abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 28 november 2005 @ 19:52:14 #1
125291 1603
Op z'n Wiegels
pi_32652958
Dhr. van Aarsten zie ik niet van z'n plan afwijken dat hij als lijsttrekker de verkiezingen 2007 ingaat. Ik vind hem een dijkstal2, een inspiratieloze man zonder charisma. Ook als snijdt het wellicht vaak hout wat hij zegt, het plaatje in de media telt ook he. Ook al spreken de opiniepeilingen (afgezien van vorige week Wiegel-Hirsi Ali) dit enigzins tegen, toch denk ik dat hij de VVD geen winst gaat brengen. Potentiële stemmentrekkers? Verdonk? Je mag haar of je haat haar. Zalm? Nee. Hans van Baalen? Die redt het nog minder. Wiegel blijft altijd een optie, als hij wil dan. Maar zou Van Aartsen dat toestaan? Ik heb m'n twijfels.

Poll: Welke lijsttrekker kan de VVD meer zetels opleveren?
  • van Aartsen
  • Wiegel
  • Kamp
  • Zalm
  • Verdonk
  • Hirsi Ali
  • Vonhoff
  • Rutte
  • Opstelten
  • Dales
  • van Schijndel
  • van Baalen
    Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier

[ Bericht 56% gewijzigd door sizzler op 30-11-2005 10:14:03 (poll van Lonewolf bijgevoegd) ]
  •   maandag 28 november 2005 @ 20:30:16 #2
    135637 JeffLebowski
    The Dude is not in
    pi_32653987
    Wil de VVD weer op niveau komen, dan moet de VVD Bolkestein of Wiegel als lijsttrekker kiezen. Geen van beide zullen dit gaan doen, dus ik zie een maximaal zetelaantal van 25 tot 28.
    Aangezien ik de VVD geenzins een warm hart toedraag, hoop ik dat Jozias 'ik heb echt een enorme aardappel in mijn keel' van Aartsen de lijstrekker wordt.
    "This act will not stand... man!"
    pi_32654065
    quote:
    Op maandag 28 november 2005 19:52 schreef 1603 het volgende:
    Dhr. van Aarsten zie ik niet van z'n plan afwijken dat hij als lijsttrekker de verkiezingen 2007 ingaat. Ik vind hem een dijkstal2, een inspiratieloze man zonder charisma. Ook als snijdt het wellicht vaak hout wat hij zegt, het plaatje in de media telt ook he. Ook al spreken de opiniepeilingen (afgezien van vorige week Wiegel-Hirsi Ali) dit enigzins tegen, toch denk ik dat hij de VVD geen winst gaat brengen. Potentiële stemmentrekkers? Verdonk? Je mag haar of je haat haar. Zalm? Nee. Hans van Baalen? Die redt het nog minder. Wiegel blijft altijd een optie, als hij wil dan. Maar zou Van Aartsen dat toestaan? Ik heb m'n twijfels.
    Hirsi Ali? Ik denk dat zij meer mensen afschrikt dan aantrekt (daarnaast denk ik dat ze weinig liberalen aantrekt, wat grote gevolgen kan hebben op de toekomstige koers van de VVD). Ik zit niet op haar te wachten iig.
    Verdonk? Goede minister, kan denk ik als lijsttrekker ook wel veel zetels binnen halen, maar ze zal toch wat te one-issue achtig zijn/overkomen.
    Zalm? Goede minister, maar heeft te negatief in de aandacht gestaan (onterecht naar mijn mening, maar daar gaat het nu niet om). Hij zal niet voor een grote zetelwinst kunnen zorgen.
    Van Aartsen? Kan denk ik niet veel zetels winnen, maar hij zal ook niet (veel) verliezen.
    Wiegel? Mijn eerste keus.
    pi_32654653
    Hoewel ik voorstander zou zijn van Bolkestein lijkt me dat niet reëel. Wiegel lijkt me niet goed, niet voor de liberale stroming in Nederland.

Mag ik Henk Vonhoff voordragen? Parlement.com: "Letterlijk en figuurlijk een bestuurlijk zwaargewicht in de VVD."
    ik moet verrassend weinig
    Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
    pi_32655670
    Het liefst zou ik Bolkestein zien, maar ik denk dat die man het einde van de volgende kabinetsronde niet haalt.
    [Love] Beyond this dejection there's beauty and grace
    A glorious future we long to embrace
    [Rage] (PAIN!) All the time, I have waited with rage
    All the time, I was promised my salvation
    pi_32656143
    Hirsi Ali? Behalve de fanatieke aanhang van de fedayeen Hirsi Ali is zij vooral goed in het maken van vijanden, niet bepaald een potentiele premier dus, ik denk dat weinig mensen uiteindelijk warm te krijgen zijn voor een fundamentalistisch-atheistische politiestaat.
    Verdonk? Misschien ooit, maar is nog lang geen allrounder.
    Zalm? Goeie vent, verder iets met schoenmakers en leesten enzo.
    Van Aartsen? De veilige keuze inderdaad.
    Vonhoff? Nee, gezellige man, maar toch een maatje te licht (figuurlijk dan he? ).
    Wiegel? Als Wiegel lijsttrekker wordt, dan ga ik voor het eerst in mijn leven op de VVD stemmen. Ik denk dat Wiegel een goede allrounder is, iemand die een breed publiek aanspreekt en het inderdaad in zich heeft om premier te zijn van alle Nederlanders. Ik denk dat hij er werkelijk in kan slagen de boel bij elkaar te houden, maar dan niet op de softe Cohen methode, maar door streng doch rechtvaardig te zijn.
      maandag 28 november 2005 @ 22:07:41 #7
    11907 IntroV
    Veel voor weinig
    pi_32656712
    Henk Kamp misschien?
    pi_32658205
    Daar gaan van Aartsen's politieke "lange-termijn-leiderschap"sdrommen
      maandag 28 november 2005 @ 23:01:05 #9
    37676 freako
    Onverbeterlijke optimist
    pi_32658399
    quote:
    Op maandag 28 november 2005 22:07 schreef IntroV het volgende:
    Henk Kamp misschien?
    Of Mark Rutte. Maar die is misschien wat al te jong.

Vonhoff daarentegen is weer wat te oud. Vlak na de verkiezingen in 2007 wordt ie 76.
    pi_32658562
    Ik denk dat Wiegel toch wel een beetje beschadigd is geraakt door de doldrieste aanvallen van Hirsi Ali. Voor een deel van de achterban staat hij nu op één lijn met de zogenaamde allochtonenknuffelaars als Cohen, Wallage en Dijkstal. Het zal voor hem niet makkelijk zijn om dat stempel weer van zich af te werpen...

Tsja, en wie het dan wel moet doen? Van Aartsen heeft de capaciteiten en het charisma niet en Verdonk wil denk ik niet. Ik tip Henk Kamp als lijsttrekker.
    pi_32658833
    quote:
    Op maandag 28 november 2005 23:06 schreef Kozzmic het volgende:
    Ik denk dat Wiegel toch wel een beetje beschadigd is geraakt door de doldrieste aanvallen van Hirsi Ali. Voor een deel van de achterban staat hij nu op één lijn met de zogenaamde allochtonenknuffelaars als Cohen, Wallage en Dijkstal. Het zal voor hem niet makkelijk zijn om dat stempel weer van zich af te werpen...

[afbeelding]

Tsja, en wie het dan wel moet doen? Van Aartsen heeft de capaciteiten en het charisma niet en Verdonk wil denk ik niet. Ik tip Henk Kamp als lijsttrekker.
    Ik heb Henk een paar keer gezien tijdens een spoeddebat.. Ik vind hem eerlijk gezegt daar wat onhandig opereren. Hij is nu niet echt charismatisch...

Zijn politieke werk vind ik echter wel goed.. Maarja, tplaatje he..?
    pi_32659055
    Henk Kamp.

Vroeger woordvoerder immigratie, wat hij overigens voortreffelijk deed (luisteren naar andere argumenten, rustig standpunten uitleggen etc.), nu in verschillende debatten aangetoond dat het idd een "allrounder" is. Hij heeft nog niet het charisma en de oneliners van Wiegel, maar tussen andere lijsttrekkers zou hij het erg goed doen. Ik kreeg vooral bewondering voor hem toen hij aan tafel zat bij Barend en Van Dorp en het over asielzoekers ging. Zowel Barend, als Van Dorp, als Mulder, als de gast van die avond, Victor Reinier, lieten zich van hun meest onprofessionele kant zien door Kamp aan te vallen alsof ze in een kroeg zaten en te veel hadden gedronken. Tot schreeuwens toe. Kamp schitterde door rustig te blijven en kon zich prima staande houden.
    "I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
      maandag 28 november 2005 @ 23:26:09 #13
    54997 Posdnous
    Moslima-knuffelaar
    pi_32659123
    Kamp? Rutte? .

Die zijn echt veel te jong plus is het nog behoorlijk onduidelijk aan welke kant van het VVD-spectrum zij staan. Aangezien ik van de VVD verwacht dat ze meer naar rechts zullen trekken lijken die twee me nogal onmogelijk.
    When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
    pi_32659171
    quote:
    Op maandag 28 november 2005 23:06 schreef Kozzmic het volgende:
    Ik denk dat dat nogal mee kan vallen, in de peiling van Maurice de Hond hierover werd de volgende vraag gesteld:
    quote:
    In een ingezonden brief in Trouw reageert Hans Wiegel met een advies aan Ayaan Hirsi Ali. Daarin schrijft hij o.a.: "Niet op de
    persoon spelen, geen wiggen drijven, niet zo fanatiek, respect voor andersdenkenden en verdraagzaamheid: zo kunnen wij onze
    Nederlandse samenleving versterken en een toekomst bieden". Bent u het met dit advies van Hans Wiegel eens?
    Daarop beantwoordde 77% van alle ondervraagden met ja, en de VVD aanhang zelfs met 79%
    bron:http://www.peil.nl/?1851
    Ook een mooi onderzoekje betreft een eventueel electoraal succes van Wiegel: http://www.maurice.nl/pdf/2005/Wiegel%20for%20President.pdf
    quote:
    Ik denk dat Kamp vooral charisma mist en evenzeer onvoldoende een allrounder is.
    pi_32659214
    henk kamp is wel een goede man, maar ik vraag me af of hij de ballen heeft om beslissingen te maken. ik heb hem een aantal keer zien debatteren, wat mij wel aansprak, maar over de kracht van zijn standpunten ben ik niet helemaal zeker.
    [Love] Beyond this dejection there's beauty and grace
    A glorious future we long to embrace
    [Rage] (PAIN!) All the time, I have waited with rage
    All the time, I was promised my salvation
      maandag 28 november 2005 @ 23:29:13 #16
    37676 freako
    Onverbeterlijke optimist
    pi_32659223
    quote:
    Op maandag 28 november 2005 23:26 schreef Posdnous het volgende:

Aangezien ik van de VVD verwacht dat ze meer naar rechts zullen trekken lijken die twee me nogal onmogelijk.
    Kamp is toch echt een exponent van de rechtervleugel. 54 jaar lijkt me ook wel oud genoeg. Vier jaar ouder dan Balkenende.
      maandag 28 november 2005 @ 23:32:25 #17
    54997 Posdnous
    Moslima-knuffelaar
    pi_32659331
    quote:
    Op maandag 28 november 2005 23:29 schreef freako het volgende:

[..]

Kamp is toch echt een exponent van de rechtervleugel. 54 jaar lijkt me ook wel oud genoeg. Vier jaar ouder dan Balkenende.
    Hm..ik dacht dat ie veel jonger was .

Dat ie exponent van de rechtervleugel is zie ik ook niet zo.
    When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
      maandag 28 november 2005 @ 23:34:50 #18
    37676 freako
    Onverbeterlijke optimist
    pi_32659423
    quote:
    Op maandag 28 november 2005 23:32 schreef Posdnous het volgende:

Dat ie exponent van de rechtervleugel is zie ik ook niet zo.
    Als je bij de VVD woordvoerder asielbeleid wil worden kun je haast niet rechts genoeg zijn.
    pi_32659672
    Het zal wel gewoon Van Aartsen worden en dat is voor iedereen die het niet zo op de VVD heeft erg gunstig.

Er zijn gewoon niet veel anderen alhoewel het me toch niet zou verbazen als Wiegel het alsnog zou doen. Binnen de VVD-fractie of bij de ministers is er eigenlijk niemand die echt de inhoud heeft.

Kamp is rustig en evenwichtig maar inhoudelijk niet sterk genoeg, heeft bijvoorbeeld met het kruisrakettendebat veel krediet verspeeld en is daar erg hardnekkig en weinig helder in.

Verdon k is geen optie en Bibi de Vries schudt alleen maar met haar hoofd.
    pi_32665149
    quote:
    Op maandag 28 november 2005 20:53 schreef sigme het volgende:
    Mag ik Henk Vonhoff voordragen? Parlement.com: "Letterlijk en figuurlijk een bestuurlijk zwaargewicht in de VVD."
    Bolkestein vind zichzelf al te oud

20-30 jaar geleden zou Vonhoff wel een goede keus zijn geweest.

Kamp lijkt me wel een alternatief maar ik denk dat hij hetzelfde probleem heeft als Zalm bij de laatste verkiezingen had. Een goed minister maakt nog geen goede lijsttrekker.

Geert Dales zou ook nog kunnen maar te onbekend bij het grote publiek ben ik bang voor en wellicht te elitair.
      dinsdag 29 november 2005 @ 10:33:12 #21
    44703 ExtraWaskracht
    Laat maar lekker draaien
    pi_32665565
    Zou Anton van Schijndel wat zijn? Bijzonder onervaren (pas sinds 30 augustus jl. in de Tweede Kamer), maar durft zich ter rechter zijde wel uit te spreken.
      dinsdag 29 november 2005 @ 10:40:23 #22
    48840 Xtreem
    Minimalist in training
    pi_32665711
    van Schijndel is voor veel leden NU al een reden om hun lidmaatschap te heroverwegen. Absoluut no-go.

Als Verdonk van haar 'one issue' imago af kan komen is ze zeker een goede. Kamp is helder en inhoudelijk sterk, maar charismatisch?
    Rutte zal het niet doen.
    Schultz van Haegen is, voor mij althans, ook nog een optie.

Reeler scenario: PvdA imitatie. Van Aartsen lijsttrekker, met Wiegel als bijbehorende kandidaat Premier.
    The secret to happiness is freedom...
    And the secret to freedom is courage.
    Thucydides
    pi_32666117
    Hirsi Ali?Absoluut geen optie. Is veel te sterk one-issue bezig, spreekt nog onvoldoende goed Nederlands en je mag je zelfs afvragen of ze überhaupt bij de VVD thuishoort, laat staan alle VVD'ers vertegenwoordigt.

Verdonk?Zou wel een enorm statement zijn, maar erg reëel lijkt het me niet. Wilders vangt de VVD al wel een handvol (meer worden het er niet) stemmen af en de LPF zit er ook nog...

Zalm?De man straalde bij de vorige verkiezingen al uit dat hij er geen zin in had. Is veel te krampachtig. Daar komt nog bij dat Nederland ondertussen wel een beetje Zalm-moe is, zeker na alle economische tegenvallers van de laatste jaren.

Van Aartsen? Blaaskaak die erg gewichtig probeert over te komen. Ik kan me werkelijk niet indenken dat dit een politicus is waarvan veel mensen onder de indruk zijn. Ik zie hem de VVD niet naar een goede verkiezingsuitslag leiden.

Vonhoff?is inmiddels 74 jaar en dus simpelweg te oud.

Wiegel? De man beschikt ontegenzeggenlijk over charisma en is met zijn 64 jaar nog nét jong genoeg voor een laatste kunstje. Heeft privé een zware tijd achter de rug, maar zou op zich wel tijd over moeten hebben... Staat beslist garant voor verkiezingswinst.

Kamp?Doet het als minister niet slecht, maar heeft zijn tongval niet mee. Dat is niet discriminerend bedoeld (kom zelf ook uit het oosten), maar wel een feit. Als ik alleen al zie hoe veel mensen om mij heen zich ergeren aan de reclame van de SNS Bank (rantedamper), kan ik me niet indenken dat Kamp op volledige steun in westelijk Nederland kan rekenen.

Rutte?Lijkt me nog iets te jong. Zou eventueel wel leuk bindmiddel met de PvdA kunnen zijn, schat ik zo in...

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-11-2005 10:59:09 ]
    pi_32666186
    Anton van schijndel of Verdonk, van Aartsen is uitgesloten, is geen man van het volk; charisma van een biljart bal. Zalm knipoogt vaak naar je wanneer je met hem praat(komt over alsof hij je in de maling zit te nemen). Rutte is te walgelijk. Wiegel moet naar het bejaardentehuis.
    "Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
    pi_32667156
    Kom op zeg, zo oud is Wiegel niet. Hij is 64. Voor de goede orde: minister Bot is een paar jaar ouder. Jacques Chirac is 73, Mandela was 80 toen -ie president werd.
      dinsdag 29 november 2005 @ 11:43:43 #26
    37676 freako
    Onverbeterlijke optimist
    pi_32667187
    quote:
    Op dinsdag 29 november 2005 10:33 schreef ExtraWaskracht het volgende:
    Zou Anton van Schijndel wat zijn? Bijzonder onervaren (pas sinds 30 augustus jl. in de Tweede Kamer), maar durft zich ter rechter zijde wel uit te spreken.
    Ik denk dat Van Schijndel de favoriet voor het VVD-lijsttrekkerschap is voor alle partijen ter linkerzijde van de VVD. Dat wordt namelijk prijsschieten.
    pi_32667504
    quote:
    Op dinsdag 29 november 2005 11:42 schreef dVTB het volgende:
    Kom op zeg, zo oud is Wiegel niet. Hij is 64. Voor de goede orde: minister Bot is een paar jaar ouder.
    Qua leeftijd zou Wiegel prima kunnen en dat zou het debat ook weer interessanter maken. Maar of Wiegel geschikt is voor de huidige politiek vraag ik me af.
    quote:
    Jacques Chirac is 73,Mandela was 80 toen -ie president werd.
    Gelijk een goed argument om te oude mensen uit de politiek te weren

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 29-11-2005 11:55:38 ]
    pi_32667691
    En Ivo Opstelten?
    Lijkt me niet zo'n gekke kandidaat.

En Wiegel, kom nou toch, die is alleen maar bang vergeten te worden. Die man is toch helemaal niet op de hoogte. Over een kloof politiek - burger gesproken.
      dinsdag 29 november 2005 @ 12:27:52 #29
    135637 JeffLebowski
    The Dude is not in
    pi_32668198
    Het is een zeer geruststellende gedachte dat niemand weet wie de VVD moet lijden
    Nieuw voorstel dan maar: Geert Wilders terughalen?
    "This act will not stand... man!"
      dinsdag 29 november 2005 @ 12:38:55 #30
    37676 freako
    Onverbeterlijke optimist
    pi_32668439
    quote:
    Op dinsdag 29 november 2005 12:27 schreef JeffLebowski het volgende:

Ja! Dat is een goed idee! Iemand die de VVD tot op het bot afkraakt terughalen om de boel te gaan leiden. .
    pi_32668529
    quote:
    Op dinsdag 29 november 2005 12:27 schreef JeffLebowski het volgende:
    Het is een zeer geruststellende gedachte dat niemand weet wie de VVD moet lijden
    Dat zou pas een kamikaze-actie zijn.
      dinsdag 29 november 2005 @ 13:10:52 #32
    11907 IntroV
    Veel voor weinig
    pi_32669133
    Ivo Opstelten heeft aangegeven dat hij niets anders wil dan burgemeester zijn.

Hans Hoogervorst maakt ook wel een goede kans wat mij betreft. Zeker als zijn zorgstelsel een succes blijkt te zijn.
      dinsdag 29 november 2005 @ 13:12:32 #33
    11907 IntroV
    Veel voor weinig
    pi_32669170
    Oh, en we hebben Geert Dales nog.
    pi_32669197
    quote:
    Op dinsdag 29 november 2005 12:04 schreef Godslasteraar het volgende:
    En Ivo Opstelten?
    Lijkt me niet zo'n gekke kandidaat.

En Wiegel, kom nou toch, die is alleen maar bang vergeten te worden. Die man is toch helemaal niet op de hoogte. Over een kloof politiek - burger gesproken.
    Bij mijn weten is Wiegel maatschappelijk actief als voorzitter van Zorgverzekeraars Nederland en is/was hij lid van de Eerste Kamer. Dus zo ver weg van de politiek is hij niet, denk ik. Aan een minister-president worden overigens andere eisen gesteld dan aan ministers. Een minister moet thuis zijn op een bepaald deelgebied, terwijl de MP ook een representatieve, charismatische functie heeft. Vergelijk Balkenende met Chirac en je begrijpt gelijk wat ik bedoel. Als presidentskandidaat zie ik Wiegel wel zitten.
    pi_32669476
    quote:
    Op dinsdag 29 november 2005 13:13 schreef dVTB het volgende:

[..]

Bij mijn weten is Wiegel maatschappelijk actief als voorzitter van Zorgverzekeraars Nederland en is/was hij lid van de Eerste Kamer. Dus zo ver weg van de politiek is hij niet, denk ik. Aan een minister-president worden overigens andere eisen gesteld dan aan ministers. Een minister moet thuis zijn op een bepaald deelgebied, terwijl de MP ook een representatieve, charismatische functie heeft. Vergelijk Balkenende met Chirac en je begrijpt gelijk wat ik bedoel. Als presidentskandidaat zie ik Wiegel wel zitten.
    President

Als je MP bedoelt lijkt het me niet echt nodig om daarover na te denken aangezien de VVD niet als grootste partij uit de verkiezingen zal komen (zeker niet als ze nog niet eens een goede lijsttrekker kunnen vinden).

Waarom HA in de lijstjes voorkomt begrijp ik al helemaal niet. Dan kun je ook alle andere VVD-kamerleden opnoemen. Het enige wat zij kan is zorgen voor media aandacht, maar niet op de goede manier.
    - I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
      dinsdag 29 november 2005 @ 13:30:05 #36
    37676 freako
    Onverbeterlijke optimist
    pi_32669593
    quote:
    Op dinsdag 29 november 2005 13:25 schreef Loohcs het volgende:

Als je MP bedoelt lijkt het me niet echt nodig om daarover na te denken aangezien de VVD niet als grootste partij uit de verkiezingen zal komen (zeker niet als ze nog niet eens een goede lijsttrekker kunnen vinden).
    De grootste partij levert niet per se de premier. Barend Biesheuvel bijvoorbeeld was een ARP-er, terwijl de KVP toen de grootste partij in de coalitie was, en ook de VVD groter was.

[ Bericht 0% gewijzigd door freako op 29-11-2005 13:39:16 (grootst, niet groots) ]
    pi_32669781
    quote:
    Op dinsdag 29 november 2005 13:13 schreef dVTB het volgende:

[..]

De enige reden dat Wiegel nu opeens weer in de picture is, is omdat ie wat heeft gezegd over Ayaan. Dergelijke optredens maakt hij al sinds decennia met enige regelmaat. En er komt nooit wat uit. Hij heeft een bijzonder goed ontwikkeld instinct hoe hij zich op de voorgrond kan plaatsen, dat zal ook zijn voornaamste kwaliteit zijn geweest tijdens zijn stormachtige politieke carrière. Maar veel meer dan dat kan ik er toch echt niet in ontwaren.
    Opstelten is een heel ander slag, en heeft in zekere zin een nu al een vergelijkbare baan als Balkenende. Ik denk zelfs dat hij het moeilijker heeft. Nu ben ik niet zo op de hoogte van het Nederlandse nieuws. Maar gevoelsmatig zou ik Opstelten niet alleen graag als lijsttrekker zie, maar ook als minister president.

Opstelten for President
      dinsdag 29 november 2005 @ 13:38:54 #38
    56971 Beluga
    [FOK!]Beluga
    pi_32669854
    quote:
    Op dinsdag 29 november 2005 13:10 schreef IntroV het volgende:
    Ivo Opstelten heeft aangegeven dat hij niets anders wil dan burgemeester zijn.

Hans Hoogervorst maakt ook wel een goede kans wat mij betreft. Zeker als zijn zorgstelsel een succes blijkt te zijn.
    Als Opstelten zich kandidaat stelt ga misschien zelfs ik wel campagne voor hem voeren. Het ultieme burgervader imago wat die man in Rotterdam uitstraalt is onovertoffen. Vraag me alleen af hoe hij het in de landelijke politiek zal doen.

Ik vind Rutte een zeer goede outsider. Jong, fel, een echte liberaal. Ik zou voor hem gaan.
    ...
    pi_32669930
    quote:
    Op dinsdag 29 november 2005 13:30 schreef freako het volgende:

[..]

De grootste partij levert niet per se de premier. Barend Biesheuvel bijvoorbeeld was een ARP-er, terwijl de KVP toen de grootste partij in de coalitie was, en ook de VVD groter was.
    Ik denk dat je er tegenwoordig slecht mee weg komt als je dat soort grappen uithaalt. Tegenwoordig verwacht "het publiek" wel dat de grootste partij automatisch de premier levert.
    pi_32669952
    Ik denk overigens dat de VVD best wel een kans maakt om de grootste partij te worden met Wiegel als lijsttrekker.
    pi_32671640
    Ik zie een behoorlijke uitdaging voor de VVD. Maar voor mij mag Ayaan of van Aarsten het wel doen. Een garantie voor verkiezingsverleis .
    Als het niet wil branden moet je beter stoken.
    pi_32671743
    quote:
    Op dinsdag 29 november 2005 13:43 schreef Kloot-Jan het volgende:
    Ik denk overigens dat de VVD best wel een kans maakt om de grootste partij te worden met Wiegel als lijsttrekker.
    Zelfs met Dijkstal lukte het om de grootste in de peilingen te worden.
      dinsdag 29 november 2005 @ 15:00:32 #43
    11907 IntroV
    Veel voor weinig
    pi_32671939
    Opstelten is inderdaad een goede burgemeester dus wat dat betreft zou hij 't van mij best mogen proberen als lijsttrekker van de VVD.

Aan de andere kant zie je ook dat Cohen vaker wordt uitgenodigd om overal te komen opdraven dan Opstelten. Is Cohen beter in PR dan Opstelten? Of is Opstelten beter in 'de boel bij elkaar houden' zonder de nare bijsmaak van laf en laks zijn. Met andere woorden, heeft Opstelten minder tegenstanders en hoeft hij zich dus minder te verdedigen?
      dinsdag 29 november 2005 @ 17:10:28 #44
    69957 Lonewolf2003
    Cool. Cool, cool, cool
    pi_32675190
    quote:
    Op dinsdag 29 november 2005 13:36 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

De enige reden dat Wiegel nu opeens weer in de picture is, is omdat ie wat heeft gezegd over Ayaan. Dergelijke optredens maakt hij al sinds decennia met enige regelmaat. En er komt nooit wat uit. Hij heeft een bijzonder goed ontwikkeld instinct hoe hij zich op de voorgrond kan plaatsen, dat zal ook zijn voornaamste kwaliteit zijn geweest tijdens zijn stormachtige politieke carrière. Maar veel meer dan dat kan ik er toch echt niet in ontwaren.
    Volgens mij wordt elke keer bij een VVD congress, bijeenkomst, reunië of borrel bij Wiegel een microfoon onder zijn neus geduwd met de vraag of die lijsttrekker wil worden. Dus dat idee komt echt niet nu opeens uit de lucht vallen.
    quote:
    Opstelten is een heel ander slag, en heeft in zekere zin een nu al een vergelijkbare baan als Balkenende. Ik denk zelfs dat hij het moeilijker heeft. Nu ben ik niet zo op de hoogte van het Nederlandse nieuws. Maar gevoelsmatig zou ik Opstelten niet alleen graag als lijsttrekker zie, maar ook als minister president.

[afbeelding]

Opstelten for President
    Opstelten zou ik na Wiegel een goede keus vinden als lijsttrekker.

Ayaan: De enige reden dat ze uberhaupt genoemd wordt, is omdat ze media geiler is dan andere kamerleden die wel hun werk goed doen.

Van Aartsen Tja, Van Aarsten is Van Aartsen. Vind het zo'n iemand die zichzelf veel belangrijker voelt dan hij is.

Kamp Best aardige goede man lijkt me. Ideaale minister van Defensie, maar als lijsttrekker of MP. Nou als Wiegel en Opstelten niet willen dan maar.

Zalm Heb Zalm nooit meer gevonden dan een uit de kluiten gewassen boekhouder zonder visie. En doet er waarschijnlijk verstandig aan om nu toch eens een andere carrieré te vinden.

Rutte: Te jong, en heeft met het onderwijsbeleid veel kwaad bloed gezet. Dus niet echt een verstandige keus.

Verdonk Als ze all-rounder wordt en het wil, een goede optie.
      dinsdag 29 november 2005 @ 17:38:02 #45
    45173 Sickie
    Nr. 1 infidel
    pi_32675804
    Ik zie momenteel niemand die eruit springt. Kamp vind ik een sympathieke vent, maar ik mis het "vuur" dat een lijsttrekker imo behoort te hebben nog bij hem. Oudgedienden is in feite een zwaktebod maar stiekem ben ik toch wel benieuwd naar een verkiezingsronde met Bolkenstein of Wiegel aan het hoofd.
    Say your prayers
    pi_32675835
    dit zou ook een goede lijsttrekker zijn in 2007
    pi_32677018
    Kan iemand die daar verstand van heeft er geen leuk polletje van maken?
    pi_32677155
    Verdonk zal veel stemmen kunnen opleveren, maar ik denk dat zij er in het debat niet goed uitkomt, en overlopen zal worden.
    Van Aartsen heeft niet het juiste imago dat de partij veel zetels zal opleveren. Dus ik zou voor Wiegel aan, hij heeft charisma en kan op veel sympathie van de kiezers rekenen.
      dinsdag 29 november 2005 @ 18:40:59 #49
    69957 Lonewolf2003
    Cool. Cool, cool, cool
    pi_32677368
    [edit: even in de OP gezet]

[ Bericht 97% gewijzigd door sizzler op 30-11-2005 10:14:09 ]
    pi_32682765
    Hee, Lodewijk, je hebt toch niet stiekem twee keer op Wiegel gestemd hè
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar: