Haha, ik had er zeker een hele kluif aan.. Hij heeft in die ereronde (nationaal kampioenschap van het NRPS
![]()
) ongeveer 5 seconden gedraafd.. Maar toen
vloog ik ook echt. Zoiets had ik nog nooit gevoeld!
In het begin kon ik wel een rustige nette ereronde met hem rijden, maar hij wordt er steeds nerveuzer van (helaas).
Het is een NRPS-ruin van 7 jaar oud, amper 1m62 groot, zoon van wijlen Ed King Hill (mv is Saros). Het is een heerlijk beest, ik had geen ervaring met paarden (wel met pony's, maar dat is toch net ietsje anders) en vrij weinig ervaring met groene paarden/pony's. We hebben hem zadelmak laten maken door iemand, die heeft er 3 keer op gereden en toen kreeg hij schimmel (ook bij de singel) waardoor hij even niet gereden kon worden. We hebben hem opgehaald en sindsdien heb ik hem gewoon gereden, zonder noemenswaardige problemen (en dat terwijl een volte of een wending stappen in het begin nog een hele moeite was). Ik rijd er nu dus iets meer dan 4 jaar op, en 3,5 jaar wedstrijden met een leuk lijstje van prestaties
![]()
1x in de week heb ik les bij de rijvereniging en ongeveer 1x in de week heb ik priveles. Dat gaat ontzettend goed, die man onderwijst precies de goede manier van rijden voor mij en mijn paard.
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer,
Gingerfantasies.