-Ik heb ontslag genomen! En ga in Groningen nieuw werk zoeken.quote:Op maandag 28 november 2005 20:30 schreef manny het volgende:
geen vernieuwende dingen maar toch:
- vraag na bij Personeelszaken van je werk of er vergoedingsregelingen voor verhuizingen bestaan.
- huur de grootst mogelijk unit op wielen.
- verpak alles, maar dan ook alles dat maar enigzinds past in dozen.
- verplaats nooit meubels of andere zware dingen samen met "mon amour".
- acceptatiegrens tijdens de daadwerkelijke verhuizing op 300% zetten.
- bedenk iets voor die katten ivm openstaande deuren en weglopen enzo.
- verzamel mankracht ( letterlijk MAN ).
- zorg voor een steekwagentje ( kun je vaak bij die bus huren ).
and last but not least: blijf gewoon in Den Haag wonen !!
snel werk vinden, meestal krijg een vergoeding als je van ver naar de betreffende plaats toe verhuisd. Bij mij was dat bijna een compleet maandsalaris.quote:Op maandag 28 november 2005 20:34 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
-Ik heb ontslag genomen! En ga in Groningen nieuw werk zoeken.
De rest: Dank, goede tipsDe katten wilde ik als allerlaatste verhuizen, zodat ze in het nieuwe huis meteen rust hebben (geen in-en uitloop en gesleep met meubels meer).
En wat Den Haag betreft: Kom je nu mee![]()
Die vergoeding krijg je dan van je nieuwe werkgever? Maar ik ben sowieso wel van plan naar Groningen te komen, het zou dus niet speciaal voor die baan zijn. Hoe was die situatie bij jou, als ik vragen mag?quote:Op maandag 28 november 2005 20:40 schreef manny het volgende:
[..]
snel werk vinden, meestal krijg een vergoeding als je van ver naar de betreffende plaats toe verhuisd. Bij mij was dat bijna een compleet maandsalaris.
katten als laatste is goed idee, deur op slot voordat een hulpvaardige vriendin per ongeluk die deur opengooit en je die katten tot in Scheveningen moet zoeken
be trekkertje.? daar kan een berg in en mag je met een BE rijbewijs rijden.. kan je waarschijnlijk bij jou in de buurt huren en in gruun terugbrengen. scheelt je ook weer kilometer kostenquote:Op maandag 28 november 2005 20:22 schreef Duderinnetje het volgende:
Offertes heb ik opgevraagd. Komt rond de 1.300 euro uit en dan laat ik zelfs alle zware apparaten (koelkast, wasmachine, droger) achter!
Dus we gaan het echt zelf doen. Tja en hoeveel busladingen... ik vermoed een busje of drie (als ik dan mondjesmaat al dozen aan Arty meegeef de komende tijd).
En een vrachtwagen(tje) mag je tegenwoordig niet zomaar meer rijden met een gewoon rijbewijs toch?
Een klein vrachtwagentje mag je met je normale B-rijbewijs nog rijden, en daar past stukken meer in dan in een bestelbus, weet ik uit eigen verhuis-ervaring.quote:Op maandag 28 november 2005 20:22 schreef Duderinnetje het volgende:
En een vrachtwagen(tje) mag je tegenwoordig niet zomaar meer rijden met een gewoon rijbewijs toch?
Dank je wel!quote:Op maandag 28 november 2005 20:50 schreef Mass het volgende:
[..]
Een klein vrachtwagentje mag je met je normale B-rijbewijs nog rijden, en daar past stukken meer in dan in een bestelbus, weet ik uit eigen verhuis-ervaring.
Bij Hertz of Budget bijvoorbeeld kun je zo'n klein vrachtwagentje gewoon huren. HIER staan bijvoorbeeld een aantal bestelbussen en vrachtwagentjes, alleen voor de laatste heb je een groot rijbewijs nodig.
Ik zal het onthouden! Het klinkt zo onlogisch omdat ik immers vrijwillig ontslag heb genomen en ga verhuizen, maar wie weet.quote:Op maandag 28 november 2005 20:48 schreef manny het volgende:
ik ben toen verhuis van Leeuwarden naar Den Haag. Ik ging in Den Haag werken bij TPG.
Zij hebben de regel dat als je "voor je werk" naar de plaats waar je werkt verhuist dat je dan een (vrij grote) vergoeding krijgt. Voordeel voor TPG is dat ze mij geen enkele reiskostenvergoeding meer hoeven te betalen en ik woonde lekker dichtbij. Dit geld uiteraard maar 1 keer, dus je kan niet blijven verhuizen en een dergelijke vergoeding vragen
Dus zoek snel ff werk bij een goede grotere organisatie en dan zullen ze vast iets geregeld hebben op dit gebied. Ik weet niet wat voor een werk je zoekt, maar mijn vriendin is toen naar Den Haag verhuist en in het onderwijs gaan werken: die kreeg ook een bonus
O dat laatste zou erg handig zijn ja. Waarschijnlijk kan dat bij de grotere autoverhuurketens wel. Genoteerd dat ik dat dus even check!quote:Op maandag 28 november 2005 20:46 schreef dutchmage het volgende:
[..]
be trekkertje.? daar kan een berg in en mag je met een BE rijbewijs rijden.. kan je waarschijnlijk bij jou in de buurt huren en in gruun terugbrengen. scheelt je ook weer kilometer kosten
dat hadden wij ook gedaan ja en daar waren we erg blij meequote:Op maandag 28 november 2005 21:18 schreef Lois het volgende:
Maak als een van de eersten dingen je bed op, in je nieuwe huis, en leg je toiletspullen klaar. Als je dan 's avonds moe maar voldaan al je hulp hebt uitgezwaaid hoef je dat niet meer te doen en kun je zo douchen en in bed.
Köhler Autoverhuur in Den Haag was ook altijd voordelig! Ik zet jouw link er even bij in mijn bookmarks.quote:Op dinsdag 29 november 2005 13:39 schreef joshus_cat het volgende:
Kweetniet ofze nog steeds de goedkoopste zijn, maar vroeger kon je bij low budget/gelebusjes voor 54 euro per dag + benzine (verder kilometervrij) een busje huren. Voor de langere trips binnen nederland was dat wel rendabel; 't zijn wel niet al te grote busjes (8m3) . Zie ook http://www.low-price.nl/frames.htm
quote:Op dinsdag 29 november 2005 13:46 schreef Rewimo het volgende:
- Was (minder vaak gebruikt) serviesgoed en glazen en dergelijke af voor je het inpakt. Eenmaal midden in de verhuizing heb je daar geen puf voor en dan kan alles meteen schoon in de kast.
- Ruim zèlf je keuken inHet is dat ik weet waar mijn moeder haar spullen zo'n beetje heeft staan in de keuken maar naar sommige dingen heb ik erg lang moeten zoeken...
Ja, da's naar. Zeker omdat je voor grunn dan ook meteen vastzit aan 24 uur (tenzij je 't lukt om om acht uur in den haag een bus op te halen, en voor zessen weer terug kan zijn.)quote:Op dinsdag 29 november 2005 14:00 schreef Duderinnetje het volgende:
Nadeel is wel dat je deze wagens niet in een andere plaats kunt inleveren.
Marktplaats!quote:Op dinsdag 29 november 2005 14:30 schreef Duderinnetje het volgende:
Iemand nog tips over verhuisdozen/-materialen? Kopen of huren? En hoelang mag je ze houden voor je ze weer terug moet brengen? (Ik wil immers in januari al gaan pakken, en na 1 maart pas uitpakken).
Dat hebben we vandaag gelezen jaquote:Op dinsdag 29 november 2005 14:53 schreef Faithz het volgende:
Vergeet de verhuisservice van tpg post niet, werkt goed.
lol, ik hoeft niet op die link te klikken om te weten wat je bedoeldquote:Op dinsdag 29 november 2005 15:10 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Dat hebben we vandaag gelezen ja![]()
Ik ben zelf zondag verhuisd en heb daarvoor een lading computerdozen gebruikt van m'n vaders werk (TU Delft). Je zou dus dergelijke instellingen kunnen checken (Haagse Hogeschool misschien) die vaak grote ladingen computers krijgen, dan kan je alvast dozen sparen.quote:Op dinsdag 29 november 2005 14:30 schreef Duderinnetje het volgende:
Iemand nog tips over verhuisdozen/-materialen? Kopen of huren? En hoelang mag je ze houden voor je ze weer terug moet brengen? (Ik wil immers in januari al gaan pakken, en na 1 maart pas uitpakken).
Is dat zo ja? Toch maar als eerste verhuizen?quote:Op dinsdag 29 november 2005 16:13 schreef RdeV het volgende:
- De katten vinden een oud huis leeggehaald zien worden erger dan een nieuw huis zien worden opgebouwd. Bovendien stop je ze toch in een afgesloten kamer in het nieuwe huis i.v.m. weglopen, dus zet ze gewoon in een lege kamer met speeltjes voer en kattenbak. Wij hebben ze dus de dag van te voren al in het lege huis gezet. Probleem is dus wel als je iets vergeet af te sluiten zijn ze pleite![]()
Misschien is het dan zelfs beter om ze 1 of meerdere nachtjes in een pension te doen. Dat geeft misschien de minste stress! Het is ook niet leuk, maar ja, beter dan leeg halen of inruimen.quote:Op dinsdag 29 november 2005 16:37 schreef Duderinnetje het volgende:
Ik begin verdomd gewoon van jullie te houden![]()
Wat een goede tips allemaal![]()
[..]
Is dat zo ja? Toch maar als eerste verhuizen?
(ik ben echt een mietje als het om die beesten gaat. Kan er nu al van wakkerliggen hoe dat zal gaan)
Mijn ervaring is dat verhuizen voor de katten over het algemeen best meevalt hoor. Mijn mutsen zijn al een aantal maal verhuisd en altijd vrij snel gewend aan het nieuwe huisje. Meestal eten ze al na een uur en zoeken ze meteen een lekker slaapplekje opquote:Op dinsdag 29 november 2005 16:37 schreef Duderinnetje het volgende:
(ik ben echt een mietje als het om die beesten gaat. Kan er nu al van wakkerliggen hoe dat zal gaan)
Ja, dat mag wel. Wij hadden ook een kleintje met verhuizen en dat mag nog net.quote:Op maandag 28 november 2005 20:22 schreef Duderinnetje het volgende:
Dus... zorg dat je een rol boterhamzakjes in de buurt hebt en een berg van die post-itjes... kan je erbij doen in het zakje en dan zet je erop waar de schroefjes van zijn. Nog makkelijker is de schroefjes gewoon met een flinkstuk plakband aan een van de delen plakken. (Hoewel je dan iets meer risico hebt dat ze alsnog losgerukt worden.quote:Op dinsdag 29 november 2005 18:04 schreef Garbageman het volgende:
érg belangrijke tip! vergeet niet waar je de schroefjes van het bed hebt gelaten!
("garbageman, waar zijn de schroefjes van het bed?" "euh, in een doos?")
Oeh die's coolquote:Op dinsdag 29 november 2005 18:07 schreef Brighteyes het volgende:
Wij hadden zoiets Dude:
[afbeelding]
Ideaal door de rechte hoeken, stuk makkelijker dan een busje, je mag er gewoon in rijden, het heeft zo'n laadklep... scheelt een hoop geduw en getil om dingen erin te krijgen en het scheelt een bak ruimte, dus minder vaak heen en weer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |