abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32648303
quote:
Op maandag 28 november 2005 16:30 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

De zeloten waren een Joodse sekte.
Maar nu niet meer!
pi_32648339
quote:
Op maandag 28 november 2005 16:35 schreef Monidique het volgende:

[..]

Maar nu niet meer!
Leegte, leegte, alles is slechts lucht en leegte. .
pi_32648392
Hoe durven ze toch?
pi_32648456
http://forums.civfanatics.com/showthread.php?t=144019

Deze link zou ik willen posten in spekneks topic, maar ik weet niet of dat gepast is.
pi_32648473
quote:
Op maandag 28 november 2005 16:38 schreef Monidique het volgende:
Hoe durven ze toch?
Die nieuwe vertaling dus...
pi_32648474
quote:
Op maandag 28 november 2005 16:38 schreef Monidique het volgende:
Hoe durven ze toch?
Ach wat, vijftienjarige Hageneesjes zijn erger,
pi_32648488
quote:
Op maandag 28 november 2005 16:41 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Ach wat, vijftienjarige Hageneesjes zijn erger,
Ja, dat was echt het toppunt.
pi_32648523
quote:
Op maandag 28 november 2005 16:42 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ja, dat was echt het toppunt.
Roosenfelts, rumbonen en rode wijn....
pi_32648597
Monidiqueverdomme!
Allah Al Watan Al Malik
pi_32648609
quote:
Op maandag 28 november 2005 14:32 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Ken je het einde van Der Antichrist?
- Hiermit bin ich am Schluss und spreche mein Urtheil. Ich verurtheile das Christenthum, ich erhebe
gegen die christliche Kirche die furchtbarste aller Anklagen, die je ein Ankläger in den Mund
genommen hat. Sie ist mir die höchste aller denkbaren Corruptionen, sie hat den Willen zur letzten
auch nur möglichen Corruption gehabt. Die christliche Kirche liess Nichts mit ihrer Verderbniss
unberührt, sie hat aus jedem Werth einen Unwerth, aus jeder Wahrheit eine Lüge, aus jeder
Rechtschaffenheit eine Seelen-Niedertracht gemacht. Man wage es noch, mir von ihren "humanitären"
Segnungen zu reden! Irgend einen Nothstand abschaffen gierig wider ihre tiefste Nützlichkeit, - sie
lebte von Nothständen, sie schuf Nothstände, um sich zu verewigen ... Der Wurm der Sünde zum
Beispiel: mit diesem Nothstande hat erst die Kirche die Menschheit bereichert! - Die "Gleichheit der
Seelen vor Gott", diese Falschheit, dieser Vorwand für die rancunes aller Niedriggesinnten, dieser
Sprengstoff von Begriff, der endlich Revolution, moderne Idee und Niedergangs-Princip der ganzen
Gesellschafts-Ordnung geworden ist - ist christlicher Dynamit... "Humanitäre" Segnungen des
Christenthums! Aus der humanitas einen Selbst-Widerspruch, eine Kunst der Selbstschändung, einen
Willen zur Lüge um jeden Preis, einen Widerwillen, eine Verachtung aller guten und rechtschaffnen
Instinkte herauszuzüchten! - Das wären mir Segnungen des Christenthums! - Der Parasitismus als
einzige Praxis der Kirche; mit ihrem Bleichsuchts-, ihrem "Heiligkeits"-Ideale jedes Blut, jede Liebe,
jede Hoffnung zum Leben austrinkend; das Jenseits als Wille zur Verneinung jeder Realität; das
Kreuz als Erkennungszeichen für die unterirdischste Verschwörung, die es je gegeben hat, - gegen
Gesundheit, Schönheit, Wohlgerathenheit, Tapferkeit, Geist, Güte der Seele, gegen das Leben selbst
...
Diese ewige Anklage des Christenthums will ich an alle Wände schreiben, wo es nur Wände giebt, -
ich habe Buchstaben, um auch Blinde sehend zu machen ... Ich heisse das Christenthum den Einen
grossen Fluch, die Eine grosse innerlichste Verdorbenheit, den Einen grossen Instinkt der Rache, dem kein Mittel giftig, heimlich, unterirdisch, klein genug ist, - ich heisse es den Einen unsterblichen
Schandfleck der Menschheit ...
Und man rechnet die Zeit nach dem dies nefastus, mit dem dies Verhängniss anhob, - nach dem ersten Tag des Christenthums!
Warum nicht lieber nach seinem letzten? Nach Heute? - Umwerthung aller Werthe! ...

pi_32648650
quote:
Op maandag 28 november 2005 16:46 schreef Mutant01 het volgende:
Monidiqueverdomme!
Hm?
pi_32648662
Ik bedoelde de passage waarin staat dat het Christendom ons de zegeningen van de Islam door de neus heeft geboord.
pi_32648992
Ik weet alleen dat Nietschze uiteindelijk naakt rondjes ging lopen, of iets dergelijks.
pi_32649031
Dat kan trouwens onmogelijk een getrouwe weergave van Nietzsche zijn. Ik mis de cursiveringen.
pi_32649085
quote:
Op maandag 28 november 2005 17:04 schreef Johan_de_With het volgende:
Dat kan trouwens onmogelijk een getrouwe weergave van Nietzsche zijn. Ik mis de cursiveringen.
Hoe?
pi_32649106
quote:
Op maandag 28 november 2005 17:06 schreef Monidique het volgende:

[..]

Hoe?
Wat?
pi_32649119
.

Heb je het nu tegen mij, of tegen Godslasteraar?
pi_32649163
quote:
Op maandag 28 november 2005 17:08 schreef Monidique het volgende:
.

Heb je het nu tegen mij, of tegen Godslasteraar?
Tegen Godslasteraar, natuurlijk. Waarom zou ik met jou van gedachten wisselen, averechtse tong80?
pi_32649436
quote:
Op maandag 28 november 2005 16:20 schreef Pracissor het volgende:
Wat vinden jullie trouwens van mijn kruisvaarders avatar?
Erg fraai. Maar die voer je toch al lang?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_32649575
quote:
Op maandag 28 november 2005 17:04 schreef Johan_de_With het volgende:
Vraagje, over cursiveringen en bijbel. In de exemplaren van de statenvertaling die ik onder ogen heb gehad zijn vrij willekeurige woorden gecursiveerd gedrukt. Ik zie geen enkel verband tussen die cursiveringen.

Kan iemand mij vertellen waarom deze erin staan?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_32649800
quote:
Op maandag 28 november 2005 17:09 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Tegen Godslasteraar, natuurlijk. Waarom zou ik met jou van gedachten wisselen, averechtse tong80?
Ja, dat vroeg ik me ook al af.
pi_32650529
quote:
Op maandag 28 november 2005 17:25 schreef sigme het volgende:

[..]

Vraagje, over cursiveringen en bijbel. In de exemplaren van de statenvertaling die ik onder ogen heb gehad zijn vrij willekeurige woorden gecursiveerd gedrukt. Ik zie geen enkel verband tussen die cursiveringen.

Kan iemand mij vertellen waarom deze erin staan?
Ik heb geen enkel idee. Gewoonlijk zou ik om een voorbeeld vragen, maar dat is natuurlijk nutteloos wanneer het om willekeurige woorden gaat.
pi_32650582
quote:
Op maandag 28 november 2005 16:48 schreef Johan_de_With het volgende:
Ik bedoelde de passage waarin staat dat het Christendom ons de zegeningen van de Islam door de neus heeft geboord.
Goed zo Inderdaad, ik geloof dat hij zo iets zij dat de islam een religie van mánnen was. Zoiets. Ik kan het niet zo snel vinden.

ah, al gevonden

......oh sie sind klug, klug bis zur Heiligkeit, diese Herrn Kirchenväter! Was ihnen abgeht, ist etwas ganz Anderes. Die Natur hat sie vernachlässigt, - sie vergass, ihnen eine bescheidene Mitgift von achtbaren, von anständigen, von reinlichen Instinkten mitzugeben ... Unter uns, es sind nicht einmal Männer ... Wenn der Islam das Christenthum verachtet, so hat er tausend Mal Recht dazu: der Islam hat Männer zur Voraussetzung ... en verder.
blz. 61.

Download Der Antichrist:

http://www9.rapidupload.com/d.php?file=dl&filepath=1384
pi_32650590
Kijk nu eens wie er een eigen blog heeft: http://eduardbomhoffcommentaar.blogspot.com/ !
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_32650741
Vanavond weer 'Rome'.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')