abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32639136
Vorige deeltjes :

Eigen paard
Eigen paard II
quote:
Op maandag 28 november 2005 09:43 schreef Kleintje het volgende:
Inderdaad... dat leer je pas als je een eigen paard hebt. En dan is goed les echt wel nodig.
En de een wil een instructeur die alles goed vind, de ander wordt daar te laks onder en heeft iemand nodig die hem/haar onder de reet schopt.

Zo'n iemand ben ik.
Voorbeeld... Treasure kan waanzinnig strekken. Ik heb een instructrice gehad die bij een beetje al riep 'super, goed zo.... niets meer aan doen'.
En... ik deed er niets meer aan, het was goed. Gevolg... een 6 op wedstrijden. En als er ergens iets boeienders was, dan zakte het af naar een 4 omdat je er onregelmatige passen in kreeg.

Toen kreeg ik een instructeur die vroeg wat ik in godsnaam aan het doen was. Beetje versnellen, nee, we moesten gaan laagvliegen, ik moest gaan zitten op mijn kont, de buik van mijn paard optillen waardoor we konden gaan opstijgen.
Ik werkte eraan en.... verdomd... een 8 of 9 op wedstrijden. En als er ergens wat boeienders was... dan werd het een 6!

Ik werk gewoon niet harder dan nodig... behalve wanneer iemand mij daartoe aanzet...
Precies! Een instructeur die je echt door het prikkeldraad laat gaan als het ware!
Als ik er dan afstap na de les ben ik zo kapot, maar tegelijkertijd helemaal euforisch

Morgen flink aan de gang met het wijken en achterwaarts. 15 Januari ga ik voor t eerst L2 starten, dus er is werk aan de winkel.

[ Bericht 5% gewijzigd door Blues op 28-11-2005 14:42:30 (vorige deeltjes toegevoegd) ]
pi_32639558
Tsja, ik ben van mezelf al heel perfectionistisch en ook nog onzeker.
Ik heb dus het liefst een instructeur die wel kritisch is, maar me ook mijn gang laat gaan en de boel zeker niet afzeikt
pi_32639655
quote:
Op maandag 28 november 2005 10:11 schreef Juweel het volgende:

[..]

Precies! Een instructeur die je echt door het prikkeldraad laat gaan als het ware!
Als ik er dan afstap na de les ben ik zo kapot, maar tegelijkertijd helemaal euforisch

Morgen flink aan de gang met het wijken en achterwaarts. 15 Januari ga ik voor t eerst L2 starten, dus er is werk aan de winkel.
15 januari. Idd, werk aan de winkel.
Je houdt ons toch zeker wel op de hoogte hier..
Succes alvast met de voorbereidingen.

topic 3 alweer
pi_32642819
Deeltje 3... ik had hem gewoon volgegooid... sorry dat ik geen nieuwe had geopend, had het niet door.

Heb net Treas d'r omvang gemeten.
Ze is nu 203 centimeter en 660 kilo.
Ben benieuwd hoe dat volgende week is. Ben benieuwd hoe eerlijk dat meetlint van Pavo is.
pi_32644335
Tot wanneer mag/kan je doorrijden met drachtige merries? Ik denk dat beweging hoe dan ook heel goed zal zijn maar hoe zit het met rijden?
pi_32644437
Tot ongeveer 2 maanden van te voren. Maar vaak geeft een paard het zelf wel aan. Niet meer willen galopperen etc.
pi_32644606
Je kunt echt tot vlak van te voren best wel wat stap en drafwerk doen, maar het hangt enorm van het paard zelf af.
Ik heb ze weleens gereden waarbij de buik op een gegeven moment echt in de weg zat en het niet leuk meer was voor het paard zelf. Anderen worden er veel minder door beperkt
pi_32644661
Ik zal in ieder geval blijven longeren en ze zal regelmatig in de stapmolen gaan. Met lekker weer en als haar buik het toelaat zullen we ook nog wat buitenritjes maken.
Hoe meer je ze in conditie houdt, des te makkelijker zal de bevalling voor haar zijn...
pi_32644699
In de meeste gevallen is dat wel zo ja

Des te sneller heb je de buik er ook weer af na de bevalling.
pi_32644730
Tvp.
Volgende week ofzo maar eens mijn fjordje scheren. Staat altijd zo lief .
pi_32645268
Bedoel je met scheren zn manen of zn hele vachtje?
pi_32645359
OP aangevuld
pi_32647426
quote:
Op maandag 28 november 2005 14:42 schreef Bluezz het volgende:
OP aangevuld
Sorry, was ik vergeten
pi_32691892
Wat leuk, een eigen paarden topic.
Moet toch eens vaker in F&F komen In het eerste deel van dit topic heb ik wel gepost, maar daarna niet meer gekeken.

Ik rijd nu zelf M2 met mijn paardje, en na een wat matige zomer en meer voer gaat het nu weer helemaal de goede kant op

Een paar fotootjes, aan het begin van de zomer:

The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_32691950
Owhhhh. wat een mooi beesie....
pi_32692024
Mooi beestje. Lekker opgefokt op die eerste foto! Lekker opgekropt om te kunnen kijken, ondeugende blik en de oortjes er mooi op. Volgens mij had je er daar een hele kluif aan.
Kan je me wat meer vertellen over de afstamming van je paardje?
pi_32692192
Mooi paard inderdaad! Vertel eens wat meer idd
pi_32692422
Haha, ik had er zeker een hele kluif aan.. Hij heeft in die ereronde (nationaal kampioenschap van het NRPS ) ongeveer 5 seconden gedraafd.. Maar toen vloog ik ook echt. Zoiets had ik nog nooit gevoeld!
In het begin kon ik wel een rustige nette ereronde met hem rijden, maar hij wordt er steeds nerveuzer van (helaas).

Het is een NRPS-ruin van 7 jaar oud, amper 1m62 groot, zoon van wijlen Ed King Hill (mv is Saros). Het is een heerlijk beest, ik had geen ervaring met paarden (wel met pony's, maar dat is toch net ietsje anders) en vrij weinig ervaring met groene paarden/pony's. We hebben hem zadelmak laten maken door iemand, die heeft er 3 keer op gereden en toen kreeg hij schimmel (ook bij de singel) waardoor hij even niet gereden kon worden. We hebben hem opgehaald en sindsdien heb ik hem gewoon gereden, zonder noemenswaardige problemen (en dat terwijl een volte of een wending stappen in het begin nog een hele moeite was). Ik rijd er nu dus iets meer dan 4 jaar op, en 3,5 jaar wedstrijden met een leuk lijstje van prestaties 1x in de week heb ik les bij de rijvereniging en ongeveer 1x in de week heb ik priveles. Dat gaat ontzettend goed, die man onderwijst precies de goede manier van rijden voor mij en mijn paard.
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
pi_32692696
Leuk! Ik rijd ook regelmatig op een merrie van Ed King Hill, eigenzinnig typje is dat

Maar wat is voor jou dan het grote verschil tussen paarden en ponies? Qua gangen zie ik het wel, maar met name een heel aantal E-ponies vind ik qua bouw toch meer paarden.
pi_32693644
Karakter ook wel een beetje. Pony's zijn over het algemeen wat meer het "onderdeurtjes" type. Ik weet niet hoe ik het uit kan leggen, pony's zijn in de omgang meestal toch wat anders vind ik.
E-pony's zijn in andere landen ook paarden, de bouw maakt voor mij het verschil eigenlijk tussen pony en paard.

Mijn paard is erg gericht op aandacht, je hebt echt geen rust als je bij hem in de buurt bent De hele tijd aan je snuffelen, duwen, aandacht vragen en zoeken naar eten, je blijft bezig met 'm. Wel gezellig hoor
pi_32693795
Ik kom later terug op je paard.
Maar als ik het verschil moet aangeven tussen paarden en pony's...

Ik vind pony's meer sneaky. Die keren opeens om, gaan rennen... daar voel je het vaak niet bij aankomen. Paarden zijn doordachter.

Dat is hoe ik het altijd heb ervaren
pi_32694213
quote:
Op woensdag 30 november 2005 12:49 schreef Kleintje het volgende:
Ik kom later terug op je paard.
Maar als ik het verschil moet aangeven tussen paarden en pony's...

Ik vind pony's meer sneaky. Die keren opeens om, gaan rennen... daar voel je het vaak niet bij aankomen. Paarden zijn doordachter.

Dat is hoe ik het altijd heb ervaren
Kijk, ik dacht dat het altijd aan mij lag. Maar deze ervaringen heb ik dus ook met pony's gehad. En met paarden eigenlijk niet zo.
pi_32694655
Daar ben ik het mee eens. Ik kan het alleen wat moeilijk uitleggen
pi_32694697
Hoe moet ik het beter zeggen. Als een paard omdraait of gaat rennen, dan is het omdat er echt wat is. Een pony doet het gewoon om stiekem te zijn.

Als een paard niet aan het werk wil, dan doet ie het door de kantjes eraf te lopen. De ruiter reageert daarop en daarom gaan ze weleens staken/steigeren. Maar ik heb het eigenlijk zelden meegemaakt dat een paard dat gelijk doet.
Als een pony niet aan het werk wil, dan blijft ie stilstaan, gaat rennen, omdraaien, rollen...

Ze hebben gewoon hele andere trucjes
pi_32695025
Hmmm, tsja, ik ben eigenlijk nog steeds ponyfan. De shetlander van de buurman waarmee ik bij de ponyclub reed had inderdaad ook van die streken, en daar heb ik zo verschrikkelijk veel van geleerd!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')