kan ook niet met een magneetje want hij gaat eerst ook met zijn hand er gewoon overheen en dan gebeurd er niks en vlak daarna wel weer... en zeker met een documentaire zoals jensen zou je met 20 beelden per seconde toch moeten kunnen zien als hij iets verdachts doet... en met die lepel was geen twijfel aan.quote:op dinsdag 29 november 2005 02:19 schreef vaudej het volgende:
de lepel sprong niet van mijn tv afdat met het kompas zou heel goed iets met een magneetje in zijn hand kunnen zijn..
maar die lepel, heel apart.
ik zou graag geloven dat hij dat deed, of dat je zus dat deed, gestuurd door hem.quote:op dinsdag 29 november 2005 10:22 schreef arnout109 het volgende:
mijn zus had een horloge die het al een jaar niet meer deed, en die is gisteravond toen ze meedeed weer gaan lopen.
ik zal er eens op lettenquote:op dinsdag 29 november 2005 10:26 schreef iteejer het volgende:
[..]
ik zou graag geloven dat hij dat deed, of dat je zus dat deed, gestuurd door hem.
maar ik heb gehoord dat door dingen als het horloge in de hand houden het uurwerk opwarmt, ingedikte olie weer wat vloeibaarder kan worden, en zodoende weer kan gaan lopen.
mijn conclusie destijds was dat aandacht wonderen doet, in alle vormen.
ik ben benieuwd hoe lang het horloge het blijft doen. zou je dat voor ons willen blijven volgen, de komende weken bv?
thnksquote:op dinsdag 29 november 2005 11:12 schreef arnout109 het volgende:
ik zal er eens op letten, hij doet het iig nu nog steeds
ge hebt gelijk, vrouwe astralia, ik zal het aanpassen in ttquote:op dinsdag 29 november 2005 11:12 schreef stenny het volgende:
het is overigens: uri geller, met een e.
fijn, here itejero.quote:op dinsdag 29 november 2005 11:26 schreef iteejer het volgende:
[..]
ge hebt gelijk, vrouwe astralia, ik zal het aanpassen in tt
offtopicquote:op dinsdag 29 november 2005 11:12 schreef stenny het volgende:
het is overigens: uri geller, met een e.
hij is juist zo bekend geworden omdat hij die dingen voor de tv. kon doen. niet omdat een klein percentage het horloge weer ging lopen. daarnaast ontweek hij die vraag niet, hij zei dat hij het gewoon met zijn 'mindpower' deed. en hij 'chookte' (ofzo) niet toen jensen over de pen begon. jensen mocht de pen zelfs houden, kan hij er altijd nog naar kijken.quote:op dinsdag 29 november 2005 17:47 schreef pt_hadrianus het volgende:
dat van die horloges is uit te leggen, het is namelijk zo dat als een horloge al een hele tijd stil staat, en je 'em opeens pakt en zo een beetje ermee 'schud' als het ware, een schok geeft, heel soms het kreng weer gaat lopen.
omdat er zoveel duizenden mensen kijken naar zo'n programma, is er altijd een percentage waarbij het truukje werkt, en die zijn dan zo onder de indruk dat ze het naar buiten brengen ed., en van de mensen waarbij het niet werkte hoor je verder niets over.
je zag ook hoe hij expliciet de vraag over het hoe ervan ontweek omdat hij donders goed weet hoe het zit.
verder hoe dat zit met die pen, ik vermoed dat er iets in die pen zit, want ze gebruikten dus wel een pen van hem, en ik meende die gast even te zien choken toen jensen over die pen begon, maarja hij doet dit al zo lang dat hij er handig overheen kon lullen.
en toch zijn er geen grote googelaars die zeggen dat hij nep is. want wat hij doet dat konden hen niet. james deed niet hetzelfde met de lepel als uri.quote:op woensdag 30 november 2005 00:34 schreef livelived het volgende:
onze grote vriend james randi was ooit in een discovery docu te zien en een gedeelte ging over uri. james deed hetzelfde met de lepel als uri en gaf uitleg over de truc (had met warmte en voorverwarmen te maken). ik geloof zelfs dat james er een boek over heeft geschreven.
dit lijkt erop te duiden dat uri fake is of in ieder geval dat het fake kan zijn.
ik zie niet echt in waarom de ene goochelaar de andere zou moeten afkraken en waar beweren ze precies dat ze hem niet na kunnen doen? het zou erg mooi zijn als uri echt wat kan maar bij deze persoon in kwestie heb ik nu eenmaal zo mijn twijfels vanwege die docu. het boek van james heet trouwens the truth about uri gellerquote:op woensdag 30 november 2005 00:37 schreef #ANONIEM het volgende:
en toch zijn er geen grote googelaars die zeggen dat hij nep is. want wat hij doet dat konden hen niet.
ik zag de docu zo'n 8 jaar geleden maar het 'spoon bending' werd wel degelijk uitgelegd en james kon het ook.quote:james deed niet hetzelfde met de lepel als uri.
in jensen brak hij de lepel daarna zonder hem nog verder aan te raken. googelaars kraken wel mensen af die de hele wereld iets willen laten weten wat niet klopt. googelaars hebben ook nog wel enigszins respect voor hun eigen beroep hoor. ze zouden wel iets erover kunnen zeggen.quote:op woensdag 30 november 2005 00:50 schreef livelived het volgende:
ik zie niet echt in waarom de ene goochelaar de andere zou moeten afkraken en waar beweren ze precies dat ze hem niet na kunnen doen? het zou erg mooi zijn als uri echt wat kan maar bij deze persoon in kwestie heb ik nu eenmaal zo mijn twijfels vanwege die docu. het boek van james heet trouwens the truth about uri geller
[..]
ik zag de docu zo'n 8 jaar geleden maar het 'spoon bending' werd wel degelijk uitgelegd en james kon het ook.
thnx (en stenny)quote:op woensdag 30 november 2005 00:56 schreef merlin693 het volgende:
@ livelived
mischien deze die stenny al plaatste
http://www.darat.org/~dim(...).on.tonight.show.wmv
geloof me, die pen is met geller mee naar huis gegaan ;d nee ok, die technologie zou niet eens bestaan hebben back then, dat zal het wel niet zijn. hij ziet die tekeningen gewoon van tevoren, klaar.quote:en hij 'chookte' (ofzo) niet toen jensen over de pen begon. jensen mocht de pen zelfs houden, kan hij er altijd nog naar kijken.
hij gaat anders al een poos mee, de sceptici waren verbaasd dat hij na de 'ontmaskering' ("i don't feel strong today.") gewoon doorging met zijn wereldtournee. als je nu de website mag geloven, (een redirect, daarom is hij zo langzaam) zijn hij en zijn partner ook een soort weldoeners. er staat ook: uri geller is vegetariër. hum, zelf ben ik veganist, dus dit vind ik altijd goed nieuws, maar zulke mededelingen kunnen ook een andere bedoeling hebben. verdomd, ik word zelf ook steeds sceptischer. maar nooit te, ik houd graag een open mind.quote:op woensdag 30 november 2005 08:28 schreef pt_hadrianus het volgende:
[..]
als hij for real is, zal dat zichzelf uitwijzen because the real thing is real.
dat laatste vind ik weer een brug te ver. er is meer mogelijk dan veel mensen denken.quote:op woensdag 30 november 2005 09:11 schreef wiebelkont het volgende:
ik geloof niet dat hij deze dingen allemaal echt kan, omdat het indruist tegen wat fysiek mogeljik is.
dus jij vermoed dat het ergens fysiek wel mogelijk is om door iemands reet heen te kijken, naar de tekening in zijn kontzak?quote:op woensdag 30 november 2005 10:05 schreef stenny het volgende:
[..]
dat laatste vind ik weer een brug te ver. er is meer mogelijk dan veel mensen denken.
maar inderdaad: ik ben niet overtuigd, maar ik voel ook niet de behoefte. voor mij is het niet een soort wedstrijdje van 'ja het is waar', 'nee het is niet waar'.
jensen had het hem niet de tekening laten zien. net zoals heel veel andere mensen waar hij het al voor heeft gedaan raadde hij deze ook. daarnaast waren er geen strepen waartussen jensen mocht tekenen. ken je jensen wel een beetje of niet?quote:op woensdag 30 november 2005 09:11 schreef wiebelkont het volgende:
die tekening had hij van te voren kunnen bespreken/bekijken (ik impliceer dus niet dat dat zo was) en dat de tekening hetzelfde formaat had kon bewerkstelligd worden door van te voren het kaartje waarop hij ging tekenen 2 potloodstreepjes te geven waartussen hij moest tekenen.
om de streepjes te maskeren, en de precies lengte van zijn eigen getekende racket te verhullen, zette hij even wat flinke zwarte strepen met een marker op zijn papiertje, totaal onnodig, om hem daarna met de tekening van jensen te vergelijken.
een lepel kan inderdaad breken dmv metaalmoeheid, al zou het metaal dan wel moe zijn. als hij zoveel kracht in zijn vingers heeft dat hij daarmee metaal kan buigen/breken zonder het eerst 'moe' te maken, zal de lepel ook nooit warm zijn op het breekpunt.
een horloge dat niet meer werkt, kan ook liggen aan het feit dat de olie in het raderwerk stug is geworden. de warmte van een handpalm kan de olie weer vloeibaar genoeg maken om te gaan lopen.
ik geloof niet dat hij deze dingen allemaal echt kan, omdat het indruist tegen wat fysiek mogeljik is.
whaha, jij bent me er eentje zegquote:op woensdag 30 november 2005 10:21 schreef wiebelkont het volgende:
dus jij vermoed dat het ergens fysiek wel mogelijk is om door iemands reet heen te kijken, naar de tekening in zijn kontzak?
áls hij de tekening van te voren gezien heeft, had hij op zijn eigen lege papier 2 strepen kunnen zetten waartussen hij het racket ging tekenen op hetzelfde formaat. waarom zou hij anders die dikke zwarte markerstrepen op het papier zetten alvorens te vergelijken? om die paar toevallige millimeter verschil te maskeren, lijkt mij.quote:op woensdag 30 november 2005 10:27 schreef #ANONIEM het volgende:
[..]
whaha, jij bent me er eentje zeg![]()
![]()
telepathie zal voor jou zeker geen optie zijn omdat jij de wetenschappelijke kennis op dat gebied niet hebt.
ja heel fijn. je weet dus niks van telephatie en van het bewijs wat ervoor pleit.quote:op woensdag 30 november 2005 10:49 schreef wiebelkont het volgende:
áls hij de tekening van te voren gezien heeft, had hij op zijn eigen lege papier 2 strepen kunnen zetten waartussen hij het racket ging tekenen op hetzelfde formaat. waarom zou hij anders die dikke zwarte markerstrepen op het papier zetten alvorens te vergelijken? om die paar toevallige millimeter verschil te maskeren, lijkt mij.
ik denk dat telepathie niet bestaat, maar mensen wel degelijk in staat zijn tot op bepaalde hoogte te raden in welke richting iemand denkt. hoe gewoon is het niet dat twee vrienden, of 2 mensen die mekaar al jaren kennen, precies weet wat de ander denkt door hem/haar alleen maar aan te kijken? mensen zijn slimmer dan je denkt, maar je vermoed het vaak niet. dat betekent nog niet dat het bovennatuurlijk is.
energie is het trillen van bepaalde atomen. de ene brengt de andere atoom aan het bewegen. energie is niet een op zich staande stof die als zodanig bestaat. je kunt dus niet zeggen dat je iemands energie oppikt of wat dan ook. een mens heeft 5 zintuigen, en de enige manier waarom een levensvorm in ons universum signalen over kan brengen is door straling (licht, warmte) of trillingen/bewegingen (geluid, aanraken). anders niet.
prima, vertel jij maar eens even in je eigen woorden hoe telepathie werkt dan. kort, graag.quote:op woensdag 30 november 2005 10:58 schreef #ANONIEM het volgende:
[..]
ja heel fijn. je weet dus niks van telephatie en van het bewijs wat ervoor pleit.
ja kom zeg, we gaan er geen langdradig verhaal van maken zeker. ik vermoed namelijk dat ik al weet wat hij wil gaan zeggen, vandaar de vraag het kort te houden.quote:op woensdag 30 november 2005 11:56 schreef stenny het volgende:
[..]
zo zo nog eisen gaan stellen ook.![]()
![]()
heeft niks met natuurkundige kennis te maken, en je reageert op mijn vraag, dus ik stel voor dat je hem dan ook beantwoord.quote:op woensdag 30 november 2005 12:58 schreef rthls het volgende:
was de aarde vroeger niet plat? was het vroeger niet onmogelijk om ooit als mens te gaan vliegen?
wat ik hiermee wil zeggen is, dat je niet zomaar moet zeggen dat telepathie niet bestaat, omdat dat volgens de huidige (natuurkundige) kennis niet kan.
ik zeg dat we het nu niet kunnen. en tot het tegendeel bewezen is blijf ik daarbij. als men een chip uitvindt die vanuit je hersens gedachtes kan bluetoothen, soif, dan bestaat telepathie (wat een wonder).quote:op woensdag 30 november 2005 12:58 schreef rthls het volgende:
was de aarde vroeger niet plat? was het vroeger niet onmogelijk om ooit als mens te gaan vliegen?
wat ik hiermee wil zeggen is, dat je niet zomaar moet zeggen dat telepathie niet bestaat, omdat dat volgens de huidige (natuurkundige) kennis niet kan.
die kan ik niet beantwoorden. ik probeer alleen te zeggen, dat je een "open mind" moet houden voor zaken zoals telepathie.quote:op woensdag 30 november 2005 13:28 schreef wiebelkont het volgende:
[..]
heeft niks met natuurkundige kennis te maken, en je reageert op mijn vraag, dus ik stel voor dat je hem dan ook beantwoord.
als telepathie bestaat, op welke manier word de informatie dan overgedragen van brein naar brein?
tuurlijk, en ook moeten we een open mind houden voor het bestaan van kabouters, en voor het bestaan van griekse goden op een berg, en voor het bestaan van een holle aarde, en voor het bestaan van marsmannetjes, en...en...quote:op woensdag 30 november 2005 14:49 schreef rthls het volgende:
die kan ik niet beantwoorden. ik probeer alleen te zeggen, dat je een "open mind" moet houden voor zaken zoals telepathie.
nee ze worden belachelijk gemaakt als ze zeggen telepatisch te zijn maar dat op geen enkele manier kunnen bewijzen, ja zo kan ik het ook.quote:nu worden mensen belachelijk gemaakt, als ze zeggen dat ze telepathisch zijn
ik baseer die mening ook nog op een ander feit.quote:op woensdag 30 november 2005 14:49 schreef rthls het volgende:
[..]
die kan ik niet beantwoorden. ik probeer alleen te zeggen, dat je een "open mind" moet houden voor zaken zoals telepathie.
ja, als je het van een wetenschappelijk oogpunt bekijkt, bestaat telepathie niet, maar dat is toch (dat denk ik dan) alleen, omdat de wetenschap nog niet zo ver is.
nu worden mensen belachelijk gemaakt, als ze zeggen dat ze telepathisch zijn, en om maar weer met vroeger te komen: vroeger waren er ook magiers die van alles deden wat niet kon, terwijl er een simpele chemische reactie aan ten grondslag lag (kan ik dat eigenlijk wel zo gebruiken, taaltechnisch gezien?).
wie weet, dat misschien ooit telepathie ook bewezen kan wordenhoe? dat weet ik niet..
als je het zo bekijktquote:op woensdag 30 november 2005 15:05 schreef wiebelkont het volgende:
[..]
ik baseer die mening ook nog op een ander feit.
in het verleden hebben 'uitvindingen' elkaar in een rap tempo opgevolgd. de ene na de andere ontdekking werd gemaakt, en het was zo dat je bij wijze van spreken al 'per ongeluk' een ontdekking kon doen die van wereldbelang was. (is ook niet ongewoon, vele hedendaagse vanzelfsprekendheden waren het gevolg van een 'ongelukje' van deze of gene wetenschapper)
tegenwoordig is het anders. mensen doen jaren onderzoek voor een kleine vooruitgang, de wetenschap ontwikkeld relatief langzaam vergeleken met vroeger. omdat de meeste aardse dingen al verzonnen zijn, is het moeilijk om nog met wat nieuws te komen. speculaties over telepathie en aanverwanten zijn al zo oud als de mensheid, maar zijn nooit doorgebroken, en zijn nooit 'mainstream' geworden, ook zijn er in al die jaren nooit harde bewijzen voor geweest. en nog steeds is er geen bewijs voor. de wetenschap mag dan nog lang niet uitgedokterd zijn over alle dingen die op aarde mogelijk zijn, maar ik geloof dat ze wel al ver genoeg zijn om de kunnen beoordelen of iets mogelijk is of niet.
zo heeft men ook aangetoond dat het in theorie mogelijk is om mensen over te stralen á la star trek, maar 1 verkeerd teruggeplaatst atoompje aan de andere kan van de lijn is desastreus... en dus zal het er nooit van komen tenzij dat gevaar ingedamd kan worden.
dat is een goeie vraag.. maar zal helaas wel weer niet zo zijn...quote:op woensdag 30 november 2005 15:38 schreef rthls het volgende:
zijn er toevallig niet een paar fok!-ers geweest bij deze aflevering van jensen?
lees verderquote:er bestaan verschillende manieren om sleutels en lepels schijnbaar psychokinetisch te verbuigen. de methode die geller meestal gebruikte, was volgens waarnemers erg simpel. hij wachtte op een moment waarop de toeschouwers even waren afgeleid. dat gaf hem de gelegenheid het voorwerp bliksemsnel te buigen door er druk op uit te oefenen. zo kun je een sleutel buigen door hem tegen de zijkant van je stoel te drukken of hem door een opening in een andere sleutel steken, zodat je een bruikbare hefboomwerking krijgt. geller had alle tijd om een gunstige gelegenheid af te wachten, want hij hoefde zijn trucs niet snel uit te voeren, zoals dat van een goochelaar wordt verwacht. alle mislukkingen kon hij bovendien toeschrijven aan onvoorspelbare storende factoren, zoals vermoeidheid en slechte vibraties.
geller gebruikte allerlei methoden om de aandacht van zijn toeschouwers in de verkeerde richting te sturen. hij was veel in beweging, praatte onophoudelijk, gaf voortdurend aanwijzingen en switchte steeds van het ene experiment naar het andere. meestal lagen er verschillende testvoorwerpen in zijn buurt. hij schiep zodoende een maximum aan chaos om zich heen, waardoor anderen het spoor bijster raakten. vaak beweerde geller dat water of metaal zijn krachten konden versterken om vervolgens naar een wasbak of centrale verwarming te kunnen lopen. zo onttrok hij zich even aan de blik van de toeschouwers, wat hem de gelegenheid gaf bedrog te plegen........
quote:op woensdag 30 november 2005 14:34 schreef da_rippah het volgende:
de wetenschap is uitgevonden om alle dingen die we waarnemen te verklaren en dat werkt vooralsnog perfect.
quote:op woensdag 30 november 2005 17:32 schreef sh0g het volgende:
wetenschap is niet uitgevonden zoals eerder werd gezegd door iemand.
i rest my case...quote:op woensdag 30 november 2005 20:20 schreef da_rippah het volgende:
ik heb helemaal niet gezegd dat de wetenschap bedacht is.
daar gaat het hier ook niet om, al vind ik het nog moeilijk om zulk talent wetenschappelijk te verklaren, maar goed.quote:op woensdag 30 november 2005 20:20 schreef da_rippah het volgende:
en die topsporters en jonge componisten waar jij het over hebt leiden niet aan iets wat niet door de wetenschap te verklaren is.
gewoon bs is. je wilt gewoon beweren dat als er wetenschappelijk bewijs voor is geleverd dat 1 persoon zo'n gave heeft, dat elke lompenboer het ineens kan leren. dat bewezen is dat mozart op zijn vierde een hele symfonie componeerde heeft toch ook niet geleid tot een miljard supercomponisten of wel?quote:op woensdag 30 november 2005 14:34 schreef da_rippah het volgende:
als telepathie echt zou bestaan zou het allang een van de meest gebruikte communicatievormen wereldwijd zijn geworden. ik vind het altijd zo grappig dat dit soort dingen volgens sommige mensen wel kunnen, maar niet wijdverbreid zijn. als zoiets echt bewezen wordt zou iedereen het binnen een jaar kunnen.
nee dat hebben we niet.quote:op woensdag 30 november 2005 23:18 schreef #ANONIEM het volgende:
ik vind dat we het gedeelte over dat lepel buigen nu wel gehad hebben. jullie kunnen allemaal zeggen wat jullie willen maar hij had de lepel zelf niet vast toen hij de lepel liet knappen. dat is ook gewoon terug te zien op de opgenomen video. hij raakt die lepel niet aan...
quote:er bestaan verschillende manieren om sleutels en lepels schijnbaar psychokinetisch te verbuigen. de methode die geller meestal gebruikte, was volgens waarnemers erg simpel. hij wachtte op een moment waarop de toeschouwers even waren afgeleid. dat gaf hem de gelegenheid het voorwerp bliksemsnel te buigen door er druk op uit te oefenen. zo kun je een sleutel buigen door hem tegen de zijkant van je stoel te drukken of hem door een opening in een andere sleutel steken, zodat je een bruikbare hefboomwerking krijgt. geller had alle tijd om een gunstige gelegenheid af te wachten, want hij hoefde zijn trucs niet snel uit te voeren, zoals dat van een goochelaar wordt verwacht. alle mislukkingen kon hij bovendien toeschrijven aan onvoorspelbare storende factoren, zoals vermoeidheid en slechte vibraties.
geller gebruikte allerlei methoden om de aandacht van zijn toeschouwers in de verkeerde richting te sturen. hij was veel in beweging, praatte onophoudelijk, gaf voortdurend aanwijzingen en switchte steeds van het ene experiment naar het andere. meestal lagen er verschillende testvoorwerpen in zijn buurt. hij schiep zodoende een maximum aan chaos om zich heen, waardoor anderen het spoor bijster raakten. vaak beweerde geller dat water of metaal zijn krachten konden versterken om vervolgens naar een wasbak of centrale verwarming te kunnen lopen. zo onttrok hij zich even aan de blik van de toeschouwers, wat hem de gelegenheid gaf bedrog te plegen.
ja dat hebben we welquote:op woensdag 30 november 2005 23:33 schreef quarks het volgende:
nee dat hebben we niet.
1: het is tv, je weet nooit wat ervoor is gebeurt.
2: de lepels waren van te voren neergelegd, je weet niet wat er van te voren is gebeurt.
3: niemand controleerde de lepels vlak voordat hij de truuk uitvoerde (zoals wel gebruikelijk is bij goede goochelaars).
4: ik meen me te herrineren dat de camera niet op de lepel was gericht toen het boog.
5: het is bewezen dat wanneer meneer geller in een onderzoekscentrum zijn kunsten mocht vertonen, zijn 'speciale gaven' het lieten afweten.
ja ik ook na het zien van die tekening. ik weet niet of jensen betrouwbaar is. maar misschien heeft die jensen ook weer niet goed op zitten letten bij het maken van z'n tekening.quote:op woensdag 30 november 2005 23:55 schreef seriewoordenaar het volgende:
en toch wil ik blijven twijfelen aan geller. gek is dat...
hulp van derden?quote:op woensdag 30 november 2005 23:55 schreef sh0g het volgende:
die tekening valt niet goed te verklaren. er bestaan duizenden verschillende objecten die men kan tekenen. het enige dat ik kan verzinnen is dat uri heeft gespiekt, omdat ik uit het gesprek opmaakte dat jensen het snel moest tekenen, waar uri dan bij zou zijn geweest. misschien heeft jensen verteld over z'n grote hobby tennis? en was het een pure gok? lijkt me wel een erg gevaarlijke gok. speelt jensen onder 1 hoedje met uri, hij lijkt me daar niet de persoon voor. tenzij jensen is omgekocht ofzo hehe.
talent bestaat niet. iedereen is tot alles in staat, met genoeg training. er zijn uitgebreide onderzoeken naar geweest, naar aanleiding van die man die zijn 2 dochters (ben de namen even kwijt) persé in de top van de tenniswereld wilde zien. hij liet ze elke dag trainen en dat is ook gelukt, ze zijn beroemde tennissters geworden.quote:op woensdag 30 november 2005 17:32 schreef sh0g het volgende:
ff over het feit waarom telepathie niet wereldwijd wordt toegepast als het zou bestaan.
waarom schrijven we niet allemaal symfonieën op ons 4e?
waarom verdienen we niet allemaal bakken met geld met topsport?
omdat we niet allemaal dit talent hebben. ... <text>
die tekening is best te verklaren. ik heb ooit een programma gezien van een engelse illusionist, die mensen zo kon bespelen dat ze onbewust zijn aanwijzingen opvolgden terwijl ze dachten dat ze dat uit vrije wil deden. zo kon hij ze ook tekeningen laten maken terwijl hij al wist wat er zou komen te staan. hij heeft zelfs een keer iemand een pistool laten laden met 2 of 3 kogels en daar russisch roulette mee gespeeld, omdat hij die persoon onbewust de kogels in vooraf bepaalde kamers had laten doen. hele programma was erop gericht om te laten zien hoe die psychologische spelletjes werken.quote:op woensdag 30 november 2005 23:55 schreef sh0g het volgende:
die tekening valt niet goed te verklaren. er bestaan duizenden verschillende objecten die men kan tekenen. het enige dat ik kan verzinnen is dat uri heeft gespiekt, omdat ik uit het gesprek opmaakte dat jensen het snel moest tekenen, waar uri dan bij zou zijn geweest. misschien heeft jensen verteld over z'n grote hobby tennis? en was het een pure gok? lijkt me wel een erg gevaarlijke gok. speelt jensen onder 1 hoedje met uri, hij lijkt me daar niet de persoon voor. tenzij jensen is omgekocht ofzo hehe.
weet je toevallig wie dat was?quote:op donderdag 1 december 2005 13:58 schreef byte_me het volgende:
[..]
ik heb ooit een programma gezien van een engelse illusionist
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |