abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34793212
94,0

-16,1 kilo
  maandag 6 februari 2006 @ 14:28:10 #52
63411 Roeji
Oost West Thuis is t ook niks
pi_34793869
Netjes gedaan!! Mijn complimenten.

Lukt het over het algemeen goed om het vol te houden? Ik heb me nog niet verder ingelezen, maar mag je pasta's eten? Ik ben nl gek op pasta's en gruwel van aardappelen. Zou fijn zijn als ik die dus zou mogen eten. Ik wil niet echt gaan lijnen, maar ben op zoek naar gezondere leefwijzes. En als ik er dan ook nog iets mee kan afvallen, dan is dat meegenomen.

Succes er verder mee. Ik lees jouw site binnenkort nog eens door.
Ik ben zo blij, zo blij
Dat mn neus van voren zit en niet van opzij.
M.C.S.E = Minesweeper Consultant & Solitaire Expert
pi_34853424
Ik heb het pakket in huis, al een tijdje... Maar hik er tegenaan om ermee te beginnen...
Ik ben ook nog eens vegetarier, en zo heel veel recepten hebben ze daar nou weer niet voor. En ik kan uiteraard zelf wat frobelen maar ik blijf er tegenaan hikken

Ik vind het hartstikke goed van je, succes
pi_34928297
Hoi Roeji het lukt echt prima om vol te houden.. Je mag geen pasta's eten.. en ook geen aardappelen. Je eet weinig koolhydraten.
Al kan ik me Sjet wel voorstellen, dat als je vegetarier bent het wel wat eentoniger wordt..

Vanmorgen 93,4 dus -16,7
pi_34928473
Het klinkt een beetje als het South Beach Dieet. Heb ik vorig jaar ook een tijdje volgehouden en de kilo's vlogen er af, maar toen ik weer gewoon pasta en rijst en aardappels wilde gaan eten (en ook weer veel meer begon te snoepen ) vlogen de kilo's er net zo makkelijk weer aan.

Maar als het voor jou werkt en je hebt geen problemen met allemaal supplementen kopen, dan zou ik het lekker volhouden!
pi_35356583
92.3 -17.8
De filosofie erachter is anders als South Beach..
Je gaat het in fase 2 heel langzaam de koolhydraten weer opbouwen...
Daar moet je echt de tijd voor nemen.. Dus niet in een keer je bord volscheppen met aarappelen..
Het gaat er om dat je bloedsuikerspiegel stabiel blijft en je dus geen trek hebt in snoep.
Wat tot nu toe heel goed lukt..
De supplementen zijn ervoor om te zorgen dat je lichaam geen tekorten opbouwt
Zodat je je ook tijdens het lijnen goed blijft voelen.. En ik moet zeggen dat dat goed werkt.
Ik voel me echt heel fit.. Dat heb ik nog nooit gehad met lijnen..

Maar een ding weet ik zeker.. Als ik zou stoppen en vervolgens weer ga snoepen.. zitten ook bij mij de kilo's er zo weer aan.. (Tenminste als ik het in die mate doe waarin ik het deed) Maar ja... ik denk wel 6x na voordat ik daar aan begin..
Ik ben zo blij dat ik die drang naar zoet niet meer heb.. Met dat eeuwige gevreet..
dat ik dit echt niet meer kwijt wil..

Ik vind die zoetbehoefte een enorm onderschat probleem! (erger dan trek in sigaretten, want daar ben ik redelijk eenvoudig mee gestopt.. Dat was ook moeilijk.. maar de moeite en drang die ik vroeger had naar zoet...)
En iedereen die zegt dat ik "gewoon" gezond moet eten, snapt er in mijn ogen niks van..
Onbedwingbare trek had ik.. verschrikkelijk!
pi_35358856
Het principe is toch ongeveer hetzelfde als het Southbeach dieet, cpcpb, alleen is de begeleiding hier heel erg goed. Ook een reden voor het succes. Bij het Atkins/Southbeachdieet is het bekend dat je behoefte aan eten afneemt en dat kan juist heel goed zijn voor mensen die onbedwingbare zin in eten hadden zoals jij. Dus je hebt gewoon een dieet gevonden dat bij je past

Ik zou het niet kunnen. Het past niet bij me en ik voel me reuze fit met mijn eigen eetpatroon.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  woensdag 22 februari 2006 @ 14:04:15 #58
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_35364385
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 11:06 schreef Isabeau het volgende:
Het principe is toch ongeveer hetzelfde als het Southbeach dieet, cpcpb, alleen is de begeleiding hier heel erg goed. Ook een reden voor het succes. Bij het Atkins/Southbeachdieet is het bekend dat je behoefte aan eten afneemt en dat kan juist heel goed zijn voor mensen die onbedwingbare zin in eten hadden zoals jij. Dus je hebt gewoon een dieet gevonden dat bij je past

Ik zou het niet kunnen. Het past niet bij me en ik voel me reuze fit met mijn eigen eetpatroon.
Ik ben zelf een Atkins veteraan.. heb het ongeveer gezien wat je doet..
en het principe van koolhydraat beperking is inderdaad het zelfde..

en het enige waar je naar zou kunnen kijken zijn goedkopere (maar niet zeker zo goeie) supplementen van bv kruidvat of trekpleister oid.

De enige valkuil waar ik je voor wil blijven waarschuwen is, blijf bewegen... en blijf trouw.. mocht je gaan minderen.. vermijd zo lang mogelijk de suiker en zuivel, maar experimenteer er wel mee.. mocht je een keer niet anders kunnen (of willlen), dan ben je in elk geval niet ziek dagen erna...
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_35367701
Wij eten wel gewoon zuivel hoor?! Is dat bij Atkins niet?
Je hebt wel gelijk.. Ik heb een forum met medestanders.. en daar gaat het mis als mensen zich er niet aan houden..
Vaak is het dan niet door de honger, maar door de zachte dwang van buitenaf om "gezellig"mee te eten..

Ben jij letterlijk ziek geweest na het eten van suiker?

Isabeau ik ben het absoluut met je eens, dat het niet voor iedereen wat is..

Ik bedoelde meer dat het verschil is met south beach dat je hier ook supplementen neemt waarbij 3x per dag proteinepoeders, je gebruikt een voedingslijst waar je niet van af stapt.. Je fase 1 heeft een patroon. (opruimdagen, totaaldagen, afrondingsdagen) en je hebt begeleiding.
Mensen roepen vaak dat het net als south beach is, maar dat is dus niet helemaal waar.. Maar er zijn zeker ook overeenkomsten zoals koolhydraatbeperkt/ en vetarm.
pi_35367828
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 15:43 schreef cpcpb het volgende:
Daarom moet iedereen ook voor zichzelf bepalen wat het meest geschikte dieet is, want èlk dieet werkt! Van elk dieet val je af, maar je moet je er wel prettig bij voelen. (en je moet het kunnen volhouden, als je iets doet wat je tegenstaat kan je het nooit volhouden)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  donderdag 23 februari 2006 @ 07:58:45 #61
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_35395780
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 15:43 schreef cpcpb het volgende:
Wij eten wel gewoon zuivel hoor?! Is dat bij Atkins niet?
Je hebt wel gelijk.. Ik heb een forum met medestanders.. en daar gaat het mis als mensen zich er niet aan houden..
Vaak is het dan niet door de honger, maar door de zachte dwang van buitenaf om "gezellig"mee te eten..

Ben jij letterlijk ziek geweest na het eten van suiker?

Ik bedoelde meer dat het verschil is met south beach dat je hier ook supplementen neemt waarbij 3x per dag proteinepoeders, je gebruikt een voedingslijst waar je niet van af stapt.. Je fase 1 heeft een patroon. (opruimdagen, totaaldagen, afrondingsdagen) en je hebt begeleiding.
Mensen roepen vaak dat het net als south beach is, maar dat is dus niet helemaal waar.. Maar er zijn zeker ook overeenkomsten zoals koolhydraatbeperkt/ en vetarm.
Ik denk dat je isabeau verkeerd begrijpt. een dieet werkt als het bij je past..

ik ben letterlijk 2 dagen ziek geweest van de suiker. Je moet je voorstellen dat ik het redelijk extreem heb aangepast en dat de enige zoetigheid die ik binnenkreeg een glas cola light was wat ik toch wel dagelijks dronk.. en dat 7 maanden lang.
Als man denk ik dat je wat minder zoetbehoefte hebt dan als vrouw.

Dat mensen zich er neit aan houden door zachte dwang van buiten vind ik te makkelijk gedacht. Als je met een dieet bezig bent, kan het alleen werken als je er zelf helemaal 100% voor gaat en achterstaat.
De mensen bij wie het fout is gegaan, stonden dat dus blijkbaar niet.

De buitenwereld heeft nameljk helemaal neits met je dieet te maken, sterker nog je moet er vanuit gaan dat ze er schijt aan hebben en het proberen te "ondermijnen"...

oh en die zuivel.. wij van atkins eten wel zuivel, maar niet alles.. maar altijd als ik aan zuivel denk, denk ik gelijk terug aan m'n eerste Aardbei McShake, die ik mezelf als beloning had gegeven nadat ik 25 kg was afgevallen..
my bad..
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_35399621
Hoi Avotar,
Je moet de knop omzetten en dat heb ik absoluut gedaan. Het maakt me niet zoveel uit wat mensen van me denken.

Zo had ik een personeelsetentje toen ik net bezig was.. Ik had gedacht aan een lopend buffet, dus vond dat ik daar makkelijk onderuit kon komen en had al gegeten van te voren. Toen ik daar kwam waren de tafels gedekt, en was het de bedoeling dat iedereen mee at.
Ik heb het niet gedaan en dus niks genomen.. Maar de druk was behoorlijk en ik kan me heel goed voorstellen dat sommigen op dat moment de mist in zouden zijn gegaan. Niet onderschatten.. Dat was niet eenvoudig.

Ik hou me er ook strikt aan, en de enige suiker die ik binnen krijg zit in Burg light limonade.. waarmee ik de proteinepoeders inneem..

Dat bedoelde ik ook hoor? Dat een dieet werkt als het bij je past?
Ik bedoelde dat WHJE niet voor iedereen weggelegd is.. Maar uiteindelijk werkt elk dieet.. zolang je het volhoudt en dus.. zolang het bij je past..

Maar het belangrijkste?
Zijn je verloren kilo's er nog steeds af?
  donderdag 23 februari 2006 @ 11:43:03 #63
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_35400184
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 11:27 schreef cpcpb het volgende:
Hoi Avotar,
Je moet de knop omzetten en dat heb ik absoluut gedaan. Het maakt me niet zoveel uit wat mensen van me denken.

Zo had ik een personeelsetentje toen ik net bezig was.. Ik had gedacht aan een lopend buffet, dus vond dat ik daar makkelijk onderuit kon komen en had al gegeten van te voren. Toen ik daar kwam waren de tafels gedekt, en was het de bedoeling dat iedereen mee at.
Ik heb het niet gedaan en dus niks genomen.. Maar de druk was behoorlijk en ik kan me heel goed voorstellen dat sommigen op dat moment de mist in zouden zijn gegaan. Niet onderschatten.. Dat was niet eenvoudig.

Ik hou me er ook strikt aan, en de enige suiker die ik binnen krijg zit in Burg light limonade.. waarmee ik de proteinepoeders inneem..

Dat bedoelde ik ook hoor? Dat een dieet werkt als het bij je past?
Ik bedoelde dat WHJE niet voor iedereen weggelegd is.. Maar uiteindelijk werkt elk dieet.. zolang je het volhoudt en dus.. zolang het bij je past..

Maar het belangrijkste?
Zijn je verloren kilo's er nog steeds af?
Ik zit nu weer op een normaal eetpatroon en ben 6 kilo aangekomen sinds het einde van m'n dieet. iets waar ik rekening mee had gehouden. Het belangrijkste is dat ik m'n eetlust onder controle heb nu en weer zelfbeheersing heb en natuurlijk ook dat ik er veel bewuster mee om kan gaan.

En het sporten is erin gebleven.
pi_35402591
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 11:27 schreef cpcpb het volgende:
Knap hoor! Ik denk niet dat veel mensen de sociale druk kunnen weerstaan. Ik kan er bijna kwaad om worden als mensen blijven aandringen onder het mom van 'anders is het niet gezellig'. Moet ik verdorie voor de gezelligheid van een ander gaan eten? Nee, daar pas ik voor. Maar om van al het gezeur af te komen zeg ik meestal dat ik last van mijn maag heb oid. Want dat wordt wel geaccepteerd. "Ik ben op dieet" niet, dan gaan ze je alles opdringen.
pi_35733093
-19,9

Nou ik merkte toen wel hoe moeilijk het was, en hoe je voor het blok gezet wordt. Heel vervelend.
Dat is wel een goeie ja.. ik heb last van mijn maag..

Al moet ik wel zeggen.. ik moet in totaal 45 kilo afvallen.. Dus als ik heel resoluut zeg: Nee ik MOET die kilo's kwijt want dit is ongezond dan pikken de meesten het wel..

Maar goed dan verval je weer in de discussie: "ja maar een dieet heb je niks aan.. je moet gewoon.... bla bla bla" haha
pi_35733404
quote:
Op zondag 5 maart 2006 09:45 schreef cpcpb het volgende:
Maar goed dan verval je weer in de discussie: "ja maar een dieet heb je niks aan.. je moet gewoon.... bla bla bla" haha
Hoe vaak andere mensen (incl. vreemden op de meest idiote momenten en plaatsen!) mij wel niet hebben proberen te vertellen hoe ik moet lijnen
Ik zou volgens mij wekelijks van 'dieet' moeten veranderen als ik alle goedbedoelde adviezen zou opvolgen Maar ik blijf bij mijn slogan: Elk dieet helpt, als je het maar volhoudt. En dan ga ik er maar vanuit dat mensen begrijpen dat ik het heb over gezonde dieten en niet over hongerdieten etc.
pi_35859817

nog 25 kilo te gaan... ... ...
pi_35860209
Good job!!

ik moet 16 kilo kwijt ofzo en dat lukt me al niet...
*** er zijn momenten waarop ik eeuwenlang mijmerend volmaakt gelukkig ben *** J. T'Hooft
pi_36060481
Ben vandaag begonnen met het 'Weet Wat Je Eet' programma. Proteine is super vies..maar voel me super. Geen honger gevoel!

xx
pi_36077042
leintje probeer het eens te nemen met suikervrije sojamelk en een scheut burglimonade sinasappel light..
Dan is het best lekker..
Die proteinepoeder is effe wennen maar het komt goed..
Als je nog steun/ info van medelijners zoekt:

http://whje.forumup.nl/index.php?mforum=whje

veel succes!
  maandag 20 maart 2006 @ 20:59:20 #71
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_36212377
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 21:38 schreef cpcpb het volgende:
[afbeelding]

nog 25 kilo te gaan... ... ...
Goed zeg!
Hoe gaat het nu verder?
pi_37178789
Ja goed!
Inmiddels -25,9 kilo dus nog ehhhh...
20,9 kilo te gaan..

(en -84 centimeter..)
  zondag 23 april 2006 @ 02:00:00 #73
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_37202717
Knap hoor, gefeliciteerd! Succes met de laatste 20 kg
pi_38111485
Nieuwe mijlpaal -30 kilo en 99 centimeter kwijt.
Er staan nieuwe foto's op de site

(het adres is veranderd in: http://gta2006.blogspot.com)
  dinsdag 23 mei 2006 @ 11:27:29 #75
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_38116368
Fantastisch
Heb echt bewondering voor je
  Licht Ontvlambaar dinsdag 9 januari 2007 @ 11:51:15 #76
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_45172844
Naar aanleiding van een post in de Dieetclub nieuwsgierig hoe het nu met jou is
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_48342361
Hoi Sjeen,

Eigenlijk gaat het hier heel slecht!
Altijd moeilijk om te vertellen.. (in iedergeval een stuk moeilijker dan om een succesverhaal te vertellen) Ik heb het meeste er weer bijgegeten. Overeten, moe worden, niet meer bewegen door de vermoeidheid, tel daarbij schaamte, en onplezierig voelen, dat vervolgens weer wegeten...

Vandaag begin ik weer van voren af aan. Ik kom van 110,1 ben gegaan naar 71,8 en inmiddels zit ik op 99,0. Weer een hele weg te gaan, maar goed ik ga er weer voor.. Bewegen + whje, het heeft prima gewerkt, dus dat moet het nu weer gaan doen.
  Licht Ontvlambaar zondag 15 april 2007 @ 10:50:02 #78
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_48342708
Zou je er niet beter aandoen om je eetpatroon aan te passen naar een verantwoord eetpatroon. In plaats van nu weer aan een dieet te beginnen. Jojo-en is echt heel erg slecht voor je lichaam...
pi_48342910
Ha cpcpb, rot voor je dat het toch niet helemaal gelopen is zoals je hoopte. Maar dat overkomt (helaas) heel veel mensen, iig goed dat je toch de moed hebt gevonden om er weer mee te beginnen.

Misschien is het goed om wel eens te kijken wanneer en waarom het precies mis ging. Was het bijv. iets te streng/zwaar, waardoor het teveel motivatie vergde om het onderhoudsplan vol te houden? Soms kan het ook helpen om iets minder streng te zijn, de doelen iets soepeler te stellen en jezelf dan wat meer permiteren. 'Maar' 0,5 kilo per week is stiekem toch 26 kilo minder in een jaar, 1 kilo per week 52 kilo minder! Of misschien een ander vlak, zoals emo-eten. Soms is het goed om ook bepaalde denkpatronen aan te pakken.

Iig veel succes ermee!
One of the least benightedly unintelligent life forms it has been my profound lack of pleasure not to be able to avoid meeting.
pi_48351274
Jemig, dat is flink waardeloos. Heel moedig dat je het hebt gemeld!
Ter compensatie, 98% van de mensen die een dieet volgt komt weer terug op het oude gewicht en bijna een vaak komen ze over het begingewicht heen!
Jij zit in ieder geval nog 10 kilo onder het begingewicht!

Succes!
pi_48352058
quote:
Op zondag 15 april 2007 10:28 schreef cpcpb het volgende:
Hoi Sjeen,

Eigenlijk gaat het hier heel slecht!
Altijd moeilijk om te vertellen.. (in iedergeval een stuk moeilijker dan om een succesverhaal te vertellen) Ik heb het meeste er weer bijgegeten. Overeten, moe worden, niet meer bewegen door de vermoeidheid, tel daarbij schaamte, en onplezierig voelen, dat vervolgens weer wegeten...

Vandaag begin ik weer van voren af aan. Ik kom van 110,1 ben gegaan naar 71,8 en inmiddels zit ik op 99,0. Weer een hele weg te gaan, maar goed ik ga er weer voor.. Bewegen + whje, het heeft prima gewerkt, dus dat moet het nu weer gaan doen.
Ik vind het super dat je het durft te melden, de meeste mensen schamen zich zo erg dat ze weg blijven en anderen het gevoel krijgen dat ze ècht iets verkeerd doen als ze wel weer aankomen. Die durven dat dan ook niet te melden etc. Helaas liegen de cijfers niet en komt 98% na een dieet binnen 3 jaar op het oude gewicht of meer terecht. Dus je hoort helaas 'gewoon' bij de meerderheid van de mensen. Nu nog van jezelf bekijken waar het verkeerd gaat en hoe je dat zou kunnen veranderen om wèl bij die 2% te kunnen horen. Heel veel succes en je hebt bewezen te kunnen afvallen, dus dat moet weer lukken. Alleen dat lagere gewicht zien te behouden, dat wordt dan de volgende belangrijke stap.
  Licht Ontvlambaar zondag 15 april 2007 @ 20:27:48 #82
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_48358842
quote:
Op zondag 15 april 2007 17:06 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik vind het super dat je het durft te melden, de meeste mensen schamen zich zo erg dat ze weg blijven en anderen het gevoel krijgen dat ze ècht iets verkeerd doen als ze wel weer aankomen. Die durven dat dan ook niet te melden etc. Helaas liegen de cijfers niet en komt 98% na een dieet binnen 3 jaar op het oude gewicht of meer terecht. Dus je hoort helaas 'gewoon' bij de meerderheid van de mensen. Nu nog van jezelf bekijken waar het verkeerd gaat en hoe je dat zou kunnen veranderen om wèl bij die 2% te kunnen horen. Heel veel succes en je hebt bewezen te kunnen afvallen, dus dat moet weer lukken. Alleen dat lagere gewicht zien te behouden, dat wordt dan de volgende belangrijke stap.
Misschien een hele stomme vraag Isa, maar die 98% is dat gebaseerd op alle afvallers of op alle mensen die een dieet gaan volgen en daarmee afvallen? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat je als je door je eet- en leefpatroon blijvend aan te passen , afvalt... je alsnog binnen drie jaar weer terug op je oude gewicht zit...
pi_48363217
quote:
Op zondag 15 april 2007 20:27 schreef Sjeen het volgende:
Misschien een hele stomme vraag Isa, maar die 98% is dat gebaseerd op alle afvallers of op alle mensen die een dieet gaan volgen en daarmee afvallen? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat je als je door je eet- en leefpatroon blijvend aan te passen , afvalt... je alsnog binnen drie jaar weer terug op je oude gewicht zit...
Ik heb het betreffende artikel proberen op te sporen, maar ik kan het nu even niet vinden. Het staat ook in één van mijn handboeken, echter zonder bronvermelding

Soms kan je zo'n statistisch gegeven nog wel halen uit de literatuurlijst van een vergelijkbaar artikel, maar dit artikel staat niet in het tijdschrift Int J Obes (Lond). 2007 Jan 30, waar ik wel in kan lezen Dus wel een samenvatting, maar geen literatuurlijst. Hierbij geen getallen van succesvol zijn, wel hoe onsuccesvol 'we' zijn in het behouden van gewichtsverlies.
quote:
Preventing weight gain: a population cohort study of the nature and effectiveness of mid-age women's weight control practices.

Objective:To examine women's weight control practices and their effectiveness in preventing weight gain.Design:Retrospective cohort study of weight control practices and 2-year weight change among mid-age women participating in the Australian Longitudinal Study on Women's Health (ALSWH).

Subjects:11 589 Australian women (aged 47-52 years).

Measurements:The prevalence and types of self-reported weight control practices used were assessed by a nine-item instrument. Two-year weight change was self-reported and adjusted for baseline body mass index (BMI) and other potential confounders.

Results:Seventy-four per cent of the cohort (N=8556) reported actively trying to control their weight. Dietary modification was used more frequently than exercise. Two-thirds of the weight-controlling women used a combination of practices, the two most common being 'decreased food quantity, cut down on fats/sugars and exercise' (32%, baseline BMI 25.87(0.10)), and 'decreased food quantity and cut down on fats/sugars without exercise' (15.6%, baseline BMI 27.04(0.14)). Potentially health-damaging practices (smoking, laxatives, fasting) were relatively uncommon, at 7.9%. Only one combination of practices (decreased food quantity, cut down on fats/sugars, use of a commercial weight loss programme and exercise) prevented mean weight gain (-0.03 kg), whereas the mean (s.d.) weight of the cohort increased (+1.19(4.78)) over the 2-year period.

Conclusions:The majority of mid-age women attempting weight control used practices consistent with public health messages. Despite their efforts, the group was mostly unsuccessful in preventing weight gain. Public health authorities and health practitioners may need to make more quantitative recommendations and emphasize the importance of balancing physical activity with dietary intake to achieve successful weight control for women at this life stage
Ook wel een interessant onderzoek wat ik zo snel tegenkwam:
quote:
Int J Obes Relat Metab Disord. 2002 Dec;26(12):1570-8. (hier kan ik niet bij, dus kan het hele artikel niet lezen)

Who does not gain weight? Prevalence and predictors of weight maintenance in young women.

OBJECTIVE: To investigate the prevalence and predictors of weight maintenance over time in a large sample of young Australian women.

DESIGN: This population study examined baseline and 4 y follow-up data from the cohort of young women participating in the Australian Longitudinal Study on Women's Health.

SUBJECTS: A total of 8726 young women aged 18-23 y at baseline.

MEASURES: Height, weight and body mass index (BMI); physical activity; time spent sitting; selected eating behaviours (eg dieting, disordered eating, takeaway food consumption); cigarette smoking, alcohol consumption; parity; and sociodemographic characteristics.

RESULTS: Only 44% of the women reported their BMI at follow-up to be within 5% of their baseline BMI (maintainers); 41% had gained weight and 15% had lost weight. Weight maintainers were more likely to be in managerial or professional occupations; to have never married; to be currently studying; and not to be mothers. Controlling for sociodemographic factors, weight maintainers were more likely to be in a healthy weight range at baseline, and to report that they spent less time sitting, and consumed less takeaway food, than women who gained weight.

CONCLUSIONS: Fewer than half the young women in this community sample maintained their weight over this 4 y period in their early twenties. Findings of widespread weight gain, particularly among those already overweight, suggest that early adulthood, which is a time of significant life changes for many women, may be an important time for implementing strategies to promote maintenance of healthy weight. Strategies which encourage decreased sitting time and less takeaway food consumption may be effective for encouraging weight maintenance at this life stage.
Dus de grootste kans om over 4 jaar niet te zijn aangekomen (gaat niet specifiek om afvallen) heb je als vrouw tussen de 18 en 23 als je:
- een management of professionele functie hebt
- nooit getrouwd geweest bent
- als je nu studeert
- als je geen moeder bent
- als je nu al een gezond gewicht hebt
- als je weinig stilzit
- als je weinig kant & klaar voedsel eet (vrije vertaling van 'takeaway food')

Ik zal uitkijken naar dat artikel waarin stond dat 98% niet succesvol is.
  Licht Ontvlambaar zondag 15 april 2007 @ 22:28:35 #84
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_48363420
quote:
Op zondag 15 april 2007 22:23 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik heb het betreffende artikel proberen op te sporen, maar ik kan het nu even niet vinden. Het staat ook in één van mijn handboeken, echter zonder bronvermelding

Soms kan je zo'n statistisch gegeven nog wel halen uit de literatuurlijst van een vergelijkbaar artikel, maar dit artikel staat niet in het tijdschrift Int J Obes (Lond). 2007 Jan 30, waar ik wel in kan lezen Dus wel een samenvatting, maar geen literatuurlijst. Hierbij geen getallen van succesvol zijn, wel hoe onsuccesvol 'we' zijn in het behouden van gewichtsverlies.
[..]

Ook wel een interessant onderzoek wat ik zo snel tegenkwam:
[..]

Dus de grootste kans om over 4 jaar niet te zijn aangekomen (gaat niet specifiek om afvallen) heb je als vrouw tussen de 18 en 23 als je:
- een management of professionele functie hebt *check
- nooit getrouwd geweest bent *check... tenzij ongetrouwd samenwonen gelijk staat
- als je nu studeert *uhhhh
- als je geen moeder bent *uhhhh
- als je nu al een gezond gewicht hebt *gezonder dan twee jaar geleden
- als je weinig stilzit *uhhhh
- als je weinig kant & klaar voedsel eet (vrije vertaling van 'takeaway food') *check

Ik zal uitkijken naar dat artikel waarin stond dat 98% niet succesvol is.
Ik ga echt nooit meer 105 kilo wegen... echt niet
pi_48364806
Ik heb het gevonden, dit is een stuk tekst uit een artikel (dat te lang is om hier even te kopiëren )
quote:
Currently, few data are available on the prevalence of successful weight loss maintenance. One limit is the lack of a consistent criterion to define "success" and another is the difficulty of distinguishing intentional from unintentional weight loss. We therefore propose to define success in weight loss maintenance as achieving an intentional weight loss of at least 10% of initial body weight and maintaining this weight loss for at least one year. We could not find sufficient data, collected in a systematic fashion, to provide reliable information on predictors of weight loss for longer periods.

Overall there is a feeling of pessimism regarding long-term weight loss success (18). This pessimism started with a study by Stunkard & McLaren-Hume (42), who followed 100 obese individuals referred to a nutritional weight loss program and found that 2 years after treatment, only 2% maintained a weight loss of at least 20 lb. This finding was instrumental in creating the perception, perpetuated in the popular media, that hardly anyone succeeds in long-term maintenance of weight loss.

Recent studies of clinical programs are more positive. Every year for 4 years, Kramer et al (24) followed up on 114 men and 38 women who had participated in a behavioral weight loss program. Using a strict criterion of maintaining 100% of one's weight loss, they found that only 0.9% of men and 5.3% of women were consistently successful (i.e. maintaining this criterion all of the 4 years). However, looking only at year 4, cross-sectional data showed that 2.6% of men and 28.9% of women had maintained 100% of their weight loss. Several studies have used 5 kg or greater weight loss as a criterion of success. With this criterion, 13% (51) to 22% (41) of participants are successful 5 years after treatment.
Bovenstaande stuk tekst komt uit:
Annual Review of Nutrition
Vol. 21: 323-341 (Volume publication date July 2001)
SUCCESSFUL WEIGHT LOSS MAINTENANCE

En het artikel wat overal geciteerd wordt met die 2% succesvolle lijners is:
Stunkard AJ, McLaren-Hume M. 1959. The results of treatment for obesity. Arch. Int. Med. 103: 79– 85
Artikelen uit 1959 (!!) kan je niet online lezen, dus ik heb nog geen duidelijk antwoor dop je vraag, Sjeen

Nog een interessant deel uit dat eerste artikel over succesvol gewichtsverlies:
quote:
Much of the information about successful weight loss maintenance comes from the National Weight Control Registry (NWCR), founded in 1994 to study weight loss and weight maintenance strategies of successful weight loss maintainers. To be eligible for the NWCR, individuals must have maintained at least a 30-lb weight loss for at least 1 year. On recruitment, all subjects sign an informed consent form and then are sent several questionnaires to complete. These questionnaires seek information about weight loss and weight maintenance behaviors, as well as weight history, quality of life, and demographic information. All participants are asked to complete additional follow-up questionnaires on an annual basis.

There are currently over 3000 subjects in the NWCR. They average 45 years of age and are 80% women, 97% Caucasian, and 67% married. The average weight loss reported by NWCR participants is 30 kg, and the average duration of weight maintenance is 5.5 years. These subjects maintain a body weight that is, on average, 10 BMI units lower than their pre–weight loss BMI (from 35–25 kg/m2).

About half (46%) of NWCR subjects report having been overweight as children. Many report a strong family history of obesity, with 46% reporting one parent as overweight or obese and 27% reporting both parents as overweight or obese.

Almost all NWCR subjects (90%) have experienced previous unsuccessful attempts at weight loss. No obvious factor or factors distinguish this successful weight loss from previous failures other than registry participants noting a greater commitment, stricter dieting, and a greater role of exercise.

Clearly, a negative energy balance is needed to produce weight loss. A negative energy balance can be achieved by either decreasing intake or increasing expenditure. Research studies consistently show that successful weight loss maintainers change both their intake and their expenditure in order to lose weight and maintain their losses. In the NWCR, 89% of participants reported modifying both diet and exercise to achieve their successful weight loss (22). In subjects who reported modifying food intake to lose weight, the most commonly reported methods were restricting intake of certain types or classes of foods (88%), limiting quantity (44%), and counting calories (44%). However, there was marked variability in how they made these changes. About half of the registry participants (45%), but 63% of the men, reported losing on their own whereas the remainder of the registrants (55%), and 60% of the women, used a formal (e.g. commercial) weight loss program (22).

Although most health professionals recommend changes in both diet and physical activity for weight loss, many popular weight loss plans emphasize diet more than physical activity. It is worth noting that very few of these successful weight loss maintainers used diet alone to lose weight.
Jammer dat het zo enorm veel tekst is, maar nog even wat gegevens over die mensen die 30 kilo of meer langer dan 1 jaar kwijt waren:
- gemiddeld een dieet met 1381 kcal per dag "with 24% of calories from fat, 19% from protein, and 56% from carbohydrates"
- Additional analyses were done to determine the proportion of subjects eating diets with <24% carbohydrates (1500 calories/≤90 g of carbohydrate). Less than 1% of registry participants consumed such low-carbohydrate diets. Compared with registry members who had higher carbohydrate intake, those ingesting <24% carbohydrates maintained their weight loss for less time and were less physically active.
- Registry members reported eating on average 4.87 meals or snacks/day
- Women in the registry report expending an average of 2545 kcal on physical activity per week and men report an average of 3293 kcal/week. This amount of physical activity is comparable to about 1 h of moderate intensity physical activity, such as brisk walking, per day.

Etc Eigenlijk weten we dit allemaal al, nu nog doen.
pi_54020791
Zijn er ook mensen die het WHJE programma hebben gevolgd en gezondheidsklachten hebben gekregen? Of die nog veel producten op de plank hebben staan nadat ze gestopt zijn?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')