1 zit. Ik moet 40 kilo afvallen.. Dus wat zal ik zeggen ongeveer een jaar?

Met niks nemen bedoel ik [snoep, lekkernijen, overtollige dingen]
Als je aan het lijnen bent zal je dat moeten laten staan.. Dat geldt voor alle dieten. Alleen is dat verrekte moeilijk als je honger hebt.

Ben je zelf ook aan het lijnen?
Ik ben niet meer aan het lijnen, maar let wel op dat ik niet structureel teveel eet, zoals ik dat vroeger ooit deed.
Ik ben zelf 40 kilo afgevallen in 7 maanden met veel sport ( in de begin maanden weightwatchers dieet gevolgd als stimulans).. daarna ben ik uitmezelf wel een beetje door gaan krijgen wat teveel is en niet teveel qua eten.
Maar het is bij mij niet zo dat ik anders ben gaan eten, meeste wat ik eet is nog steeds troep, maar dan wel veel minder.. gaat prima gelukkig.
Ik kan beter aan mn lichaam merken wanneer ik eten nodig heb, vroeger was het gewoon vol eten en klaar.
pi_32942312
hoeveel ben jij nou kwijt? Dat starters pakket is 200 euro, maar hoelang doe je ermee en komen er nog meer pakketten om de hoek kijken?

Verder ben je goed opweg ga zo door

Ik heb vorig jaar 20 kilo verloren door zelf als een malloot te gaan sporten, werkt ook prima verder maar daar moet je wel tijd en motivatie voor hebben, iets wat ik op dit moment niet heb voor sport heb het al genoeg gedaan afgelopen jaar. Ik ben echter nog niet op gewenst niveau, ik wil nog 15 kilo kwijt, maar ik ben dus aan het twijfelen of het een goed idee is. Kosten vergelijken met resultaten blijft toch moeilijk
pi_32964986
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 12:50 schreef sannydude het volgende:
hoeveel ben jij nou kwijt? Dat starters pakket is 200 euro, maar hoelang doe je ermee en komen er nog meer pakketten om de hoek kijken?

Verder ben je goed opweg ga zo door

Ik heb vorig jaar 20 kilo verloren door zelf als een malloot te gaan sporten, werkt ook prima verder maar daar moet je wel tijd en motivatie voor hebben, iets wat ik op dit moment niet heb voor sport heb het al genoeg gedaan afgelopen jaar. Ik ben echter nog niet op gewenst niveau, ik wil nog 15 kilo kwijt, maar ik ben dus aan het twijfelen of het een goed idee is. Kosten vergelijken met resultaten blijft toch moeilijk
Vanmorgen nog eens 0,6 kilo.
Totaal: 5,8 kilo en ik zit op dag 12. (ongetwijfeld in het begin een hoop vocht verloren)
Ik moet 40 kilo afvallen (minstens)

Straks ben ik 113,00 kwijt per maand aan supplementen, en proteinepoeder.
Maar er zijn er ook genoeg die alternatieve supplementen kopen bij de drogist, dat scheelt een stuk, en die vallen ook wel af.
Ik doe dat voorlopig nog lang niet. Ik voel me goed (en dat gebeurd niet vaak tijdens lijnen en sporten) dus ik heb er geen enkele behoefte aan om het risico te nemen dat het misschien minder werkt. Dan daarbij was ik het geld ook wel kwijt aan snoep en ander lekkers.

Lees anders het margriet forum eens na:
Je kan vanaf april lezen hoe vrouwen het er vanaf brengen met WHJE.
Topic: Ik ben dietiste en enthousiast over weet hoe je eet.
http://forum.margriet.nl/messages/1318/65581.html?1122299705
pi_32992194
vanmorgen -0,3
pi_33009798
-0,4

balans na 14 dagen: -6,6 kilo en -20 centimeter (heup, taille, borstomvang, bovenbeen, bovenarm)

vetpercentage van 53.2 naar 49,9

amen
pi_33035977
vandaag -0,3 eraf

vetpercentage was nu 50,7
Iemand enig idee hoe zo'n weegschaal werkt?
pi_33038441
gaat lekker zie ik al

zo'n weegschaal stuurt electronische pulsjes omhoog en die worden ook weer teruggekaatst. De weerstand die die ondervind onderweg door het vet, bepaalt het percentage. Deze meting kan je het best 's ochtends doen op een nuchtere maag, aangezien je lichaam dan neutraal is zeg maar.
pi_33124528
gisteren 0,3 ons erbij

vanmorgen 1,2 kilo eraf (102,1)

totaal 8 kilo als ik zo doorga ben ik voor de kerst onder de honderd...
pi_33127989
Ik zal me er ook eens een beetje tegenaan bemoeien Hou je er rekening mee dat van nature je lichaamsgewicht altijd iets schommelt? Dat houdt dus in dat je de ene dag iets afgevallen lijkt, en de volgende dag in één keer weer lijkt aangekomen? Ik snap wel dat je liefst iedere dag kijkt hoeveel eraf is, maar kijk uit dat je niet te veel teleurgestelt bent dat er niets vanaf is of dat je aangekomen bent, dat kan namelijk heel demotiverend werken. Verder wens ik je veel succes en ik hoop dat je je streefgewicht bereikt!
pi_33138934
ja tuurlijk...
Maar het is de bedoeling dat je elke dag weegt.
Als je bijvoorbeeld een paar dagen stil staat, moet je checken of je niet uit de ketose bent. En of je niet te veel koolhydraten eet. Je krijgt meer inzicht, vandaar...
Maar ik zal niet meer zo hard balen als ik niet afgevallen ben..
Stom he? je weet het allemaal wel.. maar als het puntje bij t paaltje komt.. lol
pi_33183745
Gisteren iets erbij en vandaag weer 2 ons erbij..
MAar ja het kan ook niet zo snel doorblijven gaan he..

Het was barslecht weer gisteren dus ik kon niet zover lopen.
Je ziet dat wel gelijk aan die ketosesticks (die geven de mate van vetverbranding aan) die ging weer van 2 naar 1.
Nou ja maar even kijken..
pi_33183763
Knap hoor dat je dat vol kunt houden. Ik heb jarenlang dieeten en allerlei pilletjes en poedertjes geprobeerd, maar had er denk ik te weinig doorzettingsvermogen voor. Uiteindelijk heb ik 8 jaar geleden een maagband laten plaatsen en en daarmee bijna 40 kilo afgevallen. Ik heb in februari dit jaar een buikwandcorrectie laten doen en ben sindsdien heel bewust bezig met mijn eten. Ik weeg mezelf ook iedere dag en ik moet zeggen dat me het heel goed afgaat. Ik had 8 jaar geleden alleen maar kunnen dromen dat ik ooit onder de 100 kilo zou zitten en eens fatsoenlijk een kledingwinkel binnen kon stappen om leuke kleding te kopen ipv die tenten die ze in die grote matenwinkels verkopen. En nu is het dan echt zo. Ik ben van broekmaat 54 naar 44/46 gegaan, ben het gelukkigste mens op aarde
this bitch bites
pi_33183863
fantastisch zeg!
Ik ben vorig jaar januari in Belgie geweest voor informatie over een maagband.
Als ik het geld had gehad had ik het gedaan.. Het zou mij tussen de 5000 en 6000 euro kosten, omdat ik geen bmi 40 had. (maar 38) Om voor vergoeding in aanmerking te komen moest ik rond de 125 kilo wegen. Jammer.. je hoort er hele goede verhalen over.

Knap hoor.. ook jij..
Ook jij hebt het zelf moeten doen.. De maagband is slechts een hulpmiddel.
net als whje dat is. Motivatie alleen is helaas niet vaak voldoende.

Ik zal op mijn site eens een stukje schrijven over motivatie en mijn lijnverleden..
pi_33183921
quote:
Op zondag 18 december 2005 09:12 schreef cpcpb het volgende:
fantastisch zeg!
Als ik het geld had gehad had ik het gedaan.. Het zou mij tussen de 5000 en 6000 euro kosten, omdat ik geen bmi 40 had. (maar 38) Om voor vergoeding in aanmerking te komen moest ik rond de 125 kilo wegen. Jammer.. je hoort er hele goede verhalen over.

Knap hoor.. ook jij..
Ook jij hebt het zelf moeten doen.. De maagband is slechts een hulpmiddel.
net als whje dat is. Motivatie alleen is helaas niet vaak voldoende.

Ik zal op mijn site eens een stukje schrijven over motivatie en mijn lijnverleden..
Mijn maagband is dan onder medisch advies geplaatst, dus koste mij in principe niets, op het adviesgesprek van de dietiste na dan. Maar goed, ik woog 138 kilo toen die geplaatst werd, dus het was niet voor niets. En tuurlijk moet je met een maagband ook wel consequent zijn, maar ik kan in principe alles eten, moet niets laten staan om toch af te vallen. Alhoewel dat natuurlijk ook niet helemaal waar is, want veel dingen kan ik gewoon niet meer eten. Maar dat wist ik vantevoren en dat is een keus die je maakt. En zoals ik al zei, na de bwc ben ik nog bewuster gaan eten, zorg dat ik minstens 3 "maaltijden" per dag heb, ik drink minimaal 3 liter vocht (voornamelijk thee) per dag. Dat zijn dingen die ik voorheen nogal eens liet verslommeren. En ik merk dat ik er nu redelijk goed mee afval, dus we gaan gewoon vrolijk door. Ik schommel nu net boven de 90 kilo en mijn wens is uiteindelijk 85 te wegen. Tegen die tijd verleg ik die grens misschien wel weer, maar op dit moment is 85 realistisch gezien haalbaar. Ik heb er dan ook geen haast mee, maar het is wel iets wat me continu bezighoudt. Niet dat het een obsessie is geworden, maar meer de angst om te zorgen dat de buikwandcorr. niet voor niets is geweest. Want ik heb genoeg voorbeelden rond me gezien van mensen die een bwc hadden laten doen en in een tijd van 2 jaar weer tonnetje rond waren. En dat vind ik het toch niet waard.
this bitch bites
pi_33267139
Knap hoor! Je hebt een enorme prestatie geleverd. Heb je de maagband nog steeds?

Vanmorgen 101,2 bijna 9 kilo afgevallen in nog geen vier weken tijd. Voor de kerst zal wel niet gaan lukken maar als het zo doorgaat zit ik voor oud en nieuw onder de honderd.. Nou dan gaat de vlag uit.. dat is al weer een hele tijd geleden.

Heb op mijn site een stukje geschreven over mijn lijnverleden. Ben benieuwd of jullie je erin herkennen..
pi_33273013
Mijn maagband zit er (godzijdank) nog steeds in en als het aan mij ligt gaat ie er ook nooit meer uit. Verwijderen doen ze overigens ook niet zomaar, want het risico dat je in je oude eetpatroon terugvalt is te groot.

Ik denk dat lijnverleden voor iedereen op een bepaalde manier wel herkenbaar is, zelfs tot drastische maatregelen aan toe. Zo heb ik ooit afslankpillen uit Belgie gehad waar ik een hele dag van liep te stuiteren, `s nachts niet kon slapen en aan eten absoluut geen behoefte had. Wat voor stoffen erin zaten weet ik niet, maar ik weet wel dat ze niet bepaald legaal waren. Maar dat maakte me niet uit, het hielp. Totdat ik op een gegeven moment geestelijk gewoon helemaal een wrak was van het slaapgebrek.
Ook werden er zo`n 10 jaar geleden capsules verkocht (volgens mij via de televisie) waarvan ze later waarschuwden dat er lintworm inzat. Nou, je wilt niet weten wat een capsules ik toen besteld heb in de hoop dat er lintworm inzaten.
Ook het schaamtegevoel denk ik dat iedereen zich wel in herkent. Met de wekelijkse boodschappen 1 (!) pakje koekjes in je kar gooien en dan het idee al hebben dat iedereen je nakijkt.

Toen mijn dochter bijna een jaar oud was, was het me gewoon allemaal teveel geworden. Ik heb toen alle pilletjes, poedertjes en rotzooi in een tas meegenomen naar de huisarts en hem gevraagd om een maagband. In eerste instantie hapte hij daar niet gelijk op toe, want hij vond het nogal een ingrijpende oplossing. Gelukkig zat er in die periode een andere arts ij hem in de praktijk die mij al kende van baby af aan. Zij wist ook wat ik allemaal heb meegemaakt en dat ik daarvoor een "normaal" postuur had. zij heeft mijn arts tenslotte overgehaald.
Ik was vroeger een hele fantieke sporter, deed veel aan vechtsport en atletiek, totdat ik ging sukkelen met mijn knieen. Ik moest stoppen met sporten. Ik stopte met alles behalve met vechtsport, dit bleef ik doen totdat ik een 2e knieoperatie moest ondergaan en mijn arts bleef hameren dat ik er echt mee moest stoppen. Een jaar na die operatie kreeg ik een ongeluk. Ik heb door dat ongeluk een half jaar in een rolstoel gezeten en moest na verschillende operaties aan mijn been (ja, hetzelfde been waaraan ik eerder geopereerd was) opnieuw leren lopen en fietsen. Sporten zat er dus voor mij niet meer in. Door dat alles ben ik van depressie gaan eten. En het is geen excuus voor mijn dik-zijn, maar meer het verhaal erachter. Doordat ik steeds zwaarder werd, werden mijn benen ook meer en meer belast en dat is uiteindelijk ook de doorslag geweest dat ik door kon naar Gent. In Gent werd ik heel snel geholpen. Ik kwam in maart 1998 voor een intake-gesprek, moest in april nog een gesprek en wat onderzoeken ondergaan en begin mei kreeg ik mijn maagband.
this bitch bites
pi_33275208
quote:
Op zondag 18 december 2005 09:12 schreef cpcpb het volgende:
beetje off-topic maar... de dames in het weight loss surgery topic hebben hun operatie ook in België laten doen. Zijn de wachtlijsten in Nederland dan zo lang? Of is het hier goedkoper? (nu ja, 5000-6000 euro...) Reputatie chirurgen?

Zou zelf nooit whje kunnen volgen...te strikt lijkt mij.

Verder snap ik door je verhaal over je lijnverleden hoe mensen over de 100 kilo kunnen komen...ik weet dat het grof klinkt, maar voorheen dacht ik vaak "waarom zijn die mensen niet op de rem gaan staan bij 80kg-zeg maar wat"?

Veel succes nog met je WHJE-programma, ik hoop echt dat je resultaten blijvend zullen zijn!

[ Bericht 0% gewijzigd door Iksje op 22-12-2005 08:24:01 ]
pi_33299008
Wachtlijsten zijn veel langer in Nederland en in Belgie is het idd goedkoper.

Leuk om te horen, dat het begrip oplevert. Maar ik kan me best voorstellen dat mensen zo denken.
pi_33336177
100,9 (-9,2)
pi_33338345
mooi! bijna onder de 100!
pi_33338567
Ga je tijdens het kerstdiner je ook aan je dieet houden? Zomaar een stomme vraag die ineens in me opkomt, hoor.
Wel netjes, heb je je streven voor het nieuwe jaar toch gehaald! Kun je nu je volgend streven op de kalender zetten, zo deed ik dat, voor een bepaalde datum wilde ik een bepaald gewicht gehaald hebben. Nu heb ik niet echt haast meer met afvallen, dus is mijn "datum-streven" eigenlijk een beetje doodgebloed. Maar het is wel de bedoeling dat ik van de zomer op 85 zit. Dus dat is nog 7 kilo te gaan.
this bitch bites
pi_33409351
Vandaag 2e kerstdag, na 4 weken lijnen precies 10 kilo kwijt...

100,1

vandaag ook maar gewoon een opruimdag... Tenslotte heb ik al jaren kerst gevierd kwa eten...
pi_33432776
100,0

nog een ons!
pi_33433883
ik heb voor mijn opleiding het atkinsdieet vergeleken met het gewoon gezond eten dieet, de conclusie is dat als je atkins of iets gergelijks, volhoud je het eerste halfjaar meer gewicht verliest dan met een gewoon gezond dieet van bijvoorbeeld het voedingscentrum.
na dit halve jaar echter, zo blijkt uit onderzoeken, verschilt het gewichtsverlies niet meer significant met een gewoon gezond dieet.
ook zijn low carb dieten moeilijk om vol te houden, dus misschien is gewoon eten (met brood fruit aardappelen etc.) toch wel wat makkelijker.
als je 4,3 kilo in een week verliest verlies je meer spiermassa en vocht dan vet, dat is in ieder geval zeker

niet of weinig eten werkt trouwens het slechtste: je krijgt of jojo effect of anorexia, dus
gewoon aan tafel en lekker en gezond eten
Aufsteigen werde ich erneut..
Schon bald aus dem Wasser treten..
Den Wind und die Wellen erlegen..
Und mir nehmen wonach meine Seele schreit!
pi_33436686
ja, en ik lees al vanaf april op een forum mee waar ik andere berichten tegenkom over weet hoe je eet. Ik zie dat meiden stabiliseren, en wel degelijk in staat zijn om de kilo's eraf te houden.

Maar goed laat me je uitnodigen om mij te volgen op

http://weethoejeeet.blogspot.com

Ik heb een heel stuk geschreven over mijn lijnverleden.. (waaronder diverse pogingen om GEWOON te eten, wat me dus echt niet is gelukt!) Als het zo simpel was, was ik echt geen 110 kilo geweest!!!
Bij mij is het blijkbaar de overdaad aan koolhydraten die een onweerstaanbare honger veroorzaakte. Ik heb echt (Behalve tijdens mijn kerstdepressie, geen seconde honger gehad) Dat je de eerste week vocht verliest lijkt me duidelijk. Spierweefsel zal ik niet veel verliezen, omdat ik geacht wordt om 10000 stappen per dag te zetten.
Ook mijn weegschaal geeft aan dat ik inmiddels behoorlijk wat VET kwijt ben. (53,7 naar 48,2%)

Maar goed, mijn advies... Lees het eens.. Kijk over een tijdje nog eens... en oordeel over een jaartje...
pi_33437188
ik zou inderdaad graag over een jaartje wel willen weten of deze manier van gewicht verliezen je heeft geholpen, het kan namelijk best, er is nog niet genoeg onderzoek naar gedaan
dan weet ik namelijk ook of ik het latere clienten aan kan raden:)
Aufsteigen werde ich erneut..
Schon bald aus dem Wasser treten..
Den Wind und die Wellen erlegen..
Und mir nehmen wonach meine Seele schreit!
pi_33462290
99,8
pi_33465759
Whaaa je gaat goed joh . Yay echt fijn voor je !!!!
~ The seminar how to handle disappointments, sadly has been cancelled ~
pi_33582094
99,5

Allemaal een hele fijne avond en je streefgewicht gewenst in 2006!
pi_33721595
99,0 -> - 11,1 kilo

Ik heb ook de eerste foto's online gezet van voor WHJE en nu
pi_33860345
Ik sluit mijn eerste ronde whje af met een gewichtsverlies van -11,6 kilo
Begin de tweede ronde fase 1 dus op: 98,5

pi_33863420
Gefeliciteerd met je resultaat, geniet er maar van! Ik hoop voor je dat het je nu wel gaat lukken om het verloren gewicht er ook echt af te houden. Ik kan me voorstellen dat voor jou dit het geld wel waard is, uiteindelijk moet iedereen voor zichzelf een bepaalde manier vinden die werkt op de lange termijn.

Zou je eens een dagmenu van jezelf willen geven? Ik ben wel benieuwd in hoe verre het verschilt van Atkins, South Beach en 'normaal' dieten.
One of the least benightedly unintelligent life forms it has been my profound lack of pleasure not to be able to avoid meeting.
pi_33880464
Ja hoor..
Fase 1 bestaat uit 6 weken
Iedere fase 1 begint met 3 opruimdagen dan eet je geen brood geen fruit en geen groenten
Die opruimdag blijf je op een vaste dag doen. De overige totaaldagen eet ik bijvoorbeeld:

6 u 30 proteinepoeder met sojamelk en burg light limonade + een stuk fruit + supplementen
8 u 30 huttenkase met kruiden
10 u 30 kaas
12 u 30 2 crackers met makreel (blik) + augurk
14 u 30 proteinepoeder met water en burg limo + supplementen
16 u 30 magere yoghurt met limonadesiroop
18 u 30 vlees/kip of vis met groenten
20 u 30 gekookt eitje
22 u 00 proteinepoeder met water + supplementen
pi_33880617
alles mager en koolhydraat arm en onbeperkt sla...
pi_34127500
97,6
pi_34574119
Na een weekje stilstand op 97,6 weeg ik nu een kleine week later:
96,1

-14 kilo
pi_34793212
94,0

-16,1 kilo
  maandag 6 februari 2006 @ 14:28:10 #52
63411 Roeji
Oost West Thuis is t ook niks
pi_34793869
Netjes gedaan!! Mijn complimenten.

Lukt het over het algemeen goed om het vol te houden? Ik heb me nog niet verder ingelezen, maar mag je pasta's eten? Ik ben nl gek op pasta's en gruwel van aardappelen. Zou fijn zijn als ik die dus zou mogen eten. Ik wil niet echt gaan lijnen, maar ben op zoek naar gezondere leefwijzes. En als ik er dan ook nog iets mee kan afvallen, dan is dat meegenomen.

Succes er verder mee. Ik lees jouw site binnenkort nog eens door.
Ik ben zo blij, zo blij
Dat mn neus van voren zit en niet van opzij.
M.C.S.E = Minesweeper Consultant & Solitaire Expert
pi_34853424
Ik heb het pakket in huis, al een tijdje... Maar hik er tegenaan om ermee te beginnen...
Ik ben ook nog eens vegetarier, en zo heel veel recepten hebben ze daar nou weer niet voor. En ik kan uiteraard zelf wat frobelen maar ik blijf er tegenaan hikken

Ik vind het hartstikke goed van je, succes
pi_34928297
Hoi Roeji het lukt echt prima om vol te houden.. Je mag geen pasta's eten.. en ook geen aardappelen. Je eet weinig koolhydraten.
Al kan ik me Sjet wel voorstellen, dat als je vegetarier bent het wel wat eentoniger wordt..

Vanmorgen 93,4 dus -16,7
pi_34928473
Het klinkt een beetje als het South Beach Dieet. Heb ik vorig jaar ook een tijdje volgehouden en de kilo's vlogen er af, maar toen ik weer gewoon pasta en rijst en aardappels wilde gaan eten (en ook weer veel meer begon te snoepen ) vlogen de kilo's er net zo makkelijk weer aan.

Maar als het voor jou werkt en je hebt geen problemen met allemaal supplementen kopen, dan zou ik het lekker volhouden!
pi_35356583
92.3 -17.8
De filosofie erachter is anders als South Beach..
Je gaat het in fase 2 heel langzaam de koolhydraten weer opbouwen...
Daar moet je echt de tijd voor nemen.. Dus niet in een keer je bord volscheppen met aarappelen..
Het gaat er om dat je bloedsuikerspiegel stabiel blijft en je dus geen trek hebt in snoep.
Wat tot nu toe heel goed lukt..
De supplementen zijn ervoor om te zorgen dat je lichaam geen tekorten opbouwt
Zodat je je ook tijdens het lijnen goed blijft voelen.. En ik moet zeggen dat dat goed werkt.
Ik voel me echt heel fit.. Dat heb ik nog nooit gehad met lijnen..

Maar een ding weet ik zeker.. Als ik zou stoppen en vervolgens weer ga snoepen.. zitten ook bij mij de kilo's er zo weer aan.. (Tenminste als ik het in die mate doe waarin ik het deed) Maar ja... ik denk wel 6x na voordat ik daar aan begin..
Ik ben zo blij dat ik die drang naar zoet niet meer heb.. Met dat eeuwige gevreet..
dat ik dit echt niet meer kwijt wil..

Ik vind die zoetbehoefte een enorm onderschat probleem! (erger dan trek in sigaretten, want daar ben ik redelijk eenvoudig mee gestopt.. Dat was ook moeilijk.. maar de moeite en drang die ik vroeger had naar zoet...)
En iedereen die zegt dat ik "gewoon" gezond moet eten, snapt er in mijn ogen niks van..
Onbedwingbare trek had ik.. verschrikkelijk!
pi_35358856
Het principe is toch ongeveer hetzelfde als het Southbeach dieet, cpcpb, alleen is de begeleiding hier heel erg goed. Ook een reden voor het succes. Bij het Atkins/Southbeachdieet is het bekend dat je behoefte aan eten afneemt en dat kan juist heel goed zijn voor mensen die onbedwingbare zin in eten hadden zoals jij. Dus je hebt gewoon een dieet gevonden dat bij je past

Ik zou het niet kunnen. Het past niet bij me en ik voel me reuze fit met mijn eigen eetpatroon.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  woensdag 22 februari 2006 @ 14:04:15 #58
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_35364385
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 11:06 schreef Isabeau het volgende:
Het principe is toch ongeveer hetzelfde als het Southbeach dieet, cpcpb, alleen is de begeleiding hier heel erg goed. Ook een reden voor het succes. Bij het Atkins/Southbeachdieet is het bekend dat je behoefte aan eten afneemt en dat kan juist heel goed zijn voor mensen die onbedwingbare zin in eten hadden zoals jij. Dus je hebt gewoon een dieet gevonden dat bij je past

Ik zou het niet kunnen. Het past niet bij me en ik voel me reuze fit met mijn eigen eetpatroon.
Ik ben zelf een Atkins veteraan.. heb het ongeveer gezien wat je doet..
en het principe van koolhydraat beperking is inderdaad het zelfde..

en het enige waar je naar zou kunnen kijken zijn goedkopere (maar niet zeker zo goeie) supplementen van bv kruidvat of trekpleister oid.

De enige valkuil waar ik je voor wil blijven waarschuwen is, blijf bewegen... en blijf trouw.. mocht je gaan minderen.. vermijd zo lang mogelijk de suiker en zuivel, maar experimenteer er wel mee.. mocht je een keer niet anders kunnen (of willlen), dan ben je in elk geval niet ziek dagen erna...
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_35367701
Wij eten wel gewoon zuivel hoor?! Is dat bij Atkins niet?
Je hebt wel gelijk.. Ik heb een forum met medestanders.. en daar gaat het mis als mensen zich er niet aan houden..
Vaak is het dan niet door de honger, maar door de zachte dwang van buitenaf om "gezellig"mee te eten..

Ben jij letterlijk ziek geweest na het eten van suiker?

Isabeau ik ben het absoluut met je eens, dat het niet voor iedereen wat is..

Ik bedoelde meer dat het verschil is met south beach dat je hier ook supplementen neemt waarbij 3x per dag proteinepoeders, je gebruikt een voedingslijst waar je niet van af stapt.. Je fase 1 heeft een patroon. (opruimdagen, totaaldagen, afrondingsdagen) en je hebt begeleiding.
Mensen roepen vaak dat het net als south beach is, maar dat is dus niet helemaal waar.. Maar er zijn zeker ook overeenkomsten zoals koolhydraatbeperkt/ en vetarm.
pi_35367828
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 15:43 schreef cpcpb het volgende:
Daarom moet iedereen ook voor zichzelf bepalen wat het meest geschikte dieet is, want èlk dieet werkt! Van elk dieet val je af, maar je moet je er wel prettig bij voelen. (en je moet het kunnen volhouden, als je iets doet wat je tegenstaat kan je het nooit volhouden)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  donderdag 23 februari 2006 @ 07:58:45 #61
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_35395780
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 15:43 schreef cpcpb het volgende:
Wij eten wel gewoon zuivel hoor?! Is dat bij Atkins niet?
Je hebt wel gelijk.. Ik heb een forum met medestanders.. en daar gaat het mis als mensen zich er niet aan houden..
Vaak is het dan niet door de honger, maar door de zachte dwang van buitenaf om "gezellig"mee te eten..

Ben jij letterlijk ziek geweest na het eten van suiker?

Ik bedoelde meer dat het verschil is met south beach dat je hier ook supplementen neemt waarbij 3x per dag proteinepoeders, je gebruikt een voedingslijst waar je niet van af stapt.. Je fase 1 heeft een patroon. (opruimdagen, totaaldagen, afrondingsdagen) en je hebt begeleiding.
Mensen roepen vaak dat het net als south beach is, maar dat is dus niet helemaal waar.. Maar er zijn zeker ook overeenkomsten zoals koolhydraatbeperkt/ en vetarm.
Ik denk dat je isabeau verkeerd begrijpt. een dieet werkt als het bij je past..

ik ben letterlijk 2 dagen ziek geweest van de suiker. Je moet je voorstellen dat ik het redelijk extreem heb aangepast en dat de enige zoetigheid die ik binnenkreeg een glas cola light was wat ik toch wel dagelijks dronk.. en dat 7 maanden lang.
Als man denk ik dat je wat minder zoetbehoefte hebt dan als vrouw.

Dat mensen zich er neit aan houden door zachte dwang van buiten vind ik te makkelijk gedacht. Als je met een dieet bezig bent, kan het alleen werken als je er zelf helemaal 100% voor gaat en achterstaat.
De mensen bij wie het fout is gegaan, stonden dat dus blijkbaar niet.

De buitenwereld heeft nameljk helemaal neits met je dieet te maken, sterker nog je moet er vanuit gaan dat ze er schijt aan hebben en het proberen te "ondermijnen"...

oh en die zuivel.. wij van atkins eten wel zuivel, maar niet alles.. maar altijd als ik aan zuivel denk, denk ik gelijk terug aan m'n eerste Aardbei McShake, die ik mezelf als beloning had gegeven nadat ik 25 kg was afgevallen..
my bad..
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_35399621
Hoi Avotar,
Je moet de knop omzetten en dat heb ik absoluut gedaan. Het maakt me niet zoveel uit wat mensen van me denken.

Zo had ik een personeelsetentje toen ik net bezig was.. Ik had gedacht aan een lopend buffet, dus vond dat ik daar makkelijk onderuit kon komen en had al gegeten van te voren. Toen ik daar kwam waren de tafels gedekt, en was het de bedoeling dat iedereen mee at.
Ik heb het niet gedaan en dus niks genomen.. Maar de druk was behoorlijk en ik kan me heel goed voorstellen dat sommigen op dat moment de mist in zouden zijn gegaan. Niet onderschatten.. Dat was niet eenvoudig.

Ik hou me er ook strikt aan, en de enige suiker die ik binnen krijg zit in Burg light limonade.. waarmee ik de proteinepoeders inneem..

Dat bedoelde ik ook hoor? Dat een dieet werkt als het bij je past?
Ik bedoelde dat WHJE niet voor iedereen weggelegd is.. Maar uiteindelijk werkt elk dieet.. zolang je het volhoudt en dus.. zolang het bij je past..

Maar het belangrijkste?
Zijn je verloren kilo's er nog steeds af?
  donderdag 23 februari 2006 @ 11:43:03 #63
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_35400184
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 11:27 schreef cpcpb het volgende:
Hoi Avotar,
Je moet de knop omzetten en dat heb ik absoluut gedaan. Het maakt me niet zoveel uit wat mensen van me denken.

Zo had ik een personeelsetentje toen ik net bezig was.. Ik had gedacht aan een lopend buffet, dus vond dat ik daar makkelijk onderuit kon komen en had al gegeten van te voren. Toen ik daar kwam waren de tafels gedekt, en was het de bedoeling dat iedereen mee at.
Ik heb het niet gedaan en dus niks genomen.. Maar de druk was behoorlijk en ik kan me heel goed voorstellen dat sommigen op dat moment de mist in zouden zijn gegaan. Niet onderschatten.. Dat was niet eenvoudig.

Ik hou me er ook strikt aan, en de enige suiker die ik binnen krijg zit in Burg light limonade.. waarmee ik de proteinepoeders inneem..

Dat bedoelde ik ook hoor? Dat een dieet werkt als het bij je past?
Ik bedoelde dat WHJE niet voor iedereen weggelegd is.. Maar uiteindelijk werkt elk dieet.. zolang je het volhoudt en dus.. zolang het bij je past..

Maar het belangrijkste?
Zijn je verloren kilo's er nog steeds af?
Ik zit nu weer op een normaal eetpatroon en ben 6 kilo aangekomen sinds het einde van m'n dieet. iets waar ik rekening mee had gehouden. Het belangrijkste is dat ik m'n eetlust onder controle heb nu en weer zelfbeheersing heb en natuurlijk ook dat ik er veel bewuster mee om kan gaan.

En het sporten is erin gebleven.
pi_35402591
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 11:27 schreef cpcpb het volgende:
Knap hoor! Ik denk niet dat veel mensen de sociale druk kunnen weerstaan. Ik kan er bijna kwaad om worden als mensen blijven aandringen onder het mom van 'anders is het niet gezellig'. Moet ik verdorie voor de gezelligheid van een ander gaan eten? Nee, daar pas ik voor. Maar om van al het gezeur af te komen zeg ik meestal dat ik last van mijn maag heb oid. Want dat wordt wel geaccepteerd. "Ik ben op dieet" niet, dan gaan ze je alles opdringen.
pi_35733093
-19,9

Nou ik merkte toen wel hoe moeilijk het was, en hoe je voor het blok gezet wordt. Heel vervelend.
Dat is wel een goeie ja.. ik heb last van mijn maag..

Al moet ik wel zeggen.. ik moet in totaal 45 kilo afvallen.. Dus als ik heel resoluut zeg: Nee ik MOET die kilo's kwijt want dit is ongezond dan pikken de meesten het wel..

Maar goed dan verval je weer in de discussie: "ja maar een dieet heb je niks aan.. je moet gewoon.... bla bla bla" haha
pi_35733404
quote:
Op zondag 5 maart 2006 09:45 schreef cpcpb het volgende:
Maar goed dan verval je weer in de discussie: "ja maar een dieet heb je niks aan.. je moet gewoon.... bla bla bla" haha
Hoe vaak andere mensen (incl. vreemden op de meest idiote momenten en plaatsen!) mij wel niet hebben proberen te vertellen hoe ik moet lijnen
Ik zou volgens mij wekelijks van 'dieet' moeten veranderen als ik alle goedbedoelde adviezen zou opvolgen Maar ik blijf bij mijn slogan: Elk dieet helpt, als je het maar volhoudt. En dan ga ik er maar vanuit dat mensen begrijpen dat ik het heb over gezonde dieten en niet over hongerdieten etc.
pi_35859817

nog 25 kilo te gaan... ... ...
pi_35860209
Good job!!

ik moet 16 kilo kwijt ofzo en dat lukt me al niet...
*** er zijn momenten waarop ik eeuwenlang mijmerend volmaakt gelukkig ben *** J. T'Hooft
pi_36060481
Ben vandaag begonnen met het 'Weet Wat Je Eet' programma. Proteine is super vies..maar voel me super. Geen honger gevoel!

xx
pi_36077042
leintje probeer het eens te nemen met suikervrije sojamelk en een scheut burglimonade sinasappel light..
Dan is het best lekker..
Die proteinepoeder is effe wennen maar het komt goed..
Als je nog steun/ info van medelijners zoekt:

http://whje.forumup.nl/index.php?mforum=whje

veel succes!
  maandag 20 maart 2006 @ 20:59:20 #71
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_36212377
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 21:38 schreef cpcpb het volgende:
[afbeelding]

nog 25 kilo te gaan... ... ...
Goed zeg!
Hoe gaat het nu verder?
pi_37178789
Ja goed!
Inmiddels -25,9 kilo dus nog ehhhh...
20,9 kilo te gaan..

(en -84 centimeter..)
  zondag 23 april 2006 @ 02:00:00 #73
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_37202717
Knap hoor, gefeliciteerd! Succes met de laatste 20 kg
pi_38111485
Nieuwe mijlpaal -30 kilo en 99 centimeter kwijt.
Er staan nieuwe foto's op de site

(het adres is veranderd in: http://gta2006.blogspot.com)
  dinsdag 23 mei 2006 @ 11:27:29 #75
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_38116368
Fantastisch
Heb echt bewondering voor je
  Licht Ontvlambaar dinsdag 9 januari 2007 @ 11:51:15 #76
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_45172844
Naar aanleiding van een post in de Dieetclub nieuwsgierig hoe het nu met jou is
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_48342361
Hoi Sjeen,

Eigenlijk gaat het hier heel slecht!
Altijd moeilijk om te vertellen.. (in iedergeval een stuk moeilijker dan om een succesverhaal te vertellen) Ik heb het meeste er weer bijgegeten. Overeten, moe worden, niet meer bewegen door de vermoeidheid, tel daarbij schaamte, en onplezierig voelen, dat vervolgens weer wegeten...

Vandaag begin ik weer van voren af aan. Ik kom van 110,1 ben gegaan naar 71,8 en inmiddels zit ik op 99,0. Weer een hele weg te gaan, maar goed ik ga er weer voor.. Bewegen + whje, het heeft prima gewerkt, dus dat moet het nu weer gaan doen.
  Licht Ontvlambaar zondag 15 april 2007 @ 10:50:02 #78
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_48342708
Zou je er niet beter aandoen om je eetpatroon aan te passen naar een verantwoord eetpatroon. In plaats van nu weer aan een dieet te beginnen. Jojo-en is echt heel erg slecht voor je lichaam...
pi_48342910
Ha cpcpb, rot voor je dat het toch niet helemaal gelopen is zoals je hoopte. Maar dat overkomt (helaas) heel veel mensen, iig goed dat je toch de moed hebt gevonden om er weer mee te beginnen.

Misschien is het goed om wel eens te kijken wanneer en waarom het precies mis ging. Was het bijv. iets te streng/zwaar, waardoor het teveel motivatie vergde om het onderhoudsplan vol te houden? Soms kan het ook helpen om iets minder streng te zijn, de doelen iets soepeler te stellen en jezelf dan wat meer permiteren. 'Maar' 0,5 kilo per week is stiekem toch 26 kilo minder in een jaar, 1 kilo per week 52 kilo minder! Of misschien een ander vlak, zoals emo-eten. Soms is het goed om ook bepaalde denkpatronen aan te pakken.

Iig veel succes ermee!
pi_48351274
Jemig, dat is flink waardeloos. Heel moedig dat je het hebt gemeld!
Ter compensatie, 98% van de mensen die een dieet volgt komt weer terug op het oude gewicht en bijna een vaak komen ze over het begingewicht heen!
Jij zit in ieder geval nog 10 kilo onder het begingewicht!

Succes!
pi_48352058
quote:
Op zondag 15 april 2007 10:28 schreef cpcpb het volgende:
Hoi Sjeen,

Eigenlijk gaat het hier heel slecht!
Altijd moeilijk om te vertellen.. (in iedergeval een stuk moeilijker dan om een succesverhaal te vertellen) Ik heb het meeste er weer bijgegeten. Overeten, moe worden, niet meer bewegen door de vermoeidheid, tel daarbij schaamte, en onplezierig voelen, dat vervolgens weer wegeten...

Vandaag begin ik weer van voren af aan. Ik kom van 110,1 ben gegaan naar 71,8 en inmiddels zit ik op 99,0. Weer een hele weg te gaan, maar goed ik ga er weer voor.. Bewegen + whje, het heeft prima gewerkt, dus dat moet het nu weer gaan doen.
Ik vind het super dat je het durft te melden, de meeste mensen schamen zich zo erg dat ze weg blijven en anderen het gevoel krijgen dat ze ècht iets verkeerd doen als ze wel weer aankomen. Die durven dat dan ook niet te melden etc. Helaas liegen de cijfers niet en komt 98% na een dieet binnen 3 jaar op het oude gewicht of meer terecht. Dus je hoort helaas 'gewoon' bij de meerderheid van de mensen. Nu nog van jezelf bekijken waar het verkeerd gaat en hoe je dat zou kunnen veranderen om wèl bij die 2% te kunnen horen. Heel veel succes en je hebt bewezen te kunnen afvallen, dus dat moet weer lukken. Alleen dat lagere gewicht zien te behouden, dat wordt dan de volgende belangrijke stap.
  Licht Ontvlambaar zondag 15 april 2007 @ 20:27:48 #82
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_48358842
quote:
Op zondag 15 april 2007 17:06 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik vind het super dat je het durft te melden, de meeste mensen schamen zich zo erg dat ze weg blijven en anderen het gevoel krijgen dat ze ècht iets verkeerd doen als ze wel weer aankomen. Die durven dat dan ook niet te melden etc. Helaas liegen de cijfers niet en komt 98% na een dieet binnen 3 jaar op het oude gewicht of meer terecht. Dus je hoort helaas 'gewoon' bij de meerderheid van de mensen. Nu nog van jezelf bekijken waar het verkeerd gaat en hoe je dat zou kunnen veranderen om wèl bij die 2% te kunnen horen. Heel veel succes en je hebt bewezen te kunnen afvallen, dus dat moet weer lukken. Alleen dat lagere gewicht zien te behouden, dat wordt dan de volgende belangrijke stap.
Misschien een hele stomme vraag Isa, maar die 98% is dat gebaseerd op alle afvallers of op alle mensen die een dieet gaan volgen en daarmee afvallen? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat je als je door je eet- en leefpatroon blijvend aan te passen , afvalt... je alsnog binnen drie jaar weer terug op je oude gewicht zit...
pi_48363217
quote:
Op zondag 15 april 2007 20:27 schreef Sjeen het volgende:
Misschien een hele stomme vraag Isa, maar die 98% is dat gebaseerd op alle afvallers of op alle mensen die een dieet gaan volgen en daarmee afvallen? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat je als je door je eet- en leefpatroon blijvend aan te passen , afvalt... je alsnog binnen drie jaar weer terug op je oude gewicht zit...
Ik heb het betreffende artikel proberen op te sporen, maar ik kan het nu even niet vinden. Het staat ook in één van mijn handboeken, echter zonder bronvermelding

Soms kan je zo'n statistisch gegeven nog wel halen uit de literatuurlijst van een vergelijkbaar artikel, maar dit artikel staat niet in het tijdschrift Int J Obes (Lond). 2007 Jan 30, waar ik wel in kan lezen Dus wel een samenvatting, maar geen literatuurlijst. Hierbij geen getallen van succesvol zijn, wel hoe onsuccesvol 'we' zijn in het behouden van gewichtsverlies.
quote:
Preventing weight gain: a population cohort study of the nature and effectiveness of mid-age women's weight control practices.

Objective:To examine women's weight control practices and their effectiveness in preventing weight gain.Design:Retrospective cohort study of weight control practices and 2-year weight change among mid-age women participating in the Australian Longitudinal Study on Women's Health (ALSWH).

Subjects:11 589 Australian women (aged 47-52 years).

Measurements:The prevalence and types of self-reported weight control practices used were assessed by a nine-item instrument. Two-year weight change was self-reported and adjusted for baseline body mass index (BMI) and other potential confounders.

Results:Seventy-four per cent of the cohort (N=8556) reported actively trying to control their weight. Dietary modification was used more frequently than exercise. Two-thirds of the weight-controlling women used a combination of practices, the two most common being 'decreased food quantity, cut down on fats/sugars and exercise' (32%, baseline BMI 25.87(0.10)), and 'decreased food quantity and cut down on fats/sugars without exercise' (15.6%, baseline BMI 27.04(0.14)). Potentially health-damaging practices (smoking, laxatives, fasting) were relatively uncommon, at 7.9%. Only one combination of practices (decreased food quantity, cut down on fats/sugars, use of a commercial weight loss programme and exercise) prevented mean weight gain (-0.03 kg), whereas the mean (s.d.) weight of the cohort increased (+1.19(4.78)) over the 2-year period.

Conclusions:The majority of mid-age women attempting weight control used practices consistent with public health messages. Despite their efforts, the group was mostly unsuccessful in preventing weight gain. Public health authorities and health practitioners may need to make more quantitative recommendations and emphasize the importance of balancing physical activity with dietary intake to achieve successful weight control for women at this life stage
Ook wel een interessant onderzoek wat ik zo snel tegenkwam:
quote:
Int J Obes Relat Metab Disord. 2002 Dec;26(12):1570-8. (hier kan ik niet bij, dus kan het hele artikel niet lezen)

Who does not gain weight? Prevalence and predictors of weight maintenance in young women.

OBJECTIVE: To investigate the prevalence and predictors of weight maintenance over time in a large sample of young Australian women.

DESIGN: This population study examined baseline and 4 y follow-up data from the cohort of young women participating in the Australian Longitudinal Study on Women's Health.

SUBJECTS: A total of 8726 young women aged 18-23 y at baseline.

MEASURES: Height, weight and body mass index (BMI); physical activity; time spent sitting; selected eating behaviours (eg dieting, disordered eating, takeaway food consumption); cigarette smoking, alcohol consumption; parity; and sociodemographic characteristics.

RESULTS: Only 44% of the women reported their BMI at follow-up to be within 5% of their baseline BMI (maintainers); 41% had gained weight and 15% had lost weight. Weight maintainers were more likely to be in managerial or professional occupations; to have never married; to be currently studying; and not to be mothers. Controlling for sociodemographic factors, weight maintainers were more likely to be in a healthy weight range at baseline, and to report that they spent less time sitting, and consumed less takeaway food, than women who gained weight.

CONCLUSIONS: Fewer than half the young women in this community sample maintained their weight over this 4 y period in their early twenties. Findings of widespread weight gain, particularly among those already overweight, suggest that early adulthood, which is a time of significant life changes for many women, may be an important time for implementing strategies to promote maintenance of healthy weight. Strategies which encourage decreased sitting time and less takeaway food consumption may be effective for encouraging weight maintenance at this life stage.
Dus de grootste kans om over 4 jaar niet te zijn aangekomen (gaat niet specifiek om afvallen) heb je als vrouw tussen de 18 en 23 als je:
- een management of professionele functie hebt
- nooit getrouwd geweest bent
- als je nu studeert
- als je geen moeder bent
- als je nu al een gezond gewicht hebt
- als je weinig stilzit
- als je weinig kant & klaar voedsel eet (vrije vertaling van 'takeaway food')

Ik zal uitkijken naar dat artikel waarin stond dat 98% niet succesvol is.
  Licht Ontvlambaar zondag 15 april 2007 @ 22:28:35 #84
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_48363420
quote:
Op zondag 15 april 2007 22:23 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik heb het betreffende artikel proberen op te sporen, maar ik kan het nu even niet vinden. Het staat ook in één van mijn handboeken, echter zonder bronvermelding

Soms kan je zo'n statistisch gegeven nog wel halen uit de literatuurlijst van een vergelijkbaar artikel, maar dit artikel staat niet in het tijdschrift Int J Obes (Lond). 2007 Jan 30, waar ik wel in kan lezen Dus wel een samenvatting, maar geen literatuurlijst. Hierbij geen getallen van succesvol zijn, wel hoe onsuccesvol 'we' zijn in het behouden van gewichtsverlies.
[..]

Ook wel een interessant onderzoek wat ik zo snel tegenkwam:
[..]

Dus de grootste kans om over 4 jaar niet te zijn aangekomen (gaat niet specifiek om afvallen) heb je als vrouw tussen de 18 en 23 als je:
- een management of professionele functie hebt *check
- nooit getrouwd geweest bent *check... tenzij ongetrouwd samenwonen gelijk staat
- als je nu studeert *uhhhh
- als je geen moeder bent *uhhhh
- als je nu al een gezond gewicht hebt *gezonder dan twee jaar geleden
- als je weinig stilzit *uhhhh
- als je weinig kant & klaar voedsel eet (vrije vertaling van 'takeaway food') *check

Ik zal uitkijken naar dat artikel waarin stond dat 98% niet succesvol is.
Ik ga echt nooit meer 105 kilo wegen... echt niet
pi_48364806
Ik heb het gevonden, dit is een stuk tekst uit een artikel (dat te lang is om hier even te kopiëren )
quote:
Currently, few data are available on the prevalence of successful weight loss maintenance. One limit is the lack of a consistent criterion to define "success" and another is the difficulty of distinguishing intentional from unintentional weight loss. We therefore propose to define success in weight loss maintenance as achieving an intentional weight loss of at least 10% of initial body weight and maintaining this weight loss for at least one year. We could not find sufficient data, collected in a systematic fashion, to provide reliable information on predictors of weight loss for longer periods.

Overall there is a feeling of pessimism regarding long-term weight loss success (18). This pessimism started with a study by Stunkard & McLaren-Hume (42), who followed 100 obese individuals referred to a nutritional weight loss program and found that 2 years after treatment, only 2% maintained a weight loss of at least 20 lb. This finding was instrumental in creating the perception, perpetuated in the popular media, that hardly anyone succeeds in long-term maintenance of weight loss.

Recent studies of clinical programs are more positive. Every year for 4 years, Kramer et al (24) followed up on 114 men and 38 women who had participated in a behavioral weight loss program. Using a strict criterion of maintaining 100% of one's weight loss, they found that only 0.9% of men and 5.3% of women were consistently successful (i.e. maintaining this criterion all of the 4 years). However, looking only at year 4, cross-sectional data showed that 2.6% of men and 28.9% of women had maintained 100% of their weight loss. Several studies have used 5 kg or greater weight loss as a criterion of success. With this criterion, 13% (51) to 22% (41) of participants are successful 5 years after treatment.
Bovenstaande stuk tekst komt uit:
Annual Review of Nutrition
Vol. 21: 323-341 (Volume publication date July 2001)
SUCCESSFUL WEIGHT LOSS MAINTENANCE

En het artikel wat overal geciteerd wordt met die 2% succesvolle lijners is:
Stunkard AJ, McLaren-Hume M. 1959. The results of treatment for obesity. Arch. Int. Med. 103: 79– 85
Artikelen uit 1959 (!!) kan je niet online lezen, dus ik heb nog geen duidelijk antwoor dop je vraag, Sjeen

Nog een interessant deel uit dat eerste artikel over succesvol gewichtsverlies:
quote:
Much of the information about successful weight loss maintenance comes from the National Weight Control Registry (NWCR), founded in 1994 to study weight loss and weight maintenance strategies of successful weight loss maintainers. To be eligible for the NWCR, individuals must have maintained at least a 30-lb weight loss for at least 1 year. On recruitment, all subjects sign an informed consent form and then are sent several questionnaires to complete. These questionnaires seek information about weight loss and weight maintenance behaviors, as well as weight history, quality of life, and demographic information. All participants are asked to complete additional follow-up questionnaires on an annual basis.

There are currently over 3000 subjects in the NWCR. They average 45 years of age and are 80% women, 97% Caucasian, and 67% married. The average weight loss reported by NWCR participants is 30 kg, and the average duration of weight maintenance is 5.5 years. These subjects maintain a body weight that is, on average, 10 BMI units lower than their pre–weight loss BMI (from 35–25 kg/m2).

About half (46%) of NWCR subjects report having been overweight as children. Many report a strong family history of obesity, with 46% reporting one parent as overweight or obese and 27% reporting both parents as overweight or obese.

Almost all NWCR subjects (90%) have experienced previous unsuccessful attempts at weight loss. No obvious factor or factors distinguish this successful weight loss from previous failures other than registry participants noting a greater commitment, stricter dieting, and a greater role of exercise.

Clearly, a negative energy balance is needed to produce weight loss. A negative energy balance can be achieved by either decreasing intake or increasing expenditure. Research studies consistently show that successful weight loss maintainers change both their intake and their expenditure in order to lose weight and maintain their losses. In the NWCR, 89% of participants reported modifying both diet and exercise to achieve their successful weight loss (22). In subjects who reported modifying food intake to lose weight, the most commonly reported methods were restricting intake of certain types or classes of foods (88%), limiting quantity (44%), and counting calories (44%). However, there was marked variability in how they made these changes. About half of the registry participants (45%), but 63% of the men, reported losing on their own whereas the remainder of the registrants (55%), and 60% of the women, used a formal (e.g. commercial) weight loss program (22).

Although most health professionals recommend changes in both diet and physical activity for weight loss, many popular weight loss plans emphasize diet more than physical activity. It is worth noting that very few of these successful weight loss maintainers used diet alone to lose weight.
Jammer dat het zo enorm veel tekst is, maar nog even wat gegevens over die mensen die 30 kilo of meer langer dan 1 jaar kwijt waren:
- gemiddeld een dieet met 1381 kcal per dag "with 24% of calories from fat, 19% from protein, and 56% from carbohydrates"
- Additional analyses were done to determine the proportion of subjects eating diets with <24% carbohydrates (1500 calories/≤90 g of carbohydrate). Less than 1% of registry participants consumed such low-carbohydrate diets. Compared with registry members who had higher carbohydrate intake, those ingesting <24% carbohydrates maintained their weight loss for less time and were less physically active.
- Registry members reported eating on average 4.87 meals or snacks/day
- Women in the registry report expending an average of 2545 kcal on physical activity per week and men report an average of 3293 kcal/week. This amount of physical activity is comparable to about 1 h of moderate intensity physical activity, such as brisk walking, per day.

Etc Eigenlijk weten we dit allemaal al, nu nog doen.
pi_54020791
Zijn er ook mensen die het WHJE programma hebben gevolgd en gezondheidsklachten hebben gekregen? Of die nog veel producten op de plank hebben staan nadat ze gestopt zijn?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')