Hirsi Ali? Ik denk dat zij meer mensen afschrikt dan aantrekt (daarnaast denk ik dat ze weinig liberalen aantrekt, wat grote gevolgen kan hebben op de toekomstige koers van de VVD). Ik zit niet op haar te wachten iig.quote:Op maandag 28 november 2005 19:52 schreef 1603 het volgende:
Dhr. van Aarsten zie ik niet van z'n plan afwijken dat hij als lijsttrekker de verkiezingen 2007 ingaat. Ik vind hem een dijkstal2, een inspiratieloze man zonder charisma. Ook als snijdt het wellicht vaak hout wat hij zegt, het plaatje in de media telt ook he. Ook al spreken de opiniepeilingen (afgezien van vorige week Wiegel-Hirsi Ali) dit enigzins tegen, toch denk ik dat hij de VVD geen winst gaat brengen. Potentiële stemmentrekkers? Verdonk? Je mag haar of je haat haar. Zalm? Nee. Hans van Baalen? Die redt het nog minder. Wiegel blijft altijd een optie, als hij wil dan. Maar zou Van Aartsen dat toestaan? Ik heb m'n twijfels.
Of Mark Rutte. Maar die is misschien wat al te jong.quote:Op maandag 28 november 2005 22:07 schreef IntroV het volgende:
Henk Kamp misschien?
Ik heb Henk een paar keer gezien tijdens een spoeddebat.. Ik vind hem eerlijk gezegt daar wat onhandig opereren. Hij is nu niet echt charismatisch...quote:Op maandag 28 november 2005 23:06 schreef Kozzmic het volgende:
Ik denk dat Wiegel toch wel een beetje beschadigd is geraakt door de doldrieste aanvallen van Hirsi Ali. Voor een deel van de achterban staat hij nu op één lijn met de zogenaamde allochtonenknuffelaars als Cohen, Wallage en Dijkstal. Het zal voor hem niet makkelijk zijn om dat stempel weer van zich af te werpen...
[afbeelding]
Tsja, en wie het dan wel moet doen? Van Aartsen heeft de capaciteiten en het charisma niet en Verdonk wil denk ik niet. Ik tip Henk Kamp als lijsttrekker.
Ik denk dat dat nogal mee kan vallen, in de peiling van Maurice de Hond hierover werd de volgende vraag gesteld:quote:Op maandag 28 november 2005 23:06 schreef Kozzmic het volgende:
Ik denk dat Wiegel toch wel een beetje beschadigd is geraakt door de doldrieste aanvallen van Hirsi Ali. Voor een deel van de achterban staat hij nu op één lijn met de zogenaamde allochtonenknuffelaars als Cohen, Wallage en Dijkstal. Het zal voor hem niet makkelijk zijn om dat stempel weer van zich af te werpen...
Daarop beantwoordde 77% van alle ondervraagden met ja, en de VVD aanhang zelfs met 79%quote:In een ingezonden brief in Trouw reageert Hans Wiegel met een advies aan Ayaan Hirsi Ali. Daarin schrijft hij o.a.: "Niet op de
persoon spelen, geen wiggen drijven, niet zo fanatiek, respect voor andersdenkenden en verdraagzaamheid: zo kunnen wij onze
Nederlandse samenleving versterken en een toekomst bieden". Bent u het met dit advies van Hans Wiegel eens?
Ik denk dat Kamp vooral charisma mist en evenzeer onvoldoende een allrounder is.quote:Tsja, en wie het dan wel moet doen? Van Aartsen heeft de capaciteiten en het charisma niet en Verdonk wil denk ik niet. Ik tip Henk Kamp als lijsttrekker.
Kamp is toch echt een exponent van de rechtervleugel. 54 jaar lijkt me ook wel oud genoeg. Vier jaar ouder dan Balkenende.quote:Op maandag 28 november 2005 23:26 schreef Posdnous het volgende:
Aangezien ik van de VVD verwacht dat ze meer naar rechts zullen trekken lijken die twee me nogal onmogelijk.
Hm..ik dacht dat ie veel jonger wasquote:Op maandag 28 november 2005 23:29 schreef freako het volgende:
[..]
Kamp is toch echt een exponent van de rechtervleugel. 54 jaar lijkt me ook wel oud genoeg. Vier jaar ouder dan Balkenende.
Als je bij de VVD woordvoerder asielbeleid wil worden kun je haast niet rechts genoeg zijn.quote:Op maandag 28 november 2005 23:32 schreef Posdnous het volgende:
Dat ie exponent van de rechtervleugel is zie ik ook niet zo.
Bolkestein vind zichzelf al te oudquote:Op maandag 28 november 2005 20:53 schreef sigme het volgende:
Mag ik Henk Vonhoff voordragen? Parlement.com: "Letterlijk en figuurlijk een bestuurlijk zwaargewicht in de VVD."
Ik denk dat Van Schijndel de favoriet voor het VVD-lijsttrekkerschap is voor alle partijen ter linkerzijde van de VVD. Dat wordt namelijk prijsschieten.quote:Op dinsdag 29 november 2005 10:33 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Zou Anton van Schijndel wat zijn? Bijzonder onervaren (pas sinds 30 augustus jl. in de Tweede Kamer), maar durft zich ter rechter zijde wel uit te spreken.
Qua leeftijd zou Wiegel prima kunnen en dat zou het debat ook weer interessanter maken. Maar of Wiegel geschikt is voor de huidige politiek vraag ik me af.quote:Op dinsdag 29 november 2005 11:42 schreef dVTB het volgende:
Kom op zeg, zo oud is Wiegel niet. Hij is 64. Voor de goede orde: minister Bot is een paar jaar ouder.
Gelijk een goed argument om te oude mensen uit de politiek te werenquote:Jacques Chirac is 73,Mandela was 80 toen -ie president werd.
Ja! Dat is een goed idee! Iemand die de VVD tot op het bot afkraakt terughalen om de boel te gaan leiden.quote:Op dinsdag 29 november 2005 12:27 schreef JeffLebowski het volgende:
Nieuw voorstel dan maar: Geert Wilders terughalen?![]()
Dat zou pas een kamikaze-actie zijn.quote:Op dinsdag 29 november 2005 12:27 schreef JeffLebowski het volgende:
Het is een zeer geruststellende gedachte dat niemand weet wie de VVD moet lijden
Nieuw voorstel dan maar: Geert Wilders terughalen?![]()
Bij mijn weten is Wiegel maatschappelijk actief als voorzitter van Zorgverzekeraars Nederland en is/was hij lid van de Eerste Kamer. Dus zo ver weg van de politiek is hij niet, denk ik. Aan een minister-president worden overigens andere eisen gesteld dan aan ministers. Een minister moet thuis zijn op een bepaald deelgebied, terwijl de MP ook een representatieve, charismatische functie heeft. Vergelijk Balkenende met Chirac en je begrijpt gelijk wat ik bedoel. Als presidentskandidaat zie ik Wiegel wel zitten.quote:Op dinsdag 29 november 2005 12:04 schreef Godslasteraar het volgende:
En Ivo Opstelten?
Lijkt me niet zo'n gekke kandidaat.
En Wiegel, kom nou toch, die is alleen maar bang vergeten te worden. Die man is toch helemaal niet op de hoogte. Over een kloof politiek - burger gesproken.
Presidentquote:Op dinsdag 29 november 2005 13:13 schreef dVTB het volgende:
[..]
Bij mijn weten is Wiegel maatschappelijk actief als voorzitter van Zorgverzekeraars Nederland en is/was hij lid van de Eerste Kamer. Dus zo ver weg van de politiek is hij niet, denk ik. Aan een minister-president worden overigens andere eisen gesteld dan aan ministers. Een minister moet thuis zijn op een bepaald deelgebied, terwijl de MP ook een representatieve, charismatische functie heeft. Vergelijk Balkenende met Chirac en je begrijpt gelijk wat ik bedoel. Als presidentskandidaat zie ik Wiegel wel zitten.
De grootste partij levert niet per se de premier. Barend Biesheuvel bijvoorbeeld was een ARP-er, terwijl de KVP toen de grootste partij in de coalitie was, en ook de VVD groter was.quote:Op dinsdag 29 november 2005 13:25 schreef Loohcs het volgende:
Als je MP bedoelt lijkt het me niet echt nodig om daarover na te denken aangezien de VVD niet als grootste partij uit de verkiezingen zal komen (zeker niet als ze nog niet eens een goede lijsttrekker kunnen vinden).
De enige reden dat Wiegel nu opeens weer in de picture is, is omdat ie wat heeft gezegd over Ayaan. Dergelijke optredens maakt hij al sinds decennia met enige regelmaat. En er komt nooit wat uit. Hij heeft een bijzonder goed ontwikkeld instinct hoe hij zich op de voorgrond kan plaatsen, dat zal ook zijn voornaamste kwaliteit zijn geweest tijdens zijn stormachtige politieke carrière. Maar veel meer dan dat kan ik er toch echt niet in ontwaren.quote:Op dinsdag 29 november 2005 13:13 schreef dVTB het volgende:
[..]
Bij mijn weten is Wiegel maatschappelijk actief als voorzitter van Zorgverzekeraars Nederland en is/was hij lid van de Eerste Kamer. Dus zo ver weg van de politiek is hij niet, denk ik. Aan een minister-president worden overigens andere eisen gesteld dan aan ministers. Een minister moet thuis zijn op een bepaald deelgebied, terwijl de MP ook een representatieve, charismatische functie heeft. Vergelijk Balkenende met Chirac en je begrijpt gelijk wat ik bedoel. Als presidentskandidaat zie ik Wiegel wel zitten.
Als Opstelten zich kandidaat stelt ga misschien zelfs ik wel campagne voor hem voeren. Het ultieme burgervader imago wat die man in Rotterdam uitstraalt is onovertoffen. Vraag me alleen af hoe hij het in de landelijke politiek zal doen.quote:Op dinsdag 29 november 2005 13:10 schreef IntroV het volgende:
Ivo Opstelten heeft aangegeven dat hij niets anders wil dan burgemeester zijn.
Hans Hoogervorst maakt ook wel een goede kans wat mij betreft. Zeker als zijn zorgstelsel een succes blijkt te zijn.
Ik denk dat je er tegenwoordig slecht mee weg komt als je dat soort grappen uithaalt. Tegenwoordig verwacht "het publiek" wel dat de grootste partij automatisch de premier levert.quote:Op dinsdag 29 november 2005 13:30 schreef freako het volgende:
[..]
De grootste partij levert niet per se de premier. Barend Biesheuvel bijvoorbeeld was een ARP-er, terwijl de KVP toen de grootste partij in de coalitie was, en ook de VVD groter was.
Zelfs met Dijkstal lukte het om de grootste in de peilingen te worden.quote:Op dinsdag 29 november 2005 13:43 schreef Kloot-Jan het volgende:
Ik denk overigens dat de VVD best wel een kans maakt om de grootste partij te worden met Wiegel als lijsttrekker.
Volgens mij wordt elke keer bij een VVD congress, bijeenkomst, reunië of borrel bij Wiegel een microfoon onder zijn neus geduwd met de vraag of die lijsttrekker wil worden. Dus dat idee komt echt niet nu opeens uit de lucht vallen.quote:Op dinsdag 29 november 2005 13:36 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
De enige reden dat Wiegel nu opeens weer in de picture is, is omdat ie wat heeft gezegd over Ayaan. Dergelijke optredens maakt hij al sinds decennia met enige regelmaat. En er komt nooit wat uit. Hij heeft een bijzonder goed ontwikkeld instinct hoe hij zich op de voorgrond kan plaatsen, dat zal ook zijn voornaamste kwaliteit zijn geweest tijdens zijn stormachtige politieke carrière. Maar veel meer dan dat kan ik er toch echt niet in ontwaren.
Opstelten zou ik na Wiegel een goede keus vinden als lijsttrekker.quote:Opstelten is een heel ander slag, en heeft in zekere zin een nu al een vergelijkbare baan als Balkenende. Ik denk zelfs dat hij het moeilijker heeft. Nu ben ik niet zo op de hoogte van het Nederlandse nieuws. Maar gevoelsmatig zou ik Opstelten niet alleen graag als lijsttrekker zie, maar ook als minister president.
[afbeelding]
Opstelten for President![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |