abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32630647
Europa moet één natie worden

Wat denken we van deze stelling?

+ Dan staan we veel sterker tegen over andere economische wereldmachten dan nu met de EMU, denk aan Amerika en het sterk opkomende China.
+ Op dit moment zijn er nog al veel verschillende beleiden in europa denk aan het coffeeshop-beleid in Nederland.
+ Europa een land, meer macht. Minder worlddomination van Amerika.
Viva los Vatos Locos
pi_32630690
Maak je werkstuk gewoon zelf, rekel .
pi_32630706
quote:
Op zondag 27 november 2005 22:41 schreef kokos het volgende:

+ Dan staan we veel sterker tegen over andere economische wereldmachten dan nu met de EMU, denk aan Amerika en het sterk opkomende China.
+ Op dit moment zijn er nog al veel verschillende beleiden in europa denk aan het coffeeshop-beleid in Nederland.
en dan wordt het cofeeshop beleid hier zeker afgeschaft?
[████████████████████]100% Finished loading....
baggeraccount, slotje!
pi_32630707
- Er is totaal geen binding tussen Nederlanders en mensen in Griekenland. Compleet andere levenstijl en andere ideeen
pi_32630714
Ein Volk! Ein Reich! Ein Euro!

pi_32630818
quote:
Op zondag 27 november 2005 22:43 schreef the900 het volgende:

[..]

en dan wordt het cofeeshop beleid hier zeker afgeschaft?
Het is en blijft slecht voor de gezondheid maar kijk Amerika in sommige staten mag je wel gokken en anderen niet.
Viva los Vatos Locos
pi_32630837
quote:
Op zondag 27 november 2005 22:45 schreef kokos het volgende:

[..]

Het is en blijft slecht voor de gezondheid maar kijk Amerika in sommige staten mag je wel gokken en anderen niet.
Ja wat heeft je tweede argument dan nog voor nut?
baggeraccount, slotje!
pi_32630869
quote:

Meestal eindigen dit soort plannen in een bloedbad.
pi_32630924
Ik bedoel dat we het in Nederland ook moet afschaffen. Hier in Enschede kun je je wiet kopen en 50 meter verder op in een ander EU lidstaat is het strafbaar krom?
Viva los Vatos Locos
  zondag 27 november 2005 @ 22:50:24 #10
101852 kokos
mividaloca
pi_32630973
quote:
Op zondag 27 november 2005 22:47 schreef LodewijkNapoleon het volgende:

[..]

Meestal eindigen dit soort plannen in een bloedbad.
[afbeelding]
Met de huidige EU en de EMU zijn we toch al vreedzaam en heel eind.
Viva los Vatos Locos
pi_32630979
quote:
Op zondag 27 november 2005 22:49 schreef kokos het volgende:
Ik bedoel dat we het in Nederland ook moet afschaffen. Hier in Enschede kun je je wiet kopen en 50 meter verder op in een ander EU lidstaat is het strafbaar krom?
Nee dat is niet krom. Dat is een verschil in wetgeving.

Dat alcohol wél verkocht mag worden en wiet niet in andere landen, dát is pas krom.
baggeraccount, slotje!
  Donald Duck held zondag 27 november 2005 @ 22:50:35 #12
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_32630981
Geen enkel land wil zijn eigen identiteit en cultuur opgeven. één grote europese staat zal er nooit komen.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  zondag 27 november 2005 @ 22:54:44 #13
62182 Georges
That's the shit
pi_32631118
Dat is wel een van de domste stellingen die ik in tijden gehoord heb.
In Nederland zijn er al genoeg problemen met verschillende etniciteiten, vertaal het even naar Europa.
Volgens de policy worden proletarische discussies niet aangegaan
pi_32631180
Ik dacht dat we dat kutreferendum al hadden gehad.
pi_32631702
Europa moet een soort United States of Europe worden om erkend te worden als een grootmacht tussen USA en China in de toekomst. De EMU is de eerste fase hiervan, en heeft tijd nodig om te ontwikkelen. Het verenigen van de lidstaten vereist coordinatie en betrokkenheid. De refendums betreffende de europese grondwet zijn gefaald, o.a. omdat deze te vroeg zijn gekomen en de mensen er nog niet klaar voor zijn. Burgers van de eurozone missen kennis van algemene zaken omtrent de EU en zij vinden dat de beleidsmaatregelen beter moeten worden gecoordineerd. De internationale rol van de euro hangt af de 'credible policies' die zijn/moeten worden doorgevoerd. Prijsstabiliteit speelt een belangrijke rol. De monetaire unie zal zich in de loop van de tijd verbeteren, maar door betere coordinatie en commitment zullen we steeds dichter in de buurt komen van een politieke unie. Toetreding van Engeland tot de eurozone is ook nodig, aangezien het meer 'trust' geeft en ons zowel economisch als politiek sterker zal maken. De politieke unie is nodig voor de toekomst van de monetaire unie en de lidstaten zullen dat moeten begrijpen. Met behulp van de politieke unie krijgen we een soort United States of Europe, waar toch elk staatje wel hun eigen 'cultuur' kan behouden (misschien kleine aanpassingen), zie de verschillen in de amerikaanse staten.
pi_32631719
quote:
Op zondag 27 november 2005 22:50 schreef kokos het volgende:
Met de huidige EU en de EMU zijn we toch al vreedzaam en heel eind.
Dat valt nog te bezien, de variant om van Europa één staat te maken staat al verder weg dan ooit, maar jij kiest de meest radicale variant die er denkbaar is; jij stelt dat Europa één natie moet worden, zover ging Hitler nog niet eens.
pi_32631802
Volgens mij profiteert Europa als geheel juist meer van de onderlinge concurrentie...
pi_32631876
quote:
Op zondag 27 november 2005 23:11 schreef JoleX het volgende:
Europa moet een soort United States of Europe worden om erkend te worden als een grootmacht tussen USA en China in de toekomst.
Het is wellicht juist door dit soort woordjes dat de burger er geen trek in heeft, ook de vergelijking met de Amerikaanse staten loopt mank, deze hadden meer gemeen dan dat ze verschilden.
pi_32632006
quote:
Op zondag 27 november 2005 23:15 schreef LodewijkNapoleon het volgende:

[..]

Het is wellicht juist door dit soort woordjes dat de burger er geen trek in heeft, ook de vergelijking met de Amerikaanse staten loopt mank, deze hadden meer gemeen dan dat ze verschilden.
oke 'moet' is een beetje sterk gezegd, maar het zou wel beter zijn voor europa op lange termijn
pi_32632042
quote:
Die verschillende beleiden komen niet door toeval, maar door cultuur. En centraal coffeeshopbeleid zal sowieso met de cultuur van een der Europese landen botsen

Daarbij worden dit soort dingen in Amerika ook op staatniveau geregeld.
pi_32632250
quote:
Op zondag 27 november 2005 23:18 schreef JoleX het volgende:
oke 'moet' is een beetje sterk gezegd, maar het zou wel beter zijn voor europa op lange termijn
Dan zal ik ook maar eens mijn visie geven: Ik ben voor het "Europa van de verschillende snelheden" en het "Europa van de naties" dat De Gaulle voor zich zag. Als we organisch naar elkaar toegroeien is dat een mooie zaak en dat mag ook best aangemoedigd worden, maar dit soort zaken moeten niet van bovenaf worden opgelegd, dat loopt of uit op een zeperd óf een regelrechte ramp. Mooi artikeltje:http://www.groene.nl/1999/5/ib_natie.html
  zondag 27 november 2005 @ 23:37:10 #22
133785 Demophon
Exactemundo!
pi_32632616
Europa, de VS, Rusland en evt. sommige Zuid-Amerikaanse landen, zoals Argentinië, zouden een (con)federatie moeten vormen! Dan heb je pas een machtig blok tegen China!
"All great truths begin as blasphemies" - George Bernard Shaw, Ierse vrijdenker (1856 - 1950)
"Religion is regarded by common people as true, by the wise as false, and by rulers as useful" - Lucius Annaeus Seneca, Romeinse filosoof (4 BC - 65 AD)
  maandag 28 november 2005 @ 07:22:50 #23
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_32637543
Mag ik bedanken voor deze twijfelachtige eer ?
Ik heb liever het tegenovergestelde, dat die lapzwansen in Brussel een stuk minder in de melk te brokkelen krijgen. We gaan nog eens kapot aan overregulering.
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
pi_32639591
Ik bedank even... dat wordt een en al ellende. Al erg genoeg dat ik rekening moet houden met 15.999.999 (+-) van die idioten. Hoef er geen paar honderd miljoen bij.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_32639743
eens en dat 1 taal Engels.
En dan fijn tegen de Amerikanen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')