CANARIS | dinsdag 29 november 2005 @ 09:57 |
Binnen de Toeristische wereld is het een publiek geheim,dat de campagne tegen Onur niet op basis van een slecht produkt tot stand is gekomen , maar omdat Onur goedkoper vliegt als Martin air en Transavia. Schihol heeft jaren land met succes goedkopere aanbieders geweerd . Iets wat de Nederlandse consument duur heeft moeten betalen. Zo waren vakatnties naar hetzelfde gebied vanuit Engeland om ca 30% geodkoper als vanuit Nederland. Eindelijk kreeg Onur een poot aan de grond, waarop de schaduw manne besloten dat Onur op een andere manier moest worden kapot gemaakt. U denkt , dat Nederland een fair land is , met een calvistische eerlijke econimische inslag ? Iets wat ik ca 2 maanden eleden als hier schreef is nu een bewezen feit. De campgane tegen Onur was een vuil spelltje met als gekochte instantie "onze Inspectie voor verkeer en Waterstaat" Een Schandal welke men eigenlijkalleen in landen als Turkije zou vermoeden ! Bron AD van vandaag "Op hun verzoek zou de Nederlandse Inspectie verkeer en Waterstaat Onur Air hebben tegengewerkt. Dat zegt de eigenaar en directeur van Onur Air, Hamit Cankut Bagana, vandaag in een interview met deze krant. Bagana weet zich gesteund in deze uitspraken door een onderzoeksrapport van het onafhankelijke Britse luchtvaartonderzoeksbureau International Bureau of Aviation. Dit gerenommeerde bureau stelt dat de Nederlandse overheid de Turkse chartermaatschappij Onur Air in mei onterecht een vliegverbod heeft opgelegd. Volgens IBA heeft Onur Air zich niet schuldig gemaakt aan achterstallig onderhoud en er was geen sprake van een reeks van ernstige incidenten die een vliegverbod rechtvaardigde. Bovendien was het opleggen van dat verbod onwettig: zo'n verbod kan alleen voor een bepaald toestel gelden, niet voor een hele luchtvaartmaatschappij, aldus het rapport dat in het bezit is van het AD en dat vandaag openbaar wordt gemaakt. Het IBA onderzocht in opdracht van de advocaten van Onur rapporten van Nederlandse luchtvaartinspectie die de basis vormden voor het vliegverbod. Uit het onderzoek blijkt dat veel bevindingen van de luchtvaartinspecteurs onterecht als incidenten zijn aangeduid. Veel van de tekortkomingen mogen volgens IBA de naam incident niet hebben, omdat ze niet of nauwelijks iets voorstellen. De incidenten die wel enige betekenis hadden waren slechts van administratieve aard; de vliegtuigen werden er niet onveiliger door. Zo was er ten onrechte sprake van een versleten rem en hadden piloten kopieën in plaats van originele papieren bij zich." [ Bericht 0% gewijzigd door CANARIS op 29-11-2005 10:02:54 ] | |
Joenes | dinsdag 29 november 2005 @ 10:02 |
En jij hebt Onur Air aandelen? Beetje onduidelijk verhaal verder. Heb zelf in 2003 met Onur Air gevlogen en heb me nog nooit zo onveilig gevoelt. | |
CANARIS | dinsdag 29 november 2005 @ 10:03 |
Nee ik heb geen aandelen , maar heb wel zakelijk heel veel met Onur gewerkt. Ik ken die tent in en out | |
roobje | dinsdag 29 november 2005 @ 10:10 |
Ik herinner me beeldmateriaal van een vliegtuig van Onur air wat brandstof lekte. En dat was toen allang niet het eerste incident. Ja, inderdaad het is allemaal een complot ![]() | |
Double_B | dinsdag 29 november 2005 @ 10:11 |
quote:Dan weet jij net zo goed als wij hoe slecht het met die vliegtuigen is gesteld.. | |
JaZekerZ | dinsdag 29 november 2005 @ 10:24 |
Ken een stel mensen die eens maar nooit weer met Onur gevlogen hebben. Ik denk toch dat ze t aan zichzelf te danken hebben.. wellicht doen ze alles op t randje ofzo? In ieder geval heb ik nog nooooit iets positiefs over die maatschappij gehoord. | |
#ANONIEM | dinsdag 29 november 2005 @ 10:26 |
Het lukt me stug dat een inspectiedienst uit concurrentie-overwegingen tot dit soort acties overgaat. Daarmee zouden ze zich op verdomde glad ijs begeven, met het risico dat hun eigen imago en geloofwaardigheid fors wordt aangetast. Als je de verhalen over Onur Air zo ziet en hoort, was er echt wel wat met die toestellen aan de hand. En ook al zou de inspectiedienst niet de passende sanctie hebben opgelegd, dan is dat altijd nog wat anders dan dat ze zijn omgekocht. Laat die Onur Air-directeur dat anders maar eens hard maken. | |
Dragoneer | dinsdag 29 november 2005 @ 10:27 |
Ik ben vorig jaar met Onur naar Turkije gevlogen, en ik heb me nog nooit zo onveilig gevoeld. Twee FAs die stonden te klooien omdat ze de deur van het vliegtuig niet dicht kregen, onverstaanbare security announcement, twee toiletten die het niet deden. Mijn stoel die continu achterover klapte (jaja, zonder op het knoppie te drukken natuurlijk) geen securitycards in de stoelen, barst in een raampje, en ik kan nog wel even doorgaan. Niks geen tegenwerken, gewoon iemand die wakker is geworden en dacht- met deze knoeiers kunnen we geen passagiers meegeven. | |
Triangeljosti | dinsdag 29 november 2005 @ 10:27 |
Waarom hebben dit soort complottheorieverspreiders altijd zo'n slechte kennis van de Nederlandse taal? | |
heijx | dinsdag 29 november 2005 @ 10:29 |
Dus KLM en Transavia mannetjes hebben spijkers op de landingsbaan gestrooid om Onur bandjes te doen ploffen? En ze hebben vanaf een laddertje gaatjes in de vleugels en brandstoftanks geboord? ![]() | |
mvdejong | dinsdag 29 november 2005 @ 10:29 |
quote:IBA is simpelweg een consultancy-bureau voor luchtvaart-aangelegenheden, in dit geval ingehuurd door Onur Air. Dus zo onafhankelijk is dat niet. Wiens brood men eet, diens woord men spreekt ... | |
What | dinsdag 29 november 2005 @ 10:30 |
![]() | |
natte-flamoes | dinsdag 29 november 2005 @ 10:30 |
quote:http://www.rtl.nl/(/actue(...)oodstop_onur_air.xml Ik zie niet in wat voor rol schiphol of de nederlandse verkeer en waterstaat hierin gespeelt zou moeten hebben. | |
Pietverdriet | dinsdag 29 november 2005 @ 10:32 |
Valt me nog mee dat de woordvoerder van Onur Air niet "Diskriminazi, Diskriminazi" loopt te roepen. Als Onur zo geweldig is voor de passagiers, waarom vliegen ze dan met zulke loei oude kisten en niet met nieuwe Airbussen? | |
#ANONIEM | dinsdag 29 november 2005 @ 10:32 |
quote:Bron? Eigen ervaring en een korte steeproef geven mij namelijk het idee dat het omgekeerde het geval is. Overigens is het ook niet fair om Schiphol tarieven te vergelijken met tarieven van een Engels regionaal vliegveld. | |
natte-flamoes | dinsdag 29 november 2005 @ 10:32 |
quote:http://www.findarticles.c(...)Sept_12/ai_n15403619 En blijkbaar gebeurt er ook wel eens wat buiten nederland. | |
Pietverdriet | dinsdag 29 november 2005 @ 10:34 |
Alsof het verplicht is vanaf schiphol te vliegen, je kan bv ook naar Zestienhoven, Maastricht, Niederrhein (net over de grens bij Nijmegen), Groningen... | |
Feestkabouter | dinsdag 29 november 2005 @ 10:34 |
Bij welke andere maatschappij hebben de piloten zoveel ervaring in het maken van noodlandingen???? | |
heijx | dinsdag 29 november 2005 @ 10:36 |
Netwerkquote: | |
Fixxxer | dinsdag 29 november 2005 @ 10:37 |
quote: ![]() | |
natte-flamoes | dinsdag 29 november 2005 @ 10:41 |
Ik denk dat we hier wel klaar zijn. | |
ThE_ED | dinsdag 29 november 2005 @ 10:41 |
quote: quote:Inderdaad; een goede betrouwbare conclusie van een onafhankelijk persoon. En kom op zeg; spelfouten ok; maar je zinnen zijn wel erg bizar, TS. | |
RM-rf | dinsdag 29 november 2005 @ 11:14 |
quote:Nee, en daarom is het oo vreemd dat een paar dagen later de Nederlandse luchtvaarddienst een vliegverbod oplegde ... en daarna nooit heeft kunnen aangeven op basis van _welk_ incident ze dat verbod hebben opgelegd, op basis van _dit_ incident hadden ze inderdaad geen verbod mogen opleggen... Dat incident had niks te maken met controles door nederlandse officials of Schiphol. Die noodstop was naar aanleiding van voorschriften en betrof een metertje welke niet juist functioneerde, enkel het metertje was kapot en verder niks, maar de piloot nam geen risico en dus een noodstop ... dat is gewoon volgens de regels, het wordt pas echt erg als piloten, uit angst voor negatieve publiciteit, ook met falende instrumenten toch maar doorvliegen, in de hoop dat het enkel de metertjes zijn die niet goed functioneren... Natuurlijk Onur Air is een enorme prijsumper en dat gaat ten kostte van de kwaliteit, het reisgemak en mogelijk ook van de veiligheid ... Aan de andere kant, de campagne tegen Onur Air is inderdaad wel degelijk erg doorzichtig en wekt heel sterk de indruk van manipulatie, zeker dat vliegverbod in mei 2005 had volgens mij niet uitgegeven mogen worden, aangezien de Lucvtvaartdienst nog altijd er géén legitieme reden voor kan bedenken... Dan kan je aankomen met tientallen verklaringen van mensen die met Onur gereist hebben en ontevreden zijn .... het is echter eveneens opvallend dat het verbod na een weekje in alle europese landen werd teruggetrokken, nadat dezen een verzoek bij de RLD gedaan hadden om een begronding en die achterwege gebeleven was, en toen ook in Nederland het vliegverbod werd opgeheven.... zomaar .... Ik kan me best voorstellen dat zo'n goedkope maatschappij als Onur enorm op de grens zat, en het best een goed idee als er op basis van duidelijke controles beter op de veiligheid gelet wordt... waarbij de RLD best stevige strafmaatregelen zou moeten kunnen opleggen ... Maar laat ze die strafmaatregelen dan wel juist onderbouwen ... dat is in dit geval niet gebeurt. Als Onur zo'n baggermaatschappij is, zou het juist niet zo moeilijk zijn om hen met duidelijke gronden een straf op te leggen, waarom zwijgt nu de RLD over de grond van dat toenmalige, al ingetrokken vliegverbod? Daaromm gaat het nu waarchijnlijk, dat rapport van die Britse Instantie is naturlik ook gewoon ingeschakeld door de mensen van Onur, en niet geheel objectief ... maar Onur zal nu wel een poging doen de schade van hun vliegverbod te verhalen op de RLD ... als de RLD niet met een juiste verklaring van hun verbod op de proppen komt, kunnen ze mogelijk veroordeeld worden tot een flinke schadevergoeding ... die volgens mij tot iets van 40 tot 50 miljoen euro kan oplopen (omdat een europees vliegverbod gelijk in heel europa geldig is, en Onur dus na het nederlandse vliegverbod ook in Duitsland en Frankrijk niet meer mocht landen) | |
natte-flamoes | dinsdag 29 november 2005 @ 11:15 |
Het geeft wel aan dat onur air niet alleen in nederland problemen had. | |
RM-rf | dinsdag 29 november 2005 @ 11:27 |
quote:het vliegverbod in Duitsland en Frankrijk is enkel en allee opgelegd omdat men daartoe via verdragen verplicht was .... om te voorkomen dat maatschappijen dan makkelijk gaan 'uitwijken' ... Duitsland en Franrkijk hebben toen wel heel duidelijk de kaart doorgespeeld naar de nederlandse RLD, die dan dat verbod ook maar moest onderbouwen, en toen dat niet gebeurde is het verbd binnen een week weer opgeheven, kort hierop ook in Nederland ... Natuurlijk Onur Air is een prijsdumper die met erg lage kwaliteit vliegt, veelal slechte russische/oekrainsche vliegtuigen chartert ... en zo'n maatschappij zit heel sterk op de grenzen en zal bij veel controles opvallen door 'slordigheden', slecht en achterstallig onderhoud ... Maar voordat er op basis van zulke gronden ook een vliegverbod mag worden opgelegd, moet er meestal wel degelijk grote falen zijn, en dat aantoonbaar fouten zijn van die maatschappij ... In het geval van Onur komt een sterke indruk over alsof vooral gehandeld is op basis van een zekere publiciteit ... lijkt het zelfs een beetje alsof die noodlanding in Turkije die toen groot in de pers kwam (meen voorpagina Telegraaf, omdat er ook veel hollanders in het vliegtuig zaten) , aangegerpen is om een 'gebaar' te maken ... dat had de RLD echter nooit op die manier mogen doen... | |
natte-flamoes | dinsdag 29 november 2005 @ 11:56 |
Ik weet niet, ik lees hier hele andere dingen:quote:http://www.elsevier.nl/pe(...)cht/asp/artnr/43730/ | |
RM-rf | dinsdag 29 november 2005 @ 13:46 |
quote:die berichten betreffen het instellen van het verbod, welke toen 'minstens een maand zou duren' ... datum> 12 mei 2005... (enkele dagen na de noodstop in Antalya... alhoewel dat geen rol zou mogen spelen, omdat dat voorval zich buiten de controle van de RLD afspeelde, en het feitelijk ook gewoon een correcte handelswijze was, het afbreken van een take-off-procedure zodra een instrument faalt) het verbod werd twee weken later echter opeens weer ingetrokken, eerst door Frankrijk en Duitsland en daarop volgde ook Nederland al snel ... Mocht de RLD een goede grond hebben gehad voor dat vliegverbod, kunnen ze die grond vast probleemloos opnoemen ... niet verwijzen naar voorvallen in het verleden waarij onur Air gepakt werd tijdens controles, of fouten bij onur Air in het buitenland... Maar laat de RLD de preciese overtreding aangeven waarop op 12 mei dat vliegverbod werd ingesteld .... Dat heeft de RLD tot nu toe niet gedaan, en daarom is de eis van schadevergoeding door onur Air, wegens een verbod dat kennelijk niet onderbouwd is, heel normaal. Dat betekent niet dat Onur Air 'lieverdjes' zouden zijn, integendeel, ik denk ook dat het een maatschappij is die een erg laag niveau heeft ... maar de RLD moet als zij actie onderneemt, acties en verboden wel met feitelijke overtredingen kunnen onderbouwen ... Als ze dat niet kunnen doen, is het heel terecht als ze opdraaien voor de schade die onur geleden heeft... Dat hele voorval komt nog steeds op mij over alsof de RLD bewust de publiciteit zocht met betrekkig tot 'onveilige luchtvaartmaatschappijen, en wilde bewijzen 'daar iets tegen te doen' ... zie ook die alinea's over 1.075 overredingen jaarlijks en 17 vliegtuigen aan de grond gehouden ... welke overigens niets te maken hebben met onur Air, maar gewoon gaat over algemene controles over _alle_ luchtvaartmaatschappijen ... Helaas was de grond waarop de RLD tot actie overging, mogelijk niet volgens de regels zelf, en dan zijn zij zelf flink fout (of denk je dat de RLD enkel anderen op fouten mag wijzen, maar zelf niet bepaalde procedures moet aanhouden?) | |
natte-flamoes | dinsdag 29 november 2005 @ 13:56 |
quote:Ah ja, maar dat is iets heel anders dan waar topicstarter het over heeft. | |
CANARIS | dinsdag 29 november 2005 @ 14:01 |
Onur vliegt niet met Rusische troep. Onur biedt geen slechte qualitiet., Onur zijn vloot 2x A 320 10x A 321 5x A 300-600 4x A 300-B4-200 5x MC Douglas 88 Ga maar kijken met wat Transavia vliegt en je zult zo´n moderne vloot niet zien. Wat er is gebeurd is het volgende Onur heeft om zijn loading te optimeren een paar toestellen moeten charteren om een paar empty legs te kunnen doorvoeren. ( een normale gang van zaken) Aan 2 van deze vliegtuigen zijn idd gebreken gevonden. Dat heeft echter geen reet met Onur te maken. Het was echter wel de mogenlijkheid waar de tegenstanders van Onur op hebben zitten te wachten. Het volgende gebeurt Doordat aan 1 van deze toestellen in Nederland een gebrek werd gevonden , werd Onur gegroundet terwijl dat toestel niet van Onur was. (Volledig illegaal. Neem dat gewoon maar van mij aan) Omdat Nederland dat doet, moeten ander Europoese landen automatisch meetrekken. Je hoeft alleen maar natelezen hoe men in Duitsland hierop reagerde. Die waren heel erg blij met deze Grounding ( Maar niet erg heus) Onur vliegt vanuit 5 Duitse Steden als sinds Jaren zonder problemen. Dan komt Amsterdam in het programma en vanaf het begin af aan wordt Onur dwars gelegen. ( neem dat ook maar gewoon van mij aan ) De reden ? Een Stoel bij de Onur kost mij als TO ca 130 Euro met verpleging en bij de Martin Air Ca 180,- Euro Waar iedereen behalve RM-RF aan voorbij leest is dat het zwart op wit staat dat de verkeers inspectie zijn boekje te buiten is gegaan. Quote Bagana weet zich gesteund in deze uitspraken door een onderzoeksrapport van het onafhankelijke Britse luchtvaartonderzoeksbureau International Bureau of Aviation. Dit gerenommeerde bureau stelt dat de Nederlandse overheid de Turkse chartermaatschappij Onur Air in mei onterecht een vliegverbod heeft opgelegd. Volgens IBA heeft Onur Air zich niet schuldig gemaakt aan achterstallig onderhoud en er was geen sprake van een reeks van ernstige incidenten die een vliegverbod rechtvaardigde. Bovendien was het opleggen van dat verbod onwettig: zo'n verbod kan alleen voor een bepaald toestel gelden, niet voor een hele luchtvaartmaatschappij, aldus het rapport dat in het bezit is van het AD en dat vandaag openbaar wordt gemaakt. Einde Quote Dus dat verbod was onwettig omdat het niet alleen 1 vleigtuig betrof , maar dat was dan ook nog niet eens een vliegtuig uit de vloot van Onur !!!! | |
Basp1 | dinsdag 29 november 2005 @ 14:07 |
Maar ook dit zogenaamde incident van de luchtvaartdienst en het niet instellen van sancties tegen deze organisatie zal wel weer in de grote doofpot verdwijnen. | |
natte-flamoes | dinsdag 29 november 2005 @ 14:11 |
quote:Jij komt zeker vaak in TRU? Wat ik daar vaak zie is dat mensen verantwoordelijkheid en fouten bij anderen leggen. Net als hier. Het is (volgens jou) niet de schuld of de verantwoordelijkheid van onur dat er gebreken zijn gevonden bij die 2 vliegtuigen. Waar heeft het dan wel mee te maken vraag ik je dan? | |
#ANONIEM | dinsdag 29 november 2005 @ 14:18 |
quote:Neem het nou toch gewoon aan van TS ![]() | |
Pony-Lover | dinsdag 29 november 2005 @ 14:20 |
quote:Transavia vliegt met de Boeing 737-700 en de 737-800, dit zijn moderne vliegtuigen. Bovendien zijn de toestellen van Transavia allen van een latere leveringsdatum dan die van Onur. Onur is duidelijk een maatschappij die vliegt met een zooitje vliegtuigen dat ze toevallig goedkoop tweedehands konden kopen dan wel leasen. Je gaat als kleine maatschappij niet met 5 verschillende vliegtuig types vliegen (duur in onderhoud en onderdelen) tenzij je ze echt spotgoedkoop kan krijgen. | |
Freak187 | dinsdag 29 november 2005 @ 14:25 |
Onur Air is goedkoop en dat moet zich ergens terugverdienen. Brandstof lekkage, brandende motoren zijn in 99,9% gevallen van slecht onderhoud. Ook zijn de afgebroken starts of tussentijdse landingen niet meer te tellen volgens mij. De crew heeft in die soot situaties goed geanticipeerd, maar eens zal zo'n vliegtuig een iets erger probleempje krijgen waar de crew niks meer aan kan doen.Die MD-80 die bij Grongingen niet van de grond kwam, was te zwaar beladen. Levensgevaarlijk. Liever 100 euro meer betalen voor een vakantie, dan dat ik met Onur ga vliegen. | |
natte-flamoes | dinsdag 29 november 2005 @ 14:26 |
Maar nee, dat heeft allemaal niks te maken met Onur air. Onur heeft daar allemaal niks mee te maken. Echt niet!! | |
Pietverdriet | dinsdag 29 november 2005 @ 14:28 |
Het is 1 groot complot, de taxirijder heeft me dat verteld vanmorgen | |
PurifieR | dinsdag 29 november 2005 @ 14:49 |
quote:Hiervan kun je alleen de A320/321's echt modern noemen, en zoals al eerder is gezegt vliegt Transavia met 737/738's, allemaal 'next-gen' 737 modellen, modern dus ![]() Leeftijd zegt echter niet zo veel, het gaat meer om hoe de toestellen zijn onderhouden. En dan moet ik zeggen dat ik wat minder vertrouwen heb ik een maatschappij die geregeld oa L1011 Tristars chartert uit landen waar het allemaal wat minder nauw wordt genomen met de veiligheid. Ik heb een foto gezien van een van die toestellen, waarvan oa de horizontale stabilizators er behoorlijk verroest uitzagen ![]() | |
Freak187 | dinsdag 29 november 2005 @ 14:58 |
Onur Air en Fly air vliegen soms met Tristars die geleased zijn uit een land in Midden Afrika. Voor zover ik weet hoeven die niet te voldoen aan FAA of JAA standaarden. Dus je weet niet wat je allemaal aan kan treffen. | |
PurifieR | dinsdag 29 november 2005 @ 15:14 |
quote:Klopt, afgelopen jaar waren dat dus toestellen van de Jordaanse maatschappijen Star Air (geregistreerd in Sierra Leone) en Sky Gate (ook weer in een ander land geregistreerd). Niks mis met TriStar's op zich, zolang ze goed onderhouden zijn. http://www.airliners.net/open.file/795691/L/ dit geeft natuurlijk niet veel vertrouwen zo ![]() | |
Mylene | dinsdag 29 november 2005 @ 15:58 |
Uit een ouder topic: ------- quote:Je hebt 4 categoriën gebruikt, 0 t/m 3 waarbij bij 0 alles in orde is en bij 3 het vliegtuig pas weg mag, nadat het mankement opgelost is. Er staat een hele lijst van maatschappijen met mankementen van de zwaarste categorie (3) Dit is een overzicht van die lijst: quote:Achter sommige maatschappijen staat het aantal overtredingen, en merk op dat Onur air het meerste scoort, namelijk 6 zeer ernstige mankementen, waarmee [n]niet[/b] mee gevlogen mag worden. Bedenk wel, dat dit soort inspecties niet aangekondigd zijn, maar ook slechts steekproeven zijn. Mogelijk/waarschijnlijk hebben bovenstaande maatschappijen vaker dit soort mankementen, waar men vrolijk mee door vliegt. Wat was er dan mis met Onur air? Een kopie van de gegevens in de PDF geeft ons: quote:Een aantal mankementen zijn op het gebied van administratie, maar ook op het gebied van het berekenen van de balans van het toestel en de gewichten. Dit is potentieel een zeer groot gevaar, met als dodelijk voorbeeld de crash van Aalyah in 2001 quote:De zogenaamde weight and balance is dus erg belangrijk. De meest in het ook springende mankementen van Onur air hebben wel degelijk te maken met de technische staat, zoals ontberekende bouten, lekkende leidingen enzo... Ook het instaleren van een bijl(!) in het toilet is op zijn minst niet slim.. Al met al genoeg redenen lijkt mij om een onderzoek en daarmee samenhangend een tijdelijk vliegverbod van Onur air te rechtvaardigen. Zeker als je weet dat dit onderzoek in 2004 gedaan werd, wie weet wat er dit jaar nog gevonden is?? ------- | |
HiZ | dinsdag 29 november 2005 @ 16:39 |
Nou ja, ik zal niet direct op de bres springen voor Onur, maar het is wel opvallend dat de KLM geliëerde luchtvaart in Nederland toch nog altijd wordt behandeld alsof ze iets bijzonders zijn. Misschien is het anderen niet zo opgevallen, maar als ik korte tijd na elkaar eerst de KLM hoor vertellen dat de prijzen voor tickets omhoog moeten en daarna Transavia hoor zeggen dat de prijzen hoger moeten (omdat zij er niet genoeg aan verdienen) en dat wordt zowel in de kranten als op TV gepresenteerd als een feit ; 'prijzen tickets gaan fors omhoog'. Dan heb ik ook wel eventjes dat ik me achter de oren krab. Wat ik echt tegen Onur heb heeft trouwens niks te maken met veiligheid, maar alles met de goddeloos lange vertragingen die ze altijd presteren op te bouwen. | |
BansheeBoy | dinsdag 29 november 2005 @ 16:51 |
OP is in te slecht Nederlands opgesteld. ![]() ![]() | |
cheqy | dinsdag 29 november 2005 @ 21:25 |
quote:Volgens mij valt de gemiddelde leeftijd van de Transavia toestellen wel mee. ![]() http://www.transavia.com/nl/vloot http://www.boeing.com/commercial/737family/background.html | |
Pony-Lover | dinsdag 29 november 2005 @ 21:34 |
quote:Zoals ik hierboven heb gepost, die zijn allemaal nieuwer dan die van Onur. | |
Freak187 | woensdag 30 november 2005 @ 10:52 |
quote: | |
What | woensdag 30 november 2005 @ 13:02 |
A300 mankeert niks aan tenzij behoorlijk onderhouden. (Hoewel het natuurlijk wel een 'bus' is.) | |
heijx | woensdag 30 november 2005 @ 13:18 |
quote:Ik heb wel eerder het woord "mits" als "tenzij" gebruikt zien worden, maar dit is echt de allereerste keer dat ik "tenzij" als "mits" zie. ![]() Overigens geldt het onderhouds adagium voor alle toestellen. | |
icecreamfarmer_NL | woensdag 30 november 2005 @ 13:19 |
quote:transavia is toch van KLM | |
What | woensdag 30 november 2005 @ 14:28 |
quote:Neh, ik vlieg zelf een (vracht) A300 (van een NL maatschappij), helemaal in orde. | |
Pony-Lover | woensdag 30 november 2005 @ 14:43 |
quote:ja | |
B.R.Oekhoest | woensdag 30 november 2005 @ 14:52 |
Kan deze onzin, afkomstig uit Grijze Wolvega, nu dicht? | |
HiZ | woensdag 30 november 2005 @ 17:09 |
quote:KLM heeft een servicelevel zo laag dat zelfs die turkse prijsstunters het nog overtreffen. En ik kan me wel voorstellen dat Air France dochter KLM graag wat hogere marges op de verkochte stoelen ziet, maar het is dan opvallend dat dit in de media wordt vertaald als een absolute noodzaak tot verhogen van de ticketprijzen. Alsof concurrentie iets slechts is en die ticketprijzen te laag zijn. | |
maartena | woensdag 30 november 2005 @ 18:31 |
quote: ![]() quote:Een perfect onderhouden auto van 10 jaar oud kan beter rijden dan een 3 jaar oude auto die nog niet in de garage is geweest. De leeftijd van een vloot zegt dus niet al te veel, en zeker bij vliegtuigen is het van enorm belang dat vliegtuigen continue onderhoud krijgen. Wat betrefd de vloot van Transavia, die vliegen met 737-700 en 737-800 modellen, en zijn allemaal van de 21e eeuw. Zie hier voor de productie datums van vliegtuigen: http://www.planemad.net/Production_List/index.html Als ik zo eens hierboven lees naar de ervaringen van Fok! bezoekers en deze maatschappij..... dan betaal ik liever een paar duitjes extra voor een fatsoenlijke vlucht ![]() | |
Wie_zal_het_weten | woensdag 30 november 2005 @ 18:48 |
SCHIPHOL - De Turkse luchtvaartmaatschappij Onur Air is af en toe slordig omgesprongen met de administratie, maar de veiligheid van de vliegtuigen was in orde. Het vliegverbod dat de vervoerder in mei gedurende twee weken kreeg, was onterecht. Dat blijkt uit een dinsdag bekendgemaakt onderzoek van het Britse International Bureau of Aviation (IBA). Bron:nu.nl | |
natte-flamoes | woensdag 30 november 2005 @ 19:19 |
quote:Stemmingmakerij. | |
maartena | woensdag 30 november 2005 @ 19:36 |
quote:Je moet je dan ook wel afvragen wat het verschil is in salaris, pensioensregelingen, ziektekostenverzekeringsregelingen, overwerk, CAO voorwaarden, etc, etc tussen een Nederlandse KLM stewardess en de stewardessen van Onur Air. In landen zoals Turkije ligt het salaris niveau een stuk lager en zullen de regelingen voor pensioen en ziektekosten ook wel niet fantastisch zijn.... en als bedrijf op de Europese markt kun je daar natuurlijk erg handig gebruik van maken en op die manier kosten besparen. Die bespaarde kosten kun je dan besteden aan service. Het volladen van een vliegtuig met eten, snoep, en extras zal in Turkije ook goedkoper zijn natuurlijk. Dus kunnen ze meer uitdelen voor een lagere prijs. quote:In principe is er weinig mis met een budgetvlieger, zolang ze maar hun kisten fatsoenlijk onderhouden. Hier in de states heb je ook een aantal "budget" carriers, bijvoorbeeld Southwest Airlines en JetBlue. Beide maatschappijen zijn gewoon erg duidelijk in hun diensten: Jij krijgt een stoel ergens in het vliegtuig, en we brengen je van A naar B. Ze adverteren niet met service, je krijgt geen eten aan boord en alleen drinken en op langere vluchten een snack (zelf je eten meenemen dus), en je krijgt verder geen of nauwelijks service van dergelijke maatschappijen. Jetblue is dan nog zo slim geweest om TV schermpjes in te bouwen zodat iedereen satelliet TV kan kijken, en tevens bij Jetblue wordt er voordat de landing wordt ingezet gevraagd of je je stoel wil opruimen en komen de stewardessen langs met vuilzakken. Meestal doen ze dat pas naderhand, hier laten ze dus de pasagiers de boel opruimen... ![]() Maar wat deze maatschappijen WEL hebben zijn kwaliteits kisten, en goed getrainde piloten. En als het dan een keer misgaat, dan weten ze ook precies wat er gedaan moet worden en zetten ze de kist veilig aan de grond. Zie hier het eerste incident met een JetBlue vliegtuig: Het landingsgestel is verbogen en staat scheef, en er moet geland worden. Petje af voor die piloten en de bemanning. De landing was volgens velen beter dan sommige normale landingen.... ![]() Je kunt prachtige service aanbieden, maar als je slecht onderhouden kisten hebt of slecht getrainde piloten, dan hoef ik niet met ze te vliegen. Ik stap veilig een JetBlue kist in, omdat ik weet dat die gasten hun werk fatsoenlijk doen. Bij Onur.... heb ik nog mijn twijfels gezien de verhalen. | |
HiZ | woensdag 30 november 2005 @ 20:22 |
quote:Ik spreek uit ervaring. | |
natte-flamoes | woensdag 30 november 2005 @ 20:23 |
Ja zou ik ook zeggen. | |
serefe | woensdag 30 november 2005 @ 21:07 |
SCHIPHOL - De Turkse luchtvaartmaatschappij Onur Air is af en toe slordig omgesprongen met de administratie, maar de veiligheid van de vliegtuigen was in orde. Het vliegverbod dat de vervoerder in mei gedurende twee weken kreeg, was onterecht. Dat blijkt uit een dinsdag bekendgemaakt onderzoek van het Britse International Bureau of Aviation (IBA). De Inspectie Verkeer en Waterstaat (IVW) heeft Onur Air in mei gedurende twee weken de toegang tot ons luchtruim ontzegd. Volgens de toezichthouder sprong het Turkse bedrijf nonchalant om met de veiligheid. Ook in Frankrijk, Duitsland en Zwitserland was de maatschappij twee weken niet welkom. Volgens het Brits onderzoeksbureau, dat zijn conclusies baseert op informatie van onder meer Onur Air en vliegtuigfabrikanten, blijft er van de argumenten van de inspectie weinig over. De instantie schrijft dat veel incidenten ook bij andere maatschappijen voorkomen, zoals een voorval met het remsysteem van een van de motoren. De piloot kreeg voor vertrek de melding dat dit systeem aanstond. Pas na ingrijpen van technici werd het defect gerepareerd. Volgens de IVW was dit een zeer ernstig incident. Het vliegtuig zou neerstorten als het straalomkeersysteem tijdens de vlucht aan zou gaan. Maar volgens het Britse bureau heeft Onur Air juist prima gehandeld door niet te vertrekken en de fout te laten verhelpen. Het IBA verwijt Onur Air wel in twaalf gevallen administratieve fouten te hebben gemaakt. Bovendien was bij een toestel sprake van een versleten rem. Dat is volgens het IBA de schuld van Onur Air. De Turkse onderneming wil een schadeclaim indienen en eist ongeveer 30 miljoen euro. Meer dan 107.000 passagiers waren volgens Onur Air de dupe van het vliegverbod. bron : NU.nl | |
McCarthy | woensdag 30 november 2005 @ 21:12 |
quote: ![]() levensgevaarlijk. Heb je er melding van gemaakt bij de inspectie? | |
cheqy | woensdag 30 november 2005 @ 21:28 |
quote:Dat bedoelde ik ook met mijn post. ![]() | |
theDax | donderdag 1 december 2005 @ 03:05 |
Hmm volgens mij kan dit topic gesloten worden. Iemand is uitgelult. |