-Ik heb ontslag genomen! En ga in Groningen nieuw werk zoeken.quote:Op maandag 28 november 2005 20:30 schreef manny het volgende:
geen vernieuwende dingen maar toch:
- vraag na bij Personeelszaken van je werk of er vergoedingsregelingen voor verhuizingen bestaan.
- huur de grootst mogelijk unit op wielen.
- verpak alles, maar dan ook alles dat maar enigzinds past in dozen.
- verplaats nooit meubels of andere zware dingen samen met "mon amour".
- acceptatiegrens tijdens de daadwerkelijke verhuizing op 300% zetten.
- bedenk iets voor die katten ivm openstaande deuren en weglopen enzo.
- verzamel mankracht ( letterlijk MAN ).
- zorg voor een steekwagentje ( kun je vaak bij die bus huren ).
and last but not least: blijf gewoon in Den Haag wonen !!
snel werk vinden, meestal krijg een vergoeding als je van ver naar de betreffende plaats toe verhuisd. Bij mij was dat bijna een compleet maandsalaris.quote:Op maandag 28 november 2005 20:34 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
-Ik heb ontslag genomen! En ga in Groningen nieuw werk zoeken.
De rest: Dank, goede tipsDe katten wilde ik als allerlaatste verhuizen, zodat ze in het nieuwe huis meteen rust hebben (geen in-en uitloop en gesleep met meubels meer).
En wat Den Haag betreft: Kom je nu mee![]()
Die vergoeding krijg je dan van je nieuwe werkgever? Maar ik ben sowieso wel van plan naar Groningen te komen, het zou dus niet speciaal voor die baan zijn. Hoe was die situatie bij jou, als ik vragen mag?quote:Op maandag 28 november 2005 20:40 schreef manny het volgende:
[..]
snel werk vinden, meestal krijg een vergoeding als je van ver naar de betreffende plaats toe verhuisd. Bij mij was dat bijna een compleet maandsalaris.
katten als laatste is goed idee, deur op slot voordat een hulpvaardige vriendin per ongeluk die deur opengooit en je die katten tot in Scheveningen moet zoeken
be trekkertje.? daar kan een berg in en mag je met een BE rijbewijs rijden.. kan je waarschijnlijk bij jou in de buurt huren en in gruun terugbrengen. scheelt je ook weer kilometer kostenquote:Op maandag 28 november 2005 20:22 schreef Duderinnetje het volgende:
Offertes heb ik opgevraagd. Komt rond de 1.300 euro uit en dan laat ik zelfs alle zware apparaten (koelkast, wasmachine, droger) achter!
Dus we gaan het echt zelf doen. Tja en hoeveel busladingen... ik vermoed een busje of drie (als ik dan mondjesmaat al dozen aan Arty meegeef de komende tijd).
En een vrachtwagen(tje) mag je tegenwoordig niet zomaar meer rijden met een gewoon rijbewijs toch?
Een klein vrachtwagentje mag je met je normale B-rijbewijs nog rijden, en daar past stukken meer in dan in een bestelbus, weet ik uit eigen verhuis-ervaring.quote:Op maandag 28 november 2005 20:22 schreef Duderinnetje het volgende:
En een vrachtwagen(tje) mag je tegenwoordig niet zomaar meer rijden met een gewoon rijbewijs toch?
Dank je wel!quote:Op maandag 28 november 2005 20:50 schreef Mass het volgende:
[..]
Een klein vrachtwagentje mag je met je normale B-rijbewijs nog rijden, en daar past stukken meer in dan in een bestelbus, weet ik uit eigen verhuis-ervaring.
Bij Hertz of Budget bijvoorbeeld kun je zo'n klein vrachtwagentje gewoon huren. HIER staan bijvoorbeeld een aantal bestelbussen en vrachtwagentjes, alleen voor de laatste heb je een groot rijbewijs nodig.
Ik zal het onthouden! Het klinkt zo onlogisch omdat ik immers vrijwillig ontslag heb genomen en ga verhuizen, maar wie weet.quote:Op maandag 28 november 2005 20:48 schreef manny het volgende:
ik ben toen verhuis van Leeuwarden naar Den Haag. Ik ging in Den Haag werken bij TPG.
Zij hebben de regel dat als je "voor je werk" naar de plaats waar je werkt verhuist dat je dan een (vrij grote) vergoeding krijgt. Voordeel voor TPG is dat ze mij geen enkele reiskostenvergoeding meer hoeven te betalen en ik woonde lekker dichtbij. Dit geld uiteraard maar 1 keer, dus je kan niet blijven verhuizen en een dergelijke vergoeding vragen
Dus zoek snel ff werk bij een goede grotere organisatie en dan zullen ze vast iets geregeld hebben op dit gebied. Ik weet niet wat voor een werk je zoekt, maar mijn vriendin is toen naar Den Haag verhuist en in het onderwijs gaan werken: die kreeg ook een bonus
O dat laatste zou erg handig zijn ja. Waarschijnlijk kan dat bij de grotere autoverhuurketens wel. Genoteerd dat ik dat dus even check!quote:Op maandag 28 november 2005 20:46 schreef dutchmage het volgende:
[..]
be trekkertje.? daar kan een berg in en mag je met een BE rijbewijs rijden.. kan je waarschijnlijk bij jou in de buurt huren en in gruun terugbrengen. scheelt je ook weer kilometer kosten
dat hadden wij ook gedaan ja en daar waren we erg blij meequote:Op maandag 28 november 2005 21:18 schreef Lois het volgende:
Maak als een van de eersten dingen je bed op, in je nieuwe huis, en leg je toiletspullen klaar. Als je dan 's avonds moe maar voldaan al je hulp hebt uitgezwaaid hoef je dat niet meer te doen en kun je zo douchen en in bed.
Köhler Autoverhuur in Den Haag was ook altijd voordelig! Ik zet jouw link er even bij in mijn bookmarks.quote:Op dinsdag 29 november 2005 13:39 schreef joshus_cat het volgende:
Kweetniet ofze nog steeds de goedkoopste zijn, maar vroeger kon je bij low budget/gelebusjes voor 54 euro per dag + benzine (verder kilometervrij) een busje huren. Voor de langere trips binnen nederland was dat wel rendabel; 't zijn wel niet al te grote busjes (8m3) . Zie ook http://www.low-price.nl/frames.htm
quote:Op dinsdag 29 november 2005 13:46 schreef Rewimo het volgende:
- Was (minder vaak gebruikt) serviesgoed en glazen en dergelijke af voor je het inpakt. Eenmaal midden in de verhuizing heb je daar geen puf voor en dan kan alles meteen schoon in de kast.
- Ruim zèlf je keuken inHet is dat ik weet waar mijn moeder haar spullen zo'n beetje heeft staan in de keuken maar naar sommige dingen heb ik erg lang moeten zoeken...
Ja, da's naar. Zeker omdat je voor grunn dan ook meteen vastzit aan 24 uur (tenzij je 't lukt om om acht uur in den haag een bus op te halen, en voor zessen weer terug kan zijn.)quote:Op dinsdag 29 november 2005 14:00 schreef Duderinnetje het volgende:
Nadeel is wel dat je deze wagens niet in een andere plaats kunt inleveren.
Marktplaats!quote:Op dinsdag 29 november 2005 14:30 schreef Duderinnetje het volgende:
Iemand nog tips over verhuisdozen/-materialen? Kopen of huren? En hoelang mag je ze houden voor je ze weer terug moet brengen? (Ik wil immers in januari al gaan pakken, en na 1 maart pas uitpakken).
Dat hebben we vandaag gelezen jaquote:Op dinsdag 29 november 2005 14:53 schreef Faithz het volgende:
Vergeet de verhuisservice van tpg post niet, werkt goed.
lol, ik hoeft niet op die link te klikken om te weten wat je bedoeldquote:Op dinsdag 29 november 2005 15:10 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Dat hebben we vandaag gelezen ja![]()
Ik ben zelf zondag verhuisd en heb daarvoor een lading computerdozen gebruikt van m'n vaders werk (TU Delft). Je zou dus dergelijke instellingen kunnen checken (Haagse Hogeschool misschien) die vaak grote ladingen computers krijgen, dan kan je alvast dozen sparen.quote:Op dinsdag 29 november 2005 14:30 schreef Duderinnetje het volgende:
Iemand nog tips over verhuisdozen/-materialen? Kopen of huren? En hoelang mag je ze houden voor je ze weer terug moet brengen? (Ik wil immers in januari al gaan pakken, en na 1 maart pas uitpakken).
Is dat zo ja? Toch maar als eerste verhuizen?quote:Op dinsdag 29 november 2005 16:13 schreef RdeV het volgende:
- De katten vinden een oud huis leeggehaald zien worden erger dan een nieuw huis zien worden opgebouwd. Bovendien stop je ze toch in een afgesloten kamer in het nieuwe huis i.v.m. weglopen, dus zet ze gewoon in een lege kamer met speeltjes voer en kattenbak. Wij hebben ze dus de dag van te voren al in het lege huis gezet. Probleem is dus wel als je iets vergeet af te sluiten zijn ze pleite![]()
Misschien is het dan zelfs beter om ze 1 of meerdere nachtjes in een pension te doen. Dat geeft misschien de minste stress! Het is ook niet leuk, maar ja, beter dan leeg halen of inruimen.quote:Op dinsdag 29 november 2005 16:37 schreef Duderinnetje het volgende:
Ik begin verdomd gewoon van jullie te houden![]()
Wat een goede tips allemaal![]()
[..]
Is dat zo ja? Toch maar als eerste verhuizen?
(ik ben echt een mietje als het om die beesten gaat. Kan er nu al van wakkerliggen hoe dat zal gaan)
Mijn ervaring is dat verhuizen voor de katten over het algemeen best meevalt hoor. Mijn mutsen zijn al een aantal maal verhuisd en altijd vrij snel gewend aan het nieuwe huisje. Meestal eten ze al na een uur en zoeken ze meteen een lekker slaapplekje opquote:Op dinsdag 29 november 2005 16:37 schreef Duderinnetje het volgende:
(ik ben echt een mietje als het om die beesten gaat. Kan er nu al van wakkerliggen hoe dat zal gaan)
Ja, dat mag wel. Wij hadden ook een kleintje met verhuizen en dat mag nog net.quote:Op maandag 28 november 2005 20:22 schreef Duderinnetje het volgende:
Dus... zorg dat je een rol boterhamzakjes in de buurt hebt en een berg van die post-itjes... kan je erbij doen in het zakje en dan zet je erop waar de schroefjes van zijn. Nog makkelijker is de schroefjes gewoon met een flinkstuk plakband aan een van de delen plakken. (Hoewel je dan iets meer risico hebt dat ze alsnog losgerukt worden.quote:Op dinsdag 29 november 2005 18:04 schreef Garbageman het volgende:
érg belangrijke tip! vergeet niet waar je de schroefjes van het bed hebt gelaten!
("garbageman, waar zijn de schroefjes van het bed?" "euh, in een doos?")
Oeh die's coolquote:Op dinsdag 29 november 2005 18:07 schreef Brighteyes het volgende:
Wij hadden zoiets Dude:
[afbeelding]
Ideaal door de rechte hoeken, stuk makkelijker dan een busje, je mag er gewoon in rijden, het heeft zo'n laadklep... scheelt een hoop geduw en getil om dingen erin te krijgen en het scheelt een bak ruimte, dus minder vaak heen en weer.
Ja, dat laatste is een goedequote:Op dinsdag 29 november 2005 18:55 schreef _Arual_ het volgende:
Mijn vader werkt in een magazijn, en had voor de boeken kleinere dozen dan voor andere spullen. Dan voorkom je dat je dozen echt megazwaar inpakt. En noppenfolie, dat is ook echt extreem handig. Zeker wat servies betreft enzo.
Jullie hebben nu 2 huishoudens hè? Kijk dan vantevoren wat je dubbel hebt. Verkoop dat of doe het weg. Maar ga het niet allemaal meeslepen. Een vuilnisbak is sowieso geen overbodige luxe, dit is de tijd om allerlei zooi weg te mikken.
Is goed, voor jou doe ik alles!quote:Op dinsdag 29 november 2005 19:18 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Ja!![]()
Ik ga je er aan houden hoor Conflict!![]()
Zo hoor ik het graagquote:Op dinsdag 29 november 2005 19:20 schreef Conflict het volgende:
[..]
Is goed, voor jou doe ik alles!
Check FC ff dametje!
quote:Op dinsdag 29 november 2005 19:06 schreef Duderinnetje het volgende:
En dan koop ik er lichtjes in voor op het dashboard en een nummerplaat met daarop 'ARTYSHOCK'en dan hamburgers met patat eten bij een truckerscafé
![]()
Ik ben gek op vrachtwagensEn deze komt het dichtste bij een echte
![]()
Woon je nu in Drenthe??? JIJ???quote:Op dinsdag 29 november 2005 19:29 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Toen wij vanuit Gouda naar Drenthe gingen kwam er de grootste vrachtwagen van de bakkerij waar mijn vader ging werken. Echt een mega ding. Het hele huis (eengezinswoning) ging er in een keer in!
En ik mocht meerijden naar Drenthe!
*zucht*
We zijn idd een patatje en zo'n echte truckers-bal gaan eten onderweg!
Wist je dat niet?quote:Op dinsdag 29 november 2005 19:50 schreef zwaaibaai het volgende:
[..]
Woon je nu in Drenthe??? JIJ???
Neeheeeee... ik ben toch net verhuisd met mijn echtgenoot naar dat prachtige liefdesnestje in Gouda joh!quote:Op dinsdag 29 november 2005 19:50 schreef zwaaibaai het volgende:
Oh ja shit... dat was het.quote:Op dinsdag 29 november 2005 19:55 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Wist je dat niet?
Stinkie en zij hebben een kippenboerderij gekocht en zoeken gewoon wat meer rust in hun leven na een tijd in de hectische Randstad te hebben gewoond.
Ik snap dat best. Gewoon weer een beetje dichter bij moeder natuur willen leven.
Shhhh... ik heb de octrooien nog niet helemaal rond.quote:Be gaat kipfiletjes aan elkaar binden met een elastiekje (één of andere nieuwe onderneming van haar)
Mijn bodypaintende vingervervende held!quote:en stinkie stort zich op het ei-schilderen. Best dapper, zo het roer omgooien!![]()
als je via de Brennerpas rijdt dan gaat die verhuizing echt heel lang duren.quote:Op dinsdag 29 november 2005 19:06 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Oeh die's cool![]()
Met de vlam in de pijp
Rij ik door de Brennerpas
Met mijn dertig tonnen diesel
Ver van huis
Maar in mijn sas
Des te langer mag ik voorin de truck zittenquote:Op dinsdag 29 november 2005 20:33 schreef manny het volgende:
[..]
als je via de Brennerpas rijdt dan gaat die verhuizing echt heel lang duren.
Goed punt !quote:Op dinsdag 29 november 2005 20:34 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Des te langer mag ik voorin de truck zitten![]()
Maar trouwens... als ik daar werk had en mijnquote:Op dinsdag 29 november 2005 19:50 schreef zwaaibaai het volgende:
Oeh! Ja! Verhuizen volgens Prince-2!quote:Op dinsdag 29 november 2005 21:06 schreef Gurb het volgende:
en ik zou één iemand de overallleiding in het oude huis, en één iemand in het nieuwe huis geven.
Niet?quote:Op dinsdag 29 november 2005 21:06 schreef Gurb het volgende:
volgens mij zijn de meeste dingen wel gezegd, maar ik zou even van te voren een soort van personeelsplanning maken, zodat jij niet constant iedereen aan het werk aan het zetten bent
en ik zou één iemand de overallleiding in het oude huis, en één iemand in het nieuwe huis geven.
en ik zou even kijken of je mensen meelaat gaan van den haag naar groningen met verhuizen, dan zou ik proberen of die mensen met een aanhanger kunnen rijden en daar ook wat spullen in mee kunnen nemen
Idem ja. Ik ga over 21 dagen verhuizen naar Utrecht.quote:Op maandag 28 november 2005 16:11 schreef Danny het volgende:
enorme tvp
Knorretje wat een strakke planning voor de verhuisdag zeg!quote:Op woensdag 30 november 2005 08:11 schreef knorretje het volgende:
wij verhuizen zo ongeveer rond de zelfde tijd, tenminste danny, de spullen en de oudste. De jongste en ik gaan een maand of 2 eerder over om te verbouwen.
knip
Ja maar dit topic gaat ook over Arty natuurlijk. En die heeft 17 afstandsbedieningen ongeveer. En we willen natuurlijk niet dat die zoek rakenquote:Op woensdag 30 november 2005 19:13 schreef Brighteyes het volgende:
Oh, ook handig (mss niet voor Dude aangezien ze een TV zonder heeft) maar stop alle afstandsbedieningen van wat dan ook bij elkaar in 1 (herkenbare) plastic zak of doos. Dan grijp je nooit mis. Wij hadden in dat tasje ook bijvoorbeeld de telefoon gestopt. Gewoon zo'n dingetje dat je snel weer bij de hand wil hebben als je eenmaal over bent.
Oh, maar dan zou ik die voor de zekerheid nog even extra omwikkelen met 20m plakband.quote:Op woensdag 30 november 2005 19:15 schreef Duderinnetje het volgende:
Ja maar dit topic gaat ook over Arty natuurlijk. En die heeft 17 afstandsbedieningen ongeveer. En we willen natuurlijk niet dat die zoek raken![]()
[naïefmodus]quote:Op dinsdag 29 november 2005 22:29 schreef Duderinnetje het volgende:
Even een vraag van een iets ander gehalte (de stoere mannen alhier moeten maar even een bizon gaan schieten in de tussentijd):
Diegenen die van woonplaats zijn gewisseld: hoe ging dat? Niet alleen praktisch (inschrijven bij gemeente, woonvergunning - dit is overigens in mijn geval geen probleem), maar ook gevoelsmatig. Vonden jullie het lastig om ergens opnieuw te moeten aarden, of juist spannend? Hoe krijg je een nieuwe stad in de vingers?
In sommige gemeenten moet je een 'woonvergunning' aanvragen voor je je er mag vestigen. Soms is dat weer louter in bepaalde omstandigheden (bijvoorbeeld: als je een huis onder de zus-en-zoveel euro hebt gekocht in die gemeente). Het is dus een soort toestemming om naar die stad te verhuizen en volgens mij doen vooral steden dat die ernstig woningtekort hebben.quote:Op woensdag 30 november 2005 19:23 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
[naïefmodus]
Woonvergunning?
[/naïefmodus]
Dat is vooral in de grote steden, in Utrecht heb ik er last van. Groningen zal je dat niet hebben.quote:Op woensdag 30 november 2005 19:26 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
In sommige gemeenten moet je een 'woonvergunning' aanvragen voor je je er mag vestigen. Soms is dat weer louter in bepaalde omstandigheden (bijvoorbeeld: als je een huis onder de zus-en-zoveel euro hebt gekocht in die gemeente). Het is dus een soort toestemming om daar die stad te verhuizen en volgens mij doen vooral steden dat die ernstig woningtekort hebben.
quote:Op woensdag 30 november 2005 19:30 schreef _Arual_ het volgende:
We hebben een nieuwbouwhuis gekocht in Lent (over de waal bij Nijmegen). Ik heb in ieder geval nog nooit van een woonvergunning gehoord. Iemand uit die omgeving die weet of je in gemeente Nijmegen zoiets nodig hebt?
Is straks mijn huis klaar, en dan mag ik er niet wonen?
http://www.nijmegen.nl/gns/index/pdc2/pdc2.asp?req=toon_product&productid=339quote:U heeft geen huisvestingsvergunning nodig om in Nijmegen een woning te huren of kopen. De gemeente Nijmegen heeft deze vergunning in 2002 afgeschaft.
Nou, ze wisten me hier toch mooi 48 euro armer te maken... En dat terwijl ik toch echt al weer 6 jaar in Gouda woon.quote:Op woensdag 30 november 2005 19:34 schreef QyRoZ het volgende:
Zoals ik zei, het is vooral in de Randstad. En als je economische of sociale binding hebt met de regio (contract of er 3 jaar woont volgens de GBA) dan is het al niet eens meer nodig.
Gewoon over je heen laten komen. Ik ben zelf 3 jaar gelden verhuisd naar de plaats waar ik werk, dus ik kende de plaats al een beetje.quote:Op dinsdag 29 november 2005 22:29 schreef Duderinnetje het volgende:
Even een vraag van een iets ander gehalte (de stoere mannen alhier moeten maar even een bizon gaan schieten in de tussentijd):
Diegenen die van woonplaats zijn gewisseld: hoe ging dat? Niet alleen praktisch (inschrijven bij gemeente, woonvergunning - dit is overigens in mijn geval geen probleem), maar ook gevoelsmatig. Vonden jullie het lastig om ergens opnieuw te moeten aarden, of juist spannend? Hoe krijg je een nieuwe stad in de vingers?
Ik kan toch bij een nieuwe baas niet meteen vrije dagen gaan opnemenquote:Op vrijdag 2 december 2005 15:17 schreef Saabmobiel het volgende:
[..]
Gewoon over je heen laten komen. Ik ben zelf 3 jaar gelden verhuisd naar de plaats waar ik werk, dus ik kende de plaats al een beetje.
Maar het leukste is om er op de fiets of lopend doorheen te gaan. Heb je genoeg tijd om de leuke dingen te bekijken. Verder heeft mijn huidige woonplaats rondleidingen door de stad voor nieuw ingezetenen. (heb ik maar niet aan meegedaan) maar wellicht een idee?
Trouwens al gedacht aan genoeg vrije dagen? Vooral bij het laten bezorgen van artikelen heb je ze hard nodig, omdat men niet zo nauw is met bezorgtijden (Ja ik weet het, je hebt ontslag genomen, dus vrije dagen genoeg)
Als je het over de duivel hebt..!quote:Op vrijdag 2 december 2005 18:01 schreef RedRoses het volgende:
Voortaan op maandagen langskomen graag!quote:Op vrijdag 2 december 2005 18:11 schreef RedRoses het volgende:
Hahahahha.. Lol had er nog niet eens zo bij nagedacht hahaha..
Dacht "wat bedoelt ze toch?"
Ik heb geen idee hoe ik het ga doen.quote:Op vrijdag 2 december 2005 18:39 schreef RedRoses het volgende:
Alleen mijn vriend en zijn vrienden (waar ik wel mee overweg kan). En ik moet daar nog een baan vinden.
Ben gewoon voor mijn ventje overstag gegaan haha.. Hij wilde écht niet naar het oosten komen.
En sja hoe ik me daar thuis ga voelen..... Dat vraag ik mezelf ook nog steeds af. Maarja sportschool, collega's, internetcontacten.. Vriendinnetjes van vrienden van mijn vriend.. Ga het gewoon proberen.
Hoe ga jij dat doen?
(Enne, sorry maandag geen tijd lol)
Afdeling Artyquote:
Is die keuken zo erg?quote:Op vrijdag 2 december 2005 19:11 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Afdeling Arty![]()
Ja foto's maken we zeker! Al zal de keukenmetamorfose ooit het spectaculairste zijn, maar dat duurt nog even![]()
quote:
Hm. Dat ziet er nog heel netjes uit in vergelijking met mijn keuken.quote:Op vrijdag 2 december 2005 20:21 schreef Duderinnetje het volgende:
Ja, zo erg. En: ZonderVaatwasser
![]()
Ach kom dit is ronduit verschrikkelijkquote:Op vrijdag 2 december 2005 20:34 schreef joshus_cat het volgende:
[..]
Hm. Dat ziet er nog heel netjes uit in vergelijking met mijn keuken.
(wat daarbij wel heel erg meespeelt is dat ik keukens puur functioneel zie, en dat ik met m'n huidige keuken prima kan leven. Plus dat ik 't toch een stukje kapitaalvernietiging vindt om voor veel $$$ een keuken te laten plaatsen die d'r over een jaar of wat toch wordt uitgerost door de volgende koper (die de dan weer hypermoderne combinatie van oranje met khakibruin gebruikt..)
Maar als je je d'r aan ergert wordt 't een ander verhaal...
Jaaaaaaaaaa, groot feest in de zomer. BBQ's in de tuin aan en partyquote:Op vrijdag 2 december 2005 21:29 schreef RedRoses het volgende:
Wat een leuk huisje Duderinnetje!
De keuken is idd wel wat saaaai![]()
Vergeet je niet de verhuizers en helpers te bedanken met een leuke housewarming? Of een lekker etentje (buffetje eventueel)?
Ja en het toilet is net zoquote:
Zijn Nederlanders zo onavontuurlijk?quote:Woonwensen verschillen per landstreek
[ANP, januari 2005]
De ultieme woondroom van Nederlanders is een grote tuin. In het Noorden is een huis in een bosrijke omgeving de ideale woonwens. Midden-Nederland heeft de voorkeur voor een huis in de stad met dakterras of dakkapel en bewoners in Zeeland, Noord-Brabant of Limburg hebben het liefst een oud huis met openslaande tuindeuren.
Als Nederlanders verhuizen gaan zij niet ver van huis, zo’n 10 km van hun huidige woning. De belangrijkste reden om te verhuizen is dat men liever woont in een rustiger omgeving met veel natuur. Voor dorpsbewoners is de omgeving waar men de kinderjaren heeft doorgebracht van belang. Stedelingen geven de voorkeur aan een kindvriendelijke buurt en een goede bereikbaarheid. 46% van de respondenten geeft aan het liefst te wonen nabij bos en winkels (40%).
Dat kan pas als ik er woon.quote:Op maandag 5 december 2005 11:27 schreef timmeeeh het volgende:
* inschrijven bij gemeente
Kan je ook van te voren doen geloof ik. Maar het heeft idd geen prioriteitquote:Op maandag 5 december 2005 11:41 schreef QyRoZ het volgende:
Dat kan pas als ik er woon.
Zodra je een huur/koopcontract oid hebt kun je je laten inschrijven.quote:Op maandag 5 december 2005 11:46 schreef timmeeeh het volgende:
[..]
Kan je ook van te voren doen geloof ik. Maar het heeft idd geen prioriteit
ja uitwonende stufi, maar ondertussen betaal je ook die maand huur dus per saldo kan je er niet echt op vooruit gaan lijkt me..quote:Op maandag 5 december 2005 12:16 schreef blaaatkipje het volgende:
[..]
Zodra je een huur/koopcontract oid hebt kun je je laten inschrijven.
Ik heb al meer dan een maand een huurcontract maar ga er pas in januari wonen(in de tussentijd dus lekker uitwonend stufi ontvangen)
Haal even zo'n verhuis-/postdoorstuurpakketje bij TPG. Zit een handige lijst bij en veel instanties kun je met een vinkje in de kantlijn door TPG laten weten wat je nieuwe adres is.quote:Op maandag 5 december 2005 11:20 schreef QyRoZ het volgende:
Okay, ik ga binnenkort verhuizen naar mijn eerste koopwoning in Utrecht, aankoopgedeelte is zo goed als rond. Wat blijft er nog over?
* Opstalverzekering
* Inboedelverzekering
* Energie regelelen (Eneco? Waar? Idee! Help!)
Wat nog meer? Er zijn vast nog 500 andere dingen.
Is geregeld.quote:Op maandag 5 december 2005 20:11 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Haal even zo'n verhuis-/postdoorstuurpakketje bij TPG. Zit een handige lijst bij en veel instanties kun je met een vinkje in de kantlijn door TPG laten weten wat je nieuwe adres is.
Post door laten sturen is uiteraard ook aan te raden omdat je altijd instanties vergeet in te lichten of de administratieve molen aldaar erg langzaam draait.
Huisarts kan nog wel, zit nog steeds bij de huisarts van mn ouders, al woon ik daar al 6.5 jaar niet meer.quote:Verder moet je nog denken aan het regelen van een nieuwe huisarts en tandarts en vergeet ook van die dingen als een bonuskaart, airmiles- of OV-kortingskaart (indien van toepassing) om te zetten naar een nieuw adres.
Ik heb net 15 verhuisdozen gehaald a 2 euro bij de Kwantum. Goeie dingen. Lekker stevig, maar niet supergroot.quote:Op maandag 5 december 2005 20:13 schreef Duderinnetje het volgende:
En dan wil ik nu graag tips over verhuisdozen.
Jullie hielpen mij al aan de verschillende mogelijkheden (huren, kopen, tweedehands kopen).
Wat moe'k nou doen? [afbeelding]
wij hebben uiteindelijk gekozen voor de dozen van victorverhuis.nl (mede door de prijs aldaar) Heb er nu een stuk of 43 ingepakt en denk er nog een stuk of 30 *zucht* te moeten en dat binnen nu en drie weken. (en dan heb ik nog echt heel erg veel weggegooid, wat een mens al niet verzameld en maar bewaard zegquote:Op maandag 5 december 2005 20:18 schreef QyRoZ het volgende:
[..]
Ik heb net 15 verhuisdozen gehaald a 2 euro bij de Kwantum. Goeie dingen. Lekker stevig, maar niet supergroot.
Dat eerste zou ik even navragen in Zwolle. Ik kan me voorstellen dat ze zeggen: wacht er maar mee tot iedereen er is, want dat is administratief het makkelijkste. In die twee maanden mag je dan alleen niet stemmen in Zwolle, mocht de gemeenteraad omduvelen, maar daar kom je vast ook wel overheenquote:Op dinsdag 6 december 2005 06:23 schreef knorretje het volgende:
[..]
wij hebben uiteindelijk gekozen voor de dozen van victorverhuis.nl (mede door de prijs aldaar) Heb er nu een stuk of 43 ingepakt en denk er nog een stuk of 30 *zucht* te moeten en dat binnen nu en drie weken. (en dan heb ik nog echt heel erg veel weggegooid, wat een mens al niet verzameld en maar bewaard zeg)
1 ding weet ik wel ik doe het nooit weer met zo'n korte tijd er tussen, 29 november kwam alles rond, en in de eerste week van januari is de overdracht,
brengt me gelijk bij het volgende.
** ik en de jongste gaan daar al wonen (verbouwen) moet ik me dan ook al inschrijven bij de gemeente ondanks dat de rest nog niet mee komt ? en de verhuizing nog niet echt heeft plaatsgevonden ?
** en hoe zit dat met een huisarts etc, mij en de jongste daar al ergens aanmelden ? of kan dat pas na de echte verhuizing ?
Geen idee, aantal spullen zullen er nog wel een aantal jaren in blijven zitten (tot de volgende verhuizing over een jaar of 5/6), de rest weet ik niet.quote:Op dinsdag 6 december 2005 08:45 schreef Duderinnetje het volgende:
Wat ga je er trouwens mee doen als je verhuisd bent?
Ah... ik kan op de site niets vinden over de prijs. Zag je het in een foldertje Troel?quote:Op dinsdag 6 december 2005 08:59 schreef Troel het volgende:
Bij de Gamma zijn de verhuisdozen in de aanbieding nu zag ik trouwens.
Nee, bij de Gamma in Nieuwegeinquote:Op dinsdag 6 december 2005 09:14 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Ah... ik kan op de site niets vinden over de prijs. Zag je het in een foldertje Troel?
ik heb ze uit de aanbieding bij hun gekocht,quote:Op dinsdag 6 december 2005 08:45 schreef Duderinnetje het volgende:
O die Kwantumtip noteer ik trouwens, thanks QyroZ! Twee euro p/st, geen idee nog of dat goedkoop is. Wat ga je er trouwens mee doen als je verhuisd bent?
Knorretje, jij hebt de dozen ook gekocht? Of is dat huur?
dan is de aktie van victor verhuis toch nog net iets voordeliger (7.95 delen door 5 = 1.59 per doos)quote:Op dinsdag 6 december 2005 09:17 schreef Troel het volgende:
[..]
Nee, bij de Gamma in Nieuwegein
Ze hadden er 5 voor 7,95 als ik het goed gezien heb.
heb je gelijkin, zeker met kids heb je toch best wel regelmatig een arts nodig, of in elk geval sneller.quote:Op dinsdag 6 december 2005 08:26 schreef Duderinnetje het volgende:
Huisarts: zou ik zeker al zoeken. Altijd handig en je weet nooit wat er gebeurt (ongelukjes in kleine hoekjes tijdens de verbouwing). Je oude huisarts heeft als het goed is aparte dossiers van jullie allemaal, dus laat die van jou en de jongste al even doorsturen naar de nieuwe dokter.
Informeer dan wel alvast of er in de praktijk ook plek is voor de andere gezinsleden.
enorm veel, geen riolering, een bouwval als keuken (welke losstaat) de doucheafvoer loopt met een buisje rechtstreeks het plaatsje op, ramen met scheuren, kozijnen waar je met je vinger door prikt, een dak wat lek is, muren die weg moeten, leidingen en een wc die gebouwd moeten worden, dakgoten kennen ze nietquote:Moet er veel verbouwd worden in huis Knorretje? En wie gaat dat doen?
mijn ouders wonen ook in zwolle, en de jongste slaapt daar, zodra er een plekkie is waar ik fatsoenlijk kan liggen (lees droog en tochtvrij) en ik kan er douchen en plassen, ga ik er wel slapen (is makkelijker als er vroeg aan de gang moet gegaan worden door mij of bouwvolk) maar tot die tijd slaap ik ook bij mijn ouders.quote:Heb je voor de kleinste en jou dan wel een kamertje dat stofvrij en een beetje gezellig is? Wonen in een bouwput is zo naar![]()
Ja!quote:Op zondag 18 december 2005 00:23 schreef gurlie het volgende:
Zeg duderella, hoe komt dat gigantische mariabeeld nú al in Grunn?
So it seems.quote:Op zondag 18 december 2005 00:29 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Ja!Gelijkgestemde zielen, die vorige bewoners
Dat is een goede tip! Ik kreeg wel eens eerder tips over ruimte in mijn doos en zo, maar nooit met handdoeken!quote:Op zondag 18 december 2005 00:30 schreef gurlie het volgende:
En misschien wat kostenbesparend, gebruik handdoeken e.d. nuttig, ze kunnen namelijk prima dienen als bescherming voor breekbaar spul, scheelt in de kosten en in de ruimte in je doos.
Ik realiseerde me de fout pas toen ik op 'invoeren' klikte.quote:Op zondag 18 december 2005 00:34 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Dat is een goede tip! Ik kreeg wel eens eerder tips over ruimte in mijn doos en zo, maar nooit met handdoeken!![]()
O en vandaag hebben we (zien jullie dat ik we schrijf?) een vloer uitgezocht voor het nieuwe huis. Hoe afgeleefder de boel eruit ziet, hoe meer je ervoor betaalt en dat vond Arty gek genoeg héél gebruikelijk...![]()
![]()
Het is iets Frans eikerigs met antiekolie bladiebla boel centjes geworden![]()
Dat is toevallig!! Mijn schoonzusje had als huisartsasssistente jaren geleden ook van die dozen en die heb ik toen ook gebruikt voor de emigratie Rotterdam-Scheveningen.quote:Op zondag 18 december 2005 00:29 schreef gurlie het volgende:
Toen wij verhuisden hebben we via een kennis dozen van incontinentieluiers gekregen, ze werkte bij een bejaardentehuis. Voordeel is dat ze geheel steriel zijn, het nadeel: ze hebben geen handvatten. Oh en genoeg rollen tape halen, niets is zo lullig als je een aantal dozen niet goed kunt sealen. En zo'n dispenser, maar dat was al gezegd.
Nee in de olie!quote:Op zondag 18 december 2005 00:39 schreef gurlie het volgende:
[..]
Ik realiseerde me de fout pas toen ik op 'invoeren' klikte.
Hm, heel vintage dus. Gelakt of niet?
quote:Op zondag 18 december 2005 00:41 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Dat is toevallig!! Mijn schoonzusje had als huisartsasssistente jaren geleden ook van die dozen en die heb ik toen ook gebruikt voor de emigratie Rotterdam-Scheveningen.
Kijk, dat inpakken is geen probleem. Maar als bij het uitladen van het verhuisbusje je vrienden voor het gemak de Tena-dozen eerst even vóór je vissershuisje op straat neerzetten, dan duurt het járen voor de praatjes het dorp uit zijn![]()
Kom je bij buren op bezoek, wil je gaan zitten, zeggen ze: o daar wilde ik net toevallig een handdoekje neerleggen, want de bank geeft af.![]()
Haha, bedenk wel, olie slijt, en boenen is kut.quote:Op zondag 18 december 2005 00:42 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Nee in de olie!Gelijk zijn eigenaren elke zaterdagavond
![]()
Die vaatwasser (of: die niet-existentiële vaatwasser) is wel erg ja. Maar dat kennen ze gewoon nog niet in Groningenquote:Op zondag 18 december 2005 00:42 schreef gurlie het volgende:
Oh en zorg dat je op de dag des verhuizing geen servies oid nodig hebt, gewoon even wat wegwerpspul halen zodat je niet 20 dozen waar 'servies' op staat hoeft door te zoeken.
Wat een bummer van die vaatwasser trouwens.
Ons werd juist verteld dat olie vrij makkelijk bij te werken is. Omdat het geen 'laag' betreft, maar meer een verzadiging van de vloer, kun je die na een (bijvoorbeeld) kotsbui van de katquote:Op zondag 18 december 2005 00:44 schreef gurlie het volgende:
[..]
Haha, bedenk wel, olie slijt, en boenen is kut.
Gelukkig heb jij katten en geen honden die met hun zandpoten over je dure vloertje spollen.
En ik maar denken dat katten zo schoon waren.quote:Op zondag 18 december 2005 00:56 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Ons werd juist verteld dat olie vrij makkelijk bij te werken is. Omdat het geen 'laag' betreft, maar meer een verzadiging van de vloer, kun je die na een (bijvoorbeeld) kotsbui van de kathet plekje een beetje schoonschrobben en er locaal weer olie op inboenen.
O en mijn drie katten die vrijelijk door het luik in- en uitlopen hebben gelukkig badslippertjes aan die ze voor de deur netjes uitdoen, dus hebben wij nooit last van zandpoten nee [afbeelding]
![]()
* Alle ijsklontjes op gaat eten vanaf nuquote:Op zondag 18 december 2005 00:53 schreef gurlie het volgende:
Oja, zorg dat je voordat je gaat je proviand in huis wat weg gaat eten. Wij hadden geloof ik wel vijf dozen aan eten in de bus staan.
Met flink wat wijn zeker?quote:Op zondag 18 december 2005 00:58 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
* Alle ijsklontjes op gaat eten vanaf nu![]()
Ja was moet je misschien vaker inboenen...quote:Op zondag 18 december 2005 00:58 schreef gurlie het volgende:
[..]
En ik maar denken dat katten zo schoon waren.
Oh dat kan trouwens best kloppen met die olie hoor, wij werken met was dus dat zal inderdaad wel anders zijn dan. Onze vloer is voornamelijk kaal omdat we geen zin hebben om elke week te boenen.
Alcohol beviest niet!quote:
Aha, goeie uitvinding dan, apres ski.quote:Op zondag 18 december 2005 01:20 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Alcohol beviest niet!
Dat is ook de reden dat je tijdens de wintersport zoveel moet drinken (lawinegevaar!)
Mosterd na de maaltijd me dunkt.quote:Op zondag 18 december 2005 01:23 schreef gurlie het volgende:
[..]
Aha, goeie uitvinding dan, apres ski.
Welke lapjes?quote:
Sap.quote:Op zondag 18 december 2005 01:39 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Welke lapjes?
* Varkenslapjes ontdooit om bovenop de verhuisdozen te leggen...![]()
In m'n decolletée, zo dicht mogelijk bij mijn hartquote:Op zondag 18 december 2005 01:42 schreef gurlie het volgende:
[..]![]()
Die mag natuurlijk niet verdwalen in al die dozen.
Ja is goed!quote:Op zondag 18 december 2005 01:45 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
In m'n decolletée, zo dicht mogelijk bij mijn hart![]()
Sappen jij!
Slappen!
Slapen!
![]()
![]()
quote:Wel parkeervergunning, geen parkeerplaats?
Wel een parkeervergunning, maar toch geen plaats om je auto te parkeren. Die ervaring hebben nogal wat mensen die in de nabijheid van hun woning een parkeerplaats moeten zoeken. De parkeervergunning of parkeerontheffing van de gemeente, waarvoor vaak een forse prijs moet worden betaald, geeft geen garantie dat er ook daadwerkelijk plek is om de auto te parkeren.
Vereniging Eigen Huis opent meldpunt 'parkeervergunning'
Eigenwoningbezitters klagen steeds vaker bij Vereniging Eigen Huis dat ze hun auto niet in de nabijheid van hun huis kunnen parkeren, ondanks dat ze bij hun gemeente voor een parkeervergunning of parkeerontheffing hebben betaald. Eigen Huis wil de omvang van het parkeerprobleem bij de eigen woning in kaart brengen en heeft daarvoor op haar website een meldpunt geopend. Wat zijn de grootste pijnpunten voor bewoners die hun auto willen parkeren? Wat kosten de vergunningen in de diverse gemeenten en hoe lang zijn de wachttijden voordat de parkeerkaart achter de autoruit kan worden geplakt?
Gevolgen van 'parkeerleed'
Bovendien wil Vereniging Eigen Huis graag weten of mensen overwegen te verhuizen vanwege groeiende parkeerproblemen en of moeilijk kunnen parkeren voor huizenkopers een reden is om een te koop staande woning links te laten liggen. Voorts is de vereniging benieuwd of, en in welke mate, huiseigenaren van mening zijn dat parkeerproblemen een drukkende werking hebben op de waarde van hun woning.
Bron: veh
weet je wat het nou is, het is rond uit klote dat je maandelijks een bedrag neerteld om je auto in de buurt van je huis te mogen parkeren als bewoner maar er bijna om moet vechten om er ook daadwerkelijk te kunnen parkeren en niet dik 20 minuten van je huis vandaan. Is ook zo praktisch met boodschappen, of je kids of wat dan ook. Plus daar betaal je niet voor natuurlijk. Voor de deur geen plek is geen probleem, maar in dezelfde straat of zijstraat zouden ze eigenlijk best meer kunnen proberen te realiseren. Door simpelweg niet meer vergunning per huishouden uit te geven en daarnaast bv een verbod voor parkeren bezoekers etc in de straten waar het grootste parkeergebrek is.quote:Op dinsdag 20 december 2005 14:06 schreef Duderinnetje het volgende:
Hieronder nog een berichtje over P-vergunningen. Mensen die boos zijn dat ze wel een vergunning hebben, maar géén plek voor de deur. Ik snap dat niet. Alsof de gemeente plekken kan 'toveren'. Zeker in oude steden is simpelweg geen plek voor meer parkeerplaatsen. Ga dan lekker buiten het centrum wonen.
Anyway, berichtje voor de geïnteresseerden:
[..]
O dan is het wel irritant ja! Maar bij ons werken ze niet met vergunningsplekken. Je betaalt 50 euro of zo per jaar en dan mag je overal parkeren in je buurt. Enige verschil met niet-vergunninghouders is dat zij naar de parkeerautomaat moeten en wij dan niet. Maar we hebben geen speciale vergunningsplekken.quote:Op dinsdag 20 december 2005 14:10 schreef Brighteyes het volgende:
Nou... in mijn eer-vorige huis hadden wij ook een parkeervergunning en het is op zich best wel heel erg irritant dat je, als je 's nachts om 2 uur thuis komt nergens een vergunningsplek kan vinden. En dan ook niet 2 of 3 straten verderop. Dat frustreert wel hoor. Komt ook omdat buiten die uren iedereen zijn auto op een vergunningsplek mag zetten. Dus bijvoorbeeld op zondag.
Dan kan jij hem weliswaar op een betaald parkerenplek zetten maar moet je er dan wel voor zorgen dat hij maandag weer op een goede plek staat.
Het viel op zich allemaal wel mee, maar soms was het wel even bijten als je echt geen plek kon vinden.
Ik heb wel eens op zaterdagochtend om 9 uur in de supermarkt gestaan. Was uit bed gegaan om mijn auto te verzetten naar een goede plek (stond dus op een betaalplek) en kon niks vinden. Ben van pure ellende maar boodschappen gaan doen.
Suf hoor, je merkt gewoon dat je dan samen met anderen mensen uit de buurt rondjes rijdt op zoek naar een plekje.
Klopt idd!quote:Op dinsdag 20 december 2005 14:22 schreef Duderinnetje het volgende:
@ Knorretje: hé, in die buurt heb ik ook nog eens gewoond!
En Be heeft daar nog niet zo lang geleden geplast in een buurtcafé (lang verhaal)
Idereen in een smartquote:Op dinsdag 20 december 2005 14:21 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
En ik zou gewoon niet weten hoe je parkeernood oplost in het stadscentrum. Dan zou de gemeente huizen moeten afbreken![]()
Een sm... sma... Ik bedoel: een smar...quote:Op dinsdag 20 december 2005 14:32 schreef Saabmobiel het volgende:
[..]
Idereen in een smartIk heb me altijd blauw gelachen in Groningen. Ik kon hem overal kwijt. Stond dat groene monster weer dwars in een parkeervak..
![]()
Maar ik geloof best dat 'ie handig is hoorquote:
Je mag m'n nick gelovenquote:Op dinsdag 20 december 2005 15:22 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Maar ik geloof best dat 'ie handig is hoor![]()
Als je hem maar niet voor míjn deur neerzet![]()
O en ik je nick maar geloven![]()
Slaat de stress al een beetje toe?quote:Op dinsdag 20 december 2005 15:54 schreef Cassiopeia het volgende:
Tvp hier, over 3 weken ga ik samenwonen met m'n vriend, en aangezien we allebei nog bij onze ouders wonen en gelijk in een koophuis gaan hokken, moet er veel geregeld worden
Valt nu nog mee omdat we over anderhalve week pas echt kunnen verhuizen (dan kunnen de muren pas worden gedaan)quote:Op dinsdag 20 december 2005 15:56 schreef Saabmobiel het volgende:
[..]
Slaat de stress al een beetje toe?![]()
quote:Op dinsdag 20 december 2005 15:51 schreef Saabmobiel het volgende:
[..]
Je mag m'n nick geloven![]()
Ik rijdt al ruim anderhalf jaar geen smart meer (en dat heeft een reden van pakmbeet anderhalf A4tje) Maar ik kan later tegen m'n kleinkinderen zeggen: "Kijk, zo'n auto heeft je opa ook gehad" M'n kleinkinderen mij uitlachen uiteraard. En onder het motto "Opa was al seniel op z'n dertigste" wordt ik dan afgevoerd naar huize weltevree.
Maar wanneer staat de verhuizing gepland?
Luierdozen, TenaLady-dozen... de buurt zal wel denken:quote:Op woensdag 21 december 2005 15:55 schreef Jelief het volgende:
nog een tip voor goede dozen: luierdozen halen bij een drogist (geven ze meestal zo mee) of bij een kinderdagverblijf vragen.
Zorg ook dat je je papperassen bij elkaar stopt. en weer makkelijk terug kan vinden.
quote:Op vrijdag 23 december 2005 00:24 schreef Gompy58 het volgende:
he duderinnetje, wanneer staat je verhuizing eigelijk gepland? of heb ik dara overheen gelezen ?
quote:Op dinsdag 20 december 2005 18:47 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Laatste weekend van februari gaan mijn spullen over denk ik.
Niets kapot gegaan?quote:Op vrijdag 23 december 2005 15:59 schreef QyRoZ het volgende:
Ik heb de verhuizing overleefd. Min of meer.
Over bubbels gesproken: toen Arty en ik net dat huis hadden gekocht zaten we te fantaseren dat we een fles champagne zouden kopen ter doop, om die dan door het raam te gooien.quote:Op vrijdag 23 december 2005 19:52 schreef Brighteyes het volgende:
Kan me voorstellen dat dat een lekker gevoel geeft Dude!
Reden voor een glaasje bubbels of zo!
quote:Op vrijdag 23 december 2005 20:01 schreef Duderinnetje het volgende:
Over bubbels gesproken: toen Arty en ik net dat huis hadden gekocht zaten we te fantaseren dat we een fles champagne zouden kopen ter doop, om die dan door het raam te gooien.
En als de verkopers dan boos naar buiten stormen zeggen:
"Ja heu... we hebben het toch gekocht! Whehehehe..."![]()
Maar we betwijfelden of ze die grap zouden begrijpen![]()
OMGquote:Op vrijdag 23 december 2005 22:52 schreef Shark.Bait het volgende:
Ik heb wel eens een stel helpen verhuizen. Op de gelukkige dag zelf bleek dat ze niks gepakt hadden.
En alles ging mee, inclusief 50 lege pringles blikken (voor de kinderen op school-zij is lerares)
Zijn excuus: Zij was de avond ervoor weg, dus hij moest op de baby passen, kon dus niks inpakken, ging maar video kijken
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Ik denk dat je niet tegerlijkertijd moet verhuizen, en dat je eerst je slaapkamer in orde moet brengen, en dan alvast kleine spulletjes kan verhuizen.
Ik heb ook gezien dat als je vrienden en verhuizers gebruikt op de grote dag, dat zij minder lief voor je mooie spulletjes zijn dan jijzelf zou zijn. *gruwel*
[..]LOL
Ja, maar.. tja.. och.. achteraf ws wel, ik had mij iets vertild, beetje rugpijn aan overgehoudenquote:Op vrijdag 23 december 2005 22:58 schreef Duderinnetje het volgende:
OMGIk geloof dat ik als verhuishulp dan gewoon zou aftaaien eerlijk gezegd. Bekijk het dan maar.
Ja precies, zoeits. Alles wat je niet direct nodig hebt alvast overbrengen, mits je daar al ruimte ervoor hebt.quote:Hoe bedoel je niet tegelijkertijd? Niet alles in één keer? Zelf wil ik de komende tijd al dozen meegeven aan Arty, zodat op de verhuisdag zelf voornamelijk de grote stukken overblijven.
Maar ook beschadigingen aan kasten enzo...dat vind ik minder 13.gifquote:En ja, er sneuvelt altijd wel iets. O de spullen die hier al kapot zijn gegaan in de handen van verhuishulpen![]()
Aan de andere kant: Dat is het risico als je hulp vraagt, dat wéét je.
Mijn ervaring is dat je beter een stel professionele sjouwers bij een verhuizing kunt hebben dan een stel vrienden die alleen achter een bureau'tje zitten. Ook al bedoelen ze 't nog zo goed, ze hebben domweg niet die controle over een lomp ding die een beetje potige jongen wel heeft.quote:Op vrijdag 23 december 2005 23:12 schreef Shark.Bait het volgende:
Maar ook beschadigingen aan kasten enzo...dat vind ik minder 13.gif
kan zijn,maar ergens hier heb ik gelezen dat dat al vrij snel over de 1400 eurie heen gaat. En mijn idee is dat je voor 1400 eurie best eea kapot kunt laten vallen...quote:Op vrijdag 23 december 2005 23:41 schreef joshus_cat het volgende:
[..]
Mijn ervaring is dat je beter een stel professionele sjouwers bij een verhuizing kunt hebben dan een stel vrienden die alleen achter een bureau'tje zitten. Ook al bedoelen ze 't nog zo goed, ze hebben domweg niet die controle over een lomp ding die een beetje potige jongen wel heeft.
Pffrt. Da's als je een stel verhuizers ook het inpakwerk laat doen, en zelf niet moe wilt worden. Ik ben anderhalf jaar geleden voor 350 euro verhuisd van een 2 kamers appartementje naar wat groters (begane grond ->3 hoog). Daarvoor kreeg ik een vrachtwagen en een sjouwer; ik moest wel zelf alles inpakken en meehelpen met sjouwen.quote:Op zaterdag 24 december 2005 03:46 schreef Gompy58 het volgende:
[..]
kan zijn,maar ergens hier heb ik gelezen dat dat al vrij snel over de 1400 eurie heen gaat. En mijn idee is dat je voor 1400 eurie best eea kapot kunt laten vallen...
*schrapt journalistiek van lijstje.quote:Op vrijdag 23 december 2005 19:49 schreef Duderinnetje het volgende:
Hier ook nog even spammen:
Ik word hbo-juf! Juf journalistiek. Ik ga colleges geven en practicum begeleiden. Arme, arme studenten.In de knop gebroken
![]()
En dit is niet eens off topic, want bij de Grote Oversteek naar Groningen hoorde ook het vinden van nieuw werk. Ik hoopte stiekum dat er een vacature in het onderwijs zou komen en voilá. Brief geschreven, paar dagen later op gesprek en de volgende dag was alles rond!
Dit geeft zo ontzettend veel rust rond de verhuizing. Heerlijk hoe nu echt alles rond is. We hebben en geweldig huis, ik heb mijn huidige huis snel en goed (en lekker zonder makelaar!) kunnen verkopen én ik heb een baan. Van mij mag de verhuizing mórgen plaatsvinden
quote:Op zaterdag 24 december 2005 16:09 schreef gurlie het volgende:
[..]
*schrapt journalistiek van lijstje.![]()
feli
Dat zei die verhuizerd die ik inhuurde toen ook. Achterafquote:Op zondag 25 december 2005 11:30 schreef Dirkh het volgende:
Als je van of naar een etagewoning verhuist, huur dan een bouwlift. Kost misschien een paar tientjes, maar je spullen blijven heel en de sfeer tijdens het verhuizen wordt in ieder geval niet door het sjouwen verpest.
...zoals dat je bijvoorbeeld nog steeds al je spullen in je vorige woning moet afvoerenquote:Op zondag 25 december 2005 16:58 schreef Gompy58 het volgende:
Het moge duidelijke zijn dat aan deze optie wel wat haken zitten
Zie je nu, daar heb je zo'n haak die ik dan ook nog eens compleet ove rhet hoofd had gezien.quote:Op zondag 25 december 2005 17:55 schreef joshus_cat het volgende:
[..]
...zoals dat je bijvoorbeeld nog steeds al je spullen in je vorige woning moet afvoeren![]()
Ah. Dat zou ik dus niet doen. Ik heb de laatste paar maanden redelijk wat ervaring opgedaan met het naarbovensjouwen van loodzware apparaten, en je hebt dus helemaal niks aan een steekwagen als je een trapje opmoet. Laat staan 10. Reden: bij iedere trede komt dat ding tot stiltstand, dus je moet iedere keer weer opnieuw de hele massa opnieuw in beweging zien te krijgen. Slopend, plus dat boven de 50 kilo 't sowieso niet meer lukt om een trede omhoog te komen. Laat staan een paar honderd.quote:Op zondag 25 december 2005 11:30 schreef Dirkh het volgende:
En eventueel een steekwagen voor de trap.
[afbeelding]
Ik zag net bij de Karwei rollen bubbelplasic in de aanbieding.. geen idee hoe duur en hoeveel meter, maar ik zag hetquote:Op dinsdag 27 december 2005 16:57 schreef Duderinnetje het volgende:
Ik heb een stuk of 16 tweedehands verhuisdozen gekregen!
Weet iemand of je rollen verpakkingsmateriaal voor breekbare spullen bij de Gamma ed. kunt kopen? (Ik weet dat het bij verhuisbedrijven kan).
U is mijn held voor een kwartierquote:Op dinsdag 27 december 2005 16:59 schreef Triangeljosti het volgende:
[..]
Ik zag net bij de Karwei rollen bubbelplasic in de aanbieding.. geen idee hoe duur en hoeveel meter, maar ik zag het
quote:Op dinsdag 27 december 2005 17:05 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
U is mijn held voor een kwartier![]()
Dank voor de info!
Die ga ik vanaf nu óók bewarenquote:Op dinsdag 27 december 2005 20:57 schreef Garbageman het volgende:
Ik heb zelf ervaren dat kranten érg goed werken. Stuk goedkoper dan bubbeltjes inpak zooi als je tóch al lid bent van een krant.
Ik heb m'n audioapparatuur en TV ook in bubbeltjesplastic ingepakt. Kost je wel lappen plastic, maar je bent wel gegarandeerd dat je spullen krasvrij aankomen. Ducttape is trouwens ook erg fijn spul.quote:Op dinsdag 27 december 2005 21:10 schreef Duderinnetje het volgende:
Die ga ik vanaf nu óók bewaren
Maar voor mijn servies en zo vind ik bubbeltjesspul toch wel een fijn idee
Daar heb je een Xenos voor, koop één glas, verpak die met driehonderd vel papier en je kan je hele servies verhuizen.quote:Op dinsdag 27 december 2005 21:11 schreef gurlie het volgende:
Nadeel van kranten is wel dat de inkt afgeeft.
quote:Op dinsdag 27 december 2005 21:17 schreef Dirkh het volgende:
[..]
Daar heb je een Xenos voor, koop één glas, verpak die met driehonderd vel papier en je kan je hele servies verhuizen.
Echtgenoot? Weet Arty dat ook?quote:Op vrijdag 30 december 2005 18:28 schreef Duderinnetje het volgende:
Oké, mijn net-echtgenoot is dezer dagen bezig te informeren naar busjes/vrachtwagentjes voor de verhuizing. In het begin van dit topic kregen we al hele goede tips. We gaan voor een zo groot mogelijke mini-vrachtwagen, liefst met laadkleplift.
Nu blijkt dat je dus nog een redelijk mini-truckje mag rijden met je gewone rijbewijs. Echter: Zit er in dat geval een maximum aan de belading die zo'n wagen mag hebben, wil je het nog mogen besturen met gewoon rijbewijs?
Aha! Dank! Het gaat dus niet zozeer om hoe giga de wagen is, maar puur om het totaalgewicht...quote:Op vrijdag 30 december 2005 18:32 schreef Brighteyes het volgende:
Stinkie zegt:
Het totale gewicht van de auto + belading mag niet meer dan 3500 kilo zijn. Staat ook op je rijbewijs als het goed is.
En de auto moet sowieso niet meer dan die 3500 kilo kunnen hebben. Dat je dus niet met een tien-tonner gaat rijden.
Als in: net-echt!quote:Op vrijdag 30 december 2005 18:34 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ja, dat vroeg ik me ook al af, net-echtgenoot... as in... jullie zijn newly-weds?
Ze zullen je niet zo snel van de weg halen maar je moet wel heel gek doen wil je zelf over datquote:Op vrijdag 30 december 2005 18:37 schreef Duderinnetje het volgende:
Aha! Dank! Het gaat dus niet zozeer om hoe giga de wagen is, maar puur om het totaalgewicht...
Oké, dan is het dus zaak het gewicht van de desbetreffende mini-truck te weten en dan uit te rekenen hoeveel meubels je er nog in mag proppen (of is 3500 zóveel dat je je daar bijna geen buil aan kan vallen, mits je geen brandkluizen vervoert?)
Ik ben zo slecht in het inschatten van gewicht enzo ik ben sinds mijn dertigste dan ook nog jaren zorgeloos door het leven gegaanquote:Op vrijdag 30 december 2005 18:42 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ze zullen je niet zo snel van de weg halen maar je moet wel heel gek doen wil je zelf over dat
gewicht heen komen hoor. Dat gaat wel loslopen volgens ons.
Mss is het slim om dat eens na te vragen bij de verhuurder hoe hij daar over denkt. Die kan je mss gerust stellen.
Maar hopen dat het eind februari niet glad is danquote:Op vrijdag 30 december 2005 19:03 schreef joshus_cat het volgende:
Een beetje kleine bestelbus krijgt 3500 kilo nog geeneens van z'n plaats. Dus dat merk je vanzelf wel.
(heb in den haag rondgekart met een busje volgeladen met puin; was nog geeneens een ton ofzo, maar volgens m'n pa wel duidelijk merkbaar. Zeker als je viaducten op en af moet)
Je weet dat er een kudde fok!kers stevig aan 't inzetten is op een Echte Winter?quote:Op vrijdag 30 december 2005 19:07 schreef Duderinnetje het volgende:
Maar hopen dat het eind februari niet glad is dan![]()
Als die maar voorbij is in het laatste weekend van februari. want dan gaat de volksverhuizing plaatsvinden! (Tja en qua klussen in de maand feb. mag het van mij ook wel een heel vroeg voorjaar worden eigenlijk.quote:Op vrijdag 30 december 2005 19:13 schreef joshus_cat het volgende:
[..]
Je weet dat er een kudde fok!kers stevig aan 't inzetten is op een Echte Winter?![]()
100 Jaar oud antiek Frans eiken, robuust uiterlijk, met velling en geolied met een donkere teint. Planken van gemiddeld een dikke twee meter lang, 18 cm breed en 21/22 mm dik. Kost zo'n 36,- per m2. We willen zelf niet leggen (ten eerste: nog nooit gedaan, ten tweede: alle muren lopen schots met onnoemelijk veel verspringende randjes) dus dat laten we doen waardoor er nog zo'n dikke 19 euro per vierkante meter bijkomt. Dit alles is inclusief 3mm isolatiemateriaal. Dus zo'n 55,- de m2, all-in.quote:Op zondag 1 januari 2006 03:39 schreef Gompy58 het volgende:
he duderin, wat noem je relatief goedkoop kwa vloer, en wat krijg je dan ? Ben zelf ook behoorlijk aan het zoeken naar betaalbaar vloer gedoe.
Tip om je voor eeuwig populair te maken als tante (en de relatie met je familie op scherp te zetten): geef hun kinderen voor hun verjaardag een paar vierkante meter noppenfolie.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 23:43 schreef Duderinnetje het volgende:
O en die noppenfolie... altijd gróót inslaan (want het plopt zo lekker weg, die bubbeltjes)
Nee, nóg leuker, ik laat het de nichtjes en neefjes zien en zeg dan:quote:Op zaterdag 14 januari 2006 00:01 schreef joshus_cat het volgende:
[..]
Tip om je voor eeuwig populair te maken als tante (en de relatie met je familie op scherp te zetten): geef hun kinderen voor hun verjaardag een paar vierkante meter noppenfolie.
...en de rest van de dag zit ze hysterisch giechelend in een hoekje van haar nieuwe huis bubbeltjesfolie kapot te prikkenquote:Op zaterdag 14 januari 2006 00:05 schreef Duderinnetje het volgende:
Nee, nóg leuker, ik laat het de nichtjes en neefjes zien en zeg dan:
ALL MINE!!!!!!!!!!!!!!! [afbeelding]
Vertel pleasequote:Op zaterdag 14 januari 2006 00:07 schreef lovegrrl het volgende:
De komende 2 weken mag ik ook spullen sorteren en vervolgens inpakken, behang uitzoeken, vef, vloer![]()
*Teeveepee
quote:Op zaterdag 14 januari 2006 00:17 schreef joshus_cat het volgende:
[..]
...en de rest van de dag zit ze hysterisch giechelend in een hoekje van haar nieuwe huis bubbeltjesfolie kapot te prikken![]()
De planning was dat ik begin maart zou verhuizen met mn moeder. De woningbouw moest ons nieuwe huis nog verbouwen dit kon wel even durenquote:
Wie? Ik? Sinds mijn bezoek aan bubbelfolieploppers anonymous hou ik me keurig aan het tienpuntenreglement. So nyeh!quote:Op zaterdag 14 januari 2006 00:35 schreef Duderinnetje het volgende:
@ joshus_cat: Geef toe.... jij zou het ook doen [afbeelding]
Ja dat is het leuke van inpakken hè? Alles wat je tegenkomtquote:Op zaterdag 14 januari 2006 00:40 schreef lovegrrl het volgende:
[..]
[..]
De planning was dat ik begin maart zou verhuizen met mn moeder. De woningbouw moest ons nieuwe huis nog verbouwen dit kon wel even duren
nu werden we gister gebeld dat de verbouwing binnen 2 weken klaar is en we de sleutel krijgen
We gaan veel nieuw kopen dus nu moet in ongeveer 3 weken alles uitgezocht worden om verhuisd te worden naar een iets kleiner 2 onder 1 kap huisje aan het water![]()
Gelukkig hoef ik niet alles uit te pakken omdat ik toch wel hoop snel een kamer te krijgen in Groningen
Ik vind het echt geweldig om al die spullen tegen te komen die ik stiekem nog ergens had liggen, alles in te pakken en vooral om de inrichting van het nieuwe huis en de nieuwe kamer te bepalen
Bij mijn laatste verhuizing merkte ik dat dat soort dingen d'r emotioneel soms best in kunnen hakken. Ook al ga je met alle plezier weg uit een veel te klein vochtig rothok, zoiets is iets wat je niet verwacht tijdens een verhuizing.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 00:46 schreef Duderinnetje het volgende:
Ja dat is het leuke van inpakken hè? Alles wat je tegenkomt![]()
Ik schiet soms gewoon ook helemaal niet op omdat ik veel te lang blijf lezen in oude boeken die ik achterin een kast vind of schriften van vroeger.
"Hi, I am Dude and I am a bubblefoilplopper."quote:Op zaterdag 14 januari 2006 00:43 schreef joshus_cat het volgende:
[..]
Wie? Ik? Sinds mijn bezoek aan bubbelfolieploppers anonymous hou ik me keurig aan het tienpuntenreglement. So nyeh!![]()
...bovendien heeft mijn onderbuurman altijd wel een stukje folie over, voor het geval dat.
Ja dat is waar!quote:Op zaterdag 14 januari 2006 00:50 schreef joshus_cat het volgende:
[..]
Bij mijn laatste verhuizing merkte ik dat dat soort dingen d'r emotioneel soms best in kunnen hakken. Ook al ga je met alle plezier weg uit een veel te klein vochtig rothok, zoiets is iets wat je niet verwacht tijdens een verhuizing.
Dat heb ik ook, blijf veel te lang hangen bij alles wat ik tegenkom, en weggooien blijk ik ook nog eens heel erg moeilijk te vindenquote:Op zaterdag 14 januari 2006 00:46 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Ja dat is het leuke van inpakken hè? Alles wat je tegenkomt![]()
Ik schiet soms gewoon ook helemaal niet op omdat ik veel te lang blijf lezen in oude boeken die ik achterin een kast vind of schriften van vroeger.
Maar jullie moeten best snel verhuizen dus! Spannend hoor. Kijk je uit naar het nieuwe huis (ondanks dat je ook op kamers gaat)?
Alles wat je tegenkomt aan handige tips, of dingen die verhuizenden vooral níet moeten doen: post ze maar hier!
In mijn geval was 't niet zozeer het afsluiten; ik kwam eerder dingen tegen uit m'n studietijd, of van daarvoor. Dan krijg je wel een partij stevige flashbacks voor je kiezen.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 00:53 schreef Duderinnetje het volgende:
Ja dat is waar!
Je sluit altijd iets af als je verhuist, goed of slecht. En dat kan je best wat doen inderdaad. Daarom ben ik ook blij dat ik het niet té overhaast hoef te doen. Ik wil echt een beetje afscheid kunnen nemen en dat inpakken is onderdeel van dat ritueel.
Tipje van de sluier, als je wilt?quote:Op vrijdag 20 januari 2006 16:30 schreef pea4fun het volgende:
Hm, voor mij staat ook een verhuizing in de planning. Al veel nuttige tips gevonden.
We zitten midden in de onderhandelingen voor een lekker ouderwets ingedeeld huis, met apparte woonkamer en eetkamerquote:Op vrijdag 20 januari 2006 22:24 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Tipje van de sluier, als je wilt?
Dat kan buiten Brabant ook wel toch?quote:Op zondag 22 januari 2006 11:48 schreef pea4fun het volgende:
Ow en we wonen in brabant, dus we gaan er meteen openslaande deuren in de eetkamer maken
ja maar ik las ergens in dit topic dat dat was waar brabanders voor gaan in een huisquote:Op zondag 22 januari 2006 17:41 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Dat kan buiten Brabant ook wel toch?![]()
Ik denk het wel, we zijn zo verliefd op het huis dat we zelfs bereid zouden zijn de vraagprijs te betalenquote:Leuk Pea! Ik hoop dat de onderhandelingen succesvol zijn![]()
O, dat klopt ja!quote:Op zondag 22 januari 2006 17:58 schreef pea4fun het volgende:
[..]
ja maar ik las ergens in dit topic dat dat was waar brabanders voor gaan in een huis![]()
[..]
Ik denk het wel, we zijn zo verliefd op het huis dat we zelfs bereid zouden zijn de vraagprijs te betalennu maar hopen dat die eigenaar niet meeleest
Dit gevoel ken ikquote:Op zondag 22 januari 2006 18:14 schreef Duderinnetje het volgende:
Doe ik meteen even een update. Zo'n dertig dozen ingepakt en het huis is ontzield. Tot de vijftiende doos ging het goed. Dingen verdwenen wel uit het zicht, maar het bleef nog 'thuis'. Tot ik de boekenkasten leeghaalde. Boeken weg = sfeer weg, wat mij betreft en ik voel me helemaal onthand. Ik wil nu alleen al snel verhuizen om mijn boekenkast weer te kunnen inrichten
Dezelfde verhuisdozen?quote:Op zondag 22 januari 2006 19:45 schreef poemojn het volgende:
Grappig, ons interieur lijkt op het jouwe.
Iemand enig idee hoeveel 'boekendozen' (20cm lager dan een normale doos) je nodig hebt voor 4 normaal formaat boekenkasten?
Oeh de foto's van de muur... dat stel ik nog maar even uit, anders ga ik me helemaal zo thuisloos voelenquote:Op zondag 22 januari 2006 21:42 schreef lovegrrl het volgende:
[..]
Dit gevoel ken ik
Wij schijnen over een week de sleutel te krijgen, weet niet of dat gaat lukken want er moet nog een nieuw plafond in ons nieuwe huis, maar goed
de huiskamer word langzamerhand ingepakt. kleed is van de vloer, overgordijnen zijn weg (alleen rolgordijnen hangen er nog) kast is inmiddels weggegooid en alle foto's e.d zijn van de muur gehaald. Saai hoor, kan niet wachten tot die hele verhuizing afgelopen is
Heb je wel wat hulp geregeld?quote:Op dinsdag 24 januari 2006 13:39 schreef MissyMirjaM het volgende:
ah, ik moet ook binnenkort
5 februari is mijn geplande verhuisdag, zie er al als een berg tegenop.
jawelquote:Op dinsdag 24 januari 2006 15:28 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Heb je wel wat hulp geregeld?
Wat een leuk huisje!quote:Op woensdag 25 januari 2006 15:11 schreef pea4fun het volgende:
De verkoper heeft ons bod geaccepteerd. 14 april wordt de datum, het grote opruimen en inpakken kan beginnen
het huisje (de helft wordt ons plekkie)
[afbeelding]
Dank je, ik ben ook helemaal blijquote:
Pea gefeliciteerd!!!quote:Op woensdag 25 januari 2006 15:11 schreef pea4fun het volgende:
De verkoper heeft ons bod geaccepteerd. 14 april wordt de datum, het grote opruimen en inpakken kan beginnen
het huisje (de helft wordt ons plekkie)
[afbeelding]
Nee de woningbouw maakt een nieuw plafondquote:Op zondag 22 januari 2006 23:33 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Oeh de foto's van de muur... dat stel ik nog maar even uit, anders ga ik me helemaal zo thuisloos voelen![]()
De huidige bewoners moeten er nog een ander plafond in maken, of heb je nieuwbouw? Hopen dat het volgende week gewoon doorgaat!! Succes, laat nog even weten hoe dat afloopt als je wilt?
Donderdag al, wat snel alquote:Op vrijdag 27 januari 2006 23:56 schreef lovegrrl het volgende:
[..]
Nee de woningbouw maakt een nieuw plafondVorige bewoner was een bejaarde dame en die wilde geen renovatie van het huis, wij wel dus daarom moest het nu nog gebeuren terwijl de rest van de straat het al heel lang heeft
We hebben vandaag niks gehoord dus zijn we ff gaan kijken, de plafonds zitten erin, nieuwe douche, cv, toilet etc is allemaal aangelegd
Aankomende week komt er nog een schilder om de plafonds te schilderen en de douche wordt betegeld, de man die ons vriendelijk te woord stond dacht dat we donderdag de sleutel op mogen halen, ik kan niet wachten![]()
update: een amerikaan heeft me een insteekkaartje voor de PC toegezonden, verpakt in amerikaanse bubbelfolie met -zoals dat hoort- Grotere Bubbels. Wel een inch groot! Jay!quote:Op zaterdag 14 januari 2006 00:43 schreef joshus_cat het volgende:
[..]
Wie? Ik? Sinds mijn bezoek aan bubbelfolieploppers anonymous hou ik me keurig aan het tienpuntenreglement. So nyeh!![]()
Als je een plaatje post moet ik je laten bannen wegens pornoquote:Op dinsdag 31 januari 2006 18:25 schreef joshus_cat het volgende:
[..]
update: een amerikaan heeft me een insteekkaartje voor de PC toegezonden, verpakt in amerikaanse bubbelfolie met -zoals dat hoort- Grotere Bubbels. Wel een inch groot! Jay!En die dingen maken een herrie als je ze laat springen!
![]()
happy happy joy joy....![]()
![]()
Het idee dat je dat ongeplopt weggooitquote:Op woensdag 1 februari 2006 00:05 schreef ArtyShock het volgende:
Ik heb vanavond stukjes ongeplopte bubbelfolie gewoon weggegooid. Geen één bubbeltje heeft het hoeven ontgelden.
Dat is nou wilskracht.![]()
Precies! Volgens mij stond er in Den Bijbel ook iets over. Verkwist uw ongeplopte folie niet over de woestijn, en meer van dat soort dingen. Iedere bubbel is heilig!quote:Op woensdag 1 februari 2006 10:39 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Het idee dat je dat ongeplopt weggooit [afbeelding][afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]![]()
Voorwaar ik zeg u: de onverlaat is een ketter!!!quote:Op woensdag 1 februari 2006 10:47 schreef joshus_cat het volgende:
[..]
Precies! Volgens mij stond er in Den Bijbel ook iets over. Verkwist uw ongeplopte folie niet over de woestijn, en meer van dat soort dingen. Iedere bubbel is heilig!
Inpakken in folie en in een kleuterklas achterlaten!quote:Op woensdag 1 februari 2006 11:16 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Voorwaar ik zeg u: de onverlaat is een ketter!!!
Gevierendeeld en met pek ende veeren voor de leeuwen ermee!
quote:Op woensdag 1 februari 2006 18:10 schreef joshus_cat het volgende:
[..]
Inpakken in folie en in een kleuterklas achterlaten!
Gefeliciteerd! En dan kan vanaf morgen het echte feest beginnnenquote:Op woensdag 1 februari 2006 19:54 schreef Duderinnetje het volgende:
O wij krijgen morgen de sleutel van ons huis![]()
Kregen we erbijquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |