Ach kom dit is ronduit verschrikkelijkquote:Op vrijdag 2 december 2005 20:34 schreef joshus_cat het volgende:
[..]
Hm. Dat ziet er nog heel netjes uit in vergelijking met mijn keuken.
(wat daarbij wel heel erg meespeelt is dat ik keukens puur functioneel zie, en dat ik met m'n huidige keuken prima kan leven. Plus dat ik 't toch een stukje kapitaalvernietiging vindt om voor veel $$$ een keuken te laten plaatsen die d'r over een jaar of wat toch wordt uitgerost door de volgende koper (die de dan weer hypermoderne combinatie van oranje met khakibruin gebruikt..)
Maar als je je d'r aan ergert wordt 't een ander verhaal...
Jaaaaaaaaaa, groot feest in de zomer. BBQ's in de tuin aan en partyquote:Op vrijdag 2 december 2005 21:29 schreef RedRoses het volgende:
Wat een leuk huisje Duderinnetje!
De keuken is idd wel wat saaaai![]()
Vergeet je niet de verhuizers en helpers te bedanken met een leuke housewarming? Of een lekker etentje (buffetje eventueel)?
Ja en het toilet is net zoquote:
Zijn Nederlanders zo onavontuurlijk?quote:Woonwensen verschillen per landstreek
[ANP, januari 2005]
De ultieme woondroom van Nederlanders is een grote tuin. In het Noorden is een huis in een bosrijke omgeving de ideale woonwens. Midden-Nederland heeft de voorkeur voor een huis in de stad met dakterras of dakkapel en bewoners in Zeeland, Noord-Brabant of Limburg hebben het liefst een oud huis met openslaande tuindeuren.
Als Nederlanders verhuizen gaan zij niet ver van huis, zo’n 10 km van hun huidige woning. De belangrijkste reden om te verhuizen is dat men liever woont in een rustiger omgeving met veel natuur. Voor dorpsbewoners is de omgeving waar men de kinderjaren heeft doorgebracht van belang. Stedelingen geven de voorkeur aan een kindvriendelijke buurt en een goede bereikbaarheid. 46% van de respondenten geeft aan het liefst te wonen nabij bos en winkels (40%).
Dat kan pas als ik er woon.quote:Op maandag 5 december 2005 11:27 schreef timmeeeh het volgende:
* inschrijven bij gemeente
Kan je ook van te voren doen geloof ik. Maar het heeft idd geen prioriteitquote:Op maandag 5 december 2005 11:41 schreef QyRoZ het volgende:
Dat kan pas als ik er woon.
Zodra je een huur/koopcontract oid hebt kun je je laten inschrijven.quote:Op maandag 5 december 2005 11:46 schreef timmeeeh het volgende:
[..]
Kan je ook van te voren doen geloof ik. Maar het heeft idd geen prioriteit
ja uitwonende stufi, maar ondertussen betaal je ook die maand huur dus per saldo kan je er niet echt op vooruit gaan lijkt me..quote:Op maandag 5 december 2005 12:16 schreef blaaatkipje het volgende:
[..]
Zodra je een huur/koopcontract oid hebt kun je je laten inschrijven.
Ik heb al meer dan een maand een huurcontract maar ga er pas in januari wonen(in de tussentijd dus lekker uitwonend stufi ontvangen)
Haal even zo'n verhuis-/postdoorstuurpakketje bij TPG. Zit een handige lijst bij en veel instanties kun je met een vinkje in de kantlijn door TPG laten weten wat je nieuwe adres is.quote:Op maandag 5 december 2005 11:20 schreef QyRoZ het volgende:
Okay, ik ga binnenkort verhuizen naar mijn eerste koopwoning in Utrecht, aankoopgedeelte is zo goed als rond. Wat blijft er nog over?
* Opstalverzekering
* Inboedelverzekering
* Energie regelelen (Eneco? Waar? Idee! Help!)
Wat nog meer? Er zijn vast nog 500 andere dingen.
Is geregeld.quote:Op maandag 5 december 2005 20:11 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Haal even zo'n verhuis-/postdoorstuurpakketje bij TPG. Zit een handige lijst bij en veel instanties kun je met een vinkje in de kantlijn door TPG laten weten wat je nieuwe adres is.
Post door laten sturen is uiteraard ook aan te raden omdat je altijd instanties vergeet in te lichten of de administratieve molen aldaar erg langzaam draait.
Huisarts kan nog wel, zit nog steeds bij de huisarts van mn ouders, al woon ik daar al 6.5 jaar niet meer.quote:Verder moet je nog denken aan het regelen van een nieuwe huisarts en tandarts en vergeet ook van die dingen als een bonuskaart, airmiles- of OV-kortingskaart (indien van toepassing) om te zetten naar een nieuw adres.
Ik heb net 15 verhuisdozen gehaald a 2 euro bij de Kwantum. Goeie dingen. Lekker stevig, maar niet supergroot.quote:Op maandag 5 december 2005 20:13 schreef Duderinnetje het volgende:
En dan wil ik nu graag tips over verhuisdozen.
Jullie hielpen mij al aan de verschillende mogelijkheden (huren, kopen, tweedehands kopen).
Wat moe'k nou doen? [afbeelding]
wij hebben uiteindelijk gekozen voor de dozen van victorverhuis.nl (mede door de prijs aldaar) Heb er nu een stuk of 43 ingepakt en denk er nog een stuk of 30 *zucht* te moeten en dat binnen nu en drie weken. (en dan heb ik nog echt heel erg veel weggegooid, wat een mens al niet verzameld en maar bewaard zegquote:Op maandag 5 december 2005 20:18 schreef QyRoZ het volgende:
[..]
Ik heb net 15 verhuisdozen gehaald a 2 euro bij de Kwantum. Goeie dingen. Lekker stevig, maar niet supergroot.
Dat eerste zou ik even navragen in Zwolle. Ik kan me voorstellen dat ze zeggen: wacht er maar mee tot iedereen er is, want dat is administratief het makkelijkste. In die twee maanden mag je dan alleen niet stemmen in Zwolle, mocht de gemeenteraad omduvelen, maar daar kom je vast ook wel overheenquote:Op dinsdag 6 december 2005 06:23 schreef knorretje het volgende:
[..]
wij hebben uiteindelijk gekozen voor de dozen van victorverhuis.nl (mede door de prijs aldaar) Heb er nu een stuk of 43 ingepakt en denk er nog een stuk of 30 *zucht* te moeten en dat binnen nu en drie weken. (en dan heb ik nog echt heel erg veel weggegooid, wat een mens al niet verzameld en maar bewaard zeg)
1 ding weet ik wel ik doe het nooit weer met zo'n korte tijd er tussen, 29 november kwam alles rond, en in de eerste week van januari is de overdracht,
brengt me gelijk bij het volgende.
** ik en de jongste gaan daar al wonen (verbouwen) moet ik me dan ook al inschrijven bij de gemeente ondanks dat de rest nog niet mee komt ? en de verhuizing nog niet echt heeft plaatsgevonden ?
** en hoe zit dat met een huisarts etc, mij en de jongste daar al ergens aanmelden ? of kan dat pas na de echte verhuizing ?
Geen idee, aantal spullen zullen er nog wel een aantal jaren in blijven zitten (tot de volgende verhuizing over een jaar of 5/6), de rest weet ik niet.quote:Op dinsdag 6 december 2005 08:45 schreef Duderinnetje het volgende:
Wat ga je er trouwens mee doen als je verhuisd bent?
Ah... ik kan op de site niets vinden over de prijs. Zag je het in een foldertje Troel?quote:Op dinsdag 6 december 2005 08:59 schreef Troel het volgende:
Bij de Gamma zijn de verhuisdozen in de aanbieding nu zag ik trouwens.
Nee, bij de Gamma in Nieuwegeinquote:Op dinsdag 6 december 2005 09:14 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Ah... ik kan op de site niets vinden over de prijs. Zag je het in een foldertje Troel?
ik heb ze uit de aanbieding bij hun gekocht,quote:Op dinsdag 6 december 2005 08:45 schreef Duderinnetje het volgende:
O die Kwantumtip noteer ik trouwens, thanks QyroZ! Twee euro p/st, geen idee nog of dat goedkoop is. Wat ga je er trouwens mee doen als je verhuisd bent?
Knorretje, jij hebt de dozen ook gekocht? Of is dat huur?
dan is de aktie van victor verhuis toch nog net iets voordeliger (7.95 delen door 5 = 1.59 per doos)quote:Op dinsdag 6 december 2005 09:17 schreef Troel het volgende:
[..]
Nee, bij de Gamma in Nieuwegein
Ze hadden er 5 voor 7,95 als ik het goed gezien heb.
heb je gelijkin, zeker met kids heb je toch best wel regelmatig een arts nodig, of in elk geval sneller.quote:Op dinsdag 6 december 2005 08:26 schreef Duderinnetje het volgende:
Huisarts: zou ik zeker al zoeken. Altijd handig en je weet nooit wat er gebeurt (ongelukjes in kleine hoekjes tijdens de verbouwing). Je oude huisarts heeft als het goed is aparte dossiers van jullie allemaal, dus laat die van jou en de jongste al even doorsturen naar de nieuwe dokter.
Informeer dan wel alvast of er in de praktijk ook plek is voor de andere gezinsleden.
enorm veel, geen riolering, een bouwval als keuken (welke losstaat) de doucheafvoer loopt met een buisje rechtstreeks het plaatsje op, ramen met scheuren, kozijnen waar je met je vinger door prikt, een dak wat lek is, muren die weg moeten, leidingen en een wc die gebouwd moeten worden, dakgoten kennen ze nietquote:Moet er veel verbouwd worden in huis Knorretje? En wie gaat dat doen?
mijn ouders wonen ook in zwolle, en de jongste slaapt daar, zodra er een plekkie is waar ik fatsoenlijk kan liggen (lees droog en tochtvrij) en ik kan er douchen en plassen, ga ik er wel slapen (is makkelijker als er vroeg aan de gang moet gegaan worden door mij of bouwvolk) maar tot die tijd slaap ik ook bij mijn ouders.quote:Heb je voor de kleinste en jou dan wel een kamertje dat stofvrij en een beetje gezellig is? Wonen in een bouwput is zo naar![]()
Ja!quote:Op zondag 18 december 2005 00:23 schreef gurlie het volgende:
Zeg duderella, hoe komt dat gigantische mariabeeld nú al in Grunn?
So it seems.quote:Op zondag 18 december 2005 00:29 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Ja!Gelijkgestemde zielen, die vorige bewoners
Dat is een goede tip! Ik kreeg wel eens eerder tips over ruimte in mijn doos en zo, maar nooit met handdoeken!quote:Op zondag 18 december 2005 00:30 schreef gurlie het volgende:
En misschien wat kostenbesparend, gebruik handdoeken e.d. nuttig, ze kunnen namelijk prima dienen als bescherming voor breekbaar spul, scheelt in de kosten en in de ruimte in je doos.
Ik realiseerde me de fout pas toen ik op 'invoeren' klikte.quote:Op zondag 18 december 2005 00:34 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Dat is een goede tip! Ik kreeg wel eens eerder tips over ruimte in mijn doos en zo, maar nooit met handdoeken!![]()
O en vandaag hebben we (zien jullie dat ik we schrijf?) een vloer uitgezocht voor het nieuwe huis. Hoe afgeleefder de boel eruit ziet, hoe meer je ervoor betaalt en dat vond Arty gek genoeg héél gebruikelijk...![]()
![]()
Het is iets Frans eikerigs met antiekolie bladiebla boel centjes geworden![]()
Dat is toevallig!! Mijn schoonzusje had als huisartsasssistente jaren geleden ook van die dozen en die heb ik toen ook gebruikt voor de emigratie Rotterdam-Scheveningen.quote:Op zondag 18 december 2005 00:29 schreef gurlie het volgende:
Toen wij verhuisden hebben we via een kennis dozen van incontinentieluiers gekregen, ze werkte bij een bejaardentehuis. Voordeel is dat ze geheel steriel zijn, het nadeel: ze hebben geen handvatten. Oh en genoeg rollen tape halen, niets is zo lullig als je een aantal dozen niet goed kunt sealen. En zo'n dispenser, maar dat was al gezegd.
Nee in de olie!quote:Op zondag 18 december 2005 00:39 schreef gurlie het volgende:
[..]
Ik realiseerde me de fout pas toen ik op 'invoeren' klikte.
Hm, heel vintage dus. Gelakt of niet?
quote:Op zondag 18 december 2005 00:41 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Dat is toevallig!! Mijn schoonzusje had als huisartsasssistente jaren geleden ook van die dozen en die heb ik toen ook gebruikt voor de emigratie Rotterdam-Scheveningen.
Kijk, dat inpakken is geen probleem. Maar als bij het uitladen van het verhuisbusje je vrienden voor het gemak de Tena-dozen eerst even vóór je vissershuisje op straat neerzetten, dan duurt het járen voor de praatjes het dorp uit zijn![]()
Kom je bij buren op bezoek, wil je gaan zitten, zeggen ze: o daar wilde ik net toevallig een handdoekje neerleggen, want de bank geeft af.![]()
Haha, bedenk wel, olie slijt, en boenen is kut.quote:Op zondag 18 december 2005 00:42 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Nee in de olie!Gelijk zijn eigenaren elke zaterdagavond
![]()
Die vaatwasser (of: die niet-existentiële vaatwasser) is wel erg ja. Maar dat kennen ze gewoon nog niet in Groningenquote:Op zondag 18 december 2005 00:42 schreef gurlie het volgende:
Oh en zorg dat je op de dag des verhuizing geen servies oid nodig hebt, gewoon even wat wegwerpspul halen zodat je niet 20 dozen waar 'servies' op staat hoeft door te zoeken.
Wat een bummer van die vaatwasser trouwens.
Ons werd juist verteld dat olie vrij makkelijk bij te werken is. Omdat het geen 'laag' betreft, maar meer een verzadiging van de vloer, kun je die na een (bijvoorbeeld) kotsbui van de katquote:Op zondag 18 december 2005 00:44 schreef gurlie het volgende:
[..]
Haha, bedenk wel, olie slijt, en boenen is kut.
Gelukkig heb jij katten en geen honden die met hun zandpoten over je dure vloertje spollen.
En ik maar denken dat katten zo schoon waren.quote:Op zondag 18 december 2005 00:56 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Ons werd juist verteld dat olie vrij makkelijk bij te werken is. Omdat het geen 'laag' betreft, maar meer een verzadiging van de vloer, kun je die na een (bijvoorbeeld) kotsbui van de kathet plekje een beetje schoonschrobben en er locaal weer olie op inboenen.
O en mijn drie katten die vrijelijk door het luik in- en uitlopen hebben gelukkig badslippertjes aan die ze voor de deur netjes uitdoen, dus hebben wij nooit last van zandpoten nee [afbeelding]
![]()
* Alle ijsklontjes op gaat eten vanaf nuquote:Op zondag 18 december 2005 00:53 schreef gurlie het volgende:
Oja, zorg dat je voordat je gaat je proviand in huis wat weg gaat eten. Wij hadden geloof ik wel vijf dozen aan eten in de bus staan.
Met flink wat wijn zeker?quote:Op zondag 18 december 2005 00:58 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
* Alle ijsklontjes op gaat eten vanaf nu![]()
Ja was moet je misschien vaker inboenen...quote:Op zondag 18 december 2005 00:58 schreef gurlie het volgende:
[..]
En ik maar denken dat katten zo schoon waren.
Oh dat kan trouwens best kloppen met die olie hoor, wij werken met was dus dat zal inderdaad wel anders zijn dan. Onze vloer is voornamelijk kaal omdat we geen zin hebben om elke week te boenen.
Alcohol beviest niet!quote:
Aha, goeie uitvinding dan, apres ski.quote:Op zondag 18 december 2005 01:20 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Alcohol beviest niet!
Dat is ook de reden dat je tijdens de wintersport zoveel moet drinken (lawinegevaar!)
Mosterd na de maaltijd me dunkt.quote:Op zondag 18 december 2005 01:23 schreef gurlie het volgende:
[..]
Aha, goeie uitvinding dan, apres ski.
Welke lapjes?quote:
Sap.quote:Op zondag 18 december 2005 01:39 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Welke lapjes?
* Varkenslapjes ontdooit om bovenop de verhuisdozen te leggen...![]()
In m'n decolletée, zo dicht mogelijk bij mijn hartquote:Op zondag 18 december 2005 01:42 schreef gurlie het volgende:
[..]![]()
Die mag natuurlijk niet verdwalen in al die dozen.
Ja is goed!quote:Op zondag 18 december 2005 01:45 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
In m'n decolletée, zo dicht mogelijk bij mijn hart![]()
Sappen jij!
Slappen!
Slapen!
![]()
![]()
quote:Wel parkeervergunning, geen parkeerplaats?
Wel een parkeervergunning, maar toch geen plaats om je auto te parkeren. Die ervaring hebben nogal wat mensen die in de nabijheid van hun woning een parkeerplaats moeten zoeken. De parkeervergunning of parkeerontheffing van de gemeente, waarvoor vaak een forse prijs moet worden betaald, geeft geen garantie dat er ook daadwerkelijk plek is om de auto te parkeren.
Vereniging Eigen Huis opent meldpunt 'parkeervergunning'
Eigenwoningbezitters klagen steeds vaker bij Vereniging Eigen Huis dat ze hun auto niet in de nabijheid van hun huis kunnen parkeren, ondanks dat ze bij hun gemeente voor een parkeervergunning of parkeerontheffing hebben betaald. Eigen Huis wil de omvang van het parkeerprobleem bij de eigen woning in kaart brengen en heeft daarvoor op haar website een meldpunt geopend. Wat zijn de grootste pijnpunten voor bewoners die hun auto willen parkeren? Wat kosten de vergunningen in de diverse gemeenten en hoe lang zijn de wachttijden voordat de parkeerkaart achter de autoruit kan worden geplakt?
Gevolgen van 'parkeerleed'
Bovendien wil Vereniging Eigen Huis graag weten of mensen overwegen te verhuizen vanwege groeiende parkeerproblemen en of moeilijk kunnen parkeren voor huizenkopers een reden is om een te koop staande woning links te laten liggen. Voorts is de vereniging benieuwd of, en in welke mate, huiseigenaren van mening zijn dat parkeerproblemen een drukkende werking hebben op de waarde van hun woning.
Bron: veh
weet je wat het nou is, het is rond uit klote dat je maandelijks een bedrag neerteld om je auto in de buurt van je huis te mogen parkeren als bewoner maar er bijna om moet vechten om er ook daadwerkelijk te kunnen parkeren en niet dik 20 minuten van je huis vandaan. Is ook zo praktisch met boodschappen, of je kids of wat dan ook. Plus daar betaal je niet voor natuurlijk. Voor de deur geen plek is geen probleem, maar in dezelfde straat of zijstraat zouden ze eigenlijk best meer kunnen proberen te realiseren. Door simpelweg niet meer vergunning per huishouden uit te geven en daarnaast bv een verbod voor parkeren bezoekers etc in de straten waar het grootste parkeergebrek is.quote:Op dinsdag 20 december 2005 14:06 schreef Duderinnetje het volgende:
Hieronder nog een berichtje over P-vergunningen. Mensen die boos zijn dat ze wel een vergunning hebben, maar géén plek voor de deur. Ik snap dat niet. Alsof de gemeente plekken kan 'toveren'. Zeker in oude steden is simpelweg geen plek voor meer parkeerplaatsen. Ga dan lekker buiten het centrum wonen.
Anyway, berichtje voor de geïnteresseerden:
[..]
O dan is het wel irritant ja! Maar bij ons werken ze niet met vergunningsplekken. Je betaalt 50 euro of zo per jaar en dan mag je overal parkeren in je buurt. Enige verschil met niet-vergunninghouders is dat zij naar de parkeerautomaat moeten en wij dan niet. Maar we hebben geen speciale vergunningsplekken.quote:Op dinsdag 20 december 2005 14:10 schreef Brighteyes het volgende:
Nou... in mijn eer-vorige huis hadden wij ook een parkeervergunning en het is op zich best wel heel erg irritant dat je, als je 's nachts om 2 uur thuis komt nergens een vergunningsplek kan vinden. En dan ook niet 2 of 3 straten verderop. Dat frustreert wel hoor. Komt ook omdat buiten die uren iedereen zijn auto op een vergunningsplek mag zetten. Dus bijvoorbeeld op zondag.
Dan kan jij hem weliswaar op een betaald parkerenplek zetten maar moet je er dan wel voor zorgen dat hij maandag weer op een goede plek staat.
Het viel op zich allemaal wel mee, maar soms was het wel even bijten als je echt geen plek kon vinden.
Ik heb wel eens op zaterdagochtend om 9 uur in de supermarkt gestaan. Was uit bed gegaan om mijn auto te verzetten naar een goede plek (stond dus op een betaalplek) en kon niks vinden. Ben van pure ellende maar boodschappen gaan doen.
Suf hoor, je merkt gewoon dat je dan samen met anderen mensen uit de buurt rondjes rijdt op zoek naar een plekje.
Klopt idd!quote:Op dinsdag 20 december 2005 14:22 schreef Duderinnetje het volgende:
@ Knorretje: hé, in die buurt heb ik ook nog eens gewoond!
En Be heeft daar nog niet zo lang geleden geplast in een buurtcafé (lang verhaal)
Idereen in een smartquote:Op dinsdag 20 december 2005 14:21 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
En ik zou gewoon niet weten hoe je parkeernood oplost in het stadscentrum. Dan zou de gemeente huizen moeten afbreken![]()
Een sm... sma... Ik bedoel: een smar...quote:Op dinsdag 20 december 2005 14:32 schreef Saabmobiel het volgende:
[..]
Idereen in een smartIk heb me altijd blauw gelachen in Groningen. Ik kon hem overal kwijt. Stond dat groene monster weer dwars in een parkeervak..
![]()
Maar ik geloof best dat 'ie handig is hoorquote:
Je mag m'n nick gelovenquote:Op dinsdag 20 december 2005 15:22 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Maar ik geloof best dat 'ie handig is hoor![]()
Als je hem maar niet voor míjn deur neerzet![]()
O en ik je nick maar geloven![]()
Slaat de stress al een beetje toe?quote:Op dinsdag 20 december 2005 15:54 schreef Cassiopeia het volgende:
Tvp hier, over 3 weken ga ik samenwonen met m'n vriend, en aangezien we allebei nog bij onze ouders wonen en gelijk in een koophuis gaan hokken, moet er veel geregeld worden
Valt nu nog mee omdat we over anderhalve week pas echt kunnen verhuizen (dan kunnen de muren pas worden gedaan)quote:Op dinsdag 20 december 2005 15:56 schreef Saabmobiel het volgende:
[..]
Slaat de stress al een beetje toe?![]()
quote:Op dinsdag 20 december 2005 15:51 schreef Saabmobiel het volgende:
[..]
Je mag m'n nick geloven![]()
Ik rijdt al ruim anderhalf jaar geen smart meer (en dat heeft een reden van pakmbeet anderhalf A4tje) Maar ik kan later tegen m'n kleinkinderen zeggen: "Kijk, zo'n auto heeft je opa ook gehad" M'n kleinkinderen mij uitlachen uiteraard. En onder het motto "Opa was al seniel op z'n dertigste" wordt ik dan afgevoerd naar huize weltevree.
Maar wanneer staat de verhuizing gepland?
Luierdozen, TenaLady-dozen... de buurt zal wel denken:quote:Op woensdag 21 december 2005 15:55 schreef Jelief het volgende:
nog een tip voor goede dozen: luierdozen halen bij een drogist (geven ze meestal zo mee) of bij een kinderdagverblijf vragen.
Zorg ook dat je je papperassen bij elkaar stopt. en weer makkelijk terug kan vinden.
quote:Op vrijdag 23 december 2005 00:24 schreef Gompy58 het volgende:
he duderinnetje, wanneer staat je verhuizing eigelijk gepland? of heb ik dara overheen gelezen ?
quote:Op dinsdag 20 december 2005 18:47 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Laatste weekend van februari gaan mijn spullen over denk ik.
Niets kapot gegaan?quote:Op vrijdag 23 december 2005 15:59 schreef QyRoZ het volgende:
Ik heb de verhuizing overleefd. Min of meer.
Over bubbels gesproken: toen Arty en ik net dat huis hadden gekocht zaten we te fantaseren dat we een fles champagne zouden kopen ter doop, om die dan door het raam te gooien.quote:Op vrijdag 23 december 2005 19:52 schreef Brighteyes het volgende:
Kan me voorstellen dat dat een lekker gevoel geeft Dude!
Reden voor een glaasje bubbels of zo!
quote:Op vrijdag 23 december 2005 20:01 schreef Duderinnetje het volgende:
Over bubbels gesproken: toen Arty en ik net dat huis hadden gekocht zaten we te fantaseren dat we een fles champagne zouden kopen ter doop, om die dan door het raam te gooien.
En als de verkopers dan boos naar buiten stormen zeggen:
"Ja heu... we hebben het toch gekocht! Whehehehe..."![]()
Maar we betwijfelden of ze die grap zouden begrijpen![]()
OMGquote:Op vrijdag 23 december 2005 22:52 schreef Shark.Bait het volgende:
Ik heb wel eens een stel helpen verhuizen. Op de gelukkige dag zelf bleek dat ze niks gepakt hadden.
En alles ging mee, inclusief 50 lege pringles blikken (voor de kinderen op school-zij is lerares)
Zijn excuus: Zij was de avond ervoor weg, dus hij moest op de baby passen, kon dus niks inpakken, ging maar video kijken
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Ik denk dat je niet tegerlijkertijd moet verhuizen, en dat je eerst je slaapkamer in orde moet brengen, en dan alvast kleine spulletjes kan verhuizen.
Ik heb ook gezien dat als je vrienden en verhuizers gebruikt op de grote dag, dat zij minder lief voor je mooie spulletjes zijn dan jijzelf zou zijn. *gruwel*
[..]LOL
Ja, maar.. tja.. och.. achteraf ws wel, ik had mij iets vertild, beetje rugpijn aan overgehoudenquote:Op vrijdag 23 december 2005 22:58 schreef Duderinnetje het volgende:
OMGIk geloof dat ik als verhuishulp dan gewoon zou aftaaien eerlijk gezegd. Bekijk het dan maar.
Ja precies, zoeits. Alles wat je niet direct nodig hebt alvast overbrengen, mits je daar al ruimte ervoor hebt.quote:Hoe bedoel je niet tegelijkertijd? Niet alles in één keer? Zelf wil ik de komende tijd al dozen meegeven aan Arty, zodat op de verhuisdag zelf voornamelijk de grote stukken overblijven.
Maar ook beschadigingen aan kasten enzo...dat vind ik minder 13.gifquote:En ja, er sneuvelt altijd wel iets. O de spullen die hier al kapot zijn gegaan in de handen van verhuishulpen![]()
Aan de andere kant: Dat is het risico als je hulp vraagt, dat wéét je.
Mijn ervaring is dat je beter een stel professionele sjouwers bij een verhuizing kunt hebben dan een stel vrienden die alleen achter een bureau'tje zitten. Ook al bedoelen ze 't nog zo goed, ze hebben domweg niet die controle over een lomp ding die een beetje potige jongen wel heeft.quote:Op vrijdag 23 december 2005 23:12 schreef Shark.Bait het volgende:
Maar ook beschadigingen aan kasten enzo...dat vind ik minder 13.gif
kan zijn,maar ergens hier heb ik gelezen dat dat al vrij snel over de 1400 eurie heen gaat. En mijn idee is dat je voor 1400 eurie best eea kapot kunt laten vallen...quote:Op vrijdag 23 december 2005 23:41 schreef joshus_cat het volgende:
[..]
Mijn ervaring is dat je beter een stel professionele sjouwers bij een verhuizing kunt hebben dan een stel vrienden die alleen achter een bureau'tje zitten. Ook al bedoelen ze 't nog zo goed, ze hebben domweg niet die controle over een lomp ding die een beetje potige jongen wel heeft.
Pffrt. Da's als je een stel verhuizers ook het inpakwerk laat doen, en zelf niet moe wilt worden. Ik ben anderhalf jaar geleden voor 350 euro verhuisd van een 2 kamers appartementje naar wat groters (begane grond ->3 hoog). Daarvoor kreeg ik een vrachtwagen en een sjouwer; ik moest wel zelf alles inpakken en meehelpen met sjouwen.quote:Op zaterdag 24 december 2005 03:46 schreef Gompy58 het volgende:
[..]
kan zijn,maar ergens hier heb ik gelezen dat dat al vrij snel over de 1400 eurie heen gaat. En mijn idee is dat je voor 1400 eurie best eea kapot kunt laten vallen...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |